☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
Om even duidelijk te maken wat ik bedoel: je hebt GPS-systemen die "alles" in hun geheugen (of op een geheugenkaart) meeslepen, en systemen die aan de hand van je positie de kaarten on-line ophalen (de GPS-shell van de 5140 was hier een voorbeeld van). De oplossing die ik hierboven beschreef werd door een medewerker van Nokia Norge (Oslo) tijdens een workshop "mobiel internet" 2 weken terug een "hybride oplossing" genoemd, en volgens hem zou de N95 daarmee uitgerust worden.Ginz schreef op woensdag 29 november 2006 @ 23:31:
[...]
Van een Nokia bijeenkomst, vandaag in de RAI
edit: Als je op de site van Gate5 kijkt, zul je zien waar ik het over heb. Hier is sprake van "ingebouwde kaart- en navigatie software", niet een vooraf geinstalleerde kaart. Maar misschien lees ik verkeerd...
Tegen betaling is het systeem tot volledig functioneel GPS navigatiesysteem met gesproken aanwijzingen e.d. op te waarderen.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2006 20:10 ]
N95 is gewoon wereldwijd. Aangezien hij quadband is, vind ik de aanduiding voor de VS markt erg vreemd. Werkt gewoon overal. Er komt geen aparte VS versie uit, of toch in een andere kleur?Achmedd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 02:12:
Een chinese vriend van mij kan via via de N95 regelen...![]()
Nieuw in doos....![]()
Kan dat? Hij zegt dat ze eigenlijk voor de VS-markt bestemd zijn.
Probeer het is anders gewoon een keer. Want dan weten we gelijk of het wel of niet zo is. Scheelt weer posts over marktplaats.Ybox schreef op donderdag 30 november 2006 @ 23:09:
mhhz maf tel nu al 5/6 advertensies op marktplaats van de N95, je kan ze zo komen ophalen
Ja laten we het gewoon op de feiten houden, dat is idd wel beterDaannO schreef op donderdag 30 november 2006 @ 23:11:
[...]
Probeer het is anders gewoon een keer. Want dan weten we gelijk of het wel of niet zo is. Scheelt weer posts over marktplaats.

Wachten is lastig
Verwijderd
moet je zeker gaan kopen: met ingebouwde tentoonstelling, parlement en kiesschijf: zijn collecters items: worden veel geld waard. Laat even weten als je er een hebt: hoor graag het testresultaat.......Ybox schreef op donderdag 30 november 2006 @ 23:09:
mhhz maf tel nu al 5/6 advertensies op marktplaats van de N95, je kan ze zo komen ophalen

Verwijderd
Meer mensen ervaring met die web n walk dingen? Zijn er betere / goedkopere versies dan tmobile (maar dan wel onbeperkt)
Ook las ik op de tmobile site dat dat HSDPA 1,8 mbit aan kan!! Verbazingwekkend.. Kost je wel 60 eu p/m

Ik ga proberen een afspraak met die dude te maken.Ginz schreef op donderdag 30 november 2006 @ 09:56:
[...]
Simpel, nee!
De enige mogelijkheid is dat er ergens een N95 proto is verduisterd. Mocht dat het geval zijn, dan is dat in ieder geval zonder doos. Dus als iemand jou nu al een N95 nieuw in doos aanbied, kan je er (bijna) zeker van zijn dat je met bedrog te maken hebt.
Verwijderd
let op. meestal betaal je voor een dummy. Gasten hebben zeer goede ruiltruukjesAchmedd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 20:50:
[...]
Ik ga proberen een afspraak met die dude te maken.
Hoezo, doos open maken , kijken of het echt een N95 is, geld geven en klaarVerwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 21:10:
[...]
let op. meestal betaal je voor een dummy. Gasten hebben zeer goede ruiltruukjes
En in de tussentijd op je pan geslagen worden, € 500,- bills weg, Rolex weg, ...Achmedd schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 01:43:
[...]
Hoezo, doos open maken , kijken of het echt een N95 is, geld geven en klaar
.... Ik weet het ook niet
je moet ook niet met echt geld betalenmbvisiontt schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 10:22:
[...]
En in de tussentijd op je pan geslagen worden, € 500,- bills weg, Rolex weg, ...
Pas op! Op pagina 11 constateerde ik ook al zo'n N95 aanbieding, maar ik werd gewaarschuwd dat het een nep advertentie was. Die *** verkopen je gewoon dummy modellen, zie pagina 11 van dit topicmbvisiontt schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 10:22:
[...]
En in de tussentijd op je pan geslagen worden, € 500,- bills weg, Rolex weg, ...
[ Voor 1% gewijzigd door Eggy op 03-12-2006 14:34 . Reden: Denk even om je taal ]
Verwijderd
Ik snap niet dat volwassen mensen niet even kunnen wachten tot
hij officieel in de winkel te koop is en met bon en doos te krijgen is.
Wat is er zo bijzonder aan het hebben van een gadget die nog niemand heeft?
Het leven gaat verder dan het in bezit hebben van de nieuwste gadgets!
Deze mensen kunnen niet wachten, omdat Nokia altijd een toestel pas ver na de releasedatum uitbrengt. Een beetje het Duke Nukem4ever verhaalVerwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 00:32:
Waarom willen mensen zo graag genept worden?
Ik snap niet dat volwassen mensen niet even kunnen wachten tot
hij officieel in de winkel te koop is en met bon en doos te krijgen is.
