Algemene Vragen Topic PMG

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 14:48
Hallo,

Is het niet mogenlijk om een algemeen topic in PMG te maken, waar je dan allemaal kleine vragen kunt stellen. Net zoiets als het "Kleine mod's Topic" in CM?

Ik wil namenlijk wel eens iets vragen maar twijfel dan of het een appart topic waard is. Hier en daar wil ik dan wel eens een topic openen, maar aangezien jullie zonder mij te vragen heel de tijd topic's dicht gooien met als argument "vraag in TS is beantwoord" kom ik dus niet aan antwoorden. Vaak is het namenlijk zo dat het ene antwoord weer een andere vraag te weeg brengt. En omdat jullie waarschijnlijk voortaan toch niet aan mij vragen of ik klaar ben met een topic , Leek het mij verstandig om een algemeen topic te starten.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik denk het niet ;)

De enige vragen die geen topic waard zijn, zijn namelijk de vragen waarop je het antwoord gemakkelijk kunt vinden in de FAQ's, op GoT, en met Google. Als het dan nog niet lukt is het IMHO gewoon een topic waard. Een 'dump hier je kleine vragen topic' wordt denk ik gewoon een verzamelplaats voor alle topics die je nu onderaan zit staan in PMG, met zo'n mooi slotje eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
TheZeroorez schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 21:05:
Ik denk het niet ;)

De enige vragen die geen topic waard zijn, zijn namelijk de vragen waarop je het antwoord gemakkelijk kunt vinden in de FAQ's, op GoT, en met Google. Als het dan nog niet lukt is het IMHO gewoon een topic waard. Een 'dump hier je kleine vragen topic' wordt denk ik gewoon een verzamelplaats voor alle topics die je nu onderaan zit staan in PMG, met zo'n mooi slotje eraan.
Nou dat zou best wel meevallen. Vaak vind je inderdaad wel wat je zoekt op het internet, maar menig tweakers kunnen je dan nog een heleboel extra informatie geven. En sommige dingen die je vind op het internet trek je wel eens in twijfel... Toch?

Ik weet dat ze hier niet zo van discusie topic's houden, maar toch denk ik dat dit wel degenlijk een topic word met toegevoegde waarden.

en al die topic's met al die "volgens jouw" nutteloze vragen, hoeven dan niet meer geopend te worden. deze komen dan automatich in een Algemeen topic.

Sinds het Kleine mod's topic in CM zijn er ook een heleboel problemen opgelost...

[ Voor 19% gewijzigd door World Citizen op 02-10-2006 21:13 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik mis even de verbinding met de bugs in onze forumsoftware, ik verplaats dit bericht dus maar even naar Lieve Adjes :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
moto-moi schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 21:23:
Ik mis even de verbinding met de bugs in onze forumsoftware, ik verplaats dit bericht dus maar even naar Lieve Adjes :)
Sorry mijn fout.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Decon Frost schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 21:09:
en al die topic's met al die "volgens jouw" nutteloze vragen, hoeven dan niet meer geopend te worden. deze komen dan automatich in een Algemeen topic.
Ik vind het geen nutteloze vragen (soms wel echter), het feit is alleen dat er vaak enorm simpel antwoorden op te vinden zijn, en aangezien het hier GoT is, en geen computeridee.nl ofzo, moet je zelf wat inzet tonen. Een algemeen topic zal alleen maar makkelijker gebruikt worden als 'ff vragen bak'...
Sinds het Kleine mod's topic in CM zijn er ook een heleboel problemen opgelost...
Dat is toch wel heel anders. Daar gaat het om het laten zien van de, inderdaad 'nutteloze' dingen. Hier gaat het om vragen, en als je je eigen vraag geen topic waardig vindt, heb je er IMHO te weinig aan gedaan. Op het moment dat je er naar gezocht hebt, en het niet kunt vinden, is het een echt probleem, waar je dus een topic voor kunt openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
@Zeroozer

Ik begrijp je insteek. En je hebt ook wel een punt.

