Is Voip een klein zakelijk alternatief.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.065 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Topicstarter
Ik vind hier gigantisch veel over Voip. Van gratis alternatieven (voipbuster) tot betaalde alternatieven (budgetphone) tot evaringen...

VOIP -> Welke 'losse' providers zijn er?
Ervaringen betaalde VoIP-diensten
[VOIP]Hoe en wat

Toch zie ik door de bomen het bos niet of ik kijk de verkeerde kant op.

Situatie schets

Kantoor achter in de garage. Hier zit een netwerk aansluiting en staat een pc. Deze netwerk aansluiting is verbonden met een demon internet-account.

Nu is het de bedoeling om achter in deze garage een telefoonaansluiting te realiseren. Hiervoor zijn een aantal opties

1) Gewoon extra KPN Lijntje
2) Overstap ISDN
3) Viop?????

1) Het eerste is behoorlijk simpel. Echter dan heb je abbo kosten en een behoorlijk hoge telefoonkosten. Maar erg staight forward

2) Zou een mooie oplossing zijn, maar.... het geeikel om over te stappen naar eerst ISDN en dan weer ADSL aanvragen... pfffft niet leuk. En eerste een tweede ISDN-lijn leggen en dan overstappen resulteert in verlies nummer... Dat is geen optie.

3) Lijkt me een optie?? Echter
- Als gewoon nummer blijft bestaan, kun je dan wel een "normaal" nummer krijgen (zie tegenstrijdigheden)?
- Kun je doorschakelen naar b.v. je mobiele telefoon? (zeg *61* )
- Is het betrouwbaar genoeg?

Ik heb er mijn twijfels bij en die worden hier nergens weggenomen moet ik zeggen. Kan iemand me iets meer licht in deze duisternis (of is het juist verblind door het licht door alle info hier).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:52
Er zijn verschillende zakelijke VOIP-providers waarbij je voor een SIP-accountje en telefoonnummer betaald per maand ipv de gratis diensten van bijv. Voipbuster die mij niet betrouwbaar genoeg lijken voor zakelijk gebruik.

Dan betaal je ergens tussen de 5 en 10 euro per maand ongeveer, en sluit je een mooie VOIP-telefoon aan of gebruik je een VOIP-adapter.

Providers zijn oa:
www.speakup.nl
www.voys.nl
www.smart-tel.nl
www.belcentrale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-10 18:42
Misschien nog een interessante provider: Voicedata
Misschien ook interessant topic

Met zo'n fritzbox kan je je huidge lijn als fallbacklijn gebruiken mocht er op een of ander manier storing zijn bij je provider of SIP. In het hierboven beschreven topic wordt gesproken over een vaste ISDN aansluitng maar dit is ook mogelijk met een vaste analoge aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een hele serie over wat kan wel en wat kan niet heb ik gevonden op:
http://www.smart-tel.nl/Smart-Tel/FB7050-faq.html
En dat komt wel overeen met de ervaring die ik hier heb met zo'n 7050...
"De laatste ADSL router die je zelf koopt" zeggen ze ergens. kan ik het wel mee eens zijn.
Ik vind 'm fabeltastisch ;-)

De geluidskwaliteit i.c.m. een Siemens gigaset is gewoon erg goed. Ik hoor geen verschil met ISDN. Zelfs oeverloos lange gesprekken lopen goed. Misschien helpt het ook dat ik hier voldoende bandbreedte heb.... dus geen gekl* a-la internetplusbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 13:55:
- Kun je doorschakelen naar b.v. je mobiele telefoon? (zeg *61* )
- Is het betrouwbaar genoeg?

Ik heb er mijn twijfels bij en die worden hier nergens weggenomen moet ik zeggen. Kan iemand me iets meer licht in deze duisternis (of is het juist verblind door het licht door alle info hier).
Je kunt je mobiel o.a. vertraagd, bij vertraagd & in gesprek of parallel laten overgaan met een 7050. Lijkt me wel voldoende opties....

Als ik uren aan de telefoon hang met een vriend van me (lange technische discussie) en ik ontdel geen verschil met een ISDN-verbinding... mwah... werkt wel.

my 2p worth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
VoIP is bij een goede VoIP-provider net zo zeker als je internet-connectie. Dus naar mijn mening nog niet zo betrouwbaar als de oude vertrouwde PSTN lijn en tot op zekere hoogte een ISDN lijn. Uiteraard zijn er ook zeer zekere internet-oplossingen in de vorm van leased lines, redundantie, etc. maar dat zijn niet de oplossingen waar jij met een klein budget (neem ik aan) naar op zoek bent.

Verwijderd

Anno 2018 kan je wel zeggen dat VoIP een volwaardig alternatief is voor ISDN. Je zal wel moeten er zijn straks geen andere manieren meer voor telefonie

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:22
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 21:37:
Anno 2018 kan je wel zeggen dat VoIP een volwaardig alternatief is voor ISDN. Je zal wel moeten er zijn straks geen andere manieren meer voor telefonie
Heb je naar de datum van de laatste reactie gekeken amigo? ;)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@Verwijderd , een kick van 12 jaar heeft weinig zin nu.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.