Nokia N95 topic - deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste
Acties:
  • 136.585 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Bedankt voor uw email,

Deze toestellen zijn inderdaad op voorraad.

Met vriendelijke groet, 
eXpansys Nederland / Belgie
HTC Partner
NL tel : +31 (0) 23 5689 188 
BE tel: +32 (0) 32 06 19 66 
fax: +31 (0) 23 5689 189 
www.expansys.nl
www.expansys.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is de opvolger :http://www.negrielectronics.com/product_info.php?manufacturers_id=25&products_id=223&osCsid=036ba509eea71dbd04e1b35eb5da0515

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:45
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 10:01:
Hier is de opvolger :http://www.negrielectronics.com/product_info.php?manufacturers_id=25&products_id=223&osCsid=036ba509eea71dbd04e1b35eb5da0515
eerder de opvolger van de N800 dan van de N95, gezien het qwerty toetsenbord en het toutchscreen.

overgens ziet hij er wel gelikt uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewonecolalight
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-01 16:22
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 10:01:
Dat is zeker weten een hoax... en stel het is er geen, dan zal het zeker niet de opvogler van de N95 worden... dan eerder van de E90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Het gerucht gaat dat het Nokia`s eerste WM5/6 based phone wordt. Echter is dat gewoon een photoshop dus veel waarde moet je er niet aan hechten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Jaja...

Deze photoshop is al een tijdje te zien op internet. Tevens draait MS Word op deze photoshop, lekker geloofwaardig dus...
DaannO schreef op maandag 02 april 2007 @ 10:09:
[...]

Het gerucht gaat dat het Nokia`s eerste WM5/6 based phone wordt. Echter is dat gewoon een photoshop dus veel waarde moet je er niet aan hechten. :)
Reken er maar op dat Nokia géén WM based device zal lanceren/aankondigen.

[ Voor 56% gewijzigd door Ginz op 02-04-2007 10:10 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ginz schreef op maandag 02 april 2007 @ 10:09:
Jaja...

Deze photoshop is al een tijdje te zien op internet. Tevens draait MS Word op deze photoshop, lekker geloofwaardig dus...

[...]

Reken er maar op dat Nokia géén WM based device zal lanceren/aankondigen.
Was geloof ik zelfs iets op de FP daarvan. ;)

Overigens heb ik net even gekeken bij een distributeur van Nokia in Nederland en die heeft de N95 nog niet op voorraad. :)

edit:

Niks van kunnen vinden op de FP, alleen dit: nieuws: Nokia gaat zoeksamenwerking met Windows Live aan
Maar dat slaat niet terug op mijn verhaal. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door DaannO op 02-04-2007 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het twijfelen of ik nu al een 2GB microSD kaart moet gaan bestellen voor de N95 die een dezer weken op de deurmat zal vallen, of dat ik misschien toch moet wachten of de 4GB microSD kaart toch geaccepteerd wordt in de N95.

Van Mobilereview forums:
ive searched and found this pic on german forum Telefon-Treff.de.
one user has a proto n95 and some sdhc 4gb micro SD from SanDisk for testing this.
now i think the n95 is really a killerphone
Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/9743/n95ys0na1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelJunkie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 12:53
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 09:56:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Bedankt voor uw email,

Deze toestellen zijn inderdaad op voorraad.

Met vriendelijke groet, 
eXpansys Nederland / Belgie
HTC Partner
NL tel : +31 (0) 23 5689 188 
BE tel: +32 (0) 32 06 19 66 
fax: +31 (0) 23 5689 189 
www.expansys.nl
www.expansys.be
Dussss....? :z :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moeilijk moeilijk... als er nu weer wordt gezegd dat ze waarschijnelijk deze week naar de winkels geshipped worden. Want voor 100 eu prijsverschil wacht ik liever een paar dagen.

toch verleidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 10:40:
[...]

moeilijk moeilijk... als er nu weer wordt gezegd dat ze waarschijnelijk deze week naar de winkels geshipped worden. Want voor 100 eu prijsverschil wacht ik liever een paar dagen.

toch verleidelijk!
verleidelijk? vind 100 eu prijsverschil nogal veel om het verleidelijk te noemen. Stel je koopt hem nu, en over 4 dagen heeft elke winkel hem op voorraad, nou dan sla je jezelf hard voor je kop want voor die 100 euro had jeo ok extra geheugen kunnen kopen of andere leuke dingen.

Bovendien vind ik het nogal raar dat nergens in nederland de exacte datum bekend is, maar hun hem al wel op voorraad hebben en binnen een week kunnen uitleveren. Heb zo mijn vraagtekens bij hun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jarnoootje schreef op maandag 02 april 2007 @ 10:54:
[...]

verleidelijk? vnid 100 eu prijsverschil nogal veel om het verleidelijk te noemen. Stel je koopt hem nu, en over 4 dagen heeft elke winkel hem op voorraad, nou dan sla je jezelf hard voor je kop want voor die 100 euro had jeo ok extra geheugen kunnen kopen of andere leuke dingen.

Bovendien vind ik het nogal raar dat nergens in nederland de exacte datum bekend is, maar hun hem al wel op voorraad hebben en binnen een week kunnen uitleveren. Heb zo mijn vraagtekens bij hun
i agree

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is het een vieze truuc om mensen de N95 te laten kopen voor teveel geld.. Heeft iemand bij expansys besteld???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewonecolalight
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:17:
volgens mij is het een vieze truuc om mensen de N95 te laten kopen voor teveel geld.. Heeft iemand bij expansys besteld???
Ik denk ook dat het een vieze truc is. Ze zeggen er 48 op voorraad te hebben... Tegen degene die em daar besteld kunnen ze makkelijk zeggen dat alle 48 al meteen uitverkocht waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:17:
vieze truuc? misschien lichtelijk overdreven. Wat natuurlijk wel kan is dat ze geimporteerde toestellen verkopen die uit landen komen waar de N95 al wel goed geleverd worden en dat ze de daarvoor gemaakte transportkosten doorrekenen aan de klanten.

Toch acht ik niemand (bijna niemand misschien) zo gek om voor 100eu meer die telefoon daadwerkelijk te kopen. Of je moet natuurlijk wel erg veel geld teveel hebben.

Zijn er overgens al complete reviews te vinden van de telefoon? of alleen nogmaar losse delen over de verschillende functies.

Ben toch wel erg benieuwd naar het 'totaal' beeld van dit toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N95-fans....dit soort berichten lees ik bij de nieuwe gebruikers in o.a. UK en USA e.d.:

"only the N95s made in china (made by nokia) have the protective plastic cover over the screen.
The normal ones made in finland have no cover at all."

en

"This means that even with a screen protector the n95 screen is very vunerable as it is not encased under the housing like most phones."

en

"I've the N95 physically with me right here right now.

