Nokia N95 topic - deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 22 Laatste
Acties:
  • 136.475 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:08
NrG_82 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 14:28:
Zeer mooi filmpje idd. Maakt nog steeds een grote kans om m'n volgende toestel te worden wanneer m'n abo volgend jaar afloopt, hopelijk is hij dan voor een vriendelijk prijsje te krijgen ;)

Maar hoezo hebben die lui eigenlijk die maskers op? Zijn ze zo lelijk? :P
Ik gok op medewerkers van Nokia die eigenlijk deze informatie niet naar buiten mogen lekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandelion
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-03-2022

Dandelion

Edem Kleetun

Dat ziet er allemaal hip uit, zeker die assisted slider is een flinke verbetering t.o.v. de N80 (wat overigens ook een fijn apparaat is). Gelukkig heb ik nog tot Q3 voor ik mag verlengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193080

Dandelion schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 10:05:
Dat ziet er allemaal hip uit, zeker die assisted slider is een flinke verbetering t.o.v. de N80 (wat overigens ook een fijn apparaat is). Gelukkig heb ik nog tot Q3 voor ik mag verlengen...
Ik tot Q4 :). Voorlopig nog wel tevreden met mijn N80 overigens.

Verder is het wel het ultieme toestel. Ben zeker benieuwd hoe rooskleurig het er allemaal nog uitziet zodra hij uit is.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 193080 op 03-11-2006 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
http://www.filefactory.com/file/c4756a/

http://www.filefactory.com/file/64eebf/

Hier zijn 1 links met de volledige filmpjes. Het pdf bestand zal ik ook nog ergens anders hosten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161900

Hier ook nog een link met filmpjes:
*Click*

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speldenknop
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-01-2021
REDFISH schreef op donderdag 02 november 2006 @ 00:59:
Ze zeiden in de review dat de GPS binnenshuis niet werkt. Hopen dat hij in de auto dan geen probleem zal hebben met het leggen van een verbinding.
Ik denk dat ik voor 700 E pas.
hehe wou je met de N95 de route naar je WC berekenen?:P maar mijn Mio C510E werkt ook niet binnenshuis hoor..
Elboo schreef op donderdag 02 november 2006 @ 01:42:
Scheelt voor mij weer dat mn abonnement pas in april afgelopen is dus eerder kopen is er voor mij niet bij, bespaar ik me vast wat geld mee (heb in mn achterhoofd mn aankoop van de 512MB RS-MMC Dual Voltage geheugenkaart voor 100 euro (toen was hij net een paar weken uit) en enkele maanden later was ie tientjes gedaald en nu kosten ze nog maar iets van 20 euro).
vraag me af of ie in april al te krijgen is.. heb het vaker gezien met Nokia :z
DaannO schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 17:28:
http://www.filefactory.com/file/c4756a/

http://www.filefactory.com/file/64eebf/

Hier zijn 1 links met de volledige filmpjes. Het pdf bestand zal ik ook nog ergens anders hosten. :)
ligt et aan mij of werken die links niet?

denk dat ik btw ook maar pas bij 700 euro... 550 sprak me meer aan.. dat vink al genoeg eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33460

Kan er iemand mij vertellen hoe de navigatie nu gaat werken??? want iedereen speculeert er maar op los! zitten er mappen bijgeleverd of moet je die telkens downloaden tegen een pijnlijk hoog tarief!?

andere vraag; kan je nokia's nav.software eraf gooien en een ander (misschien beter) prog erop zetten met gebruik van mappen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:08
Anoniem: 33460 schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 20:47:
Kan er iemand mij vertellen hoe de navigatie nu gaat werken??? want iedereen speculeert er maar op los! zitten er mappen bijgeleverd of moet je die telkens downloaden tegen een pijnlijk hoog tarief!?

andere vraag; kan je nokia's nav.software eraf gooien en een ander (misschien beter) prog erop zetten met gebruik van mappen???
Volgens mij is er een TomTom voor Symbian. Neem aan dat deze gewoon gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 33460 schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 20:47:

Volgens het filmpje dat hier eerder gepost is kun je met de bijgeleverde software kaarten downloaden met gprs zonder extra kosten. Het zag er eerder uit als een soort Googlemaps met "interestng places" dan als een routeplanner. Maar ik neem aan dat je er ook andere software op kan zetten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:00
Te koop en op voorraad! : http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=327329

Denk echter dat het een foutje is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:30
buddow schreef op zondag 05 november 2006 @ 13:49:
Te koop en op voorraad! : http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=327329

Denk echter dat het een foutje is :?
Hoop echt wel dat het een foutje is, pff 1.249 euro. Way way to much

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-06 22:48

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Beschikbaarheid: Op voorraad bij leverancier, verwachte levertijd 5 dagen.
Komplett heeft `m dus niet op voorraad, maar Komplett hun leverancier (althans, dat claimen ze)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193080

Ginz schreef op zondag 05 november 2006 @ 15:19:
[...]

Komplett heeft `m dus niet op voorraad, maar Komplett hun leverancier (althans, dat claimen ze)
Dat is natuurlijk dikke onzin. Dat ding is nog helemaal niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Wat ik met mijn post bedoel, is dat Komplett `m niet op voorraad heeft, maar dat Komplett op zijn website heeft staan dan hun leverancier `m voorradig heeft. Niet dat ik dat geloof, want ik weet netzo goed als een andere dat de N95 waarschijnlijk dit jaar niet eens op de markt komt.

Waarschijnlijk dus een foutje in de communicatie tussen de leverancier van Komplett en Komplett zelf.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
speldenknop schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 12:45:
[...]

hehe wou je met de N95 de route naar je WC berekenen?:P maar mijn Mio C510E werkt ook niet binnenshuis hoor..

[...]

vraag me af of ie in april al te krijgen is.. heb het vaker gezien met Nokia :z

[...]

ligt et aan mij of werken die links niet?

denk dat ik btw ook maar pas bij 700 euro... 550 sprak me meer aan.. dat vink al genoeg eigenlijk
Hier doen ze het prima? Je moet wel even zoeken voor de download links, maar dat krijg je met zulke sites. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 22:11
Ik hoor een aantal mensen klagen dat deze phone misschien te dik is. Dit is vrijwel altijd het geval bij een smartphones/pocket pcs. Hoewel ze steeds smaller worden.

