Je wilt wel eens wat meedelen he
serio,
http://gallery.mobile9.com/c/nokia-n70-softwares/1/?fi=50
en alles is gratis geloof ik. thema's, software, utilities, wallpapers ect
je moet de feExplorer hebben dacht ik.
succes
http://gallery.mobile9.com/c/nokia-n70-softwares/1/?fi=50
en alles is gratis geloof ik. thema's, software, utilities, wallpapers ect
je moet de feExplorer hebben dacht ik.
succes
zoals ik al eerder in m'n vorige post heb gezegd, heeft nokia paar kleine dingen in de hardware veranderd bij de n80 en n73 (waarschijnlijk ook op andere toestellen waar ik even geen voorbeeld van heb).Poeh schreef op zondag 18 maart 2007 @ 22:46:
Ik heb hier al enkele malen gehoord dat mensen 'de eerste batch niet willen hebben'. De bugs in de software zijn door een firmware-update eenvoudig te herstellen, maar is het ook zo dat bij latere batches hardwarefixes worden toegepast? Heeft hier iemand een goed verhaal over? Zo ja, dan is dat voor mij namelijk ook een reden om nog even te wachten. Maar hoe lang? Hoe kun je zien dat er sprake is van een 'tweede batch'?
ik denk dat het normaal is dat een fabrikant nog kleine modificaties toepast op hardware (als het tenminste makkelijk is om te veranderen en ook noodzakelijk is...). dit wil niet zeggen dat ze het ook doen op de n95. ik wil alleen niet het risico lopen dat ik een "mindere" n95 koop. want stel je voor dat er iets mis is met hardware... vandaar dat ik minstends 3 maanden na de release datum wil gaan kopen.
en inderdaad, software updates zijn makkelijk te doen via de nokia site. ik meen dat de n95 er ook al tussen staat. dus dat komt wel goed.
"Are you gonna bark all day, little doggy... or are you gonna bite?" :D
Verwijderd
Wat zijn de hardwarematige veranderingen aan de N80 en de N73 dan? Nooit van gehoord namelijk. Ik ken enkel de ME en IE versies.Vic Vega schreef op zondag 18 maart 2007 @ 23:31:
[...]
zoals ik al eerder in m'n vorige post heb gezegd, heeft nokia paar kleine dingen in de hardware veranderd bij de n80 en n73 (waarschijnlijk ook op andere toestellen waar ik even geen voorbeeld van heb).
ik denk dat het normaal is dat een fabrikant nog kleine modificaties toepast op hardware (als het tenminste makkelijk is om te veranderen en ook noodzakelijk is...). dit wil niet zeggen dat ze het ook doen op de n95. ik wil alleen niet het risico lopen dat ik een "mindere" n95 koop. want stel je voor dat er iets mis is met hardware... vandaar dat ik minstends 3 maanden na de release datum wil gaan kopen.![]()
en inderdaad, software updates zijn makkelijk te doen via de nokia site. ik meen dat de n95 er ook al tussen staat. dus dat komt wel goed.
* Darkwolf_1982 mompelt iets over appels en peren...Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 22:53:
Een voorbeeld is de Xbox 360. Bij de eerste generatie crashte het systeem als hij te warm werd, bij de nieuwere niet meer (voor zover ik weet). Bij de N95 verwacht ik dat ze wat probleempjes zullen hebben met dat dualslide systeem, dus ik wacht liever eerst tot anderen tegen die problemen aanlopen en Nokia er iets aan doet.
Hij zei in iedergeval "(although it may be just my unit)." dus als je deze vage theorie daarop baseert snap ik dit niet helemaal.wat zei ik?
De Nokia N95 word hardware-matig prima afgeleverd en zelden tot niet komt er een hardware revisie van het toestel.
Software is tevens zelf up te daten vanuit je luie stoel tegenwoordig.
Betreft de mensen die verders hun frustratie uitten dat ze niet langer op de Nokia N95 willen wachten wens ik veel succes met minder.
Als jullie toch al blij waren met minder waarom zaten jullie dan op de Nokia N95 te wachten ongeduldig met je voet tappend om vervolgens toch maar een ander toestel te gaan nemen en dit met ons te delen.
Moeten de Nokia fans hier impressed zijn met dit soort ongeduldigheid?
Is Nokia echt zo laat en breekt deze echt haar belofte?
Wat begrijpen mensen nu niet aan "2007 Q1"?
En wat als deze nu een maandje later komt?
So what?
Het feit dat jullie nu voor een ander toestel gaan geeft al aan dat jullie deze waardige complexe veelzijdige gadget niet waard zijn!
Net als iemand die op een nieuw model van Porsche zit te wachten en dit zat is om vervolgens een Smart te kopen ofzo.
Gaat toch ook nergens over?
Maar dat is mijn mening.

[ Voor 5% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 19-03-2007 08:51 ]
De N95 is toch in het buitenland wel te verkrijgen ? (America ?)
Of heb ik dit mis ?
Dan zou Europa zowieso geen 1ste batch hebben..
Of heb ik dit mis ?
Verwijderd
In Amerika hebben ze ook nog niks. Van wat ik heb gelezen worden ze meestal in Hong Kong als eerste verkocht en zelfs daar zijn ze nu nog niet in de verkoop.RMX schreef op maandag 19 maart 2007 @ 09:30:
De N95 is toch in het buitenland wel te verkrijgen ? (America ?)
Of heb ik dit mis ?
Ik blijf gewoon lekker wachten tot mijn N95 straks gewoon geleverd wordt. Zit ook weinig anders op als je hem hebt gepre-ordered.
Verwijderd
Jah sorry hoor, zo te horen heb ik niet zoveel ervaring met Nokia als jij. Maar als jij zegt dat Nokia vanaf batch 1 al apparaten levert zonder hardware fouten, dan koop ik hem gewoon gelijk.Darkwolf_1982 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 08:50:
[...]
* Darkwolf_1982 mompelt iets over appels en peren...
[...]
Hij zei in iedergeval "(although it may be just my unit)." dus als je deze vage theorie daarop baseert snap ik dit niet helemaal.
De Nokia N95 word hardware-matig prima afgeleverd en zelden tot niet komt er een hardware revisie van het toestel.
Software is tevens zelf up te daten vanuit je luie stoel tegenwoordig.
Betreft de mensen die verders hun frustratie uitten dat ze niet langer op de Nokia N95 willen wachten wens ik veel succes met minder.
Als jullie toch al blij waren met minder waarom zaten jullie dan op de Nokia N95 te wachten ongeduldig met je voet tappend om vervolgens toch maar een ander toestel te gaan nemen en dit met ons te delen.
Moeten de Nokia fans hier impressed zijn met dit soort ongeduldigheid?
Is Nokia echt zo laat en breekt deze echt haar belofte?
Wat begrijpen mensen nu niet aan "2007 Q1"?
En wat als deze nu een maandje later komt?
So what?
Het feit dat jullie nu voor een ander toestel gaan geeft al aan dat jullie deze waardige complexe veelzijdige gadget niet waard zijn!
Net als iemand die op een nieuw model van Porsche zit te wachten en dit zat is om vervolgens een Smart te kopen ofzo.
Gaat toch ook nergens over?
Maar dat is mijn mening.
Het zou trouwens wel verklaren waarom het zo lang duurt tot de release.
En ik heb een vraagje, het moment dat ze hem aankondigden, gingen ze hem toen pas ontwikkelen en bouwen etc. of waren ze toen al ongeveer klaar ermee?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 10:08 ]
Toen de telefoon aangekondigd werd, was ie zeker al ontwikkeld. Maar moest nog wel fatsoenlijk getest worden. Als dan bij het testen van het toestel veel fouten worden gevonden, dan moeten die eerst worden opgelost. Hoe meer fouten ontdekt worden, hoe langer het duurt voordat de officiele release wordt uitgegeven. vandaar!Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 10:04:
[...]
Jah sorry hoor, zo te horen heb ik niet zoveel ervaring met Nokia als jij. Maar als jij zegt dat Nokia vanaf batch 1 al apparaten levert zonder hardware fouten, dan koop ik hem gewoon gelijk.
Het zou trouwens wel verklaren waarom het zo lang duurt tot de release.
