Ik vind hier gigantisch veel over Voip. Van gratis alternatieven (voipbuster) tot betaalde alternatieven (budgetphone) tot evaringen...
VOIP -> Welke 'losse' providers zijn er?
Ervaringen betaalde VoIP-diensten
[VOIP]Hoe en wat
Toch zie ik door de bomen het bos niet of ik kijk de verkeerde kant op.
Situatie schets
Kantoor achter in de garage. Hier zit een netwerk aansluiting en staat een pc. Deze netwerk aansluiting is verbonden met een demon internet-account.
Nu is het de bedoeling om achter in deze garage een telefoonaansluiting te realiseren. Hiervoor zijn een aantal opties
1) Gewoon extra KPN Lijntje
2) Overstap ISDN
3) Viop?????
1) Het eerste is behoorlijk simpel. Echter dan heb je abbo kosten en een behoorlijk hoge telefoonkosten. Maar erg staight forward
2) Zou een mooie oplossing zijn, maar.... het geeikel om over te stappen naar eerst ISDN en dan weer ADSL aanvragen... pfffft niet leuk. En eerste een tweede ISDN-lijn leggen en dan overstappen resulteert in verlies nummer... Dat is geen optie.
3) Lijkt me een optie?? Echter
- Als gewoon nummer blijft bestaan, kun je dan wel een "normaal" nummer krijgen (zie tegenstrijdigheden)?
- Kun je doorschakelen naar b.v. je mobiele telefoon? (zeg *61* )
- Is het betrouwbaar genoeg?
Ik heb er mijn twijfels bij en die worden hier nergens weggenomen moet ik zeggen. Kan iemand me iets meer licht in deze duisternis (of is het juist verblind door het licht door alle info hier).
VOIP -> Welke 'losse' providers zijn er?
Ervaringen betaalde VoIP-diensten
[VOIP]Hoe en wat
Toch zie ik door de bomen het bos niet of ik kijk de verkeerde kant op.
Situatie schets
Kantoor achter in de garage. Hier zit een netwerk aansluiting en staat een pc. Deze netwerk aansluiting is verbonden met een demon internet-account.
Nu is het de bedoeling om achter in deze garage een telefoonaansluiting te realiseren. Hiervoor zijn een aantal opties
1) Gewoon extra KPN Lijntje
2) Overstap ISDN
3) Viop?????
1) Het eerste is behoorlijk simpel. Echter dan heb je abbo kosten en een behoorlijk hoge telefoonkosten. Maar erg staight forward
2) Zou een mooie oplossing zijn, maar.... het geeikel om over te stappen naar eerst ISDN en dan weer ADSL aanvragen... pfffft niet leuk. En eerste een tweede ISDN-lijn leggen en dan overstappen resulteert in verlies nummer... Dat is geen optie.
3) Lijkt me een optie?? Echter
- Als gewoon nummer blijft bestaan, kun je dan wel een "normaal" nummer krijgen (zie tegenstrijdigheden)?
- Kun je doorschakelen naar b.v. je mobiele telefoon? (zeg *61* )
- Is het betrouwbaar genoeg?
Ik heb er mijn twijfels bij en die worden hier nergens weggenomen moet ik zeggen. Kan iemand me iets meer licht in deze duisternis (of is het juist verblind door het licht door alle info hier).
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......