Ikzelf loop nu bijna 3 maand met een MDA Vario(http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1159229/) rond in m'n broekzak en ik kan je zeggen dat het binnen no-time went(en nee, ik draag geen wijde hiphopbroeken met grote zakken ;) )

Bovendien is je portemonee nog veel groter en dikker(die van mij althans ;) ) dan je phone en als je portemonee in je broekzak past, dan past de N95 er zeker in. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ja ware het niet dat je leren portemonnee, lekker soepel is en je er zonder al te veel kleingeld makkelijk met je kont op kunt zitten. Dat zie ik je met een smartphone niet doen. Hoe dun hij ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06 12:32
Wat een geneuzel over het formaat, hij is een fractie dikker dan de Sony-Ericsson K750, een model dat half Nederland in de zak heeft, dus wat is het probleem? :?

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
mbvisiontt schreef op woensdag 08 november 2006 @ 10:23:
Wat een geneuzel over het formaat, hij is een fractie dikker dan de Sony-Ericsson K750, een model dat half Nederland in de zak heeft, dus wat is het probleem? :?
8)7 Druif, Als je nou het bericht goed leest. Dan zie je juist dat ik zeg dat het formaat haast niet uitmaakt, aangezien de meeste smartphones zeker kleiner zijn dan een portemonee. Bovendien worden ze steeds kleiner en als het klopt dat die net zo plat als een K750i is, dan is het sowieso geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:22
Anoniem: 193080 schreef op zondag 05 november 2006 @ 17:40:
[...]

Dat is natuurlijk dikke onzin. Dat ding is nog helemaal niet leverbaar.
Ik heb op sommige plaatsen gelezen dat hij al werd verkocht in de Filipijnen. Mocht dat waar zijn, weet je ook waar de hoge (import)prijs vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Paar vraagjes:
  • Kan TomTom werken met de ingebouwde GPS of moet je toch een externe kopen?
  • 2GB (danwel 4) is leuk en aardig, maar eenmaal volgestopt met progjes/fotos/MP3/etc.??? Gaat het dan nog steeds een beetje soepel met bladeren? N70 van een maat van mij ging snel out-of-the-box, maar nadat ie eenmaal op zijn 1GB Kingston TomTom/spelletjes/MP3 etc. erop had gegooid (kaart 50% vol) ging het bladeren en openen van files tergend langzaam
  • hotswapable kaartje: wat betekent het in de praktijk? SD-kaartje eruit halen terwijl je mobieltje aanstaat zonder dat het toestel crasht?

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
sl1200 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 12:03:
  • 2GB (danwel 4) is leuk en aardig, maar eenmaal volgestopt met progjes/fotos/MP3/etc.??? Gaat het dan nog steeds een beetje soepel met bladeren? N70 van een maat van mij ging snel out-of-the-box, maar nadat ie eenmaal op zijn 1GB Kingston TomTom/spelletjes/MP3 etc. erop had gegooid (kaart 50% vol) ging het bladeren en openen van files tergend langzaam
- De Samsung D600 ondersteunt officieel ook alleen maar 1GB microsd maar kan wel degelijk met 2gb overweg.
- Voor de Sony Ericsson K750i werd men in het begin ook gewaarschuwd voor een limiet van 1GB aan uitbreidings geheugen. Toch kon die na een tijdje bijna alle 2GB kaartjes slikken.

Ik denk dat de N95 op een gegeven moment wel meer als 2 GB kaartjes kan slikken, anders komt er wel aanpepaste (getweakte) software die het mogelijk maakt.

Het lijkt me sterk van Nokia dat 2GB het limiet is, als het apparaat een 5 MegaPixel camera bevat ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
FrenzyFreak schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:55:
[...]
Ik heb op sommige plaatsen gelezen dat hij al werd verkocht in de Filipijnen. Mocht dat waar zijn, weet je ook waar de hoge (import)prijs vandaan komt.
Is het niet handiger om hem uit een Aziatisch land te importeren voor een veel goedkopere prijs en dat je dan in Nederland een sim-only erbij neemt als abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:20
[b][message=26808940,noline]Djerique schreef op woensdag 08 november 2006 @ 12:27
Het lijkt me sterk van Nokia dat 2GB het limiet is, als het apparaat een 5 MegaPixel camera bevat ;) :)
wat heeft 5MP met 2 GB te maken....de telefoon kan ook 220uur mee in standby tijd.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
Paar vraagjes:
  • hotswapable kaartje: wat betekent het in de praktijk? SD-kaartje eruit halen terwijl je mobieltje aanstaat zonder dat het toestel crasht?
• Bij andere toestellen lukt het ook op de een of andere manier, dus...
• Geen idee, geen ervaring hiermee...
• Hij mag dan uiteraard niet crashen nee, maar bovenal belangrijk is het feit dat het kaartje dan niet onder de accu of zelfs onder de simkaart verstopt zit, maar bereikbaar ergens aan de zijkanten.
Djerique schreef op woensdag 08 november 2006 @ 12:29:
[...]
Is het niet handiger om hem uit een Aziatisch land te importeren voor een veel goedkopere prijs en dat je dan in Nederland een sim-only erbij neemt als abonnement?
Filipijnen - Officiële landstaal: Filipijns, Engels

Ik kan beter met Engels werken dan met Japans of Chinees, weet niet hoe dat bij jou zit ;)
Tegen de tijd dat het ding (hier) uit is valt te bezien of dat voordeliger is...

Mijn punt was enkel dat de N95 toch al uit zou kunnen zijn in de Filipijnen en ook hier (duur) verkocht kunnen worden d.m.v. import.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Paar vraagjes:
[list=1]
• Ja, dat kan. Je kan gewoon de interne GPS hiervoor gebruiken en die zal het dan ook prima doen, net als route 66 overgins. :)

• Je kan er 4gb in doen. Echter is het nog onbekend wat voor proc er in zit, dus over de snelheid valt nog weinig te zeggen. Ik denk dat dit wel goed komt, want de N91 heeft al 8gb ingebouwd en dat trekt hij prima. De hardware is dan wel anders (hd VS mem. stick) maar het principe blijft het zelfde.