En ik heb een vraagje, het moment dat ze hem aankondigden, gingen ze hem toen pas ontwikkelen en bouwen etc. of waren ze toen al ongeveer klaar ermee?
Verwijderd
Ik merk dat velen erg ongeduldig zijn, maar mensen...hij komt echt vanzelf in de winkel te liggen! Ik heb 'm ook liever gisteren dan morgen, maar ja!! De N95 is gewoon het mooiste, stijlvolste, meest uitgebreide toestel (van Nokia, maar ook andere merken) wat op de markt komt (ooit!) Ik wacht gewoon nog effe!
Vraagje ondertussen: Toestellen met een FM-radio hebben de headset (aangesloten) nodig als
antenne, is dit wederom zo bij de N95? Weet iemand dat?
Vraagje ondertussen: Toestellen met een FM-radio hebben de headset (aangesloten) nodig als
Hahah, Ja die kennen wegewonecolalight schreef op maandag 19 maart 2007 @ 10:16:
Onze duitse leverancier heeft kon ons nu eindelijk met zekerheid zeggen dat wij em de eerste week van april kunnen verwachten!!!
Ik zag hem op de cebit. En hij is kleiner als ik vewachte! beetje zelfde maat als de n73. Wat ik wel had, Ga ik ermee spelen (na 2 uur gewacht te hebben:( ) dus ik probeerde via wirreles lan op internet te komen, Dit gaat prima. Alleen toen ik connectie wilde maken met mijn i-p cam thuis, Crashte heel die Phone! whaha niet normaal, Je kreeg een zwart scherm met een code (x2342A) en na 10 sec ofzo reboot hij. Daarna was alles weer bij fabrieks instellingen! dus alle thema's enzo waren weg.
De mannen van nokia wisten mij te vertellen dat hier een oude firmware opzat, en dat met de huidige firmware dit soort problemen niet meer zouden bestaan.
Over de levertijd wilde ze niks met zekerheid zeggen. Wel zij hij ertussendoor dat er ook al aan een opvolger gewerkt werd

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.
Ja ook bij de N95 moet de headset er aan (antenne) maar het toestel kan de radio wel naar andere uitgangen sturen (speakers en bluetooth)Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 10:31:
Ik merk dat velen erg ongeduldig zijn, maar mensen...hij komt echt vanzelf in de winkel te liggen! Ik heb 'm ook liever gisteren dan morgen, maar ja!! De N95 is gewoon het mooiste, stijlvolste, meest uitgebreide toestel (van Nokia, maar ook andere merken) wat op de markt komt (ooit!) Ik wacht gewoon nog effe!
Verwijderd
Die opvolger wil ik direct wel geloven...Ruler-Nrg schreef op maandag 19 maart 2007 @ 10:47:
[...]
Over de levertijd wilde ze niks met zekerheid zeggen. Wel zij hij ertussendoor dat er ook al aan een opvolger gewerkt werd
Doen fabrikanten dat niet altijd ?
En natuurlijk worden er intussen ook andere producten op de markt gebracht die min of meer spin-offs zijn.
De N95 heeft GPS ingebouwd, de 6110 Navigator en E90 nu ook.
De slider van de N95 voelt volgens 1 van de reacties hierboven prettiger aan dan die van o.a. de N80, kan me zo voorstellen dat dat mechaniek dezelfde is als die van de E65 (die ik zelf erg prettig vind aanvoelen).
Op de nieuwere Nokia's kun je al op het homescreen laten zien of er WLAN netwerken in de buurt zijn, en automatisch daarmee laten verbinden.
Etc.
De N95 moet m.i. een beetje als het paradepaardje gezien worden dat "alles" heeft, en voor mensen die met wat minder mogelijkheden toe kunnen (of minder geld beschikbaar hebben) zijn er toestellen die meer op één bepaalde functie gericht zijn
En de evolutie gaat gewoon door, kan me nog herinneren dat wij de laatste SE P910's verkochten, en een paar weken later de P910i uitkwam... daar waren een paar klanten (die liever de laatste versie wilden) niet blij mee. En diezelfde mensen waren óók niet blij toen ze zeker een half jaar na de introductie moesten wachten tot we de P990i konden gaan uitleveren

Ja kerel je hebt het over een bericht van een half jaar terug, één van de eerste N95's. Waarom denk je dat de release van de N95 zolang duurt? Omdat ze alles tot in de puntjes willen verbeteren, misschien ook dit.. Dus om te verwijsen naar een half jaar oud artikel is niet echt reeël..Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 22:53:
[...]
Een voorbeeld is de Xbox 360. Bij de eerste generatie crashte het systeem als hij te warm werd, bij de nieuwere niet meer (voor zover ik weet). Bij de N95 verwacht ik dat ze wat probleempjes zullen hebben met dat dualslide systeem, dus ik wacht liever eerst tot anderen tegen die problemen aanlopen en Nokia er iets aan doet.
[...]
wat zei ik?
KloptVic Vega schreef op zondag 18 maart 2007 @ 23:31:
[...]
ik meen dat de n95 er ook al tussen staat. dus dat komt wel goed.
Ik geloof er persoonlijk niet zoveel van ik neem aan dat als Nokia zelf per e-mail gedurende april aangeeft dat dat betrouwbaarder is als wat vele leveranciers [b.v. dat hoofdkantoor] zeggen..Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 22:54:
Ben zelf erg geinteresseerd in dit toestelletje, en aangezien ik bij een electronica speciaalzaak werk, heb ik de vrijheid genomen om naar ons hoofdkantoor te mailen over wanneer de N95 geleverd zal worden. Dit was het antwoord:
"De levertijd is onbekend. Vorig jaar zou het maart zijn. Begin van dit jaar was het april. Er wordt nu gesproken over mei, juni.
Voor mijn gevoel komt het toestel begin juni naar nederland. Zodra ik wat meer weet, laat ik het horen."
Ik weet het, speculaties, speculaties...maar op ons hoofdkantoor hebben ze regelmatig contact met leveranciers.
[ Voor 42% gewijzigd door T.Struik op 19-03-2007 13:49 ]
mensen die de eerste batch van nokia n80 hebben gekocht, klagen meer over het los zittend slider-mechanisme dan degenen die het later hebben gekocht. de n80 heeft nog steeds wel problemen hiermee, maar lang niet zo erg als de eerste batch.Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 08:24:
[...]
Wat zijn de hardwarematige veranderingen aan de N80 en de N73 dan? Nooit van gehoord namelijk. Ik ken enkel de ME en IE versies.
zelfde geldt ook voor de n73. de eerste telefoons hebben meer last van los zittend joystick. als je kijkt naar de nieuwere n73 zit dit steviger inelkaar. de n73 ME waar jij het over hebt, hebben ze het zelfs nog beter voor elkaar.
nogmaals, ik zeg niet dat de eerste batch van n95 niet goed zal zijn. ik wil alleen niet het risico lopen als de mensen die bijv. de n73 en n80 hebben gekocht.
ga niet €700 uitgeven voor een los toestel die hardware problemen heeft. zoals gezegt: ik heb geen haast (zolang ik het in de zomer heb)
Verwijderd
Valt natuurlijk ook wat voor te zeggen, de niet haastige toekomstige nokia N95 liefhebber... Bij sommigen komt het nu eenmaal wat handiger uit als ie wat sneller komt i.v.m. abonnement verlengen en sommige mensen hebben wat minder haast! Laat hem maar in April ergens komen, dan vind ik het al prima!
Ik geloof ook dat een toestel na een aantal maanden wat kleine revisies heeft voor de nieuwere toestellen die ze verkopen. Denk wel dat dat vooral verfijning zal zijn. De basis zal na al dat getest wel prima zijn lijkt me! Ik denk dat het er vooral om gaat dat ze de software nu voldoende op orde hebben van de telefoon. Voor de verfijning hierbij na het uitbrengen hebben we gelukkig de firmware updates nog!
En hallo, natuurlijk gaat Nokia verder met telefoons ontwikkelen!!! Denk dat in de nieuwe prototypes van telefoons een beamer ingebouwd zit om films te kijken
(Bij wijze van), maar dat ze langzaam aan alles introduceren. De N95 is iig een prima stap voorwaarts.
