prijsafspraken noemen ze dat....koksie schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:19:
vanuit de providers. Zij gaven veel toestelkorting bij een abbo om zo marktaandeel te veroveren. Nu de markt verzadigd is en de toestelkortingen de providers veel geld kosten schaffen ze die af.
ze hebben altijd genoeg winst kunnen maken ook met toestelkorting maar ik zie de prijzen per minuut bellen niet zakken...die zijn al jaren nagenoeg hetzelfde, als bv. t-mobile markt wil veroveren zullen ze toch altijd wat goedkoper blijven dan de andere...en zo geldt dat voor alle providers. Niet iedere provider investeert even hard in een groeiend/dekkend netwerk voor UMTS. De kleinere wachten af totdat de techniek wat betaalbaarder is dus hebben ze wat minder kosten. Winst maken ze nog altijd genoeg voor het buitenland bellen.
De belbedrijven zoals Vodafone verdienen schandalig op een telefoongesprek van jou naar je vriend beide op vakantie in hetzelfde land. Ik kan me niet voorstellen dat dat allemaal eerst teruggaat naar het eigen land als daar een Vodafone netwerk beschikbaar is.