The N95 has the same hard plastic/acrylic cover on it just like the N73."

en

"Made by nokia = Made in China = Plastic Sheet covering the actual Screen
Made in Finland = No Plastic sheet covering the actual Screen."

en zo gaat het nog even door. Ik begrijp eruit dat er verschillende producten zijn. Die uit Singapore en China etc. zijn wel beschermd en degene die wij dus gaan krijgen zullen net zo'n scherm hebben als de N93 die ik had. Oftewel, veel schoonvegen, zeer voorzichtig, zeker een draagtas en niet in de broekzak! Weet iemand daar iets meer over? Mijn N93 had ook een totaal onbeschermde display en was ook erg gevoelig voor eventuele schade, maar de N93 kon ik natuurlijk dichtklappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:27:
N95-fans....dit soort berichten lees ik bij de nieuwe gebruikers in o.a. UK en USA e.d.:

"only the N95s made in china (made by nokia) have the protective plastic cover over the screen.
The normal ones made in finland have no cover at all."

en

"This means that even with a screen protector the n95 screen is very vunerable as it is not encased under the housing like most phones."

en

"I've the N95 physically with me right here right now.

The N95 has the same hard plastic/acrylic cover on it just like the N73."

en

"Made by nokia = Made in China = Plastic Sheet covering the actual Screen
Made in Finland = No Plastic sheet covering the actual Screen."

en zo gaat het nog even door. Ik begrijp eruit dat er verschillende producten zijn. Die uit Singapore en China etc. zijn wel beschermd en degene die wij dus gaan krijgen zullen net zo'n scherm hebben als de N93 die ik had. Oftewel, veel schoonvegen, zeer voorzichtig, zeker een draagtas en niet in de broekzak! Weet iemand daar iets meer over? Mijn N93 had ook een totaal onbeschermde display en was ook erg gevoelig voor eventuele schade, maar de N93 kon ik natuurlijk dichtklappen.
laten we niet hopen dat dit echt waar is. Heb geen zin om altijd deze telefoon in een hoesje te moeten hebben. Dan maar displayfolie er overheen als dat wel helpt.

Overgens heeft mijn N80 daar geen last van. De telefoon ziet er al vrij gehavend uit, zijkant, onderkant, bovenkant maar op mijn display zit nog geen enkel krasje terwijl ik hem altijd in mijn zak heb. We zullen af moeten wachten tot hij EINDELIJK :) in nederland geleverd gaat worden denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Laatst online: 13-09 10:52
ze bedoelen:

china: heeft een folie
finland: geen folie

de folie trek je er toch af omdat dit er niet uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jarnoootje schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:21:
[...]

vieze truuc? misschien lichtelijk overdreven. Wat natuurlijk wel kan is dat ze geimporteerde toestellen verkopen die uit landen komen waar de N95 al wel goed geleverd worden en dat ze de daarvoor gemaakte transportkosten doorrekenen aan de klanten.

Toch acht ik niemand (bijna niemand misschien) zo gek om voor 100eu meer die telefoon daadwerkelijk te kopen. Of je moet natuurlijk wel erg veel geld teveel hebben.

Zijn er overgens al complete reviews te vinden van de telefoon? of alleen nogmaar losse delen over de verschillende functies.

Ben toch wel erg benieuwd naar het 'totaal' beeld van dit toestel!
Expansys heeft toch alleen EU-toestellen? Deze hebben alleen engelse taalkeuze zegt men. Iemand op Amersfoort had geimporteerde toestellen uit Engeland (zijn vader werkt daar) op internet staan. Ik heb daarop gereageerd en daar zat dus inderdaad geen Nederlandse taal op. Omdat de produktcode afwijkt van de benelux-toestellen/"vaste land toestellen" kan er ook geen sw-update worden gedaan door een nederlands NSP zegt men. Weet niet of dat zo is, zo technisch ben ik ook weer niet. Men zegt wel dat eventueel het veranderen van de produktcode de garantie aantast. Klopt dit verhaal? zijn er mensen die hiermee ervaring hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
Ja die folie is toch meer voor transport enzo?
Ik ken niemand die dat er meer dan een paar dagen op laat zitten, dat ziet er niet uit en het laat ook vanzelf wel los op een gegeven moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carthorian
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-12-2024
Dat is de beschermfolie om ermee naar huis te gaan (bij wijze van spreken). Er is ook een folie, zoals bij PDA's, die je erop kan doen om het scherm tegen krassen te beschermen. In China zal die er standaard opzitten, en bij de Finse versie zal je die apart kunnen kopen.

edit: die beschermfolie van pda's zie je niet als je hem er goed opdoet

[ Voor 12% gewijzigd door carthorian op 02-04-2007 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
Oh ok, dergelijke folie heb ik nog nooit op een gsm gezien.
Als het er bij mij opzit haal ik het er alsnog af trouwens, vind het lelijk staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nasty Nate schreef op maandag 02 april 2007 @ 12:00:
Ja die folie is toch meer voor transport enzo?
Ik ken niemand die dat er meer dan een paar dagen op laat zitten, dat ziet er niet uit en het laat ook vanzelf wel los op een gegeven moment.
Nou, wat ik er uit begrijp is dat er kennelijk een N95 is die (net als de N73) een soort glasachtige laag over het "naakte" display heeft. Ik geloof zelfs zoiets als bij de N70, waar je zelfs een hele nieuwe cover kunt plaatsen. Deze versie zou men in Azië krijgen.
De versie waar nu druk over gereviewed wordt, die bijvoorbeeld in Engeland te verkrijgen is/wordt, zou slechts het "naakte" display hebben zonder enige vorm van bescherming. Tevens is er inderdaad folie te verkrijgen die bedoelt is om permanent te gebruiken.

Nu ken ik zelf de N73 net erg goed. Hoe zit het met die display? En over folie... :'( ...dat kan in mijn ervaring nooit het scherm ten goede komen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 12:00:
[...]

Expansys heeft toch alleen EU-toestellen? Deze hebben alleen engelse taalkeuze zegt men. Iemand op Amersfoort had geimporteerde toestellen uit Engeland (zijn vader werkt daar) op internet staan. Ik heb daarop gereageerd en daar zat dus inderdaad geen Nederlandse taal op. Omdat de produktcode afwijkt van de benelux-toestellen/"vaste land toestellen" kan er ook geen sw-update worden gedaan door een nederlands NSP zegt men. Weet niet of dat zo is, zo technisch ben ik ook weer niet. Men zegt wel dat eventueel het veranderen van de produktcode de garantie aantast. Klopt dit verhaal? zijn er mensen die hiermee ervaring hebben.
Kan iemand dat bevestigen/ontkennen? Ik heb zelf ook een N95 EU-versie in pre-order en als ik geen sw-updates kan doen, verandert dat de zaak wel enigszins. Ik heb zelf in ieder geval alvast een e-mail verstuurd naar Expansys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewonecolalight
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 12:17:
[...]

