Waar lees je dat? Ik kan geen press release vinden met die strekking.
Ik snap niet wat een aantal hierboven willen bereiken om constant tegenstrijdige berichten te plaatsen over realease data die steeds anders en volgens hen van een betrouwbare bron vandaan komt. Totaal zinloos en niet komisch.philippevk schreef op zondag 11 maart 2007 @ 22:54:
@hierboven: grapzak
Maar goed ter zake, zaterdag bij een Nokia service center gehoord dat de N95 waarschijnlijk pas in juni komt, zoals hierboven wordt gezegd. Ik ben dus bijna wel zeker klaar met Nokia, ze hebben nu bijna al het krediet wel verspeeld.
Ik zie de humor niet van in..
[ Voor 13% gewijzigd door T.Struik op 11-03-2007 23:38 ]
Ik weet 100% zeker dat het op daar stond. Het is nu in een keer weg, maar het heeft er wel degelijk gestaan! Het was een engelstalig bericht van vandaag.Cendris_Fisher schreef op zondag 11 maart 2007 @ 23:30:
Maar goed ter zake, zaterdag bij een Nokia service center gehoord dat de N95 waarschijnlijk pas in juli komt, zoals hierboven wordt gezegd. Ik ben dus bijna wel zeker klaar met Nokia, ze hebben nu bijna al het krediet wel verspeeld.
Verwijderd
Je kunt het ook anders bekijken... Wees blij dat Nokia hem eerst goed voor mekaar maakt, voordat ze hem op de markt gooien. Het lijkt er juist op dat ze het beginnen te leren. Wat heb je er aan als je een 1 of ander gammel ding in handen krijgt met brakke firmware waar je 10 keer mee terug moet naar een NSP? Het enige positieve aan dit verhaal is denk ik dat ALS hij in juni/juli komt hij misschien redelijk bugvrij is.
Owja en wat houdt je tegen om naar de concurrent te stappen? Even afgezien van die supermegacoole 5mp camera zijn er al andere apparaten op de markt met goeie specs hoor. Zie bijvoorbeeld de E-ten.
Owja en wat houdt je tegen om naar de concurrent te stappen? Even afgezien van die supermegacoole 5mp camera zijn er al andere apparaten op de markt met goeie specs hoor. Zie bijvoorbeeld de E-ten.
wie zegt jou dat ze het nu goed voor mekaar maken?Geloof maar dat het uiteindelijk brakke software wordt in de eerste release....Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 01:29:
Je kunt het ook anders bekijken... Wees blij dat Nokia hem eerst goed voor mekaar maakt, voordat ze hem op de markt gooien. Het lijkt er juist op dat ze het beginnen te leren. Wat heb je er aan als je een 1 of ander gammel ding in handen krijgt met brakke firmware waar je 10 keer mee terug moet naar een NSP? Het enige positieve aan dit verhaal is denk ik dat ALS hij in juni/juli komt hij misschien redelijk bugvrij is.
als het juni wordt ga ik voor de concurrent. helaas pindakaas maar dan sluit ik me aan bij de: ik-ga-niet-nóg-langer-op-nokia-wachten-groep. dus ben erg benieuwd naar dat pressrelease stukje.
Ook ik zou zeggen: laat de concurrentie maar snel met iets moois komen!RobertRedCap schreef op maandag 12 maart 2007 @ 09:22:
als het juni wordt ga ik voor de concurrent. helaas pindakaas maar dan sluit ik me aan bij de: ik-ga-niet-nóg-langer-op-nokia-wachten-groep. dus ben erg benieuwd naar dat pressrelease stukje.
Het zal voor de concurentie heel moeilijk worden om een vergelijkbaar product op de markt te brengen. Als Nokia momenteel al moeite heeft met de bugs en andere problemen, dan zal de concurent het echt niet veel makkelijker hebben.Poeh schreef op maandag 12 maart 2007 @ 12:07:
[...]
Ook ik zou zeggen: laat de concurrentie maar snel met iets moois komen!
hoeze dat dan?
e-ten heeft vergelijkbare opties alleen is de camera iets zwaarder en de n95 heeft hdspa.
allemaal bekende technieken die vrij staan te gebruiken door andere fabrikanten, en geloof me ze worden op dit moment getest.
e-ten heeft vergelijkbare opties alleen is de camera iets zwaarder en de n95 heeft hdspa.
allemaal bekende technieken die vrij staan te gebruiken door andere fabrikanten, en geloof me ze worden op dit moment getest.
Juist... maar persoonlijk ga ik liever voor symbian dan windows mobile.RobertRedCap schreef op maandag 12 maart 2007 @ 13:36:
hoeze dat dan?
Euuh nee? Wees dan zo slim en kondig een telefoon niet een half jaar van te voren aanVerwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 01:29:

Nee? Misschien zijn die slimmer en trekken er een reeël tijdsbestek voor uit en wachten verstandig nog even met de aankondiging?gewonecolalight schreef op maandag 12 maart 2007 @ 12:43:
[...]
Het zal voor de concurentie heel moeilijk worden om een vergelijkbaar product op de markt te brengen. Als Nokia momenteel al moeite heeft met de bugs en andere problemen, dan zal de concurent het echt niet veel makkelijker hebben.
[ Voor 23% gewijzigd door T.Struik op 12-03-2007 15:26 ]
Kan je mij uit leggen waarom? Is het een ilusie om te denken dat windows mobile beter samen werkt met de thuis windows pc? Synchronisatie etc.gewonecolalight schreef op maandag 12 maart 2007 @ 14:04:
[...]
Juist... maar persoonlijk ga ik liever voor symbian dan windows mobile.
Ik vind e-ten wel een mooi ding. Als je nu moet kiezen tussen N95 of e-ten hmzz
Ze zijn wel los even duur.
