Toon posts:

Irritante mod

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
In dit topic heeft iemand blijkbaar zo'n beetje al mijn reacties naar beneden gemod:
nieuws: Uitgelekte roadmap plaatst AMD 'K8L'-familie in H2 2007

Lijkt me niet terecht, want volgens mij zijn het redelijk informatieve posts.
Het was me al eerder opgevallen in andere topics...
Deze reactie bv: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1782884

Eerst zet iemand hem op 0, en uiteindelijk wordt ie toch nog +3 inzichtvol...

Ik vermoed dus dat er iemand hier rondloopt die gewoon lekker overal -1 uit zit te delen, ongeacht de inhoud van de reacties... Het valt me op bij mijn eigen reacties, maar misschien deelt ie die -1 bij iedereen uit. Beetje flauw.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2006 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Geen matches
Ik heb (beter laat dan nooit) de draad zojuist nagelopen en her en der gekeken. An sich is de boel wel aardig rechtgetrokken, maar het lijkt er inderdaad op dat er enige dubieuze dingen plaatsvonden. Deze zijn nu voltooid verleden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Het is weer meteen raak.
De eerstvolgende post die ik heb gemaakt, is deze: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1795851

En meteen weer -1 overgewaardeerd.
Alsof iemand een botje heeft draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:58

botoo

💀 too old to die young

Geen matches
Blijf het maar een poosje melden ddbruijn, misschien kunnen we een vaste mismodder ontdekken. Tot nu toe zie ik nog geen vast patroon.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Geen matches
Ik heb er ook maar een puntje opgegooid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
In deze thread lijkt er ook weer systematisch een -1 op al m'n posts uitgedeeld te zijn: nieuws: Eerste quadcore van Intel voor $999 over de toonbank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Geen matches
Daar is iig ÊÊn modderaar verantwoordelijk voor, ik zal dat verder onderzoeken en actie op ondernemen.

Ik weet nog niet of dit de bron van je probleem is, dus blijf structureel downmodden voorlopig nog maar melden aub.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Hier zijn weer hele threads naar 0 - overbodig gemod: nieuws: Intel demonstreert quadcore Xeon MP 'Tigerton'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Geen matches
Idd, een of andere grapjas heeft alles op overbodig gezet :{.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Geen matches
* botoo kan geen grapjas vinden :P, wel iemand die het hele draadje overbodig gemod heeft :( .

* iemand heeft een mailtje ontvangen *

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hmmm, iemand heeft 2 mailtjes ontvangen zelfs :P Ik was ook al aan het mailen vanwege een ander draadje met alleen maar flamebaits.
[edit]
Zit er ook ÊÊn bij met alleen maar Trolls.

Even modrechten uitgeschakeld, misschien iemand vergeten uit te loggen of in klooibui ofzo...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Hier zie ik ook weer dingen naar 0 gaan, die mijns insziens toch een beter lot verdienen:
nieuws: AMD geeft testrit 4x4-platform in MÃŧnchen

Lijkt er op dat er nogal wat AMD-fans lopen te modden, ofzo... Kotsmisselijk word ik er ondertussen van. Ik zal blij zijn als die 4x4 eindelijk uit is, en AMD voor de ogen van iedereen onderuit gaat in iedere benchmark (dat gaat gebeuren, dat garandeer ik je). Misschien dat er dan ook eindelijk eens wat minder irritant gemod gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Dit topic wordt ook weer helemaal kapot gemodereerd door AMD-fans: nieuws: AMD geeft testrit 4x4-platform in MÃŧnchen

Ik kan mijn punt niet maken omdat ik steevast naar 0 word gemodereerd.
Dat terwijl ik zeker weten gelijk heb.
Nogal frustrerend.
Ik hoop dat jullie zien dat het moderatie-systeem inderdaad gigantisch faalt, en dat het zo snel mogelijk afgeschaft wordt.
Anders moet je misschien de site maar hernoemen tot AMD-fanb0y-propaganda.net
Mijn geduld is iig op.
Het is niet mogelijk om mensen in te lichten over de techniek, of om een inhoudelijke discussie aan te gaan. Alles wordt helemaal kapot gemodereerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2006 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:45

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Geen matches
Tja sorry dat ik het zeg maar sommige van je posts zijn dan ook een klein beetje heel erg off-topic... Daarbij gevoegd dat je geïrriteerd reageert is voor mij genoeg em lekker op 1 (gemodereerd) te laten staan... Dit is stof voor op het forum, niet voor FP... Heb er wat puntjes tegenaan gegooid, maar het schijnt dat dit een algemeen multicore/intel-amd/coredesigndraad is geworden... Wellicht een idee voor de mods om eens goed aan te geven hoe ver men mag afdwalen op een FPdraad?

ok, ik loop nog niet zo lang mee, maar er werd gevraagd om een mening >:)

[editje] heb net even goed gekeken naar de moderaties en volgens mij heb je inderdaad een -1troll achterr je aan... Berichten verdienen het niet, hoogstens offtopic, maar toch een troll gekregen... meeste zijn langzaam weer recht, maar toch...[/editje]

[ Voor 18% gewijzigd door FreezeXJ op 12-11-2006 21:23 ]

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
FreezeXJ schreef op zondag 12 november 2006 @ 21:07:
Tja sorry dat ik het zeg maar sommige van je posts zijn dan ook een klein beetje heel erg off-topic... Daarbij gevoegd dat je geïrriteerd reageert is voor mij genoeg em lekker op 1 (gemodereerd) te laten staan...
Tsja, off-topic okee, ik hoef geen hoge score... maar als ik iets zeg dat gewoon op zich best nuttige info kan zijn, vind ik dat het gewoon op 1 mag blijven staan.
Verder lijkt het me logisch dat ik onderhand geirriteerd ben, ik word al maanden door dit soort sukkels achtervolgd, die steeds al m'n posts omlaag halen.
Ik ben het een beetje zat. Alsof ze mijn het zwijgen op willen leggen. En door het falende systeem van moderaties, lukt het ze nog aardig ook.
Vandaar dat ik het ook hier post. Ik had al een topic voor de moderaties op zich, maar hier kaart ik het nog even aan omdat ik nog steeds van mening ben dat het moderatie-systeem niet deugt, en afgeschaft dient te worden.
Zoals je zelf aangeeft, er zitten dus inderdaad mensen gewoon -1 troll uit te delen op dingen die hooguit offtopic zijn. Dat kan niet de bedoeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 21:00
Geen matches
Wat betreft het 4x4 draadje, ik dacht even dat werkelijk elke reactie op +4 stond, maar verderop leek het daar gelukkig minder op. Ik heb op een heel aantal reacties democratie uitgeoeffend :)
Tsja, off-topic okee, ik hoef geen hoge score... maar als ik iets zeg dat gewoon op zich best nuttige info kan zijn, vind ik dat het gewoon op 1 mag blijven staan.
Even afgezien van reactie scores, daar waarde aan hechten of het gehoord willen worden:
Dat feest gaat waarschijnlijk niet door, omdat de 4x4 gebruikt maakt van Socket 1207, terwijl de quadcores op alleen op socket Am3 gepland zijn, voor zover bekend.
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1825738
Reactie krijgt een 1
Ik denk dat de reactie waarop je reageert wil suggereren dat AMD later 2x een 'echte' quad core processor op een moederbord kan proppen. Jouw reactie suggereerd weer dat het niet op de huidige borden zal kunnen, waar je dan btw weer helemaal gelijk in hebt.
Ja, maar niets over Socket 1207... 4x4 is geen Am2, Am2+ of Am3, dus het lijkt er nog steeds op dat er geen quadcores in gaan passen.
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1825842
Reactie krijgt een 2
Ik denk dat ik je punt begin in te zien, het is bijna hetzelfde als de reactie die ik hierboven quote.