Kan iemand dat bevestigen/ontkennen? Ik heb zelf ook een N95 EU-versie in pre-order en als ik geen sw-updates kan doen, verandert dat de zaak wel enigszins. Ik heb zelf in ieder geval alvast een e-mail verstuurd naar Expansys.
Naar mijn mening is dit onzin... wij krijgen hier ook vaak genoeg eu versies binnen van toestellen. Op N-serie toestellen zit altijd standaard engels, frans, duits, nederlands en turks. en softwareupdates kunnen ook gewoon uitgevoerd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:32
Nasty Nate schreef op maandag 02 april 2007 @ 12:04:
Oh ok, dergelijke folie heb ik nog nooit op een gsm gezien.
Als het er bij mij opzit haal ik het er alsnog af trouwens, vind het lelijk staan.
zie je niet, ik had een pda met zo'n ding erop (al toen ik die kocht) kwam er pas 2 maanden later achter! als je die er maar goed op plakt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders verander je de productcode toch :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewonecolalight schreef op maandag 02 april 2007 @ 12:22:
[...]

Op N-serie toestellen zit altijd standaard engels, frans, duits, nederlands en turks.
Eeehmm...
Bij jullie wel, ja. Mijn in NL gekochte 5120 had dat indertijd ook.
Maar is dat dan een EU-versie ?
Zweden is ook EU, en die krijgen dezelfde als wij: met Engels, Fins, Zweeds, Noors, Ijslands, Deens.

We hebben in het verleden wel eens een paar geflashte toestellen (K750i, uit Engeland) verkocht, maar voor de garantie draaiden we zelf op (geflasht, niet bedoeld voor Scandinavië = geen SE-garantie). Dat kon niet uit, en doen we dus ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 12:33:
Anders verander je de productcode toch :) .
wel garantie weg zegt men

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewonecolalight schreef op maandag 02 april 2007 @ 12:22:
[...]

Naar mijn mening is dit onzin... wij krijgen hier ook vaak genoeg eu versies binnen van toestellen. Op N-serie toestellen zit altijd standaard engels, frans, duits, nederlands en turks. en softwareupdates kunnen ook gewoon uitgevoerd worden
nee hoor, Import eu-toestellen uit italie hebben alleen italiaans, duits en engels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb onderzoek gedaan of er meschien de N95 eerder in Belgie uit zou komen: :P Heb ik een email gestuurd naar NokiaStore Antwerpen:

Beste,

wij verwachten het toestel begin mei.

we houden u via mail op de hoogte
mvg
Nokia Store
Antwerpen

ANTWOORD: NEE !! |:( |:( :? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In andere landen zijn ze uitgekomen die N95 en in de Benelux niet.. Gaat de postverkeer in de Benelux Per postduif ofzo? belachelijk !! iets wat ik niet snap. En wat ook raar is dat Nokia bevestigd dat de N95 naar de leveranciers in europa en azie worden verscheept.. Hoe lang kan dat duren?? . anderhalve maand???? raar allemaal........ :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:11:
In andere landen zijn ze uitgekomen die N95 en in de Benelux niet.. Gaat de postverkeer in de Benelux Per postduif ofzo? belachelijk !! iets wat ik niet snap. En wat ook raar is dat Nokia bevestigd dat de N95 naar de leveranciers in europa en azie worden verscheept.. Hoe lang kan dat duren?? . anderhalve maand???? raar allemaal........ :X :X
Zo werkt het nu eenmaal. Waarom wordt de PS3 eerst in Japan, 4 maanden later in de VS en nog eens 5 maanden later in Nederland verkocht?? Dat is gewoon de strategie van het bedrijf. Bovendien kun je niet ineens de hele wereld voorzien van N95's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewonecolalight
Wat ik dan ook niet helemaal snap.
Er werd op de vorige pagina gezegd dat er 2 producties zijn.... finland en china...
waarom zegt nokia dan dat ze verscheept worden naar azie?
volgens mij is er maar 1 productie, en dat is die van finland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mumbly
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-03-2024
Het is vanaf het eerste moment door Nokia aangegeven dat de release van de N95 eerste in de UK zal uitkomen gevolgd door de rest van Europa 2 weken later. Waarom is inderdaad een antwoord dat Nokia je kan geven. Daarnaast zijn er een aantal aanbieders die eerst hun "branded" software er op willen zetten en testen. Dat geeft nog eens twee tot 3 weken extra.
Dus ga er vanuit dat, met de release van de N95 in de UK afgelopen weekend/vandaag dat ze rond half april unbranded te koop zijn. Voor een Vodafone, die alles eerst voorziet van hun eigen software, mag je er nog twee tot drie weken bij optellen.

Vandaar dat je berichten ziet die uiteenlopen van "binnen 14 dagen" tot "begin mei".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelJunkie
Jarnoootje schreef op maandag 02 april 2007 @ 10:54:
[...]

...
Precies, vandaar mijn "dusss" van hierboven, ik kan me niet voorstellen dat zij hem nu al hebben en bijv. SmartPhoneShop hem pas in mei verwacht.. Vreemde situatie

[ Voor 41% gewijzigd door PixelJunkie op 02-04-2007 14:00 . Reden: mijn tekst was weg :| ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Laatst online: 13-09 10:52
mumbly schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:42:
Het is vanaf het eerste moment door Nokia aangegeven dat de release van de N95 eerste in de UK zal uitkomen gevolgd door de rest van Europa 2 weken later. Waarom is inderdaad een antwoord dat Nokia je kan geven. Daarnaast zijn er een aantal aanbieders die eerst hun "branded" software er op willen zetten en testen. Dat geeft nog eens twee tot 3 weken extra.
.