GPS zit er in dus dat is top
Dat kan ik, maar dat heb ik eerder in dit forum ook al eens gedaan. ff samengevat:Fonk_ schreef op maandag 12 maart 2007 @ 15:33:
[...]
Kan je mij uit leggen waarom? Is het een ilusie om te denken dat windows mobile beter samen werkt met de thuis windows pc? Synchronisatie etc.
heb al 3 smartphones gehad met symbian (7650, 6680, N80) en hiervan weet ik exact hoe het allemaal in elkaar steekt. Ik heb ook een tijdje mogen werken met een HTC TyTN. op zich mooi toestel, maar dat windows mobile vind ik toch minder dan symbian.
Dus uiteindelijk denk ik dat het gewoon gewenning is.
En wat de synchronisatie met de thuis windows pc betreft... nooit problemen mee!
Van horen-zeggen en eigen ervaring; Windows Mobile heeft vaker te maken met vastlopers.Fonk_ schreef op maandag 12 maart 2007 @ 15:33:
[...]
Kan je mij uit leggen waarom? Is het een ilusie om te denken dat windows mobile beter samen werkt met de thuis windows pc? Synchronisatie etc.
Daar moet ik je helaas gelijk in geven...Cendris_Fisher schreef op maandag 12 maart 2007 @ 15:39:
[...]
Van horen-zeggen en eigen ervaring; Windows Mobile heeft vaker te maken met vastlopers.
Na twee jaar de M600 te hebben gehad zit ik ook al weer een behoorlijke tijd te wachten op de N95! Ik ben benieuwd hoe ik het symbian OS vind!
Vanmiddag surfte ik naar Nokia.nl. Er werd mij via een pop-up gevraagt een enquete in te vullen over Club Nokia. Dat wilde ik wel. Aan het einde stonden er wat slotvragen. de enquete was Nederlandstalig. Een slot vraag was om je huidige telefoon model (Nokia) te selecteren. Vreemdgenoeg kun je ook het model N95 slecteren
.
Wat jij natuurlijk gedaan hebt en nu krijg je obscure mailtjes van Nokia hoe je aan de N95 bent gekomenCendris_Fisher schreef op maandag 12 maart 2007 @ 16:57:
Vanmiddag surfte ik naar Nokia.nl. Er werd mij via een pop-up gevraagt een enquete in te vullen over Club Nokia. Dat wilde ik wel. Aan het einde stonden er wat slotvragen. de enquete was Nederlandstalig. Een slot vraag was om je huidige telefoon model (Nokia) te selecteren. Vreemdgenoeg kun je ook het model N95 slecteren.
Ik heb gewoon braaf ''6630'' ingevuld hoorBlindfold schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:16:
[...]
Wat jij natuurlijk gedaan hebt en nu krijg je obscure mailtjes van Nokia hoe je aan de N95 bent gekomen
maar goed on-topic
Verwijderd
@ de mensen die zo klagen dat Nokia onrealistische releasedata de wereld in stuurt, terwijl "de concurrentie dat niet doet": zijn we de SE P990i al vergeten ?Cendris_Fisher schreef op zondag 11 maart 2007 @ 23:30:
[...]
Ik snap niet wat een aantal hierboven willen bereiken om constant tegenstrijdige berichten te plaatsen over realease data die steeds anders en volgens hen van een betrouwbare bron vandaan komt. Totaal zinloos en niet komisch.
Maar goed ter zake, zaterdag bij een Nokia service center gehoord dat de N95 waarschijnlijk pas in juni komt, zoals hierboven wordt gezegd. Ik ben dus bijna wel zeker klaar met Nokia, ze hebben nu bijna al het krediet wel verspeeld.
De P910 verdween van de markt, de opvolger zou "snel komen".
Duurde dat ook niet meer dan een half jaar ?

En er waren niet zo héél veel gebruikers 100% tevreden over de eerste serie...
Nokia kán anders wel vlot wezen: de E65 werd in Barcelona gelanceerd, en wij konden hem (hier in Noorwegen) direct al leveren (we kregen ze vrijdagmiddag, de lancering was maandag, -3 dagen later).
Verwijderd
Ik ben zoals velen van jullie ook aan het wachten op de N95
Heb vandaag mijn lokale dealer gesproken en hij wist mij te vertellen dat deze naar verwachting eind April te koop is!! Maar goed heel veel waarde kun je er niet aan hechten want iedereen heeft zijn eigen contactpersonen met info!
Waar ik helaas wel achter ben gekomen is dat de ingebouwde GPS module niet voor AUTO naviigatie te gebruiken is. De GPS module is daar niet sterk genoeg voor en alleen te gebruiken bij het lopen schijnt? Ik vind het een vaag verhaal want wie gebruikt dat nou tegenwoordig maar goed weet iemand hier meer vanaf?
Nokia zelf heeft hier nog weinig over gezegd en ik heb wel wat promo filmpjes gezien maar ook inderdaad alleen van mensen die aan het lopen zijn!
greetz
Heb vandaag mijn lokale dealer gesproken en hij wist mij te vertellen dat deze naar verwachting eind April te koop is!! Maar goed heel veel waarde kun je er niet aan hechten want iedereen heeft zijn eigen contactpersonen met info!
Waar ik helaas wel achter ben gekomen is dat de ingebouwde GPS module niet voor AUTO naviigatie te gebruiken is. De GPS module is daar niet sterk genoeg voor en alleen te gebruiken bij het lopen schijnt? Ik vind het een vaag verhaal want wie gebruikt dat nou tegenwoordig maar goed weet iemand hier meer vanaf?
Nokia zelf heeft hier nog weinig over gezegd en ik heb wel wat promo filmpjes gezien maar ook inderdaad alleen van mensen die aan het lopen zijn!
greetz
Dat kan wel wezen, ik en anderen, klagen over releasedata van Nokia, dus dan hoeven we toch niet gelijk te gaan vergelijken met SE?Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 18:26:
[...]
