Ik heb gebeld vorige week, men verwachtte dat betaling volgende week volgde. Deze week wist men bij Dawleys mij te melden dat het geld uit Amerika moet komen en dat het daardoor
heel
erg
lang
kan duren
Verwijderd
Vandaag heb ik opeens een brief gekregen van Apple waarin staat dat mijn aanvraagformulier niet binnen 30 dagen na aankoop is ontvangen en dat ik geen geld terug krijg. Dit zou dan betekenen dat mijn brief er langer dan 2 weken over gedaan heeft om in Ierland te komen, lijkt mij sterk. Morgen maar eens bellen.
Zijn er meer mensen die die brief van apple gekregen hebben?
Ik heb te horen gekregen dat 1 deel 19 januari is overgemaakt (de printer of de ipod) en het andere deel is nog niet bekend hoe of wat.
Ik heb alleen nog geen euro gezien....
Ik heb alleen nog geen euro gezien....
Van Apple moet je je aanvraag uiterlijk 30 dagen na de aankoopdatum (voor web-aankopen is dit de verzenddatum) op de bus doen. Dus de reden die ze opgeven voor non-payment is een beetje vreemd.Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 19:19:
Vandaag heb ik opeens een brief gekregen van Apple waarin staat dat mijn aanvraagformulier niet binnen 30 dagen na aankoop is ontvangen en dat ik geen geld terug krijg. Dit zou dan betekenen dat mijn brief er langer dan 2 weken over gedaan heeft om in Ierland te komen, lijkt mij sterk. Morgen maar eens bellen.![]()
MacBook Pro (mid-2010) || 2.4 GHz Core 2 Duo || 2x2GB || 64 GB OCZ Vertex + 640GB Samsung HM641JI || Eizo S2232WE-BK || Bose Companion II
Verwijderd
Aanvullende eisen: niet latere ontvangst dan 11 november 2006.AntonicKnight schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 14:35:
[...]
Van Apple moet je je aanvraag uiterlijk 30 dagen na de aankoopdatum (voor web-aankopen is dit de verzenddatum) op de bus doen. Dus de reden die ze opgeven voor non-payment is een beetje vreemd.
Ik heb net nog een mailtje gehad van het bedrijf dat die actie regelde... met daarin de info die ik liever niet had.... eerst was het zo van 18-01 is het overgemaakt.... nu is het:
this transfer is still going through - they are
taking a very long time because they are processed in America
en de andere is pas 24-01 overgemaakt...
Nog nooit zo'n kwallerige rot actie meegemaakt.
this transfer is still going through - they are
taking a very long time because they are processed in America
en de andere is pas 24-01 overgemaakt...
Nog nooit zo'n kwallerige rot actie meegemaakt.
Nadat ik bericht had gekregen dat m'n printer-streepjescode niet goed was ontvangen (wat wil je... zat ook een verzendetiket overheen geplakt
) heb ik gebeld. Gelukkig konden ze voor zo'n vervelende situatie wel wat regelen en kreeg ik de 90 euro een paar dagen later op m'n rekening. 'Uit het potje' van de afdeling waarmee ik belde zei de callcentermedewerker. Mij best, als ik het maar krijg
.
Maar uiteindelijk is een afgewezen, maar later toch uitbetaalde terugbetaling nog de snelste manier om het geld binnen te krijgen. De 160 euro voor de iPod heb ik namelijk ook nog steeds niet... Hoop dan maar op begin Maart
Edit:
Het is ongelofelijk, maar de 160 eurootjes voor de iPod zijn ook binnen

Maar uiteindelijk is een afgewezen, maar later toch uitbetaalde terugbetaling nog de snelste manier om het geld binnen te krijgen. De 160 euro voor de iPod heb ik namelijk ook nog steeds niet... Hoop dan maar op begin Maart

Edit:
Het is ongelofelijk, maar de 160 eurootjes voor de iPod zijn ook binnen

[ Voor 7% gewijzigd door josverweij op 12-02-2007 23:13 ]
Nou, iPod geld is vandaag binnen gekomen, wachten is op de printer! Dat ik niet in de db zat was dus ook uiterste bullshit...Zpottr schreef op maandag 15 januari 2007 @ 18:02:
Net gebeld, hebben ze "niets ontvangen"...! (Back to School + Perfect Companion). Ik sta niet in de DB. Raad iedereen dan ook aan even te bellen, blijkbaar gaat lang niet alles op rolletjes in ole Blighty.
Blij dat ik overal kopien van heb, of ik het nog een keer wilde toesturen. Mocht ook per fax. Vreemd. Gelukkig wel een vriendelijke dame bij de Apple Store, Dawleys heb ik niet gesproken.
Zoef
En €90,- van de printer. He heZpottr schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 10:54:
[...]
Nou, iPod geld is vandaag binnen gekomen, wachten is op de printer! Dat ik niet in de db zat was dus ook uiterste bullshit...
Zoef
Heb het geld ook nu binnen.
BINNEN = Binnen, dus ik ga er ook niet over zeiken dat het zo laat pas is binnengekomen..
