Ik heb em nu 1 week. Ik had een MDA Vario en qua formaat is de i600 een echte verademing. Hieronder even een opsomming van mn ervaring.
Bediening:
-is wennen. Toetsen liggen uiteraard dichter bij elkaar en daardoor zal het typen nooit zo fijn zijn als op een 'Vario/Tytn'-achtig model maar ik kan er prima mee leven. Verder heb ik SBSH Facade geinstalleerd waardoor het Today scherm een stuk functioneler is imo.
Snelheid:
Het is geen snelheidsmonster. Merk het vooral bij het opstarten van Route66. Maar..het is bij mij nog niet hinderlijk geweest, en ook bij het openhebben van >4 apps blijft alles functioneren.
Batterij:
Je hebt er twee dus dat vind ik wel een voordeel. In praktijk gaat de batterij bij mij 1,5 - 2 dagen mee. Dan heb ik normaal - redelijk veel gebruik gemaakt van de pda. Batt life zou beter kunnen maar de Vario blonk er ook niet in uit. Met een pda/smartphone heb je gewoonweg geen batt life van >4 dagen. (tenminste niet dat ik weet)
Connectiviteit:
Wifi werkt prima. Zonder problemen op mn Access Point. Overigens werkte mn Wifi niet meer nadat ik Activesync opnieuw installeerde (4.5) en de i600 aansloot. Wat blijkt, als je je Wifi met WPA/TKIP beveiligt kan je pc in de war raken met de i600 en je huidige Wifi stopzetten (het gaat dan ook niet meer aan!!) Verholpen door WPA/AES in te stellen.
Bluetooth, zonder problemen mn Adapt BT GPS weten te verbinden. Ook Sniper (BT tooltje) werkt netjes.
GPRS: zonder problemen Orange World kunnen gebruiken.
HSDPA: is me te duur.
Software:
heb Extreme Agenda 2.2, Sprite Backup 5.2, Route66 Mobile 7 WMS, Sniper, Resco Explorer, Orneta Scissors, Orneta Notepad Mobile, SBSH Facade en RealDice Tournament Poker geinstalleerd. (allemaal verkregen op een manier welke wij hier niet bespreken) Overigens werkt alles prima.
Over Tomtom hoor ik allemaal nare geluiden, met name tt6 (het werkt niet ?). Dus vandaar dat ik nu ff Route66 gebruik.
Minpuntjes (kan ook mijn onkunde/onwetendheid zijn):
-Ik mis een toets naar Wireless Manager. (Op de vario had je dat) Snelste manier die ik nu weet is kort op de On/Off toets en dan naar Wireless Manager.
-Geen idee hoe ik Video Call aan de praat krijg. Ik wil weleens zien of die frontcam werkt.
Extreme Agenda minpuntje: de contactlijst van eXtreme Agenda werkt niet goed met het toetsenbord van de i600. Als je Contacts opent, en je wilt op M zoeken, toets je dus M. Echter dat is gelijk aan de cijfertoets 9, waardoor je de W contacts krijgt.
Kwaliteit toestel:
Voelt stevig aan, beter dan de Vario vind ik. Voorkant is mat plastic en achterkant rubberachtig. Dat rubber gaat wel slijten denk ik op den duur. Gesprekskwaliteit vind ik prima.
Conclusie: Ik ben er heel erg tevreden over. Het enorme voordeel voor mij is dat ie heel licht en dun is. En hij smoelt veel beter dan die lompe Vario

Enige wat ik jammer vind is dat ik logmein.com niet meer kan gebruiken, daarvoor heb je een touchscreen nodig.
[
Voor 3% gewijzigd door
g3 op 23-03-2007 10:49
]