Nokia N95 topic - deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 22 Laatste
Acties:
  • 136.588 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
Libbz schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 23:00:
ik vind hem anders behoorlijk positief
Ik kan dit anders niet bijzonder positief noemen:

'It's worth noting that we're not talking SiRF III performance here. In my experience, lock-on can be up to (in absolute worst case) two minutes even when the N95 hasn't moved from the spot where you last used its GPS, with satellite lock being disrupted more easily by buildings than with my two year old TomTom SiRF II GPS.'

Niettemin moet ik toegeven, het hele verhaal nogmaal gelezen hebbende, dat de reviewer toch overwegend positief is. Tja, ik ben nu eenmaal een doemdenker. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Poeh op 28-03-2007 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:52
Poeh schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 22:28:
Volgens onderstaande review schijnt de geïntegreerde GPS-module verre van nauwkeurig te zijn. Toch wel een tegenvaller, vind ik zelf. Ik zag er juist naar uit om mijn bluetooth GPS eindelijk vaarwel te zeggen!

http://www.allaboutsymbia...-part_2_the_Navigator.php
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, want er staat toch echt dat de Nokia N95 goed presteert op de lock time na :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Libbz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-06 23:30
wat ik wel jammer vind, is dat de telefoon geopend moet zijn voor het beste bereik, had hem liever dicht gehad:
Afbeeldingslocatie: http://www.allaboutsymbian.com/reviews/images/smart2go/s2go103.jpg

Hoop dat hij ook werkt met de telefoon dicht :) we zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 14:36
Libbz schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 23:00:
ik vind hem anders behoorlijk positief
Inderdaad.
Het is niet perfect maar je kan er prima mee navigeren.
Daar gaat het om.
Ik heb een PDA die ook altijd even nodig heeft en soms ook gewoon zijn verbinding verliest.
Maar er is prima mee te navigeren en hiet is verre weg een ramp.

Dat de Smart2Go software niet alles is moge duidelijk zijn.
Het concept is leuk maar het is wel erg traag.
Ik heb dan liever iets van Navigon erop zitten als deze de N95 gaat ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Heb m inmiddels besteld, kon contract vandaag verlengen, dus ook maar gedaan. Goedkoper dan 264euro met 1jarig abbo(verlenging) kon ik m toch echt niet vinden. De n80 inmiddels verkocht zodoende kom ik uit op een bijbetaling van 40 euro, en dat is dus geen geld voor een n95.

Pff kan niet wachten totdat ik m in handen heb, maar ja wat is nieuw he (al een pagina of 69 lang ;) )

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:04
Razer schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 23:30:
[...]

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, want er staat toch echt dat de Nokia N95 goed presteert op de lock time na :)
zelfs tomtom (go 910 uit mijn hoofd) die wij thuis hebben heeft af en toe een lange locktime! maar wat maakt 2 minuten nou weer uit als je (zonder navigatie) 10 keer fout rijdt en langer dan 15minuten (bijvoorbeeld) kwijt raakt met zoeken.

Bovendien is 2 minuten op een mensenleven natuurlijk helemaal niets.

Moet zeggen de review gelezen te hebben ben ik wel nieuwschierig geworden. Nog 2 maand voor mij voordat ik kan verlengen (helaas) maar de N95 maakt wel grote kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidosda
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-11-2021
quote:
codeklopper schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 08:17:
Ik heb de proef op de som genomen en er 1 besteld bij Bol...

Dappere zet! Ik ben benieuwd wat het wordt voor je?

Ben benieuwed wanneer je wat van ze hoort hou je ons op de hoogte?

[ Voor 28% gewijzigd door guidosda op 29-03-2007 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen 98675432
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
Libbz schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 00:29:
wat ik wel jammer vind, is dat de telefoon geopend moet zijn voor het beste bereik, had hem liever dicht gehad:
[afbeelding]

Hoop dat hij ook werkt met de telefoon dicht :) we zullen zien!
Ik weet niet hoe dat Smart2Go werkt, maar voor het bedienen van TomTom heb je zo nu en dan toch je keypad nodig. (invoeren bestemmingsadres, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewonecolalight
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-01 16:22
Wat ik niet helemaal snap... Sommigen in dit forum hadden als alternatief voor de N95, de E-ten M700. Dit toestel is totaal niet vergelijkbaar met de N95. Ik heb em vandaag eens in mijn handen gehad. Afgezien van de ingebouwde GPS en wifi, vind ik het echt geen tegenhanger voor de N95. Maar dat is natuurlijk mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier spreekt ff iemand die deze phone sowieso gaat halen O+ maar verder niet zo'n expert is qua GPS etc.
Het gebruik van dat GPS is voor mij nog enigszins onduidelijk.. Als ik hem koop kan ik dan meteen GPS gebruiken, of moet je daar dan weer andere dingen (software?) voor aanschaffen..? En je maakt dan gebruik van internet, of niet?

En is het aan te raden om een internet bundel erbij te nemen zoals bij T-mobile Pocket Internet Totaal..?

Mijn excuses als ik iets herhaal, heb helaas niet alle 69 (!) pages bekeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 13:37:
Hier spreekt ff iemand die deze phone sowieso gaat halen O+ maar verder niet zo'n expert is qua GPS etc.
Het gebruik van dat GPS is voor mij nog enigszins onduidelijk.. Als ik hem koop kan ik dan meteen GPS gebruiken, of moet je daar dan weer andere dingen (software?) voor aanschaffen..? En je maakt dan gebruik van internet, of niet?

En is het aan te raden om een internet bundel erbij te nemen zoals bij T-mobile Pocket Internet Totaal..?