Wat mij opvalt is dat je gewoon een goed punt hebt, maar het niet helemaal uitbuit. Had je ipv meerdere reacties in deze draad slechts een reactie geschreven waarin je eerst kort uitlegt waarom AMD over is gegaan tot de 4x4 'strategie', daarna wat de voordelen en nadelen tov. de stappen van intel zijn, en daarna wat dit betekent voor de toekomst, dan had je hoogst waarschijnlijk tot de vele +4 reacties behoord en had je de meeste kans van allemaal om daar ook op te blijven. Ondanks dat je dan andermans punten herhaald en slechts met een nieuw argument komt.
Vandaar dat ik het ook hier post. Ik had al een topic voor de moderaties op zich, maar hier kaart ik het nog even aan omdat ik nog steeds van mening ben dat het moderatie-systeem niet deugt, en afgeschaft dient te worden.
Je stuit inderdaad op een van de mankementen van het mod systeem. Mensen modden nu een keer niet alleen op inhoud, maar ook op vorm. Terecht ook, want als iedereen met feiten begint te strooien is er geen discussie meer aan. Bovendien is dat niet leerzaam, want als je kunt onderbouwen waarom je met die feiten komt en waarom je een bepaalde mening toegedaan bent, vind je altijd medestanders, en dan kan het niet zo zijn dat jouw reacties op een 0 of minder eindigen.

Het kan best zijn dat er mensen zijn die jouw reacties structureel omlaag modden, omdat ze in eerste instantie anti amd lijken te zijn, maar ik denk dat het veel effectiever is bij het posten ook rekening te houden hoe je lekker naar je punt toe kunt werken dan je zorgen te maken over eventuele omlaagmodders. Zolang je mensen weet te overtuigen van jouw punt, zonder daarvoor met voorspellingen of feiten te hoeven gooien, zul je hoge punten scoren en nog mensen raken en overtuigen ook! Overtuigen is een kunst, en dat doe je helaas niet altijd door ergens veel vanaf te weten, maar ik denk dat je dat makkelijk kunt :).

[ Voor 10% gewijzigd door Randal Peelen op 13-11-2006 21:03 ]

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Leuke post hierboven, maar dat stadium is het allang gepasseerd... Neem dit voorbeeld nou:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1829278

Ik leg duidelijk iets uit, geef ook een link naar een artikel dat dit staaft... Volgens mij is er met de vorm niets mis.
Maar toch wordt het weggemodereerd.
Het heeft er steeds meer weg van dat er hier een stel AMD-fans rondlopen die de waarheid niet onder ogen kunnen zien, en daarom maar dit soort posts wegmodereren.
Ik word hier erg moe van.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2006 17:03 ]

• Gepetto
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-09-2023
Geen matches
Even los van alles hierboven hoor, maar er viel me wel iets anders op: Met name in het "AMD geeft testrit 4x4-platform in MÃŧnchen" .

Je post wel heel erg veel en dat kan natuurlijk wanneer je een hoop te vertellen hebt, maar je hebt ook nog de mogelijk om eerdere berichten te editen. Goed, dat zal niet altijd gaan, maar het komt op mij toch een beetje over als populistisch doen, danwel karmageil zijn.

Op meerdere berichten reageren a la, maar met 26 posts in 1 topic ben je toch bijna recordhouder en gezien je reacties hier maak je je toch echt een beetje te druk om je scores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Gepetto schreef op donderdag 16 november 2006 @ 01:01:
Je post wel heel erg veel en dat kan natuurlijk wanneer je een hoop te vertellen hebt, maar je hebt ook nog de mogelijk om eerdere berichten te editen.
Ik heb er een bloedhekel aan als anderen hun posts editen om daarin te antwoorden, omdat je ten eerste gauw over zo'n antwoord heen leest, en ten tweede is na 1 of 2 keer antwoorden tussen twee posts de discussie echt nauwelijks meer te volgen.
Daar doe ik dus bewust niet aan, en ik zou het fijn vinden als anderen dat ook niet doen.
Goed, dat zal niet altijd gaan, maar het komt op mij toch een beetje over als populistisch doen, danwel karmageil zijn.

Op meerdere berichten reageren a la, maar met 26 posts in 1 topic ben je toch bijna recordhouder en gezien je reacties hier maak je je toch echt een beetje te druk om je scores.
Als ik populistisch wou doen, zou ik AMD wel ophemelen, hoge karma gegarandeerd.
Ik heb inderdaad veel te vertellen, want ik vertegenwoordig de kant die onder de tweakers sterk onderbelicht is. Waar ik me aan erger is niet zozeer de scores op zich, maar wel het feit dat veel posts van mij als informatief bedoeld zijn, en dan naar 0 of -1 gemodereerd worden, zodat de meeste mensen ze niet meer kunnen lezen. Zoals ik al aangeef, scores interesseren me verder niet, als ik maar een score van 1 heb, zodat ik kan vertellen wat ik wil vertellen.
Als je mijn historie bekijkt, zul je zien dat ik nog nooit gemodereerd heb, en ook zelf nog nooit een post heb gemaakt die ik bij voorbaat een hogere score heb meegegeven.
Ik heb ook al lang de status 'godlike', dus daar hoef ik het ook niet voor te doen.
Dus waarom zou ik in godsnaam geinteresseerd zijn in hoge scores?
Sterker nog, ik heb hier gepleit voor het afschaffen van het hele score-systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
En waarom wordt deze weer naar 0 gemodereerd: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1835734

Moe word je ervan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Geen matches
Het lijkt er op dat je weer een persoonlijke vriend hebt :|

* botoo weer mailbakken gaat

* done *

[ Voor 5% gewijzigd door botoo op 21-11-2006 12:08 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
Geen matches
Je hebt gelijk, ik heb je direct een puntje omhoog gemod. Ik wil er toch wel even bijzetten dat:
zou helemaal bevestigen dat ik het goed ingeschat heb.
Ik heb dit altijd bestreden,
Werken zelden goed. Het geeft mij een beetje het idee dat je per se de eer wilt vangen voor je gelijk. Bovendien beginnen alle zinnen in de laatste alinea met het woord 'ik'. Veel mensen vinden het niet fijn om op die manier een post te lezen.

Mijn punt is hier hetzelfde als in mijn vorige post in dit draad: je reacties zijn inhoudelijk heel goed, maar met een andere verpakking zouden ze nog hoger scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperÂŽ
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Geen matches
Hij staat op +2 inmiddels

Tja, wel toevallig allemaal. Nou heb ik je reacties niet gelezen, maar ik stoor me persoonlijk wel aan mensen die slim over proberen te komen door een hoop (nutteloze) informatie te geven of een reactie oid.

Als ik de indruk krijg dat iemand niet zozeer informatief reageert maar meer om zo van kijk ik weet ook iets, dan kunnen ze van mij ook een -1 verwachten.
Niet dat ik veel modereer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Werken zelden goed. Het geeft mij een beetje het idee dat je per se de eer wilt vangen voor je gelijk.
Eer niet zozeer, maar ik heb wel een hoop 'kritiek' naar m'n hoofd geslingerd gekregen vanwege mijn afwijkende mening. En dat blijkt nu niet terecht.

Verder denk ik (oei) niet dat mensen er zo diep op ingaan dat ze het aantal keren 'ik' gaan tellen, laat staan dat ze daar genoeg aanstoot aan nemen dat ze een informatief bedoelde post weg gaan modereren. botoo vermoedt weer een 'persoonlijke vriend', net als ik (oei).

