ja, maar waarom nog niet de eu versie in de winkel? alleen via deze site...
Verwijderd
De covers van de N95 zijn gewoon te vervangen! Geen schending van de garantie oid.wd200 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 11:04:
frontje van zo N95 zal wel niet zelf te vervangen zijn zonder de garantie rechten te schenden dus een goede screen protector lijkt me fijn
Verwijderd
vandaag bestellen met creditcard, toestel morgen in huis. Wordt via DHL express vanuit Frankrijk verzonden.
Maar, werkt dit toestel wel goed in Nederland met bv. mijn KPN abonnement?
Wat zouden jullie adviseren? Wel of niet doen?
Verwijderd
omdat de meeste winkels kiezen voor toestellen waar de nederlandse taal al op zit en die zit (volgens pdatotaal waar al enekel eigenaren/gebruikers opzitten) niet op de EU-toestellen van expansysfanste schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:42:
[...]
ja, maar waarom nog niet de eu versie in de winkel? alleen via deze site...
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2007 12:56 ]
Bij Belcompany (centrum Tilburg), zeiden ze dat de N95 idd pas eind april komt. Hij zei dat Amerika altijd voor loopt. Zelfs met films, tenzij dat je ze op een andere manier aan de films komt zei hij, toen zei ik das waar. Lol.
Verwijderd
...lolfanste schreef op woensdag 04 april 2007 @ 14:51:
Lol, ik ben net op mijn vrije dag de stad in geweest, en verschillende winkels nagevraagd. Bij de ene winkel zeiden ze dat de N95 wel hier al is, in Nederland, maar dat de meeste winkels de telefoon op bugs controleren met het netwerk, voordat ze het in de schappen leggen.
Bij Belcompany (centrum Tilburg), zeiden ze dat de N95 idd pas eind april komt. Hij zei dat Amerika altijd voor loopt. Zelfs met films, tenzij dat je ze op een andere manier aan de films komt zei hij, toen zei ik das waar. Lol.
Naar mijn mening zitten er maar weining verkopers in telecom winkels die er echt wat van kennen...en (nog eens naar mijn mening) komt dit alleen maar door "geen intresse"...als je in zulke winkel gaat werken dan moet je toch wat intresse hebben in telecom etc maar ik maak het meermaals mee dat ze met hun mond open staan te gapen als ik hun een vraag stel..."IN-TER-NET...ooit van gehoord?..." lol
In hasselt liep ik een telecom winkel binnen en vroeg naar de N95...die verkoper sprong op en liep naar een kast en vroeg; "welke wil je? de zilvere of de music edition?" ik begon echt te lachen en vertelde hem dat hij dit toestel echt niet in die kast ging vinden...wat later dus ook werkelijkheid bleek te zijn....what's wrong with these guys, ik werk...en heb intresse in mijn werk...anders hou je dat toch ook niet vol?
Verwijderd
Je haalt me de woorden uit de mond! Het stadium "beschermstickertje" waren we reeds voorbij. Natuurlijk zit er op het scherm van een nieuw toestel een folie. Dat is het folietje wat je er direct afhaalt zeg maar...daar ging het dus duidelijk niet over!Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 10:25:
[...]
Je kan mss es lezen wat er zoal gezegd is in dit forum...op beide punten van jou post vind je antwoorden in de laatste pagin's van dit topic...
Verwijderd
ze hebben allemaal een beetje gelijk. De N95 is er wel al: 2 weken geleden liep er in Amersfoort al iemand rond met een importtoestel. Maar er zijn nog geen toestellen gesignaleerd met de nederlandse taal erop. De meeste winkels wachten daarop omdat ze geen gezeik willen hebben met niet-uitvoerbare updates.fanste schreef op woensdag 04 april 2007 @ 14:51:
Lol, ik ben net op mijn vrije dag de stad in geweest, en verschillende winkels nagevraagd. Bij de ene winkel zeiden ze dat de N95 wel hier al is, in Nederland, maar dat de meeste winkels de telefoon op bugs controleren met het netwerk, voordat ze het in de schappen leggen.
Je hebt gelijk, dat vind de consument natuurlijk vervelend als het engelstalig is en niet geupdate kan worden, tenminste ik zou dat vervelend vinden. Bij die ene winkel, kweet niet meer welke dat da was, maar ze zeiden dat ze m wel al hadden, maar 't moest flink getest worden. Softwarematig wil het wel eens mis gaan bij Nokia zei ze daar.Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 15:10:
[...]
ze hebben allemaal een beetje gelijk. De N95 is er wel al: 2 weken geleden liep er in Amersfoort al iemand rond met een importtoestel. Maar er zijn nog geen toestellen gesignaleerd met de nederlandse taal erop. De meeste winkels wachten daarop omdat ze geen gezeik willen hebben met niet-uitvoerbare updates.
Wat een n00bfanste schreef op woensdag 04 april 2007 @ 14:51:

Salland, levering 1-10 dagen, Sand versie, 654eu
http://www.sallandautomat...productinfo.php?pid=30765
Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||
Levertijd van hun staat al zo lang op 1-10 dagenmartincm schreef op woensdag 04 april 2007 @ 17:05:
Wellicht overbodig, maar voor degenen die nog een gok willen wagen zonder abbo:
Salland, levering 1-10 dagen, Sand versie, 654eu
http://www.sallandautomat...productinfo.php?pid=30765

ok nevermind then.... dacht omdat ie die deep plum wel langer duurt volgens die legenda, dat ze dus wel degelijk een redelijke indicatie hadden.... maar goed niet dus..Ybox schreef op woensdag 04 april 2007 @ 17:14:
[...]