Mijn excuses als ik iets herhaal, heb helaas niet alle 69 (!) pages bekeken...
GPS is meteen te gebruiken om map te bezichtigen, wat ik heb begrepen is dat voor de navigatie (gesproken etc) daar wel voor betaald moet worden. Er wordt hiervoor een internetverbinding gelegd, en zodoende is PIT aan te raden, maar ook voor streams, internetradio en het betere telefoonbrowswerk is PIT ideaal. Echter wacht ik even af tot de bewerkte software uitkomt van Route66 of TomTom die gebruik kan maken van de interne gps, tot die tijd doe ik het alsnog via een externe BT gps muisje....

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruins3
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09-2024
martincm schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 13:44:
[...]

GPS is meteen te gebruiken om map te bezichtigen, wat ik heb begrepen is dat voor de navigatie (gesproken etc) daar wel voor betaald moet worden. Er wordt hiervoor een internetverbinding gelegd, en zodoende is PIT aan te raden, maar ook voor streams, internetradio en het betere telefoonbrowswerk is PIT ideaal. Echter wacht ik even af tot de bewerkte software uitkomt van Route66 of TomTom die gebruik kan maken van de interne gps, tot die tijd doe ik het alsnog via een externe BT gps muisje....
Het verhaal klopt bijne helemaal. Voor het navigeren alleen hoeft echter geen verbinding met internet gemaakt worden. Er moet via WiFi/UMTS of de PC kaartmateriaal gedownload worden voor de navigatiesoftware. Dit kan voor één land of meerdere landen of heel europa. Dit is gratis. Om echter te navigeren is een abonnement nodig.
Ik zou zelf ook een PIT abonnement nemen en vervolgens Route66 aanschaffen. Op deze manier kan je ook file-informatie (TMC) gratis via internet downloaden en bij file de route laten herberekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewonecolalight
Bruins3 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:14:
[...]

Het verhaal klopt bijne helemaal. Voor het navigeren alleen hoeft echter geen verbinding met internet gemaakt worden. Er moet via WiFi/UMTS of de PC kaartmateriaal gedownload worden voor de navigatiesoftware. Dit kan voor één land of meerdere landen of heel europa. Dit is gratis. Om echter te navigeren is een abonnement nodig.
Ik zou zelf ook een PIT abonnement nemen en vervolgens Route66 aanschaffen. Op deze manier kan je ook file-informatie (TMC) gratis via internet downloaden en bij file de route laten herberekenen.
Ook dit klopt weer niet helemaal.
navigeren kost in principe geen geld, alleen als je gesproken instructies enzo erbij wilt zal je een abbo erbij moeten afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:48
tomtom6 zal toch ook wel gaan draaien op dit toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC
  • Laatst online: 03-08-2024

RRC

Ooooh jongens nog 3 a 4 weken en dan kunnen we elkaar vertellen wat met zekerheid werkt! hoe je kunt tweaken en wat je moet installeren!
moeten we een apart topic starten: "n95 eigenaren"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan niet wachten hehe.. bedankt voor de reacties omtrend GPS, zal inderdaad ff geduld moeten hebben dan kan ik ook zelf ff beetje uitvogelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

wd200 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:21:
tomtom6 zal toch ook wel gaan draaien op dit toestel :)
Ja dat zal die wel doen, maar zonder het gebruik van de interne gps. Om dit te gebruiken moet dat aangepast worden dmv de vrijgegeven api door nokia. Even afwachten op een update van versie 6 van TT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

hier kan je hem gelijk bestellen:
http://www.katshing.se/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Is ook niet op voorraad daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
Even een vraag met betrekking tot PIT: is T-Mobile de enige aanbieder die iets dergelijks aanbiedt? Dus: voor een vast bedrag per maand ongetwijfeld internetten via je mobiel? (dus niet zoiets als Vodafone: een vast bedrag voor een aantal MB's en dan een prijs per MB die je erboven download).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poeh schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:16:
Even een vraag met betrekking tot PIT: is T-Mobile de enige aanbieder die iets dergelijks aanbiedt? Dus: voor een vast bedrag per maand ongetwijfeld internetten via je mobiel? (dus niet zoiets als Vodafone: een vast bedrag voor een aantal MB's en dan een prijs per MB die je erboven download).
Telfort heeft een Mobiel Breedband bundel voor een tientje (als je geluk hebt) per maand voor 1100 MB. Meer dan genoeg voor mij en zit er eigenlijk de hele dag op, gebruik per maand 180 mb. Ik gebruik MSN, Mobiel TV, internetradio en uiteraard surfen en mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

jammer ben per gister over gegaan naar vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:50:
[...]

Telfort heeft een Mobiel Breedband bundel voor een tientje (als je geluk hebt) per maand voor 1100 MB. Meer dan genoeg voor mij en zit er eigenlijk de hele dag op, gebruik per maand 180 mb. Ik gebruik MSN, Mobiel TV, internetradio en uiteraard surfen en mailen.
offtopic: Hoe gebruik jij mobiel TV? Ik heb PIT van TMobile en een N73 en zou dit ook erg graag willen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
RobertRedCap schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:24:
Ooooh jongens nog 3 a 4 weken en dan kunnen we elkaar vertellen wat met zekerheid werkt! hoe je kunt tweaken en wat je moet installeren!
moeten we een apart topic starten: "n95 eigenaren"
Er is al met de mods besproken dat er simpelweg een Deel 2 komt zodra het toestel uitkomt.
Hier kunnen we dus onze ongeduld nog even uitten en met Deel 2 begint het echte (en veel leukere) werk! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

zoals Borat zou zeggen:
WOOWOOWIWAAAAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 17:37:
[...]

offtopic: Hoe gebruik jij mobiel TV? Ik heb PIT van TMobile en een N73 en zou dit ook erg graag willen!
Vimio Live TV ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx voor de snelle service! Is dit gratis (op het gebruik van de internetverbinding na uiteraard?). Gegevens sturen en je krijgt het progje opgestuurd voor je foon?

edit: shit, de N73 staat er niet tussen, of kan ik een ander toestel daarvoor in de plaats doen?
edit2: de N80 versie op mijn N73 geprobeerd, maar werkt behoorlijk crappy. Klein beeld, maar 5 zenders en last but not least: om de 5 seconden beeld moet er 10 seconden gebufferd worden...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Libbz
Jeroen 98675432 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 10:37:
[...]