Wat is er zo bijzonder aan het hebben van een gadget die nog niemand heeft?
Het leven gaat verder dan het in bezit hebben van de nieuwste gadgets!
Bij Komplett denken ze over een week of 2 het toestel al te kunnen leveren voor het astronomische bedrag van 1249 euro!
Check: http://www.komplett.nl/k/...E6-410C-9075-06518B1B62A5
hahahah, als die prijs klopt, zullen ze maar weinig toestellen verkopen. Zelfs de echte gadget liefhebber heeft er waarschijnlijk geen maandloon voor overRoog1317 schreef op maandag 04 december 2006 @ 13:55:
De Nokia N95 zal naar verwachting deze maand nog beschikbaar komen.
Bij Komplett denken ze over een week of 2 het toestel al te kunnen leveren voor het astronomische bedrag van 1249 euro!
Check: http://www.komplett.nl/k/...E6-410C-9075-06518B1B62A5
Bovendien kloppen de specificaties niet. De N95 zal quad band hebben en niet tri band. Ook wordt de ingebouwde GPS ontvanger niet genoemd.
Kompleett in de war zou een betere bedrijfsnaam zijn
Verwijderd
Vriend van mij uit Duitsland was naar telecom shop daar gegaan.
En daar werd hem verteld dat ze de telefoon binnen +-3 weken verwachten.
Verwijderd
twijfel er sterk aan, Nokia vertelde vorige week op de beurs in Amsterdam rekening te houden met feb/maart volgend jaar.Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 16:25:
Het zou kunnen kloppen.
Vriend van mij uit Duitsland was naar telecom shop daar gegaan.
En daar werd hem verteld dat ze de telefoon binnen +-3 weken verwachten.
Inderdaad, dit wordt uit meerdere hoeken bevestigd. Ik zou de verwachtingen van dit jaar maar met een korreltje zout nemen.Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 17:03:
[...]
twijfel er sterk aan, Nokia vertelde vorige week op de beurs in Amsterdam rekening te houden met feb/maart volgend jaar.
Heb ik ook geprobeerd, maar vergeet het maar.Achmedd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 20:50:
[...]
Ik ga proberen een afspraak met die dude te maken.
Alle communicatie verloopt in het Engels.
Aan de deur afhalen bleek in één keer geen mogelijkheid.
Maar ik moest me niet ongerust maken.
Want zoals je hieronder kunt lezen gaat er met verzenden nooit niks mis.
200 euro moest die gast hebben voor een N95.
Dit is de laatste email die ik kreeg van die dude:
Hello my friend,
Regarding shippment and payment here are the details :
SHIPPMENT:
This is a thing about you shouldn't worry about because i belive that it
is my responasability to deliver it to your home. Personaly prefere TNT
Express Service 2 Days Air insured. It will take two days for the package to
arrive to you. The shipping costs will be paid by me and i will also pay for
the insurance in case of any damage happens during the handling and
shipping, so i will be protected in case off damages and you too. No
problem, i will send you first the phones!
INSURANCE:
The package will be insured at the delivery service for the amount. If
somethig happens on the road, you will receive the insurance from the
delivery server.
RETURN POLICY:
As soon as the package arrives, you will test the product and if it does
not matches 100% to your expectations, you will return it in max. 15 days
sience the arrival date. In this case I will send you the full amount back.
PAYMENT:
As a payment method we have chosen WesternUnion's services because they
always served our interests in a professional manner and helped us gain
buyers. We consider promptitude a vital condition on the modern e-Commerce
markets and a guarantee of quality.
Let me know if you are agree with the terms so we can go foward with the
deal!
Thank you!
Advies dus geen onnodige tijd en energie in steken

Ik zag hem trouwens vanmiddag in de folder van The Phone House staan.
Verwacht in Januari.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Verwijderd
inderdaad: WU staat synoniem voor Weg eUroSorcerer8472 schreef op maandag 04 december 2006 @ 19:45:
WesternUnion. Duidelijk. Nu weer on-topic graag!
Verwijderd
Als er nooit niks mis gaat, zou ik me zeker zorgen maken!Ibby schreef op maandag 04 december 2006 @ 19:43:
Heb ik ook geprobeerd, maar vergeet het maar.
Alle communicatie verloopt in het Engels.
Aan de deur afhalen bleek in één keer geen mogelijkheid.
Maar ik moest me niet ongerust maken.
Want zoals je hieronder kunt lezen gaat er met verzenden nooit niks mis.
200 euro moest die gast hebben voor een N95.
Dit is de laatste email die ik kreeg van die dude:
(...)
Advies dus geen onnodige tijd en energie in steken
Ik zag hem trouwens vanmiddag in de folder van The Phone House staan.
Verwacht in Januari.
De prijs klopt:Djerique schreef op maandag 04 december 2006 @ 14:05:
[...]
hahahah, als die prijs klopt, zullen ze maar weinig toestellen verkopen. Zelfs de echte gadget liefhebber heeft er waarschijnlijk geen maandloon voor over
Bovendien kloppen de specificaties niet. De N95 zal quad band hebben en niet tri band. Ook wordt de ingebouwde GPS ontvanger niet genoemd.
Kompleett in de war zou een betere bedrijfsnaam zijn
Ook bij BesteKeus.nl een prijs van 1249,00 euro en blijkbaar komen er 2 verschillende uitvoeringen?Beste klant,
Nee dat is de correcte prijs. het is inderdaad een prijzig toestel.