Levertijd van hun staat al zo lang op 1-10 dagen
Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||
Eind april verwacht... Mag het toch hopen!
Verwijderd
Vanmorgen netjes afgeleverd door DHL.Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 11:12:
Net een mailtje gehad van Expansys: "Uw bestelling (Nokia N95 EU) is verzonden." Ik weet niet waar hij vandaan komt, maar het zal een dagje of twee duren. Ik heb geen reactie meer gehad op mijn vragen ( Verwijderd in "Nokia N95 topic - deel 1" ) over updates via NL-e telco's in de EU-versie, dus ik hoop er maar het beste van.
Volgens DHL vertrekt de boel vanaf Marseille - Frankrijk, niet uit de UK dus, wat ik in eerste instantie dacht.
Kun je ons niet even vertellen hoe het nou met die display zit?Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 17:39:
[...]
Vanmorgen netjes afgeleverd door DHL.. Zit inderdaad geen NL-talige software bij, dus daar moet ik tegen de tijd dat die beschikbaar wordt nog wat aan doen. Verder geen bijgesloten geheugenkaartje. Nog te weinig tijd gehad om er mee te spelen, maar geil is-ie.
Nokia Store is gewoon de Belcompany, de naam betekend dus niet dat hun ze eerder of goedkoper kan krijgen dan andere winkels...carthorian schreef op woensdag 04 april 2007 @ 17:18:
Nokia Store Antwerpen verwacht een richtprijs tussen de 700 en 800 eurootjes, los welliswaar.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Verwijderd
Wat wil je weten over het display? Er zat in ieder geval geen screenprotector bij, of ze moeten hem verdomd goed verstopt hebben.Cendris_Fisher schreef op woensdag 04 april 2007 @ 19:07:
[...]
Kun je ons niet even vertellen hoe het nou met die display zit?
Wat foto's (ironisch genoeg gemaakt met de K800i
http://i168.photobucket.c...nits/ResizeofDSC00456.jpg
http://i168.photobucket.c...nits/ResizeofDSC00454.jpg
http://i168.photobucket.c...nits/ResizeofDSC00453.jpg
http://i168.photobucket.c...nits/ResizeofDSC00452.jpg
http://i168.photobucket.c...nits/ResizeofDSC00451.jpg
http://i168.photobucket.c...nits/ResizeofDSC00450.jpg
http://i168.photobucket.c...nits/ResizeofDSC00449.jpg
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2007 20:45 . Reden: foto's toegevoegd ]
Verwijderd
wil je een foto maken van de doos en vertellen wat er allemaal in zat?Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:29:
[...]
Wat wil je weten over het display? Er zat in ieder geval geen screenprotector bij, of ze moeten hem verdomd goed verstopt hebben.
Verwijderd
Zie hierboven, had net mijn post ge-edit.Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:39:
[...]
wil je een foto maken van de doos en vertellen wat er allemaal in zat?
Je kunt zien dat de k800i niet zo van kleine afstanden houdt, maar ik kan moeilijk met de N95 een foto van zichzelf maken zonder ingewikkeld met spiegels te gaan doen. Die aansteker is puur om aan te geven hoe groot hij is, ik heb verder geen banden met de betreffende tent.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2007 20:47 ]
Verwijderd
oeh! sexyVerwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:45:
[...]
Zie hierboven, had net mijn post ge-edit.
Je kunt zien dat de k800i niet zo van kleine afstanden houdt, maar ik kan moeilijk met de N95 een foto van zichzelf maken zonder ingewikkeld met spiegels te gaan doen. Die aansteker is puur om aan te geven hoe groot hij is, ik heb verder geen banden met de betreffende tent..
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ben ik nog niet achter, maar zal ik testen, al lijkt het me sterk dat hij een kaartje stuurt ipv coördinaten.Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 21:22:
Waar ik benieuwd naar ben is of je met die gps software ook een kaartje van waar je bent kunt sturen. Dat lijkt me nu superhandig. Die N95 had namelijk ergens staan: send location, maar de meeste mensen worden niet echt gelukkig van coordinaten.
De software die erbij zit is trouwens al wel in het Nederlands, maar dat zal de standaard N-series installer zijn: http://i168.photobucket.c...okiasoftwareinstaller.jpg
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2007 22:46 ]
Verwijderd
Je kan een screenshot maken van je beeld (gewoon in het programma zelf, dus niet met 3rd party apps), en deze versturen.Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 21:22:
Waar ik benieuwd naar ben is of je met die gps software ook een kaartje van waar je bent kunt sturen. Dat lijkt me nu superhandig. Die N95 had namelijk ergens staan: send location, maar de meeste mensen worden niet echt gelukkig van coordinaten.
Zou je dat eens willen proberen met navigatie en dan op tv ?