Ik weet niet hoe dat Smart2Go werkt, maar voor het bedienen van TomTom heb je zo nu en dan toch je keypad nodig. (invoeren bestemmingsadres, etc.)
ja, dus voordat je weg gaat bestemming invoeren, dichtklappen en weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:30
uhmz , N95 is van Bol.com afgehaald 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Libbz schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 18:27:
[...]

ja, dus voordat je weg gaat bestemming invoeren, dichtklappen en weg :)
Misschien werkt het wel met de telefoon dicht, maar omdat de GPS-module onder het toetsenbord zit werkt het vast en zeker beter met de telefoon open (=vrijer zicht naar de lucht) :O
Is er in NL niet de eis dat je de telefoon in een vaste houder in de auto moet hebben, en zonder gefrutsel moet kunnen bedienen ? Hier wel.
Dan is het ook een voordeel om 'm open te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:50:
[...]

Hier in de buurt (Mook/Groesbeek bij Nijmegen) heb ik qua provider eigenlijk altijd slechts de keus gehad tussen KPN en Vodafone (netwerk). Met andere providers had je simpelweg geen of beroerd bereik. Daarom ben ik ook huiverig om op T-Mobile over te stappen. Weten jullie hoe het bereik van Telfort over het algemeen is? En klopt het dat sommige providers van netwerk switchen zodra je onvoldoende bereik hebt? Ik weet dat het nogal offtopic is, maar dit speelt allemaal wel mee met de keuze van een provider voor 'mijn N95'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic Vega
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Vic Vega

a.k.a. Mr. Blonde

Poeh schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 21:58:
[...]

Hier in de buurt (Mook/Groesbeek bij Nijmegen) heb ik qua provider eigenlijk altijd slechts de keus gehad tussen KPN en Vodafone (netwerk). Met andere providers had je simpelweg geen of beroerd bereik. Daarom ben ik ook huiverig om op T-Mobile over te stappen. Weten jullie hoe het bereik van Telfort over het algemeen is? En klopt het dat sommige providers van netwerk switchen zodra je onvoldoende bereik hebt? Ik weet dat het nogal offtopic is, maar dit speelt allemaal wel mee met de keuze van een provider voor 'mijn N95'.
tot een maar maanden geleden switchte telfort naar kpn netwerk waar het geen verbinding had. als het goed is maakt telfort tegenwoordig gebruik van kpn netwerk. weet dit echter niet 100% zeker. kun je beter ff navragen.
aangezien kpn 1 van de grootste dekking heeft in NL, zit het wel goed. ben zelf ook van plan om een telfort abbo te nemen, maar ik ga het toestel los kopen, en een simonly abbo nemen. want dan ben je veeeel goedkoper uit!

offtopic: Rekenvoorbeeld voor telfort simonly 300
stel je wilt telfort simonly 300 voor 2 jaar: €8,95 x 24 mnd = 214,80
prijs los toestel +/- 675
totaal prijs voor 2 jaar = €889,80

mocht je het met abbo willen kopen: telfort 300 abbo kost €33 per maand
€33 x 24 mnd = 792
bij betalen rond de € 300 - 350
totaal prijs voor 2 jaar = € 1092 - 1142

verschil tussen beide alternatieven: € 252 - 202. lijkt me een makkelijke keus tussen telfort 300 abbo en simonly 300 van telfort. :P

"Are you gonna bark all day, little doggy... or are you gonna bite?" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
Vic Vega schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 22:53:
[...]

tot een maar maanden geleden switchte telfort naar kpn netwerk waar het geen verbinding had. als het goed is maakt telfort tegenwoordig gebruik van kpn netwerk. weet dit echter niet 100% zeker. kun je beter ff navragen.
aangezien kpn 1 van de grootste dekking heeft in NL, zit het wel goed. ben zelf ook van plan om een telfort abbo te nemen, maar ik ga het toestel los kopen, en een simonly abbo nemen. want dan ben je veeeel goedkoper uit!

(...)
Een beter antwoord had ik niet kunnen krijgen! Thanks! Ik zal zaterdag eens in Nijmegen gaan snuffelen en ook eens in mijn kennissenkring rondvragen of zij goede ervaringen met Telfort hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

vic vega heet gelijk,
ik koop het toestel ook los, ik heb mijn simonly obonnement in ja afgesloten en was dus nog minder dan 50% aan abonnements kosten kwijt dan normaal. die kosten haal je er wel uit. daarnaast verkoop je vaak het toestel voor een redelijk goede prijs als er weer een nieuw toestel uitkomt.
die van mij is besteld en betaald bij pcsnel voor 670€,
eind van deze maand loop ik vrolijk over straat met de n95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een reactie gehad van nokia:

Bedankt voor het contacteren van Nokia Care. Om te antwoorden op uw vraag, de Nokia N95 kom in de maand april van 2007op de markt in de Benelux. De exacte datum is afhankelijk van wanneer de dealershun toestellen zullen bestellen bij hun eigen leverancier. Indien u verder vragen heeft, aarzel dan niet om ons opnieuw te kontakteren. Vriendelijke groeten, KristoffelNokia Service ProfessionalDutch TeamNokia Care klantendienst0900/202.60.55 (lokaal tarief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus al ik het goed begrijp komt de N95 rond 14 april en 21 april.... ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 00:46:
dus al ik het goed begrijp komt de N95 rond 14 april en 21 april.... ??
Nou, dan zal het wel eind mei worden voordat je er daadwerkelijk de winkel kunt uit lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:36

RMX

Ik had gistere opeens een idee..

