Heb hetzelfde gehad met de MDA Vario(Qtec9100)Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 22:50:
Wat is het inderdaad toch met dat gezoem, mijn telefoon (qtek 8500) zoemt ook vreselijk als je de toetsenbordverlichting aan zet.
http://cgi.benl.ebay.be/N...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
hij is blijkbaar te koop op ebay
prijskaartje is er wel naar...
wie durft!
wie durft!
Verwijderd
Onzinitem. Zolang 'ie nergens verkrijgbaar is heeft ene malloot uit België 'm al helemaal niet. En als 'ie 'm dan al heeft, dan zit er een enorm brakke firmware op waar je ook niet veel aan hebt (GPS, Bluetooth WLAN uitgeschakeld bijvoorbeeld). Zo gaat het altijd op eBay met dit soort dingen.nickske_v schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 03:07:
wie durft!
Verwijderd
die advertentie stond er een maand of 2 geleden ook al op. geen idee of de zaak betrouwbaar isnickske_v schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 03:07:
wie durft!
Verwijderd
Ik zelf heb op dit moment de Nokia N80 maar heb bij mij thuis nauwelijks bereik. Nu heeft een vriend een N70 en die heeft vol bereik met hetzelfde netwerk.
Weet iemand of het bereik van de N95 beter zal zijn dan die van de N80 of valt daar nog niks over te zeggen?
Weet iemand of het bereik van de N95 beter zal zijn dan die van de N80 of valt daar nog niks over te zeggen?
Probeer eens is om de de instelling van de netwerkmodus van 'Dual mode' over te zetten op alleen 'GSM', dat moet mogelijk al wat netwerkproblemen oplossen.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Verwijderd
Ja dat is het eerste wat ik al heb gedaan. Het scheelt idd iets. Maar als ik nu wil bellen moet ik naast het raam staan.Ginz schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:54:
Probeer eens is om de de instelling van de netwerkmodus van 'Dual mode' over te zetten op alleen 'GSM', dat moet mogelijk al wat netwerkproblemen oplossen.

Als je zo slecht ontvangst hebt is er dan niet iets mis met je N80? Ik heb mijne zelf gisteren omgeruild omdat hij geen smsjes kon ontvangen maar ontvangst is beter da met mijn 6230.Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:05:
[...]
Ja dat is het eerste wat ik al heb gedaan. Het scheelt idd iets. Maar als ik nu wil bellen moet ik naast het raam staan.Zit helaas nog 2 jaar aan mijn vodafone abbo vast.
Een hele rij microsoft certificeringen.
Verwijderd
Hmm,,
bij komplett.nl staat op de website dat hij op voorraad is voor 549 euro, weet iemand hier meer van?
http://www.komplett.nl/k/kcp.asp?sku=327350
dit is de link
bij komplett.nl staat op de website dat hij op voorraad is voor 549 euro, weet iemand hier meer van?
dit is de link
keurige prijs...in de veronderstelling dat je met een abbootje 320 euro korting krijgt....vind ik dat een acceptabele prijs...rond de 200 euro vind ik prima...Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:48:
Hmm,,
dit is de link
gsmhuis schat hem op 700....denk dat het ergens in het midden uitkomt...700 zou ik wat teveel vinden...
http://www.kieskeurig.nl/...AEC5BC12571FC003881DE.htm
[ Voor 16% gewijzigd door coldasice op 04-01-2007 15:11 ]
Ik schat zelf dat hij in normale winkels boven de 700 euro zal gaan kosten. De N93 kost in de winkel nog steeds rond de 700 euro, en aangezien de N95 een stuk beter is met alles erop en eraan, kan je er denk ik wel vanuit gaan dat hij eerder rond de 800 euro zal gaan liggen.coldasice schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:03:
[...]
keurige prijs...in de veronderstelling dat je met een abbootje 320 euro korting krijgt....vind ik dat een acceptabele prijs...rond de 200 euro vind ik prima...
gsmhuis schat hem op 700....denk dat het ergens in het midden uitkomt...700 zou ik wat teveel vinden...
http://www.kieskeurig.nl/...AEC5BC12571FC003881DE.htm
er staat ook bij Beschikbaarheid: Op voorraad bij leverancier, verwachte levertijd 45 dagen.Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:48:
Hmm,,
dit is de link
Dat is dus nog bijna 7 weken
bij belstore.nl Verwacht: April 2007
[ Voor 4% gewijzigd door Davitos op 04-01-2007 15:20 ]
Verwijderd
Volgens mij is 800€ voor een gsm echt teveel geld ondanks de kwaliteiten. Ik kan me moeilijk inbeelden dat een consument zoveel geld wil geven aan een toestel dat qua levensduur geen vershil geeft met andere goedkopere toestellen.
Wanneer je een een paar functies van dit toestel in losse apparaten gaat kopen (zoals dat fototoestel etc) kost dat misschien in aankoop een beetje meer (alhoewel) maar qua slijtage heb je een heel ander verhaal!
enige voordeel van de N95 is de veelzijdigheid in een compacte behuizing! Wanneer men de prijs te hoog legt gaat de consument gouwer afzakken naar andere (meer) toestellen.
Ik hoop dat men bij de introductie de nu voorhande zijnde toestellen in prijs verlagen en de N95 introduceren aan de nu zijnde hoogste prijs in de N categorie.
Voor de fans hier nog een toffe link met extra veel info over de N95
http://www.symbian-freak....s=0&postorder=asc&start=0
Wanneer je een een paar functies van dit toestel in losse apparaten gaat kopen (zoals dat fototoestel etc) kost dat misschien in aankoop een beetje meer (alhoewel) maar qua slijtage heb je een heel ander verhaal!
enige voordeel van de N95 is de veelzijdigheid in een compacte behuizing! Wanneer men de prijs te hoog legt gaat de consument gouwer afzakken naar andere (meer) toestellen.