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2006 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Geen matches
ViperÂŽ schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 12:08:
Als ik de indruk krijg dat iemand niet zozeer informatief reageert maar meer om zo van kijk ik weet ook iets, dan kunnen ze van mij ook een -1 verwachten.
Begrijpelijk en soms correct, maar de defaultwaarde van een reactie is +1, dat geld voor een reactie die niet bijzonder slecht maar ook niet echt goed is. Dus als jij zo'n reactie op een -1 tracteert waardoor de eindscore naar 0 geduwd word kan dat onjuist zijn terwijl +2 -> +1 wel correct kan zijn.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
Geen matches
Zeker niet terecht, maar het kan nooit kwaad het verhaal van twee kanten te bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ja, maar ik pas er toch echt voor om al m'n woorden op een weegschaaltje te gaan leggen, en om alles in politiek correcte termen te hullen, omdat er een paar idioten rondlopen die niet normaal kunnen modereren.
Wat mij betreft werkt het moderatiesysteem gewoon niet, er wordt grootschalig misbruik van gemaakt, waar ik alleen al verschillende keren aan ten prooi ben gevallen, getuige dit topic. Gewoon afschaffen, wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Matched: ddbruin
Nou valt daar wel het 1 en ander aan af te dingen.
Maar dit topic heeft daarom bestaansrecht, niet-populaire doch informatie meningen (of zelfs feiten) zijn meer gewaardeerd dan het typische honingsmeren. Indien louter de woordkeus een handicap is, dan valt daar overheen te komen. Als lapmiddel zijn daar PM's voor uitgevonden en ikzelf zou daar onvermoeibaar naar willen blijven kijken (en de lekken bovenhalen).

Met die opmerking dat het wel van 2 kanten moet komen. Er kan een paraplu opgetoken worden door PM's, maar dat is nog geen vrijbrief voor de user om te posten zoals íe goeddunkt. Ik zou daarom het (vrijblijvende) advies willen geven dat ddbruin niet-informatieve postingen/regels 2 keer wil overwegen, zeker wanneer deze direct op een persoon gericht zijn. En daaraan toevoegend: op de FP kan je beter helemaal nooit op reacties reageren tenzij het louter inhoudelijk blijft, dan hou je schonen handen en kan de PM onbezoldigd ingrijpen.

Slinger BTW een ICQ of MSN aan, ik zou graag prive wel het 1 en ander willen kortsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Bedoel je daarmee dat die laatste post niet-informatief is?
Ben ik het niet mee eens, ik geef daar weliswaar mijn mening over HyperThreading, maar ik probeer dat wel met technische argumenten te onderbouwen, en dat is dus informatief.

Over het van-2-kanten-komen... dit topic loopt al een tijdje, en het was al een tijd aan de gang voordat ik het nodig vond om er melding van te maken.
Op een gegeven moment is de maat natuurlijk ook vol bij mij.
Helaas blijkt het dweilen met de kraan open, want ook al wordt iemand gewaarschuwd, het blijft gewoon doorgaan... Dan is het ofwel iemand die dusdanig gemotiveerd is dat hij speciale fake accounts erop nahoudt om de -1 uit te kunnen blijven delen, of er zijn meerdere mensen met hetzelfde bezig... Beetje dweilen met de kraan open, op het moment.

(ecteninascidin: ik heb je net op MSN toegevoegd, als het goed is)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2006 13:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 15:05:
Ik zal blij zijn als die 4x4 eindelijk uit is, en AMD voor de ogen van iedereen onderuit gaat in iedere benchmark (dat gaat gebeuren, dat garandeer ik je). Misschien dat er dan ook eindelijk eens wat minder irritant gemod gaat worden.
Wat zei ik je? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Ook hier wordt zo ongeveer alles wat ik post systematisch naar beneden gehaald: nieuws: Nederland blijft achterlopen met Firefox-gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Laatst online: 15:46
Geen matches
Ik heb er even wat puntjes bijgezet, maar jij bent hier zeker niet de enige die het slachtoffer is van een paar firefox-hooligans.
Zie Moderatie bij IE/FF nieuwsitems

Overigens zijn dit wel wat dingetjes waarmee je neerwaartse reacties kan verwachten en die totaal niets toevoegen aan je betoog:
Ik ben dit stadium dus gepasseerd. Het configureren van de PC is nu geen doel op zich meer, maar slechts een middel om het doel te bereiken.
Om die reden gebruik ik ook geen linux meer. Leuk voor mensen die het als hobby hebben, maar ik heb er het geduld niet meer voor, ik wil ook andere dingen met m'n PC doen.
Beetje kansloze reactie hoor. Je voelt jezelf zeker heel slim nu?

[ Voor 4% gewijzigd door Jesse op 04-12-2006 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:57
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 12:28:
Ook hier wordt zo ongeveer alles wat ik post systematisch naar beneden gehaald: nieuws: Nederland blijft achterlopen met Firefox-gebruik
Ik vind het nog wel meevallen. Wel denk ik dat je door je woorden iets anders te kiezen hier en daar een puntje erbij kan krijgen. Twee reacties zijn nu nl. op de man gespeeld, en ik kan me voorstellen dat een zin als "Ik ben dit stadium dus gepasseerd" denigrerend kan overkomen.

Je andere twee reacties staan met 1 informatief en 1 interessant i.i.g. niet te laag. In de eerste reactie licht je een argument dat iemand anders al heeft gemaakt toe met de metafoor van een fietsband. In de tweede reactie zeg je een heleboel, maar samengevat haal ik er niet meer uit dan dat IE niet zo een goeie indruk op je heeft achtergelaten.

[ Voor 10% gewijzigd door bszz op 04-12-2006 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Geen matches
bszz schreef op maandag 04 december 2006 @ 12:47:
[...]
Ik vind het nog wel meevallen.
*knip*
Daar kom ik net langs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Jesse schreef op maandag 04 december 2006 @ 12:44:
Overigens zijn dit wel wat dingetjes waarmee je neerwaartse reacties kan verwachten en die totaal niets toevoegen aan je betoog:
Ik beweer ook zeker niet dat het overal onterecht was...
Maar het vreemde is dat dit een reactie is op iets dat eigenlijk ook een troll is... Ik word daar gewoon voor leugenaar uitgemaakt.
Maar die scoort wel +3 (waarom? oh ja, er wordt FF in genoemd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
bszz schreef op maandag 04 december 2006 @ 12:47:
[...]
Twee[/url] reacties zijn nu nl. op de man gespeeld
Waarom vind je http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1849190 op de man gespeeld?
Ik heb nergens IE7 in m'n mond genomen, en in die reactie wordt mij gevraagd om me te verantwoorden voor het feit dat IE7 geen mousegestures heeft...
Ik snap die reactie niet, dus ik geef dat aan. Maar ik speel daar niet op de man.
. en ik kan me voorstellen dat een zin als "Ik ben dit stadium dus gepasseerd" denigrerend kan overkomen.
Tsja, dat is mijn probleem niet. Ik beschrijf hoe ik als computergebruiker door de jaren ben veranderd.
Als dat niet eens meer mag, dan is er iets goed fout hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:03:
[...]
*knip*
[...]
Tsja, dat is mijn probleem niet. Ik beschrijf hoe ik als computergebruiker door de jaren ben veranderd.
Je reactie op de fp:
Tsja, ik kan begrijpen dat mensen als jij het tweaken van hun PC en bijbehorende software als hobby hebben.
Dat deed ik vroeger ook.
Maar toen ging ik me verdiepen in programmeren en dergelijke... en is m'n hobby dus veranderd. Ik wil nu gewoon een PC hebben die goed werkt, en doet wat ik wil, zodat ik m'n tijd kan steken in het programmeren zelf, en vind ik het configureren van een browser alleen maar irritant.
Ik ben dit stadium dus gepasseerd. Het configureren van de PC is nu geen doel op zich meer, maar slechts een middel om het doel te bereiken.
Om die reden gebruik ik ook geen linux meer. Leuk voor mensen die het als hobby hebben, maar ik heb er het geduld niet meer voor, ik wil ook andere dingen met m'n PC doen.
Het 'stadium gepasseerd zijn' suggereerd (onbedoeld) een minderwaardigheid van degene die nog wel 'in dat stadium zitten'. Door het weglaten van de zin 'Ik ben dit stadium dus gepasseerd' verminderd er niets aan wat je wil zeggen.