Thnx
Verwijderd
Alles werkt zoals je het ook op je scherm ziet, op foto's en filmpjes na; die laatste twee kun je full screen draaien. Ziet er erg nifty uit.RMX schreef op woensdag 04 april 2007 @ 23:05:
Gertje: Heb je de Tv Out al getest, en zoja Zijn dan alle functies beschikbaar?
Zou je dat eens willen proberen met navigatie en dan op tv ?
Thnx
Overigens, op zich wel logisch maar ik keek ervan op, als je de boel in landscape mode bekijkt, vult hij het hele breedbeeld tv-scherm, als je hem dan weer naar portraitmode klapt, krijg je netjes een gekanteld beeld (met zwarte balken rechts en links).
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2007 23:28 ]
gefeliciteerd met je n95!
heb een klein vraagje aan jou: zou je duidelijkheid kunnen verschaffen hoe het nou zit met het lcd scherm -->
zit er wel of geen hard plastic/glas bovenop het lcd-scherm? (ik heb het niet over dat plastic filmlaagje/screenprotector die ze altijd wel op schermen plakken, en ten alle tijden eraf kunt trekken).
op de mobile-review forum wordt je er helemaal gek van. iedereen zegt wat anders. en door de taalbarrieres tussen mensen uit de verre oosten, midden oosten en europa wordt het er ook niet echt duidelijker op.

wat ik heb begrepen zit er een dun hard plastic boven op het lcd-scherm. echter deze is zo dicht op het scherm, dat bij aanraking de lcdscherm wordt vervormd/verstoord. daarbij zit er op de modellen uit azie nog een screenprotector (dun plastic filmlaagje) op, en op de moddelen uit europa niet.
ik hoop dat m'n vraag een beetje duidelijk is. en dat je antwoord op wilt geven. bij voorbaat dank.
"Are you gonna bark all day, little doggy... or are you gonna bite?" :D
Verwijderd
misschien ook wat fotos er van!?Vic Vega schreef op woensdag 04 april 2007 @ 23:49:
@Gertje,
gefeliciteerd met je n95!![]()
heb een klein vraagje aan jou: zou je duidelijkheid kunnen verschaffen hoe het nou zit met het lcd scherm -->
zit er wel of geen hard plastic/glas bovenop het lcd-scherm? (ik heb het niet over dat plastic filmlaagje/screenprotector die ze altijd wel op schermen plakken, en ten alle tijden eraf kunt trekken).
op de mobile-review forum wordt je er helemaal gek van. iedereen zegt wat anders. en door de taalbarrieres tussen mensen uit de verre oosten, midden oosten en europa wordt het er ook niet echt duidelijker op.![]()
wat ik heb begrepen zit er een dun hard plastic boven op het lcd-scherm. echter deze is zo dicht op het scherm, dat bij aanraking de lcdscherm wordt vervormd/verstoord. daarbij zit er op de modellen uit azie nog een screenprotector (dun plastic filmlaagje) op, en op de moddelen uit europa niet.
ik hoop dat m'n vraag een beetje duidelijk is. en dat je antwoord op wilt geven. bij voorbaat dank.
Verwijderd
er is dus al 1 lucky bastard die de N95 heeft...dat was gisteren...dus zullen er nu spoedig meer gaan volgen, ik kijk ernaar uit meer te gaan horen van de eigenaars, ikzelf kijk er ook naar uit spoedig het toestel zelf te kunnen intvangen...en we kunnen stilletjes gaan denken aan "deel 2" van dit topic
Ik blijf ook erg benieuwd naar de Belgische prijs...omdat dit erg uiteen loopt...
http://web.mac.com/jamesb...B3-998F-A531A5AE51D6.html
Dit zorgt er automagisch voor dat de foto in de juiste stand wordt gezet (portait / landscape)
Ik zie een mogelijkheid voor grappige 3dr party apps

ik denk gelijk aan de iPhone... weer een puntje erbij voor de n95!Dit zorgt er automagisch voor dat de foto in de juiste stand wordt gezet (portait / landscape)
Ik zie een mogelijkheid voor grappige 3dr party apps
Rhodes, dan heel lang niks, dan de rest.
Inderdaad!Piellekes schreef op donderdag 05 april 2007 @ 09:05:
ik denk gelijk aan de iPhone... weer een puntje erbij voor de n95!
Daar is over nagedacht zeg!
Dat hebben traditionele foto camera's niet eens.
Wat gaat dat een gek*t besparen in de toekomst betreft het steeds roteren van die foto's als je deze overzet of op je foon bekijkt.
"Zo... even roteren... K*T! Weer de verkeerde kant en weer op z'n kop!" ... je kent het wel ...
Gertje...
Van harte gefeliciteerd!
Ik denk dat jij een van de weinige bent in Nederland en tevens de eerste tweaker in dit topic met de primeur die Nokia N95 heet.
Wat tof dat je niet jezelf verliest in het toestel en ons van alles vertelt en zelfs de moeite en tijd hebt genomen om foto's te maken om deze met ons te delen.
Vraagje betreft zelf gemaakte video's.
Deze zijn 640x480 ... spelen ze dan wel fullscreen op je scherm in widescreen modus, of heb je last van zwarte balken aan de linker en rechter kant?
Verwijderd
Eehmm...Darkwolf_1982 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 09:56:
[...]
Dat hebben traditionele foto camera's niet eens.