Voor mijn wagen ga ik een DVD Speler kopen + TFT scherm waarop je een XBox. PS2 op aan kunt sluiten. Het is dus ook mogelijk, door middel van de TV-Out, om deze op het scherm aan te sluiten.

Weet iemand of de tv-out voor heel de telefoon geld of alleen voor de media functies ?
Wat ik dus wil is de navigatie op scherm krijgen..

Enig idee of dat gaat lukken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik in de reviews gemist heb is gedetailleerde informatie over de PDA-functionaliteit van de N95. Weet iemand hoe synchronisatie verloopt: met Outlook: agenda, contacten, maar ook 'notes'? En is er een versie van van het Sync-programma voor Apple / Mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Libbz
Is het wat dat betreft niet gewoon alles wat dat symbian s60 biedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertRedCap schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 23:27:
vic vega heet gelijk,
ik koop het toestel ook los, ik heb mijn simonly obonnement in ja afgesloten en was dus nog minder dan 50% aan abonnements kosten kwijt dan normaal. die kosten haal je er wel uit. daarnaast verkoop je vaak het toestel voor een redelijk goede prijs als er weer een nieuw toestel uitkomt.
die van mij is besteld en betaald bij pcsnel voor 670€,
eind van deze maand loop ik vrolijk over straat met de n95
Is het niet zo dat je met sim-only abonnements minder extra mogelijkheden hebt, t.o.v. de gewone abbonementen... Ik dacht zoiets een keer in mijn berekening tegengekomen te zijn. Dat je bijvoorbeeld bepaalde "vodafone blox" niet kunt gebruiken... Anders is het inderdaad een idee ja!

Kun je overstappen van gewoon abonnenent naar sim-only met nummer-behoud dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRC

RRC

rmx:
als je de filmpjes op youtube bekijkt lijkt het alsof je alles op het scherm of beamer ziet wat er op het n95 scherm gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewonecolalight
Vic Vega schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 22:53:
offtopic: Rekenvoorbeeld voor telfort simonly 300
stel je wilt telfort simonly 300 voor 2 jaar: €8,95 x 24 mnd = 214,80
prijs los toestel +/- 675
totaal prijs voor 2 jaar = €889,80

mocht je het met abbo willen kopen: telfort 300 abbo kost €33 per maand
€33 x 24 mnd = 792
bij betalen rond de € 300 - 350
totaal prijs voor 2 jaar = € 1092 - 1142

verschil tussen beide alternatieven: € 252 - 202. lijkt me een makkelijke keus tussen telfort 300 abbo en simonly 300 van telfort. :P
Op zich een goeie berekening als je echt telfort wilt hebben.
wil je echter een t-mobile met PIT, dan ben je daarmee zeker goedkoper uit. Met een toestel+abbo dus. bij een simonly heb je ook de voordelen van pit niet.

[ Voor 4% gewijzigd door gewonecolalight op 30-03-2007 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op m'n vraag aan KPN over de beschikbaarheid van de N95 kwam de volgende reactie:

Onderwerp
Uw mobiele aansluiting (ID 6)

Samenvatting discussie
Reactie (---- ------) 03/29/2007 05:22 PM
Geachte ---------,

Helaas, zullen wij de Nokia N95 niet in ons assortiment opnemen.

Vertrouwende erop u voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,

------ --------
KPN Mobiel Klantenservice

OK, dan gaan we toch switchen van provider...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewonecolalight
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 12:15:
Op m'n vraag aan KPN over de beschikbaarheid van de N95 kwam de volgende reactie:

Onderwerp

Samenvatting discussie
Geachte ---------,

Met vriendelijke groet,

------ --------

Dit is bij de shop van KPN.
Je kan bij een andere willekeurige (web)shop zoals t for telecom of typhone.nl gewoon een N95 icm met een KPN abbo afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 12:15:

Onderwerp

Samenvatting discussie
Geachte ---------,

Met vriendelijke groet,

------ --------

dat hoeft toch niet. Je kunt in duizenden shops je abo verlengen met een N95, ook van kpn

*edit* was al gezegd zie ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elboo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-08 00:57

Elboo

Ja klopt wel ja...

Topicstarter
gewonecolalight schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 11:20:
[...]