Wat me op valt trouwens is dat de telefoons met ongeveer dezelfde functionaliteit (behalve 5mp camera) allemaal touchscreens hebben. Ik heb daar toch slechte ervaringen mee, zoals bij de mda compact... Is toch net wat gevoeliger in je broekzak, je moet vaak je stylus erbij pakken voor smsjes... Ik vind de afwezigheid van touchscreen juist goed aan de telefoon! Smaken verschillen...
Maargoed! Ben zelf heel erg benieuwd naar wat ik nu precies allemaal kan met de GPS!
Ik geloof ook dat een toestel na een aantal maanden wat kleine revisies heeft voor de nieuwere toestellen die ze verkopen. Denk wel dat dat vooral verfijning zal zijn. De basis zal na al dat getest wel prima zijn lijkt me! Ik denk dat het er vooral om gaat dat ze de software nu voldoende op orde hebben van de telefoon. Voor de verfijning hierbij na het uitbrengen hebben we gelukkig de firmware updates nog!
En hallo, natuurlijk gaat Nokia verder met telefoons ontwikkelen!!! Denk dat in de nieuwe prototypes van telefoons een beamer ingebouwd zit om films te kijken

Wat me op valt trouwens is dat de telefoons met ongeveer dezelfde functionaliteit (behalve 5mp camera) allemaal touchscreens hebben. Ik heb daar toch slechte ervaringen mee, zoals bij de mda compact... Is toch net wat gevoeliger in je broekzak, je moet vaak je stylus erbij pakken voor smsjes... Ik vind de afwezigheid van touchscreen juist goed aan de telefoon! Smaken verschillen...
Maargoed! Ben zelf heel erg benieuwd naar wat ik nu precies allemaal kan met de GPS!
Navigeren denk ik...Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:46:
Verwijderd
Vandaag bericht van m'n nieuwe (Scandinavische) werkgever gekregen, ze hebben mijn N95 ge-pre-ordered!! Ik maak me dus echt niet druk over eventuele fouten omdat het een 'eerste' batch zou zijn of zo. Als het ding niet presteerd, mag baaslief gewoon weer een nieuwe bestellen. Lijkt mij een prima regeling zo: zij dragen de lasten, ik krijg de lusten.
Verwijderd
@DoubleD1980
Haha, sterk!
Ik bedoelde dus met en zonder navigatie-abonnement enzo... Is gewoon leuk om te hebben allemaal, maar ben benieuwd in hoeverre ik de functie (kan) gebruik(en) met of zonder smart2go navigatie-abonnement... Is het dan zonde van mijn geld en moet ik dat abonnement nemen voor 3 jaar of is het zonder dat abonnement ook al enigszins handig...
@Welrogie
Tsja, das natuurlijk ook perfect geregeld! Dan doen we niet moeilijk allemaal, haha! Ik ben helaas nog een arme student!
Haha, sterk!
Ik bedoelde dus met en zonder navigatie-abonnement enzo... Is gewoon leuk om te hebben allemaal, maar ben benieuwd in hoeverre ik de functie (kan) gebruik(en) met of zonder smart2go navigatie-abonnement... Is het dan zonde van mijn geld en moet ik dat abonnement nemen voor 3 jaar of is het zonder dat abonnement ook al enigszins handig...
@Welrogie
Tsja, das natuurlijk ook perfect geregeld! Dan doen we niet moeilijk allemaal, haha! Ik ben helaas nog een arme student!
Verwijderd
Ik was vanmiddag even bij de T-Mobile store langs geweest om te informeren over de N95 en de verkoper had het over begin mei...
Toen ik vorige week belde ivm mogelijke verlenging kreeg ik hetzelfde te horen van het vriendelijke KS meisje. Ze kon me geen info geven over prijzen e.d.........Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:36:
Ik was vanmiddag even bij de T-Mobile store langs geweest om te informeren over de N95 en de verkoper had het over begin mei...
Ik heb de N95 zaterdag op de Cebit in mn handen gehad. Tis echt een gaaf dingetje hoor
Stuk kleiner dan ik had verwacht en de navigatie is ok. Sliden van het scherm van de ene naar de andere kant enzo ook. En uhh ja... als je een telefoon wil met alles erop en eraan maar je wilt geen Windows Mobile, dan is dit gewoon het beste wat je kunt krijgen

Stuk kleiner dan ik had verwacht en de navigatie is ok. Sliden van het scherm van de ene naar de andere kant enzo ook. En uhh ja... als je een telefoon wil met alles erop en eraan maar je wilt geen Windows Mobile, dan is dit gewoon het beste wat je kunt krijgen
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Ach, van een Duitse Phonehouse CeBIT stand medewerker hoorde ik 2 weken....Spargo schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:46:
[...]
Toen ik vorige week belde ivm mogelijke verlenging kreeg ik hetzelfde te horen van het vriendelijke KS meisje. Ze kon me geen info geven over prijzen e.d.........
Oftewel: we zien wel...
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Verwijderd
Een telefoon met alles erop en eraan en wél Windows Mobile dan?FlowDesign schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 00:00:
Ik heb de N95 zaterdag op de Cebit in mn handen gehad. Tis echt een gaaf dingetje hoor![]()
Verwijderd
de Ameo misschien, zij het een tikkeltje groter, maar dan heb je wel watVerwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 00:11:
[...]
Een telefoon met alles erop en eraan en wél Windows Mobile dan?
Nou dat is dus NIET het beste wat je kunt krijgen!Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 00:11:
Een telefoon met alles erop en eraan en wél Windows Mobile dan?
(Tenzij je dus een touchscreen fanatic bent, dan zou dat het beste zijn!
Als je eenmaal Windows Mobile gewend bent mét Touchscreen, dan is het moeilijk om terug te gaan naar een "gewone" telefoon. Daarom heb ik ook niet gewacht op de N95 maar heb ik een E-ten X500 genomen.
Hoewel, als de N95 een touchscreen gehad zou hebben dan was ik mss toch over stag gegaan. Tis gewoon irritant om alles met knopjes te moeten bedienen. Vooral als je wil browsen op het net.
Ow en het is nog niet helemaal zeker of de GPS-chip in de N95 te gebruiken zal zijn met een eigen versie van TomTom toch? Dat zou een heel groot minpunt zijn.
Hoewel, als de N95 een touchscreen gehad zou hebben dan was ik mss toch over stag gegaan. Tis gewoon irritant om alles met knopjes te moeten bedienen. Vooral als je wil browsen op het net.
Ow en het is nog niet helemaal zeker of de GPS-chip in de N95 te gebruiken zal zijn met een eigen versie van TomTom toch? Dat zou een heel groot minpunt zijn.
Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman Cooper S
Uitsluitsel over dat laatste vind ik persoonlijk het allerbelangrijkste om een goed afgewogen besluit te kunnen maken over het wel of niet aanschaffen van N95.FlowDesign schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 10:09:
...
Verwijderd
Vorige week werd er hier vorige week gesproken over het navigatieprogramma Navigon. http://www.navigon.com/si...ymbianphone/compatibilitysl1200 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 10:13:
[...]
Uitsluitsel over dat laatste vind ik persoonlijk het allerbelangrijkste om een goed afgewogen besluit te kunnen maken over het wel of niet aanschaffen van N95.
Deze zal dus binnenkort beschikbaar zijn voor de N95 en het lijkt me sterk dat TomTom hier niet ook mee bezig is.
Klopt, maar het blijft dus nog de vraag of het allemaal wel goed zal werken met TomTom. Iedereen heeft zijn eigen voorkeur voor de navigatiesoftware en de mijne is TomTom. Mocht deze niet (helemaal) goed werken icm N95, kijk ik toch liever uit naar andere toestellen die er wel goed mee overweg kunnen. Al die leuke extra features van N95 zal ik dan maar moeten missen in die alternatieve toestellen. Maar liever dat dan €300,- apart neertellen voor een TomTom kastje PLUS nog eens een (simpel) mobieltje te moeten kopen ter vervanging van mijn uit elkaar gevallen 6230.Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 10:40:
[...]
Vorige week werd er hier vorige week gesproken over het navigatieprogramma Navigon. http://www.navigon.com/si...ymbianphone/compatibility
Deze zal dus binnenkort beschikbaar zijn voor de N95 en het lijkt me sterk dat TomTom hier niet ook mee bezig is.