Ik hoop dat men bij de introductie de nu voorhande zijnde toestellen in prijs verlagen en de N95 introduceren aan de nu zijnde hoogste prijs in de N categorie.
De concurrentie zit ook niet stil en heel waarschijnlijk volgen er in de maanden na de release van de N95 nog meer gelijkaardige toestellen aan veel schappelijkere prijzen.
Verwijderd
als het dan maar niet sonyericsson is, want de kwaliteit die ze in de P990 hebben gestopt komt overeen met een mobiel toestel uit het Flinstone tijdperkjos707 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 20:53:
De concurrentie zit ook niet stil en heel waarschijnlijk volgen er in de maanden na de release van de N95 nog meer gelijkaardige toestellen aan veel schappelijkere prijzen.
Ik denk dat je dit wel kunt vergeten tegen die tijd.coldasice schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:03:
keurige prijs...in de veronderstelling dat je met een abbootje 320 euro korting krijgt....vind ik dat een acceptabele prijs...rond de 200 euro vind ik prima...
Want hoge kortingen of gratis mobieltjes is sinds 1 januari al een flink stuk minder geworden.
Tegen de tijd dat de N95 uitkomt zal je er minimaal 400 euro voor moeten betalen, bij een gemiddeld abbo.
Voorbeeld:
Twee weken geleden heb ik de N80i besteld met een Telfort 150 voor 28 euro.
Zelfde deal zou mij nu minimaal 220 euro gekost hebben.
Er zijn nog een aantal actiemodellen zoals de D900, E900 en een paar Nokia´s.
Daarna zal het over zijn.
Vodafone geeft op dit moment nog de meeste korting, maar ook dit zal niet lang meer duren.
Verwijderd
Inderdaad, wellicht ben je evenveel kwijt als je los een foto/videocamera, navigatie-systeem, mp3-speler en telefoon koopt. Voordeel is dat je met de N95 altijd alle 4 bij je hebt, nadeel is dat de kwaliteit van de afzonderlijke systemen beter is.Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 18:09:
Volgens mij is 800€ voor een gsm echt teveel geld ondanks de kwaliteiten. Ik kan me moeilijk inbeelden dat een consument zoveel geld wil geven aan een toestel dat qua levensduur geen vershil geeft met andere goedkopere toestellen.
Ten slotte, (waarschijnlijk) koop je de N95 icm met een abonnement wat met die afzonderlijk apparaten wat lastiger gaat..
Ik ken telefoons die bij uitkomen gewoon 950 keiharde eurootjes waren en gewoon verkocht werden!Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 18:09:
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Verwijderd
Ben het met je eens,nils7 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 22:26:
[...]
Ik ken telefoons die bij uitkomen gewoon 950 keiharde eurootjes waren en gewoon verkocht werden!
de n95 is natuurlijk wel een speciale telefoon,
5MP Camera die zeer nette foto's maakt, dus heb je eigenlijk geen losse camera meer nodig, je kan er muziek me afspelen. je kan hem als GPS gebruiken dus je tomtom kan ook de deur uit.
ik ben toch niet van plan om meer dan 700 euro neer te leggen voor een telefoon! Het is idd zo dat een dergelijk toestel echt niet veel langer meegaat dan een toestel dat 400 euro kost...Nokia zal dit zelf ook wel begrijpen.
Dat is natuurlijk een stelling van niets...robvanpraat schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 08:42:
ik ben toch niet van plan om meer dan 700 euro neer te leggen voor een telefoon! Het is idd zo dat een dergelijk toestel echt niet veel langer meegaat dan een toestel dat 400 euro kost...Nokia zal dit zelf ook wel begrijpen.
Denk je dat een Susuki Alto automatisch een minder lange levensduur heeft dan een Mercedes A-serie?
-
Verwijderd
Daarom zegt ie ook dat een telefoon van 700 euro waarschijnlijk even lang meegaat als een telefoon van 400.Ginz schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 08:45:
[...]
Dat is natuurlijk een stelling van niets...
Denk je dat een Susuki Alto automatisch een minder lange levensduur heeft dan een Mercedes A-serie?
Maar je koopt dan wel de mercedes onder de telefoons. En daarnaar hoor je gewoon te betalen, is net zoals de Nokia 8800 Siroco die nu 900 euro kost. Het is echt niet zo raar dat deze telefoon prijzig zal zijn!Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 09:24:
[...]
Daarom zegt ie ook dat een telefoon van 700 euro waarschijnlijk even lang meegaat als een telefoon van 400.
Ik heb dit becijferd bij de aanschaf van een N93 bij 2call.nl...met verzendkosten 300 euro...terwijl hij los 600 euro kost....dus rekening ik met een korting van 300 euro...maar het is inderdaad wel zo dat een N95 niet goedkoper wordt dan de N93....dus zal het ergens op 650 uitkomen...Ibby schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 21:31:
[...]
Ik denk dat je dit wel kunt vergeten tegen die tijd.
Want hoge kortingen of gratis mobieltjes is sinds 1 januari al een flink stuk minder geworden.
Tegen de tijd dat de N95 uitkomt zal je er minimaal 400 euro voor moeten betalen, bij een gemiddeld abbo.
Voorbeeld:
Twee weken geleden heb ik de N80i besteld met een Telfort 150 voor 28 euro.
Zelfde deal zou mij nu minimaal 220 euro gekost hebben.
Er zijn nog een aantal actiemodellen zoals de D900, E900 en een paar Nokia´s.
Daarna zal het over zijn.
Vodafone geeft op dit moment nog de meeste korting, maar ook dit zal niet lang meer duren.
is het dan geen idee om alvast voor die 550 euro die klompett aanbieding te kopen...en dan een losse verlenging?scheelt een berg geld....
