Toon posts:

Kun je op een netwerk internetten via Casema?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe je een Casema verbinding kunt delen op een netwerk?
Ik lees altijd dat je voor het internetten twee netwerkkaarten nodig hebt. Aangezien de (verouderde) modem van Casema op de compoort is aangesloten, heeft het geen enkele nut twee netwerkkaarten in de comp te proppen.

Dus kan je op die manier internet delen???
Zijn daar programma's voor?

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het delen gaat via de netwerkkaart. Het tcp-ip kun je dus altijd delen lijkt me.

Verwijderd

ja dat kan met bv winroute ofzo ik heb het ook gedaan.

Verwijderd

Kan heel makkelijk met Sygate.

Probleem is wel dat de bestaande baggerverbinding van Casema twee keer zo bagger wordt, maar goed, je kan internetten.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:07

dominic

will code for food

Ik heb het zelf met IShare gedaan die je <a href='http://tucows.a2000.nl'>hier</a> kunt downloaden.

Het is btw een modem sharing utility, maar de connectie die tot stand wordt gebracht is door beide stations tegelijk te gebruiken (Of meerdere) Cewle tool anyhoo

Download my music on SoundCloud

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Programma's downloaden is onnodig: gewoon met Windows 98SE of ME! Standaard Internet Delen beschikbaar...

Verwijderd

Heb ook Casema met die seriele modem en heb er een FreeSCO routertje tussen gezet. Gaat best wel goed en het hele netwerk kan het internet op. Wordt alleen dan nog langzamer dan het al is, hoewel het de laatste twee dagen voor Casema begrippen best snel is. Zit nu tussen de 4 en 5 KB/sec met downloaden, dat was tussen de 2 en 3 KB/sec.

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 26 september 2000 15:58 schreef Neman het volgende:
Programma's downloaden is onnodig: gewoon met Windows 98SE of ME! Standaard Internet Delen beschikbaar...[/quote]Ik heb een WINME pc en 1 met WIN98, dit moet toch kunnen?
Maar kan je me dan precies vertellen welke opties ik moet aanvinken en dergelijken?

Don't You stare there, Operate!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al diverse software uitgetest. Maar het delen lukt niet.
Tenminste, niet via NAT. Via een proxy doet deze het wel.
Ik heb gehoord dat het via een proxy niet echt veilig is.

Dus kan het kloppen dat je niet via NAT routers internet op je netwerk kunt delen als modem op je compoort zit????

Verwijderd

blijkbaar moeten de mensen weer wennen aan de werkende zoekfunctie.. in de laatste paar dagen heb ik al verscheidene malen deze vraag gezien en telkens wordt 'ie weer achteloos beantwoord..

gebruik de zoekfunctie nou 'ns en typ 'internet delen' ofzo in.

• jms
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

jms

Je kan sharethenet gebruiken. Werkt met NAT.
Heb het ook gebruikt. Zit dan wel bij kabelfoon maar die gebruiken dezelfde modem.

Verwijderd

zie mijn eerdere reply hierboven: ik heb een FreeSCO routertje en die werkt ook met NAT en die zit tussen me Casema en me internet. En ook ik heb een seriele modem. Werkt als een trein.
Pagina: 1