EDIT: Ik kan nog niet oordelen over de ingebouwde nav-software van N95, want die heb ik nog nooit in gebruik gehad, maar mocht die mij aangenaam verrassen, zeg ik natuurlijk goodbye tegen TomTom. Tsja, die is niet heilig uiteraard. Nadeel zou dan wel zijn (mocht dat nodig zijn), om een of ander abo te moeten nemen voor het downloaden van de mappen en/of spraak voor N95. Ik versta hieronder ook kosten voor GPRS/UMTS, etc. Het liefst prop ik dus alle benodigde mappen op mijn geheugenkaartje en heb ik nergens meer omkijken naar.
[ Voor 21% gewijzigd door sl1200 op 20-03-2007 11:26 ]
Verwijderd
Ik ga sowieso niet het navigatieprogramma gebruiken van Nokia zelf, aangezien ik daar een abo bij nodig heb met onbeperkt data verkeer en dat heb ik er niet voor over. Ik wilde zelf eerst ook TomTom gaan gebruiken op de N95, maar na het zien van de demo van Navigon ben ik toch heel erg gaan twijfelen. Bij Navigon ziet het er namelijk allemaal een stuk beter uit en het biedt ook vele malen meer informatie dan de TomTom (zoals bijv. max. snelheden op bepaalde wegen).
Ik weet alleen niet precies hoe het zit met het herberekenen van routes van Navigon tov TomTom, want dit is natuurlijk wel een van de sterke punten van TomTom. Bovendien vind ik 100 euro voor navigeren door heel Europa en een originele DVD echt niet te duur.
Ik weet alleen niet precies hoe het zit met het herberekenen van routes van Navigon tov TomTom, want dit is natuurlijk wel een van de sterke punten van TomTom. Bovendien vind ik 100 euro voor navigeren door heel Europa en een originele DVD echt niet te duur.
Verwijderd
Wat mij voornamelijk opviel aan de Navigon demo is dat deze aangeeft met behulp van een plaatje op welke rijbaan ik moet voorsorteren...Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:38:
Ik ga sowieso niet het navigatieprogramma gebruiken van Nokia zelf, aangezien ik daar een abo bij nodig heb met onbeperkt data verkeer en dat heb ik er niet voor over. Ik wilde zelf eerst ook TomTom gaan gebruiken op de N95, maar na het zien van de demo van Navigon ben ik toch heel erg gaan twijfelen. Bij Navigon ziet het er namelijk allemaal een stuk beter uit en het biedt ook vele malen meer informatie dan de TomTom (zoals bijv. max. snelheden op bepaalde wegen).
TomTom6 doet dit ook gewoon hoor![]()
De prijs spreekt mij ook wel aan inderdaad![]()
TomTom doet dit ook wel met een stem, maar deze vind ik vaak onduidelijk of laat.
Ook de indeling van de Poi's spreekt me wel aan op de Navigon!
Verwijderd
Nou, van mij hoeft dat touchscreen er echt niet op hoor. Ik ben vorig jaar bewust weer terug gegaan naar een telefoon waar ik met 1 hand kan smsen (ik heb nu de Qtek 8500). Voor mij geen pennetjes en touchscreens meer. Het is een mobiele telefoon en die moet ik dan ook "mobiel" kunnen opereren!
Verwijderd
Ik ken TomTom eigenlijk alleen maar van de TomTom Go van mijn vader en die geeft volgens mij niet die max. snelheden aan.Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:49:
Wat mij voornamelijk opviel aan de Navigon demo is dat deze aangeeft met behulp van een plaatje op welke rijbaan ik moet voorsorteren...
TomTom doet dit ook wel met een stem, maar deze vind ik vaak onduidelijk of laat.
Ook de indeling van de Poi's spreekt me wel aan op de Navigon!
Het zal sowieso mijn eerste Symbian gsm worden, laat staan mijn eerste navigatie prog. op een gsm. Ik loop nu al een aantal jaren rond met de Nokia 6230 en ik ben echt benieuwd wat mij te wachten staat straks (met dat hele Symbian).
Verwijderd
ik kreeg net een mailtje van nokia,
is er toch een kans dat hij in april komt, als ik ook die andere reacties hoor van diverse mensen.
--
Geachte heer S,
Bedankt voor het contacteren van Nokia Care.
De Nokia N95 komt uit in April. Voor meer informatie kan u zich richten tot een
dealer,
die zou moeten weten wanneer het toestel in de winkel zelf ligt.
Indien u verdere informatie wenst, aarzel dan niet om ons opnieuw te
contacteren.
Met vriendelijke groeten,
Kenneth
Nokia Service Professional
Dutch Team
Nokia Care
is er toch een kans dat hij in april komt, als ik ook die andere reacties hoor van diverse mensen.
--
Geachte heer S,
dealer,
contacteren.
Kenneth
Dutch Team
Nokia Care
Verwijderd
LOL, denk dat er geen een dealer in Nederland weet wanneer het toestel uitkomtVerwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:40:
--
Geachte heer S,
dealer,
contacteren.
Kenneth
Dutch Team
Nokia Care
Ja voor jou ja.FlowDesign schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 10:09:
Als je eenmaal Windows Mobile gewend bent mét Touchscreen, dan is het moeilijk om terug te gaan naar een "gewone" telefoon. Daarom heb ik ook niet gewacht op de N95 maar heb ik een E-ten X500 genomen.
Maar ik ben 10x sneller met T9 en de knopjes op een toestel dan zo'n stom touch screen en het onoverzichtelijke trage (vergeleken met Symbian) Windows Mobile.
Ik heb nu mijn tweede PDA en vind het helemaal niks.
Moet er niet aan denken.
Precies!Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:23:
Nou, van mij hoeft dat touchscreen er echt niet op hoor. Ik ben vorig jaar bewust weer terug gegaan naar een telefoon waar ik met 1 hand kan smsen (ik heb nu de Qtek 8500). Voor mij geen pennetjes en touchscreens meer. Het is een mobiele telefoon en die moet ik dan ook "mobiel" kunnen opereren!
Je haalt de woorden uit mijn mond.
Ik kan zo snel MSN-en op mijn mobiel dat mensen niet zouden zeggen dat ik op een mobieltje zit te tikken.
En dat met meerdere gesprekken tegelijk.
Daar kan een stylus met touchscreen niet tegen op.
Om maar te zwijgen over het feit dat ik binnen een minuut 160 tekens aan elkaar flans als ik weet wat ik wil tikken.
En ik SMS nogal veel.
Ik zou helemaal lurp worden van touchscreen met stylus.
Nokia N95 is trouw gebleven aan haar ECHTE fans en heeft dat touchscreen lekker achterwegen gelaten.
Genoeg andere merken die het wel doen en daar hoeft Nokia dus niet blindelings achteraan gelukkig.
Dat hangt van de dealer af. Sommige hebben goede communicatie met de producenten, sommige ook weer niet. Ik ken er zo en zo 1 die meestal goed zit.Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 15:11:
[...]
LOL, denk dat er geen een dealer in Nederland weet wanneer het toestel uitkomt
Verwijderd
Was jij niet diegene die zei dat de N95 in week 8 released zou worden.DaannO schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 17:50:
[...]
Dat hangt van de dealer af. Sommige hebben goede communicatie met de producenten, sommige ook weer niet. Ik ken er zo en zo 1 die meestal goed zit.
Verwijderd
Dat is al een behoorlijke tijd aangepast andersVerwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 18:00:
[...]
Was jij niet diegene die zei dat de N95 in week 8 released zou worden.
Het mooie is, wanneer de N95 uiteindelijk wordt vrijgegeven, de N95 allang ingehaald is door SE en andere toestelen die er nu aankomen met betere specs.
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:40:
<knip>
Kenneth
Dutch Team
Nokia Care

Maar ik ben benieuwd, ik vond hem wel meevallen qua grootte op de Cebit (de N80 is echt groter)
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Zoals?Djerique schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 22:54:
Het mooie is, wanneer de N95 uiteindelijk wordt vrijgegeven, de N95 allang ingehaald is door SE en andere toestelen die er nu aankomen met betere specs.
-
tja het 2de bericht over SE en niemand kan 1 goede vergelijking geven voor de n95 met wifi + gps + 5 MP camera en 160mb geheugen.
Verwijderd
Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 17:48:
[...]