Vandaar dat je berichten ziet die uiteenlopen van "binnen 14 dagen" tot "begin mei".
@mumbly

Volgens mij valt het testen van software door andere aanbieders wel mee. In Engeland hebben zowel t-mobile/vodafone/orange/o2 hun eiegn versies al. Het vertalen is al gedaan lijkt me. Ik denk dat het puur wachten is op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Ik heb nog nooit een Nokia gehad zonder "glaasje" voor het scherm (7650, 3650, 6600, 6630, N91) en als ik dit zo hoor over net scherm van de Nokia N95 zou dat een serieuze overweging zijn om het wellicht te laten schieten.
Zeker omdat ik er ook mee naar de manege ga enzo (vuil, stof, ect.)....... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 23:50
Darkwolf_1982 schreef op maandag 02 april 2007 @ 14:31:
Ik heb nog nooit een Nokia gehad zonder "glaasje" voor het scherm (7650, 3650, 6600, 6630, N91) en als ik dit zo hoor over net scherm van de Nokia N95 zou dat een serieuze overweging zijn om het wellicht te laten schieten.
Lijkt mij eigenlijk uitgesloten dat er niet zo'n plasticje voor t scherm zit. Anders kan je elke week je toestel wel opsturen met een barst etc. Bij geen enkele review is er ook iets over gezegd. Misschien dat de datum waarop die berichten op die forums gepost zijn iets zegt over de getrouwheid van die berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk (ben er zelfs vrij zeker van) dat dit erg misbegrepen is. Ik kan me niet voorstellen dat Nokia een scherm van een zulk duur toestel niet zou beschermen...het gaat hier trouwens over een toestel dat niet beschikt over een touch-screen dus ik zou het nut er niet van inzien om geen bescherming te bieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:52
Zit er geen cover over het scherm dan? |:(
Dat zou natuurlijk niet echt handig zijn.... Als ik zie hoe vaak mijn oudere Nokia's vielen enz... Nieuw covertje er overheen en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelJunkie
Razer schreef op maandag 02 april 2007 @ 14:47:
[...]

Zit er geen cover over het scherm dan? |:(
Dat zou natuurlijk niet echt handig zijn.... Als ik zie hoe vaak mijn oudere Nokia's vielen enz... Nieuw covertje er overheen en klaar :)
Volgens mij betreft het dat plasticje wat je er na de eerste keer vasthouden vanaf trekt... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit onderwerp wordt druk over gespeculeerd bij o.a. de Engelse N95-bezitters. Nogmaals, ik weet natuurlijk niet zeker OF het zo is. Ik heb zelf de N93 gehad...deze had een totaal onbeschermd display, echter de N93 klap je open en dicht. Ik heb momenteel de N70 en het display van dat toestel wordt beschermd door een kunsttof cover die je eventueel kunt vervangen.

Ik sluit me aan bij het feit dat Nokia zo'n duur toestel toch wel enige bescherming mee zal geven. Feit blijft dat bezitters in Engeland en Azië verschillende dingen zeggen over zowel het display, als de inhoud van de doos. (Dat laatste snap ik wel!)

Lees: "forum waar mensen zelf de n95 hebben gekocht: mobile-review forum (komende dagen zullen steeds meer mensen die de n95 hebben gekocht hier hun meningen schrijven. wel het lezen waard lijkt me...)" PAGINA 72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:06
Symbian freak heeft een uitgebreide cameratest gedaan met de N95 (en ter vergelijking wat andere camera's ook gebruikt) en zijn bevindingen gepost: http://www.symbian-freak....okia_n95_mediasamples.htm

[ Voor 14% gewijzigd door Sjowhan op 02-04-2007 15:32 ]

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Struik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-08-2022
Over de discussie van het onbeschermde display.
Het ''lijkt'' me onzin. In geen enkele betrouwbare review als b.v. die van ''AllAboutSymbian'' wordt gerept over dit ''probleem''. En een onbeschermde display lijkt mij toch een echte ''con''. Verder, zoals eerder in dit topic te lezen, doken er al covers met platic display op voor de N95.
Volgens mij proberen fans van andere merken [die nog steeds geen vergelijkbare telefoon hebben] dit diamantje gewoon de grond in te boren en mensen af te schrikken tot de koop van de N95 :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjowhan schreef op maandag 02 april 2007 @ 15:30:
Symbian freak heeft een uitgebreide cameratest gedaan met de N95 (en ter vergelijking wat andere camera's ook gebruikt) en zijn bevindingen gepost: http://www.symbian-freak....okia_n95_mediasamples.htm
Ik weet niet wat jullie vinden, maar ik zie goede kwaliteit...zowel in foto als in video! :)

In macromode is de flits wel iets te sterk zie ik. Het lichte "schokkige" beeld als er in de videomode wordt bewogen is hetzelfde als bij de N93. Is echter ook zeer afhankelijk van degene die filmt. Vraagt namelijk ook enige kennis van het zogenaamde "technisch" filmen. ;)

Kortom...ik ben tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Struik
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 15:47:
[...]

Ik weet niet wat jullie vinden, maar ik zie goede kwaliteit...zowel in foto als in video! :)

In macromode is de flits wel iets te sterk zie ik. Het lichte "schokkige" beeld als er in de videomode wordt bewogen is hetzelfde als bij de N93. Is echter ook zeer afhankelijk van degene die filmt. Vraagt namelijk ook enige kennis van het zogenaamde "technisch" filmen. ;)

Kortom...ik ben tevreden!
De kwaliteit is ook vrij goed :Y. Wat veel mensen verkeerd aan het licht brengen is dat de N95 helemaal niet zo slecht fotografeerd! ALLEEN, je moet goed kunnen fotograferen, als je dat kunt, weet hoe het moet, dan kun je prachtige plaatjes schieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Off topic: en wat is dan de juiste manier om met je gsm mooie foto;s te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Wow, die video kwaliteit!!!

dat is netjes! :)
(foto is ook super, maar video is nog nooit echt super geweest (wat ik gezien heb) voor een gsm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Struik
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 16:17:
Ik ben ook geen fotograaf hoor :p.
Maar het gaat vooral om de condities van de omgeving [licht donker], plaats van shot, afstand object, etc. Ik las al eens eerder dat de camera redelijk goed is, maar gewoon goed kan fotograferen als je weet hoe je moet fotograferen. D.w.z. dat je o.a. rekening houdt met de bovengenoemde omstandigheden. Veel gebruikers van een mobiel met camera willen graag ''even snel'' een shot nemen van een bepaald moment. Die combinatie is niet goed te combineren met een camera op een gsm en de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carthorian
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 13:01:
Heb onderzoek gedaan of er meschien de N95 eerder in Belgie uit zou komen: :P Heb ik een email gestuurd naar NokiaStore Antwerpen:

Beste,

wij verwachten het toestel begin mei.

we houden u via mail op de hoogte
mvg
Nokia Store
Antwerpen

ANTWOORD: NEE !! |:( |:( :? ;(
Ben er net geweest en toen zei de verkoper 2 weken ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Oftewel, ze zeggen allemaal wat anders..... Niet om jou te pesten, maar omdat ze het ook niet weten.

[ Voor 39% gewijzigd door Ginz op 02-04-2007 17:05 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ginz schreef op maandag 02 april 2007 @ 17:05:
Oftewel, ze zeggen allemaal wat anders..... Niet om jou te pesten, maar omdat ze het ook niet weten.
Inderdaad, ik zou gewoon lekker wachten en alleen vanuit dit verhaal gaan: Nokia N95 multimedia computer starts shipping

Voordat het echt in de winkel licht, gaat er wel een maandje overheen. Geduld is een schone zaak. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 16:17:
Probeer fotomobieltje.nl eens...
Misschien kun je daar wat inspiratie op doen.

