Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.
Verwijderd
Dat klopt, maar bij dat verschilt van de consumenten verkoop. Hoogst waarschijnlijk gewoon 128Ruler-Nrg schreef op zondag 28 januari 2007 @ 12:58:
[...]
het is tog: 160mb intern
en 1gb mini-sd kaartje meegeleverd ? tenminste dat zie ik bij de meeste revieuws zo....
Das stimmt, tevens verschilt het ook altijd per regio en kan het uitmaken of je een simlockvrije of providerlocked-toestel hebt. Ik kan me nog herinneren dat ik een 64mb kaartje kreeg bij mijn simlockvrije 6630 en als ik me niet vergis kregen de Vodafone-gelockte toestellen een 32mb kaartje mee.Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 14:28:
[...]
Dat klopt, maar bij dat verschilt van de consumenten verkoop. Hoogst waarschijnlijk gewoon 128
Whaha! Alsof Nokia zo dom zou zijn om met zo'n reeks toetsen maar twee functies direct te koppelen: Options en Exit...janzeeschuimers schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 22:15:
En nu de N99.
http://darlamack.blogs.co...007/01/the_nokia_n99.html
8 mp camera
16 gb flash
gps
wlan
3.2 inch wide screen
etc.

http://www.allaboutsymbia...ur_questions_answered.php
Paar kleine dingen die mij opvielen:
- Is it possible to charge the battery over USB?
No it is not possible. The USB port is only for connecting to a PC. - Can you tell us more about the SIP functionality?
SIP (which is used to enable VoIP functionality) is a standard feature in Feature Pack 1. This means it is possible to make phone calls over WiFi using many VoIP services. For example, I have successfully set up Truphone on the N95. The N95 includes an Internet Call application (the same found in the N80i and E61 with firmware version greater than 3.0x) that handles these VoIP/SIP services and lets you set the phone to default to using SIP calls when it is successfully registered with a SIP service (i.e. if you press dial from say contacts it will use the VOIP service, not the cellular. If you're not registered to a SIP service [in range of home WiFi] then it will use cellular. - When will the N95 be available in India?
The N95 is due in the European, Middle Eastern and Asian markets by the end of Q1 2007. It is likely it will be into Q2 before it becomes available in volume.
http://nokiatestcenter.blogspot.com/index.html
Verwijderd
Eerste is opvallend, maar waarschijnlijk hardwarematig een beperking. Tweede is niet zo bijzonder, net als bij mijn N80i is dit al mogelijk. Laatste geeft weer (Ybox schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:46:
steve heeft zijn FAQ geupdate
http://www.allaboutsymbia...ur_questions_answered.php
Paar kleine dingen die mij opvielen:
- Is it possible to charge the battery over USB?
No it is not possible. The USB port is only for connecting to a PC.- Can you tell us more about the SIP functionality?
SIP (which is used to enable VoIP functionality) is a standard feature in Feature Pack 1. This means it is possible to make phone calls over WiFi using many VoIP services. For example, I have successfully set up Truphone on the N95. The N95 includes an Internet Call application (the same found in the N80i and E61 with firmware version greater than 3.0x) that handles these VoIP/SIP services and lets you set the phone to default to using SIP calls when it is successfully registered with a SIP service (i.e. if you press dial from say contacts it will use the VOIP service, not the cellular. If you're not registered to a SIP service [in range of home WiFi] then it will use cellular.- When will the N95 be available in India?
The N95 is due in the European, Middle Eastern and Asian markets by the end of Q1 2007. It is likely it will be into Q2 before it becomes available in volume.

Er is nog geen enkele Nokia die je kan laden via de USB, terwijl hij in de carkit gewoon wel via de pop-poort geladen kan worden. Gemiste kans dus.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Heb je wel geen gps erbij en maar een 2MP camera(lijkt me die van de E70 als ik zo kijk), maja hopelijk is hij ook 300 of 200 euro goedkoper dan heb je alsnog voor minder geld navigatie op je phone.
Verwijderd
de N80 heeft 352*416 en daardoor zijn de letters erg klein. Moelijk te lezen zelfs. 320 * 240 is veel gebruiksvriendelijkerSick Nick schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:11:
Als dat hetzelfde scherm als in de N80 is (heeft ook die resolutie) dan heb ik liever een 320x240 scherm uit de N73. Dat laatste scherm is namelijk veel helderder en mooier om te zien, het display van de N80 is echt ranzig vergeleken met de N73 ondanks de hogere resolutie van de N80.