Zelf ben ik er nog niet zo van overtuigd dat deze telefoon langer dan een jaar meegaat. Ik weet niet hoe het met de rest van de mensen zit, maar waarom zou een duurdere telefoon langer meegaan? Ik denk dat de enige reden is dat je er niet volgende jaar weer 700 aan wilt uitgeven, dus dat het eigenlijk gierigheid is. Ja, met het afschaffen van toestelkorting kopen mensen misschien minder nieuwe toestellen bij hun nieuwe abo, maar ik heb zo mijn twijfels of de bouw kwaliteit van dit toestel ook daadwerkelijk zoveel beter is dat hij bijv, 3 jaar mee kan zonder dat iets kapot zal zijn, want ik krijg een beetje de indruk dat fabrikanten weinig moeite doen om gsm's lang mee te laten gaan.
En volgens mij gaat een suziki net zo lang mee als een mercedes, en met het leasen van auto's worden auto's toch al niet lang gebruikt (een beetje vergelijkbaar met abo + toestelkorting).
En volgens mij gaat een suziki net zo lang mee als een mercedes, en met het leasen van auto's worden auto's toch al niet lang gebruikt (een beetje vergelijkbaar met abo + toestelkorting).
[ Voor 12% gewijzigd door REDFISH op 05-01-2007 14:26 ]
Kun je je Contacten en Agenda op zo'n Nokia N-serie (N95 in dit geval) ook synchroniseren met Outlook?
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Verwijderd
Ja volgens mij is dit een paar pagina's geleden ook al voorbij gekomenFlowDesign schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:01:
Kun je je Contacten en Agenda op zo'n Nokia N-serie (N95 in dit geval) ook synchroniseren met Outlook?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 15:10 ]
1. Levensduur van een telefoon hangt voor een groot deel ook af van de gebruiker, niet alleen van het toestel. (Accu uiteraard uitgesloten > is te vervangen en is verbruiksgoed, geen gebruiksgoedREDFISH schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:23:
Zelf ben ik er nog niet zo van overtuigd dat deze telefoon langer dan een jaar meegaat. Ik weet niet hoe het met de rest van de mensen zit, maar waarom zou een duurdere telefoon langer meegaan? Ik denk dat de enige reden is dat je er niet volgende jaar weer 700 aan wilt uitgeven, dus dat het eigenlijk gierigheid is. Ja, met het afschaffen van toestelkorting kopen mensen misschien minder nieuwe toestellen bij hun nieuwe abo, maar ik heb zo mijn twijfels of de bouw kwaliteit van dit toestel ook daadwerkelijk zoveel beter is dat hij bijv, 3 jaar mee kan zonder dat iets kapot zal zijn, want ik krijg een beetje de indruk dat fabrikanten weinig moeite doen om gsm's lang mee te laten gaan.
2. "700 euro niet willen uitgeven heeft niets te maken met gierigheid. Je moet het natuurlijk wel kunnen veroorloven. Zeker als het per jaar is, en/of nog erger: voor een telefoon!" -student
Deze telefoon moet zijn abonnementsperiode meegaan, daarna wil je toch weer een nieuwe...
3. Afschaffen van toestelkorting moet er natuurlijk ook voor zorgen dat de prijzen van abonnementen flink omlaag gaan.
4. Bouwkwaliteit kan natuurlijk geen zinnig woord over gezegd worden tot het productiemodel uit is.
5. Fabrikanten verdienen geen geld aan jouw werkende telefoon. Alleen aan je nieuwe aankopen

[ Voor 4% gewijzigd door FrenzyFreak op 05-01-2007 15:43 ]
Weet je zeker dat het mogelijk is?Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:10:
[...]
Ja volgens mij is dit een paar pagina's geleden ook al voorbij gekomen
[ Voor 5% gewijzigd door FlowDesign op 05-01-2007 15:45 ]
Mijn P800, godmogen zijn zielhebben, heb ik best een tijd gehad en toen door verkocht. Maar als ik naar de specs kijk van het ding zou deze nog ruim mee kunnen, met de huidige telefoons (geen smartphones dan he)! Het toestel is 4 jaar oud en kostte me toen 512 euro met een abonnement!!! Maar op de camera na en de kwaliteit van het beeldscherm kan die echt nog steeds mee... overigens gebruikt mijn ex-overbuurman het ding nog steeds!REDFISH schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:23:
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Cool.chapie schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:59:
[...]
Ja, dat weet ik ook zeker, want ik synchroniseer dagelijks mijn N70 met outlook
Als dat niet zou kunnen zou ik nml. geen N95 willen.
Verwijderd
Zo'n duur toestel als dit moet je natuurlijk ook absoluut gaan verzekeren. (En nee dat zeg ik niet omdat ik bij de BC werk
)
Verwijderd
kun je met elke nokia, en volgens mij tegenwoordig met elk mobieltjeFlowDesign schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:36:
[...]
Cool.![]()
Als dat niet zou kunnen zou ik nml. geen N95 willen.
Zo'n beetje elke telefoon (welk merk dan ook), die makkelijk op de PC is aan te sluiten (hetzij via BT of USB) kan gesyncroniseerd worden met Outlook. Ik weet zelfs dat de Nokia 6210 en de Ericsson T39m dat al konden en die komen uit de jaren 1999-2001.
-
Synchronisatie is dan wel met vrijwel elke telefoon mogelijk, maar ik wil graag mijn werk-mail via GPRS outofoffice synchroniseren. En dat moet in mijn geval via een ActiveSync protocol (exchange server), wat niet automatisch met elke Symbian kan, volgens mij.
Nokia heeft daar wel software voor, althans voor de E-series.
Nokia heeft daar wel software voor, althans voor de E-series.
De synchronisatie met outlook is een perfect back-up middel en ik kan niet meer zonder. Als je alle gegevens van je gsm kwijt bent geraakt (door een reset of 1 of andere foutmelding) kan je daarna alle contactgegevens weer terugzetten.