Zelf heb ik van deze man een boekje "digitaal fotograferen zonder handleiding".
Leuk boekje, met een aantal hele aardige tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokeandnoise
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-04-2024
gsmplaza heeft levert hem vanaf 27 april..

http://www.gsmplaza.nl/toestel/Nokia+N95.html&style=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cendris_Fisher schreef op maandag 02 april 2007 @ 16:42:
[...]

Ik ben ook geen fotograaf hoor :p.
Maar het gaat vooral om de condities van de omgeving [licht donker], plaats van shot, afstand object, etc. Ik las al eens eerder dat de camera redelijk goed is, maar gewoon goed kan fotograferen als je weet hoe je moet fotograferen. D.w.z. dat je o.a. rekening houdt met de bovengenoemde omstandigheden. Veel gebruikers van een mobiel met camera willen graag ''even snel'' een shot nemen van een bepaald moment. Die combinatie is niet goed te combineren met een camera op een gsm en de kwaliteit.
Dat is nou wel juist de bedoeling van een telefoon plus camera in één. Als je van te voren weet dat je een hoge-kwaliteits foto wilt gaan maken dan kun je in de voorbereiding ook wel een goede camera meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:30
foto's gemaakt met N95 _/-\o_ _/-\o_

Ander forum met user "review" , met wat foto's :
http://forums.hardwarezon...hp?t=1574078&page=4&pp=15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Struik
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:22:
[...]

Dat is nou wel juist de bedoeling van een telefoon plus camera in één. Als je van te voren weet dat je een hoge-kwaliteits foto wilt gaan maken dan kun je in de voorbereiding ook wel een goede camera meenemen.
Daarover verschillen de meningen. Ik neem b.v. deze telefoon omdat ik niet graag allemaal losse electronica wil mee slepen, ik heb liever alles in één. Ik bedoel ook meer dat je niet moet verwachten dat je zonder ergens rekening mee te houden, je telefoon uit je zak kan halen en klakkeloos een kiekje neemt en dan verlangt dat je een high quality foto hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een mailtje gehad van Expansys: "Uw bestelling (Nokia N95 EU) is verzonden." Ik weet niet waar hij vandaan komt, maar het zal een dagje of twee duren. Ik heb geen reactie meer gehad op mijn vragen ( Verwijderd in "Nokia N95 topic - deel 1" ) over updates via NL-e telco's in de EU-versie, dus ik hoop er maar het beste van.

Volgens DHL vertrekt de boel vanaf Marseille - Frankrijk, niet uit de UK dus, wat ik in eerste instantie dacht.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 21:34 . Reden: url naar reactie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 23:50
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 11:12:
Net een mailtje gehad van Expansys: "Uw bestelling (Nokia N95 EU) is verzonden." Ik weet niet waar hij vandaan komt, maar het zal een dagje of twee duren. Ik heb geen reactie meer gehad op mijn vragen ( Verwijderd in "Nokia N95 topic - deel 1" ) over updates via NL-e telco's in de EU-versie, dus ik hoop er maar het beste van.
Ze kunnen die updates wel doen. Ik had mijn 6680 bij gsmtrack besteld. Dit was toen een UK import toestel. Er zat een formulier bij dat ik hem op kon sturen zodra er NL software beschikbaar was. Zij hebben het toestel toen naar Dynafix gestuurd om er NL software op te zetten (duurde overigens een maand dus dat doe ik ook nooit meer!). Later bij een nieuwe update wou ik hem laten flashen bij een NSP (PHC-Telecom) en daar vroeger ze 35 euro excl BTW voor omdat het toestel origineel uit UK kwam en ik er NL software op wilde. Dat heb ik toen niet gedaan. Ik heb het zelf een keer gedaan met NSU en toen kreeg ik weer de UK software op mijn telefoon. Laatst heb ik een keer de productcode gewijzigd naar een NL versie en toen kon ik hem gewoon met NSU updaten naar de NL software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
En er is weer wat nieuws bekend:
Het high-end model Nokia N95 draait op twee processoren. Eén daarvan zorgt voor het draaien van de applicaties, is eveneens van het type ARM 11 en draait op 332 MHz. Er zit ook een 3D grafische hardware-accelerator in. De andere processor houdt zich uitsluitend bezig met de telefoonfuncties. Nokia noemt de N-series niet voor niets multimediacomputers: door het gebruik van twee processoren gaan ze ook intern steeds meer op 'echte' computers lijken, met co-processoren voor gespecialiseerde taken, zoals 3D, audio en video
CPU:

Dual CPU
CPU Type: ARM 11
CPU Clock Rate: 332 MHz
3D Graphics HW Accelerator

Memory:

Max User Storage: 160 MB
NAND Memory: 256 MB
SDRAM Memory: 64 MB
~20 MB Free Executable RAM Memory
Memory Card: Micro SD
Max Memory Card Size: 2 GB
Memory Card Feature: Hot Swap
Unlimited Heap size
Unlimited Jar size

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Dual core in een telefoon... :D

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Hebben ze de specs veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Nee, vrijgegeven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:19

Sick Nick

Drop the top!

Dat is niet zo bijzonder, er zijn genoeg HTC/Qtek modellen die een dual core cpu hebben, ook 1 core voor het pda/media gebeuren en 1 core voor het gsm gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Laatst online: 12-05 23:19
Poeh schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 21:58:
[...]

Hier in de buurt (Mook/Groesbeek bij Nijmegen) heb ik qua provider eigenlijk altijd slechts de keus gehad tussen KPN en Vodafone (netwerk). Met andere providers had je simpelweg geen of beroerd bereik. Daarom ben ik ook huiverig om op T-Mobile over te stappen. Weten jullie hoe het bereik van Telfort over het algemeen is? En klopt het dat sommige providers van netwerk switchen zodra je onvoldoende bereik hebt? Ik weet dat het nogal offtopic is, maar dit speelt allemaal wel mee met de keuze van een provider voor 'mijn N95'.
Zojuist ben ik in Nijmegen naar de Primafoon gewandeld en daar wist men mij te vertellen dat er sinds 31 maart 2007 ook onbeperkt mobiel internet van KPN/Hi mogelijk is voor € 9,95 per maand via UMTS/GPRS met 128kb down!

Zie hier: http://www.hi.nl/web/show/id=62423

Klikt dit interessant of zitten er nog adders onder het gras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelJunkie
Poeh schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:59:
[...]

Zojuist ben ik in Nijmegen naar de Primafoon gewandeld en daar wist men mij te vertellen dat er sinds 31 maart 2007 ook onbeperkt mobiel internet van KPN/Hi mogelijk is voor € 9,95 per maand via UMTS/GPRS met 128kb down!