Complimenten aan Nokia dat ze hier aan gedacht hebben, zonder meer
Dat geeft wel aan hoe serieus ze zijn in hun streven om de wat goedkopere digicams concurrentie aan te doen met hun telefoons-met-camera.
Maar... mijn 2 jaar oude Canon PowerShot A400 heeft dit ook al (gaat niet altijd goed, maar in zo'n 95% van de gevallen wel).
Een leuk toestelletje, maar dat kun je toch echt geen high-end camera noemen
Verwijderd
Maara, dat is toch altijd zo met digitale zoom... "Echte" zoom heb je toch eigenlijk pas met optische zoom?RobertRedCap schreef op donderdag 05 april 2007 @ 10:06:
ik ben erg te spreken over de foto kwaliteit en film. zolang je niet gaat inzoomen (dat is bagger) heb je goede resultaten voor een mobiele telefoon!
Hoi!
Verwijderd
Je moet me toch es uitleggen hoe ze softwarematig die levelsensor gaan gebruiken? Ik denk echt dat dit altijd hardwarematig moet gebeuren hoor...Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 10:51:
Die levelsensor is een mooie feature, kan inderdaad goed benut worden in 3rd party apps. Vraag me alleen af of het hardware- is of softwarematig (met algoritmen kan tegenwoordig veel bereikt worden).
Inderdaad...een optische zoom is altijd beter, maar probeer dat es in een bakje ter grootte van de N95 te proppen...De N72 (dacht ik) heeft een optische zoom, maar die is dan ook wat groter en zwaarder.urnie538 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 11:04:
[...]
Maara, dat is toch altijd zo met digitale zoom... "Echte" zoom heb je toch eigenlijk pas met optische zoom?
Verwijderd
Verwijderd
Er zijn al heel wat filmpjes te vinden gemaakt door de N95, lees de laatste pagina's van dit topic maar es en je komt er zeker heel wat tegen...Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 11:12:
Gertje, heb je al een filmpje gemaakt? Voor mijn website ben ik genoodzaakt filmpjes te maken met mijn telefoon (een videocamera krijg je een voetbalstadion niet binnen), gebruik hier momenteel de W900i voor, relatief goede kwaliteit, alleen ben ik wel benieuwd naar het kwaliteit filmpjes van de N95. Zou je een filmpje kunnen maken en die op rapidshare gooien..
Inderdaad, digitale zoom is altijd brak, je moet gewoon een foto maken zonder zoom en dan met PS of iets dergelijks eventueel vergroten, da's beter... of minder slechturnie538 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 11:04:
[...]
Maara, dat is toch altijd zo met digitale zoom... "Echte" zoom heb je toch eigenlijk pas met optische zoom?
Hele mooie camera trouwens, in de N95, gaat zeker de goede kant uit!
Oh, enne, gefeliciteerd Gertje! /me is jaloers!!!
[ Voor 6% gewijzigd door PixelJunkie op 05-04-2007 11:17 ]
Poeh sluit zich bij Rik aanRik.Reinink schreef op donderdag 05 april 2007 @ 11:14:
[...]
Oh, enne, gefeliciteerd Gertje! /me is jaloers!!!
Verwijderd
Ik kom voornamelijk youtube filmpjes tegen.. dat zegt me bar weinig over de kwaliteit.Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 11:14:
[...]
Er zijn al heel wat filmpjes te vinden gemaakt door de N95, lees de laatste pagina's van dit topic maar es en je komt er zeker heel wat tegen...
http://blip.tv/file/get/T...mpleVideoNoEditing785.mp4Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 11:12:
Gertje, heb je al een filmpje gemaakt? Voor mijn website ben ik genoodzaakt filmpjes te maken met mijn telefoon (een videocamera krijg je een voetbalstadion niet binnen), gebruik hier momenteel de W900i voor, relatief goede kwaliteit, alleen ben ik wel benieuwd naar het kwaliteit filmpjes van de N95. Zou je een filmpje kunnen maken en die op rapidshare gooien..
volgens de bestandsnaam RAW en niet ge-edit, gefilmt op verschillende plekken en in verschillende omstandigheden.
Misschien heb je hier iets aan
komt trouwens van de website eerder gegeven door Ybox
http://web.mac.com/jamesb...B3-998F-A531A5AE51D6.html
[ Voor 11% gewijzigd door Razor109 op 05-04-2007 12:21 ]
Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W
Verwijderd
Ik kom hier niet echt YouTube tegen maar soite:Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:07:
[...]
Ik kom voornamelijk youtube filmpjes tegen.. dat zegt me bar weinig over de kwaliteit.
http://www.allaboutsymbia...Testing_the_Nokia_N95.php
hier vind je alvast enkele images en video's
Verwijderd
Versta ik het nou goed in dat filmpje en beweerdt hij dat de N93 en de N73 qua camera beter zijn?Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:24:
[...]
Ik kom hier niet echt YouTube tegen maar soite:
http://www.allaboutsymbia...Testing_the_Nokia_N95.php
hier vind je alvast enkele images en video's
Dat had ik namelijk van de N93 wel begrepen... maar de N73?