Heb alleen een probleem met het weergeven van de verjaardagen in de kalender. Sinds enkele maanden wil mij dit niet meer lukken, iemand enig idee hoe ik deze handige functie weer voor elkaar krijg op mn 6680? (gelukkig zie ik nou ook heel veel op hyves maar ik mis het wel op mn gsm)
Heb alleen een probleem met het weergeven van de verjaardagen in de kalender. Sinds enkele maanden wil mij dit niet meer lukken, iemand enig idee hoe ik deze handige functie weer voor elkaar krijg op mn 6680? (gelukkig zie ik nou ook heel veel op hyves maar ik mis het wel op mn gsm)
Risico komt voor uit niet weten wat je doet
Verwijderd
Ik verzeker never nooit een telefoon. punt, ik word er altijd moe van als die lui van t for telecom beginnen te zeuren van jaah dit is wel een dure telefoon ik zou hem wel verzekeren als ik jou was.Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 17:11:
Zo'n duur toestel als dit moet je natuurlijk ook absoluut gaan verzekeren. (En nee dat zeg ik niet omdat ik bij de BC werk)
Ik geef zelf wel aan als ik me telefoon wil verzekeren
Verwijderd
Okee, maar dan moet je vervolgens ook niet gaan lopen huilen als je 300eu moet betalen omdat je hem hebt laten vallenVerwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 17:42:
[...]
Ik verzeker never nooit een telefoon. punt, ik word er altijd moe van als die lui van t for telecom beginnen te zeuren van jaah dit is wel een dure telefoon ik zou hem wel verzekeren als ik jou was.
Ik geef zelf wel aan als ik me telefoon wil verzekeren
Die 300 euro is alleen maar als we het over een (overpriced) Samsung hebben. De reparatie van andere merken vallen een stuk goedkoper uit bij valschade. Of de print moet helemaal gebroken zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 17:58:
[...]
Okee, maar dan moet je vervolgens ook niet gaan lopen huilen als je 300eu moet betalen omdat je hem hebt laten vallenOf het hele bedrag zelfs als je waterschade hebt..
Waterschade is wel duidelijk. Dat valt alleen maar in te dekken door een verzekering.
Voor de rest kan je gewoon beter een telefoon bij een NSP kopen, dan kunnen ze je met alle schade's (behalve vloeistofschade) helpen voor een redelijk prijs. Daarnaast is alles wat binnen de garantie is natuurlijk kostenloos.
Bij een goeie verzekering wel. Maar daarom altijd eerste even de voorwaarde lezen voordat je ergens een verzekering aansluit. Dan weet je tenminste wat wel en wat niet binnen de dekking valt.Poeh schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 20:34:
offtopic:
Valt valschade (door eigen schuld) dan ook onder de verzekering?
[ Voor 20% gewijzigd door Ginz op 06-01-2007 20:48 ]
-
Verwijderd
Bij een goede verzekering is idd alle schade gedekt (mits opzet in het spel is uiteraard), mits de telefoon nog overhandigbaar is. Dus water/stoot/valschade inclusief. Breek je hem een 2 stukken dan dus ook. Maar als je een stukje van het display komt inleveren omdat de rest is weggeblazen/opgebrand dan lukt het dus niet 
Ik wil verder niet spammen (ik heb er geen persoonlijke baat bij doordat ik dit vertel
), maar omdat de Belcompany vrij veel klanten heeft, zijn de verzekeringen daar één van de goedkoopsten.
Ik wil verder niet spammen (ik heb er geen persoonlijke baat bij doordat ik dit vertel
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 21:16 ]
met een n95 zal ik echt wel verzekering bijnemen.
Verwijderd
zou je dat ook op een laptop doen of digicam?icegodd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 09:14:
met een n95 zal ik echt wel verzekering bijnemen.
Verwijderd
wat onzin discussie.Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 09:30:
[...]
zou je dat ook op een laptop doen of digicam?
en trouwens
heb jij je laptop elke dag bij je. gebruik je em meerdere malen per dag. Neem je deze overal mee naar toe. En word hij wel eens uit je jaszak gestolen?
even ter info: Nokia geeft op alle nieuwe modellen 2 jaar garantie. Tot hoe ver die garantie gaat weet ik niet precies, ik had een paar maanden terug mn microfoon stuk van mn 6680 en ik was al bang dat ik daarvoor moest betalen. Bleek dat ik heel veel mazzel had want bij het NSP werd mij vertelt dat Nokia per augustus 2004 alle toestellen die daarna gemaakt werden 2 jaar garantie te geven, als ik een week later ermee was heen gegaan kon ik betalen.
daarom ga ik geen verzekering nemen
daarom ga ik geen verzekering nemen
Oeh dat moet ik eens uitvragen bij onsVerwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 14:55:
T-Mobile krijgt hem binnen 1-2 weken binnen hoorde ik vandaag.

Een vriend van me kwam met het volgende, waarvan hij hoopt dat het op deze manier gaat gebeuren:
Ik zal ff vertellen wat ik zelf denk dat er gaat gebeuren:
Er komt geen of nauwelijks meer korting, de abbo’s zullen we een stuk goedkoper worden. Hierdoor gaan zaakjes zoals Belcompany en Phonehouse het anders aanpakken: je neemt een goedkoop abonnement (vergelijkbaar met sim-only) en je koopt het toestel er los bij. Echter hoef je niet het hele bedrag in 1 keer op te hoesten maar betaal je het complete bedrag van het toestel in 24 of 12 maanden. Dus je gaat eigenlijk het toestel leasen.
Stel je hebt een toestel van 450 euro, je neemt een 2 jarig abbonement van 10 euro per maand. Het toestel spreid je over 2 jaar = 18,75 per maand, plus de 10 euro is 28,75 per maand.
Ik zal ff vertellen wat ik zelf denk dat er gaat gebeuren:
Er komt geen of nauwelijks meer korting, de abbo’s zullen we een stuk goedkoper worden. Hierdoor gaan zaakjes zoals Belcompany en Phonehouse het anders aanpakken: je neemt een goedkoop abonnement (vergelijkbaar met sim-only) en je koopt het toestel er los bij. Echter hoef je niet het hele bedrag in 1 keer op te hoesten maar betaal je het complete bedrag van het toestel in 24 of 12 maanden. Dus je gaat eigenlijk het toestel leasen.