Mvg,
Komplett
http://www.bestekeus.nl/s...rt/2a/filter_id/42/page/2
Is er iemand die kan vertellen of het toestel echt zo duur verkocht gaat worden, want anders ga ik er niet op zitten wachten!
[ Voor 20% gewijzigd door Roog1317 op 05-12-2006 00:51 ]
http://www.belstore.nl/be...Referer=www.clearsence.nl
Nokia N95
Hou je vast, want hier komt een toestel die het allemaal heeft... De Nokia N95 data sheet komt met o.a. Wlan en is klaar voor HSDPA (3.5G). De N95 is een toestel voor super snelle multimedia verbinding een kantoor en entertain toestel in zakformaat. Met een ingebouwde GPS ontvanger en wereld map voor 100 landen kom je nog eens ergens. Als dit nog niet genoeg is, dan komt de N95 met een 5 Megapixel camera met 20x digitale zoom. Ook heeft de N95 Vga optie met Dvd video kwaliteit tot 30 fps en 8x videozoom. Navigatie, muziek, Media, E-mail, Internet, foto en video de Nokia N95 heeft het allemaal en nog meer....veel meer.
Verwacht: 1e kwartaal 2007
Dit artikel is niet op voorraad
Prijs zonder abonnement € 699.00 Mail mij zodra dit produkt leverbaar is
Standbytijd (uur) : 228
Gesprekstijd (min) : 390
Gewicht : 120
Afmeting (B x L) : 99 x 53 x 19.21
Geschikt voor EDGE
Geschikt voor GPS
Internet browser, xHTML
Ingebouwde MP3 speler
SMS zenden en ontvangen
Ingebouwde modem
Verwijderd
Misschien zit ik er helemaal langs maar ik begin te denken dat mijn nieuwe telefoon eerder komt dan verwacht!
-edit- Heb komplett zojuist een mail gestuurd en om opheldering gevraagd.
-edit2- Inmiddels ook een mail naar the phonehouse de deur uit gedaan.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2006 09:49 ]
Verwijderd
Keep us updated!Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 09:32:
Als the phonehouse verwacht dat ze hem in januari kunnen leveren dan is dat toch vrij betrouwbaar lijkt me. Dergelijke ketens willen niet met loze beloftes komen aangezien dit hun imago kan beschadigen.
Misschien zit ik er helemaal langs maar ik begin te denken dat mijn nieuwe telefoon eerder komt dan verwacht!
-edit- Heb komplett zojuist een mail gestuurd en om opheldering gevraagd.
-edit2- Inmiddels ook een mail naar the phonehouse de deur uit gedaan.
Persoonlijk verwacht ik hem niet in Januari, maar ik hoop het wel natuurlijk. Mag mijn abbo vanaf half december verlengen maar wacht natuurlijk nog even op deze telefoon.
Momenteel heb ik een 6670, prima toestel, tomtom werkt lekker. Het enige grote nadeel: Hij is ontzettend langzaam.... hoop dat dit met de nieuwe n-series modellen voorbij is. (ik vond de n80 namelijk ook niet erg snel)
Verwijderd
een dubbel abbonament. Al is het maar voor het navigatie systeem wat erop draait.
Volgens mij mag je 3 maanden van tevoren al een nieuw toestel nemen. Je abo gaat dan wel gewoon aan het eind van je looptijd.Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 10:55:
Ik moet nog tot MEI-2007 maar zodra de N95 officieel uit komt neem ik tijdelijk
een dubbel abbonament. Al is het maar voor het navigatie systeem wat erop draait.
Verwijderd
Ik doe mijn telefoon cadeau aan me aan mijn zusje en zijn neemt
dan de laatste maandjes van mij over.
Als dit zo is, dan schrijf ik de N95 van mijn verlanglijstje afRoog1317 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 00:11:
[...]
De prijs klopt:
[...]
Ook bij BesteKeus.nl een prijs van 1249,00 euro en blijkbaar komen er 2 verschillende uitvoeringen?
http://www.bestekeus.nl/s...rt/2a/filter_id/42/page/2
Is er iemand die kan vertellen of het toestel echt zo duur verkocht gaat worden, want anders ga ik er niet op zitten wachten!
Verwijderd
Beste klant,
Hij is helaas nog niet op voorraad. De levertijd is niet exact bekend, maar zal hoogstwaarschijnlijk enkele weken zijn.
Mvg,
Komplett
Verwijderd
Verwijderd
lijkt me heel sterk, ze willen hem denk ik gewoon op de site hebben staan maar niet voor te weinig natuurlijk.Djerique schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 12:24:
[...]
Als dit zo is, dan schrijf ik de N95 van mijn verlanglijstje af
ik denk dat 700 euro een normaal bedrag is voor dit toestel.
Verwijderd
kwaliteit kost geld!Roog1317 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 16:55:
Zoals hier boven al te lezen was is de prijs bij Belstore.nl 699 euro. Dat lijkt me wat logischer. Nog steeds erg duur, zelfs met een abonnement erbij!
Verwijderd
Je bent je er van bewust dat de gemiddelde telefoon €40,- euro productie kosten heeft?
Stel dat de Nokia N95 €200,- euro productie kosten heeft dan betaal je nog veel te veel!