Bijvoorbeeld zo:
Tsja, ik kan begrijpen dat mensen als jij het tweaken van hun PC en bijbehorende software als hobby hebben.
Dat deed ik vroeger ook.
Maar toen ging ik me verdiepen in programmeren en dergelijke... en is m'n hobby dus veranderd. Ik wil nu gewoon een PC hebben die goed werkt, en doet wat ik wil, zodat ik m'n tijd kan steken in het programmeren zelf, en vind ik het configureren van een browser alleen maar irritant.
Het tweaken van de PC is voor mij geen doel op zich meer, maar slechts een middel om het doel te bereiken.
(Je opmerking over linux is ook domweg een verkapte flame die niets toevoegd, en waardoor je jezelf nogal laat kennen.)
Als dat niet eens meer mag, dan is er iets goed fout hier.
8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Jesse op 04-12-2006 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Jesse schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:16:
[...]
Het 'stadium gepasseerd zijn' suggereerd (onbedoeld) een minderwaardigheid van degene die nog wel 'in dat stadium zitten'. Door het weglaten van de zin 'Ik ben dit stadium dus gepasseerd' verminderd er niets aan wat je wil zeggen.
Nogmaals, dat is mijn probleem niet. Ik bedoel er niets negatiefs mee te suggeren, en als iemand dat als zodanig opvat, dan is dat jammer.
Bijna alles kun je wel verkeerd opvatten, je mag van de lezers ook wel verwachten dat ze niet op alle slakken zout gaan leggen.
Je opmerking over linux is ook domweg een verkapte flame die niets toevoegd.
Ook sterk overdreven. Of heb ik je op je linux-tenen getrapt soms?
Het voegt wel wat toe, ik geef aan dat mijn beslissing om geen FF te gebruiken niet op zich staat, maar dat ik dat ook bij bv linux heb besloten.
En het is niet zodanig geformuleerd dat je het als flame mag bestempelen. Ik zeg in principe niets negatiefs over linux. Ik toon begrip voor mensen die er mee stoeien, omdat ik dat in het verleden zelf ook heb gedaan.

Overdrijven is ook een vak. Je bent in feite net zo bezig als de mensen die maar met -1 strooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:23:
[...]

Nogmaals, dat is mijn probleem niet. Ik bedoel er niets negatiefs mee te suggeren, en als iemand dat als zodanig opvat, dan is dat jammer.
Bijna alles kun je wel verkeerd opvatten, je mag van de lezers ook wel verwachten dat ze niet op alle slakken zout gaan leggen.

[...]

Ook sterk overdreven. Of heb ik je op je linux-tenen getrapt soms?
Het voegt wel wat toe, ik geef aan dat mijn beslissing om geen FF te gebruiken niet op zich staat, maar dat ik dat ook bij bv linux heb besloten.
En het is niet zodanig geformuleerd dat je het als flame mag bestempelen. Ik zeg in principe niets negatiefs over linux. Ik toon begrip voor mensen die er mee stoeien, omdat ik dat in het verleden zelf ook heb gedaan.

Overdrijven is ook een vak. Je bent in feite net zo bezig als de mensen die maar met -1 strooien.
Je opmerking over Linux kan als flame gezien worden omdat jij het degradeert als een soort hobby-OS waar fanatieke computeraars met tijd over leuk mee kunnen stoeien. Dat terwijl Linux zeker wel toegepast wordt als stabiele server waarbij sommige bedrijven toch echt wel meer zien in het OS als een soort hobby-projectje voor mensen met tijd te veel.

Als je dergelijke kritiek niet kunt ontvangen, ben je eigenlijk net zo bezig als mensen die maar met -1 strooien :+

ontopic:
het nadeel van het mod-systeem is dat nogal wat mensen met emotie gaan stemmen. Blijkbaar worden nogal wat mensen emotioneel van Microsoft, Firefox, Linux, AMD, etc.
Dat zou afgevangen moeten worden door een hoog aantal moderators, maar dat laatste valt toch tegen.

De TS is zeker wel benadeeld in sommige gevallen, maar niet in alle gevallen. In sommige gevallen blijkt ook weer dat in verloop van tijd het mod-systeem in staat is zichzelf te herstellen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2006 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Je kan volgens mij op 2 manieren dingen posten:
[hogere moderatiekunde]
Je kan namelijk zowel defensief als offensief posten.
Defensief posten betekend in dezen dat je je eigen overwegingen verkoopt, motiveert en opschrijft. Daarbij haal je de kernpunten van je eigen ervaringen aan en dat hang je op een kapstok van argumenten die allen gebaseerd zijn ter ondersteuning van je eigen standpunten.
Offensief posten heeft hetzelfde doel, namelijk je eigen standpunt verdedigen, maar gebruikt als middel een mengeling of uitsluitend argumenten om de tegenstander omlaag te halen. Een discussie winnen is zoiets als een voorsprong halen op de ander dwz je eigen vooruitgang (defensief) is hetzelfde als de achterstand van de ander (offensief).

Defensieve users zijn buitengewoon kwetsbaar (zeker omdat 95% van de moderatoren dat niet eens herkent) maar hebben wel mooiere posten in het algemeen. Niet in de laatste plaats omdat ze zich met hun eigen standpunt bezig houden en daarmee alle mogelijke standpunten in hun waarde laten. Dit soort posten komen bijna altijd op+3/+4 terecht.
[/]

Wat ik bij ddbruin waarneem is een grootdeel defensieve posten, maar een enkele keer wordt op basis van vermeend gezag ook wel eens offensief uitgehaald. 'Ik ben Linux ontgroeit", ïk wil een PC die werkt ipv dat ik werk" enzovoort zijn nooit defensief uit te leggen maar altijd offensief. Je zet je immers af tegen iets anders. Offensief heeft echter 2 nadelen: je maakt niet duidelijk waarom jezelf dan blijkbaar goed zit maar ook omdat je jezelf naar beneden haalt met niet correcte formuleringen. Dat is hier dus ook gebeurt en daarom valt een troll best te verdedigen (ik neem hier pertinent geen standpunt in).

We zullen de boel dan altijd bekijken, maar ik zou ddbruin aanraden om iets minder offensief te posten. Op de FP telt alleen de inhoud, dus als er een emmer stront over je heengegooid wordt.... stilzitten als je geschoren wordt. Nergens voor nodig om jezelf te verdedigen, dat doen wij wel (altijd/onvoorwaardelijk). Op de FP post je namelijk informatie en niets om je gelijk te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:03:
[...]

Waarom vind je http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1849190 op de man gespeeld?
Ik heb nergens IE7 in m'n mond genomen, en in die reactie wordt mij gevraagd om me te verantwoorden voor het feit dat IE7 geen mousegestures heeft...
Ik snap die reactie niet, dus ik geef dat aan. Maar ik speel daar niet op de man.

[...]
Citaat uit jouw post:
sinds 1995 ongeveer... ben begonnen met Netscape, omdat IE destijds nog geen rol van betekenis speelde, en niet standaard met het OS meegeleverd werd).
Ik moest voor de meest simpele dingen, zoals mouse gestures, op zoek gaan naar allerlei plugins...
Je haalt hier zelf IE erbij.

Citaat uit slindenau's reactie:
Daarnaast, zitten er in IE7 dan wel standaard gestures? Of een makkelijk systeem om deze via een plugin te installeren?
Zo gek vindt ik het niet dat hier IE7 wordt genoemd. Een vergelijking van het huidige Firefox met IE uit 1995 zou onzinnig zijn

Citaat uit jouw reactie daarop:
Waarom haal je IE7 erbij? Daar heb ik toch niks over gezegd? IE7 gebruik ik niet. Ik gebruik Maxthon, zoals ik al zei. Daar zitten wel standaard gestures in.
Een nogal verwijtende toon aan het adres van slindenau, en mijns inziens onterecht. Om in je eigen woorden te spreken: Het is niet slindenau's probleem dat jij geen IE7 gebruikt.