Stel je hebt een toestel van 450 euro, je neemt een 2 jarig abbonement van 10 euro per maand. Het toestel spreid je over 2 jaar = 18,75 per maand, plus de 10 euro is 28,75 per maand.
Mooi om te weten!Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 14:55:
Dan zal het bij de andere luitjes ook wel goed komen denk ik en is eind januari as promised heel goed haalbaar.
Wel hoop ik dat de richtprijs 550 euro blijft.
Meer kan ik er echt niet voor neerleggen!
Jij gaat me nu vertellen dat jij geen bonus krijgt voor door jou afgesloten verzekeringen ?Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 20:56:
Ik wil verder niet spammen (ik heb er geen persoonlijke baat bij doordat ik dit vertel), maar omdat de Belcompany vrij veel klanten heeft, zijn de verzekeringen daar één van de goedkoopsten.
Ik zit zelf niet zo in de telecom, maar in b.v. de wit/bruingoed winkels worden dergelijk bonussen maandelijks uitgekeerd aan de medewerkers. Denk hierbij aan bv de verlengde garantiecontracten.
Als ik een telefoon van 800 euro heb dan is wel het laatste waar ik aan denk of iemand 5 euro aan mij verdient omdat ik een verzekering bij hem heb genomen.Azqi schreef op maandag 08 januari 2007 @ 15:47:
[...]
Jij gaat me nu vertellen dat jij geen bonus krijgt voor door jou afgesloten verzekeringen ?![]()
Ik zit zelf niet zo in de telecom, maar in b.v. de wit/bruingoed winkels worden dergelijk bonussen maandelijks uitgekeerd aan de medewerkers. Denk hierbij aan bv de verlengde garantiecontracten.

Reken er maar niet op. Ze krijgen deze telefoon zo en zo als laatste.Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 14:55:
[ Voor 18% gewijzigd door DaannO op 08-01-2007 17:15 ]
Verwijderd
Nu heb je me uitgeluldAzqi schreef op maandag 08 januari 2007 @ 15:47:
[...]
Jij gaat me nu vertellen dat jij geen bonus krijgt voor door jou afgesloten verzekeringen ?![]()
On topic: Robbie T heeft gelijk. Wat het resultaat hiervan zal zijn is dat mensen minder snel een nieuwe telefoon gaan halen. Immers, het 'gevoel' van dat de telefoon toch gratis is verdwijnt door deze constructie. Mensen doen langer met hun mobiele telefoons en zullen hun toestel waarschijnlijk ook sneller verzekeren, althans zekers de eerste 12 of 24 maanden.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 18:05 ]
.Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 17:12:
[...]
Nu heb je me uitgeluld
On topic: Robbie T heeft gelijk. Wat het resultaat hiervan zal zijn is dat mensen minder snel een nieuwe telefoon gaan halen. Immers, het 'gevoel' van dat de telefoon toch gratis is verdwijnt door deze constructie. Mensen doen langer met hun mobiele telefoons en zullen hun toestel waarschijnlijk ook sneller verzekeren, althans zekers de eerste 12 of 24 maanden.
[ Voor 10% gewijzigd door DaannO op 08-01-2007 18:13 ]
Yooh
Ik heb even rond gevraagd op het werk.
Hij zou rond 1 februari verkrijgbaar moeten zijn!
Niet allemaal tegelijk er op af ik moet er ook 1!
Niet allemaal tegelijk er op af ik moet er ook 1!
Verwijderd
Wat ik me wel afvraag is of je straks als bestaande klanten alvast kan profiteren van de nieuwe tarieven ook al heb je net een toestel met flink wat korting gekregen, maar dat zal waarschijnlijk wel niet. De providers zullen natuurlijk ook niet gek zijn.. Je zult wel minimaal de contractstermijn moeten afmaken..
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2007 20:31 ]
Verwijderd
Hmm, ik hoop het. persoonlijk denk ik dat we nog wel een maandje moeten wachten.Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 14:55:
Voor degene die het willen weten, heb vandaag de verkoopdienst van Vodafone aan de telefoon gehad. deze wisten nog niet eens van het bestaan van deze telefoon af. Laat staan ofdat ik hem kon bestellen.
Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.
Zegt denk ik meer over de verkoopdienst.Ruler-Nrg schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:44:
Voor degene die het willen weten, heb vandaag de verkoopdienst van Vodafone aan de telefoon gehad. deze wisten nog niet eens van het bestaan van deze telefoon af. Laat staan ofdat ik hem kon bestellen.
Die krijgen opeens een mailtje binnen op 1 februari (Nu beschikbaar N95!!!)
Nokia N95: Leverbaar bij leverancier. Wachtijd 45 dagen

mijn huidige abbo verloop op 21februarie
ik hoop maar dat hij dan leverbaar is.. want deze tellie heeft tog wel alles wat ik zoek
ik vroeg me af of iemand hier al enig iedee heeft van het bereik van wirreles. Want ik zie wel op iedere website staan dat het er opzit. Maar nergends staat hoe snel en met welk bereik
ik vroeg me af of iemand hier al enig iedee heeft van het bereik van wirreles. Want ik zie wel op iedere website staan dat het er opzit. Maar nergends staat hoe snel en met welk bereik
Verwijderd
zou mooi zijn, krijg ik mijn loon. dan kan ik gelijk dat ding bestellennils7 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:27:
Yooh
Niet allemaal tegelijk er op af ik moet er ook 1!![]()
Verwijderd
Kijk eens aan rond 01.02.2007 komt dus volgens de meeste mensen de Nokia N95 uit in Nederland.
Dat is goed nieuws.
