Toon posts:

Internetten op 2e computer via LAN.. Hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste Tweakers. }:O

Ik heb zojuist mijn tweede computer aangesloten op m'n netwerk.
Ik ben niet zo thuis met netwerken, dus dat viel niet mee. Werken -op- een netwerk, ok, maar -met- een netwerk? :? Ben een echte newbie wat dat betreft.

Ik kan nu alle folders op beide computers bereiken via admin access. Dus da's wel goed zo, maar als ik wil internetten op m'n 2e puter, zie ik alleen maar het witte scherm met de melding "Cannot find server". :(

Hoe krijg ik mijn 2e computer nu zo aan de praat dat ik ook daarmee kan internetten? |:(

Beide computers draaien Win2KPro met 100MBps LAN connectie. Computer 1 heeft een Kaas-Hema connectie. :r :r :r :'(

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

gathering.tweakers.net/showtopic/47837
gathering.tweakers.net/showtopic/67555

en als je zelf ff de search gebruikt met %internet delen% kom je die andere 2500 draadjes hierover ook tegen.

search staat bovenaan in dat blauwe balkje, probeer het eens en je zult verstelt staan wat er allemaal mee kan.

? weet jij wat.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik (uiteraard) eerst gedaan, ben geen newbie wat msgboards en searchfuncties betreft, maar je moet wel héééél precies invullen wat je zoekt, anders vindt ie niks. (en traag, zit op Kaas-Hema, dus timeouts galore.)

Maar bedankt voor de links. :)

[Edit:]Ben niet zo goed in Nederlands, dus dat "delen" kwam ik niet eens op. ;)[/Edit]

Verwijderd

je moet een router progje of een proxy server installeren, ik gebruik winroute 4.1 pro maar ik weet niet of dat ook met 2k werkt.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:01

Destruction

(ex-)Automonteur

( dit doen bij de 2e bak )

netwerkomgeving ( eigenschappen daarvan ) , internetprotoccool TCP/IP , eigenschappen ,

IP :192.168.0.2
subnet : 255.255.255.0
gateway : 192.168.0.1
DNS : ( hetgeen wat je DNS is :-) )

it's as easy as it looks :)

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:24

rammes

koekebakker 1e klas

maar dan kun je toch nog niet internetten?? dan moet je toch een winroute ofzo installeren ? niet?

Ik zou het doen!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

nee , dan heb je niks , nakkes , nada meer nodig , tenminste , ik niet , en het lijkt me raar als het dan bij jullie ( anderen ) wel zo is ....

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• PokkeNoise

PokkeNoise

leesbaar met bril

Denim
over dat zoeken tussen % tekentjes gedaan toch zeker?

en SirCommieBastard die Winroute kreeg ik niet aan het werk in W2K, maar eerlijk gezegd had ik er niet veel tijd aan besteed om te kijken waarom het niet lukte.
Draait nu wel met Win98SE

Misschien andere forumgebruikers die een antwoord op kunnen geven of Winroute in W2K werkt.?

? weet jij wat.

Verwijderd

Topicstarter
(Thanks Femme)

% tekentjes? Dat moet erbij? :?

Ik heb veel gepruts nu denk ik.
Mijn 1e puter wil het netwerk niet eens meer op (server is not accessible) en 2e puter alleen op zichzelf, ziet andere puter niet meer.

En Internet heb ik nou al helemaal niet.

Oh, en hoe kom ik dan achter mijn DNS nummers? En veranderd dat niet steeds? :? |:(

Zoals ik al eerder zei, als 't op netwerken aankomt heb ik geen idee.

Ik heb een hoops threads doorgrezocht, de 1 zegt proxy dit, ander zegt router dat, ander zegt gebruik niets. :?

[Edit:]Hmm... Ok, nu wilt de 2e puter ook zichzelf niet meer zien. :( [/edit]

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

DNS is bijv. 212.120.66.195 (dees is van @Home )

DNS : De dns v je provider .

winroute , Sygate , en zooi is niet nosig

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Op dinsdag 30 januari 2001 18:45 schreef Denim het volgende:
(Thanks Femme)

% tekentjes? Dat moet erbij? :?

Ik heb veel gepruts nu denk ik.
Mijn 1e puter wil het netwerk niet eens meer op (server is not accessible) en 2e puter alleen op zichzelf, ziet andere puter niet meer.

En Internet heb ik nou al helemaal niet.

Oh, en hoe kom ik dan achter mijn DNS nummers? En veranderd dat niet steeds? :? |:(

Zoals ik al eerder zei, als 't op netwerken aankomt heb ik geen idee.

Ik heb een hoops threads doorgrezocht, de 1 zegt proxy dit, ander zegt router dat, ander zegt gebruik niets. :?
Je hebt toch niet % bij de IP adressen gezet he :?

Dan werkt het niet , Het gaat over de search hiero

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

hmm jungs onduidelijheid hier...

dus het is zo dat wanneer ik pc (server (aan internet verbonden) een 2e netwerk kaart plaats met daarin een prive ip range 192.168.1.1 (255.255.255.0) zet en als dns die van mijn provider. en op mijn Client pc
dns 192.168.1.1 zet met ip nummer 192.168.1.2 ik moet kunnen internetten vanaf de client pc?????? hmm dit wil dus niet he!