Verwijderd
Wie.. Wat, waar?dbleliev schreef op woensdag 04 april 2007 @ 17:34:
Ik heb de telefoon net bestel 337 eurotjes bijbetalen bij een 1jarig flex 30 maar hoop dat het het waard is!! zit als zo lang op deze telefoon te wachten dat ik het er wel voor over heb..
Eind april verwacht... Mag het toch hopen!
Verwijderd
N93i heb ik zelf. Kwalitatief is de filmkwaliteit super. Ook het scherm is stukken verbeterd tov de 93. Op de N95 zit hetzelfde scherm, zij het iets (0,5 inch) groter. De scherpte is dus ietsjes minder dat de N93i omdat de resolutie hetzelfde is. Softwarematig zal er weinig verschil zijn tussen de 93i en de 95. Ook op de 93i worden er al instellingen gegeven voor de GPS. Helaas zit die er niet ingebouwd. Voor de mensen die zich zorgen maken over de stabiliteit van de sw: mijn 93i (nu 2 weken in gebruik) is pas 2 keer herstart, dus dat valt wel mee.Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:35:
[...]
Versta ik het nou goed in dat filmpje en beweerdt hij dat de N93 en de N73 qua camera beter zijn?
Dat had ik namelijk van de N93 wel begrepen... maar de N73?
Dit vind ik toch best veel... 1x per week.Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:57:
[...]
Voor de mensen die zich zorgen maken over de stabiliteit van de sw: mijn 93i (nu 2 weken in gebruik) is pas 2 keer herstart, dus dat valt wel mee.
Mijn N80, waar ik toch behoorlijk veel applicaties op heb staan, loopt misschien 1x per 2 maanden een keer vast.
Serieus?Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:57:
N93i heb ik zelf. Kwalitatief is de filmkwaliteit super. Ook het scherm is stukken verbeterd tov de 93. Op de N95 zit hetzelfde scherm, zij het iets (0,5 inch) groter. De scherpte is dus ietsjes minder dat de N93i omdat de resolutie hetzelfde is. Softwarematig zal er weinig verschil zijn tussen de 93i en de 95. Ook op de 93i worden er al instellingen gegeven voor de GPS. Helaas zit die er niet ingebouwd. Voor de mensen die zich zorgen maken over de stabiliteit van de sw: mijn 93i (nu 2 weken in gebruik) is pas 2 keer herstart, dus dat valt wel mee.
Ik dacht dat deze nog niet uit was.
Of heb je een "beta" model?
Die lijkt mij ook heel strak namelijk.
Maar de N95 trekt mij meer o.a vanwege de ingebouwde GPS.
Echter heeft de N93i gewoon iets qua vormgeving dat mij heel erg trekt.
Weet niet wat het is.
(Maar dat is geen overwegende factor om mij aan het twijfelen te brengen.)
Verwijderd

"Warm Graphite"
Bron : http://darlamack.blogs.co...7/04/mysterious_grey.html
Die kleur is al paar weken te bestellen bij: www.telecomtelecom.nlYbox schreef op donderdag 05 april 2007 @ 14:21:
En toen was er nog een kleur :
[afbeelding]
"Warm Graphite"
Bron : http://darlamack.blogs.co...7/04/mysterious_grey.html
Let wel op dat je de achterkant plus batterij achterkant besteld... Anders mis je een stuk
Ik heb ze iedergeval al binnen
[ Voor 23% gewijzigd door Mau_Maus op 05-04-2007 14:38 ]
Verwijderd
Er zit in mijn auto namelijk al een carkit ingebouwd, alleen met een houder voor de Nokia 6310. Is het dan mogelijk om daar een ander verloopstuk op te zetten zodat ik deze carkit kan gebruiken met de N95?? Als ik nu namelijk telefoon krijg, gaat het geluid van de telefoon via de boxen van de radio die ik in mijn auto heb. Ik heb er verder niet zoveel verstand van, dus een beetje advies zou ik zeer waarderen.
Ik ben nu namelijk al een beetje alles aan het bestellen wat ik zo nodig heb als mijn Nokia N95 op de mat valt. De screenprotector en 2GB microSD kaart zijn al binnen.:)
Verwijderd
Gewoon de definitieve versie. In de winkel gekocht. Uit voorraad leverbaar.bevalt supergoed.Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 13:59:
mijn 6680 () heb ik bijna onderhalf jaar in gebruik en is in al die tijd 2 of 3 keer vastgelopen...dus 1 keer per week vind ik erg veel...
Ik heb ook met dit apparaat in Duitsland gespeeld bij de Saturn. Hier is de N93i al een tijdje te koop. Echt een hele mooie GSM, alleen jammer van de missende GPSDarkwolf_1982 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 13:34:
[...]
Serieus?
Ik dacht dat deze nog niet uit was.
Of heb je een "beta" model?
Die lijkt mij ook heel strak namelijk.
Maar de N95 trekt mij meer o.a vanwege de ingebouwde GPS.
Weet niet wat het is.
(Maar dat is geen overwegende factor om mij aan het twijfelen te brengen.)
Ja die heb ik ook al... + die nieuwe kleur coversVerwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 14:53:
Weet iemand of er ook al accessoires zijn voor een Nokia N95 carkit??