• Idd, je kan gewoon je toestel aan laten en van mini-sd veranderen. Vroeger moest je nog wel is hem daar voor uit doen. Het betekent ook dat de gleuf aan de buitenkant gebouwd is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
coldasice schreef op woensdag 08 november 2006 @ 12:55:
[[b][message=26808940,noline]Djerique schreef op woensdag 08 november 2006 @ 12:27
Het lijkt me sterk van Nokia dat 2GB het limiet is, als het apparaat een 5 MegaPixel camera bevat]
wat heeft 5MP met 2 GB te maken....de telefoon kan ook 220uur mee in standby tijd.... :?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Antwoord: Die 5 MP camera zit er natuurlijk niet voor niks op. Het is geen leuk extra'tje, maar gewoon een enorm onderdeel van de krachtige N95 :*) . Mocht Nokia dan het externe geheugen beperken tot 2 Gb, dan is het een domme zet. Aangezien je je 2GB binnen enkele foto's volhebt.
Dat heeft die 2GB met die 5MP te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG_82
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

FrenzyFreak schreef op woensdag 08 november 2006 @ 13:09:
Mijn punt was enkel dat de N95 toch al uit zou kunnen zijn in de Filipijnen en ook hier (duur) verkocht kunnen worden d.m.v. import.
Ja, want importeren uit de Filipijnen kost al gauw 500 euro per toestel 8)7
Er zou misschien een keer 100 euro bovenop komen maar die prijs van Komplett slaat natuurlijk gewoon nergens op. ;)

En als Nokia zelf al zegt dat hij nog niet op de markt is, denk jij dan serieus dat hij in de Filipijnen wel verkrijgbaar is? Betalen gaat dan zeker via Western Union...

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
NrG_82 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 15:21:
[...]

Ja, want importeren uit de Filipijnen kost al gauw 500 euro per toestel 8)7
Er zou misschien een keer 100 euro bovenop komen maar die prijs van Komplett slaat natuurlijk gewoon nergens op. ;)

En als Nokia zelf al zegt dat hij nog niet op de markt is, denk jij dan serieus dat hij in de Filipijnen wel verkrijgbaar is? Betalen gaat dan zeker via Western Union...
Ik ken mensen die hun spul uit Azie laten inporteren, waaronder ook telefoons, waar ze stukken minder voor betalen dan in de dure Westerse wereld. :*)
Hoe de prijzen in de Filipijnen zijn, zou ik niet weten. Ik weet namelijk helemaal niks van dat land :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Djerique schreef op woensdag 08 november 2006 @ 10:35:
[...]
8)7 Druif, Als je nou het bericht goed leest. Dan zie je juist dat ik zeg dat het formaat haast niet uitmaakt, aangezien de meeste smartphones zeker kleiner zijn dan een portemonee. Bovendien worden ze steeds kleiner en als het klopt dat die net zo plat als een K750i is, dan is het sowieso geen probleem meer.
Jij zelf grote druif. :P Waar staat jou naam in mijn bericht? ;) Ik had het niet tegen jou maar over de discussie in het algemeen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Djerique schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:46:
[...]

Ik ken mensen die hun spul uit Azie laten inporteren, waaronder ook telefoons, waar ze stukken minder voor betalen dan in de dure Westerse wereld. :*)
Hoe de prijzen in de Filipijnen zijn, zou ik niet weten. Ik weet namelijk helemaal niks van dat land :o
Inderdaad. De prijs wordt hier min of meer kunstmatig hooggehouden. Niet zozeer tussen de winkels, maar direct vanaf de importeur/fabrikant. Telefoons van tegenwoordig kunnen goedkoper geproduceerd en geleverd worden, en dat is ook exact wat er gaat gebeuren als de providers straks de kortingen op nieuwe toestellen drastisch verlagen. (Waar T-Mobile momenteel al mee bezig is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Djerique schreef op woensdag 08 november 2006 @ 13:44:
[...]

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Antwoord: Die 5 MP camera zit er natuurlijk niet voor niks op. Het is geen leuk extra'tje, maar gewoon een enorm onderdeel van de krachtige N95 :*) . Mocht Nokia dan het externe geheugen beperken tot 2 Gb, dan is het een domme zet. Aangezien je je 2GB binnen enkele foto's volhebt.
Dat heeft die 2GB met die 5MP te maken
Oké, sommige mensen gebruiken hun camera-phone nooit en sommige gebruiken `m een stuk vaker, of misschien zelfs wel dagelijk. Maar, om 2GB met camera-phone vol te schieten, moet je toch een aardige serie foto's maken (denk aan ca. 1000)

En om dan te stellen dat je met 5MP 2GB aan ruimte zo vol hebt, is héél lichtelijk overdreven :X

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Ginz schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:24:
[...]
Oké, sommige mensen gebruiken hun camera-phone nooit en sommige gebruiken `m een stuk vaker, of misschien zelfs wel dagelijk. Maar, om 2GB met camera-phone vol te schieten, moet je toch een aardige serie foto's maken (denk aan ca. 1000)

En om dan te stellen dat je met 5MP 2GB aan ruimte zo vol hebt, is héél lichtelijk overdreven :X
Rond de 1000 foto's is inderdaad gemiddeld(bron:http://www1.euro.dell.com...1&l=nl&s=dhs&~section=001.

Maar ik neem aan dat de gemiddelde N95 gebruiker ook nog gebruik maakt van o.a. de GPS mogelijkheid en mp3'tjes voor onderweg. Dit maakt die 2Gb al aardig weinig. :/

Waarom zou je anders de N95 aanschaffen als je niet gebruik maakt van deze functies ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Djerique schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:57:
[...]
Rond de 1000 foto's is inderdaad gemiddeld(bron:http://www1.euro.dell.com...1&l=nl&s=dhs&~section=001.