Je leest volgens mij dingen die er niet staan (Nergens zegt slindenau dat jij IE7 gebruikt), maar tegelijk verwijt je anderen hetzelfde. Je zou wellicht kunnen bedenken dat er sprake is van een misverstand en ook in die lijn kunnen reageren. Als je goedbedoelde adviezen om je reacties te verbeteren niet op prijs stelt begrijp ik niet waarom je in TMF post. Zie maar wat je er mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:54:
[...]
Je opmerking over Linux kan als flame gezien worden omdat jij het degradeert als een soort hobby-OS waar fanatieke computeraars met tijd over leuk mee kunnen stoeien. Dat terwijl Linux zeker wel toegepast wordt als stabiele server waarbij sommige bedrijven toch echt wel meer zien in het OS als een soort hobby-projectje voor mensen met tijd te veel.
Sorry, maar dat is niet waar. Ik zeg slechts dat je linux als hobby-OS kunt gebruiken (dat kan met Windows trouwens ook, en eigenlijk ieder ander OS)... Ik zeg nergens dat het niet toegepast kan worden als stabiele server of wat dan ook. Ik weet niet waar je dat vandaan haalt.
De TS is zeker wel benadeeld in sommige gevallen, maar niet in alle gevallen.
Ik beweer ook niet dat het in alle gevallen zo is (ik ben ook niet perfect, ik post ook wel eens nutteloze dingen, daar ben ik me terdege van bewust). Maar naar mijn mening wel in de meerderheid van de gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
bszz schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:14:
[...]
Je haalt hier zelf IE erbij.
Duidelijk niet IE7, en ik zeg al helemaal niet dat ik het gebruik.
Een nogal verwijtende toon aan het adres van slindenau, en mijns inziens onterecht. Om in je eigen woorden te spreken: Het is niet slindenau's probleem dat jij geen IE7 gebruikt.
Hij reageert specifiek op mij, en stelt mij dus die vraag over IE7... Wat ik dus vreemd vind. Waarom stelt hij mij een (verwijtende) vraag over IE7, terwijl ik net zeg dat ik Maxthon gebruik, dus geen IE7?
Je leest volgens mij dingen die er niet staan (Nergens zegt slindenau dat jij IE7 gebruikt),
Lijkt me te volgen uit het feit dat hij specifiek die vraag stelt als reactie op mijn post.
Anders had hij het zo moeten formuleren: "IE7 heeft ook standaard geen mouse-gestures, dus.. <wat hij er ook mee wilde zeggen, dat wordt me niet duidelijk uit zijn post>".
Je zou wellicht kunnen bedenken dat er sprake is van een misverstand en ook in die lijn kunnen reageren.
Dat doe ik ook. Ik vraag waarom hij me die vraag over IE7 stelt, als ik net uitleg dat ik Maxthon gebruik, en niet IE7. Op een geirriteerde toon, omdat ik het irritant vind dat ik ter verantwoording word geroepen voor een product dat ik zelf niet eens gebruik.
Als je goedbedoelde adviezen om je reacties te verbeteren niet op prijs stelt begrijp ik niet waarom je in TMF post. Zie maar wat je er mee doet.
Simpel, het mod-systeem deugt niet, en dient afgeschaft te worden.
Ik kom hier niet om een les te krijgen in hoe je moet posten. Dat is aan mij niet besteed, zoals ik al herhaaldelijk heb aangegeven in dit topic.
Ik kom hier om ervoor te zorgen dat mensen die overal onterecht -1 uitdelen, van hun moderatierechten ontdaan worden, of liever nog, dat iedereen van die rechten ontdaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:25:
[...]

Sorry, maar dat is niet waar. Ik zeg slechts dat je linux als hobby-OS kunt gebruiken (dat kan met Windows trouwens ook, en eigenlijk ieder ander OS)... Ik zeg nergens dat het niet toegepast kan worden als stabiele server of wat dan ook. Ik weet niet waar je dat vandaan haalt.
Dan weet je nu hoe zo'n reactie overkomt/over kan komen
Ik kom hier niet om een les te krijgen in hoe je moet posten. Dat is aan mij niet besteed, zoals ik al herhaaldelijk heb aangegeven in dit topic.
Ik kom hier om ervoor te zorgen dat mensen die overal onterecht -1 uitdelen, van hun moderatierechten ontdaan worden, of liever nog, dat iedereen van die rechten ontdaan wordt.
Als je alleen maar verkeerde gevallen wilt melden, wees dan terughoudend met de voorbeelden die je aandraagt.
In het begin droeg je goede voorbeelden aan die +4 of +3 verdienden en op 0 of -1 stonden.
Nu neig je jezelf in een slachtofferrol te stoppen en kom je ook met reacties waarvan er discussie bestaat of ze wel of niet een -1 verdienen (de vraag of je anderen aanvalt, andere betekenis aan je woorden suggereert, etc). Dan komen er vanzelf tips hoe je hetzelfde kunt zeggen zonder dat dat storend en -1-uitlokkend over komt.

Of het moderatiesysteem niet deugt is nog maar de vraag. Ondanks dat sommige moderators posts onterecht naar beneden hadden gemod, zijn die reacties alsnog hersteld. De rotte appels hebben dankzij dit topic ook op hun kloten gehad.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2006 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:32:
[...]

Dan weet je nu hoe zo'n reactie overkomt/over kan komen
Zoals ik al zei, dat is mijn probleem niet.
Je kunt alles wel verkeerd opvatten. Het is onmogelijk om overal rekening mee te houden.
Ik verwacht ook een beetje redelijkheid van de lezers. Wat jij doet is opzettelijk zoeken naar dingen die er niet staan, om vervolgens je punt door te drijven. Dat is niet redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:36:
[...]

Zoals ik al zei, dat is mijn probleem niet.
Je kunt alles wel verkeerd opvatten. Het is onmogelijk om overal rekening mee te houden.
Ik verwacht ook een beetje redelijkheid van de lezers. Wat jij doet is opzettelijk zoeken naar dingen die er niet staan, om vervolgens je punt door te drijven. Dat is niet redelijk.
jij doet hetzelfde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
jij stelt dat ik opzettelijk zoek naar dingen die er niet staan om m'n punt er doorheen te drijven terwijl ik me er hooguit aan irriteer dat jij als programmeur-zijnde (aangedragen alsof dat een status hoger is) geen tijd meer hebt om je met tijdrovende hobby-achtige OS'en bezig te houden als Linux. Althans, die ondertoon vond en vind ik in jouw reactie.
Daar zit ik misschien naast, maar als jij stelt dat ik opzettelijk naar dingen zoek die er niet staan doe jij m.i. hetzelfde.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2006 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:44:
[...]
jij stelt dat ik opzettelijk zoek naar dingen die er niet staan om m'n punt er doorheen te drijven
Dat concludeer ik, ja... Want jij zegt dit:
Dat terwijl Linux zeker wel toegepast wordt als stabiele server waarbij sommige bedrijven toch echt wel meer zien in het OS als een soort hobby-projectje voor mensen met tijd te veel.
Ik heb nooit anders beweerd, dus hoe je hierbij komt, weet ik niet. Dat is gewoon een creatieve interpretatie van mijn post, simpel feit.
terwijl ik me er hooguit aan irriteer dat jij als programmeur-zijnde (aangedragen alsof dat een status hoger is) geen tijd meer hebt om je met tijdrovende hobby-achtige OS'en bezig te houden als Linux. Althans, die ondertoon vond en vind ik in jouw reactie.
Dat vind jij ja... Ik zeg nergens dat een programmeur een hogere status is. Ik zeg slechts dat ik me niet meer zozeer bezig hou met het optimaliseren van m'n systeem...
Ik moet nu vaker aan dergelijke hobbyisten vragen hoe je bepaalde zaken nou moet instellen, waar ik vroeger zelf dat soort dingen wist. Dus ik heb jullie hulp ook nodig.. Ik zal nooit beweren dat er een verschil in status is... slechts dat het een ander gebied van expertise en interesse is.
Maar als jij je minderwaardig voelt ten opzichte van een programmeur... tsja, misschien zegt dat wat over je zelfbeeld. Daar kan ik neit allemaal rekening mee gaan houden hoor. Het is hier geen theekransje met My Little Pony enzo.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2006 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
iets zeggen over mijn zelfbeeld? Geen idee hoe je daar nou bij komt? Ik ben over twee maanden klaar met mijn studie waarna ik mijzelf ook programmeur kan noemen. Gevalletje van dingen zoeken die er niet staan? :Y)

De vraag is meer waarom je het Ãŧberhaubt moet vermelden om er vervolgens direct conclusies aan te verbinden. Dat geeft het idee iets te suggereren, waarvan ik blij ben dat dat niet zo blijkt te zijn.