Er zit in mijn auto namelijk al een carkit ingebouwd, alleen met een houder voor de Nokia 6310. Is het dan mogelijk om daar een ander verloopstuk op te zetten zodat ik deze carkit kan gebruiken met de N95?? Als ik nu namelijk telefoon krijg, gaat het geluid van de telefoon via de boxen van de radio die ik in mijn auto heb. Ik heb er verder niet zoveel verstand van, dus een beetje advies zou ik zeer waarderen.
Ik ben nu namelijk al een beetje alles aan het bestellen wat ik zo nodig heb als mijn Nokia N95 op de mat valt. De screenprotector en 2GB microSD kaart zijn al binnen.:)
dat krijg je als je te lang moet wachten
Als je wilt filmen in een voetbalstadion zou ik een N93 of N93i nemen puur vanwege de optische zoom, dan heb je tenminste het voetballen zelf in beeld in plaats van voornamelijk het stadium en dan wat gras in het midden. De filmkwaliteit is toch hetzelfde (VGA).Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 11:12:
Verwijderd
http://www.pdashop.be/acc.../nokia-n95-deep-plum.htmlVerwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 14:53:
Weet iemand of er ook al accessoires zijn voor een Nokia N95 carkit??
Verwijderd
Bedankt voor de link, maar ik hoef geen nieuwe carkit. De carkit is al ingebouwd en overal weggewerkt. Ik kan straks alleen niet de N95 in de houder plaatsen, omdat deze gemaakt is voor de 6310. Ik wil deze carkit niet weg doen, omdat ik ook het geluid via mijn radio wil laten lopen. (Seat soundsystem in een Seat Leon).
Zijn er misschien medewerkers van een gsm winkel die me hier verder mee kunnen helpen??
Bvd.
Dat als je hem openklapt, hij tegens dient als vouwcaravan?Darkwolf_1982 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 13:34:
[...]
Weet niet wat het is.
Leuke telefoon totdat je hem in je hand hebt, tenzij je je squash racket bent vergeten, dan is het ook wel een handige telefoon.
En jouw mening is een feit....it0 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 16:07:
[...]
Dat als je hem openklapt, hij tegens dient als vouwcaravan?
Leuke telefoon totdat je hem in je hand hebt, tenzij je je squash racket bent vergeten, dan is het ook wel een handige telefoon.
Hoi!
Heb zelf nog geen symbian telefoon gehad en op internet kan ik er niet zo heel veel over vinden, vandaar dat ik het hier maar even vraag.
Volg het topic al een tijdje en ben ernstig aan het twijfelen of ik straks in Juli (als het abbo afloopt) hem ook zal nemen, of toch een jaartje sim-only. (Heb nu k800i).
Verwijderd
Verwijderd
ligt er maar aan hoe je het bekijkt: het scherm blijft altijd krasvrij, de toesten zijn groter dan de N95. Het scherm is net iets scherper (iets kleiner dan de n95 maar wel dezelfde resolutie). Een mooi spiegel voorkantje met in kleuren instelbaar OLEDscherm. Super camera met optische zoom. En het grote voordeel tov sliders: hij klapt nooit onbedoeld open. Dat is de meest geschreven klacht op de engelse blogsite van de n95: omdat hij 2 kanten kan opschuiven gebeurt dat snel als je hem in de zak of tas doet.it0 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 16:07:
[...]
Dat als je hem openklapt, hij tegens dient als vouwcaravan?
Toch wil ik, ondanks dat de 93i goed bevalt, de N95 hebben als hij in het nederlands leverbaar is..........
Verwijderd
btw, heeft iemand dit al gezien: http://216.107.234.194/Pu...tory/Milestones/index.htm, helemaal beneden scrollen, laatste van 2006
Verwijderd
Hij is bij mij één keer vastgelopen, althans hij restartte uit zichzelf nadat ik een afbeelding van een kaart (via GPS-gebeuren) op wilde slaan. Ik kreeg meteen het witte opstartscherm. Vreemd genoeg was de afbeelding wél opgeslagen.Robbie T schreef op donderdag 05 april 2007 @ 17:17:
Hoe zit het eigenlijk met het "vastlopen" van de telefoon. Van een vriend van mij hoor ik dat het bij Symbian telefoons nog wel eens zo wil zijn dat het menu langzaam is, of dat de telefoon een seconde of 10 even niet reageert en pas daarna weer verder gaat.
Heb zelf nog geen symbian telefoon gehad en op internet kan ik er niet zo heel veel over vinden, vandaar dat ik het hier maar even vraag.
Volg het topic al een tijdje en ben ernstig aan het twijfelen of ik straks in Juli (als het abbo afloopt) hem ook zal nemen, of toch een jaartje sim-only. (Heb nu k800i).
Verder ben ik (nog) niet onder de indruk van de MP3-speler. Ik heb daar ook niet veel van teruggezien in reviews, maar ik twijfel nog of ik hem als vervanger van mijn oude maar trouwe iAudio X5 kan gaan gebruiken. Er zit een ruis in die je hoort als een nummer stil begint of eindigt, bij het skippen van het ene naar het andere nummer wordt het dan even compleet stil, waarna de ruis weer start. Ik moet nog even spelen met de equalizer en instellingen, wellicht dat het daar aan ligt.
Weet iemand overigens of ondersteuning voor 4gb kaartjes in de planning staat, wellicht via een firmware upgrade? 2 gig is ietwat karig. Of is daar een N95i voor nodig?