Verwijderd
Maar de N95 heeft toch geen pop-port? Waarschijnlijk wordt het circuit van de miniusb niet doorgelinkt met het oplaadcircuit.Ginz schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:43:
Nee, dat is geen hardwarematige beperking, gewoon een vergeten functie.
Er is nog geen enkele Nokia die je kan laden via de USB, terwijl hij in de carkit gewoon wel via de pop-poort geladen kan worden. Gemiste kans dus.
Verwijderd
Joh, nee? Dat meen je niet?Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:20:
[...]
Maar de N95 heeft toch geen pop-port? Waarschijnlijk wordt het circuit van de miniusb niet doorgelinkt met het oplaadcircuit.
Ik heb vandaag met onze leverancier gebeld, maar zij gaven aan dat het nog wel een ander halve maand tot 2 maand kon duren. Voordat hij uit kwam.dbleliev schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 18:50:
Gisteren weer een keer naar de phonehouse geweest en daar staat hij nu in het systeem... Zou er dus over 3 weken moeten zijn (er werd gebeld met het hoofdfiliaal)
Grappig hoe smaken toch verschillen. Ik vind het juist een heel prettig scherm (de N80 dus). Veel informatie erop en allemaal superscherp.Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:18:
[...]
de N80 heeft 352*416 en daardoor zijn de letters erg klein. Moelijk te lezen zelfs. 320 * 240 is veel gebruiksvriendelijker
Da´s eigenlijk het enige nadeel dat ik zie aan upgraden naar de N95. M´n scherm gaat er dan op achteruit
Hum foutje... even over het hoofd gezienVerwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:20:
[...]
Maar de N95 heeft toch geen pop-port? Waarschijnlijk wordt het circuit van de miniusb niet doorgelinkt met het oplaadcircuit.

-
Ben het helemaal met je eens, als je veel internet is een hogere resolutie echt veel fijner.Blindfold schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:15:
[...]
Grappig hoe smaken toch verschillen. Ik vind het juist een heel prettig scherm (de N80 dus). Veel informatie erop en allemaal superscherp.
Da´s eigenlijk het enige nadeel dat ik zie aan upgraden naar de N95. M´n scherm gaat er dan op achteruit
Of er is simpelweg gewoon geen ruimte meer voor de transformator unit betreffende de stroom.Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:20:
Mijn ultra compacte Sony foto camera word om die reden namelijk ook niet opgeladen via USB.
Niet helemaal waar.Blindfold schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:15:
Het scherm is namelijk wel veel en veel intenser qua licht en kleuren dan de N80 heb ik uit een review mogen geloven.
Dus je gaat iets achteruit in resolutie maar een flinke stap vooruit in helderheid!
Zonde!Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:30:
Ik denk dat ik toch maar een N80 ga kopen. Die n95 duurd me toch iets te lang.
Je gaat echt heel wat goodies en verbeteringen missen vergeleken met de N95 als je dat doet.
Ik wacht gewoon nog even lekker.
Hij zal toch echt ooit uit moeten komen, en dan verwacht ik tevens wel een bug vrije phone waarvan ik niet eerst 3 firmware updates gehad moet hebben!
Liever een afgewerkt product dan een af geraffeld ding.
(De Nokia N91 die ik nu heb had echt hele nare fouten die een firmware waardig waren: het niet vast houden van je eigen custom theme's en tevens gaat de accu nu tot een dag langer mee!)
[ Voor 63% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 31-01-2007 08:00 ]
Verwijderd
Ik zou toch even wachten, de N95 is denk ik wel het w88 waard. Denk ook dat de waarde van de N80 daalt als de N95 uit is...Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:30:
Ik denk dat ik toch maar een N80 ga kopen. Die n95 duurd me toch iets te lang.