Maar ik begrijp dat jij als programmeur nooit te maken hebt met servertoepassingen, of eh... zoek ik nou weer iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

[...]Simpel, het mod-systeem deugt niet, en dient afgeschaft te worden.
Zo werkt het systeem dus iig niet. Je zal gerust gelijk hebben, maar iedereen heeft hetzelfde gelijk. Het is dan jouw woord tegen die van de anderen. Gelijk hebben is iets anders dan gelijk krijgen.
Ik wil best meedenken maar een houding die de rechten van anderen ondermijnt kan ik moeilijk verdedigen.
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:51:
Het is hier geen theekransje met My Little Pony enzo.
Groot gelijk. Dat klopt helemaal. Alleen doen we hier allemaal Little Pony na omdat we dan iig op basis van gelijkheid naar een oplossing kunnen werken zoals noodzakelijk is. Indien het hard tegen hard gaat..... niemand wint, is nergens voor nodig en ook qua hardzijn hebben we experts in dienst (zeef?). En wat is de winst van het harde oplossen? Je kan wel eens in je eigen zwaard vallen, dan is het resultaat dat ddbruin weg is. Da's ook geen winst, da's meer een verlies voor deze site.

[ Voor 28% gewijzigd door Delerium op 04-12-2006 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Geen matches
@ddbruijn:

Ik zal niet op alles reageren, want dan wordt het een welles-nietes spelletje

Dat doe ik ook. Ik vraag waarom hij me die vraag over IE7 stelt, als ik net uitleg dat ik Maxthon gebruik, en niet IE7. Op een geirriteerde toon, omdat ik het irritant vind dat ik ter verantwoording word geroepen voor een product dat ik zelf niet eens gebruik.
Kijk, en dat kun je nou beter niet doen. Ik lees werkelijk nergens dat jij je moet verantwoorden voor het gebruik van IE7. Het staat er niet, wat er staat is niet verwijtend. Als je denkt dat je woorden niet goed zijn geinterpreteerd kun je proberen dat gewoon recht te zetten. Een misverstand is niemand vreemd, ook jou niet.
[...]
Duidelijke taal. Je wilt dus helemaal niet dat foute moderaties gecorrigeerd worden! Open dan een nieuw topic waar je deze discussie kunt voeren, dan weet ik tenminste waar ik mijn tijd aan besteed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:59:
iets zeggen over mijn zelfbeeld? Geen idee hoe je daar nou bij komt? Ik ben over twee maanden klaar met mijn studie waarna ik mijzelf ook programmeur kan noemen. Gevalletje van dingen zoeken die er niet staan? :Y)
Ik geef duidelijk aan hoe ik erbij kom, ik beweer ook niet dat het er staat. Ik hypothetiseer slechts.
Leuke poging, maar niet gelukt.
De vraag is meer waarom je het Ãŧberhaubt moet vermelden om er vervolgens direct conclusies aan te verbinden. Dat geeft het idee iets te suggereren, waarvan ik blij ben dat dat niet zo blijkt te zijn.
De vraag is bij mij meer waarom ik dit soort dingen niet mag vertellen? (het zijn puur feiten en persoonlijke ervaringen).
Maar ik begrijp dat jij als programmeur nooit te maken hebt met servertoepassingen, of eh... zoek ik nou weer iets?
Niet met het configureren daarvan nee. En dat is maar goed ook, ik zou geen goede serverbeheerder zijn. Daar weet ik te weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ecteinascidin schreef op maandag 04 december 2006 @ 15:02:
[...]
Ik wil best meedenken maar een houding die de rechten van anderen ondermijnt kan ik moeilijk verdedigen.
Hoho, niet van anderen... van iedereen. Ik wil gewoon strengere regels richting moderatie, omdat het nu gewoon te vaak fout gaat, zoals al vele malen in dit topic geconstateerd is (en zeker niet alleen door mij).
Groot gelijk. Dat klopt helemaal. Alleen doen we hier allemaal Little Pony na omdat we dan iig op basis van gelijkheid naar een oplossing kunnen werken zoals noodzakelijk is.
En dan vind je het gek dat ik zeg dat dat niet redelijk is? Je moet hier geen Little Pony-praktijken doen, omdat dat niet de sfeer is die hier normaal gesproken hangt. Je moet hier wel tegen een stootje kunnen.
Indien het hard tegen hard gaat..... niemand wint, is nergens voor nodig en ook qua hardzijn hebben we experts in dienst (zeef?). En wat is de winst van het harde oplossen? Je kan wel eens in je eigen zwaard vallen, dan is het resultaat dat ddbruin weg is. Da's ook geen winst, da's meer een verlies voor deze site.
Ik erken de risico's en die aanvaard ik ten volle.
Het hoeft niet hard tegen hard te gaan, maar wederzijds respect, wat meer geduld, en wat minder hard zoeken naar dingen om mensen met een andere mening onderuit te halen zou een goed begin zijn.
Als je daardoor hard moet optreden tegen de mensen die dit niet doen, vind ik dat een goed compromis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 15:09:
[...]

De vraag is bij mij meer waarom ik dit soort dingen niet mag vertellen? (het zijn puur feiten en persoonlijke ervaringen).
Ik probeer eigenlijk maar ÊÊn ding duidelijk te maken en dat is dat als je in bepaalde bewoordingen bepaalde feiten achter elkaar zet met een bepaalde toon dat mensen daar online (communicatie m.b.v. platte tekst) daar een bepaald beeld bij krijgen. Ik probeerde ook aan te tonen dat dat niet vreemd is, mede omdat je zelf ook vaak bepaalde conclusies trekt bij bepaalde teksten.
Hoewel je je graag zoveel mogelijk bij feiten houdt dien je je daar wel degelijk van bewust te zijn. Zowel bij het maken van een reactie als op het reageren op een reactie. Dat geld niet alleen voor jou, maar voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
bszz schreef op maandag 04 december 2006 @ 15:07:
Kijk, en dat kun je nou beter niet doen. Ik lees werkelijk nergens dat jij je moet verantwoorden voor het gebruik van IE7. Het staat er niet, wat er staat is niet verwijtend. Als je denkt dat je woorden niet goed zijn geinterpreteerd kun je proberen dat gewoon recht te zetten. Een misverstand is niemand vreemd, ook jou niet.
Het wordt inderdaad een welles-nietes spelletje.
Ik heb mijn visie uit de doeken gedaan, en daar blijf ik bij, hoe vaak iemand anders ook roept dat hij het niet zo ziet. Ik heb duidelijke argumenten aangedragen, en die heb je te respecteren, en daarmee uit.
Ik wil er niets meer over horen.
Duidelijke taal. Je wilt dus helemaal niet dat foute moderaties gecorrigeerd worden! Open dan een nieuw topic waar je deze discussie kunt voeren, dan weet ik tenminste waar ik mijn tijd aan besteed....
Ik heb in een ander topic gereageerd, maar toen heeft een moderator de reacties weer naar dit topic verplaatst, dus dat schoot ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 15:15:
[...]