Op zich een goeie berekening als je echt telfort wilt hebben.
wil je echter een t-mobile met PIT, dan ben je daarmee zeker goedkoper uit. Met een toestel+abbo dus. bij een simonly heb je ook de voordelen van pit niet.
Idd daar heb je een puntje. Bij de N95 hoort gewoon internet, is dat met sim-only veel duurder of is dat niet eens mogelijk...? want dan neem ik absoluut ook een abonnement met de internetdienst vd goedkoopste provider

Risico komt voor uit niet weten wat je doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewonecolalight
los toestel betaal je btw over....
als je een toestel icm abbo neemt, betaal je geen btw over het toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carthorian
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-12-2024
Wat we duidelijk niet op prijs stellen: Waar vind/koop/huur/whatever ik [iets] vragen. Tweakers.net Vraag en Aanbod, de pricewatch, De Gouden Gids en andere sites zijn daarvoor. Discuseren over abonementen hoort in dít forum dus niet thuis.
Normaal stoort het me niet zo dat er een beetje off-topic gegaan wordt, maar heb nu al verschillende berichten gelezen waardat het alleen nog maar over abonnementen enzo gaat. Alhoewel dit op zich wel nuttige conversaties kunnen zijn, horen ze naar mijn bescheiden mening ergens anders thuis :|
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 09:32:
Wat ik in de reviews gemist heb is gedetailleerde informatie over de PDA-functionaliteit van de N95. Weet iemand hoe synchronisatie verloopt: met Outlook: agenda, contacten, maar ook 'notes'? En is er een versie van van het Sync-programma voor Apple / Mac?
Dit gaat gewoon via Synchroniseren in de PC Suite. Met mac heb ik zelf geen ervaringen, maar op thenokiablog.com staat een korte handleiding over hoe je de suite draaiend kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RMX, ja dat kan. Is natuurlijk handig, een volwaardig navigatiesysteem via je telefoon. Zal alleen niet zo heel scherp zijn (QVGA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewonecolalight schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 13:28:
los toestel betaal je btw over....
als je een toestel icm abbo neemt, betaal je geen btw over het toestel
dan betaal je btw over het nog bij te betalen bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:04
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:13:
[...]

idd reken er maar niet op dat je onder de btw komt hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewonecolalight
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:13:
[...]

klopt niet helemaal wat je zegt...

providers geven bonussen aan telecomwinkels voor ieder abonnement wat afgesloten wordt.
voorbeeld:

een t-mobile flex 30 abonnement 1 jaar. Provider geeft een bonus van 230 euro.
Klant neemt dat abonnement icm de N95.
N95 kost 550 zonder btw.
Zeg dat een telecomwinkel een winstmarge van 60 euro daarop heeft... blijft er 170 eur over aan bonus.
550-170=380
klant moet dus 380 euro bijbetalen...
Over het bij te betalen bedrag wordt echt niet nog eens extra btw berekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
gewonecolalight schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:30:
[...]

providers geven bonussen aan telecomwinkels voor ieder abonnement wat afgesloten wordt.
voorbeeld:

N95 kost 550 zonder btw.
Zeg dat een telecomwinkel een winstmarge van 60 euro daarop heeft... blijft er 170 eur over aan bonus.
550-170=380
De ondernemer zal over dat laatste bedrag BTW moeten afdragen aan de staat. En als ie zijn winstmarge wil behouden zal de klant er toch voor betalen. Hoe dan ook. :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic Vega
  • Niet online

Vic Vega

a.k.a. Mr. Blonde

nieuwe review op AllAboutSymbian over de muziekeigenschappen van N95. helaas gaat het overgrote deel over de verschillende verbindingen/technologieën (bluethooth, UPnP, A2DP; en hoe je muziek op de N95 kunt zetten... standaard verhaal eigenlijk, maar wel het lezen waard):

"The quality of the sound produced by the N95 is excellent. The clarity and accuracy of the sound is now dictated more by quality of the headset and the encoding of the music file or stream rather than any hardware limitations. Audio buffs will notice the usual problems with digital music, but the average user will have no complaints."

bron: AllAboutSymbian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewonecolalight schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:30:
[...]

voorbeeld:

N95 kost 550 zonder btw.
550-170=380
nogal logisch. Alle consumentenprijzen zijn inclusief btw. Dus bij die 380 is al lang btw inbegrepen. Ook over abonnementen wordt btw berekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PFF eind mei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carthorian
waar haal je dat nou weer vandaan, heb je een bron? Overal staat dat ie in April uitkomt. Wanneer juist in april hangt een beetje af van de leverancier. Sommigen zullen ze waarschijnlijk halverwege april hebben, andere naar het einde toe... Maar eind mei heb ik nog nergens gezien, behalve dan mss een scheve beredenering van iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit eens een beetje op het forum van mobile-review.com te kijken en daar druppelen de eerste reacties van nieuwe N95 eigenaren binnen. Vooral in Engeland zijn er al de nodige mensen die er gister en vandaag eentje hebben gehaald. Ook in Singapore is de verkoop gestart. In Portugal begint men met actief reclame te maken voor de telefoon. Prijzen die daar op het forum genoemd worden zijn $1000,- met de huidige dollarkoers is dat ongeveer €750,- incl BTW heb ik het dan over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

In de televaag van vandaag (?) stond dat ie pas in mei uit kwam, er stond best een groot artikel over de N95 in. Alleen maar positieve punten stonden er in. Het enige negatieve wat ik kon ontdekken was iets van: "alleen wat betreft de software zal de Nokia N95 zich nog moeten bewijzen, want bij zulke alles kunners zijn er nog al eens problemen" een beetje in die trant.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

urnie538 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 22:58:
In de televaag van vandaag (?) stond dat ie pas in mei uit kwam, er stond best een groot artikel over de N95 in. Alleen maar positieve punten stonden er in. Het enige negatieve wat ik kon ontdekken was iets van: "alleen wat betreft de software zal de Nokia N95 zich nog moeten bewijzen, want bij zulke alles kunners zijn er nog al eens problemen" een beetje in die trant.
Ik lees wel eens vaker die 'tech'-artikelen in de telegraaf, maar die hebben echt de ballen verstand van elektronica, gadgets, ict; dus daar zou ik maar niet al te veel waarde aan hechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 23:11:
[...]