Ik snap dat het natuurlijk gaat om het hebben. Vriend van me heeft laatst een 3250 gekocht, al erg mooi dingetje. Lekker klooien met dat symbian is natuurlijk mooi en navigatie erop is helemaal geweldig. Wel is de 3250 vrij bulky(dik) als je het voor het eerst ziet maar het went snel. De N95 is ietsje breder maar verder gelijk aan de 3250. Met dat formaat kan ik wel leven. Met een prijs van 700 euro niet en 1250 euro dan ga ik heel hard lachen.
En je kunt ook nog kijken naar alternatieven op PocketPC/phone gebied. ETEN komt binnenkort met leuke modellen uit die onder de 600 over de toonbank zullen gaan.
[ Voor 4% gewijzigd door REDFISH op 05-12-2006 19:55 ]
Verwijderd
dan moet je gewoon niks meer kopen of een 3310 of zo, dan heb je waar voor je geldVerwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 17:48:
[...]
Je bent je er van bewust dat de gemiddelde telefoon €40,- euro productie kosten heeft?
Stel dat de Nokia N95 €200,- euro productie kosten heeft dan betaal je nog veel te veel!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2006 21:48 ]
Verwijderd
Maar dat wil niet zeggen dat ik mij er tevens van bewust ben dat
zo'n telefoon vele keren over de kop gaat. Dat vind ik jammer...
Verwijderd
da's nou eenmaal altijd met noviteiten. MIjn eerste mobiel kostte 7500 gulden! En de eerste IBM bij mijn bedrijf 24.000 met 5.25 " schijven van 1 MB. Wat waren nog eens tijden!Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 22:12:
Ik was al bang voor zo'n reactie. Tuurlijk koop ik wel een N95.
Maar dat wil niet zeggen dat ik mij er tevens van bewust ben dat
zo'n telefoon vele keren over de kop gaat. Dat vind ik jammer...
7500 Gulden voor een telefoon? Welke mag dat dan wel niet geweest zijn? (off topic, maar ben wel benieuwd)Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 23:44:
[...]
da's nou eenmaal altijd met noviteiten. MIjn eerste mobiel kostte 7500 gulden! En de eerste IBM bij mijn bedrijf 24.000 met 5.25 " schijven van 1 MB. Wat waren nog eens tijden!
Verwijderd
rare definitie van hebberigheid heb jij....Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 00:48:
Zullen we gewoon eens lekker stoppen met het debatteren over de mogelijke prijs en gewoon geduldig afwachten tot de telefoon op de markt is? Het is duidelijk dat Nokia het ultieme hebbeding heeft gefabriceerd maar de hebberigheid ligt er hier wel érg dik bovenop!
in Engeland hebben ze het woord anxious....dekt de lading perfect...in het nederlands...zou het mss rusteloos zijn...
laat iedereen toch lekker op zijn manier over de prijs praten en overal navraag doen...daar is een forum voor....
Wat dacht je van de eerste auto telefoons op het ATF netwerk, die kostten een vermogen, en waren zo groot en zwaar als een baksteenPoeh schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 23:52:
[...]
7500 Gulden voor een telefoon? Welke mag dat dan wel niet geweest zijn? (off topic, maar ben wel benieuwd)
Ontopic: Nokia zal zich echt niet uit de markt gaan prijzen met een (te) dure telefoon. De prijs zal ongetwijfeld gematched worden aan de topmodellen van andere fabrikanten.
[ Voor 16% gewijzigd door S1W op 06-12-2006 10:04 ]
Link
http://www.newmobile.nl/eur/nl/news.php?news_id=e338c6
Nokia kennende zal het nog wel een maandje later worden, (misschien wel 2) en als ik in mei mijn abo kan verlengen kan ik mooi deze nemen!
Niet grappen jattenVerwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 21:31:
[...]
dan moet je gewoon niks meer kopen of een 3310 of zo, dan heb je waar voor je geld

Verwijderd
TomTom 6 werkt ook gewoon ...Razer schreef op woensdag 06 december 2006 @ 11:00:
Jammer dat je voor Navigatie een abo moet afsluiten, niet echt netjes. Had liever gehad dat ik één keer een prijs betaal en daar dan constant gebruik van kan maken.
Mij leek het navigatie systeem van Nokia erg handig om bijv mee door New York te slenteren. Lekker snel even naar een restaurant navigeren, of na dat ene parkje waar je zo graag heen wilde. Met TomTom is dit net iets lastiger
Wat is er lastig aan dan met TOMTOM?Razer schreef op woensdag 06 december 2006 @ 13:48:
[...]
Mij leek het navigatie systeem van Nokia erg handig om bijv mee door New York te slenteren. Lekker snel even naar een restaurant navigeren, of na dat ene parkje waar je zo graag heen wilde. Met TomTom is dit net iets lastiger
Er zijn gewoon kaarten van NY.
Met de Nokia kon je ze gewoon downloaden o.i.d., bij TomTom moet ik deze weer speciaal er bij kopen voor als ik er 1x in het jaar kom.kenniani schreef op woensdag 06 december 2006 @ 14:52:
[...]
Wat is er lastig aan dan met TOMTOM?
Er zijn gewoon kaarten van NY.