@ de mensen die zo klagen dat Nokia onrealistische releasedata de wereld in stuurt, terwijl "de concurrentie dat niet doet": zijn we de SE P990i al vergeten ?
De P910 verdween van de markt, de opvolger zou "snel komen".
Duurde dat ook niet meer dan een half jaar ?![]()
En er waren niet zo héél veel gebruikers 100% tevreden over de eerste serie...
Nokia kán anders wel vlot wezen: de E65 werd in Barcelona gelanceerd, en wij konden hem (hier in Noorwegen) direct al leveren (we kregen ze vrijdagmiddag, de lancering was maandag, -3 dagen later).
Verwijderd
Er staan filmpjes op youtube van mensen die de N95 in de auto gebruiken als navigatiesysteem.Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:23:
Ik ben zoals velen van jullie ook aan het wachten op de N95
greetz
franse autos hebben vaak een warmtewerende ruit....maar daardoor creeer je een kooi van faraday en kun je moeilijk een GPS signaal oppikken....dit was vroeger een probleem....lijkt me onwaarschijnlijk dat Nokia dit niet zal testen...Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 21:54:
[...]
Er staan filmpjes op youtube van mensen die de N95 in de auto gebruiken als navigatiesysteem.
Verwijderd
dat is nog een probleem. Zelf met de tomtom moet je met warmtewerend glas een extra conncector kopen. In die ruiten zit een klein rondje ergens waar geen warmtewerende materie zit. Daar plak je dan je "externe" antenne voor je BT-connectie. In zoverre klopt het dus dat je niet in alle auto's zomaar direct het GPS-signaal kunt ontvangen. Daarnaast zal ook de sterkte van de ontvanger meetellen. Met de Tomtom 910 krijgt mijn vrouw binnen in huis geen enkele sateliet te zien terwijl ik met mijn JVCnav minimaal van 3 respons krijgcoldasice schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 08:02:
[...]
franse autos hebben vaak een warmtewerende ruit....maar daardoor creeer je een kooi van faraday en kun je moeilijk een GPS signaal oppikken....dit was vroeger een probleem....lijkt me onwaarschijnlijk dat Nokia dit niet zal testen...
Al die verhalen hier over release data.....ik heb net nokia maar even gebeld (13mrt 11:09 uur). Ze vertelden mij daar dat hij gegarandeerd in april bij de distributie ligt en het kan enkele weken duren voor dat hij verspreidt is naar alle winkels.
Verwijderd
Now there's a man with integrityRobertRedCap schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 11:09:
Al die verhalen hier over release data.....ik heb net nokia maar even gebeld (13mrt 11:09 uur). Ze vertelden mij daar dat hij gegarandeerd in april bij de distributie ligt en het kan enkele weken duren voor dat hij verspreidt is naar alle winkels.
Verwijderd
ik had ze vorige week ge-e maild maar daar heb ik nog geen andwoord op gekregen..beetje jammerRobertRedCap schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 11:09:
als het nog maar een klein maandje is is het wel te doen. het lijkt sony wel met dat gedoe met die ps3,
dan maar hopen dat de telefoon een beetje bug-free is, dat is altijd maar weer afwachten.
edit: wel apart dat ze op onderstaande url een actie hebben die over een halve maand ingaat en die van 5 maart tot 31 maart loopt
http://www.2call.nl/quick...AB_ID=12&PR_ID=421&DUUR=2
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 15:18 ]
Wat is daar appart aan? deze actie heeft helemaal niets te maken met de telefoon maar gewoon met het abbo dat je neemt. Ongeacht welke telefoon je kies geld die netwerkactieedit: wel apart dat ze op onderstaande url een actie hebben die over een halve maand ingaat en die van 5 maart tot 31 maart loopt![]()
http://www.2call.nl/quick...AB_ID=12&PR_ID=421&DUUR=2
Verwijderd
jawel maar ik bedoelde als je hem meteen koopt als hij uit is. aangezien er nog zoveel problemen mee waren. dan is het altijd maar afwachten of de upgrades snel te krijgen zijn. maargoedRobertRedCap schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 15:24:
ach bug free....je kunt de software toch wel upgraden of niet. Even flashen en klaar lijkt me?
o dat had ik niet gezien, ik kwam daar via een andere siteJarnoootje schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 15:41:
[...]
Wat is daar appart aan? deze actie heeft helemaal niets te maken met de telefoon maar gewoon met het abbo dat je neemt. Ongeacht welke telefoon je kies geld die netwerkactie

De Nokia N95 lijkt mij een waardiger opvolger voor mijn huidige telefoon.
Wil een goeie GSm met leuke opties maar een MUSTHAVE is toch ook wel GPS
navigatie.
Nou las / zag ik dat de Nokia Navigatie (op youtube staan filmpjes van autonavigatie in actie)
met gesproken auto navigatie geld gaat kosten in de vorm van een abonnement.
YEAH rigth alsof we telkens op onze telefoon gaan kijken onderweg hoe we moeten rijden...dat is in mijn opzicht een groot minpunt.
Maar wat wil het, het schijnt dat Navigon "Navigon 6"ook voor de Nokia N95 gereed gaat maken en laat dat nou mij favoriete navigatie software zijn.
Voor de link klik hier: http://www.navigon.com/si...ymbianphone/compatibility
Wil een goeie GSm met leuke opties maar een MUSTHAVE is toch ook wel GPS
navigatie.
Nou las / zag ik dat de Nokia Navigatie (op youtube staan filmpjes van autonavigatie in actie)
met gesproken auto navigatie geld gaat kosten in de vorm van een abonnement.
YEAH rigth alsof we telkens op onze telefoon gaan kijken onderweg hoe we moeten rijden...dat is in mijn opzicht een groot minpunt.