Ik ga proberen wat voorbeelden te geven:

Je wilt weten of iemand ervaring met 10000RPM schijven in RAID0 heeft. Als niemand dat heeft dan heb je dus een nutteloos topic. Als ik dit dan eerst in een algemeen topic kan vragen, en er blijkt wel ervaring in te zijn. Dan kan ik alsnog een eigen topic openen.

Ik moet eten dus de rest van de voorbeelden komen zo.....

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Maar over ervaringen is juist vaak heel veel te vinden. Benchmarks, tests, mensen die het hebben....

Ik begrijp jouw insteek ook wel, en snap heus wel dat er weleens wat van die vragen zijn, maar... Ik denk dat er veel te veel BS zal komen daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Als een vraag een topic niet waard is, waarom zou het dan wel de aandacht van anderen in een groot algemeen topic waard zijn :) ? Wat is het voordeel van het hebben van een groot topic ten opzichte van losse topics met aparte vragen?

Daarnaast hebben grote topics hebben een hoop nadelen: vragen worden vaak meerdere malen gesteld, ze zijn moeilijker doorzoekbaar, doordat dingen door elkaar gaan lopen kan er geen goede discussie worden gevoerd, en als laatste is het modereren ervan een stuk moeilijker.

Maar het grootste nadeel is nog wel het eerstgenoemde: een groot topic nodigd enorm uit voor het "even dumpen" van een vraag.

Overigens wordt er helemaal niet niet van discussie topics gehouden, juist wel zou ik zeggen :) . Juist op een forum waar het geen helpdesk is, is ruimte voor discussie.

Je klaagt over dat topics worden dichtgegooit zonder overleg met de TS, in casu jou. Een topic is echter niet "van" de TS. Het is van de gemeenschap. En zodra een topic verzand in oeverloos offtopic gebabbel is het nuttig voor de leefbaarheid, en het niveau, van het forum om het topic te sluiten.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
JHS schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 21:48:
Als een vraag een topic niet waard is, waarom zou het dan wel de aandacht van anderen in een groot algemeen topic waard zijn :) ? Wat is het voordeel van het hebben van een groot topic ten opzichte van losse topics met aparte vragen?
Geen voordeel, maar mischien wel toevoeging. En ik denk serieus dat er wel vragen zijn die geen eigen topic waard zijn. Denk aan "heeft iemand wel eens dit Xmerk en dit Xmerk geheugen op een Xmerk moederbord geprobeerd." Gewoon kleine vraagjes die eigenlijk geen meerwaarde voor de community hebben maar wel voor iemand persoonlijk.
Daarnaast hebben grote topics hebben een hoop nadelen: vragen worden vaak meerdere malen gesteld, ze zijn moeilijker doorzoekbaar, doordat dingen door elkaar gaan lopen kan er geen goede discussie worden gevoerd, en als laatste is het modereren ervan een stuk moeilijker.

Maar het grootste nadeel is nog wel het eerstgenoemde: een groot topic nodigd enorm uit voor het "even dumpen" van een vraag.
Zeer goed punt. Geloof me of niet, voor ik zulke vragen stel kijk ik echt wel een keer vanuit de beheerders optiek. Maar ik dacht dat er mischien ook wel genoeg redenen zijn om dit wel te doen. Of mischien een variant hiervan.

Je klaagt over dat topics worden dichtgegooit zonder overleg met de TS, in casu jou. Een topic is echter niet "van" de TS. Het is van de gemeenschap. En zodra een topic verzand in oeverloos offtopic gebabbel is het nuttig voor de leefbaarheid, en het niveau, van het forum om het topic te sluiten.
Ik klaag niet want dan had ik er dat duidelijk bij gezet. Echter je hebt gelijk als je zegt dat er een ontevrede toontje aan hangt. Sorry hiervoor, ik wil jullie hier niet mee opzadelen.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

We hebben in PMG wel 'ervaringen' topics, dat zijn kleine topics over een bepaald product. In dat topic is echter ervaringen gewenst en geen 'vragen'. En het voordeel is toch nog altijd dat er altijd meer mensen kijken naar een los topic dan naar een reply in een groot topic. Men leest er dan imo vaker omheen, en zit jij nog steeds vast aan je vraag.