Maar ik neem aan dat de gemiddelde N95 gebruiker ook nog gebruik maakt van o.a. de GPS mogelijkheid en mp3'tjes voor onderweg. Dit maakt die 2Gb al aardig weinig. :/

Waarom zou je anders de N95 aanschaffen als je niet gebruik maakt van deze functies ;)
1000 foto`s? Ik heb er amper 100 op mijn telefoon staan, laat staan 1000. Ik denk dat 2gb ruim voldoende is en 4gb zal er ook wel in kunnen.

Ik snap niet echt waar mensen zich druk om maken, want het is meer dan zat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
DaannO schreef op woensdag 08 november 2006 @ 23:00:
[...]

1000 foto`s? Ik heb er amper 100 op mijn telefoon staan, laat staan 1000. Ik denk dat 2gb ruim voldoende is en 4gb zal er ook wel in kunnen.

Ik snap niet echt waar mensen zich druk om maken, want het is meer dan zat. :)
Nee, het is aan de krappe kant, die 2GB, of sterker nog: het is te weinig.

GPS TomTom Europa software: 1GB
MP3tjes (mbvisiontt kijkt op K750 met 1GB kaartje): 700MB

Dan heb ik nog maar 300MB over voor foto's en video's die ik met de N95 wil schieten, veels te weinig dus! Laat staan als ik ook bv. Zuid-oost VS van TomTom wil installeren (voor 2 jaarlijkse vakantie), weer ongeveer 250MB weg --> geen foto's / video's meer. :'( (En nou niet gaan roepen dat ik TomTom per land moet installeren om plek te besparen... ik wil graag alles altijd voorhanden hebben en blijf niet rotzooien met installeren/deinstalleren).

En of 4GB kaartjes gaan passen betwijfel ik; die zijn toch van een nieuw bestandsformaat ofzoiets waarvoor speciale compatibiliteit moet zijn? Die werken niet zomaar omdat je ook 1 en 2GB kaartjes kunt lezen. Hopelijk heeft de N95 deze support, maar het lijkt er niet op. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
mbvisiontt schreef op woensdag 08 november 2006 @ 23:21:
[...]

Nee, het is aan de krappe kant, die 2GB, of sterker nog: het is te weinig.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
GPS TomTom Europa software: 1GB
MP3tjes (mbvisiontt kijkt op K750 met 1GB kaartje): 700MB
:Y :Y :Y
En of 4GB kaartjes gaan passen betwijfel ik; die zijn toch van een nieuw bestandsformaat ofzoiets waarvoor speciale compatibiliteit moet zijn? Die werken niet zomaar omdat je ook 1 en 2GB kaartjes kunt lezen. Hopelijk heeft de N95 deze support, maar het lijkt er niet op. :(
Maar hopen dat het in ieder geval hoger als 2GB wordt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178271

Djerique schreef op woensdag 08 november 2006 @ 12:29:
[...]
Als jij zoveel vertrouwen in Nokia (of een willekeurige andere fabrikant) hebt dat je denkt dat je nooit service nodig hebt kun je het proberen...
Gaat je telefoon stuk, dan kun je de garantie waarschijnlijk wel vergeten omdat er dan gezegd wordt "deze telefoon is gekocht in Azië en niet bedoeld voor de Europese markt, laat hem maar in Azië repareren of neem kontakt op met de importeur". (Zo ging dat in elk geval met de Samsung van een klant van ons.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Anoniem: 178271 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 17:27:
[...]

Als jij zoveel vertrouwen in Nokia (of een willekeurige andere fabrikant) hebt dat je denkt dat je nooit service nodig hebt kun je het proberen...
Gaat je telefoon stuk, dan kun je de garantie waarschijnlijk wel vergeten omdat er dan gezegd wordt "deze telefoon is gekocht in Azië en niet bedoeld voor de Europese markt, laat hem maar in Azië repareren of neem kontakt op met de importeur". (Zo ging dat in elk geval met de Samsung van een klant van ons.)
Daar ze je me iets... :/ Bedankt voor deze tip d:)b
Waar werk je? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Anoniem: 178271 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 17:27:
[...]

Nokia geeft world wide garantie. Het is een van de weinige producenten die dat doet, dus dat zal niet zo veel uit mogen maken. Wat je kan doen is het volgende: in het buitenland naar een nokia zoeken (bijv n95 als hij uit is), een vriend in Nederland bellen en vragen of hij langs een Service Point wil gaan met een ime dat hij daar bekeken hebt. Dat kunnen zij zien hoe lang er nog garantie op zit. :)

Bij BC staat hij al op verwacht: http://www.belcompany.nl/.../verwachte_toestellen.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Ik ben met mijn 6230 begonnen en daarna 2 jaar een 6230i gehad en ik zit inmiddels op 1000 fotos...maar die van de 6230 zijn heel klein...dus past nog prima op 512....dat zal anders zijn met 5 MP....daarentegen kun je met de N95 veel meer nachtfotos maken dus zal ik er zowiezo veel meer maken met uitgaan...maar 5MPis niet gelijk aan 5MB....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerox
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 16:39
wat een gezeur allemaal.

koop je nog naar een sd kaartje. goedkoper dan appelmoes tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Djerique schreef op donderdag 09 november 2006 @ 18:49:
[...]
Daar ze je me iets... :/ Bedankt voor deze tip d:)b
Waar werk je? ;)
Bij een grote importeur / distributeur van mobieltjes en toebehoren in Noorwegen :)

Defecte telefoons worden hier meestal door de klant naar een paar geselecteerde servicebedrijven (gecertificeerde servicepartners van SE, Nokia, Samsung enz.) gestuurd. Als die zien dat de telefoon bijvoorbeeld oorspronkelijk Arabische of Koreaanse firmware had doen ze er niets mee, en krijgt de klant het hierboven vermeldde commentaar.
Mogelijk dat Nokia zelf hier soepeler in is, zal het eens proberen na te vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Jerox schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 19:58:
wat een gezeur allemaal.

koop je nog naar een sd kaartje. goedkoper dan appelmoes tegenwoordig.
Niemand "zeurt" hier in dit forum!

Velen, waaronder ikzelf, zijn bezorgd dat die 2GB niet genoeg is voor alle multimedia functies die de N95 aan boord heeft.

Als jij deze bezorgdheid "gezeur" vindt, moet je een 3310 kopen, daar heb je niet al dat "gezeur".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elboo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-06 00:27

Elboo

Ja klopt wel ja...

