Op dit moment heb ik deze configuratie:
Mainboard: ASUS P4C800 Deluxe
CPU: Intel Pentium 4 3.0Ghz Prescott, FSB 800Mhz, HyperThreading, 1MB Cache
Cooler: Intel boxed cooler
RAM: Corsair 2x 512MB (1024MB) PC3200, dual channel
HDD1: Western Digital 36GB Raptor 10.000 rpm SATA (C:\ - Windows + Program Files)
HDD2: Western Digital 80GB 7200 rpm SATA (D:\ & E:\ - Data + Media)
HDD3: Western Digital 150GB Raptor 10000 rpm SATA (F:\ - Games)
FDD1: Sony 1,44MB
CD-ROM: A-open 40x speed
CR-RW: Plextor 12/10/32A
DVD-ROM: Plextor PX-130A
DVD-RW: Plextor PX-716A
Soundcard: Creative Labs Soundblaser LIVE! 5.1 Digital
Videocard: Gainward Geforce 6800 Ultra AGP 2600 256MB
TV Tuner: Leadtek WinFast TV2000 XP
Networkcard: 3 Com Gigabit LOM (3C940)
Scanner: Hewlett Packard 5200C
Joystick: Logitech Wingman Extreme Digital 3D
Mouse: Logitech MX510 Optical Mouse
Screen: ADI A715 17" TFT 1280x1024
Keyboard: Microsoft Natural Elite USB
Tower: Mycom Fullsize ATX High End
PSU: Zalman 400B-APS
Modem: E-tech Bullet 56k6 Internal 56k6 Fax/Modem
Dit systeem wil ik gaan ombouwen tot een Intel Core 2 Duo systeem met een DX10 compliant Nvidia kaart (8800GTX). Wat ik mee neem naar het nieuwe systeem zijn de volgende onderdelen:
HDD1: Western Digital 36GB Raptor 10.000 rpm SATA (C:\ - Windows + Program Files)
Over deze onderdelen twijfel ik nog of ze het nog waard zijn (of compatible) met het nieuwe systeem:
De TV Tuner is zowieso niet Vista Compliant, dus in Media Center van Vista heb ik er al niks meer aan. Daarnaast gebruik ik het ding op dit moment niet erg veel, maar af en toe eigenlijk als videorecorder. Maar ja, aangezien m'n laptop XP Media Center draaid en een Remote Control heeft misbruik ik die daar nog eigenlijk meer voor.
De geluidskaart heb ik eigenlijk niks dan goeie ervaringen over, maar vraag me af of de techonologie die erop zit niet achterhaald is en of het wel compliant is met DX10 en nieuwe features voor games.
Verder heb ik nog wel eens een muziekje aanstaan.
De PSU vraag ik me bij af of deze krachtig genoeg is voor het supporten van alle hardware. Zo niet, dan zal ik deze moeten toevoegen aan het lijstje met nog aan te schaffen hardware.
Nieuwe hardware:
Mainboard: ASUS
CPU: Intel Core 2 Duo
Cooler: Zalman CNPS7700-Cu
RAM: Corsair 2x 1024MB (2048GB totaal) dual channel.
Videocard: Nvidia 8800GTX PCI-Express 16x
Maar over de nieuwe hardware heb ik nog wat ? voormezelf, hopelijk kan iemand met wat adviseren.
Ik ben geen overclocker, maar ik wil wel genieten van performance en deze pc moet ook zeker 3-4 jaar mee gaan. Vandaar dat ik wellicht iets over de top ga nu, maar ik ben niet iemand die elk jaar een nieuwe pc koopt.
Wat ik met mijn pc doe:
Games (Flight Simulator, Oblivion, Dark Star One, etc)
Photoshop (EOS 350D foto bewerking)
Internet
Office apps
Divx kijken
Muziek luisteren
Mainboard:
Heb al aardig wat reviews gelezen over de verschillende Core 2 Duo bordjes van Asus.