Maar wat wil het, het schijnt dat Navigon "Navigon 6"ook voor de Nokia N95 gereed gaat maken en laat dat nou mij favoriete navigatie software zijn.
Voor de link klik hier: http://www.navigon.com/si...ymbianphone/compatibility
http://www.card.mygamercard.net/NL/TOPROB+NL.jpg
Verwijderd
Kende de Navigon nog niet, maar heb even een demo bekenen... Ziet er heel er makkelijk uit!
ga ik zeker proberen als ik mijn N95 heb
Bedankt voor de tip!
Ik heb navigatie in mijn auto en bewust de kletskous uitgezet. Vind het weinig toevoegen in mijn geval. Het display zit in het zicht en het valt meteen op als je een instructie krijgt om ergens af te slaan. Dus wanneer je het toestel een beetje tactisch plaatst, dan is spraak niet echt noodzakelijk.
Verdorie dat ziet er gelikt uit zeg!Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:09:
Kende de Navigon nog niet, maar heb even een demo bekenen... Ziet er heel er makkelijk uit!ga ik zeker proberen als ik mijn N95 heb
Bedankt voor de tip!
Als het zo goed werkt als dat het eruit ziet dan ga ik TomTom dan toch echt gedag zeggen.
Een must have voor de N95 dacht ik zo.
Dan betaal ik liever voor de software die ik dan voor altijd kan gebruiken dan zo'n dom abonnement.
Verwijderd
Kun je wel route plannen en op beeld krijgen als je niet voor dat navigatie-abonnement kiest bij de N95. Ik hoef ook niet persee aanwijzingen en pijltjes in beeld. Een "ouderwetse" straatkaart met route erop is voor mij voldoende op mijn N95 scherm. Is mij in de reviews die ik gelezen heb nog onduidelijk.
Ik denk dat de GPS functie geldtechnisch het handigste is met een t-mobile web n walk abon. Dan kun je kaarten downloaden wanneer je wil... Daar ben ik in ieder geval al achter! Hoef je ook niet van te voren thuis alles voor te bereiden (WiFi), vrij om te gebruiken wanneer je het wil... Blijft beetje luxeprobleem, maartoch...
Vond de aanbiedingen op telecom.nu erg interessant iig! Hopen dat een soortgelijke aanbieding in april ook nog keer aanwezig is! Ga ik hem zeker pre-orderen, indien hij nog niet uitgebracht is... Misschien dat iemand een release datum heeft
.
Ik denk dat de GPS functie geldtechnisch het handigste is met een t-mobile web n walk abon. Dan kun je kaarten downloaden wanneer je wil... Daar ben ik in ieder geval al achter! Hoef je ook niet van te voren thuis alles voor te bereiden (WiFi), vrij om te gebruiken wanneer je het wil... Blijft beetje luxeprobleem, maartoch...
Vond de aanbiedingen op telecom.nu erg interessant iig! Hopen dat een soortgelijke aanbieding in april ook nog keer aanwezig is! Ga ik hem zeker pre-orderen, indien hij nog niet uitgebracht is... Misschien dat iemand een release datum heeft
Ik heb de N95 zojuist gepreordered bij telecom.nu icm een Hi €25. Kost wat, maar ik wil m wel heel graag hebben, dus ik kon het niet laten.
Nu maar afwachten wanneer ie thuis op de deurmat valt.
Nu maar afwachten wanneer ie thuis op de deurmat valt.
Verwijderd
Indeed, ben ook zeer benieuwd. Maar eerst de telefoon maarDarkwolf_1982 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 09:21:
[...]
Verdorie dat ziet er gelikt uit zeg!
Als het zo goed werkt als dat het eruit ziet dan ga ik TomTom dan toch echt gedag zeggen.
Een must have voor de N95 dacht ik zo.
Dan betaal ik liever voor de software die ik dan voor altijd kan gebruiken dan zo'n dom abonnement.
Kom maar op met april ^^
Hmmm nu te koop in de UK , voor 550 pond. Only UK residents en wordt uitgeleverd 2 april staat hier. Zogenaamd wel in stock, maar verzenden 2 april. Das al snel
no comment
Verwijderd
stond eerst op 22 maart, net als bij expansys.nl. Daar staat nu ook 2 april. En grote kans dat het nog later wordtMartinus schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 17:51:
Hmmm nu te koop in de UK , voor 550 pond. Only UK residents en wordt uitgeleverd 2 april staat hier. Zogenaamd wel in stock, maar verzenden 2 april. Das al snel
ik twijfel een beetje of ik mijn contract ondertekend terug stuur naar telecom.nu. iemand enig idee wat de prijzen gaan doen? ik verleng m'n contract bij T-mobile, en ze vragen of ik het contract voor de 24e terug wil sturen, omdat anders de aanvraag buiten de actie (welke actie dan?) van T-mobile valt.
Rhodes, dan heel lang niks, dan de rest.
vele andere hebben netwerk acties die t/m 30 maart lopen en vaak elke maand hetzelfde zijn.Piellekes schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 00:44:
ik twijfel een beetje of ik mijn contract ondertekend terug stuur naar telecom.nu. iemand enig idee wat de prijzen gaan doen? ik verleng m'n contract bij T-mobile, en ze vragen of ik het contract voor de 24e terug wil sturen, omdat anders de aanvraag buiten de actie (welke actie dan?) van T-mobile valt.
no comment
LEVERBAAR! (bij leverancier) levertijd is wat anders
http://www.komplett.nl/k/...-0442A4334C59#accessories
Het zijn 2 tegenstrijdige dingen. De leverancier heeft hem wel, maar doet er anderhalve maand over om hem bij je op de mat te krijgen? In die tijd kan ik de wereld rond.RobertRedCap schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 10:16:
Verwijderd
bij onze oosterburen kost het 649 euro http://www.technikdirekt....D=00000&landingCountry=nl
Van hun site:RobertRedCap schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 10:16:
Op voorraad bij leverancier, verwachte levertijd 45 dagen.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Verwijderd
En hop nog een maand erbij. Op zn vroegst wordt het toestel geleverd in mei 2007. (Volgens Nokia Benelux en 2 Nokia Service Points). Wederom uitstel als gevolg van software problemen.