Ja voor jou ja.
Maar ik ben 10x sneller met T9 en de knopjes op een toestel dan zo'n stom touch screen en het onoverzichtelijke trage (vergeleken met Symbian) Windows Mobile.
Moet er niet aan denken.
[...]
Precies!
Je haalt de woorden uit mijn mond.
Ik kan zo snel MSN-en op mijn mobiel dat mensen niet zouden zeggen dat ik op een mobieltje zit te tikken.
En dat met meerdere gesprekken tegelijk.
Daar kan een stylus met touchscreen niet tegen op.
Om maar te zwijgen over het feit dat ik binnen een minuut 160 tekens aan elkaar flans als ik weet wat ik wil tikken.
En ik SMS nogal veel.
Ik zou helemaal lurp worden van touchscreen met stylus.
Nokia N95 is trouw gebleven aan haar ECHTE fans en heeft dat touchscreen lekker achterwegen gelaten.
Genoeg andere merken die het wel doen en daar hoeft Nokia dus niet blindelings achteraan gelukkig.
Ik kan in de auto ook blind een sms binnen een minuutje weg rammen. Ik heb vorigjaar voor 2 maanden een Qtek s200 gehad, die lag dus na een week alweer in de kast. Ik heb me blauw geergerd aan dat ding, ondanks dat er wel 't9' op zat.
Maar ik denk gewoon dat hier weer het eeuwige gezeur van PDA vs Smartphone naar boven komt. Ik blijf erbij dat het nogsteeds een telefoon is met een batterij aan functies erop. Dat betekend voor mij dus dat de telefoonfuncties 100% in orde moeten zijn en vlekkeloos moet werken.
Verwijderd
Wie of wat houdt je tegen om T9 te gebruiken op een PDA?Darkwolf_1982 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 17:48:
[...] ik ben 10x sneller met T9 en de knopjes op een toestel dan zo'n stom touch screen en het onoverzichtelijke trage (vergeleken met Symbian) Windows Mobile.
Moet er niet aan denken.
In principe gaat het nergens over.Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 06:49:
jeetje, waar gaat dit over?
Het begon met o.a FlowDesign die de N95 the finger heeft gegeven daar deze toch liever voor Windows Mobile gaat met touchscreen.
Ik vraag mij dan af waarom hij in de eerste instantie hier dan hier in dit topic heeft vertoefd en op de Nokia N95 heeft zitten wachten gezien hij al wist dat je niks anders meer wilt als je eenmaal Windows Mobile hebt gehad met touchscreen...
SE heeft bijna een jaar nadat de N80 uit is, nog niet eens een beter model dan de N80 laat staan N95.Djerique schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 22:54:
Oneens, ik heb de SE K750i en de Nokia N80 eens naast elkaar gelegd.kenniani schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 08:55:
SE heeft bijna een jaar nadat de N80 uit is, nog niet eens een beter model dan de N80 laat staan N95.
Ondanks dat de SE K750i 3 kwartalen eerder uitkwam, is de SE K750i naar mening beter qua specs. Bovendien is door meerdere objectieve telefoonreviewers bewezen dat de camera van Sony Ericsson stukken beter presteerde dan de alle cameraphones in 2005. De N80 had wel 1 MP meer, maar de lens en de xenon flitser van SE waren stukken beter dat de N80.
Om de rest kort te houden heb ik ff de voordelen van beide toestellen opgesomd:
Sony Ericsson K750i:
- veel kleiner
- minder zwaar
- Bluetooth 2.0
- autofocus
- xenon flitser(nog steeds de beste flitser bij mobiele telefoons)
- mooiere foto's
- UMTS/3G/EDGE
- even veel bits(18), maar aantal pixels is meer
- WLAN
Ik moet je gelijk geven wat SE en foto's betreft: die zijn van hele goede kwaliteit (mits de belichting enigzins goed is). Mijn pa heeft W800i met 2MP camera die hele mooie foto's maakt. Ook de flitser is goed. Dus ik verwacht dan ook, dat een nieuw model van SE hele mooie foto's zal maken, maar welke moet dat dan zijn??? Zoals al eerder opgemerkt, is er nog geen een aangekondigd met specs die maar in de buurt komen van N95.Djerique schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:21:
[...]
Oneens, ik heb de SE K750i en de Nokia N80 eens naast elkaar gelegd.
Ondanks dat de SE K750i 3 kwartalen eerder uitkwam, is de SE K750i naar mening beter qua specs. Bovendien is door meerdere objectieve telefoonreviewers bewezen dat de camera van Sony Ericsson stukken beter presteerde dan de alle cameraphones in 2005. De N80 had wel 1 MP meer, maar de lens en de xenon flitser van SE waren stukken beter dat de N80.
Sony Ericsson K750i:Nokia N80:
- veel kleiner
- minder zwaar
- Bluetooth 2.0
- autofocus
- mooiere foto's
- UMTS/3G/EDGE
- WLAN
Ze zijn nu met een bezig, als het goed is staat het R&D model hier ergens op Tweakers. Ik zal ff goed voor je zoeken. Ik geloof zelfs dat het een 5MP wordt met een Sony lenssl1200 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:26:
Ik moet je gelijk geven wat SE en foto's betreft: die zijn van hele goede kwaliteit (mits de belichting enigzins goed is). Mijn pa heeft W800i met 2MP camera die hele mooie foto's maakt. Ook de flitser is goed. Dus ik verwacht dan ook, dat een nieuw model van SE hele mooie foto's zal maken, maar welke moet dat dan zijn??? Zoals al eerder opgemerkt, is er nog geen een aangekondigd met specs die maar in de buurt komen van N95.
Ik wil niet nog een PDA vs Symbian war starten, maar toch.
Heb de afgelopen 2 jaar een HTC Magician gebruikt met al zijn voor en nadelen. De nadelen zijn wat mij betreft de bel-kwaliteit en als major klote-eigenschap: je bent soms niet bereikbaar zonder dat je het weet. En als tweaker ben je full-time op xda-developers naar nieuwe firmware aan het zoeken etc. Dat is het voordeel van HTC-devices: je hebt xda-developers. En dat is meteen het nadeel: je hebt die site ook echt nodig om je device aan de praat te krijgen/houden. Kost verdomd veel tijd.
Dus, sinds twee weken de N73 aan het uitproberen. Mooi toestel, goede camera. Maar traaaaag. En er zit (onvoorstelbaar maar waar) maar 44MB RAM in waar je na reboot nog maar ongeveer 20 van over hebt. En dat daarna supersnel minder wordt totdat je weer kunt rebooten. Verschikkelijk, wat een crappy memory-management. Ik dacht dat windows mobile slecht was, maar dit slaat alles. En tot mijn verbazing heeft de N95 volgens een aantal threads op howardforums.com ook zo weinig ram. Wat een showstopper voor mij zeg. Zo'n ubercool device en dan zo weinig RAM terwijl ze weten dat Symbian verschikkelijk slechte memory-management heeft. Iedereen op howardforums klaagt er over.
Ik ga tegen mijn zin weer terug naar HTC
Heb de afgelopen 2 jaar een HTC Magician gebruikt met al zijn voor en nadelen. De nadelen zijn wat mij betreft de bel-kwaliteit en als major klote-eigenschap: je bent soms niet bereikbaar zonder dat je het weet. En als tweaker ben je full-time op xda-developers naar nieuwe firmware aan het zoeken etc. Dat is het voordeel van HTC-devices: je hebt xda-developers. En dat is meteen het nadeel: je hebt die site ook echt nodig om je device aan de praat te krijgen/houden. Kost verdomd veel tijd.
Dus, sinds twee weken de N73 aan het uitproberen. Mooi toestel, goede camera. Maar traaaaag. En er zit (onvoorstelbaar maar waar) maar 44MB RAM in waar je na reboot nog maar ongeveer 20 van over hebt. En dat daarna supersnel minder wordt totdat je weer kunt rebooten. Verschikkelijk, wat een crappy memory-management. Ik dacht dat windows mobile slecht was, maar dit slaat alles. En tot mijn verbazing heeft de N95 volgens een aantal threads op howardforums.com ook zo weinig ram. Wat een showstopper voor mij zeg. Zo'n ubercool device en dan zo weinig RAM terwijl ze weten dat Symbian verschikkelijk slechte memory-management heeft. Iedereen op howardforums klaagt er over.