Topicstarter
Djerique schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 22:42:
[...]

Niemand "zeurt" hier in dit forum!

Velen, waaronder ikzelf, zijn bezorgd dat die 2GB niet genoeg is voor alle multimedia functies die de N95 aan boord heeft.

Als jij deze bezorgdheid "gezeur" vindt, moet je een 3310 kopen, daar heb je niet al dat "gezeur".
klopt wel, zeg het hem DJerique!

Er kunnen dus waarschijnlijk zon 1000 foto's van de hoogste kwaliteit op een 2gb kaartje. Maar wie laat in vredesnaam zoveel foto's erop staan!? Bijna iedereen haalt om de paar dagen/weken zijn foto's/video's eraf (tenzij je een tijd op vakantie bent maar dan nog is er vast wel ergens een mogelijkheid om het eraf te halen en te branden/uploaden).

Maar als je inderdaad alles van TomTom erop wil hebben staan + je mp3jes (of oggjes gezien die behoorlijk kleiner zijn!?!) en films/pjes er nog bij dan is 4gb zeker gewenst!

Hoe moeilijk het ook is, we moeten gewoon afwachten op duidelijk wat wel en niet kan, dat zal nog wel een tijdje gaat duren :/

Risico komt voor uit niet weten wat je doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
Om de spanning er maar een beetje in te houden wat sample foto's die met de n95 gemaakt zijn :
http://thenokiablog.com/2...from-nokia-n95-on-flickr/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvl-2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-06 15:10
DaannO schreef op woensdag 01 november 2006 @ 14:01:

Ik heb hem in de verwachting van volgende week opgeschoven naar week 8 van 2007. Eerlijk gezegd weet ik niet goed wanneer hij wordt verwacht, omdat Nokia zelf het ook niet weet. Ik hou het wekelijks bij, dus je moet het gewoon even in de gaten blijven houden. :)
Staat hij nog steeds in de planning voor week 8 DaannO of is hij weer verder naar achter geschoven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
dvl-2 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 09:47:
[...]

Staat hij nog steeds in de planning voor week 8 DaannO of is hij weer verder naar achter geschoven?
Hen hem nog steeds voor week 8 staan. Gewoon mijn verwachting in de gaten houden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Ybox schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:14:
Om de spanning er maar een beetje in te houden wat sample foto's die met de n95 gemaakt zijn :
Zijn die foto's gemaakt met de beta versie van de N95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Ybox schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:14:
Original size fotos zijn wel wazig/korrelig zeg :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Ja, als je de kwaliteit vergelijkt met een aantal shots waarop die vrouw op een bank zit, dan heb je echt het idee dat het om 2 verschillende producten gaat. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
Djerique schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 14:45:
[...]

Zijn die foto's gemaakt met de beta versie van de N95?
Volgens de tekst er boven :
"If you look at the photo details, information shows that the photos were taken with “Nokia 9999.” The term simply means the it is a Nokia internal prototype"

Veel foto's van N95 (kleur "Plum"):
http://www.mobilmania.sk/Mobilnetelefony/AR.asp?ARI=7237

[ Voor 11% gewijzigd door Ybox op 14-11-2006 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Op Marktplaats wordt die al verkocht :o
http://gsm-telecom.marktp...Gl%2FfxHmVmY%3D&df=1&fta=

[ Voor 64% gewijzigd door Djerique op 15-11-2006 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Elboo schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 23:50:

Er kunnen dus waarschijnlijk zon 1000 foto's van de hoogste kwaliteit op een 2gb kaartje. Maar wie laat in vredesnaam zoveel foto's erop staan!? Bijna iedereen haalt om de paar dagen/weken zijn foto's/video's eraf (tenzij je een tijd op vakantie bent maar dan nog is er vast wel ergens een mogelijkheid om het eraf te halen en te branden/uploaden).
ikke....ik heb inmiddels een heel fotoboek met fotos van allerlei feesten zoals defqon, carnaval, vakanties en uitstapjes....je moet ze dan wel netjes sorteren want anders kun je niks terugvinden...zo kun je nog eens terugkijken waar ik allemaal geweest ben....als je bijvoorbeeld in een bus ergens onderweg bent, zijn er best veel vrienden die het wel leuk vinden om dat soort fotos terug te kijken....vooral de oudere 6230 fotos zijn echt niet de moeite om op de computer te kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:58
Die Nigeriaan mag ook wel eens aan zijn Nederlands werken! En weten wanneer iets naar het Nederlands vertaald moet worden en wanneer niet :+
Knal-Haven
Zal daarmee een Pop-Port bedoeld worden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

weer zo'n nigeriaan die die cursus engels voor beginners na 5 minuten heeft verlaten. Verkoopt mobiele toestellen met parlement en andere vervoersmiddelen. Niet te lezen en allemaal dummies. Gewoon geld in de Amstel gooien, komt altijd beter te recht dan bij die oplichters. Alleen opvallend dat er altijd in nederland nog grotere dummies wonen die er steeds weer intrappen en dan zielig gaan doen bij Kassa of zo. Niks zielig, gewoon een IQ van een visstick en dus te stom voor deze wereld. Er wordt overal gewaarschuwd voor deze truuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Kan het camera-oog gesloten worden door dat schuifknopje (?) links van het woord "Autofocus" naar boven te schuiven?

Dat zou wel goed zijn, want anders komt er allerlei vuil en stof erin, maar ook meer kans op beschadiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Anoniem: 111759 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 09:15:
[...]
weer zo'n negeriaan die die cursus engels voor beginners na 5 minuten heeft verlaten. Verkoopt mobiele toestellen met parlement en andere vervoersmiddelen. Niet te lezen en allemaal dummies. Gewoon geld in de Amstel gooien, komt altijd beter te recht dan bij die oplichters. Alleen opvallend dat er altijd in nederland nog grotere dummies wonen die er steeds weer intrappen en dan zielig gaan doen bij Kassa of zo. Niks zielig, gewoon een IQ van een visstick en dus te stom voor deze wereld. Er wordt overal gewaarschuwd voor deze truuks.
De advertentie is inmiddels al verwijderd. Het leek me al sterk dat het toestel voor rond de 200 honderd Euro te koop was.