Doen ze slim, bij Nokia. Mensen willen dat ding dadelijk zó graag hebben dat het direct een verkooptopper wordt. Kwestie van de spanning opbouwen terwijl de laatste bugs uit de software worden gehaald. Gelukkig hoef ik pas rond oktober een nieuw toestel.
dat denk ik JUIST niet, het internet staat vol met reviews van andere smartphone zoals de loox t830 e-ten en q-tek modellen door kopers die niet meer willen wachten op de n95.
Verwijderd
2 Collega's zijn alweer van de N95 over naar andere mobieltjes. Dus het werkt hoogst waarschijnlijk averechts. Denk ook dat de meeste mensen dit gaat doen. Dit gaat natuurlijk eerder een misstap worden dan als ze 'm gewoon releasen en dmv firmware updates of iets dergelijks kun je ook de boel updaten. Tenzij 't echt hardwarematigs is. Dan is 't een groot probleem natuurlijk.Bananeman schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 13:00:
Doen ze slim, bij Nokia. Mensen willen dat ding dadelijk zó graag hebben dat het direct een verkooptopper wordt. Kwestie van de spanning opbouwen terwijl de laatste bugs uit de software worden gehaald. Gelukkig hoef ik pas rond oktober een nieuw toestel.
Ach, Nokia ligt daar echt niet wakker van....Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 08:59:
[...]
2 Collega's zijn alweer van de N95 over naar andere mobieltjes. Dus het werkt hoogst waarschijnlijk averechts. Denk ook dat de meeste mensen dit gaat doen. Dit gaat natuurlijk eerder een misstap worden dan als ze 'm gewoon releasen en dmv firmware updates of iets dergelijks kun je ook de boel updaten. Tenzij 't echt hardwarematigs is. Dan is 't een groot probleem natuurlijk.
Genoeg mensen die toch al afvallen, nadat ze de prijs te zien krijgen.... De mensen die `m echt willen, die kopen `m toch wel... En als er dan toch een paar mensen zijn die niet het geduld op kunnen brengen om nog even te wachten, dan ligt Nokia daar niet wakker van...
Ik heb zelf bijna 1 jaar gewacht de SonyEricsson P800, dus dit valt nog mee...
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Verwijderd
Dat zegt smartphoneshop nu ook, begin Mei zal het dan wel worden.Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 12:18:
En hop nog een maand erbij. Op zn vroegst wordt het toestel geleverd in mei 2007. (Volgens Nokia Benelux en 2 Nokia Service Points). Wederom uitstel als gevolg van software problemen.
http://www.smartphoneshop.nl/product/38144
Ben het er idd mee eens dat veel mensen af zullen vallen omdat ze niet willen wachten. Dat zullen met name de mensen zijn die nu per sé een nieuw toestel of abonnement moeten hebben. De mensen die minder "druk" hebben en nog ff kunnen wachten zullen dit nog wel even doen.
Ach, blijft koffiedik kijken. Ik ben erg benieuwd naar dit toestel en hoop dat het in oktober betaalbaar is... als het dan tenminste al verkrijgbaar is
Ach, blijft koffiedik kijken. Ik ben erg benieuwd naar dit toestel en hoop dat het in oktober betaalbaar is... als het dan tenminste al verkrijgbaar is
ik ga overstag en koop vast een andere...koop wel eerst een N73 Black...stukje minder maar ben het wachten moe...heb van iemand een telefoon geleend omdat de mijne stuk was en die heb ik sinds januari al terug beloofd....
Precies, dit soort schrijnende gevallencoldasice schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 13:22:
ik ga overstag en koop vast een andere...koop wel eerst een N73 Black...stukje minder maar ben het wachten moe...heb van iemand een telefoon geleend omdat de mijne stuk was en die heb ik sinds januari al terug beloofd....![]()
![]()
Al die mooie features van N95 zijn prachtig op papier, maar wanneer en of ze uberhaupt straks allemaal naar behoren werken is nog de vraag. Te lang wachten met teveel risico vind ik dat. Tussendoor kan ik dan maar beter gaan voor een bestaande alternatief waarvan er al tig reviews bestaan. Dan weet je tenminste wat je koopt.
Geduld is een schone zaak,
off topic: weet niet of mensen de aflevering van southpark kennen dat cartman op de Nitendo Wii moet wachten.. Dan laat ie zich invriezen en wordt wakker in het jaar 2543... Echt grappig.. Denk dat ik me ook maar laat invriezen en dan ondooien door een vriend van me, zodra de n95 er is
on topic: Op coole releases moet je altijd lang wachten. Denk aan S.T.A.L.K.E.R. the game. Bij mobiele telefonie had je een ook poos de samsung i750.. iedereen zat er op te wachten (incl. ik) en uiteindelijk issie gecancelt.
Er zit niets anders op dan afwachten.....
Al die speculaties zijn leuk en aardig maar uiteindelijk moeten we gewoon wachten... wachten... en..... wachten
off topic: weet niet of mensen de aflevering van southpark kennen dat cartman op de Nitendo Wii moet wachten.. Dan laat ie zich invriezen en wordt wakker in het jaar 2543... Echt grappig.. Denk dat ik me ook maar laat invriezen en dan ondooien door een vriend van me, zodra de n95 er is
on topic: Op coole releases moet je altijd lang wachten. Denk aan S.T.A.L.K.E.R. the game. Bij mobiele telefonie had je een ook poos de samsung i750.. iedereen zat er op te wachten (incl. ik) en uiteindelijk issie gecancelt.