Ik weet haast zeker dat de modjes van PMG hier ook niet op zitten te wachten, grote topics brengen vaak trammelant en meer werk met zich mee terwijl een eigen topic vaak makkelijker te beheren is.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je reageert dus op jouw topic Geheugen/MB compatibiliteid wat gesloten is.

Tja, de startpost begint met een vraag die met enige inzet zelf wel te beantwoorden was. Daarna komt er van alles aan de orde, Intel-AMD, het nut van 8 GB geheugen en ook de beoordeling van een complete PC en opmerkingen over branders en HD's. Dan dekt de vlag de lading niet meer en wordt het een verwarrend topic dat uiteindelijk door de moderator, terecht, wordt gesloten.

Wat is het doel van dit topic in LA? Vragen die absoluut niet in PMG horen toch maar in een algemeen topic in PMG laten posten? Dat gaat natuurlijk niet werken. Jouw vragen zouden in verschillende fora moeten worden gepost en voor zover ik het topic las zijn daar op GoT toch wel de antwoorden voor te vinden.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik zie er persoonlijk erg weinig in om vragen die zo kort zijn dat ze geen eigen topic kunnen rechtvaardigen toch toe te staan, domweg omdat dat soort vragen eenvoudig bij elkaar te Googlen is. Luiheid wordt niet gewaardeerd op dit forum, en dan gaan we het dus ook niet stimuleren door de drempel nóg lager te maken. Dit alles nog naast het feit dat grote topics irritant zijn om te volgen en nog irritanter om te modereren, waardoor de discussies vaak uit de hand lopen of er een inbreuk op de forumpolicy gedaan wordt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Even ter bevestiging: ik sta volkomen achter de bovengenoemde beargumentatie, waarvan het belangrijkste wel is: 1) grote topics zijn onoverzichtelijk en 2) grote topics zijn beslist niet een vrijbrief om 1-regelige FAQ/zoek vraagjes erin te dumpen. Maar dit staat ook gewoon in PMG FAQ (specifiek hier) en PMG Beleid (de 2e post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Decon Frost schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 23:26:
[...] Geen voordeel, maar mischien wel toevoeging. En ik denk serieus dat er wel vragen zijn die geen eigen topic waard zijn. Denk aan "heeft iemand wel eens dit Xmerk en dit Xmerk geheugen op een Xmerk moederbord geprobeerd." Gewoon kleine vraagjes die eigenlijk geen meerwaarde voor de community hebben maar wel voor iemand persoonlijk.
Als zo'n vraag een meerwaarde heeft voor één persoon, dan kan het toch ook een meerwaarde hebben voor iemand anders :) ? Als iemand anders ooit op zoek is naar eenzelfde ervaring, dan is het lijkt me handig als hij terug kan vinden dat de vraag al eerder gesteld is, en of er eventueel al ervaringen gedeeld zijn. Bovendien kan het natuurlijk zo zijn dat er toen wél iemand rondliep met ervaring op vlak x, en nu niet meer. Met een groot topic zou je dan geen antwoord meer krijgen, met losse topics zou je de vorige ervaring tenminste nog terug kunnen vinden.

Overigens moet ik even melden dat ik geen idee heb in hoeverre dergelijke losse ervaringen topics nu in PMG toegestaan zijn :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

JHS: Abbadon in "PMG Beleid" :).

Outerspace schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 23:31:

"We hebben in PMG wel 'ervaringen' topics, dat zijn kleine topics over een bepaald product. In dat topic is echter ervaringen gewenst en geen 'vragen'"

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
Oke, jullie hebben inderdaad genoeg argumenten om het niet te doen. Maar hoe ga je dan het probleem tegen dat een moderater een TS leest en denkt dat de vraag is beantwoord, terwijl de TS weer nieuwe vragen heeft mbt het onderwerp verder in het topic. Het lijkt me niet dat jullie het gehele topic gaan doorlezen voor deze te sluiten.