Verwijderd
Verwijderd
Wat ik bedoel is dat iedereen zo graag deze mobiel wil hebben (ik overigens ook) dat sommigen wel erg ver gaan met het debatteren over een prijs die we over luttele weken gewoon voorgeschoteld krijgen. En natuurlijk mag dat op een forum maar een gegeven moment nemen de geruchten de overhand en verzandt het in een soort geroddel waar niemand iets aan heeft.coldasice schreef op woensdag 06 december 2006 @ 09:25:
[...]
rare definitie van hebberigheid heb jij....
in Engeland hebben ze het woord anxious....dekt de lading perfect...in het nederlands...zou het mss rusteloos zijn...
laat iedereen toch lekker op zijn manier over de prijs praten en overal navraag doen...daar is een forum voor....
Citymaps kosten toch maar iets van 5 euro? Je retourtje is in ieder geval een stuk duurder.Razer schreef op woensdag 06 december 2006 @ 15:49:
[...]
Met de Nokia kon je ze gewoon downloaden o.i.d., bij TomTom moet ik deze weer speciaal er bij kopen voor als ik er 1x in het jaar kom.
agree....Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:41:
[...]
Wat ik bedoel is dat iedereen zo graag deze mobiel wil hebben (ik overigens ook) dat sommigen wel erg ver gaan met het debatteren over een prijs die we over luttele weken gewoon voorgeschoteld krijgen. En natuurlijk mag dat op een forum maar een gegeven moment nemen de geruchten de overhand en verzandt het in een soort geroddel waar niemand iets aan heeft.
[...]
Citymaps kosten toch maar iets van 5 euro? Je retourtje is in ieder geval een stuk duurder.
Dit heb ik ook bevestigd gekregen bij 2 verschillende PhoneHouse winkels.
Mij lijkt januari heel erg onwaarschijnlijk.
Slave of Thieves
Verwijderd
We zullen gewoon maar moeten afwachten totdat hij er is. Ik hoop toch op een spoedige introductie en een mogelijkheid om zelf je firmware te upgraden.
Een hele rij microsoft certificeringen.
Zelf je firmware upgraden kan tegenwoordig ook met een Nokia, via de nokia site.@r!k schreef op donderdag 07 december 2006 @ 10:37:
En kwamen de N73 en de N93 vrij snel na de aankondiging al op de markt.
We zullen gewoon maar moeten afwachten totdat hij er is. Ik hoop toch op een spoedige introductie en een mogelijkheid om zelf je firmware te upgraden.
Ja maar helaas niet met elke nokia, ik geloof ook dat het even duurde voordat bijv. de N80 van deze functionaliteit gebruik kon maken. Ik hoop dus dat de N95 meteen vanaf de release dit kan.kenniani schreef op donderdag 07 december 2006 @ 10:51:
[...]
Zelf je firmware upgraden kan tegenwoordig ook met een Nokia, via de nokia site.
De gehle nserie was al klaar om zo up te daten, echter was er nog niet voor elke tel nieuwe software beschikbaar. Dus de N95 zal dit ook kunnnen maar het is eerder wachten op de software.@r!k schreef op donderdag 07 december 2006 @ 12:50:
[...]
Ja maar helaas niet met elke nokia, ik geloof ook dat het even duurde voordat bijv. de N80 van deze functionaliteit gebruik kon maken. Ik hoop dus dat de N95 meteen vanaf de release dit kan.
Is niet waar, het is pas sinds enkele maanden mogelijk te updaten, N70 is al veel ouder.DaannO schreef op donderdag 07 december 2006 @ 13:10:
[...]
De gehle nserie was al klaar om zo up te daten, echter was er nog niet voor elke tel nieuwe software beschikbaar. Dus de N95 zal dit ook kunnnen maar het is eerder wachten op de software.
Nieuwere software was er ook al voor N80, terwijl update ook nog niet beschikbaar was via nokia site.
In de toekomst zal het wel gelijk kunnen denk ik want 7390 staat er ook al tussen en is nog niet officieel uit in NL.
Volgens mij is het wel waar. Software wordt eerst uitgegeven aan de sp`s en een tijd later op de site gezet. Dit om de flow naar de sp`s te optimaliseren. Echter had Nokia besloten om alles gelijdelijk te introduceren omdat anders iedereen elke telefoon gelijk zou gaan updaten en dat kunnen de servers niet aan en het hele prog was nog in public beta fase.kenniani schreef op donderdag 07 december 2006 @ 16:49:
[...]
Is niet waar, het is pas sinds enkele maanden mogelijk te updaten, N70 is al veel ouder.
Nieuwere software was er ook al voor N80, terwijl update ook nog niet beschikbaar was via nokia site.
In de toekomst zal het wel gelijk kunnen denk ik want 7390 staat er ook al tussen en is nog niet officieel uit in NL.
Vandaar.
Verder lijkt me de N95 een geweldig toestel, en hoop bij het verlengen van mijn abbo dit toestel te kunnen krijgen.
Je selecteert gewoon in de tomtom andere gps of ingebouwde gps en dan vind hij die. Dus je kan gewoon de nokia gps gebruiken. Werkt bij de Mio A701 ook perfect.Rubie-The-Sysop schreef op donderdag 07 december 2006 @ 23:49:
Wat ik me alleen afvraag is of TomTom gaat werken op deze N95, ik heb nu een Nokia 6630 en maak gebruik van TomTom Mobile, maar hierop kan je alleen een connectie maken met een BT GPS ontvanger. Ik weet niet of dit met TomTom 6 ook zo is, maar anders ben je dus verplicht de software van Nokia te gebruiken tot dat er iemand anders met een update/nieuw pakket uit komt.