Voor de gene die intresse hebben: (kan zijn dat deze al langs is gekomen in een eerdere post)
Een filmpje over het GPS systeem van de N95:
Een vrouw gaat aan de hand van het GPS van de Nokia N95 door de straten naar een teras. Vervolgens stuurt zij haar locatie door naar een kennis. Die vervolgens weet waar ze is en daar heen gaat.
http://www.bright.nl/nokia-n95-gps-demo
Dat is goed nieuws.
Voor de gene die intresse hebben: (kan zijn dat deze al langs is gekomen in een eerdere post)
Een vrouw gaat aan de hand van het GPS van de Nokia N95 door de straten naar een teras. Vervolgens stuurt zij haar locatie door naar een kennis. Die vervolgens weet waar ze is en daar heen gaat.
Kijk eens in de OP.Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:18:
Kijk eens aan rond 01.02.2007 komt dus volgens de meeste mensen de Nokia N95 uit in Nederland.
Dat is goed nieuws.
volgens de CEO van Nokia zelf wordt de N95 in maart geshipped dus februari zoals mensen hier melden lijkt me sterk. Dit zei hij op de keynote van CES Las Vegas gisteren.
brengt de Iphone van apple jullie niet een beetje in dubio?
That Is The Question
Nee. Het is appels met peren vergelijken, en ik moet nog zien dat het zo een geweldig apparaat is.rataplan2 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:22:
Verder zijn de specs van de N95 beter dan die van de iPhone.
Geef mij de e-ten glofiish m700 maar
[ Voor 25% gewijzigd door nl1bzw op 10-01-2007 03:12 ]
Nee.... geen appels en peren!DaannO schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:32:
Nee. Het is appels met peren vergelijken, en ik moet nog zien dat het zo een geweldig apparaat is.
Verder zijn de specs van de N95 beter dan die van de iPhone.
Apples en Nokia's!
Niet slecht... maar lang niet zo feature rich als de Nokia N95 en tevens een stuk minder krachtig en veel te PDA like!
De Nokia N95 heeft veel meer, is misschien zelfs goedkoper, en zowiezo veel kleiner en lichter!
Ik hoef geen qwerty toetsenbord.
Met T9 kan ik bijna even zo snel tikken als op mijn normale toetsenbord.
Mensen waar ik mee MSN op mijn phone merken zowat het verschil niet.
Weet nu iemand concreet wat deze gaat kosten als los toestel?
Meneer de T-Mobile helpdesk medewerker misschien?
Ik word echt gek als het meer word dan 550 euro namelijk!

Een draadloze koptelefoon (die zit er niet bij zeker?) word wel een pre trouwens want ik zie nu al een nadeel van deze phone: de headphone jack zit aan de ZIJKANT!
Dat gaat toch problemen opleveren als je deze in je zak doet? Dat gaat toch nooit als er een plug aan de zijkant erin geprikt zit?

[ Voor 66% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 10-01-2007 09:10 ]
Verwijderd
ik ga niet betalen voor design, de specs van de iphone zijn nou niet dermate beter dan de iphonerataplan2 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:22:
weet iemand mischien welke processor er in deze telefoon zit ?
ik heb gezien dat er een ATI (soort van) videokaart inzit. Maar ik kan nergends echte technische specificaties vinden.
ik heb gezien dat er een ATI (soort van) videokaart inzit. Maar ik kan nergends echte technische specificaties vinden.
Dat is ook een goeie!Ruler-Nrg schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 10:26:
Ik ben namelijk heeeel benieuwd hoe snel de processor is.
16-bit SNES emulatie met geluid is namelijk een verloren zaak op de N91, die een 213 Mhz ARM core heeft.
En... ik vraag mij af welke chipset van de Imageon (ATi) in de N95 zit.
De Imageon 2388 chipset heeft 8MB SDRAM geheugen.
-of-
De Imageon 2380 chipset heeft 16MB SDRAM geheugen.
Zie ook de product brochure (PDF): KLIK!
Dat het een van deze twee nieuwste gaat worden is zo goed als een feit daar de vorige generatie "slechts" een 3 megapixel camera aankan.
Daarintegen heb ik ook begrepen dat de camera een eigen dedicated CPU en framebuffer memory gaat krijgen!
Jeetje... dan hebben we in feite dus gewoon een "triple core" telefoon: een dedicated camera CPU, een main CPU en de CPU/GPU oplossing van ATi!
Volgens mij zit deze super ATi chip varriant van de Imageon-lijn ook al in de N93 zelfs!
Kijk maar eens naar dit zieke filmpje: CLICKME!
Dit is heel dicht in de buurt van PSP graphics dan wel niet even zo goed!
Wat een hardware-info zeg, ben er niet zo in thuis dus laat dat mooi aan jullie over
merk nu nog wel veel prijsverschil, 100 euro en 650 euro, gewoon blijven wachten dus.....
nog ff een 'nieuwtje' voor de Symbian Series 60 (S60) 2nd Edition onder ons (neem aan dat die hier genoeg zitten)
www.mtvoid.com controlfreak 2 nu gratis (tijdelijke actie!?!)
voor winampbesturing en pc desktop control, neem maar ff een kijkje
merk nu nog wel veel prijsverschil, 100 euro en 650 euro, gewoon blijven wachten dus.....
nog ff een 'nieuwtje' voor de Symbian Series 60 (S60) 2nd Edition onder ons (neem aan dat die hier genoeg zitten)
www.mtvoid.com controlfreak 2 nu gratis (tijdelijke actie!?!)
voor winampbesturing en pc desktop control, neem maar ff een kijkje
De info bij komplett klopt al niet want het toestel is quad band. En voor 550 koop ik hem meteen
Dat werd mij verteld he.... heb ook zelf gezocht maar daar kon ik echter een release date van over 2 maanden pas vindenVerwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 20:18:
Dat is goed nieuws.
Ik heb naar Phonehouse gebeld en meneer zei dat z'n Nokia boy de N95 vanaf halverwege februari komt afdroppen.
En dit was zeker!