Verwijderd
Jij bent wel heel positief als je zoiets verwacht. Ze hebben namelijk nog nooit een bug-vrije smartphone gelanceerd. Meestal zijn een paar firmware aanpassingen noodzakelijk. Maar goed we wachten vrolijk af. Vind het nu iig ietwat zonde om voor die paar maanden een N80 als tussenstap te nemen.Darkwolf_1982 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 07:56:
Hij zal toch echt ooit uit moeten komen, en dan verwacht ik tevens wel een bug vrije phone waarvan ik niet eerst 3 firmware updates gehad moet hebben!
Verwijderd
Ik denk dat dat (een bugvrije phone) een utopie is en je jezelf moet voorbereiden op een teleurstelling. Het uitbrengen van een nieuw toestel en de snelheid waarmee dat kan is meestal gekoppeld aan productiecapaciteit en niet aan de ontwikkeling van (stabiele) software. Dus het feit dat ze pas eind maart/ april geleverd kunnen worden heeft meer te maken met het optimaliseren van het productieproces (=lees dat de phone nog steeds niet perfect van de 'band' rolt).Hij zal toch echt ooit uit moeten komen, en dan verwacht ik tevens wel een bug vrije phone waarvan ik niet eerst 3 firmware updates gehad moet hebben!
Liever een afgewerkt product dan een af geraffeld ding.
(De Nokia N91 die ik nu heb had echt hele nare fouten die een firmware waardig waren: het niet vast houden van je eigen custom theme's en tevens gaat de accu nu tot een dag langer mee!)
Dat is geheel afhankelijk van de vraag die er voor een bepaald toestel is.Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 08:28:
[...]
Jij bent wel heel positief als je zoiets verwacht. Ze hebben namelijk nog nooit een bug-vrije smartphone gelanceerd. Meestal zijn een paar firmware aanpassingen noodzakelijk. Maar goed we wachten vrolijk af. Vind het nu iig ietwat zonde om voor die paar maanden een N80 als tussenstap te nemen.
De markt heeft nooit om de Nokia 5500 geschreeuwd, dat wat momenteel wel merkbaar is bij de N95. Daardoor zal Nokia zo snel mogelijk de N95 proberen te lanceren, eventueel met firmware fouten.
Als je kijk naar dé hits van de afgelopen tijd, zoals de 6230i, de N70, de N73 etc.. .dan weet je zeker dat de N95 uit gaat komen met een firmware waar nog té veel fouten in zitten en je dus wel de eerste 3 firmware nodig dient te hebben. (mogelijk nog meer)
-
Verwijderd
eigenlijk ook logisch: je kunt van geen enkele producent verwachten dat hij alle mogelijke software op zijn product gaat knallen om te kijken hoe het dan loopt. Meestal zit het probleem in de eigen sw en de combinatie met sw van andere (vreemde) programma's, dat geeft conflicten maar kun je niet altijd de producent van mobieltjes (op computers) aanrekenen.Ginz schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 08:37:
[...]
Dat is geheel afhankelijk van de vraag die er voor een bepaald toestel is.
De markt heeft nooit om de Nokia 5500 geschreeuwd, dat wat momenteel wel merkbaar is bij de N95. Daardoor zal Nokia zo snel mogelijk de N95 proberen te lanceren, eventueel met firmware fouten.
Als je kijk naar dé hits van de afgelopen tijd, zoals de 6230i, de N70, de N73 etc.. .dan weet je zeker dat de N95 uit gaat komen met een firmware waar nog té veel fouten in zitten en je dus wel de eerste 3 firmware nodig dient te hebben. (mogelijk nog meer)
Verwijderd
Neem als simpel voorbeeld mijn 8800, een toestel dat 1000euro nieuw kostte. Een degelijke accu kon er niet van af. Ik vind dat kwalijke zaken.
Verwijderd
maar je kreeg er wel 2 accu's bij....Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:44:
Maar ik neem toch aan dat ze zo'n toestel bij Nokia uitvoerig testen? Hoe kan het dan zo zijn dat er vaak zeer knullige fouten in de firmware zitten? Die de eindgebruikers (wij simpele consumenten) al binnen een paar dagen gevonden hebben?
Neem als simpel voorbeeld mijn 8800, een toestel dat 1000euro nieuw kostte. Een degelijke accu kon er niet van af. Ik vind dat kwalijke zaken.
Mag in mei weer wat nieuws uitzoeken, dus dan denk ik dat ik ook voor de N95 ga, maar dan wel met een verzekering erbij... Lijkt me echt vervelend als ie gejat wordt of stuk gaat.