Verwijderd
Probeer LCG Jukebox eens als mp3-speler!Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 21:16:
[...]
Hij is bij mij één keer vastgelopen, althans hij restartte uit zichzelf nadat ik een afbeelding van een kaart (via GPS-gebeuren) op wilde slaan. Ik kreeg meteen het witte opstartscherm. Vreemd genoeg was de afbeelding wél opgeslagen.
Verder ben ik (nog) niet onder de indruk van de MP3-speler. Ik heb daar ook niet veel van teruggezien in reviews, maar ik twijfel nog of ik hem als vervanger van mijn oude maar trouwe iAudio X5 kan gaan gebruiken. Er zit een ruis in die je hoort als een nummer stil begint of eindigt, bij het skippen van het ene naar het andere nummer wordt het dan even compleet stil, waarna de ruis weer start. Ik moet nog even spelen met de equalizer en instellingen, wellicht dat het daar aan ligt.
Weet iemand overigens of ondersteuning voor 4gb kaartjes in de planning staat, wellicht via een firmware upgrade? 2 gig is ietwat karig. Of is daar een N95i voor nodig?.
Verwijderd
dat herstarten heb ik ook met de N93i (nagenoeg dezelfde sw). Er hoeft dan niet opnieuw een pin te worden ingevoerd, hij start zo door. Ook zijn er geen gegevens verloren. Het gebeurt als ik meerdere applicaties tegelijk open heb staan. SW update zou welkom zijnVerwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 21:16:
[...]
Hij is bij mij één keer vastgelopen, althans hij restartte uit zichzelf nadat ik een afbeelding van een kaart (via GPS-gebeuren) op wilde slaan. Ik kreeg meteen het witte opstartscherm. Vreemd genoeg was de afbeelding wél opgeslagen.
Weet iemand overigens of ondersteuning voor 4gb kaartjes in de planning staat, wellicht via een firmware upgrade? 2 gig is ietwat karig. Of is daar een N95i voor nodig?.
Robbie T schreef op donderdag 05 april 2007 @ 21:51:
Misschien ook leuk om op de telefoon te zetten.
http://www.mtvoid.com/
ControlFreak is designed from the ground up to get the maximum performance out of the most popular smartphones on the market. ControlFreak works with all S60 1st and 2nd Edition phones. Note: Currrently S60 3rd Edition phones are not suppported.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Verwijderd
Laatst liep ik nog zo'n winkel in van tfortelecom. Leek wel alsof de winkeliers meer wisten over mobiele telefonie dan de werknemers daar.
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 00:12:
Laatst liep ik nog zo'n winkel in van tfortelecom. Leek wel alsof de winkeliers meer wisten over mobiele telefonie dan de werknemers daar.
win·ke·lier (de ~ (m.), ~s)
1 detailhandelaar die een winkel heeft of houdt
Naja.. werknemer is in dienst van de winkelier. Dus op zich niet raar als de baas meer weet dan zijn ondergeschikten toch?werk·ne·mer (de ~ (m.))
1 iem. die krachtens een overeenkomst voor een ander werkt en daarvoor betaald wordt
Waarschijnlijk denkt hij dat een winkelier iemand is die winkelt.DoubleD1980 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 00:47:
Naja.. werknemer is in dienst van de winkelier. Dus op zich niet raar als de baas meer weet dan zijn ondergeschikten toch?
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Verwijderd
al weer volgende week?DaannO schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 09:28:
En het verlossende woord voor de winkels is eruit. De N95 wordt ergens volgende week verwacht en zal 730 euro gaan kosten. Rond die prijs zullen winkels hem dus verkopen.
Verwijderd
omdat ik, als ik iets koop voor 700 euro, eerst wil zien of het compleet is en werkt. Als je een keer een engels toestel ontvangt terwijl een nederlands verwacht of een toestel zonder achterklepje leer je het wel af om voor het goedkoopste te gaan. Als je namelijk dan moeten ruilen/terugsturen ben je 6 weken verder en heb je wel betaald. Naar een winkel ga je terug en ruil je meteen om om haalt het ontbrekende onderdeel op. Of je krijgt je geld terugVerwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 00:12:
Waarom wordt er alleen over Belcompany phonehouse en tfortelecom gesproken. Iedereen weet toch inmiddels al dat deze so-called telecomwinkels altijd duurder zijn dan winkels als Monditel en Gsm-shop.
Beterrr...DaannO schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 09:28:
En het verlossende woord voor de winkels is eruit. De N95 wordt ergens volgende week verwacht en zal 730 euro gaan kosten. Rond die prijs zullen winkels hem dus verkopen.
die eerste berichten hier van mensen die het toestel al hebben hebben mij alleen maar meer doen 'hunkeren' naar die phone. Laat maar komen dus!
Verwijderd
en vanwaar ben jij? Nederland of Belgie? of geld dit voor Nederland èn Belgie?DaannO schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 09:28:
hoezo alweer, vrijwel alle echte bronnen zeggen dat al een maand of langer...
Ik zal de volgende keer beter opletten
Nederland gewoon.Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 10:36:
[...]
en vanwaar ben jij? Nederland of Belgie? of geld dit voor Nederland èn Belgie?