Er zit niets anders op dan afwachten.....
God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...
Verwijderd
En nokia staat ook al niet op de CEBIT beurs, anders was dat nog een mooie mogelijkheid geweest om de N95 eens in het echt te zien.
Ik was alle speculaties zat iedereen die volgens hen via een betrouwbare bron een datum wist, en toch waren ze allemaal anders. Hier boven werd gezegd dat diegene het wist van een Nokia Service Point, mei. Maar goed ik hoorde via een Nokia Service Point juni, dus dat is ook al onbetrouwbaar. Ik heb antwoord op mijn e-mail van Nokia. Deze e-mail komt overeen met het antwoord op Robbertredcap z'n telefoontje; APRIL.
Hij zal natuurlijk niet gelijk in heel Nederland beschikbaar zijn maar toch.
Screenprint van de -email om de geloofwaardigheid te laten zien..
Uiteraard mijn gegevens e.d. verwijderd
Hij zal natuurlijk niet gelijk in heel Nederland beschikbaar zijn maar toch.
Screenprint van de -email om de geloofwaardigheid te laten zien..
Zover ik weet staat Nokia wel op de CEBIT.
oh, oh, oh...ik kan niet wachten nog twee weken en dan kan het elk moment zover zijn!!
woewoewiwaaa!!
woewoewiwaaa!!
http://www.cebit.de/exhibitorsproductsVerwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:24:
En nokia staat ook al niet op de CEBIT beurs, anders was dat nog een mooie mogelijkheid geweest om de N95 eens in het echt te zien.
Hall 7, stand A30.
Verwijderd
E-ten is moeilijk leverbaar, veel problemen met schuifmechanisme en hardware bugs. Een zeer goed alternatief is HTC P3300. Deze heb ik ook besteld en mag hem vanmiddag ophalen!.sl1200 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 13:44:
[...]
Precies, dit soort schrijnende gevallenmoeten wel opgelost worden en dan ga je maar voor een ander toestel. De mijne valt zowat uit elkaar en ik wilde per se een nieuwe met navigatiemogelijkheid erop (incl. ingebouwde GPS!). Maar ik ga wel voor E-Ten ofzo.
Al die mooie features van N95 zijn prachtig op papier, maar wanneer en of ze uberhaupt straks allemaal naar behoren werken is nog de vraag. Te lang wachten met teveel risico vind ik dat. Tussendoor kan ik dan maar beter gaan voor een bestaande alternatief waarvan er al tig reviews bestaan. Dan weet je tenminste wat je koopt.
Succes met nog langer wachten jongens.
Ik kan anders nog wel jouw (neem ik aan) achternaam zienCendris_Fisher schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:06:
...
[ Voor 3% gewijzigd door sl1200 op 16-03-2007 17:12 ]
Je struikelt zowat over de N95 op de CeBIT hij ligt op de Nokia stand 3x al en O2 en T-Mobile hadden m ook liggen!Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 14:24:
En ja heb er mee gespeeld... tjah het shortcut menu is wel mooi..
Alleen hij is weer een aantal weken uitgesteld
Ik zou Halle 26 proberen... meer kansgrun93 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:29:
[...]
http://www.cebit.de/exhibitorsproducts
Hall 7, stand A30.
[ Voor 18% gewijzigd door nils7 op 16-03-2007 20:44 ]
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
ik ga er morgen en overmorgen mee spelen 
ik laat wel weten hoe ik hem vind
To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!
Verwijderd
Hoop dat je er de kans voor krijgt, samen met 45000 anderenMr-Beamer schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:14:
ik ga er morgen en overmorgen mee spelen
Hij is vandaag ook te zien op PDAtotaal in Utrecht, zullen vast geen 45000 mensen aanwezig zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 00:15:
[...]
Hoop dat je er de kans voor krijgt, samen met 45000 anderen
Verwijderd
Kan iemand me helpen ik krijg me thema's niet verwyderd er stata dat ik <[> moet intoetsen zodat die hem verwyderd maar kan niks vinden wie kan me helpen?
Verwijderd
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 19:23:
Kan iemand me helpen ik krijg me thema's niet verwyderd er stata dat ik <[> moet intoetsen zodat die hem verwyderd maar kan niks vinden wie kan me helpen?

Tjongejonge, wacht dacht je ervan om in duidelijk nederlands te communiceren?
heeft iemand nog nieuws van de cebit?
heeft iemand nog nieuws van de cebit?
Ik ben er geweest en heb er even mee mogen spelen.kenniani schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 12:23:
[...]
Hij is vandaag ook te zien op PDAtotaal in Utrecht, zullen vast geen 45000 mensen aanwezig zijn.
Ik kan maar 1 ding zeggen.....toppertje
mazzelpik!Johnnie5 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 00:56:
[...]
Ik ben er geweest en heb er even mee mogen spelen.
ik neem aan dat er ook mensen van nokia aanwezig waren? heb je nog gevraagd wanneer de release datum is?
"Are you gonna bark all day, little doggy... or are you gonna bite?" :D
Kan je mischien in het kort vertellen wat er goed/niet goed was? en over het uiterlijk en de menu snelheid enzo ? zeg maar een rievieuw?Johnnie5 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 00:56:
[...]
Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.
Nokia N95
Eind september: Nieuw toestel voorgesteld
October:
wat zijn de specs enz....
November:
hmmm, we horen niks over de releasedata
December:
wachten....
Januari:
nog ff wachten....
Februari:
nog heeeeeel lang wachten
Maart:
Nokia heeft ons te vaak laten wachten en ons als stront behandeld. Geen N95 voor mij meer....