Ik ga tegen mijn zin weer terug naar HTC
Verwijderd
Mee eens!Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 12:23:
Goed, wil niet de discussie weer oprakelen, maar ben het absoluut eens met de meeste mensen die in dit topic zitten. Ik ga juist kiezen voor de N95, vanwege het niet hebben van dat pennetje. Het ziet er ook zo triest uit als je met dat pennetje een berichtje aan het intikken bent... Geef mij maar gewoon telefoon-toetsenbord met t9, gaat vaak sneller. En niet te spreken over het aantal keren dat mijn windows mobile vast liep... Hopelijk zal dat wat minder zijn met de Symbian. Ik heb hier wat wisselende berichten over gelezen...
Ik vind de fotos van de SE ook vele malen beter. Dit komt inderdaad door die megafelle xenonflitser. Vind dat bij de andere telefoons altijd tegenvallen. Ik las dat, mogelijk op CeBit SE de volgende aan zou kondigen (SE K850i.) Misschien dat iemand hem gezien heeft. Of mogelijk over het hoofd gezien ivm de veel mooier uitziende N95... Ik vind het persoonlijk een lelijk design, die SE K850i... En weet de specs verder niet. Maar in ieder geval 5 mp camera met xenon flitser... Denk dat het nog wel even duurt voordat deze uit zou komen en in hoeverre dit ook een geloofwaardig verhaal is...sl1200 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:26:
[...]
Ik moet je gelijk geven wat SE en foto's betreft: die zijn van hele goede kwaliteit (mits de belichting enigzins goed is). Mijn pa heeft W800i met 2MP camera die hele mooie foto's maakt. Ook de flitser is goed. Dus ik verwacht dan ook, dat een nieuw model van SE hele mooie foto's zal maken, maar welke moet dat dan zijn??? Zoals al eerder opgemerkt, is er nog geen een aangekondigd met specs die maar in de buurt komen van N95.
http://www.engadget.com/2...50i-spotted-and-detailed/
Ik ben voorlopig nog steeds niet overtuigd van een andere telefoon dan de Nokia N95!!! Kan niet wachten om dat ding te regelen in APRIL...
Niet geheel waar, je vergeet een aantal aspecten die in het voordeel zijn van de N80.Djerique schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:21:
[...]
Oneens, ik heb de SE K750i en de Nokia N80 eens naast elkaar gelegd.
Sony Ericsson K750i:Nokia N80:
- veel kleiner
- minder zwaar
- Bluetooth 2.0
- autofocus
- mooiere foto's
- UMTS/3G/EDGE
- WLAN
*N80 is een smartphone, veel meer mogelijkheden qua proggies installeren en customisation
*Display N80 is superieur tov display K750i -> 352*416 versus 176*220
*Video-opname in CIF (352x288) versus video-opname in QCIF (176x144)
K750i heeft dan wel een langere standbytijd wat ook van belang is.De k750i is misschien wel goed in plaatjes schieten maar je moet dan ook wel alle aspecten meenemen om een goede vergelijking te maken. Daarbij geldt ook dat de toestellen eigenlijk verschillende markten aanspreken dus de vergelijking is moeilijk te maken. SE zou eigenlijk een UIQphone moeten maken die niet zo bulky is als de Pxxx Serie of de M en W modellen met UIQ. Dan pas zou je goed kunnen vergelijken.
Verwijderd
En wat zijn er trouwens veel wisselende berichten over de snelheid van de N95. De een zegt dat ie zo supersnel reageert en de ander zegt dat er veel te weinig geheugen RAM in zit...
Ben benieuwd hoe het nu echt met de snelheid zit. Ik vond dat bij mijn 2 jaar oude mda compact ook al wel eens een probleem, de traagheid... Kan mij iemand overtuigen dat het wel meevalt met N95 of moeten we afwachten???
Ben benieuwd hoe het nu echt met de snelheid zit. Ik vond dat bij mijn 2 jaar oude mda compact ook al wel eens een probleem, de traagheid... Kan mij iemand overtuigen dat het wel meevalt met N95 of moeten we afwachten???
Dit model bedoelde ik!!!Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:47:
Ik vind de fotos van de SE ook vele malen beter. Dit komt inderdaad door die megafelle xenonflitser. Vind dat bij de andere telefoons altijd tegenvallen. Ik las dat, mogelijk op CeBit SE de volgende aan zou kondigen (SE K850i.) Misschien dat iemand hem gezien heeft. Of mogelijk over het hoofd gezien ivm de veel mooier uitziende N95... Ik vind het persoonlijk een lelijk design, die SE K850i... En weet de specs verder niet. Maar in ieder geval 5 mp camera met xenon flitser... Denk dat het nog wel even duurt voordat deze uit zou komen en in hoeverre dit ook een geloofwaardig verhaal is...
http://www.engadget.com/2...50i-spotted-and-detailed/
Ik ben voorlopig nog steeds niet overtuigd van een andere telefoon dan de Nokia N95!!! Kan niet wachten om dat ding te regelen in APRIL...
Naar mijn idee een goede vervanger voor de steeds maar uitstellende N95. De K850 5MP zal sowieso echte 5MP beelden leveren, aangezien Sony dit al heeft bewezen met al zijn voorgangers. Het enige nadeel vind ik het uiterlijk. Hoop dat daar wat aan gedaan wordt.
Verwijderd
Je weet de rest van de specs nog niet... Maar het zal toch nog wel tijdje duren voordat deze komt en voordat ze iets aan dat design hebben gedaanDjerique schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:53:
[...]
Dit model bedoelde ik!!!
Naar mijn idee een goede vervanger voor de steeds maar uitstellende N95. De K850 5MP zal sowieso echte 5MP beelden leveren, aangezien Sony dit al heeft bewezen met al zijn voorgangers. Het enige nadeel vind ik het uiterlijk. Hoop dat daar wat aan gedaan wordt.
Maar een half jaar nadat de N95 gekocht is, zijn er toch al weer wat andere telefoons op de markt met vergelijkbare specs. Dan blijf je bezig. Nogmaals, tot nog toe is N95 de ultieme keuze voor mij... En ik heb onder het mom van SOG (studie ontwijkend gedrag) toch al wel wat research gedaan
Verwijderd
Gister ook ff de N95 in handen gehad bij CeBIT. Hij werkt heel intuitief en reageert best snel. Ik had ook een prototype in mijn handen waarvan de slider niet helemaal meer werkte. Als je m van boven naar beneden slide dan ging bleef ie niet vast zitten, en slide deze verder door naar beneden waardoor t keybord zichtbaar werd. Maar goed als dat ding door 1000 handen gaat dan gebeuren dit soort dingen, dunkt me.
Maar voor de rest een zeer goed phone; ik ga er zeker eentje kopen
Maar voor de rest een zeer goed phone; ik ga er zeker eentje kopen
Klopt, maar dat had ik ook weer van Nokia zelf. Blijkbaar loopt niet iedereen rond met een glazebol in hun hand.Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 18:00:
[...]
Was jij niet diegene die zei dat de N95 in week 8 released zou worden.
Nokia plant iets en misschien door productie problemen of wat dan ook, stellen ze het uit. Dan moet iedereen zijn datum verschuiven, waaronder ik. Zo gaat dat nou eenmaal.
TomTom kan niet overweg met de interne GPS ontvanger van de N95.
Heb ook geen signalen gekregen dat ze er mee bezig zijn
Misschien dat er wellicht een 3rd party patch komt ofzo...
Vorige week maandag is er weer een nieuwe versie uitgekomen voor de beta N95's!
Dan moet die nog getest worden.... eventueel aangepast worden... dan die weer getest worden
en bij goedkeuring komt ie een xtje!
Mwoah productie problemen. De software was nog niet af.DaannO schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:57:
[...]
Klopt, maar dat had ik ook weer van Nokia zelf. Blijkbaar loopt niet iedereen rond met een glazebol in hun hand.
Nokia plant iets en misschien door productie problemen of wat dan ook, stellen ze het uit. Dan moet iedereen zijn datum verschuiven, waaronder ik. Zo gaat dat nou eenmaal.