Verder lijkt me de N95 een geweldig toestel, en hoop bij het verlengen van mijn abbo dit toestel te kunnen krijgen.
Verwijderd
Maart/April is inderdaad meer realistisch, ik denk dat men met januari een beetje te positief aan het denken isrensariens schreef op donderdag 07 december 2006 @ 14:49:
Nagevraagd bij de phonehouse: vorige week iemand van nokia geweest en die zeiden maart, bericht op de site wordt aangepast
wel niet.....Poeh schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 23:52:
[...]
7500 Gulden voor een telefoon? Welke mag dat dan wel niet geweest zijn? (off topic, maar ben wel benieuwd)

maar goed, zal wel Vertu© geweest zijn
I got a problem-solver and its name is revolver
Ik was de belcompany al binnen gelopen om de N80 te kopen (het wachten op de N95 is best moeilijk) maar toen bleek hij niet op voorraad te zijn. Toch maar weer wachten op de N95 want damn wat een apparaat is dat toch.
Hoop echt wel dat hij verdomde snel komt
Het is zeker aantrekkelijk, maar qua prijs ben je denk ik wat te optimistisch. Eerder werd gesproken over een verwachte prijs van 550, maar dat was zonder BTW. Reken dus minimaal op 699, en voor zover ik begrepen heb komt daar dan nog de prijs van TomTom bij.sl1200 schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 16:19:
Het heeft allemaal vast niet de kwaliteiten van de los te kopen MP3 spelers, nav-systemen, digitale camera's etc. etc., maar voor €500-600 (met evt. nog korting bij een nieuw/verlendge abo) is het verdomd aantrekkelijk om al die functies in 1 zo'n compact ding te hebben.
Verwijderd
niks hoor, gewoon de Kermit uit 1993, toen nog van de PTT op het Greenpointnetwerk (of zoiets). Toestel met draagbare accu van dik 2 kg.Dethroned schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 15:44:
[...]
wel niet.....![]()
maar goed, zal wel Vertu© geweest zijn
Gisteren ook nog maar even wezen vragen bij The Phonehouse en de Belcompany maar de verwachte levering is midden januari (volgen de verkoper van The Phonehouse en dit kwam van het hoofkantoor die niet gauw een verwachte leveringsdatum afgeven)grun93 schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 20:37:
[...]
Het is zeker aantrekkelijk, maar qua prijs ben je denk ik wat te optimistisch. Eerder werd gesproken over een verwachte prijs van 550, maar dat was zonder BTW. Reken dus minimaal op 699, en voor zover ik begrepen heb komt daar dan nog de prijs van TomTom bij.
De prijs zou waarschijnlijk gelijk komen te liggen met de N93 (lag gisteren in de winkel voor € 719 zonder abo). Echter vanaf 1 januari gaat het gehele verhaal van toestelkorting bij een abonnement op de kop (of beter gezegd: verdwijnen) . D.w.z. de verkopers kunnen nauwelijks tot geen korting meer geven op de toestellen. Volgens de verkoper van The Phonehouse zou er alleen nog maar een kleine korting op de toestellen zitten bij de aller duurste abonnementen en toestellen. Het zou dan waarschijnlijk niet veel meer korting zijn dan € 200.
Kortom: gratis/goedkoop de N95 hebben bij een abonnement zal er voor de meeste wel niet inzitten of je moet een (heel) duur abonnement nemen.
Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.
Maar dit is toch al lang bekend!Stimpy001 schreef op zondag 10 december 2006 @ 11:28:
[...]
Echter vanaf 1 januari gaat het gehele verhaal van toestelkorting bij een abonnement op de kop (of beter gezegd: verdwijnen) .
De overheid wilde dit namelijk al eerder invoeren, maar is uitgesteld tot 1 januari.
Daar staat echter wel tegenover dat de abonnementen een stuk goedkoper gaan worden
T-mobile is tot nu toe de enigste provider die wel al voor een gedeelte aan het omschakelen is.
Verwijderd
mrt/april is inmiddels wel duidelijk@r!k schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 16:24:
Ik heb vandaag bijna gezondigd.
Ik was de belcompany al binnen gelopen om de N80 te kopen (het wachten op de N95 is best moeilijk) maar toen bleek hij niet op voorraad te zijn. Toch maar weer wachten op de N95 want damn wat een apparaat is dat toch.
Hoop echt wel dat hij verdomde snel komt
Welnee, andere providers hebben dit ook allang, in de vorm van SIM-only abonnementen.Ibby schreef op zondag 10 december 2006 @ 12:49:
T-mobile is tot nu toe de enigste provider die wel al voor een gedeelte aan het omschakelen is.
Dat bedoelde ik niet.grun93 schreef op zondag 10 december 2006 @ 14:30:
[...]
Welnee, andere providers hebben dit ook allang, in de vorm van SIM-only abonnementen.
T-Mobile is de prijzen van GSM toestellen bij een nieuw abonnement al flink omhoog aan het schroeven.
Dit wil dus zeggen dat bij T-Mobile een gratis toestel er al bijna niet meer inzit.
Tenminste eentje van deze tijd dan.
Dit zal in januari bij alle providers gaan gebeuren.
Dus een gratis Nokia N95 bij een abonnement kun je in maart wel vergeten.