Iets later dan eind januari, maar goed... 2 weken... waar hebben we het over?
Sommige mensen zitten al maanden en maanden nagels te bijten.
Plus als ik de fora zo lees van de US of A, mogen die luitjes nog veeeeeeel langer wachten (als de geruchten kloppen uiteraard, as usual).
En dit was zeker!
Iets later dan eind januari, maar goed... 2 weken... waar hebben we het over?
Sommige mensen zitten al maanden en maanden nagels te bijten.
Plus als ik de fora zo lees van de US of A, mogen die luitjes nog veeeeeeel langer wachten (als de geruchten kloppen uiteraard, as usual).
Ah!Ruler-Nrg schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 10:26:
Gevonden!
"an even faster processor is the 330mhz OMAP 2420 used in the N93 and the upcoming N95. This has the full version of the MBX GPU"
U vraagt, wij draaien!
Alleen dat laatste klopt niet: MBX GPU.
Na even zoeken kwam ik erachter dat de MBX GPU van Imagination Technologies is en niet van ATi.
Voor de zekerheid ga ik even verder zoeken of het dan ook wel klopt dat de OMAP 2420 processor in onze aanstaande Nokia N95 komt ze zitten!
(...)
Ja... klopt!
Maar dan wel de OMAP 2430 processor en niet de 2420 daar deze architectuur niet verder komt dan het ondersteunen van een 4 mpixel camera.
Waarschijnlijk is het een open architectuur waar je zelf een 2D/3D accelerator aan kan hangen, daar je toch overal leest en hoort dat Nokia en ATi samen in het huwelijksbootje zijn gestapt!
Zolang er maar geen Texas Instruments OMAP 850 (200 MHz) in zit zoals in de MDA Vario 1 (Qtek 9100) want die is zo traag als <...vul zelf maar in...>
Nou dat zou dus niet eens kunnen in dit geval dus no worries!FlowDesign schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:42:
Zolang er maar geen Texas Instruments OMAP 850 (200 MHz) in zit zoals in de MDA Vario 1 (Qtek 9100) want die is zo traag als <...vul zelf maar in...>
Perfect ! snel genoeg om goede kwalitiet films af te spelen. En niet zoals bij de mda vario te sloom om zelfs maar te bellen...Darkwolf_1982 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:25:
[...]
Ah!
Gevonden!
"an even faster processor is the 330mhz OMAP 2420 used in the N93 and the upcoming N95. This has the full version of the MBX GPU"
dat van die ati GPU weet ik zeker
Dankt voor de info
[ Voor 50% gewijzigd door Ruler-Nrg op 10-01-2007 18:01 ]
Verwijderd
weet iemand toevalig of het geluid ( als je naar muziek luister ) beter is dan sony ericsson w850i,
zoniet hoe erg zal het dan zijn
ps als jullie het niet weten, maak niet uit dan stel ik de vraag wel weer overnieuw als de gsm uit is
heel erg bedankt al vast gr webjo
ps als jullie het niet weten, maak niet uit dan stel ik de vraag wel weer overnieuw als de gsm uit is
Verwijderd
met of zonder oordopjes?Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 20:19:
weet iemand toevalig of het geluid ( als je naar muziek luister ) beter is dan sony ericsson w850i,
Minder krachtig?Niet slecht... maar lang niet zo feature rich als de Nokia N95 en tevens een stuk minder krachtig en veel te PDA like!
De Nokia N95 heeft veel meer, is misschien zelfs goedkoper, en zowiezo veel kleiner en lichter!
Ik hoef geen qwerty toetsenbord.
Met T9 kan ik bijna even zo snel tikken als op mijn normale toetsenbord.
Mensen waar ik mee MSN op mijn phone merken zowat het verschil niet.
N95 heeft waarschijnlijk een 330 Mhz CPU en de M700 een 400 Mhz CPU. Ben benieuwd of er een benchmark ergens staat die de TI en samsung CPU naast elkaar zetten
Alleen kwa graphics chip zit de N95 beter. Mgoed daarintegen moet die N95 het doen met de surfstar II chipset
Tja kleiner = ook een kleiner scherm
T9 werkt trouwens voor geen meter als je in meerdere talen aan het MSN'en bent vind ik.
En meer heeft die in mijn ogen niet, maar dat is maar waar je je prioriteiten legt
[ Voor 10% gewijzigd door nl1bzw op 11-01-2007 05:51 ]
Laat ik meteen even een illusie uit de wereld helpen: meer megahertz betekend niet persee een sneller presterend apparaat.nl1bzw schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 05:38:
Minder krachtig?
N95 heeft waarschijnlijk een 330 Mhz CPU en de M700 een 400 Mhz CPU. Ben benieuwd of er een benchmark ergens staat die de TI en samsung CPU naast elkaar zetten
Zeker met die 70 Mhz ga je niet heel veel prestatie verschil merken.
Reken maar dat die Nokia N95 veel meer onder de hood heeft alsnog hoor.
En dan heb ik het echt niet alleen over wat meer megapixels, de camcorder functie of de GPS.
Betreft touch screen... I hate it...

Maar dat is uiteraard geheel persoonlijk!
Surfstar watti?Alleen kwa graphics chip zit de N95 beter. Mgoed daarintegen moet die N95 het doen met de surfstar II chipset
Ahhh! Weer meer studeer voer! Ga meteen aan de slag! Thanks!
[ Voor 15% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 11-01-2007 09:06 ]
Een CPU die niet voor het beeld hoeft te zorgen door de aanwezigheid van een 3D chip zorgt ontlast de CPU wel...Darkwolf_1982 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 08:59:
[...]
Laat ik meteen even een illusie uit de wereld helpen: meer megahertz betekend niet persee een sneller presterend apparaat.
Zeker met die 70 Mhz ga je niet heel veel prestatie verschil merken.
[...]
Surfstar watti?
Ahhh! Weer meer studeer voer! Ga meteen aan de slag! Thanks!