Ik lees wel eens vaker die 'tech'-artikelen in de telegraaf, maar die hebben echt de ballen verstand van elektronica, gadgets, ict; dus daar zou ik maar niet al te veel waarde aan hechten.
al met al kan het best wel kloppen: kijk maar eens hoeveel sw problemen (en navolgende updates) er de laatste jaren zijn met complexe mobieltjes (niet alleen nokia, maar ook andere zoals SE (p990i)). Maar wij als consument accepteren dat blijkbaar, anders stonden we niet met z'n allen in de rij voor het nieuwste van het nieuwste, ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterrrr
  • Laatst online: 01-07 13:45
expansys heeft ze op voorraad,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewonecolalight
ik vraag het me af... en dan nog... je moet er maar €884,17 voor neer willen tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 02:15
Liep van de week bij een Phone House naar binnen. Daar zeiden ze dat hij waarschijnlijk weer wat vertraagd wordt omdat de software nog steeds lekker schijnt te lopen.
Iemand daar mee bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruins3
  • Laatst online: 30-09-2024
In Groot Britanië en Singapore wordt de N95 vanaf vandaag verkocht (dus geen softwareproblemen, dat is gewoon een ander woord voor "ik heb er geen verstand van en weet niet wanneer de N95 komt" zoals zo vaak in telecomwinkels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefoon nemen ze niet op. krijg een vaag voicemailbox verhaal te horen. Maar als ze hem daadwerkelijk hebben en binnen 2 dagen kunnen leveren koop ik hem wel voor die 880 eu.

Heb een mail gestuurd naar ze.. even afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de Telegraaf staat dat de N95 pas in Mei leverbaar is. Ik ben ook naar diverse winkels gegaan om dit na te vragen en hun vertellen dat ze die ook pas in mei binnen zullen krijgen! ik snap er nix meer van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewonecolalight
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 12:44:
In de Telegraaf staat dat de N95 pas in Mei leverbaar is. Ik ben ook naar diverse winkels gegaan om dit na te vragen en hun vertellen dat ze die ook pas in mei binnen zullen krijgen! ik snap er nix meer van...
Ik denk niet dat wij de televaag en andere winkels moeten geloven. Hij komt gewoon in april!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
gewonecolalight schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 12:48:
[...]

Ik denk niet dat wij de televaag en andere winkels moeten geloven. Hij komt gewoon in april!
Als je dat nou maar vaak genoeg tegen jezelf zegt. :P

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewonecolalight
Hyp Hyper schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 13:02:
[...]

Als je dat nou maar vaak genoeg tegen jezelf zegt. :P
dat ga ik ook nog heel vaak doen ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08 14:42
ik ga gewoon van het eerste persbericht uit, Daar werd duidelijk vermeld dat hij en februarie op de markt zou komen :)

2007, of 2008 :D

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewonecolalight
Is de N83 nog niet uit? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic Vega
  • Niet online

Vic Vega

a.k.a. Mr. Blonde

Abductor schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 11:53:
Liep van de week bij een Phone House naar binnen. Daar zeiden ze dat hij waarschijnlijk weer wat vertraagd wordt omdat de software nog steeds lekker schijnt te lopen.
Iemand daar mee bekend?
ik lees op de mobile-review forums niks anders dan positive reacties, op een paar kleine dingen na. dit kan natuurlijk komende dagen veranderen als men 3rd party software e.d. op de n95 zetten, en meer vertrouwd ermee raken. maar voorlopig ziet het er goed uit. men schreeuwt ook niet om nieuwe firmware. ook reviews van AllAboutSymbian, TheCreativeBlog ect. zijn voorlopig ook allemaal grotendeels positief. dus ik zou niet weten waarom de n95 niet in april zal uitkomen.

dit vind ik net op de mobile-review forum: de reactie van een moderator (die sinds gister z'n n95 heeft) op de vraag wat hij allemaal heeft gedaan voordat z'n volle batterij weer leeg was
"about 2 hours internet, both 3g and wifi, an hour or so of video, few photos, 30min of calls, 30 or so texts, checking emails, 10min of games, lots of tv out."
_/-\o_
al met al zit het wel goed met de batterij. dit kan alleen maar verbeterd worden door toekomstig firmwares :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Iemand een mooi overzichtje waar ik reviews kan vinden van het productiemodel van de N95?
In veel Engelse webshops is de status nu ook in stock :>

[ Voor 24% gewijzigd door Razer op 31-03-2007 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel vervelend, Debitel zegt halverwege April en Tmobile zegt Mei.
Ik zeg: Ik heb de N73 aangeschaft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vic Vega
  • Niet online

Vic Vega

a.k.a. Mr. Blonde

Razer schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 15:30:
Iemand een mooi overzichtje waar ik reviews kan vinden van het productiemodel van de N95?
In veel Engelse webshops is de status nu ook in stock :>
Er is nog niet echt een volledig uitgeschreven review van A-Z. wel zij er tal van sites die de komende dagen/weken enkele elementen (gps, video/foto, muziek, etc.) van de n95 reviewen. deze sites hebben allemaal een productie model van de n95 (alleen moet je je zelf afvragen hoe betrouwbaar je het vindt, als je weet dat ze de n95 cadeau hebben gekregen van nokia, met tal van gratis accessoires...):
Er zullen vast wel meerdere sites zijn, maar hier heb je er in ieder geval een paar die het lezen waard zijn:
AllAboutSymbian
TheCreativeLifeBlog
Womworld

forum waar mensen zelf de n95 hebben gekocht: mobile-review forum (komende dagen zullen steeds meer mensen die de n95 hebben gekocht hier hun meningen schrijven. wel het lezen waard lijkt me...)
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 16:03:
Heel vervelend, Debitel zegt halverwege April en Tmobile zegt Mei.
Ik zeg: Ik heb de N73 aangeschaft
ik zeg: niet met elkaar te vergelijken! :9

[ Voor 9% gewijzigd door Vic Vega op 31-03-2007 16:15 . Reden: reactie op drekneck toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:49

Sick Nick

Drop the top!