Ik probeer eigenlijk maar ÊÊn ding duidelijk te maken en dat is dat als je in bepaalde bewoordingen bepaalde feiten achter elkaar zet met een bepaalde toon dat mensen daar online (communicatie m.b.v. platte tekst) daar een bepaald beeld bij krijgen. Ik probeerde ook aan te tonen dat dat niet vreemd is, mede omdat je zelf ook vaak bepaalde conclusies trekt bij bepaalde teksten.
Hoewel je je graag zoveel mogelijk bij feiten houdt dien je je daar wel degelijk van bewust te zijn. Zowel bij het maken van een reactie als op het reageren op een reactie. Dat geld niet alleen voor jou, maar voor iedereen.
Ja, maar aan het intrappen van dit soort open deuren heb ik niks.
Ik verwacht ook redelijkheid van de andere kant, en daar wordt niet op ingegaan, en dat vind ik een zwaktebod. Iedereen keert zich tegen mij hier, vanwege een reactie waar het mij eigenlijk helemaal niet om ging, want ik had al lang aangegeven dat er niet overal onterecht een -1 uitgedeeld is.
Ik word de verdediging in gedrukt, en dat kan niet de bedoeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 15:22:
Ik word de verdediging in gedrukt, en dat kan niet de bedoeling zijn.
De bedoeling is dat iedereen er iets mee wint. Dat is dus niet dat jij in je eentje het modereren van iedereen ter discussie stelt zuiver omdat jij er last van hebt. Wij hebben er allemaal uiteindelijk wel last van, maar we gaan het systeem niet veranderen omdat ddbruin er last van heeft. Dat kunnen we simpelweg niet maken (maar er zijn dingen in beweging gezet, dus...)

En qua jij-bakken of u-bochten: het punt van mijn offensieve/defensieve posten blijft staan. Indien je die dingen redelijk volgt dan ligt de bezwaarlast geheel bij de andere kant. Dan krijg je namelijk geheel gelijk, doen wij niet moeilijk en hebben die anderen een probleem. Maar dat verhaal wordt wat anders als er enige aanleiding, uitlokking whatsoever voor is. En zeg zelf, je posten laten wel degelijk ruimte voor die insinuatie. Daarom kunnen we niet onvoorwaardelijk je gelijk geven en daarom kan je niet onvoorwaardelijk geholpen worden. Aangezien het jij tegen de rest van de wereld bent, is het IMHO redelijk om iig ook de bal bij jou neer te leggen in die zin dat je nodeloze offensieve zinsconstructies moet zien te vermijden (en dat gaat je niet in 1 week lukken, da's namelijk moeilijk). Want hoewel de wereld wel degelijk integraal gek kan zijn, dat is de praktijk waar je mee van doen hebt en wetenschappelijk gezien moet je je theorie ombouwen tot wat praktisch hanteerbaar is.... ergo, de wereld kan onmogelijk integraal gek zijn; de observant moet wel haast fout zijn.
Zodoende krijg je slechts deel gelijk en een ander deel ongelijk. Dan trekken we vanavond de boel wel recht zoals wij denken dat het moet (onpartijdig) en juist door je offensieve gedeeltes hoeft dat dus niet altijd positief uit te pakken.

Neem aub dat advies van harte aan. Het is klote om te doen, maar als het je lukt bouw je veeeel sterkere replies. Dat is dan jouw winst, onomstreden goede replies. Je post hier namelijk uiteindelijk om er zelf ook beter van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 15:20:
[...]

Het wordt inderdaad een welles-nietes spelletje.
Ik heb mijn visie uit de doeken gedaan, en daar blijf ik bij, hoe vaak iemand anders ook roept dat hij het niet zo ziet. Ik heb duidelijke argumenten aangedragen, en die heb je te respecteren, en daarmee uit.
Ik wil er niets meer over horen.
[...]
I rest my case .... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ecteinascidin schreef op maandag 04 december 2006 @ 15:44:
[...]
De bedoeling is dat iedereen er iets mee wint. Dat is dus niet dat jij in je eentje het modereren van iedereen ter discussie stelt zuiver omdat jij er last van hebt. Wij hebben er allemaal uiteindelijk wel last van, maar we gaan het systeem niet veranderen omdat ddbruin er last van heeft. Dat kunnen we simpelweg niet maken (maar er zijn dingen in beweging gezet, dus...)
Het gaat me er zeker niet om dat ik er last van heb. Ik weet dat er genoeg anderen zijn die er ook last van hebben. Het zou nogal egoistisch zijn als het me alleen om mezelf ging. Dat is niet zo.
Zodoende krijg je slechts deel gelijk en een ander deel ongelijk. Dan trekken we vanavond de boel wel recht zoals wij denken dat het moet (onpartijdig) en juist door je offensieve gedeeltes hoeft dat dus niet altijd positief uit te pakken.
Dat weet ik, en ik heb al aangegeven dat ik er geen problemen mee heb als bepaalde dubieuze posts op 0 of -1 blijven staan
Neem aub dat advies van harte aan. Het is klote om te doen, maar als het je lukt bouw je veeeel sterkere replies. Dat is dan jouw winst, onomstreden goede replies. Je post hier namelijk uiteindelijk om er zelf ook beter van te worden.
Wat mij betreft post ik dan gewoon liever niet.
Als je me niet wilt nemen zoals ik ben, dan hoeft het van mij ook niet meer. Ik ben heus geen troll of flamebaiter... maar als je over iedere flauwe formulering valt, dan hoeft het van mij niet meer (dat win je toch nooit, onomstreden posts zijn een utopie, en niet kunnen zeggen wat je vindt omdat dat mogelijk omstreden is, is in feite censuur).
Graag of niet, hoor.
Dit is een principekwestie voor mij. Ik ben faliekant tegen politiek correct gedrag. Wees een vent en zeg waar het op staat, en wees ook bereid dat anderen kunnen zeggen waar het op staat. Zolang dat redelijk gaat, natuurlijk... Je moet niet doorslaan en verzanden in valse beschuldigingen of beledigingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2006 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 15:58:
(...)

Als je me niet wilt nemen zoals ik ben, dan hoeft het van mij ook niet meer. Ik ben heus geen troll of flamebaiter... maar als je over iedere flauwe formulering valt, dan hoeft het van mij niet meer (dat win je toch nooit, onomstreden posts zijn een utopie, en niet kunnen zeggen wat je vindt omdat dat mogelijk omstreden is, is in feite censuur).
Graag of niet, hoor.
Dit is een principekwestie voor mij. Ik ben faliekant tegen politiek correct gedrag. Wees een vent en zeg waar het op staat, en wees ook bereid dat anderen kunnen zeggen waar het op staat. Zolang dat redelijk gaat, natuurlijk... Je moet niet doorslaan en verzanden in valse beschuldigingen of beledigingen.
Dat zou jammer zijn. Ik sta achter de posts van ecteinascidin (althans, in dit topic dan :) ).
We vragen je niet om politiek correct te zijn in de vorm van cencuur, maar in volledigheid en tact.

Communicatie is altijd een tweerichting, ook op het internet. Wij weten niet welke gedachten er in je hoofd afspelen. Wij weten niet uit welke ervaring en op basis van welke kennis je je mededeling post en wij kunnen niet je non-verbale communicatie (goed voor 60% in een gangbaar gesprek) lezen.

Zeggen waar het op staat heeft niet altijd het effect dat de boodschap het helderst over komt. Zeggen waar het op staat kan wel degelijk een boodschap meer vertroebelen dan een boodschap met iets meer toelichting of iets meer tact. Het gaat immers niet om de gekozen woorden, maar over hoe iets over komt bij de mensen die je iets duidelijk wilt maken.

