Toon posts:

delen van internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik blijf ICS vaag vinden ->

ik heb 2 PC's: 1 desktop pc en 1 notebook.
de desktop draait winMe, de notebook Win98.
De desktop heeft ICS-winme geinstalled, met externe verbinding. De desktop heeft intern IP: 192.168.0.1 en de notebook 192.168.0.2
en subnetmask op 255.255.255.0 etc..
ik heb de ICS-disk gemaakt en op die Win98 machine (notebook) uitgevoerd maar ik kom nog steeds niet op het internet via de desktop PC. Wat zijn nou de stappen om, als je alle protocollen enzo hebt ingesteld
op internet te komen? moet je op de desktoppc eerst online gaan ofzo en dan 'ziet' het netwerk dat de externe verbindng gedeeld is? of is t anders?

Verwijderd

ik neem aan dat je het internet opgaat via een modem? anders zou je je desktop pc namelijk absoluut geen private range ip adres moeten geven ;)

Ik ken ICS eigenlijk helemaal niet, maar je zult bij de laptop een gateway op moeten geven waarlangs het internet benaderd kan worden. In dit geval moet je dus het ip adres van je desktop pc als gateway gebruiken. Het tweede 'probleem' zit hem in het feit dat je bij inbellen waarschijnlijk een variabel ip adres krijgt. Je moet op je pc ics zo instellen dat hij begrijpt dat hij data tussen de netwerkkaart en de modem moet doorsluizen. standaard gebeurt dat namelijk niet. daar zorgt het programma dus voor. Verder ken ik ICS niet echt goed, dus iemand met meer verstand van verz.. euh. ics, finish it please!

PAz.

Verwijderd

Ik heb ook een laptop met win98 en een "servertje" met win ME erop. Had het er eerst ook zo gedaan netzoals jij, alleen bij mij werkte toen napster en nog een paar programma's niet.Heb toen op mijn laptop mijn "server" als gateway ingesteld evenals bij DNS configuratie.

Maar anyway het is zo dat je op je laptop niet eerder kan internetten, als je "normale pc" niet aan staat.

Greetz,

JeeWee.