En de GPS heet SiRFstar! (Niet geheel jou fout, maar toch irritant genoeg om te corrigeren
Wat zijn de verbeteringen van Sirf3 tegen over Sirf2?
That Is The Question
Graag bron dat er een Sirf Star II in zit, ga er namelijk van uit dat er gewoon een Sirf Star III in zit, aangezien Nokia ook al een bluetooth gps heeft met Sirf Star III.
Nokia Bluetooth GPS Module LD-3W, Sirf Star III, 20 parallelle kanalen
Nokia Bluetooth GPS Module LD-3W, Sirf Star III, 20 parallelle kanalen
Hij is nauwkeuriger, kan meer satalieten vinden, ook is dat onzin omdat er maar 12 zijn. En zijn lock is dus sneller.rataplan2 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 09:13:
Wat zijn de verbeteringen van Sirf3 tegen over Sirf2?
Het is al langer bekend dat de GPS geen Sirf III zou zijn.
Wat je daarvan merkt is...niets, aangezien je toch geen Sirf III hebt om te vergelijken
Effectief is de afwijking van de N95 groter dan met een Sirf III en je positie minder nauwkeurig (je kan dus volgens je TomTom een paar meter naast de weg rijden) (terwijl je toch echt wel op die weg rijdt uiteraard
)
Wat je daarvan merkt is...niets, aangezien je toch geen Sirf III hebt om te vergelijken
Effectief is de afwijking van de N95 groter dan met een Sirf III en je positie minder nauwkeurig (je kan dus volgens je TomTom een paar meter naast de weg rijden) (terwijl je toch echt wel op die weg rijdt uiteraard
[ Voor 8% gewijzigd door FrenzyFreak op 11-01-2007 11:10 ]
samenvattend weten we nu dus dat we:
160mb intern geheugen hebben
De Imageon 2388 chipset heeft 10MB SDRAM geheugen (grafische kaart)
330 Mhz CPU met 16kb cache geheugen.
de surfstar II chipset voor de navigatie (of de III ?)
Al met al vind ik de term "multimedia pc" erg dicht bij deze telefoon komen. De Specificaties van deze telefoon zijn vele malen hoger als van mijn oude pc's ! en zelfs op de pc's kon je al de mooiste dingen..
160mb intern geheugen hebben
De Imageon 2388 chipset heeft 10MB SDRAM geheugen (grafische kaart)
330 Mhz CPU met 16kb cache geheugen.
de surfstar II chipset voor de navigatie (of de III ?)
Al met al vind ik de term "multimedia pc" erg dicht bij deze telefoon komen. De Specificaties van deze telefoon zijn vele malen hoger als van mijn oude pc's ! en zelfs op de pc's kon je al de mooiste dingen..
Ik had trouwens in het limburgs dagblad (waarin een klein interviewtje stond met zo'n voorman van nokia) gelezen dat zo'n gps chip 2 dollar kostte om in een telefoon te zetten. Waarom zit zo'n ding dan niet in elke telefoon?
Wat heb je eraan, als er geen navigatie software op mobiel kan draaien.REDFISH schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 12:22:
Ik had trouwens in het limburgs dagblad (waarin een klein interviewtje stond met zo'n voorman van nokia) gelezen dat zo'n gps chip 2 dollar kostte om in een telefoon te zetten. Waarom zit zo'n ding dan niet in elke telefoon?
Onzin, ik navigeer al ruim 2 jaar met een 6600 en een gps van route66 12 kanaals(absolute geen sirf III, misschien niet eens sirf II). Heb nooit problemen met positie gehad.FrenzyFreak schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:09:
Het is al langer bekend dat de GPS geen Sirf III zou zijn.
Effectief is de afwijking van de N95 groter dan met een Sirf III en je positie minder nauwkeurig (je kan dus volgens je TomTom een paar meter naast de weg rijden) (terwijl je toch echt wel op die weg rijdt uiteraard)
Verwijderd
Klopt ook al denkt de gps dat je naast de weg rijd zal TomTom dit voor je corrigerenkenniani schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 12:29:
[...]
Onzin, ik navigeer al ruim 2 jaar met een 6600 en een gps van route66 12 kanaals(absolute geen sirf III, misschien niet eens sirf II). Heb nooit problemen met positie gehad.
Sirf 2 of 3 heeft weinig te maken met naukeurigheid (bij goed ontvangst)
De afwijking van 10Meter zit er standaard altijd in (dankzij de US-Army)
Alleen is Sirf 3 een betere ontvanger die met minder signaal sterkte nog positie kan bepalen.
En ook sneller een fix kan krijgen.
In een gebeid dat zwaar bebost is of veel hoge gebouwen zijn kan de Sirf 2 het signaal kwijtraken, terwijl de 3 dit vast kan houden. Dus als je het zo bekijkt is de 3 naukeuriger.
Sirf 3 heb je ook in AGPS, wat inhoud dat je via internet de posities van de satalieten ophaald waarna de ontvanger dit alleen nog hoeft te checken of zo, maar het resulteerd in een snellere fix
Maar ik heb nog nergens echt gelezen welke chipset in de N95 komt.
De afwijking van 10Meter zit er standaard altijd in (dankzij de US-Army)
Alleen is Sirf 3 een betere ontvanger die met minder signaal sterkte nog positie kan bepalen.
En ook sneller een fix kan krijgen.
In een gebeid dat zwaar bebost is of veel hoge gebouwen zijn kan de Sirf 2 het signaal kwijtraken, terwijl de 3 dit vast kan houden. Dus als je het zo bekijkt is de 3 naukeuriger.
Sirf 3 heb je ook in AGPS, wat inhoud dat je via internet de posities van de satalieten ophaald waarna de ontvanger dit alleen nog hoeft te checken of zo, maar het resulteerd in een snellere fix
Maar ik heb nog nergens echt gelezen welke chipset in de N95 komt.
Dit topic is gesloten.