Eind september: Nieuw toestel voorgesteld
October:
November:

December:
Januari:
Februari:
Maart:

[ Voor 6% gewijzigd door Djerique op 18-03-2007 10:56 ]
Verwijderd
hun zeggen nu: Beschikbaarheid: Verwachte datum Maandag 2 AprilVerwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 09:59:
[...]
In aanvulling op hierboven, de status van mijn (pre)order is nu "Naar Schatting 15 Dagen". (http://www.expansys.nl/p.aspx?i=141581)
dat is wel een exacte schattings datum zegmaar
Volgens mij is de releasedatum een dag eerder.Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 11:22:
[...]
hun zeggen nu: Beschikbaarheid: Verwachte datum Maandag 2 April
dat is wel een exacte schattings datum zegmaar
kan alleen maar zeggen: jammer dat je niet meer het geduld voor hebt...Djerique schreef op zondag 18 maart 2007 @ 10:56:
Nokia N95
Eind september: Nieuw toestel voorgesteld![]()
October:wat zijn de specs enz....
November:hmmm, we horen niks over de releasedata
December:wachten....
Januari:nog ff wachten....
Februari:nog heeeeeel lang wachten
Maart:Nokia heeft ons te vaak laten wachten en ons als stront behandeld. Geen N95 voor mij meer....
ik hoor nu wel meer verhalen dat mensen niet meer willen wachten. ik weet niet waar dit aan ligt. het is het wachten waard lijkt me. want er is naar mijn weten geen enkel ander toestel van welk ander fabrikant dan ook, die in de buurt van de specificaties komt van de N95.
ik heb zelf live de webcast op 26 september van vorig jaar gezien toen het toestel werd gepresenteerd. en vanaf het zelfde dag (+ persbericht) werd er verteld dat het beschikbaar zou zijn in Q1 2007. Q1 is van jan-maart. maakt het wat uit dat het een maandje later uit komt? van mij part komt het begin mei uit, maakt mij niks uit. ik heb me zelf voorgenomen dat ik het rond juli, begin augustus op z'n laatst wil hebben. ik heb liever dat het 100% goed is, dan half af.
100% zal nooit lukken bij nieuwe releases. vandaar dat je altijd een afwachtend houding aan moet nemen. ik zal zelf persoonlijk het toestel 3 maanden na de releasedatum gaan kopen. als ik €700 of meer aan een toestel ga betalen, dan wil ik ook zeker weten dat de kinderziektes in de software zijn opgelost. daarnaast zijn er ook altijd nog productiefouten (denk aan slidermechanisme van n80 en joystick van n73). ik wil niet zeggen dat deze problemen nu geheel zijn opgelost bij deze en andere toestellen, maar nokia doet er tenminste wat aan. de 2e-3e batch zal dus altijd beter zijn dan de 1e.
ps: mocht het op 1 april (toch geen geintje?
"Are you gonna bark all day, little doggy... or are you gonna bite?" :D
Verwijderd
Ik wacht er ook niet meer op. Heb inmiddels de N73 gekocht (ok, die is minder en een beetje appels met peren vergelijken, maar toch). Heerlijk toestelletje.
De N95 koop ik wel een maandje na de release datum van 1 of andere gare student in geldnood.
De N95 koop ik wel een maandje na de release datum van 1 of andere gare student in geldnood.
Kan je wat zeggen over de slide stroefheid, dat is wel belangrijk issueJohnnie5 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 00:56:
[...]
Is meer een PDA club waar deze aanwezig was.Vic Vega schreef op zondag 18 maart 2007 @ 01:02:
[...]
mazzelpik!![]()
ik neem aan dat er ook mensen van nokia aanwezig waren? heb je nog gevraagd wanneer de release datum is?
De persoon die hem bij zich had teste deze voor Nokia.
Dus over een release datum is niks over bekend.
Zo lang heb ik er niet mee gespeelt, maar het werkt allemaal snel.Ruler-Nrg schreef op zondag 18 maart 2007 @ 10:13:
[...]
Kan je mischien in het kort vertellen wat er goed/niet goed was? en over het uiterlijk en de menu snelheid enzo ? zeg maar een rievieuw?
Vooral het shortcut menu is prachtig.
De slider werkt veel beter en is strakker dan bij de N80.Ybox schreef op zondag 18 maart 2007 @ 13:39:
[...]
Kan je wat zeggen over de slide stroefheid, dat is wel belangrijk issue
Vooral de spring die bij de N95 aanwezig is, maakt deze
veel beter.
Verkeerd aangenomensl1200 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 17:12:
[...]
Ik kan anders nog wel jouw (neem ik aan) achternaam zien
on-topic..
Ik ga wel voor de eerste batch, laat wel een keer een firmware up-date uitvoeren. Verder vertrouw ik gewoon op de release datum ''gedurende april''.
Verwijderd
omg omg! Hij is er bijna!
Helaas moet ik nog minstens 3 maanden wachten want ik wil niet de eerste batch kopen ivm de hardware- en softwarebugs
Helaas moet ik nog minstens 3 maanden wachten want ik wil niet de eerste batch kopen ivm de hardware- en softwarebugs
Verwijderd
och, wat heet bijna. Eind april/begin mei?Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 22:35:
omg omg! Hij is er bijna!
Ik heb hier al enkele malen gehoord dat mensen 'de eerste batch niet willen hebben'. De bugs in de software zijn door een firmware-update eenvoudig te herstellen, maar is het ook zo dat bij latere batches hardwarefixes worden toegepast? Heeft hier iemand een goed verhaal over? Zo ja, dan is dat voor mij namelijk ook een reden om nog even te wachten. Maar hoe lang? Hoe kun je zien dat er sprake is van een 'tweede batch'?