Maar die kerel verkocht dus alleen van die showmodellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-06 12:28

@r!k

It is I, Leclerq

waarschijnlijk verkocht ie helemaal niks

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
sl1200 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:16:
Kan het camera-oog gesloten worden door dat schuifknopje (?) links van het woord "Autofocus" naar boven te schuiven?

Dat zou wel goed zijn, want anders komt er allerlei vuil en stof erin, maar ook meer kans op beschadiging.
Een beetje lezen had je naar het antwoord "Ja" geleid, hij kan dicht en open (camera software wordt automatisch geactiveerd). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Djerique schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:43:
[...]

De advertentie is inmiddels al verwijderd. Het leek me al sterk dat het toestel voor rond de 200 honderd Euro te koop was.

Maar die kerel verkocht dus alleen van die showmodellen?
niks showmoddel, nog geen dummies denk ik. Alleen gebakken lucht. Helaas voor marktplaats maar het barst van die oplichters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Anoniem: 111759 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 09:15:
[...]

weer zo'n negeriaan die die cursus engels voor beginners na 5 minuten heeft verlaten. Verkoopt mobiele toestellen met parlement en andere vervoersmiddelen. Niet te lezen en allemaal dummies. Gewoon geld in de Amstel gooien, komt altijd beter te recht dan bij die oplichters. Alleen opvallend dat er altijd in nederland nog grotere dummies wonen die er steeds weer intrappen en dan zielig gaan doen bij Kassa of zo. Niks zielig, gewoon een IQ van een visstick en dus te stom voor deze wereld. Er wordt overal gewaarschuwd voor deze truuks.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Anoniem: 111759 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 17:02:
[...]
niks showmoddel, nog geen dummies denk ik. Alleen gebakken lucht. Helaas voor marktplaats maar het barst van die oplichters.
off topic: Over dat laatste ben ik niet eens. Doe al jaren zaken op marktplaats en ben nog nooit opgelicht.

on topic: Gelukkig heeft Marktplaats hem nog binnen 24 uur verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197239

Zal het met de N95 mogenlijk worden om fullscreen xvids te kijken van 700mb met nl subs?
Ik weet nog dat mijn Nokia 7710 (touchscreen symbian telefoontje) eigenlijk haast niet geschikt
was voor films te kijken omdat deze maar 15fps mochten en dan alsnog haperde als een gek.

Tweede vraag. Mocht dit het geval zijn en men kan dus on the go films bekijken kun je deze dan
ook via de line out aan je tv hangen en dan full xvid/dvd quality films kijken vanaf je nokia N95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
lijkt me dat die daar te langzaam voor is....xvid op mijn 700Mhz laptop van 7 jaar oud lukt ook niet echt...beeld en geluid gaan uit mekaar lopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

En divx van die formaat wel jah. Maar dan nog. Als je en divx maakt voor de N95 dan doe je dat wel in de formaat van de het beeldresolutie van het toestel zelf. Dus dan kom je ook weer op een kleiner bestand uit wat evt dus wel beter tot wel goed kan draaien op de N95. Zeker als je de DD 5.1 er uit haalt en stereo geluid van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elboo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-06 00:27

Elboo

Ja klopt wel ja...

Topicstarter
Heb toevallig gister nog in de bus Jackass 2 gekeken op mn 6680. Had de dvd omgezet met CloneDVD mobile. Was heel goed te doen vond ik, kreeg alles goed mee en het beeld en het geluid liepen synchroon. Je kunt wel proberen om een ondertitel mee te nemen maar dat valt echt niet te lezen op zon scherm, aan de andere kant is het ook helemaal niet nodig bij een film als Jackass 2.

offtopic:
De n95 is wel een superphone maar deze mag er ook zeker zijn _/-\o_ de n97
Afbeeldingslocatie: http://www.dutchcowboys.nl/mobile/images/upload/1163818723NokiaN97.jpg
http://www.dutchcowboys.nl/mobile/8703 zie < voor meer

@robjuh
fullscreen xvids van 700mb lijkt me niet, als dat wel mogelijk is dan zal het vast ook wel goed in goede kwaliteit op tv te tonen zijn. Omzetten naar 3gp zal prima lukken, heb nog wel mn twijfels of de ondertitels goed te lezen zullen zijn. Dit zal vast verbeteren wanneer er meer software tools gemaakt zullen worden voor dit platform.

[ Voor 21% gewijzigd door Elboo op 18-11-2006 20:14 ]

Risico komt voor uit niet weten wat je doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Elboo schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 20:06:
Heb toevallig gister nog in de bus Jackass 2 gekeken op mn 6680. Had de dvd omgezet met CloneDVD mobile. Was heel goed te doen vond ik, kreeg alles goed mee en het beeld en het geluid liepen synchroon. Je kunt wel proberen om een ondertitel mee te nemen maar dat valt echt niet te lezen op zon scherm, aan de andere kant is het ook helemaal niet nodig bij een film als Jackass 2.

offtopic:
De n95 is wel een superphone maar deze mag er ook zeker zijn _/-\o_ de n97
[afbeelding]
http://www.dutchcowboys.nl/mobile/8703 zie < voor meer

@robjuh
fullscreen xvids van 700mb lijkt me niet, als dat wel mogelijk is dan zal het vast ook wel goed in goede kwaliteit op tv te tonen zijn. Omzetten naar 3gp zal prima lukken, heb nog wel mn twijfels of de ondertitels goed te lezen zullen zijn. Dit zal vast verbeteren wanneer er meer software tools gemaakt zullen worden voor dit platform.
Toen ik in je post las dat hij 20gb zou hebben en uitbreidbaar geheugen, ging er een belletje rinkelen:
Attention, fake: Nokia N97 multimedia smartphone [ 17-11-2006 09:58 ]

Author: Verа Kozlova Source: forums.arena.n-gage.com Translation by: Anja Rytchkova Send news to friend Discuss in forum

The collection of fakes can be renewed with the following model:

Well, let’s imagine a music-photo-super smartphone Nokia N97! According to the maker the phone should feature:

* 20 GB of internal memory
* 5-megapixel camera with flash, auto focus, 2.4x optical and 20x digital zoom
* Video capture at 15 frames per second
* 3” 16М color LCD
* FM-radio
* Stereo speakers
* Buttons to operate content
* Slot for miniSD cards
* Talk time - 4 hours
* Standby time - 400 hours
* Music time - 24 hours (headphones) or 6 hours (speakers)
D8 ik het niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

170074

Video capture at 15 frames per second
Maak er dan meteen opnemen in HDTV 1920x1080 60 fps van, als je toch zelf de specs kan verzinnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
Hoe zit het met de bijgeleverde headset "Nokia Stereo Headset HS-45, AD-43"?