Zie hier: http://www.hi.nl/web/show/id=62423

Klikt dit interessant of zitten er nog adders onder het gras?
Ik bekijk de site nu, ziet er okee uit, als dit (zonder addertjes :9 ) het geval is, ga ik misschien nog van overstappen van T-Mobile naar Hi! 128kb > 8kb :o _/-\o_ !

Edit:
Ik lees net:
- De data snelheid is gelimiteerd tot 128 Kbps download / 64 Kbps upload.
- Het is niet toegestaan deze abonnementen te gebruiken i.c.m. een laptop of voor Voice-over-IP diensten.
- Het bekijken van streaming video’s wordt apart in rekening gebracht.
- Op de FlatFee is een fair use policy van toepassing. Als een klant exponentieel (10x) meer verbruikt dan dat klanten met dit abonnement gemiddeld verbruiken, wordt de klant door KPN verzocht het verbruik te matigen.
Bron

128kbps is nogsteeds beter dan 64kbps bij T-Mobile... Maar voor zover ik weet brengen ze bij T-Mobile geen aparte kosten in rekening voor streaming video, is het gebruik in/met een laptop niet verboden en VoIP gewoon toegestaan...

Quote van een reactie op het artikel uit te bron:
De FUP heb ik ook mijn vraagtekens bij, 10x het gemiddelde gebruik.. Het klinkt al tegenstrijdig.. Als iedereen 10GB per maand verbruikt is er geen probleem, als 1000 mensen 1MB per maand gebruiken en 1 gebruiker 11MB dan is er wel een probleem.. Nee, een erg hypocriete FUP in mijn ogen..
/me agrees

Afzetters :( ;) ...

Ik blijf bij T-Mobile denk ik... O+

[ Voor 64% gewijzigd door PixelJunkie op 03-04-2007 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0a9f5d80648cdc3937e759e6f616fbdf/full.jpg

KPN knijpt nog aardig de lijn, echter is het wel een stuk beter dan het ``10tje`` van t-mobile. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelJunkie
DaannO schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 13:15:
[afbeelding]

KPN knijpt nog aardig de lijn, echter is het wel een stuk beter dan het ``10tje`` van t-mobile. ;)
Sorry, maar dat "10tje" begrijp ik niet helemaal :/ ... T-Mobile locked (dacht ik) voor EUR 9,50 per maand op 64/64 kbit/s = 8/8 kbyte/s, KPN doet dit voor EUR 9,95 per maand op 128/64 kbit/s = 16/8 kbyte/s... Wat je met die extra 8 KB/s moet snap ik niet helemaal, als het nou 128Kbyte/s waren was het natuurlijk wel erg interessant... Al die nadelen wegen niet op tegen die extra 8 KB/s... imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieSD
  • Laatst online: 21-02 14:31
Ybox schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:35:
foto's gemaakt met N95 _/-\o_ _/-\o_

Ander forum met user "review" , met wat foto's :
http://forums.hardwarezon...hp?t=1574078&page=4&pp=15
Ik twijfelde nog over de N95, omdat ik nog wat "roze" foto's zag op diverse forums, maar na het zien van deze geloof ik dat Nokia dat probleem opgelost heeft. Nog een paar maandjes en dan bestel ik hem bij mn nieuwe abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Rik.Reinink schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 13:29:
[...]

Sorry, maar dat "10tje" begrijp ik niet helemaal :/ ... T-Mobile locked (dacht ik) voor EUR 9,50 per maand op 64/64 kbit/s = 8/8 kbyte/s, KPN doet dit voor EUR 9,95 per maand op 128/64 kbit/s = 16/8 kbyte/s... Wat je met die extra 8 KB/s moet snap ik niet helemaal, als het nou 128Kbyte/s waren was het natuurlijk wel erg interessant... Al die nadelen wegen niet op tegen die extra 8 KB/s... imho
Je krijgt qua snelheid 2x zoveel voor het zelfde geld. Dat is al een vooruitgang. Echter is het misschien een kwestie van tijd voordat KPN dat streaming afschaft of misschien is er wel onderuit te komen zoals bij Orange. Ik vind dat dus wel een voordeel tov T-Mobile. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:20
Sick Nick schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:55:
[...]

Dat is niet zo bijzonder, er zijn genoeg HTC/Qtek modellen die een dual core cpu hebben, ook 1 core voor het pda/media gebeuren en 1 core voor het gsm gedeelte.
Idd. het zijn gewoon TI Omap processoren, helaas zijn die niet zo krachtig, maar wel erg energiezuinig. Daarom zitten er nu de laatste tijd meestal Samsung processoren in Windows Mobile telefoons. Overigens hangt de snelheid ook sterk af van de software (neem bijv. de Samsung i600). Op Mobile-Review is daar veel over te vinden: http://www.mobile-review.com/article-en.shtml.

[ Voor 7% gewijzigd door Hoedje op 03-04-2007 14:05 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:19
Uhhm T-mobile 64kbs?

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 54.8 KByte/sec
(=438 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 13.0 KByte/sec
(=104 kbps

Via de laptop en mijn p990i met PIT voor 9,50 per maand is niet slecht al zeg ik het zelf

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Quad core, zelfs.
Er zit zoveel in dat ze dit keer vergeten te melden dat er ook nog een aparte processor en framebuffer geheugen voor de camera in de phone zit! ;)
En dit wist ik al vanaf den beginne.

De chipset is van PowerVR
Als je dan dingen ziet als One - Who's Next dan begin ik toch wel te kwijlen wat dat betreft!
Laat die nieuwe N-GAGE revolutie maar komen! :9

Dit is hoe SystemRush eruit zit op de Nokia N95: KLIKKA!

