verwaring geheugen snelheden met duo core 2 mobo's

Pagina: 1
Acties:

• twister00004
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-08-2025
Beste Tweakers,

Ik wil graag een nieuwe pc samen stellen.
Ik loop een beetje achter op de laatste ontwikkelingen en ben de draad nogal kwijt geraakt.

Ik zou graag een Duo core 2 E6600 aanschaffen met een asus mobo denk aan een wat luxere uitvoering de Asus P5WD2-E Premium bijvoorbeeld.

Nou red ik het tot nu toe nog wel alleen ik zie in de tweakers buy guide DDR2 pc5300 geheugen staan maar er staan nu zoveel nieuwe snelheden in de pricelist dat ik niet meer weet wat nou waarop kan.

Ik zou graag 2 modules van 1 GB per stuk nemen alleen aan welke snelheden moet ik dan denken de 5300 / 5400 / 6000 / 6400 / 8000??

Zovast bedankt voor de hulp!!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-01 18:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

In principe gewoon dat geheugen dat op dezelfde snelheid loopt als je CPU. Wat ddat precies is in dit geval weet ik niet precies, maar kan je wel uitzoeken.

Die extra snelle varianten zijn volgens mij alleen nuttig als je wilt gaan overklokken?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

DDR2-533 loopt synchroon met de stock FSB van 266 net op zijn normale snelheid (dus op DDR2-533 snelheid).
Als je sneller geheugen neemt (bijvoorbeeld DDR2-667) en je laat dit ook synchroon aan een FSB lopen van 266, dan gaat dit geheugen onder zijn normale snelheid lopen, namelijk DDR2-533 snelheid ipv DDR-667 snelheid.

Dus voor gewoon gebruik zonder te overklokken DDR2-533 in dual channel nemen.
Als je gaat overklokken sneller geheugen nemen - afhankelijk van welke FSB snelheid je wil halen - en synchroon laten draaien. (meestal lukt een FSB400 en daarvoor heb je dan DDR2-800 PC6400 geheugen voor nodig)