Heeft iemand hier al iets over gehoord of gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197239

Ik neem aan dat deze via de jack aansluiting werkt?
En dan een derde streepje voor de microfoon of zo?
Iemand die hier iets meer over kan zeggen en of deze
net als bij de 3250 van die dopjes zijn die in je oor gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
En toen stond de N95 op de NSeries site. :)

Nokia N95

En nog foto`s.

[ Voor 27% gewijzigd door DaannO op 27-11-2006 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Anoniem: 197239 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 14:26:
Zal het met de N95 mogenlijk worden om fullscreen xvids te kijken van 700mb met nl subs?
Ik weet nog dat mijn Nokia 7710 (touchscreen symbian telefoontje) eigenlijk haast niet geschikt
was voor films te kijken omdat deze maar 15fps mochten en dan alsnog haperde als een gek.

Tweede vraag. Mocht dit het geval zijn en men kan dus on the go films bekijken kun je deze dan
ook via de line out aan je tv hangen en dan full xvid/dvd quality films kijken vanaf je nokia N95?
Ja lekker een divx van 500x288 ofzo afspelen op je schermpje met 320x240. Lijkt me een beetje onzinnig. Kun je toch beter hercomprimeren naar kleiner formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
REDFISH schreef op maandag 27 november 2006 @ 21:48:
[...]

Ja lekker een divx van 500x288 ofzo afspelen op je schermpje met 320x240. Lijkt me een beetje onzinnig. Kun je toch beter hercomprimeren naar kleiner formaat.
Inderdaad. Zowel voor batterijduur, scherpte op dat schermpje en ruimtebesparing...
DaannO schreef op maandag 27 november 2006 @ 19:56:
En toen stond de N95 op de NSeries site. :)
Als ik niet beter wist, zou ik zeggen dat ze hem nog voor de kerst proberen uit te brengen... :X

[ Voor 26% gewijzigd door FrenzyFreak op 28-11-2006 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-06 12:28

@r!k

It is I, Leclerq

Laten we het hopen, zou ik wel een errug leuk kerstcadeautje vinden :)

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
Wat mij betreft mogen ze wachten tot volgend jaar, als dat een stabieler product oplevert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
@r!k schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 09:38:
Laten we het hopen, zou ik wel een errug leuk kerstcadeautje vinden :)
Ik acht de kans zeer klein. Ze hebben net weer een paar modellen in Amsterdam gelanceerd en een demo gegeven van de N95, die natuurlijk centraal aanwezig is, maar verder is er nog niet de verwachting dat we hem snel kunnen verwachten. Meer info: http://www.nokia.com/A4160374

Nokia is altijd te laat dan te vroeg met toestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Had eerst de E61 op het oog maar dit is toch wel een erg :9~ toestelletje! Dit jaar lukt waarschijnlijk niet meer. Januari?

Wat zal de prijs zijn icm een abonnement van rond 25 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Anoniem: 55563 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 19:45:
Had eerst de E61 op het oog maar dit is toch wel een erg :9~ toestelletje! Dit jaar lukt waarschijnlijk niet meer. Januari?

Wat zal de prijs zijn icm een abonnement van rond 25 euro?
Reken maar op minimaal 350 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
Volgens een developer gaat zelfs Flash-Lite werken:
http://flashmeister.blogs.../playing-with-my-n95.html

Dus je kan ook youtube er op afspelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het verschil tussen beide losprijzen is inderdaad behoorlijk. Dan maar eerst de N80. Wel jammer want eigenlijk wil ik liever meteen het ideale toestel zodat ik over een jaar een veel goedkoper sim only abonnement kan afsluiten. Over een jaar zal ik me echter niet kunnen beheersen en moet ik natuurlijk alsnog de N95 hebben ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:16

Sorcerer8472

Mens sana?

950 mAh, erg jammer :(

Zit erg te twijfelen tussen wachten op deze foon (GPS!) of toch de HTC Tytn nemen (Windows CE, heeft toch zeker ook voordelen + grotere accu).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smartphone of PDA is toch wel een groot verschil. Daarbij is een PDA een stuk minder zuinig dus staat je niet blind op die 1300 mAh van de HTC. Heb nu een Qtek 9100 met een accu van 1250 en die gaat hooguit 3 dagen mee. Ik denk dat de N80 makkelijk het dubbele haalt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Anoniem: 55563 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 03:44:
Smartphone of PDA is toch wel een groot verschil. Daarbij is een PDA een stuk minder zuinig dus staat je niet blind op die 1300 mAh van de HTC. Heb nu een Qtek 9100 met een accu van 1250 en die gaat hooguit 3 dagen mee. Ik denk dat de N80 makkelijk het dubbele haalt!
Mijn Nokia 6680 haalt met mijn gebruik (semi-regelmatig mail checken etc.) maar 2 dagen mee. Intensief gebruiken? Elke dag opladen tenzij je op het einde van dag 2 met een lege accu geconfronteerd wilt worden... En dan heeft de N95 dezelfde accu, hogere resolutie, snellere hardware etc. Ben er niet zo heel erg gerust op :/

Maargoed, voor die HTC verwacht ik soortgelijke waarden als voor de 6680, tenzij je wifi aanzet, dat schijnt enorm veel energie te vreten, vooral @ max. performance ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:32
Anoniem: 55563 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 03:44:
Met een accuduur van 3 dagen zou ik meer dan tevreden zijn. Hoe vaak komt het voor dat je drie dagen lang geen stopcontact tegenkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn enige punt is dat Sorcerer zijn keuze niet moet laten afhangen van de accu's van beide toestellen. ;) In de praktijk zullen ze allebei ongeveer even lang meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik vind het gewoon moeilijk, hoopte eigenlijk dat van één van de twee de accu zo brak zou zijn dat ik de ander wel móest kiezen :D

Je kiest namelijk voor: compacter, GPS (N95)
Of voor: sneller, meer customizability/compatibility (Tytn)

Moeilijk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omdat ik op korte termijn een nieuw toestel koop, ben ik op zoek naar een alternatief voor dit toestel. Helaas zijn er nog niet veel smartphones en pda's met ingebouwde gps. De combinatie met UMTS is nog schaarser en wil je HSDPA dan houdt het helemaal snel op. De markt is de afgelopen jaren overspoeld met telefoons en pda's maar de echte alleskunner laat nog steeds op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

DaannO schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 15:22:
[...]