Nokia zegt: dankjewel ;) Alsof het nokia boeit of je de N95 koopt of niet, dat ding is zo enorm gehyped (al dan niet terecht) dat ze toch wel alles verkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:36

RMX

================
My new N95:

Update:

First charge usage(Full to battery low warning):-
45min wifi + web surfing
20 photos & 10min video
30 minutes of active BT (transferring contacts & calendar etc from my N70)
20 minutes video out
20 minute GPS
30 minutes of calls (~10 mins is video call)
15 SMSes
Other phone use/play time (LCD on) - approx 3 hours total

-- I am surprised by the longevity of battery life. Hopefully after a few more charge of the battery, battery life would be even better.

Photo/Video
=========
Transfered photos to PC. Confirmed NO red tint. Photos are sharp with very little noise. And color reproduction is excellent. It is much better than those taken by pre-production unit (Will post some photos 2morrow). I zoomed in to pictures 5x and image is still coherent with very little broken pixels

- Flash is VERY powerful. I took a picture in complete darkness and the object came out fully visible, bright and little color distortion. And there is NO purple tint.

- Video is crisp even when play full screen on PC. You have to see it to believe the quality. (Will try to post a snippet later)

RAM
===
Hit a "memory full' when using the Nokia Search. This is due to large search results. But phone DID not hang/reboot. It just popup a message. The browser just stop loading the pages at this point.

Phone only reboot once throughout. It happened when I first started the Life Blog app. (I think this may be the app reboot the phone after first install rather than instability)

Speed
=====
Every thing is fast (no kidding). Even the calendar after I loaded all my entries (accumulated over the last 4 years).

As I mentioned before, camera startup is about 2 seconds. If you disable the image preview, taking a photo (focus+capture+save) takes about 2-4 seconds depending on lighting condition with low light taking longer.

Gallery was totally useless on my N70 but on the N95, it is surprisingly fast. There is no jerk/pause when scrolling thru images.

Transfering files using USB is much faster than what can be achieved on my
N70.
On the whole, all my expectations of N95 are met.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de N95 groot is? of valt dit wel mee... Sommige fotos lijkt de N95 groot en sommige echt klein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carthorian
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 18:22:
Weet iemand of de N95 groot is? of valt dit wel mee... Sommige fotos lijkt de N95 groot en sommige echt klein...
omg, meen je dat nou? pagina1...
Formaat 99 x 53 x 21 mm, 110,2 cc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat wordt bedoeld met "NO red tint" en "NO purple tint"? (Zie uitgebreide review hierboven, onder "Photo/Video")

Verder vraag ik me af of de Nokia N95 een GPS-systeem heeft dat bij bijv. wegwerkzaamheden telkens de te volgen route aanpast, of dat je dan de route steeds opnieuw moet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 19:17:
Weet iemand wat wordt bedoeld met "NO red tint" en "NO purple tint"? (Zie uitgebreide review hierboven, onder "Photo/Video")

Verder vraag ik me af of de Nokia N95 een GPS-systeem heeft dat bij bijv. wegwerkzaamheden telkens de te volgen route aanpast, of dat je dan de route steeds opnieuw moet instellen.
1. Dat de foto's geen rode gloed of paarse gloed bevatten. De prototype foto's van N95 hadden hier nog wel eens last van.

2. De Smart2Go software ondersteund dit volgens mij nog niet, dus dit is nog niet mogelijk. Voor meer info over Smart2Go kun je kijken op: http://www.smart2go.com/en/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou N95 - fans er is al een eerst update beschikbaar :

--------------------------------------------------------------------------------

N95 just get updated!

V 10.0.18
29-03-07
RM-159
N95

Service Bulletin No. SB-005/29.03.07
RM-159
MAJOR DATA PACKAGE VERSION 1.0 (MCU SW 10.0.18)
Product data package v1.0 includes following SW components:
- MCU SW version
- Variant packages for following variants:

0534854 GREECE, CYPRUS

- Default SW setting files (GPRS Modem settings, WAP bookmarks…)
- Label printing files

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Haha dat is wel een hele snelle firmware update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zou ik graag ook een update willen uitvoeren ^^

Is ernie al begonnen met zingen of hoor ik bert alleen nog maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:30
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 20:14:

--------------------------------------------------------------------------------

N95 just get updated!

V 10.0.18
29-03-07
RM-159
N95

Service Bulletin No. SB-005/29.03.07
RM-159
MAJOR DATA PACKAGE VERSION 1.0 (MCU SW 10.0.18)
Product data package v1.0 includes following SW components:
- MCU SW version
- Variant packages for following variants:

0534854 GREECE, CYPRUS

- Label printing files
Zijn dit de updates of is er nog een grotere lijst met bugfixes :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 20:14:

...

0534854 GREECE, CYPRUS

- Label printing files
OK, dus als je niet de versie voor Griekenland of Cyprus gekocht hebt, is dit voor jouw N95 niet van toepassing, lijkt me }:O
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Dit is geen update, maar gewoon de eerste final firmware, die je ook in je toestel krijg als je er een ga kopen. Daarom ook v1.0.