Gadgets FTW!
dat stand-by houd dus in: niet op een knop drukken, Niet van netwerk verwisselen, Niet bellen, Niet smsen, enz. op die manier van eigenlijk alleen "aan" staan, houd mijn noikia 3310 het ook wel een weekje vol.Ursamajor schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:21:
Volgens de specs zou de accu van de N95 toch bijna 10 dagen standby mee moeten gaan. Das wel weer mooi dus!
Mag in mei weer wat nieuws uitzoeken, dus dan denk ik dat ik ook voor de N95 ga, maar dan wel met een verzekering erbij... Lijkt me echt vervelend als ie gejat wordt of stuk gaat.
In veel revieuws is ook te lezen dat hij gewooon iedere dag 1x in de oplader moet. Maar er zijn er ook veel die zeiden dat er mischien een zwaardere accu zou komen.
Lees dan wel goed de voorwaarden want vaak keren ze niet eens uit als ie gewoon gejat is. Jij moet dan schade hebben, bijvoorbeeld vuistafdruk in je gezicht.Ursamajor schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:21:
Volgens de specs zou de accu van de N95 toch bijna 10 dagen standby mee moeten gaan. Das wel weer mooi dus!
Verwijderd
Ja daar koop ik wat voor, heb je toch geen bal aan. Kun je na een halve dag een beetje je accu gaan lopen verwisselen.
Verwijderd
ben dat beetje gewend (als ik niet steeds in de auto zit). Bel anderhalf tot 2 uur per dag en gebruik ook nog intensief umts (50 MB per dag) met de mail en internet. Er zijn maar weinig toestellen/accu's die dat aankunnen de hele dag zonder wisselen of tussentijds opladenVerwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:16:
[...]
Ja daar koop ik wat voor, heb je toch geen bal aan. Kun je na een halve dag een beetje je accu gaan lopen verwisselen.
En elke verzekering bied dekking tegen vloeistofschade, dus dat is geen probleemDoubleD1980 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:15:
[...]
En stuk gaan schijnen ze vaak af te doen als waterschade.
-
Verwijderd
Ik wil nu deze kopen om weer lekker en betrouwbaar nokia te gaan, en toch alle nieuwe functies te hebben. Zoals ik het nu bekijk, wordt dit de perfecte telefoon voor mij.
linkje naar Sallandautomatisering
653euro
Verwijderd
vertrouw er maar niet op, puur indicatief!RSD1982 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 21:57:
Sallandautomatisering zegt m binnen 10 dagen te kunnen leveren toch vreemd
linkje naar Sallandautomatisering
653euro
Die (losse) prijs zou me (erg) meevallen, dan wordt het naast een 20/30 euro abo 150/200 euro bijbetalen, terwijl ik van het dubbele uit ga. Die levertijd zal ook niet helemaal kloppen idd, ze hebben gewoon wat neergezet en hopen dat ze hem dan al binnen hebben, of sturen je na 10 dagen leuk een bericht dat het langer gaat duren.Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 22:06:
vertrouw er maar niet op, puur indicatief!
Aan de andere kant zou het wel lkkr zijn als de n95 begin maart al leverbaar is en deze prijs klopt.
Het anwoord op die mail verwachten wij natuurlijk wel hier!RSD1982 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 22:19:
lol een mailtje kan geen kwaad en dat heb ik ze zojuist verstuurd als dat zo is dan bestel ik los en verkoop ik mn N73 maar denk eerder dat ik droom

bestellen en ze moeten hem leveren voor die prijs....zo heeft complett het wel netjes afgehandeld....Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 22:06:
[...]
vertrouw er maar niet op, puur indicatief!
jij hebt zeker nog nooit software geschreven voor tientallen gebruikers...Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:44:
Maar ik neem toch aan dat ze zo'n toestel bij Nokia uitvoerig testen? Hoe kan het dan zo zijn dat er vaak zeer knullige fouten in de firmware zitten? Die de eindgebruikers (wij simpele consumenten) al binnen een paar dagen gevonden hebben?
als je met 10 verschillende mensen meekijkt hoe ze de software gebruiken zie je 10 verschillende manieren die jij niet logisch vindt maar andere wel....laat staan miljoenen.....
die accu heb je gelijk in....dat had beter gekunt maar wordt door nokia niet als belangrijk ervaren voor die doelgroep....