Ik bedoel btw ook niet speciefiek alleen ervaringen, maar eigenlijk allemaal van die kleine vraagjes. Jullie beschouwen het onder 1 catogery "dumpen" maar je kunt het ook zien als conformatie. Vaak vind je iets op het internet wat niet helemaal op jouw situatie slaat maar wel voor een gedeelte. Dan is het makkelijk dat je zo'n eigenlijk kleine en "nutteloos voor de community" (mischien ook wel nuttig) vraag kunt stellen. Mocht er dan wel veel animo voor zijn, dan kun je alsnog een topic openen.

Mischien is het bij dit soort topics makkelijk dat je een vinkje kunt plaatsen tot waar je het hebt gelezen (of heb ik deze optie nog niet gevonden) Zo zie je dan als moderator tot waar het topic opgeschoond is, en word het dus al een sukje overzichtelijker.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Decon Frost schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 10:18:
Oke, jullie hebben inderdaad genoeg argumenten om het niet te doen.
Mooi :) . Maar waarom ga je dan door met beargumenteren waarom we het wél zouden moeten doen ;) ? :+ .
Maar hoe ga je dan het probleem tegen dat een moderater een TS leest en denkt dat de vraag is beantwoord, terwijl de TS weer nieuwe vragen heeft mbt het onderwerp verder in het topic.
Mochten die vragen binnen het topic passen, en verder ook als vraag hier thuishoren dan wordt er in de overgrote meerderheid voldoende zorgvuldigheid betracht en wordt het topic niet dichtgegooit. Het is niet alsof moderatoren er plezier in scheppen topics te sluiten :P . Overigens is het niet zo dat als je topicstart eenmaal goed is je er verdere iedere verwante vraag in mag dumpen.
Jullie beschouwen het onder 1 catogery "dumpen" maar je kunt het ook zien als conformatie.
Nogmaals: Wat is het voordeel daarvan :? .
Vaak vind je iets op het internet wat niet helemaal op jouw situatie slaat maar wel voor een gedeelte. Dan is het makkelijk dat je zo'n eigenlijk kleine en "nutteloos voor de community" (mischien ook wel nuttig) vraag kunt stellen.
Als je voldoende inzet hebt getoond, en het antwoord inderdaad niet te vinden is, is er zeker ruimte voor zo'n "kleine" vraag. Ook in een los topic :) .
Mocht er dan wel veel animo voor zijn, dan kun je alsnog een topic openen.
Waarom zou je, als de vraag aan onze eisen voor wat betreft inzet voldoet, dan niet gelijk een topic openen :? . (Zie eerder)
Mischien is het bij dit soort topics makkelijk dat je een vinkje kunt plaatsen tot waar je het hebt gelezen (of heb ik deze optie nog niet gevonden) Zo zie je dan als moderator tot waar het topic opgeschoond is, en word het dus al een sukje overzichtelijker.
Doordat vragen door elkaar heen gaan lopen, is zo'n topic gewoon moeilijk te modereren. Ook als je weet waar je de vorige keer bent gebleven met lezen / scannen.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Decon Frost schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 10:18:
Maar hoe ga je dan het probleem tegen dat een moderater een TS leest en denkt dat de vraag is beantwoord, terwijl de TS weer nieuwe vragen heeft mbt het onderwerp verder in het topic. Het lijkt me niet dat jullie het gehele topic gaan doorlezen voor deze te sluiten.
In dit specifieke geval wijk je van het onderwerp af met vragen die tegen de in het subforum geldende FAQ/Policy in gaan. In zo'n geval gaat een topic gewoon dicht. Wanneer de topicstarter offtopic gaat met vragen die niet in de strijd met de FAQ/Policy zijn, dan wordt het topic wel gedoogd. Tenzij het heel extreem is, dan post ik wel een subtiel verzoek om een nieuw topic te starten, of splits ik de berichten af naar een nieuw topic. Het is allemaal gewoon afhankelijk van de inzet van de topicstarter en het dan wel of niet voldoen aan de in het subforum geldende FAQ/Beleid :)

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 03-10-2006 13:30 ]

Pagina: 1