Schrik er niet van als je dan gemiddeld nog tussen de € 350 en € 400 bij moet leggen.
O, je bedoelt het zo. Komt denk ik op hetzelfde neer, namelijk dat 'gratis' in feite niet bestaat. Uiteindelijk betaalt de klant ook het 'gratis' toestel, in de vorm van een hogere prijs voor z'n abonnement. Zelf heb ik een Sim-only abonnement van minder dan 10 euro. Ik had ook een abo van 22,50 kunnen nemen, dezelfde gesprekskosten, dan had ik er een 'gratis' toestel bij gekregen.Ibby schreef op zondag 10 december 2006 @ 15:47:
Dit zal in januari bij alle providers gaan gebeuren. Dus een gratis Nokia N95 bij een abonnement kun je in maart wel vergeten.
Ik denk dat de Nokia N95, ondanks z'n mogelijkheden, toch m'n budget te boven zal gaan. Ik denk er nu over om een P3300 (HTC Artemis) aan te schaffen. Langzamere cpu, mindere camera, maar wel met GPS en TomTom 6 bijgeleverd voor 500 euro, en ligt bovendien nu al in de winkels.
Verwijderd
let wel: TOMTOM6 alleen software, geen kaarten!! die moet je nog bijkopengrun93 schreef op zondag 10 december 2006 @ 16:04:
[...]
O, je bedoelt het zo. Komt denk ik op hetzelfde neer, namelijk dat 'gratis' in feite niet bestaat. Uiteindelijk betaalt de klant ook het 'gratis' toestel, in de vorm van een hogere prijs voor z'n abonnement. Zelf heb ik een Sim-only abonnement van minder dan 10 euro. Ik had ook een abo van 22,50 kunnen nemen, dezelfde gesprekskosten, dan had ik er een 'gratis' toestel bij gekregen.
Ik denk dat de Nokia N95, ondanks z'n mogelijkheden, toch m'n budget te boven zal gaan. Ik denk er nu over om een P3300 (HTC Artemis) aan te schaffen. Langzamere cpu, mindere camera, maar wel met GPS en TomTom 6 bijgeleverd voor 500 euro, en ligt bovendien nu al in de winkels.
Verwijderd
[ Voor 145% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2006 19:01 ]
Verwijderd
daar is al heeeeel veel over gezegd: de toestelkorting verhoogt de abo-prijzen. in feite koop je een nieuw toestel op afbetaling. Nu de abo-prijzen onder concurrentiedruk steeds lager moeten zul je voor een toestel de gewone prijs moeten gaan betalen. Ook de belastingdienst is nooit blij geweest met die gratis mobieltjes: zij missen de BTW. Tot slot voorkomt het dat toestelfreaks met soms wel 10 of meer abo's rondsjouwen omdat zij wel steeds een nieuw mobieltje willen maar dit niet cash kunnen betalen en dus op afbetaling kopen, met alle nare financiele gevolgen (betalingsproblemen). Wil je toch mee blijven doen zul je een goedkoop abootje moeten zoeken (sim-only) en een lening sluiten voor een toestel of wehkampsjoppen of gebruikt kopen of zoiets. Ook niet goed natuurlijk, maar dan wordt wel (ter zelfbescherming) je betalingscapaciteit gecontroleerd om te voorkomen dat je op termijn in de problemen komt.Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 18:53:
Waarom wordt de toestelkorting afgeschaft? Daar benadeel je toch alleen maar de consument mee? De N95 met korting kan ik wel betalen maar de losprijs kan ik als student echt niet ophoesten. Hetzelfde geldt trouwens voor goedkopere modellen als de N80. Ik was van plan om op de N95 te wachten maar nu ben ik toch weer ernstig aan het twijfelen.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2006 19:31 ]
Blijkbaar zijn er geen nieuwtjes omtrend de N95

10 abo'sVerwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 19:07:
Tot slot voorkomt het dat toestelfreaks met soms wel 10 of meer abo's rondsjouwen.

Volgens mij kan dat helemaal niet.
Want mijn verzoek voor een nieuw abo werd afgewezen.
Dit omdat ik al twee abo's op mijn naam had staan.
Één voor mijzelf en één voor mijn dochter.
Ondanks dat die van mij dochter afloopt in Januari en reeds is opgezegd, kreeg ik nog geen nieuw abonnement!
Heb het even opgezocht en hier staat het zelfs:
Hoeveel aansluitingen kan ik krijgen op één naam?
Per naam (per individu) kunnen twee contracten worden aangevraagd.
[ Voor 14% gewijzigd door Ibby op 10-12-2006 19:48 ]
Ik heb er 4, en ik ken mensen die er meer hebben. Het kan wel degelijk dus.Ibby schreef op zondag 10 december 2006 @ 19:43:
[...]
10 abo's![]()
Ondanks dat die van mij dochter afloopt in Januari en reeds is opgezegd, kreeg ik nog geen nieuw abonnement!
Dan wil ik wel eens weten hoe jij dat hebt gedaan, want mij lukt het dus nietDaannO schreef op zondag 10 december 2006 @ 19:46:
Ik heb er 4, en ik ken mensen die er meer hebben. Het kan wel degelijk dus.
Hoeveel je bij een ander hebt, heeft geen gevolgen voor je maximum bij de nieuwe provider.