Ok, jullie hebben een punt.
Maar het is gewoon puur om even te uitten dat je als consument tegenwoordig maar veel slikt.
Zeker gezien de prijs van het apparaat.
Aan de andere kant ongaat ook menig consument hoe ongeloofelijk complex zo'n apparaat is qua hardware en software (en de interactie daartussen) en kan ik het ook wel weer begrijpen.
Het is echter wel zo dat ik de volgende smartphone's NOOIT heb moeten flashen vanwege grote/kleine kinderziektes, respectievelijk de Nokia 7650, 3650, 6600 en 6630.
(Kleine uitzondering: de 6630 liep compleet vast als je meer dan drie uitroeptekens achter elkaar tikte met T9... dit is tevens met een firmware verholpen toen ik deze heb doorverkocht.)
Dat zijn maar liefst 4 smartphone's die mij nooit in de steek hebben gelaten.
Pas bij mijn eerste nSeries smartphone (mijn huidige N91) is de trent van het nodige flash gebeuren begonnen.
Maar met een maand of 2 was dit ook weer over, want Nokia kwam heel rap met fixes omtrent een paar zaken en dit was tevens tijdens de periode dat je nu eindelijk je eigen telefoon mag flashen vanuit je luie stoel.
Dat is niet het enige wat vreemd is!RSD1982 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 21:57:
Sallandautomatisering zegt m binnen 10 dagen te kunnen leveren toch vreemd
Kleur: paars ???
Was mij ook al opgevallen ja, ik zou hem toch in het zwart bestellenDarkwolf_1982 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 09:31:
Dat is niet het enige wat vreemd is!
Kleur: paars ???
Hij is er toch helemaal niet in t zwart? Deep Plum en Sand zijn dacht ik de kleuren die beschikbaar zijn bij de release. Deep plum lijkt best wel op paars eigenlijk.Lostcuban schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 09:36:
[...]
Was mij ook al opgevallen ja, ik zou hem toch in het zwart bestellen
Verwijderd
DoubleD1980 schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 10:31:
[...]
Hij is er toch helemaal niet in t zwart? Deep Plum en Sand zijn dacht ik de kleuren die beschikbaar zijn bij de release. Deep plum lijkt best wel op paars eigenlijk.
[ Voor 18% gewijzigd door Eggy op 01-02-2007 23:53 ]
Verwijderd

De eerste verbeteringen volgens "angel-wing0":
- i already find the UI faster already
- well the enchancement option actually works, and the phone can now "say caller's name"...there is a wifi scanner, among other things
- I am VERY VERY glad to announce that the GPS picks up the satellite signal much faster than the fw...thats one fact i m very very excited about!
Er wordt dus duidelijk hard gewerkt door Nokia om de N95 goed aan de gang te krijgen voor ze in de verkoop gaan. Misschien wel de mooiste mededeling van "angel-wing0":
u'll get to buy yours in march
http://www.howardforums.c...p?t=1096451&page=35&pp=15
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2007 09:20 ]
Verwijderd
Kon et niet laten ^^Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 22:58:
[...]
[modbreak]Het is hier geen HK...
(of GNL voor Jiggy)[/]
http://allaboutsymbian.blip.tv/file/142500/
Hij is wel leuk maar nix nieuws..
Verwijderd
weinig nieuws inderdaad. Zo te zien heeft hij er wel zijn tanden op stuk gebeten....dbleliev schreef op zondag 04 februari 2007 @ 16:59:
Er is weer een nieuwe video review van all about symbian...
http://allaboutsymbian.blip.tv/file/142500/
Hij is wel leuk maar nix nieuws..
een leuke demonstratie maar een paar benchmarks zou toch fijn zijn voor zover dat mogelijk zou zijn.
Verwijderd
Ik roep zelf ook al een hele tijd dat ik de N95 wil hebben. Heb een redelijke abo, maar gezien de richtprijzen hier en de vergelijking met huidige telefoons, ga ik toch voor de N73.Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 08:26:
[...]
Ik zou toch even wachten, de N95 is denk ik wel het w88 waard. Denk ook dat de waarde van de N80 daalt als de N95 uit is...
