Aannames zijn fataal.
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Anoniem: 5093
grappig is leuk erbij, maar mag niet even belangrijk zijn dan de rest he
Back In Black!
Dit heb ik al eens eerder voorgesteld, maar uit de reactie van Femme bleek dat dit een te grote belasting voor de servers of zoiets zou gaan opleveren
Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]
Jammer dat het niet mogelijk is, maar ach, d'r zijn ergere dingen in het leven...
Misschien een oplossing:
Gebruik een aparte tabel waar je de moderaties van de laatste 2 dagen bij houdt ( user (index) / reactieid (index) /datetime ofzo )
Dan is het altijd een relatief kleine tabel die hij moet doorspitten op deze manier zou het eventueel wel mogelijk zijn.
aan de einde van de dag gooi je gewoon de moderaties ouder dan 2 dagen uit dat tabelletje.
Back In Black!
bvd
Voorbeeld:
http://tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=257019
Zelf vind ik dit 'n "-1 troll" en/of "-1 flamebait". Daar het bericht echter op "-1 FlameBait" staat, kan ik me niet bij die mening aansluiten. Zo wordt het dus moeilijk modden voor me!
Zo zie ik ook vaker berichten waar ik "-1 overbodig" zou willen modden en deze mogelijkheid me niet wordt gegeven omdat iemand me al voor is geweest. En dan rest me alleen nog "-1 troll" en/of "-1 flamebait" die niet toepasselijk zijn in dat geval.
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Hoewel -1 Grappig erg lullig zou staan (maar als ik goed nadenk moet dat haast niet kunnen)
Aannames zijn fataal.
'k weet niet, ik noem het beestje graag bij z'n naam. Volgens mij moet het makkelijk te implementeren zijn:Op woensdag 31 januari 2001 10:25 schreef Jaymz het volgende:
Daar doe je niets tegen ('t gaat uiteindelijk om de score, en niet om de tag)
Hoewel -1 Grappig erg lullig zou staan (maar als ik goed nadenk moet dat haast niet kunnen)
Laat de gebruiker altijd alle mogelijkheden.
Limiet op -1 en +4, berekend uit het gemiddelde. De tag die overheerst wordt weergegeven. Indien deze tag "grappig" is, dan zet de limiet op +2.
Zo kan iedereen zijn mening over de post geven zonder 'n tag te moeten gebruiken die niet het juiste gevoel weergeeft!
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Zouden de buttons voor "next oldest topic" en "next newest topic" ook bovenaan de pagina kunnen worden herhaald? Dat is namelijk wel handig als je snel naar een volgende topic wil doorklikken zonder helemaal naar beneden te hoeven scrollen.
Het hoeft dan wel niet meteen geregeld te worden, maar als Femme zo nu en dan eens een beetje feedback zou kunnen en willen geven, blijven we hier lekker verder bomen (en worden we zo nu en dan een beetje bijgestuurd), en heeft Femme op het moment dat 'ie ermee begint, al een hoop voorbereidend werk gehad, en hebben meer mensen er over nagedacht (2 weten meer dan 1), en heeft het systeem misschien wel een lekker brede draagkracht.
Femme: het woord (nou ja, het keyboard) is aan jouw.
(of de vredesblow
[Voor de mensen die zich afvragen wat Jaymz in hemelsnaam om 02:30 op z'n werk doet: 'K was vanmiddag bezig met een restore, waar ik de tapes van verleden week voor nodig had. 'k had alleen maar de tapes van deze week gedismount, en ben het verder glad vergeten, totdat ik om 01:00 op bed lag, en er opeens aan moest denken |:(]
[Zo'n lap tekst, daar MOET gewoon een type inzitten]
Ik snap je probleem niet helemaalZelf vind ik dit 'n "-1 troll" en/of "-1 flamebait". Daar het bericht echter op "-1 FlameBait" staat, kan ik me niet bij die mening aansluiten. Zo wordt het dus moeilijk modden voor me! Zo zie ik ook vaker berichten waar ik "-1 overbodig" zou willen modden en deze mogelijkheid me niet wordt gegeven omdat iemand me al voor is geweest. En dan rest me alleen nog "-1 troll" en/of "-1 flamebait" die niet toepasselijk zijn in dat geval.
En zoals Jaymz zegt: de score is belangrijker dan de tag die eraan hangt.