(KVK houders) -> ( Slimme consumenten)
Kunnen onbeperkt aantal abonnementen aansluiten, indien je krediet waardig wordt gekeurd. (Duurt wat langer als een consumenten aansluiting)
Verwijderd
2 bij elke provider: maal 6 of 7 maakt dus al 12 of 14....Ibby schreef op zondag 10 december 2006 @ 19:43:
[...]
10 abo's![]()
Heb het even opgezocht en hier staat het zelfs:
Hoeveel aansluitingen kan ik krijgen op één naam?
Per naam (per individu) kunnen twee contracten worden aangevraagd.
Verwijderd
Dat snap ik allemaal wel maar kopen op afbetaling is zo wijdverbreid (van mobieltje tot huis) dat het raar is dat het straks niet meer zou mogen.Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 19:07:
daar is al heeeeel veel over gezegd: de toestelkorting verhoogt de abo-prijzen. in feite koop je een nieuw toestel op afbetaling. Nu de abo-prijzen onder concurrentiedruk steeds lager moeten zul je voor een toestel de gewone prijs moeten gaan betalen.
Onzin. Over abonnementskosten betaal je ook BTW en die zijn hoger naarmate je meer korting wilt of een duurder toestel kiest.Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 19:07:
Ook de belastingdienst is nooit blij geweest met die gratis mobieltjes: zij missen de BTW.
Bij het afsluiten van een abonnement checkt de provider ook je BKR-gegevens in Tiel. Als ze willen voorkomen dat mensen teveel abonnementen afsluiten, moeten ze maar regelen dat deze bij het BKR, net als leningen, geregistreerd worden. Door de toestelkorting af te schaffen voorkom je dat in ieder geval niet.Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 19:07:
Tot slot voorkomt het dat toestelfreaks met soms wel 10 of meer abo's rondsjouwen omdat zij wel steeds een nieuw mobieltje willen maar dit niet cash kunnen betalen en dus op afbetaling kopen, met alle nare financiele gevolgen (betalingsproblemen). Wil je toch mee blijven doen zul je een goedkoop abootje moeten zoeken (sim-only) en een lening sluiten voor een toestel of wehkampsjoppen of gebruikt kopen of zoiets. Ook niet goed natuurlijk, maar dan wordt wel (ter zelfbescherming) je betalingscapaciteit gecontroleerd om te voorkomen dat je op termijn in de problemen komt.
*edit*
Rekenvoorbeeld:
losprijs N80: 460 euro
abonnement: Telfort 200 (25 euro; 12 maanden)
N80 met korting: 121 euro
Telfort 200 sim-only: 84 euro (6,95 per maand; 12 maanden)
N80 met korting + abonnement = 121 + 300 = 421 euro
losse N80 + sim-only = 460 + 84 = 544 euro
Kopen met korting is gewoon veel voordeliger, met als voordeel dat je de aanschaf lekker verspreidt. Als volgend jaar dus de toestelkorting inderdaad verdwijnt en je wilt alsnog de aanschaf verspreiden dan moet je gaan lenen en ben je vanwege de rente nóg duurder uit. Als het doel was om mensen uit de problemen te houden dan slaat men volgens mij de plank keihard mis.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2006 21:37 ]
Verwijderd
ad 1: ik zeg ook niet dat dat niet meer mag, alleen krijg je dan wel een controle-instantie voor de inkomenstoets.Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 21:25:
[...]
Dat snap ik allemaal wel maar kopen op afbetaling is zo wijdverbreid (van mobieltje tot huis) dat het raar is dat het straks niet meer zou mogen.
[...]
Onzin. Over abonnementskosten betaal je ook BTW en die zijn hoger naarmate je meer korting wilt of een duurder toestel kiest.
[...]
Bij het afsluiten van een abonnement checkt de provider ook je BKR-gegevens in Tiel. Als ze willen voorkomen dat mensen teveel abonnementen afsluiten, moeten ze maar regelen dat deze bij het BKR, net als leningen, geregistreerd worden. Door de toestelkorting af te schaffen voorkom je dat in ieder geval niet.
ad 2. Niks onzin, er lopen al meerdere procedures dat de belastingdienst de btw wil vangen over de nieuwwaarde van het toestel om het moment van de verstrekking bij het afsluiten van het abo
ad 3. doorgaans wordt gecheckt bij Experia of bij eigen kredietafdeling maar niet niet bij BKR
Verwijderd
ad 2: Uitgaande van de betekenis van BTW is dat lariekoek. Het is simpelweg onmogelijk voor de belastingdienst om BTW te vangen over een groter bedrag dan de daadwerkelijke aankoopsom. En gelukkig maar want anders zou je bij iedere korting op ieder artikel veel meer BTW af moeten dragen. En wie bepaalt die nieuwwaarde? De fabrikant? De provider? De belastingdienst zelf?Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 21:34:
ad 1: ik zeg ook niet dat dat niet meer mag, alleen krijg je dan wel een controle-instantie voor de inkomenstoets.
ad 2. Niks onzin, er lopen al meerdere procedures dat de belastingdienst de btw wil vangen over de nieuwwaarde van het toestel om het moment van de verstrekking bij het afsluiten van het abo
ad 3. doorgaans wordt gecheckt bij Experia of bij eigen kredietafdeling maar niet niet bij BKR
ad3: Providers zijn bij wet verplicht om de BKR te toetsen omdat je als consument een betalingsverplichting aangaat voor de duur van het contract.
Dit topic is gesloten.