Als ik uitga van een 1 jaar 50 abo bij een N73 (toch al een tijdje uit):
Orange = 89,95
KPN = 139,95
Vodafone = 59,99
Telfort = 169,00
Ik vind dit voor deze telefoon vrij veel, kan je nagaan wat je kwijt bent aan de N95...
Ik vind sowieso dat ze belachelijk veel geld vragen voor de N73. Die telefoon is vergelijkbaar met een K800i (OK, daar staat geen Symbian op, appels en peren, etc...) en die krijg je overal gratis bij.Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 12:17:
[...]
Ik roep zelf ook al een hele tijd dat ik de N95 wil hebben. Heb een redelijke abo, maar gezien de richtprijzen hier en de vergelijking met huidige telefoons, ga ik toch voor de N73.
Als ik uitga van een 1 jaar 50 abo bij een N73 (toch al een tijdje uit):
Orange = 89,95
KPN = 139,95
Vodafone = 59,99
Telfort = 169,00
Ik vind dit voor deze telefoon vrij veel, kan je nagaan wat je kwijt bent aan de N95...
Vaak is de N80 nog goedkoper bij een nieuwe abbonement. Ik denk dat het dus wel zal 'meevallen' met de N95.
Tesla Model Y RWD (2024)
Verwijderd

Ik vroeg me dus af of het al mogelijk is om te bellen met een VoIPBuster account? en hoe gaat dat in zijn werk? moet je dan software installeren?
Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W
N95 ondersteund gewoon SIP protocol, dus als je voip broker dat ondersteund hoef je alleen de settings goed te zetten. (ik geloof dat VoiPBuster dat gewoon doet)Razor109 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:45:
Ik vroeg me af of dmv Wifi / VoIP functionaliteit het mogelijk was om via VoIPBuster oid te bellen? zodat je gratis naar vaste nummers binnen nederland en andere landen kunt bellen. De enige sites die ik nog vond die op symbian draaide waren niet gratis.
Ik vroeg me dus af of het al mogelijk is om te bellen met een VoIPBuster account? en hoe gaat dat in zijn werk? moet je dan software installeren?
Verwijderd
VoIPBuster en al die andere ripoffs werken goed op mijn N80IE, dus 100% zeker dat 't ook werkt met de N95 aangezien het allemaal standaard VoIP-protocol is en niet een of ander vaag skype-protocol.Ybox schreef op maandag 05 februari 2007 @ 21:48:
[...]
N95 ondersteund gewoon SIP protocol, dus als je voip broker dat ondersteund hoef je alleen de settings goed te zetten. (ik geloof dat VoiPBuster dat gewoon doet)
ben uitgegaan van gsmarena.com en daar hebben ze het idd verkeerd berekend, maar Mobile review zegt dit weer Dimensions: 99x50x20 mmray1979 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 19:46:
Volgens mij staat er nog een klein foutje in de topicstart. Ik was de afmetingen van de N95 met de N80 aan het vergelijken toen me opviel dat de afmetingen van de telefoon 99 x 53 x 21 mm3 zijn. Dit is natuurlijk 110,2 cc en dus geen 90. Detail, maar toch...
ah www.mobilmania.cz zegt dat jij gelijk hebt, zal het aanpassen! Scherp hoor
Risico komt voor uit niet weten wat je doet
http://www.softwaremarket...oneMainView.html&uaid=254
Verwijderd
hij komt er al maanden aan: eind maart is nog steeds de verwachting. De N93i is net (vorige week) uit in de VS, meestal paar weken later hier. De N95 is nu aan de beurtRuler-Nrg schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 12:14:
sinds vandaag kan er bij nokia bij de software ook voor de N95 worden gekozen.. tog een teken dat hij er aan zit te komen denk ik..
http://www.softwaremarket...oneMainView.html&uaid=254
Word er gek van, laat Europese bedrijven toch eens wat vaker hun eigen continent voorrang geven.
Verwijderd
denk dat wij dat ook gaan doen: 700-750 euro. De eerste N93i gaat nu ook voor 760 euri van de hand!XElD schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:28:
Als Amerikanen zo gek zijn om duizend dollar te betalen voor N95 als ie net uit is dan snap ik dat wel.
er zijn nederlanders zo gek om de n93 uit emerica te laten komen voor 1000euro!XElD schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:28:
Als Amerikanen zo gek zijn om duizend dollar te betalen voor N95 als ie net uit is dan snap ik dat wel.