[ Voor 14% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 03-04-2007 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Ehm, ik heb nu voor 7.50 per maand 10mb, toch best duur betaalt,
aangezien ik gisteren een sms kreeg dat je voor 10 euro onbeperkt kunt

maar, ik gebruik slechts 2 of 3 mb per maand, dan is geen abbo nog goedkoper (2.50 per mb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huh? Er zat toch een ATi GPU in of vergis ik me nu met een andere telefoon? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 16:58:
Dat is volgens mij alleen bij de Hermes, andere ben ik nog niet tegen gekomen met die gpu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Struik
Zojuist heeft allaboutsymbian deel 3 van hun Nokia N95 review geplaats. In dit deel gaat het over de camera die nader bekeken wordt. Zeker de moeite waard.

http://www.allaboutsymbia...N95-part_3_the_Camera.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 16:58:
Dat dacht ik dus ook ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanSte
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-12-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 11:12:

Volgens DHL vertrekt de boel vanaf Marseille - Frankrijk, niet uit de UK dus, wat ik in eerste instantie dacht.
vaag, er staat toch: Beschikbaarheid: Naar Schatting 3 Dagen

http://www.expansys.nl/p.aspx?i=141581

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fanste schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 23:32:
[...]

vaag, er staat toch: Beschikbaarheid: Naar Schatting 3 Dagen

http://www.expansys.nl/p.aspx?i=141581
Ze hadden enkele dagen geleden 50 stuks op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
....En ik ook!
Maar ik had snel mijn post gecorrigeerd want Symbian Freak heeft het over een PowerVR chipset van Imagination Technologies.
Hetzelfde word gezegd over de N93 toen hierover geschreven werd.
En daar beide dezelfde hardware hebben klopt dit dan ook wel.
Nokia en ATi zijn zeker samen gaan werken.
Maar ik heb het gevoel dat er zoveel geruchten en details ons de oren om zijn gevlogen we de draad zijn kwijt geraakt.
Net zoals dat er geen SiRFStar III chipset in de N95 zit, zo ook zal er geen ATi GPU in komen te zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er al aantrekkelijke aanbiedingen zijn voor de N95 met een abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidosda
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-11-2021
voor de gene die geintreseert zijn hier een n95 met tmobile lock

met fotos

http://forum2.mobile-revi...thread.php?t=62607&page=6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al jaren "Veronica magazine" en de laatste 3 jaar zit er een aantal pagina's standaard in onder de noemer: "Digi c.q. gadgets". De nieuwe, die ik gisteren in de bus kreeg, had bij genoemde rubriek de....jawel....N95!!..als onderwerp. Nou heb ik gemerkt dat die rubriek altijd aardig correct is.

Het onderwerp eindigd met: "Nokia N95..15 april..759 euro!!

Voor wat het waard is, het kan niet lang meer duren!!! 8)7 :9

Ik hoop voor dat bedrag dat er toch wel een 2gb geheugenkaart bij zit en een mooie stijlvolle draagtas ofzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 09:20:
Ik heb al jaren "Veronica magazine" en de laatste 3 jaar zit er een aantal pagina's standaard in onder de noemer: "Digi c.q. gadgets". De nieuwe, die ik gisteren in de bus kreeg, had bij genoemde rubriek de....jawel....N95!!..als onderwerp. Nou heb ik gemerkt dat die rubriek altijd aardig correct is.

Het onderwerp eindigd met: "Nokia N95..15 april..759 euro!!

Voor wat het waard is, het kan niet lang meer duren!!! 8)7 :9

Ik hoop voor dat bedrag dat er toch wel een 2gb geheugenkaart bij zit en een mooie stijlvolle draagtas ofzo!
Ik zag hem ook staan ja. Het viel me al op dat je doodgegooit werd met de N75 in de veronica gids (figuurlijk hè :P) en nu stond de N95 eindelijk bij de gadgets! Vorige week stond er iets in over "de komende nokia music phone. Deze is hier ook al een keer aan bod gekomen (Dat nieuwe LG-achtige design). Maar kan niet wachten totdat de echte gadget in mijn handen is! hahaha! Die reviews (met name die van allaboutsymbian.com) maken je ook wel lekker hè!

En een micro-sd van 2 gb kost toch ook niet zo veel... Dus mocht hij er nu niet bij zitten... Ik las bij mobile-review.com dat er in Engeland aanbiedingen zijn met gesproken navigatie in het pakket voor 1 (of 3) jaar. Dat is natuurlijk wel leuk als provider om aan te bieden! Het is natuurlijk altijd mooi meegenomen hoor! Maar het niet in het pakket zitten van een micro-SD kaartje is voor mij niet een afknapper ofzo...

Ik hoop trouwens wel dat het beeldscherm tegen een stootje kan. Ik ben van touchscreen afgestapt vanwege het gezeik dat ik met mijn beeldscherm had. Maargoed, dat zijn de keuzes des levens hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelJunkie
knny schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 15:31:
Uhhm T-mobile 64kbs?

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 54.8 KByte/sec
(=438 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 13.0 KByte/sec
(=104 kbps

Via de laptop en mijn p990i met PIT voor 9,50 per maand is niet slecht al zeg ik het zelf
Haha, wacht maar, dat had ik ook... Na een x-periode van tijd limiteren ze je... Ik was ook zo blij met mijn 70kb/s hier in Breda... nu lock @ 8kb/s :X

Ze geven je die x-periode om je lekker te maken aan de volle snelheid, heel slim... heel gemeen :(

[ Voor 6% gewijzigd door PixelJunkie op 04-04-2007 09:40 . Reden: 't klonk een beetje gemeen, zo bedoelde ik het niet... ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 09:30:
[...]

Ik hoop trouwens wel dat het beeldscherm tegen een stootje kan. Ik ben van touchscreen afgestapt vanwege het gezeik dat ik met mijn beeldscherm had. Maargoed, dat zijn de keuzes des levens hè ;)
Ik vrees dat we toch erg voorzichtig moeten zijn met het scherm...lees helaas het volgende van de reviews uit UK.

quote: "Well there seem to be conflicts all around on this scrren protection thing... Some owners say yes there is a second screen thats part of the housing although it is thin n touches the inner screen...
Some say its just directly exposed...

Now what is going on? Has someone tried to remove the front face plate to check? I read that the back cover is very easy to remove, is the front diff?"

en daarop volgend

quote: "The screen on mine is exposed, exactly like you would see a LCD monitor, no protection whatsoever, there is no clear plastic cover, no hard case nothing, its a black membrane like you would see on a monitor, that's only how I can explain it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan nog de volgende:

quote: "No the screen is not exposed. It has some sort of protective covering over it. It is very hard to tell whether this protective screen is an extension of the casing or not. But the screen feels harder than normal LCD screen surface. However I think it is prudent to buy a protective case. I doubt the plastic covercan protect the LCD much because and there is little or no gap in between the LCD and cover. So a hard knock on the cover may damage the LCD."

Dus....WEL of NIET beschermd, voorzichtigheid is wel degelijk geboden. Ik weet dat een draagtas niet echt fantastisch oogt, maar een plastic folie lijkt me toch niet voldoende!

Ter info...mocht je de N95 ooit verkopen via Marktplaats ofzo (uiteraard als er weer eens een toestel op de markt komt die zelfs de N95 weer overtreft) dan doet een onbekrast display wonderen voor de prijs. Dit uit eigen ervaringen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
Op mobile-review staat ook uitleg over de verschil in packages:
Afbeeldingslocatie: http://img478.imageshack.us/img478/3622/440560329b3e8b6c11bbwk3.th.jpg
Above Package Doesn't came with any Screen protecter & Leather case & 1gb card & It's Made In Finland !
Afbeeldingslocatie: http://img114.imageshack.us/img114/2006/dsc03148ke3.th.jpg
Above one Does Come with 1gb card /Screen protector ,& if its made by nokia then it also came with the Leather case !