Dat je nooit iedereen zijn frequentie kunt afstemmen zal wel zo blijven. Maar je kunt er wel a. je best voor doen en b. accepteren dat het soms niet lukt. Dan zul je a. hopelijk toch zo nu en dan iets nalezen en aanpassen in de hoop begrijpender/makkelijker bij de medetweakers over te komen en b. je minder snel irriteren als iemand iets anders uit je post haalt dan dat je had gehoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 16:07:
[...]
We vragen je niet om politiek correct te zijn in de vorm van cencuur, maar in volledigheid en tact.
Ik probeer altijd volledig en tactvol te zijn, maar dat lukt niet altijd. Het lukt jou evenmin altijd, dus het zou wat hypocriet zijn als je daarover valt bij iemand anders.
Dat je nooit iedereen zijn frequentie kunt afstemmen zal wel zo blijven. Maar je kunt er wel a. je best voor doen en b. accepteren dat het soms niet lukt. Dan zul je a. hopelijk toch zo nu en dan iets nalezen en aanpassen in de hoop begrijpender/makkelijker bij de medetweakers over te komen en b. je minder snel irriteren als iemand iets anders uit je post haalt dan dat je had gehoopt.
Het gaat er niet zozeer om dat iemand iets anders uit mijn post haalt dan ik had gehoopt, maar de manier waarop dat gebeurt (onvolledig en tactloos... veel tactlozer dan iets keihard naar -1 modereren zonder er uberhaupt op te reageren kan niet). Verder vind ik de reacties soms bijzonder aggressief. Laten we er niet omheen draaien... vooral onder Firefox- en linuxgebruikers (en ook AMD-gebruikers, zoals in eerdere threads in dit topic naar voren kwam) zitten zeer fanatieke en aggressieve leden, die meteen keihard op je inhakken. Helaas zitten er ook veel Firefox- en linuxgebruikers onder de moderators, en wordt dit gedrag door de vingers gezien, of zelfs beloond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:45

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Jawel, nog zo'n extra spuit (of ik 11 ben laat ik even open)
quote: ddbruin
Dat weet ik, en ik heb al aangegeven dat ik er geen problemen mee heb als bepaalde dubieuze posts op 0 of -1 blijven staan
Dan vraag ik me af wat dit topic hier doet.
Iets duidelijker : Het zal best dat jij sommige posts wilt verdedigen als zijnde niet aanvallend, dat mag, maar het gaat er niet alleen om hoe je een post bedoelt, maar ook hoe deze wordt opgevat. Daar zijn soms wat problemen mee, en dat krijg je dan ook netjes terug in dit draadje....
quote: ddbruin
Graag of niet, hoor.
Dit is een principekwestie voor mij. Ik ben faliekant tegen politiek correct gedrag. Wees een vent en zeg waar het op staat, en wees ook bereid dat anderen kunnen zeggen waar het op staat. Zolang dat redelijk gaat, natuurlijk... Je moet niet doorslaan en verzanden in valse beschuldigingen of beledigingen
Als we hier echt gaan muggenziften (met of zonder tussen-n) zijn we nog even bezig, en dan heet het tijdverspilling in plaats van modden. Politiek correct hoeft hier inderdaad niet, maar als je (expres) tegen schenen gaat schoppen, neem dan de moeite om netjes uit te leggen waarom. Je weet dat browserdiscussies een risico zijn, en sommige posts van je zijn gewoon net even te veel.
(overigens ben ik ook niet zo gecharmeerd van schermen met titels, maar dat is waarschijnlijk persoonlijk)

[last edit, thread loopt te snel] uithalen richting mods is levensgevaarlijk, pas er mee op [/editje]

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 16:21:
[...]

Ik probeer altijd volledig en tactvol te zijn, maar dat lukt niet altijd. Het lukt jou evenmin altijd, dus het zou wat hypocriet zijn als je daarover valt bij iemand anders.

[...]

Het gaat er niet zozeer om dat iemand iets anders uit mijn post haalt dan ik had gehoopt, maar de manier waarop dat gebeurt (onvolledig en tactloos... veel tactlozer dan iets keihard naar -1 modereren zonder er uberhaupt op te reageren kan niet). Verder vind ik de reacties soms bijzonder aggressief. Laten we er niet omheen draaien... vooral onder Firefox- en linuxgebruikers (en ook AMD-gebruikers, zoals in eerdere threads in dit topic naar voren kwam) zitten zeer fanatieke en aggressieve leden, die meteen keihard op je inhakken. Helaas zitten er ook veel Firefox- en linuxgebruikers onder de moderators, en wordt dit gedrag door de vingers gezien, of zelfs beloond.
zie het topic dan ten dele als een middel waarmee we samen tot verdere inzichten komen over ons eigen postgedrag.

Verder heb je deels wel gelijk dat er met Firefox, Linux en AMD nogal wat met emotie wordt gereageerd en gemod. Dat geld overigens ook voor een deel van het IE, Windows en Intel gebruikers. Alleen zijn die in de minderheid en vallen ze minder op. Soms is het zelfs moeilijk te zien of de frustratie van de ÊÊn gebaseerd is op de frustratie van de ander, of op de voorkeur van de ander.

Jij hebt in ieder geval voorbeelden aangedragen waaruit blijkt dat frustratie en emotie in ieder geval een rol speelt tijdens het moderaten en gelukkig heeft men hier mee daarmee ingezien dat naast gelijkheid ook professionaliteit gewaarborgd moet worden. HÊt democratische dilemma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
FreezeXJ schreef op maandag 04 december 2006 @ 16:26:
[last edit, thread loopt te snel] uithalen richting mods is levensgevaarlijk, pas er mee op [/editje]
Ik bedoel de mensen die modereren op de frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 16:21:
[...]
Ik probeer altijd volledig en tactvol te zijn, maar dat lukt niet altijd.
Dat klopt. Maar ook dat kan je leren, dat zie je in waarderingen en terugkoppeltopics als deze terug. Het vergt niet eens zoveel zelfbeheersing en kost ook al geen politiek correct iets. Zet je de feiten neer zonder de ik-vind-blabla die tussen neus en lippen soms wegglippen, dan zijn je posten misschien net zo omstreden voor de users, maar hier onomstreden goed. Maar als je die vaardigheden niet wilt leren... mja, jouw keuze maar dan ook jouw probleem.

Hint: Op de FP hoef je je nooit te verliezen in jij-bak discussies of onderlinge argumenten. Post gewoon je feiten en doe alsof je de enige bent die een reply boiwt. De waardering doet de rest. Iedere vorm van provocatie, overtuiging, discussie enzo... allemaal voor GoT. Ik beweer dat je zelfs met de meest scherpe discussie-stijl op de FP alleen maar leuke posten kan bouwen en topicgerelateerde meuk alleen op GoT tegenkomt.
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 16:21:Helaas zitten er ook veel Firefox- en linuxgebruikers onder de moderators, en wordt dit gedrag door de vingers gezien, of zelfs beloond.
Dat klopt en juist voor dat soort meuk is TMF ingericht, wordt het modsysteem omver gegooid en bestaan er Powermods, juist voor zulke excessen. En op enige stroop neer te leggen, TMF is een broedstation voor moderatoren (GoT) en de FP. Mensen die hier erin slagen enige vaardigheden mbt diplomatie op te doen, kunnen zo doorstromen. Dus ddbruin, indien je werkelijk verandering wilt en enige moeite wilt doen, kan je uiteindelijk zelf ook in het centrum komen van de veranderingen (TMF-pet?). Maar nogmaals, de enige bariere die ik voorzie is dat je je eigen poststijl al reeks als adequaat bestempeld. Het verschil tussen theorie en praktijk is echter dat je gelijk hebt maar niet perse kan krijgen.

[opoe-modus] We hebben een hele felle Linux-user gehad die erg scherp uithaalde naar alles wat niet-Linux was. De posten waren zowel inzichtvol als omstreden. Op TMF hebben we jaren gewerkt om de scherpe kantjes eraf te krijgen zodat het omstreden verdedigbaar zou worden, maar in plaats daarvan werd het steeds scherper. Op het moment dat deze user crewleden als MS_verlengstuk ging neerzetten hield het gewoon op. Het was een zeer vergezochte argumentatie en dus niet gelijk hebben en dus gelijk krijgen, anderen waren niet meer overtuigd. Resultaat: ban. [/]
Pagina: 1