Ik kan ook wel 0: Inzichtvol enz. in het lijstje opnemen, maar IMO kun je je modpoints beter gebruiken.
Het systeem moet simpel zijn. Flamebait, Troll en overbodig betekent altijd naar beneden modereren. De koppeling maakt 't mogelijk om de moderators enigzinds bij te sturen, bijv. niet lager dan 0 voor overbodig en niet hoger dan 2 voor grappig.Zo kan iedereen zijn mening over de post geven zonder 'n tag te moeten gebruiken die niet het juiste gevoel weergeeft!
Aan zo'n oplossing heb ik ook zal zitten denken. Eerst worden de moderaties gewoon naar 2 dagen weggegooid, maar ivm metamodbotje moeten ze nu bewaard blijven.Gebruik een aparte tabel waar je de moderaties van de laatste 2 dagen bij houdt ( user (index) / reactieid (index) /datetime ofzo ) Dan is het altijd een relatief kleine tabel die hij moet doorspitten op deze manier zou het eventueel wel mogelijk zijn. aan de einde van de dag gooi je gewoon de moderaties ouder dan 2 dagen uit dat tabelletje.
Als ik tevens zou bijhouden of een user in de afgelopen 2 dagen heeft gemod (en of er dus uberhaupt gecheckt moet worden) valt de load misschien nog mee. Het aantal unieke moderators van laatste 2 dagen is trouwens 1034 (7069 uniek over de hele periode).
Paar nieuwe ideeën:
- Ten eerste een miniFAQ die nieuwe moderators verplicht moeten lezen voordat ze kunnen modereren. Ik verwacht niet dat het erg veel gaat helpen maar het zou op z'n minst de ergste gevallen moeten buitensluiten (k1ddies die denken dat ze een admin functie hebben gehackt en dus maar ff 20 flamebaits gaan uitdelen).
- Scorerange beperken voor newbie moderators. Zij mogen bijv. maximaal tot +2 modereren en minimaal tot 0.
- Powershift (hey, klinkt heftig en ze zitten ook in trekkers
- Metamoderatie voor die-hard moderators. Naar verloop van tijd kunnen newbie moderators een hogere status krijgen zodat zij meer mogelijkheden krijgen, indien newbie zich netjes heeft gedragen volgens de metamoderators. Metamodereren door alle moderators lijkt me niet zinnig, aangezien corrupte moderators ook corrupt zullen metamodereren. Ik denk dat de groep die kan metamodereren het beste met handmatig geselecteerd kan worden.
Als ik het goed heb begrepen staat het ergens op je lijstje.
Alleen (ik durf het bijna niet te zegggen...
En hoe sta je tegenover geen modpunt kosten bij het uitdelen van een "0 - gemodereerd" ?
Aangezien er best wel veel spul is wat op 1 kan blijven, kun je middels geen puntenaftrek voor 0 - gemodereerd heel veel modpuntverlies besparen, en het is ook niet echt een optie waarmee veel aan "misbruik" gedaan kan worden.
Aannames zijn fataal.
Dat kan ook wel veranderd worden (bijv. afhankelijk van moderator status en/of karma). Meer voor de gevorderden, minder voor de newbies.Alleen (ik durf het bijna niet te zegggen... ) kan er misschien ook nog iets gebeuren aan de modpunten uitdeling (MEER!) voor de zogenaamde "metamodders" ?
Zou een extra privilege van de gevorderde moderators kunnen zijn. Ik heb liever niet dat een k1ddie op zijn vrije woensdagmiddag 2000 keer 0 gemodereerd gaat uitdelenEn hoe sta je tegenover geen modpunt kosten bij het uitdelen van een "0 - Gemodereerd" ?
HeheHahaha, die GameOver; krijgt-ie een vinger, wilt-ie meteen de hele hand. Nou ja, 't is te proberen, niewoar?
Je hoeft in de "temp tabel" nog niet eens op te slaan hoe ze hebben gemod of welke waarde ze hebben gegeven. ipv hoef je alleen de combinatie userid/reactieid op te slaan met de datum erbij.Ergens in een groot lap text zei Femme:
Als ik tevens zou bijhouden of een user in de afgelopen 2 dagen heeft gemod (en of er dus uberhaupt gecheckt moet worden) valt de load misschien nog mee. Het aantal unieke moderators van laatste 2 dagen is trouwens 1034 (7069 uniek over de hele periode).
Back In Black!