Ik zou het doen!

Verwijderd

Topicstarter
heh
Nee, niet de %'s bij de IPs gezet ;)

Wist niet dat ik die moest gebruiken bij de search.. wildcards...

Ik heb nu zo'n 40 topics gechecked, maar het doet alleen maar steeds minder! :(

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

vaag dan......

Verwijderd

Topicstarter
Als ik puter1 probeer te accessen via puter2 krijg ik deze melding:

\\puter1 is not accessible
The Server service is not started

Moet ik m eerst een 'startsein' geven of zo? :+

Puter 1 zegt:

Group not accessible
The list of servers for this workgroup is not currently available

Terwijl ik die lijst gewoon kan zien op puter2. Vreemd.

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

en ik kan nog steeds niet internetten op 2e pc LOL gaat weer geweldig vandaag.. mijn server (die aan internet zit) win2000 pro is ook niet te benaderen maar WEL te zien.. als ik een share benader zegt wil een \ipc$ benaderen en vraagt ie een wachtwoord.. ipc??? wachtwoord?

Ik zou het doen!

• PokkeNoise

PokkeNoise

leesbaar met bril

Bij W2K moet je extra SHARES aanmaken de IPC$ share is voor de Administrator op de locale PC.

Deze Computer, rechter muistoets, BEHEREN
krijg je een lijstje waar GEDEELDE MAPPEN staat en daaronder SHARES. Aanklikken daarop, dan in rechter venster verschijnt een lijstje met de shares van die computer. met rechtermuistoets in dat venster klikken verschijnt een popupje met daarin nieuw.
Maak nieuwe share aan op de c schijf etc. (met of zonder wachtwoord)
Die share moet nu vanaf de andere PC te benaderen zijn. Zelfde verhaal als je van PC1 naar PC 2 bestanden wilt delen.

INSTELLING PC1
Netwerkomgeving op bureaublad, rechtermuistoets > eigenschappen. Verschijnt een venster met Netwerk en inbel... Rechtermuis op LAN verbinding. TCP/IP eigenschappen kiezen en instellen op IP adres 192.168.0.1 subnet 255.255.255.0, of optie 2- 192.168.1.1 subnet 255.255.255.0

INSTELLING PC2

192.168.0.2 subnet 255.255.255.0 of
optie 2 met 192.168.1.2 met zelfde subnet
Bij standaard gateway vul je het adres van PC1 in, is 192.168.0.1 of die van optie 2

Het netwerk moet dan werken. kunnen pingen enzo. Op PC1 START>UITVOEREN>CMD ping 192.168.0.2 zie resultaat op scherm
Van PC 2 START>UITVOEREN>CMD ping 192.168.0.1 etc...........

Voor dat Internet delen in W2K lees eens de help bij Netwerk en Inbel..... zoeken op Internet Delen.

? weet jij wat.

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

aaaaahn bedankt ik hep het!

pokkenoise.. wat ik nog moest doen is op nic 1 (die geconfigureerd is voor chello) op tab blad 2 internet sharing aanzetten... dit is eigenlijk niet logisch want je zou denken dat je dat op nic 2 moet doen die ik er net bijgeplaatst heb... maargoed.. het werkt

thanx

wat ik dan nog wel vaag vind is dat ik vanaf pc 2 nog steeds niet op mijn shares van pc1 (win2k) kan komen.. hij komt direct met ipc en wachtwoord...... terwijl wanneer ik \\force\mp3$ type hij een error geeft terwijl die share er toch echt is

rammes

Ik zou het doen!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

hmm dom dom dom, ik was op mijn win98 bakje onder een andere naam ingelogd die niet bekent was op mijn win2000 machine ... als je dat wel doet kun je overal bij :)

Ik zou het doen!

Verwijderd

Topicstarter
Hij werkt bij mij nu ook. :7
Thanks all for your helpful input!
Ik wou dat ik kon zeggen wat 't m nu precies deed, maar dat weet ik niet! :+

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Cool... jaja een avondje prutsen en het werkt jammer dat je niet kunt vertellen waarom het nu werkt... anyway have fun

rammes

Ik zou het doen!

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Sorry dat ik de topic omhoog heb geschop. Een foutje.

• Feanaro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
Winroute pro 4.1 werkt perfect onder zowel win2k prof als Server.
Echt geen enkele problemen mee. Het enig dat het nog niet doet is files sturen (ontvangen wel) via msn messneger en de voice conversation van msn. ICQ files doet het volledig en zelfs netmeeting, incl voice en sharing van programs.

Aurë Entuluva!

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 21:42 schreef Feanaro het volgende:
Winroute pro 4.1 werkt perfect onder zowel win2k prof als Server.
Echt geen enkele problemen mee. Het enig dat het nog niet doet is files sturen (ontvangen wel) via msn messneger en de voice conversation van msn. ICQ files doet het volledig en zelfs netmeeting, incl voice en sharing van programs.
zoals je al kon lezen was er allang een antwoord op het probleem gegeven... maarja ik zie ook dat je een newbie bent, dus voor deze keer vergeven :)
Pagina: 1