Heb altijd al ASUS borden gehad en die bevallen me prima. Vandaar ook weer dit merk.
Wat ik er zowieso op wil hebben is SLI.
RAID, etc draai ik toch niet. Maar ik wil wel een zo groot mogelijk aantal SATA poorten hebben.
Heb er nu 4 op mijn huidige bord, met nog 1 over. Dus misschien dat zo'n aparte onboard promise SATA nog handig is?
Ook ga ik opzoek naar IDE -> Convertors voor mijn DVD drives. Zodat ik die lelijke flatcables niet meer heb in mijn kast. Die van de FDD neem ik maar voor lief.
Welk bord raden jullie me aan?
CPU:
Intel Core 2 Duo, de E6600 lijkt mij op dit moment de beste prijs/kwaliteit verhouding te hebben.
Echter zal ik er pas eentje kopen zodra de Nvidia kaart uit is. Dus wellicht dat dan de E6700 een betere verhouding heeft.
Cooler:
De intel boxed die ik nu heb stijgt af en toe mee op in Flight Simulator.
Dat wil ik dus niet meer, aangezien de pc in de woonkamer naast de tv staat (makkkelijk voor divx -> tv). Vandaar deze cooler.
RAM:
Einge vraag waar ik eigenlijk mee zit is, PC5400 of PC6400?
Videocard:
Staat eigenlijk alvast. Misschien over een jaartje een 2e kopen als de prijzen wat lager zijn.
1 kan ik denk ik voorlopig wel mee vooruit.
Budget heb ik niet echt, maar ik hou voor mezelf 1500 ~ 2000 als een bovengrens aan.
De oude onderdelen verkoop ik door aan m'n zusje die een nieuwe pc wil.
Maar er geen spannende dingen mee doet, meer school werk en af en toe een filmpje.
Waar de 3Ghz, etc nog prima voor zijn. Zeker omdat ze nu nog met een AMD 1Ghz Duron zit.
-edit-
Voorlopig booschappenlijstje (prijzen op datum van edit):
Mainboard: ASUS P5B Deluxe (170)
CPU: Intel Core 2 Duo E6600 (300)
Cooler: Zalman CNPS9500 AT (37,50)
RAM: Corsair 2x 1024MB (2048GB totaal) dual channel PC5400 CL4 (270)
Videocard: Asus GeForce 8800 GTS 640MB DDR3 (430)
PSU: Zalman 600-HP (115)
Geluidskaart: Creative X-fi (maar welke?)
Mainboard: ASUS P4C800 Deluxe
CPU: Intel Pentium 4 3.0Ghz Prescott, FSB 800Mhz, HyperThreading, 1MB Cache
Cooler: Intel boxed cooler
RAM: Corsair 2x 512MB (1024MB) PC3200, dual channel
CD-ROM: A-open 40x speed
CR-RW: Plextor 12/10/32A
Videocard: Gainward Geforce 6800 Ultra AGP 2600 256MB
Networkcard: 3 Com Gigabit LOM (3C940)
Dit systeem wil ik gaan ombouwen tot een Intel Core 2 Duo systeem met een DX10 compliant Nvidia kaart (8800GTX). Wat ik mee neem naar het nieuwe systeem zijn de volgende onderdelen:
Over deze onderdelen twijfel ik nog of ze het nog waard zijn (of compatible) met het nieuwe systeem:
De TV Tuner is zowieso niet Vista Compliant, dus in Media Center van Vista heb ik er al niks meer aan. Daarnaast gebruik ik het ding op dit moment niet erg veel, maar af en toe eigenlijk als videorecorder. Maar ja, aangezien m'n laptop XP Media Center draaid en een Remote Control heeft misbruik ik die daar nog eigenlijk meer voor.
De geluidskaart heb ik eigenlijk niks dan goeie ervaringen over, maar vraag me af of de techonologie die erop zit niet achterhaald is en of het wel compliant is met DX10 en nieuwe features voor games.
