P3 opwaarderen met 1 gig geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Vrouwke
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-09-2016
Ik heb een (Aldi) pc. Dit zijn de spec's:
moederbord msi-ms-6318, 1 gig aan
chipcet via vt82c694x Apollo Pro133A
CPU Intel P3 667Mhz, coppermine
kloksnelheid 667 MHz
geheugen 512 pc133 sdram
hdd 2x 20gig (maxtor en seagate)
Nou ben ik aan het twijfelen of ik nog 512 sdram erbij zal kopen. Is uiteraard luxe, maar ik weet niet wat het effect is, mijn harde schijf is helaas nog oud, geen 7200. Daarnaast heb ik een P4 voor het werk. Wat ik graag zou willen weten is: gaat dit systeem een stuk sneller lopen met dat extra geheugen.

Vrouwke

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:52
nee.

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 21:51
een snelle harde schijf merk je waarschijnlijk veel meer van.

Verwijderd

Het hangt er maar vanaf wat je precies met je pc zal gaan starten.

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
512 MB geheugen is voldoende om te kunnen werken met dit systeem. 512 mb erbij zal wel iets sneller gaan, echter de meeste tijd staat ie toch te wachten op de HDD of de CPU.
Een vlottere HDD + CPU 1000 Mhz zal meer verbetering geven.

• Vrouwke
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-09-2016
Dat is duidelijk, dank jullie wel. Ik zal mijn geld besteden aan een andere harde schijf.

Vrouwke

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Ik had tot een paar maanden geleden een AMD 2400+ met 1GB RAM, het gebruik was normaal gesproken (met bijv. Trillian, Word, Thunderbird, Firefox draaiend) ruim onder de 512MB. Pas als ik zware grafische applicaties draaide (Paint Shop Pro met een aantal grote foto's open), kwam ik boven de 512MB uit.

Het hangt er dus van af wat je met de PC doet, maar gezien het feit dat je nog een P3 hebt, vermoed ik dat je er niet dagelijks Photoshop o.i.d. op zult draaien. Een snellere hard disk zal dan wellicht een oplossing zijn, alhoewel ik me afvraag of dat in jouw systeem echt een verschil gaat maken dat je goed merkt. Misschien kun je beter even doorsparen voor een goedkope, nieuwe PC.

Voorbeeld van wat je momenteel voor 300 euro kunt krijgen (zelfbouw zou nog iets goedkoper kunnen zijn): http://www.computer-land....prodid=4591&back=systemen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens rond in Complete Systemen & Laptops en dan speciaal in het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden?" topic. Neem wel eerst de topicstart van dit topic door alvorens je de vraag post. Want een post zoals je hier in je topicstart hebt opgesteld voldoet simpelweg niet ;)

Voorts zou je ook de PMG FAQ » Welke CPU/mobo/geheugen moet ik nemen? en eventueel de relevante onderelen van diezelfde FAQ doornemen, zoals "Hoeveel geheugen heb ik nodig?". Verder bevatten de gerelateerde subfora ook FAQ's met daarin nuttige informatie, zoals Opslagmedia & I/O Controllers » OM FAQ / Beleid » Welke HDD moet ik nemen? Doe er je voordeel mee :Y)

Verder verzoek ik je om de [faq]Registratievoorwaarden[/] » Algemene gedragsregels (Netiquette) nogmaals te doornemen. Daarin staat namelijk uitgelegd wat we hier op GoT allemaal wel niet van de gebruiker verwachten. Zodoende kun je voorkomen dat jouw topic in de toekomst wederom op slot gaat.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.