Verwijderd
"gewoon"? NAAAH....das nie gewoon
De enigste echte bron is momenteel degene die `m heeft.....carthorian schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:03:
[...]
hoezo alweer, vrijwel alle echte bronnen zeggen dat al een maand of langer...
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Benelux valt onder het algemeen onder 1 dakje qua distributie. Dus misschien..Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:16:
[...]
"gewoon"? NAAAH....das nie gewoon....België is gewoon
...hopelijk komt ie in België ook 'gewoon' volgende week
informatie van de distributeur ?DaannO schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 09:28:
Keep it calm...en lek mig de zuk
Ik waardeer je support aan dit topic, maar eerlijk gezegd is jouw bewering niet echt betrouwbaar, noem op z'n minst dan even een bron o.i.d. Ikkan ook wel zeggen dat iedereen hem morgen kan halen in de telecom shops, maar hoe betrouwbaar is mijn woord zonder bron o.i.d.? Inderdaad 0,0%DaannO schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 09:28:
Mocht je mijn data niet als betrouwbaar achten dan lig ik daar eerlijk gezegd niet wakker van. Ik vind het veel belangrijker om mijn bronnen te beschermen dan hier alles prijs te geven.Cendris_Fisher schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 12:18:
[...]
Ik waardeer je support aan dit topic, maar eerlijk gezegd is jouw bewering niet echt betrouwbaar, noem op z'n minst dan even een bron o.i.d. Ikkan ook wel zeggen dat iedereen hem morgen kan halen in de telecom shops, maar hoe betrouwbaar is mijn woord zonder bron o.i.d.? Inderdaad 0,0%
Mocht je geen inside info meer willen, dan laat ik voortaan dit topic links liggen.
idd ik wou ookal zeggen, het wordt alom gewardeerd dat jij ons op de hoogte houd van eventuele data en andere wetenswaardigheden die jij ontvang via (geheime) betrouwenbare bronnen.DaannO schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 12:27:
[...]
Mocht je mijn data niet als betrouwbaar achten dan lig ik daar eerlijk gezegd niet wakker van. Ik vind het veel belangrijker om mijn bronnen te beschermen dan hier alles prijs te geven.
Mocht je geen inside info meer willen, dan laat ik voortaan dit topic links liggen.
Heb liever dat we de bronnen niet weten en informatie krijgen dan dat we de bronnen weten en vervolgens niets meer horen.
Maarja het moment is er dan bijna eindleijk kunnen we gaan kwijlen bij de wel bekende phone shops en wachten tot onze op internet bestelde telefoons binnen komen!
Verwijderd
als je het zo bekijkt is hier bijna geen info betrouwbaar...als ik zeg dat Belcompany me verteld heeft dat ik hem morgen kan gaan halen, dan geef ik mijn bronnen prijs maar ik kan dat ook helemaal verzinnen hoor...Cendris_Fisher schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 12:18:
[...]
Ik waardeer je support aan dit topic, maar eerlijk gezegd is jouw bewering niet echt betrouwbaar, noem op z'n minst dan even een bron o.i.d. Ikkan ook wel zeggen dat iedereen hem morgen kan halen in de telecom shops, maar hoe betrouwbaar is mijn woord zonder bron o.i.d.? Inderdaad 0,0%
btw...dit is helemala offtopic...net zoals ik nu
Verwijderd
Hah, je hebt gelijk. Ik heb het natuurlijk over de winkelende mensen.DoubleD1980 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 00:47:
[...]
[...]
[...]
Naja.. werknemer is in dienst van de winkelier. Dus op zich niet raar als de baas meer weet dan zijn ondergeschikten toch?
Verwijderd
en waar baseer jij dit op? Is me tot nu toe nog niet opgevallen dat mijn toestellen iets missen. Het kan natuurlijk zo zijn, dat per winkel het verschilt. Met welke winkel heb jij dan wel eens slechte ervaringen mee gehad?Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 10:01:
[...]
omdat ik, als ik iets koop voor 700 euro, eerst wil zien of het compleet is en werkt. Als je een keer een engels toestel ontvangt terwijl een nederlands verwacht of een toestel zonder achterklepje leer je het wel af om voor het goedkoopste te gaan. Als je namelijk dan moeten ruilen/terugsturen ben je 6 weken verder en heb je wel betaald. Naar een winkel ga je terug en ruil je meteen om om haalt het ontbrekende onderdeel op. Of je krijgt je geld terug
ff over de N95. Ik was onlangs nog langs een winkel geweest. Als ik mijn t-mobile abonnement verlengd met een Flex 30 + pocket internet voor 1 jaar, hoefde ik nog waarschijnlijk €239,- bij te betalen. Is dit een goede deal, want anders ga ik hem alvast reserveren!
Verwijderd
Weet je zeker dat ie volgende week uitkomt. Alle winkels waar ik ben geweest beweren ze bijna 100 procent zkr dat ie begin mei uitkomt? Uit welke winkel of internetsite heb jij deze informatie gevonden????Tumtum schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 10:20:
[...]
Beterrr...
die eerste berichten hier van mensen die het toestel al hebben hebben mij alleen maar meer doen 'hunkeren' naar die phone. Laat maar komen dus!
Dit topic is gesloten.