Die productcodes zijn gewoon toegevoegd, niets speciaal dus.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

voor de zwartkijkers (qua levertijd n95) heb ik goed nieuws:

de hoofdverdeler van nokia/pioneer in de benelux (het bedrijf dat alle dealers zal bevoorraden) heeft de toestellen n95 sinds vorige week binnen! Dus ze zijn al in België!!!! (ik weet dit van een van de hoog geplaatsten binnen dat bedrijf)

wanneer ze weg mogen naar de dealers ligt helemaal in handen van nokia zelf die de uitleverdagen zelf bepalen!

ander nieuws:
RMA's bij nokia voor N95: er is europese garantie dus waar u het ook koopt u kan overal terecht maar er is een recycling systeem voor de rma!

alle toestellen worden gerepareerd en terug in een nieuwe of je eigen behuizing gestoken! het kan perfect zijn dat het binnenwerk van meneer X terecht komt in de behuizing van mevrouw Y! De buitenkant is nieuw of van jezelf maar de binnenkant is van????

uit dezelfde betrouwbare bron vernomen.. .het zijn zij immers die de "handeling" doen van alle kapotte nokia toestellen.

dus nu is het wachten op de releasedag van nokia!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toch wil ik graag een reactie van expansys.. hun voorraad is al van 48 naar 33 gedaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 14:57:
Hallo,

de hoofdverdeler van nokia/pioneer in de benelux (het bedrijf dat alle dealers zal bevoorraden) heeft de toestellen n95 sinds vorige week binnen! Dus ze zijn al in België!!!! (ik weet dit van een van de hoog geplaatsten binnen dat bedrijf)

wanneer ze weg mogen naar de dealers ligt helemaal in handen van nokia zelf die de uitleverdagen zelf bepalen!

ander nieuws:
RMA's bij nokia voor N95: er is europese garantie dus waar u het ook koopt u kan overal terecht maar er is een recycling systeem voor de rma!

alle toestellen worden gerepareerd en terug in een nieuwe of je eigen behuizing gestoken! het kan perfect zijn dat het binnenwerk van meneer X terecht komt in de behuizing van mevrouw Y! De buitenkant is nieuw of van jezelf maar de binnenkant is van????

uit dezelfde betrouwbare bron vernomen.. .het zijn zij immers die de "handeling" doen van alle kapotte nokia toestellen.

Dus als ik het goed begrijp komt de N95 eerder in Belgie uit dan in Nederland??? :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carthorian
Als de hoofdverdeler in belgië zit, zijn ze al in België. Daarom liggen ze niet vroeger in de Belgische winkel ofzo

[ Voor 15% gewijzigd door carthorian op 01-04-2007 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 23:50
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 14:57:
Hallo,

ander nieuws:

En had ie je dat toevallig vandaag (1 april) verteld? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neen het is geen april grap!
Ik heb de man vandaag gesproken en kwamen per toeval op het onderwerp nokia N95. Hij is personeelsdirecteur van het verdeel center en bevestigd grote hoeveelheden n95 die waarschijnlijk morgen al deels worden verstuurd! als nokia ten minste zijn "fiat" geeft!

omdat ze hier toekomen en verdeeld worden wil dat nog niet zeggen dat ze in belgië eerder te koop aangeboden worden! helaas was er geen particulier verkopen mogelijk(alleen voor dealers)... damn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 18:13:
Hij ... bevestigd grote hoeveelheden n95 die waarschijnlijk morgen al deels worden verstuurd! als nokia ten minste zijn "fiat" geeft!

omdat ze hier toekomen en verdeeld worden wil dat nog niet zeggen dat ze in belgië eerder te koop aangeboden worden! helaas was er geen particulier verkopen mogelijk(alleen voor dealers)... damn
Hmmm... betwijfel dit een beetje.
Nokia geeft zelf aan "in de loop van april", waarschijnlijk eind april.
Wij hebben een onbevestigde leverdatum rond 20 april; komen ze dan inderdaad binnen, dan kunnen we de volgende dag meteen beginnen met uitleveren naar de dealers.

Maar goed, helemaal onmogelijk is het verhaal niet. Wij hadden de SE W800 al 2 weken vóór de introductiedatum (hier in Noorwegen) in huis, maar mochten ze nog niet versturen. De eerste gingen de avond voor de introductie hier met de post mee, zodat ze "precies op tijd" bij de winkels waren.
De eerste Nokia E65's konden we verzenden op de dag dat de tlf. in Barcelona gepresenteerd werd (die hadden we 2 dagen van tevoren gekregen).
Ben benieuwd... als ze al in België liggen, krijgen wij ze waarschijnlijk ook eerder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbleliev
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09-2022
waar ik wel blij mee ben is dat de roze gloed weg is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanSte
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-12-2023
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 18:13:
Ik heb de man vandaag gesproken en kwamen per toeval op het onderwerp nokia N95. Hij is personeelsdirecteur van het verdeel center en bevestigd grote hoeveelheden n95 die waarschijnlijk morgen al deels worden verstuurd! als nokia ten minste zijn "fiat" geeft!

Ik hoor 't wel of ze vandaag dus verstuurd zijn... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zullen zien ^^ Ik vertrouw niks op 1 april :-) die "hoge pief" kan ook grapjes maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwolf_1982
Zelf ben ik nog steeds ingesteld op eind april.
Het is al geweldig dat de final version in andere landen te verkrijgen is en dat we alvast kunnen genieten van persoonlijke reviews en ervaringen.
Op deze manier zitten zij lekker te rommelen en dingetjes uit te vinden waar wij dan niet tegen aan hoeven te lopen! ;)
Pagina: 1 ... 18 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.