Ik acht de kans zeer klein. Ze hebben net weer een paar modellen in Amsterdam gelanceerd en een demo gegeven van de N95, die natuurlijk centraal aanwezig is, maar verder is er nog niet de verwachting dat we hem snel kunnen verwachten. Meer info: http://www.nokia.com/A4160374
Wellicht erg interessant voor N95 liefhebbers:
Als de N95 op de markt komt zal daar standaard heel Europa als kaart meegeleverd worden. De Gate5 software wordt standaard meegleverd. Deze software is getiteld Smart2Go. Om deze te kunnen gebruiken moet de consument een activeringscode kopen voor tussen de € 50,- / € 100,-.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ginz schreef op woensdag 29 november 2006 @ 22:19:
[...]

[...]
Inderdaad erg intressaente inforamtie. Jammer genoeg erg fraudegevoelig, en dus een beetje te simpel van Nokia. Maar de optie is erg leuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81899

Anoniem: 55563 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 20:00:
Omdat ik op korte termijn een nieuw toestel koop, ben ik op zoek naar een alternatief voor dit toestel. Helaas zijn er nog niet veel smartphones en pda's met ingebouwde gps. De combinatie met UMTS is nog schaarser en wil je HSDPA dan houdt het helemaal snel op. De markt is de afgelopen jaren overspoeld met telefoons en pda's maar de echte alleskunner laat nog steeds op zich wachten.
de N95 is toch wel een redelijke alleskunner, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dandelion

Dandelion

Edem Kleetun

Sorcerer8472 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:34:
Ik vind het gewoon moeilijk, hoopte eigenlijk dat van één van de twee de accu zo brak zou zijn dat ik de ander wel móest kiezen :D

Je kiest namelijk voor: compacter, GPS (N95)
Of voor: sneller, meer customizability/compatibility (Tytn)

Moeilijk :'(
Nou ja, als je een beetje bekend bent met de toestellen van HTC lijkt me die keuze niet moeilijk. Ik ben verder niet bevoordeeld ofzo hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ginz schreef op woensdag 29 november 2006 @ 22:19:
[...]

[...]
Waar heb je die info over de GPS vandaan ?
Er is mij iets anders verteld, nl. dat je een route kunt uitstippelen, waarna de telefoon de benodigde gegevens laad (kan via GPRS/EDGE/3G/3.5G-net, maar ook WLAN), en die vervolgens bewaart (je hoeft dus bij de volgende trip dezelfde streek niet opnieuw te laden, updaten kan echter wel.). Zo sleep je bijvoorbeeld geen kaart van Spanje mee op je geheugenkaartje, als je daar toch nooit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Dandelion schreef op woensdag 29 november 2006 @ 22:52:
[...]

Nou ja, als je een beetje bekend bent met de toestellen van HTC lijkt me die keuze niet moeilijk. Ik ben verder niet bevoordeeld ofzo hoor...
Dus: wél HTC? Of juist níet HTC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Anoniem: 178271 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 23:10:
[...]

Waar heb je die info over de GPS vandaan ?
Er is mij iets anders verteld, nl. dat je een route kunt uitstippelen, waarna de telefoon de benodigde gegevens laad (kan via GPRS/EDGE/3G/3.5G-net, maar ook WLAN), en die vervolgens bewaart (je hoeft dus bij de volgende trip dezelfde streek niet opnieuw te laden, updaten kan echter wel.). Zo sleep je bijvoorbeeld geen kaart van Spanje mee op je geheugenkaartje, als je daar toch nooit komt.
Van een Nokia bijeenkomst, vandaag in de RAI

-

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-06 19:51
Een chinese vriend van mij kan via via de N95 regelen... :?
Nieuw in doos.... :/

Kan dat? Hij zegt dat ze eigenlijk voor de VS-markt bestemd zijn.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Achmedd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 02:12:
Een chinese vriend van mij kan via via de N95 regelen... :?
Nieuw in doos.... :/

Kan dat? Hij zegt dat ze eigenlijk voor de VS-markt bestemd zijn.
Simpel, nee!

De enige mogelijkheid is dat er ergens een N95 proto is verduisterd. Mocht dat het geval zijn, dan is dat in ieder geval zonder doos. Dus als iemand jou nu al een N95 nieuw in doos aanbied, kan je er (bijna) zeker van zijn dat je met bedrog te maken hebt.

-

• mister iks
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-11-2024
Dit lijkt redelijk safe: Marktplaats Ad ophalen in Doesburg

• Dandelion

Dandelion

Edem Kleetun

Sorcerer8472 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 23:25:
[...]

Dus: wél HTC? Of juist níet HTC?
Geen HTC. Heb het wel gezien met HTC na een toestel van ze gehad te hebben. Of je moet niet zo heel veel geven om de kwaliteit van het telefoneren. Anders zou ik toch echt voor de Nokia gaan.

mister iks schreef op donderdag 30 november 2006 @ 12:20:
Dit lijkt redelijk safe: Marktplaats Ad ophalen in Doesburg
met bon: in ieder geval dus gebruikt, waarschijnlijk aziatisch beta-toestel. bloedlink dus

Anoniem: 81899 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 22:46:
[...]

de N95 is toch wel een redelijke alleskunner, niet?
Een alleskunner die dus nog op zich laat wachten. ;)
Pagina: 1 ... 3 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.