Dan moet die nog getest worden.... eventueel aangepast worden... dan die weer getest worden
[ Voor 64% gewijzigd door nils7 op 21-03-2007 12:14 ]
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Dat TomTom probleem schijnt vanaf V6.0.30 opgelost te zijn aangezien je daar een interne GPS module kan kiezen.nils7 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 12:13:
TomTom kan niet overweg met de interne GPS ontvanger van de N95.
[...]
Mwoah productie problemen. De software was nog niet af.
Ja maar de ene GPS ontvanger is de andere niet (althans zo is het mij uitgelegd).DaannO schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 12:16:
[...]
Dat TomTom probleem schijnt vanaf V6.0.30 opgelost te zijn aangezien je daar een interne GPS module kan kiezen.
Blijkbaar werkt het ook niet met alle apparaten met een interne GPS ontvanger.
Dr moet blijkbaar wat aangepast worden over de eigenschappen van de GPSontvanger
van de N95 (laten we de E90 ook maar meteen noemen) maar dat is nog niet gebeurt.
Of dat zal gebeuren is de vraag...
Wie weet werkt het, maar voorlopig nog niet
(en neej ik ben niet pessimistisch want ik wil dr ook graag TT op hebben
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Verwijderd
Ik heb net gemailed met pdashop...en die krijgen hem pas binnen begin Mei 
jammer...ik wacht al zo lang....
jammer...ik wacht al zo lang....
Verwijderd
Een nieuwe revieuw/vergelijking met Artemis P3300 :http://my-symbian.com/s60v3/review_n95_artemis.php
Wel interressant !!
Wel interressant !!
Verwijderd
Zeker leuke vergelijking! Als ik dat zo lees vind ik de N95 er iets beter uit komen wat functies betreft die ik interessant vind. GPS werkt prima, dus daar hoef ik de P3300 niet voor.Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:04:
Een nieuwe revieuw/vergelijking met Artemis P3300 :http://my-symbian.com/s60v3/review_n95_artemis.php
Wel interressant !!
Ik heb dezelfde vervelende ervaringen gehad met het batterijklepje op mijn oude mda compact... Erg opvallend. Dan valt gewoon de telefoon helemaal uit, onbereikbaar. reden voor mij om mijn oude telefoon tijdelijk weer uit de kast te halen en te gebruiken..
Ik wacht dus nog even op de Nokia N95! Die P3300 heeft me niet kunnen overtuigen...
Beide kloppen.Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 10:52:
En wat zijn er trouwens veel wisselende berichten over de snelheid van de N95. De een zegt dat ie zo supersnel reageert en de ander zegt dat er veel te weinig geheugen RAM in zit...
Omdat er niet zoveel RAM inzit als dat we gehoopt hadden wil niet zeggen dat het daardoor allemaal trager word.
De CPU is nog altijd de bepalende factor als het gaat om algemene response van het OS en de UI.
Het heeft voldoende geheugen om er fijn mee te werken.
Je moet alleen geen 80 programma's tegelijkertijd laten draaien.
Persoonlijk hik ik niet snel tegen memory issues aan mits ik hele grote websites probeer in te laden (en teveel open heb staan).
De Nokia N91 heeft nog veel minder dan de N95 dus ik vind het al lang best dat er wat meer in zit dan de vorige lijn van Nokia's smartphone's die ik heb gehad.
De interface moet wel snel zijn.Ben benieuwd hoe het nu echt met de snelheid zit. Ik vond dat bij mijn 2 jaar oude mda compact ook al wel eens een probleem, de traagheid... Kan mij iemand overtuigen dat het wel meevalt met N95 of moeten we afwachten???
Ik had de Nokia 6630 en nu de Nokia N91 die beide een 212 Mhz processor hebben.
De interface is zeer snel.
Op mijn huidige Nokia N91 is het soms iets trager dan normaal maar dat heeft te maken met het feit dat er een harddisk in zit die steeds moet opspinnen en binnen enkele seconden idle zijn meteen waar afslaat.
Wat mijn huidige Nokia heeft (en Windows Mobile mobile devices ook) is dat het zeer lang duurt voordat het opgestart is.
De Nokia N95 maakt daar een eind aan en is start klaar vanaf power OFF in 10 - 12 seconden.
...Krijgen we wel de SirfStar II chipset in de Nokia N95 uberhaupt???
Volgens de reviewer die de Nokia N95 en de Artemis naast elkaar legt gebruikt Texas "it's own solution" betreft de GPS receiver. Hmmm...
voor degenen (zoals ik) die nog niet de n95 in handen heeft gekregen om ff er mee te spelen, heeft nokia een demo pagina geopend
:
http://europe.nokia.com/A4323683
en hier alvast de handleiding van de n95:
http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/Nokia_N95-1_UG_nl.pdf (rechtsklik als je wilt opslaan: 2.419 kB)
voorlopig moeten we het hiermee doen...
http://europe.nokia.com/A4323683
en hier alvast de handleiding van de n95:
http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/Nokia_N95-1_UG_nl.pdf (rechtsklik als je wilt opslaan: 2.419 kB)
voorlopig moeten we het hiermee doen...
Als u een upgrade wilt uitvoeren naar een versie van
Quickword die tekstbewerking ondersteunt, selecteert
u Opties > Upgrade naar bewerken. Aan de upgrade
zijn kosten verbonden.
Aldus die handleiding... En ik zie dat bij veel dingen staan.. Toch jammer.. doen ze er zoiets bij, is het gewoon een ordinaire DEMO !
Quickword die tekstbewerking ondersteunt, selecteert
u Opties > Upgrade naar bewerken. Aan de upgrade
zijn kosten verbonden.
Aldus die handleiding... En ik zie dat bij veel dingen staan.. Toch jammer.. doen ze er zoiets bij, is het gewoon een ordinaire DEMO !
Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.
Verwijderd
Voor de luttele prijs van 700 euro mag je toch wel wat meer verwachten dan een miezerige demo, dunkt me. Ik ben er alvast op uitgekeken, ik wacht wel op de opvolger van SE's W950i.
das appels met peren vergelijken. jah sorry hoor... maar met elkaar kun je het natuurlijk nooit vergelijken. daarvoor verschillen ze teveel. daarnaast is de n95 in de laatste fase van ontwikkeling/productie. en van SE heb ik nog niks gehoord over de opvolger. natuurlijk zullen ze ermee bezig zijn, maar de vraag is wanneer dit uit komt. in ieder geval véél later dan de n95. dus wacht je eigenlijk nog langer...Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 20:33:
Voor de luttele prijs van 700 euro mag je toch wel wat meer verwachten dan een miezerige demo, dunkt me. Ik ben er alvast op uitgekeken, ik wacht wel op de opvolger van SE's W950i.

ik vond anders de demo aardig uitgebreid. simpeltjes, dat wel. tis ook om een idee te krijgen wat het allemaal kan. en het kan veel kan ik je alvast vertellen. waarschijnlijk veel meer dan de opvolger van W950...
Het valt me op dat er ineens ook allerlei software te downloaden..
Zou de releasedate dan toch dichterbij komen ?
http://europe.nokia.com/A4323681
Verwijderd
Nokia MapLoader - map -> Netherlands 41.9 mbRMX schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 23:01:
Het valt me op dat er ineens ook allerlei software te downloaden..
weten we dat ook
Volgens Movilplaza.com (Spanje) wordt hij volgende week geleverd. Goed is altijd afwachten, maar wie weet. Overigens heb ik zelf de HTC x7500 advantage besteld. (T-mobile Ameo).
Why? kick-ass 5" scherm
Why? kick-ass 5" scherm
Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!
jeetje, de ameo... ik ga juist terug van de mda pro naar de n95 qua grootte, ik heb nu het gevoel dat ik bel met een baksteen! ben benieuwd wat je er van gaat vinden
Rhodes, dan heel lang niks, dan de rest.
NOKIA PRESS RELEASE March 22, 2007
Nokia N95 multimedia computer starts shipping
Espoo, Finland - Nokia today announced that the Nokia N95 started shipping in key European, Asian and Middle Eastern markets, with expanded shipments to other markets in those regions in the coming weeks.
Eindelijk goed nieuws
Espoo, Finland - Nokia today announced that the Nokia N95 started shipping in key European, Asian and Middle Eastern markets, with expanded shipments to other markets in those regions in the coming weeks.