Verder heb ik nog wel eens een muziekje aanstaan.
De PSU vraag ik me bij af of deze krachtig genoeg is voor het supporten van alle hardware. Zo niet, dan zal ik deze moeten toevoegen aan het lijstje met nog aan te schaffen hardware.
Nieuwe hardware:
Mainboard: ASUS
CPU: Intel Core 2 Duo
Cooler: Zalman CNPS7700-Cu
RAM: Corsair 2x 1024MB (2048GB totaal) dual channel.
Videocard: Nvidia 8800GTX PCI-Express 16x
Maar over de nieuwe hardware heb ik nog wat ? voormezelf, hopelijk kan iemand met wat adviseren.
Ik ben geen overclocker, maar ik wil wel genieten van performance en deze pc moet ook zeker 3-4 jaar mee gaan. Vandaar dat ik wellicht iets over de top ga nu, maar ik ben niet iemand die elk jaar een nieuwe pc koopt.
Wat ik met mijn pc doe:
Games (Flight Simulator, Oblivion, Dark Star One, etc)
Photoshop (EOS 350D foto bewerking)
Internet
Office apps
Divx kijken
Muziek luisteren
Mainboard:
Heb al aardig wat reviews gelezen over de verschillende Core 2 Duo bordjes van Asus.
Heb altijd al ASUS borden gehad en die bevallen me prima. Vandaar ook weer dit merk.
Wat ik er zowieso op wil hebben is SLI.
RAID, etc draai ik toch niet. Maar ik wil wel een zo groot mogelijk aantal SATA poorten hebben.
Heb er nu 4 op mijn huidige bord, met nog 1 over. Dus misschien dat zo'n aparte onboard promise SATA nog handig is?
Ook ga ik opzoek naar IDE -> Convertors voor mijn DVD drives. Zodat ik die lelijke flatcables niet meer heb in mijn kast. Die van de FDD neem ik maar voor lief.
Welk bord raden jullie me aan?
CPU:
Intel Core 2 Duo, de E6600 lijkt mij op dit moment de beste prijs/kwaliteit verhouding te hebben.
Echter zal ik er pas eentje kopen zodra de Nvidia kaart uit is. Dus wellicht dat dan de E6700 een betere verhouding heeft.
Cooler:
De intel boxed die ik nu heb stijgt af en toe mee op in Flight Simulator.
Dat wil ik dus niet meer, aangezien de pc in de woonkamer naast de tv staat (makkkelijk voor divx -> tv). Vandaar deze cooler.
RAM:
Einge vraag waar ik eigenlijk mee zit is, PC5400 of PC6400?
Videocard:
Staat eigenlijk alvast. Misschien over een jaartje een 2e kopen als de prijzen wat lager zijn.
1 kan ik denk ik voorlopig wel mee vooruit.
Budget heb ik niet echt, maar ik hou voor mezelf 1500 ~ 2000 als een bovengrens aan.
De oude onderdelen verkoop ik door aan m'n zusje die een nieuwe pc wil.
Maar er geen spannende dingen mee doet, meer school werk en af en toe een filmpje.
Waar de 3Ghz, etc nog prima voor zijn. Zeker omdat ze nu nog met een AMD 1Ghz Duron zit.
-edit-
Voorlopig booschappenlijstje (prijzen op datum van edit):
Mainboard: ASUS P5B Deluxe (170)
CPU: Intel Core 2 Duo E6600 (300)
Cooler: Zalman CNPS9500 AT (37,50)
RAM: Corsair 2x 1024MB (2048GB totaal) dual channel PC5400 CL4 (270)
Videocard: Asus GeForce 8800 GTS 640MB DDR3 (430)
PSU: Zalman 600-HP (115)
Geluidskaart: Creative X-fi (maar welke?)
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2006 17:11 ]