[ Voor 7% gewijzigd door Ybox op 04-04-2007 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 09:49:
En dan nog de volgende:

quote: "No the screen is not exposed. It has some sort of protective covering over it. It is very hard to tell whether this protective screen is an extension of the casing or not. But the screen feels harder than normal LCD screen surface. However I think it is prudent to buy a protective case. I doubt the plastic covercan protect the LCD much because and there is little or no gap in between the LCD and cover. So a hard knock on the cover may damage the LCD."

Dus....WEL of NIET beschermd, voorzichtigheid is wel degelijk geboden. Ik weet dat een draagtas niet echt fantastisch oogt, maar een plastic folie lijkt me toch niet voldoende!

Ter info...mocht je de N95 ooit verkopen via Marktplaats ofzo (uiteraard als er weer eens een toestel op de markt komt die zelfs de N95 weer overtreft) dan doet een onbekrast display wonderen voor de prijs. Dit uit eigen ervaringen! ;)
Op dat zelfde forum:
I just got off msn with one of N95's designers. The N95 has a screen cover and you can easy check by holding the a soft object sharp object perpendicular to the screen while at full luminance and view it edge on. The object will 'float' 1/2 mm because of the cover. Is the same system used in the N73. I have pointed out to him - some people don't 'see' any cover at all! Apparently that was the idea. To be there for protection and not be seen. Nokia decided to use the same system they got in the n73 because of its 'reliability'. A soft film protector is recommanded but not a must. I hope this has settled this issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit niet een vergelijkbare bescherming als een touchscreen heeft. Zo klinkt het in ieder geval wel. En dan hoop ik dat het beeldschermpje toch sterk genoeg is om in mijn broekzak te overleven, in tegenstelling tot de touchscreen van mijn MDA compact...

Denk dat ik toch wel een screen-protector erop doe! Zal altijd krastechnisch wat schelen!
Iemand een idee welk merk ECHT GEEN luchtbellen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krastechnisch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 10:06:

Denk dat ik toch wel een screen-protector erop doe! Zal altijd krastechnisch wat schelen!
Iemand een idee welk merk ECHT GEEN luchtbellen geeft.
Brando is erg goed...en ze hebben een protector voor de N95 in hun gamma
Gewoon: http://shop.brando.com.hk/cellphonescreenprotector.php
Ultra Clear: http://shop.brando.com.hk/ultraclearscreenprotector.php

Ze zijn wat duurder maar daar krijg je dan wel degelijk materiaal voor...stofvrij, afwasbaar (!), enz...ik heb er één op mijn Media PDA hangen en geloof me, die hangt daar al ERG lang op, deze PDA ligt ZONDER bescherming in het handschoenenkastje van mijn wagen en het schermpje blijft er erg goed uitzien...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2007 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warezboy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-09 13:29
Dat mensen zich zo druk maken over dat kleine plastic stickertje. Tot nu toe hadden alle nokia telefoons die ik heb aangeschaft een beschermlaagje plastic erop,dus verwacht ik dat van deze ook. Het klinkt voor mij helemaal niet geloofwaardig dat het toestel zonder het beschermstickertje komt.

En als er mensen zijn die weten welke sites het toestel op voorraad hebben, graag hoor ik dat van hun.

huh? wie? ikke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warezboy schreef op woensdag 04 april 2007 @ 10:21:
Dat mensen zich zo druk maken over dat kleine plastic stickertje. Tot nu toe hadden alle nokia telefoons die ik heb aangeschaft een beschermlaagje plastic erop,dus verwacht ik dat van deze ook. Het klinkt voor mij helemaal niet geloofwaardig dat het toestel zonder het beschermstickertje komt.

En als er mensen zijn die weten welke sites het toestel op voorraad hebben, graag hoor ik dat van hun.
Je kan mss es lezen wat er zoal gezegd is in dit forum...op beide punten van jou post vind je antwoorden in de laatste pagin's van dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:48
frontje van zo N95 zal wel niet zelf te vervangen zijn zonder de garantie rechten te schenden dus een goede screen protector lijkt me fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic...

Straattaal hè! 8)

"Blabla-technisch" is vaak te gebruiken om een lang verhaal kort te maken. Aangezien ik meestal een lang verhaal heb, probeer ik hem dan op deze manier korter te maken... En toch begrijpt iedereen het! Kan het eventueel verder uit leggen, maar dan wordt het weer een lang verhaal 8)7

Helder?
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 10:18:
[...]

Brando is erg goed...en ze hebben een protector voor de N95 in hun gamma
Gewoon: http://shop.brando.com.hk/cellphonescreenprotector.php
Ultra Clear: http://shop.brando.com.hk/ultraclearscreenprotector.php

Ze zijn wat duurder maar daar krijg je dan wel degelijk materiaal voor...stofvrij, afwasbaar (!), enz...ik heb er één op mijn Media PDA hangen en geloof me, die hangt daar al ERG lang op, deze PDA ligt ZONDER bescherming in het handschoenenkastje van mijn wagen en het schermpje blijft er erg goed uitzien...
Zijn redelijk prijzig voor een stukje "plakkend kunststof". Maargoed, als je dan toch een N95 koopt. Goedkoop is duurkoop zullen we maar zeggen... Afwachten wat voor iets er in het pakket bijgevoegd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 11:12:
[...]

offtopic...

Straattaal hè! 8)

"Blabla-technisch" is vaak te gebruiken om een lang verhaal kort te maken. Aangezien ik meestal een lang verhaal heb, probeer ik hem dan op deze manier korter te maken... En toch begrijpt iedereen het! Kan het eventueel verder uit leggen, maar dan wordt het weer een lang verhaal 8)7
Dat je dat nog gaat zitten uitleggen. :P Volgens mij snapt iedereen dat verder wel.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic Vega
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Vic Vega

a.k.a. Mr. Blonde

warezboy schreef op woensdag 04 april 2007 @ 10:21:
de discussie die op mobile-review werd/wordt gevoerd gaat niet geheel over dat dunne stickertje waar jij het over hebt. er is onduidelijkheid over of er een hard(!) doorzichtig plastic/glas boven op het scherm zit (die het lcd beschermd tegen krassen en harde stoten e.d.). volgens sommigen zit dit harde beschermlaag er niet op. of het is zo dun en zo dicht op het scherm, dat het bij aanraking het scherm wordt vervormd/verstoort.
als je het mij vraagt is dit een grove fout. ;(

"Are you gonna bark all day, little doggy... or are you gonna bite?" :D

Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.