BINNEN = Binnen, dus ik ga er ook niet over zeiken dat het zo laat pas is binnengekomen..
ik heb mijn geld boor mijn iPod inmiddels ook binnen gekregen. Op 3 november het formulier de deur uit gedaan en op 17 februari mijn geld eindelijk gekregen. Werkelijk fantastische actie van Apple. De volgende keer zal ik me nog eens achter de oren krabben bij een dergelijke actie.
Ik heb een afwijzing gekregen met als reden dat de printer niet onder de voorwaarden viel. Ik sta paf, ik had die printer juist gekocht op advies van de apple salesmedewerker. Die zei "waarom neem je geen printer erbij krijg je 90 euro korting". Dat wordt dus weer bellen.
update: met de servicelijn gebeld en die hebben toegezegd het geld via mijn cc te retourneren. Ben benieuwd.
update: met de servicelijn gebeld en die hebben toegezegd het geld via mijn cc te retourneren. Ben benieuwd.
[ Voor 17% gewijzigd door Mighty op 08-03-2007 18:29 ]
|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||
Wat een vreugde hier!
Ik heb ook eindelijk mijn geld terug(formulieren al 1 oktober opgestuurd). Ik kreeg eerst nog 2 brieven(waarom twee, ik heb geen idee...) waarin stond dat ik de verkeerde factuur had bijgesloten. Ik had toch echt allebei de papieren die ik had ontvangen gekopieerd en meegestuurd...
In ieder geval, ik ging bellen naar onze vrienden van Apple, en ook ik moest naar Dawleys mailen.
Twee dagen later had ik 90 euro en 125 euro op mijn rekening staan.
Het is geweldig, de service van Apple......
Ik heb ook eindelijk mijn geld terug(formulieren al 1 oktober opgestuurd). Ik kreeg eerst nog 2 brieven(waarom twee, ik heb geen idee...) waarin stond dat ik de verkeerde factuur had bijgesloten. Ik had toch echt allebei de papieren die ik had ontvangen gekopieerd en meegestuurd...
In ieder geval, ik ging bellen naar onze vrienden van Apple, en ook ik moest naar Dawleys mailen.
Twee dagen later had ik 90 euro en 125 euro op mijn rekening staan.
Kamikaza schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 22:05:
🌞🍃
Met alle respect, ik vind de service van Apple prima. Toen mijn batterij van mijn MacBook kapot was werd er keurig en snel een nieuwe geleverd. Alleen zullen ze in de toekomst wel moeten kijken met wie ze in zee gaan om een dergelijke actie wat vloeiender te laten verlopen.Kamikaza schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 22:05:
[...]
Hè Hè!
Eindelijk het geld van de printer teruggekregen. Volgens mij ben ik zo'n beetje de laatste ter wereld die ze hebben verwerkt. Nou ja iig fijn dat het afgehandeld is.
Eindelijk het geld van de printer teruggekregen. Volgens mij ben ik zo'n beetje de laatste ter wereld die ze hebben verwerkt. Nou ja iig fijn dat het afgehandeld is.
MacBook Pro (mid-2010) || 2.4 GHz Core 2 Duo || 2x2GB || 64 GB OCZ Vertex + 640GB Samsung HM641JI || Eizo S2232WE-BK || Bose Companion II
Ik wacht nog steeds op het geld van mijn ipod.... printer heb ik al even.
Een klein foutje op formulier wat ze hebben aangepast voor me...
Een klein foutje op formulier wat ze hebben aangepast voor me...
Verwijderd
Ik heb het formulier eind december ingevuld, krijg nu een mailtje van Apple (na m'n telefoontje van gister waarin ze zouden mailen naar Engeland hoe het allemaal zat) dat de bankgegevens niet juist waren en of ik het even opnieuw kon terug sturen via de mail. BIC, IBAN en rekeningnummer lijken mij allemaal geen probleem. Misschien kunnen anderen dit bevestigen, maar moet ik bij 'naam bank' gewoon 'Postbank N.V. Foreign Operations' invullen? En wat bedoelen ze met 'naam rek.?' (dus niet het rekeningnummer), is dat gewoon wat we hier doen met t.a.v.?
14 Oktober 2006 documenten opgestuurd, maanden later nog geen geld. Rond Februari per brief bericht dat IBAN incorrect was?! Heb nog gescande versie van formulieren bewaard, mede vanwege dit soort ongein. Apple gebeld, die hadden op hun beurt Dawleys gebeld, en alles zou ok zijn. Later iPod rebate ontvangen, dus dacht dat het wel ok zou komen. Printer rebate liet op zich wachten. Weken later gebeld, bleek IBAN incorrect voor printer (volgens hun). Geemailed naar dawleys, met de ingescande formulieren geattached, met ten overvloede nog dezelfde IBAN van formulier in e-mail body. Toen was het allemaal wel ok, ofwel IBAN incorrect is bullshit, fout lag duidelijk bij hun. Na weken wachten maar weer mailen of geld eraan komt. Uiteindelijk 10 April pas laatste geld ontvangen terwijl ik geen fouten heb gemaakt. 6 maanden totaal!!! Dawleys zuigt!!! Apple zou er goed aan doen een andere maatschappij in te schakelen, of gewoon een korting direct te berekenen, ipv een rebate. Dit schaadt de naam van Apple ook imho. Waarom geld perse vanuit Amerika geregeld moet worden met wachttijd vandien is mij een raadsel.