Met mijn e60 gaat dit perfect (zelfs bij het scherm horizontaal draaien) en bij mijn e61 is bediening met 1 hand helemaal top.
De filmpjes op het net die ik heb gezien laten allemaal zien dat je bij de n95 als je aan het horizontaal browsen bent 2 handen nodig hebt of heeft iemand een link van een filmpje waaruit het tegendeel blijkt.
Ik ben van mening dat je een pda/smartphone met 1 hand moet kunnen bedienen vandaar dat de ppc toestellen met touchscreen niet mijn voorkeur hebben.Ik heb dus mijn twijfels of de n95 wel met 1 hand te bedienen is bij horizontaal browsen of mailen.
Maar dan nog... Zou wel fijn zijn inderdaad om dat ding met 1 hand te bedienen. Jammer dat er geen touchscreen op zit.
Gadgets FTW!
http://www.youtube.com/watch?v=xm0LV55mt9A
Ben er niet echt over te spreken maar was toch niet van plan om er voor te gaan betalen! En ze praat me te veel!! andere software dus... nu maar hopen dat de late signalen niet komen door de gps ontvanger..
Verwijderd
Ik zag trouwens dat de Nokia N95 via www.kijkshop-ict.nl ook op de site staat en dat ze als verwachte leverdatum 14-2-2007 aanhouden. Ik weet alleen niet of deze data bij Kijkshop inderdaad betrouwbaar zijn of dat ze gewoon inzetten op meer pre-orders.
Verwijderd
smartphoneshop (toch altijd redelijk goed op de hoogte) houdt het op begin april...Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:23:
Dat de ingebouwde navigatie software niet goed (genoeg) zou zijn was me al duidelijk. Ik wil hoe dan ook TomTom op mijn N95.
Ik zag trouwens dat de Nokia N95 via www.kijkshop-ict.nl ook op de site staat en dat ze als verwachte leverdatum 14-2-2007 aanhouden. Ik weet alleen niet of deze data bij Kijkshop inderdaad betrouwbaar zijn of dat ze gewoon inzetten op meer pre-orders.
Verwijderd
(ps. heb er absoluut geen moeite mee om dat er voor neer te leggen, nokia keyboardje moet ik nog bestellen, maar kijk eerst of ik een toetsenbordje mis, huidige mobiel is de Nokia 9300)
Als je nu een Nokia 9300 hebt is de nieuwe communicator e90 misschien een optie , Nokia schijnt de e90 op het 3GSM world congress te Barcelona (volgens mij 11 februari) te onthullen.Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 16:02:
Heb 'm besteld voor 375 euro met m'n t-mobile abbo (2yr/relax150). Reseller geeft indicatie af dat deze op 10 feb bij hun leverancier moet liggen. Maar ik ga er lekker vanuit dat ik 'm in maart / april ergens krijg. Ik zie 'm vanzelf wel komen
(ps. heb er absoluut geen moeite mee om dat er voor neer te leggen, nokia keyboardje moet ik nog bestellen, maar kijk eerst of ik een toetsenbordje mis, huidige mobiel is de Nokia 9300)
volgens mijn info komen morgen ook de volgende modellen naar buiten :
e61i
e65
e80
[ Voor 49% gewijzigd door peterrrr op 07-02-2007 20:19 ]
Verwijderd
maar voordat ze op de schappen liggen zijn we al weer maanden en vele topics verder. Overigens kun je over de E90 al een heel topic met "foto's" vinden op pdatotaal.infopeterrrr schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 20:11:
de e90 komt morgen naar buiten als het goed is
volgens mijn info komen morgen ook de volgende modellen naar buiten :
e61i
e65
e80
Ik moet voor 20 februari mijn huidige abo opzeggen om te kunnen switchen en deze te bestellen.
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
lees ik verkeerd... of snap ik niet echt wat je bedoeld... ?the squaler1 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:14:
even een vraagje deze telefoon is het helemaal voor mij maar als je het hoofdscherm nog `geen menu of iets kun je dan gewoon de achtergrond veranderen want daar krijg ik nou nog geen hoogte van ?
maar kan ik dan ook bij deze telefoon mijn achtergrond wijzigen?
CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850
Verwijderd
euh.. jathe squaler1 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:39:
normaal als je je telefoon open doet zie je de tijd en de gewenste achtergrond en de naam van de provider.

the squaler1 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:39:
normaal als je je telefoon open doet zie je de tijd en de gewenste achtergrond en de naam van de provider.
Want het voor de hand liggende antwoord "ja, natuurlijk" geld al voor telefoons van een eeuw geleden...
.... Ik weet het ook niet
Dude!the squaler1 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:14:
even een vraagje deze telefoon is het helemaal voor mij maar als je het hoofdscherm nog `geen menu of iets kun je dan gewoon de achtergrond veranderen want daar krijg ik nou nog geen hoogte van ?
Als je zo'n vraag stelt is de Nokia N95 helemaal niks voor jou.
Dit is een super geavanceerde (dure) multimedia computer die verdient erkent te worden op deze wijze, inc. het bewustzijn van alle waanzinnige features en technology dat erin zit.
Ik vind deze vraag ronduit beledigend als hij het echt zo bedoeld als hij het bedoeld.

rustig rustig....hij is 15 jaar en komt voor het eerst onder de steen uit waaronder hij al die jaren heeft geleefdDarkwolf_1982 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 08:39:
[...]
Dude!
Dit is een super geavanceerde (dure) multimedia computer die verdient erkent te worden op deze wijze, inc. het bewustzijn van alle waanzinnige features en technology dat erin zit.
Ik vind deze vraag ronduit beledigend als hij het echt zo bedoeld als hij het bedoeld.
Haha mee eens !Darkwolf_1982 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 08:39:
[...]
Dude!
ik weet niet wat voor pda ja hebt, Maar bij mijn i-paq kan ik hem gewoon veranderen.. leer ook werken met thema's en thema maker's want daarmee kun je vrijwel alles aanpassen..the squaler1 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 11:39:
Ik ben wel bewust van de technologie. Maar ik wou er zekerheid van hebben omdat je bij pda s het niet kan dus daarom. werk hier regelmatig met pda
ook voor de n95 is (of komt) en een theme creator.
Verwijderd
n95 werkt mer serie60, dus als je je daarin verdiept kun je de mogelijkheden zienthe squaler1 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 11:39:
Ik ben wel bewust van de technologie. Maar ik wou er zekerheid van hebben omdat je bij pda s het niet kan dus daarom. werk hier regelmatig met pda
Verwijderd
Verwijderd
Als ik bijvoorbeeld de 7650 pak, die 4 jaar geleden je-van-het was toen die uitkwam. Was toch zo goed als gratis bij een 2 jarige (Ben
Best prijzig lijkt me zo?
Dit gaat straks dus ook werken op de N95. Misschien gaat dit dan een leuk alternatief worden voor TomTom. Nadeel is denk ik dat je moet betalen voor gesproken navigatie-aanwijzingen.
Verwijderd
ik denk dat eerder niet. Veel toestellen blijven nu veel langer de prijs houden. Temeer omdat de subsidies op toestellen snel worden afgebouwd. De N93 bijvoorbeeld kost nog steeds rond de 600-650, een TyTN nog dik 600 etc.the squaler1 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:49:
In het begin zijn ze altijd prijzig zeker voor officiele release. Na een week na de introductie zullen ongetwijfeld de prijzen wel dalen
Verwijderd
wat denk je van het afbouwende subsidieverhaal: dat gaat nu zijn stempel op de markt drukkenVerwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:12:
Hoe zit dat eigenlijk met die prijzen?
Als ik bijvoorbeeld de 7650 pak, die 4 jaar geleden je-van-het was toen die uitkwam. Was toch zo goed als gratis bij een 2 jarige (Ben)abo. Terwijl die N95 nu bijvoorbeeld bij belzaak.nl icm, met een 2 jarige HI €30 abo, toch nog €400 gaat kosten.
Best prijzig lijkt me zo?
Verwijderd
Maar subsidie van wie uit dan?Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 15:15:
[...]
wat denk je van het afbouwende subsidieverhaal: dat gaat nu zijn stempel op de markt drukken
Dit topic is gesloten.