Eindelijk goed nieuws

Zo, das een mooie post, hulde! 
Ben écht benieuwd als ik hem uiteindelijk in de hand heb, of alle verwachtingen worden ingelost.
Ben écht benieuwd als ik hem uiteindelijk in de hand heb, of alle verwachtingen worden ingelost.
.... Ik weet het ook niet
Hier heb ik alleen maar een antwoord op:Johnnie5 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 08:23:
Eindelijk goed nieuws
[ Voor 3% gewijzigd door Tumtum|IA2 op 22-03-2007 09:30 ]
Ik zit zelf heel erg te twijfelen. ik heb op dit moment een (bijna overleden) 6280 en daar ben ik dus totaal niet over te spreken. en dat toch als die-hard nokia fan. De N95 is erg duur, en ik wil dan ook zeker weten of ik de goede keuze maak als ik hier 2 jaar mee rond ga lopen.
Normaal gesproken neem ik elk toestel voor 1 jaar en betaal ik een beetje bij. maar 100 euro is toch al snel mijn maximum. dus er gaan kosten af door je abo en omdat het een gelockt toestel is.
ik wil nu TomTom gaan draaien en vraag me af of het niet gewoon goedkoper is om een N73 te nemen met een Bluetooth receiver (voor 1 jaar abo), of te wachten op de N95 en dan 2 jaar te doen. zucht, soms verlang ik terug naar die goede oude tijd.... voor de deur van de telefoontjeswinkel liggen, want de Nokia 3310 kwam uit......MET snake erop. Hulde!
Toen was er nog niet zoveel keuze, je wilde gewoon een telefoon
. Nu is er gewoon teveel keuze.
Normaal gesproken neem ik elk toestel voor 1 jaar en betaal ik een beetje bij. maar 100 euro is toch al snel mijn maximum. dus er gaan kosten af door je abo en omdat het een gelockt toestel is.
ik wil nu TomTom gaan draaien en vraag me af of het niet gewoon goedkoper is om een N73 te nemen met een Bluetooth receiver (voor 1 jaar abo), of te wachten op de N95 en dan 2 jaar te doen. zucht, soms verlang ik terug naar die goede oude tijd.... voor de deur van de telefoontjeswinkel liggen, want de Nokia 3310 kwam uit......MET snake erop. Hulde!
Toen was er nog niet zoveel keuze, je wilde gewoon een telefoon
Verwijderd
Net op de dag dat mijn 6230 het begeeft lees ik dit bericht, dat is nou leuk nieuws, even kijken of ik wat budget kan vrij maken
Kijk.... daar zat ik nou op te wachten.
Mijn 6230i is voor (hopelijk) reparatie opgestuurd en bel nu met een baksteen.
Zou mooi zijn als ik binnenkort dit juweeltje in mijn handen mag krijgen.
Mijn 6230i is voor (hopelijk) reparatie opgestuurd en bel nu met een baksteen.
Zou mooi zijn als ik binnenkort dit juweeltje in mijn handen mag krijgen.
Verwijderd
hou kom jij aan anderhalve week?RobertRedCap schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 10:52:
Tja eindelijk goed nieuws! thanks nog anderhalve week!
dat is zeker goed nieuws!Johnnie5 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 08:23:
Eindelijk goed nieuws
ik las gister op AllAboutSymbian dat ze 2 productie versie van n95 vandaag opgestuurd zouden krijgen. ik dacht dat ze voorlopig alleen naar reviewers gingen opsturen.
hulde aan nokia. ondanks dat het een paar keer is uitgesteld, hebben ze het toch voorelkaar gekregen om in Q1 te verschepen. (nu maar hopen dat het niet veel kinderziektes heeft)
ps: komende dagen/weken gaan ze op AllAboutSymbian verschillende elementen reviewen. misschien ook handig om ff te lezen wat zij van de productie versie vinden
Verwijderd
Wat ik mij afvraag:
Als je een foto maakt met de N95... slaat ie dan ook de GPS coordinaten in de JPEG/EXIF data op?
Als je een foto maakt met de N95... slaat ie dan ook de GPS coordinaten in de JPEG/EXIF data op?
* Pakt willekeurig iemand uit z'n MSN lijst met als onderschrift: "Using an N95 and charging the device each day!! A battery time of nothing......really.....Vic Vega schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 11:20:
[...]
ps: komende dagen/weken gaan ze op AllAboutSymbian verschillende elementen reviewen. misschien ook handig om ff te lezen wat zij van de productie versie vinden![]()
Verwijderd
dat zou inderdaad en erg leuke optie zijn...Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 12:09:
Wat ik mij afvraag:
Zou erg leuk zijn, maar dat betekend dat naast Bluetooth GPS ook altijd aan zou moeten staan, wat allemaal onwijs veel energie vraagt.Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 12:09:
Wat ik mij afvraag:
Tevens is het steeds aan/uit schakelen op het moment dat je een foto gaat maken is namelijk niet mogelijk omdat het even duurt alvorens je een GPS fix krijg. Dat zal je dus moeten wachten met het maken van een foto totdat je een fix hebt.
Leuk idee, maar in de praktijk niet echt makkelijk denk ik...
-
Goed nieuws
Espoo, Finland - Nokia today announced that the Nokia N95 started shipping in key European, Asian and Middle Eastern markets, with expanded shipments to other markets in those regions in the coming weeks. The Nokia N95 is an all-in-one multimedia computer with a unique 2-way slide design, integrated GPS functionality, a 5 megapixel camera and support for high-speed mobile networks, making it easier to watch and record videos, listen to songs, take high-quality photos, browse the internet, or catch up on email while on the move.
Espoo, Finland - Nokia today announced that the Nokia N95 started shipping in key European, Asian and Middle Eastern markets, with expanded shipments to other markets in those regions in the coming weeks. The Nokia N95 is an all-in-one multimedia computer with a unique 2-way slide design, integrated GPS functionality, a 5 megapixel camera and support for high-speed mobile networks, making it easier to watch and record videos, listen to songs, take high-quality photos, browse the internet, or catch up on email while on the move.
Lees anders eerst ff de laatste 20 replies alvorens je een berichtje plaatst. 
Iemand al met zekerheid gehoord of de N95 in het zakelijke pakket van T-Mobile komt?
De ene medewerker daar zegt ja en de andere nee...
Iemand al met zekerheid gehoord of de N95 in het zakelijke pakket van T-Mobile komt?
zie het nu staan jahNasty Nate schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 12:48:

idd zo doe ik dat ookthefox154 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 13:13:
[...]
zie het nu staan jahmaar goed er werdt hier zoveel onzin geroepen in dit topic dat ik dan aldtijd selectief ga lezen. Allemaal ongefundeerde statements en dat soort dingen. Beschouw dus maar als niet gepost
krijg je alleen het verhaal weer (net als bij de N80) dat mensen al zo lang zitten te wachten, dat er daar nog 2 leverbaar zijn, en welke het eerst geleverd word.
maarja nog eventjes en we gaan het alleen maar hebben over de telefoon zelf
Verwijderd
Wel mooi dat er ook een 2 GB micro SD kaart bij zit.
http://www.allaboutsymbia...the_production_Nokia_.php
Da's wel vervelend, aangezien er een micro SD kaart in moet.Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 13:42:
Wel mooi dat er ook een 2 GB mini SD kaart bij zit.
In Duitsland komt ie wel in het pakket.Nasty Nate schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 12:48:
Ik verwacht in NL eigenlijk ook wel alleen zeker weten doe ik het niet aangezien wij nog steeds niet de BB Pearl hebben
Een tijdje terug had ik bij ons intern gevonden week 13 (lijkt redelijk te kloppen, geen idee of dat release datum of shipment zou zijn). Maar sinds ik dat gepost heb hier, hebben ze alles verwijderd waar ik bij kan
Batterijtijd gaat max. 2 dagen meej met normaal gebruik...
Verwijderd
Ik heb net met Vodafone Zwolle gebeld, en ze zeiden dat Vodafone ze 21 april worden geleverd aan hunzelf, en dat ie 27 april in de winkels ligt!
weet alleen niks van de prijs en of dat micro sd er ook bij zit.
weet alleen niks van de prijs en of dat micro sd er ook bij zit.
Dit topic is gesloten.