Ik heb inmiddels 2x een cheque gehad van 90euro. Hopelijk krijg ik vanaf nu elke maand er 1
Na ±15 telefoontjes en enkele emails heb ik mijn 250 euro nog steeds niet ontvangen. Zou het geld ooit nog aankomen, of zal Apple een klant kwijt raken? To be continued..
🌞🍃
Hier schijnt ook een fout gemaakt te zijn met de formulieren, maar wacht al sinds half oktober....
1 maart de gegevens nogmaals goed doorgegeven... en nog steeds niks... Dewleys zegt: transfer is still going on.... Lekker geregeld....
Apple zou net als bijv DELL korting moeten bereken ipv later terugstorten....
1 maart de gegevens nogmaals goed doorgegeven... en nog steeds niks... Dewleys zegt: transfer is still going on.... Lekker geregeld....
Apple zou net als bijv DELL korting moeten bereken ipv later terugstorten....
Status update, net even met een vlaamse mevrouw van de Apple Store gebelt, die op haar beurt weer contact zocht met de afdeling promoties.
Het geld voor de ipod was hier 18-01-07 overgemaakt, echter heeft er een medewerker wat formulier velden door elkaar gehaald (BIC was verwisselt met plaatsnaam).
En hebben ze het op 18-04-07 overgemaakt, dus moet ik het 18-06-07 hebben...
Ik wordt hier echt gestoord van... ofwel je mag 7 maanden op je geld wachten...
Het geld voor de ipod was hier 18-01-07 overgemaakt, echter heeft er een medewerker wat formulier velden door elkaar gehaald (BIC was verwisselt met plaatsnaam).
En hebben ze het op 18-04-07 overgemaakt, dus moet ik het 18-06-07 hebben...
Ik wordt hier echt gestoord van... ofwel je mag 7 maanden op je geld wachten...
Na 8 en tientallen telefoontjes maanden heb ik eindelijk het geld terug
omg, wat een moeite en pijn voor dat geld.
🌞🍃
Ik heb het idee dat het bij apple een ontzettende rommel is.
Het geld van de printer had ik in januari al ontvangen, echter het bedrrag van de ipod nano niet.
Vervolgens zet men je in de wacht, en gaan ze zoeken....
Na 6 minuten wachten krijg je te horen dat ze dachten dat het over de perfect companion actie ging, dus de printer actie.
Dus ik vertel ze dat het over de back to school actie met de ipod ging, toen moesten ze opeens veel verder zoeken en moest ik ze nog maar wat dagen geven, en het gesprek werd afgekapt. Zonder dat ik ook maar iets kon zeggen.
Is het normaal dat je 6,5 maand nadat je het geld zou ontvangen nog geen cent hebt gezien?
Niets te horen, en telkens word afgekapt?
Ik had gevraagt terug te bellen wat niet gebeurde dus zojuist nog even contact opgenomen.
Opeens blijkt dat Dawleys mij verkeerde informatie heeft verstrekt, en Apple zelf ook. Het geld van de ipod bleek pas 23 mei over te zijn gemaakt, en is er eind volgende week. En het geld van de printer was 14 april overgemaakt, wat ook niet klopt want dat had ik in januari/februari al.
Apple krijgt bij deze weer eens een ijskoude douche... Wat een ballentent is het zeg!
Het geld van de printer had ik in januari al ontvangen, echter het bedrrag van de ipod nano niet.
Vervolgens zet men je in de wacht, en gaan ze zoeken....
Na 6 minuten wachten krijg je te horen dat ze dachten dat het over de perfect companion actie ging, dus de printer actie.
Dus ik vertel ze dat het over de back to school actie met de ipod ging, toen moesten ze opeens veel verder zoeken en moest ik ze nog maar wat dagen geven, en het gesprek werd afgekapt. Zonder dat ik ook maar iets kon zeggen.
Is het normaal dat je 6,5 maand nadat je het geld zou ontvangen nog geen cent hebt gezien?
Niets te horen, en telkens word afgekapt?
Ik had gevraagt terug te bellen wat niet gebeurde dus zojuist nog even contact opgenomen.
Opeens blijkt dat Dawleys mij verkeerde informatie heeft verstrekt, en Apple zelf ook. Het geld van de ipod bleek pas 23 mei over te zijn gemaakt, en is er eind volgende week. En het geld van de printer was 14 april overgemaakt, wat ook niet klopt want dat had ik in januari/februari al.
Apple krijgt bij deze weer eens een ijskoude douche... Wat een ballentent is het zeg!
[ Voor 25% gewijzigd door .NCK op 20-06-2007 14:53 ]