Verwijderd
Een voorbeeld is de Xbox 360. Bij de eerste generatie crashte het systeem als hij te warm werd, bij de nieuwere niet meer (voor zover ik weet). Bij de N95 verwacht ik dat ze wat probleempjes zullen hebben met dat dualslide systeem, dus ik wacht liever eerst tot anderen tegen die problemen aanlopen en Nokia er iets aan doet.Poeh schreef op zondag 18 maart 2007 @ 22:46:
Ik heb hier al enkele malen gehoord dat mensen 'de eerste batch niet willen hebben'. De bugs in de software zijn door een firmware-update eenvoudig te herstellen, maar is het ook zo dat bij latere batches hardwarefixes worden toegepast? Heeft hier iemand een goed verhaal over? Zo ja, dan is dat voor mij namelijk ook een reden om nog even te wachten. Maar hoe lang? Hoe kun je zien dat er sprake is van een 'tweede batch'?
wat zei ik?The movement is very smooth and additionally supported by a spring, which means: push it slightly and it'll go further by itself. So far so good. What's missing, however, is any kind of lock keeping the cover in its central position. Unfortunately, it happens that it slides up or down in pocket, which also automatically unlocks the keypad... It's also just a bit too loose and tends to rattle a little (although it may be just my unit). http://www.esato.com/news/article.php/id=1120
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2007 22:57 ]
Verwijderd
Het thema weet nie hoe die heet precies maar het is met een vrouw in het rose op achtergrond
en het is witte tekst kleur bij sommige
het gaat over de nokia n73 (black)
en het is witte tekst kleur bij sommige
Verwijderd
Ben zelf erg geinteresseerd in dit toestelletje, en aangezien ik bij een electronica speciaalzaak werk, heb ik de vrijheid genomen om naar ons hoofdkantoor te mailen over wanneer de N95 geleverd zal worden. Dit was het antwoord:
"De levertijd is onbekend. Vorig jaar zou het maart zijn. Begin van dit jaar was het april. Er wordt nu gesproken over mei, juni.
Voor mijn gevoel komt het toestel begin juni naar nederland. Zodra ik wat meer weet, laat ik het horen."
Ik weet het, speculaties, speculaties...maar op ons hoofdkantoor hebben ze regelmatig contact met leveranciers.
Ben benieuwd...
"De levertijd is onbekend. Vorig jaar zou het maart zijn. Begin van dit jaar was het april. Er wordt nu gesproken over mei, juni.
Voor mijn gevoel komt het toestel begin juni naar nederland. Zodra ik wat meer weet, laat ik het horen."
Ik weet het, speculaties, speculaties...maar op ons hoofdkantoor hebben ze regelmatig contact met leveranciers.
Ben benieuwd...
Verwijderd
Ik heb een thema geinstaleerd op me nokia n73 (black) en dit thema kan ik dan ook niet meer verwyderen! ( er staat dat ik <[> moet in toetsen om het thema te verwyderen, kan iemand me mischien hier mee helpen?.
Vraag 2: Ik heb een thema van een vrouw in het rose op achtergrond ( met soort bond pak )
maar bij sommige gevallen bevoorbeeld bij sms gegevens van iemand zie ik gewoon de tekst niet omdat de kleur wit is van de tekst weet iemand of ik dit kan veranderen?
Mvg, Sergio
Vraag 2: Ik heb een thema van een vrouw in het rose op achtergrond ( met soort bond pak )
maar bij sommige gevallen bevoorbeeld bij sms gegevens van iemand zie ik gewoon de tekst niet omdat de kleur wit is van de tekst weet iemand of ik dit kan veranderen?
Mvg, Sergio
ik ben bang dat het gewoon weer n80 perikelen gaan worden...
dwz: maart = ongeveer met de feestdagen.
wat ik me wel afvraag, hoe zit het met de snelheid van het toestel...? iets waar ik me bij mn n80 rot aan erger is de traagheid van het toestel.. (menu's, openen van foto's, etc)
dwz: maart = ongeveer met de feestdagen.
wat ik me wel afvraag, hoe zit het met de snelheid van het toestel...? iets waar ik me bij mn n80 rot aan erger is de traagheid van het toestel.. (menu's, openen van foto's, etc)
Verwijderd
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 22:53:
blah blah blah
*kuch* N95 topic (nofi) *kuch*Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 22:56:
nog meer blah
Sergio,
Kijk eens op:
http://gallery.mobile9.com/c/nokia-6630-softwares/1/
dan moet je naar jouw model dus de n73 en dan moet je een system (of -file) explorer opzoeken, daarmee kan je in het systemmapje en daar zoeken naar de theme waar je last van hebt.
1delete en klaar!
RRC
Kijk eens op:
http://gallery.mobile9.com/c/nokia-6630-softwares/1/
dan moet je naar jouw model dus de n73 en dan moet je een system (of -file) explorer opzoeken, daarmee kan je in het systemmapje en daar zoeken naar de theme waar je last van hebt.
1delete en klaar!
RRC
Verwijderd
Nou, ik ben de zoveelste die besloten heeft niet meer hierop te wachten. Sorry Nokia, moeten jullie maar niet zo lomp doen.
Ik ga voor de SPV M700 (HTC P3600). Ik vind die ook wel fijn..en ja, die heeft in ieder geval een veel mindere camera enzo, maarja daar doe ik het niet meer voor. Dan gebruik ik wel een digitale camera.
Ik ga voor de SPV M700 (HTC P3600). Ik vind die ook wel fijn..en ja, die heeft in ieder geval een veel mindere camera enzo, maarja daar doe ik het niet meer voor. Dan gebruik ik wel een digitale camera.
Verwijderd
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 23:09:
Nou, ik ben de zoveelste die besloten heeft niet meer hierop te wachten. Sorry Nokia, moeten jullie maar niet zo lomp doen.
grapjeNokia schreven:
</care>
Dit topic is gesloten.