mja vind alles over detailed in het spel, alles is te. schepen te geskinned met verf+roest+slijtage, ruimte stations te bobbelig overdetailed metaal enz enz
kan veel gezegt worden over freelancer dat het te klein is en te veel op 1 lijn ligt etc. maar voor mij blijft het allemaal geniaal uitgewerkt. net als het hele tractorbeam consept, teleport lijkt leuk maar om elke keer weer naar de plek waar een schip kapot ging te vliegen en daar te wachten en weer in een menu te kijken. leuk de eerste 20 schepen, daarna begint het vervelend te worden en zeker (nu zit het er nog niet in maar stel bij online na 100+ schepen) kost het elke keer weer tijd etc, liever dat ik kan instellen wat iets als een tractor beam wel en niet moet binnenhalen. net als dat freelancer misschien zich wel op een liniar niveau zich afspeelt maar zo kun je veel beter een systeem in elkaar zetten voor een game op deze manier 't scheelt gewoon een hoop nutteloze hoeha in mijn ogen.
maar kan niet alles makkelijk mee hebben

verbeteringen die ik iniedergeval wel zou willen zien:
-AI 'menselijk' laten vliegen, ophouden met leuke maneuvres en tegen me aan botsen en gewoon rondjes vliegen

-dock/trade iets makkelijker uitgewerkt zoals een follow/formation achtig iets dat ik niet alleen speed match van een schip maar ook koers (onder het traden ook door vliegen) en space stations dat ik niet aan de kant van dockbay moet zijn (beetje auto pilot kan geen kwaad)
-interface&menu's compleete remake/layout ik mis bergen informatie en wat je nodig/niet nodig hebt staat compleet niet goed.
-minder luide AI >.> word gestoord van het luide gebabel van de AI in combat. in freelancer hoorde je ze ook wel maar alleen als je dichtbij was en niet even hard als de rest.
-fijnere besturing, dat zwevering geglij vind ik eigenlijk maar traag aanvoelen ipv meer space gevoel.
-nieuwe voice acting & tekst (kleine kans dat ze dat nog gaan doen). 't is gewoon in 1 woord bagger, bijna humoristisch soms.
*en iets wat helemaal weinig hoop heeft, verhaal beter uitwerken. intro filmpje, 1e missie 'time for your final test' oeh kijk piraten 'i'll handle them for bax (Was het toch ?

)'. 2e missie, vlieg vlieg,... kom piraat tegen "where is she, where is bax",.. like in een complete organisatie (op space formaat) weet een individu altijd dat de tegenstander z'n zus zoekt en wie er bedoeld word. verder is dat schip van de andere partij en zonder echt onderzoek of niets rond je dat deel af met "i've got some new intel about the pirates and UF alsof het heel wat is",... wie weet is gewoon 1 lid van de UF omgekocht?