Misschien ....

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:36

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
.... hebben jullie hier nog iets toe te voegen ?

Check het maar eens.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-06 16:03

dusty

Celebrate Life!

nope niet echt :)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Laatst online: 06:33

Jaymz

Keep on moving !

Laak mijn gedachten er eens over gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5093

Lijkt me een goede actie, als ik het goed gelezen heb gaat het met name om de Grappig limiet van 2, ben ik een groot voorstander van +4 Grappig krijgt van mij altijd 1 punt in mindering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-06 18:42
indeed, het is/ WAS gewoon belachelijk dat je voor iets grappigs +4 kon halen, 't is nog altijd te doen om goeie tweaker postings naar mijn mening..
grappig is leuk erbij, maar mag niet even belangrijk zijn dan de rest he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Ik heb een ding ontdekt.. Ik mis -1 Spam >:) Doe nu elke keer wel -1 overbodig maar tis toch net iets anders...

Back In Black!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Laatst online: 08-04 11:57
Nou, wat mij wel handig lijkt is dat je kunt zien welke posts je al gemod hebt in een thread. Als ik een dag later voor een tweede keer in een reeds (half) gemodde thread duik, weet ik soms niet meer welke ik nou wel/niet al gemod had. Dat betekent dat ik moet gokken of weer alles lezen en modden om op zeker te gaan.

Dit heb ik al eens eerder voorgesteld, maar uit de reactie van Femme bleek dat dit een te grote belasting voor de servers of zoiets zou gaan opleveren ;(.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:15

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dit zou betekenen dat-ie voor elke reactie een tabel met (nu) 260.000 beoordelingen moet doorzoeken of jij al een moderatie hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Femme, ik neem onmiddelijk aan dat als jij zegt dat het ondoenlijk is, dit ook zo is. 't Is puur mijn gevoel (als leek op dit gebied) dat mij deed verwachten, mede gezien het grote aantal interactieve funkties die je hebt ingebouwd in T.net en het reactiesysteem (waarvoor lof), dat het een 'kleinigheidje' lijkt dat wanneer je modereert, die funktie verdwijnt/blokkeert/icoontje verschijnt (althans op het moment dat je het voor de tweede keer probeert).

Jammer dat het niet mogelijk is, maar ach, d'r zijn ergere dingen in het leven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Femme,

Misschien een oplossing:

Gebruik een aparte tabel waar je de moderaties van de laatste 2 dagen bij houdt ( user (index) / reactieid (index) /datetime ofzo )
Dan is het altijd een relatief kleine tabel die hij moet doorspitten op deze manier zou het eventueel wel mogelijk zijn.
aan de einde van de dag gooi je gewoon de moderaties ouder dan 2 dagen uit dat tabelletje.

Back In Black!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Femme, zou je aub ook kunnen zeggen wat voor ideeën er allemaal zijn blijven hangen?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 15:43

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Ik mis zelf de mogelijkheid om 'n bericht te modden dat reeds met 'n bepaalde waarde gemod is.
Voorbeeld:
http://tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=257019
Zelf vind ik dit 'n "-1 troll" en/of "-1 flamebait". Daar het bericht echter op "-1 FlameBait" staat, kan ik me niet bij die mening aansluiten. Zo wordt het dus moeilijk modden voor me!
Zo zie ik ook vaker berichten waar ik "-1 overbodig" zou willen modden en deze mogelijkheid me niet wordt gegeven omdat iemand me al voor is geweest. En dan rest me alleen nog "-1 troll" en/of "-1 flamebait" die niet toepasselijk zijn in dat geval.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Daar doe je niets tegen ('t gaat uiteindelijk om de score, en niet om de tag)

Hoewel -1 Grappig erg lullig zou staan (maar als ik goed nadenk moet dat haast niet kunnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Jaymz, lees deze maar eens door dan...

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 15:43

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Op woensdag 31 januari 2001 10:25 schreef Jaymz het volgende:
Daar doe je niets tegen ('t gaat uiteindelijk om de score, en niet om de tag)

Hoewel -1 Grappig erg lullig zou staan (maar als ik goed nadenk moet dat haast niet kunnen)
'k weet niet, ik noem het beestje graag bij z'n naam. Volgens mij moet het makkelijk te implementeren zijn:
Laat de gebruiker altijd alle mogelijkheden.
Limiet op -1 en +4, berekend uit het gemiddelde. De tag die overheerst wordt weergegeven. Indien deze tag "grappig" is, dan zet de limiet op +2.
Zo kan iedereen zijn mening over de post geven zonder 'n tag te moeten gebruiken die niet het juiste gevoel weergeeft!

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Maar deze rare dingen worden al maanden genoemd. Er zijn wel meer gekke dingen in het systeem verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Nog een klein handigheidje voor GoT:

Zouden de buttons voor "next oldest topic" en "next newest topic" ook bovenaan de pagina kunnen worden herhaald? Dat is namelijk wel handig als je snel naar een volgende topic wil doorklikken zonder helemaal naar beneden te hoeven scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

'K hoop na het zien van deze ideeen, te horen welke Femme wel aanstaan, of welke ideeen Femme er zelf over heeft.

Het hoeft dan wel niet meteen geregeld te worden, maar als Femme zo nu en dan eens een beetje feedback zou kunnen en willen geven, blijven we hier lekker verder bomen (en worden we zo nu en dan een beetje bijgestuurd), en heeft Femme op het moment dat 'ie ermee begint, al een hoop voorbereidend werk gehad, en hebben meer mensen er over nagedacht (2 weten meer dan 1), en heeft het systeem misschien wel een lekker brede draagkracht.

Femme: het woord (nou ja, het keyboard) is aan jouw.

(of de vredesblow :7)

[Voor de mensen die zich afvragen wat Jaymz in hemelsnaam om 02:30 op z'n werk doet: 'K was vanmiddag bezig met een restore, waar ik de tapes van verleden week voor nodig had. 'k had alleen maar de tapes van deze week gedismount, en ben het verder glad vergeten, totdat ik om 01:00 op bed lag, en er opeens aan moest denken |:(]

[Zo'n lap tekst, daar MOET gewoon een type inzitten]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Zelf vind ik dit 'n "-1 troll" en/of "-1 flamebait". Daar het bericht echter op "-1 FlameBait" staat, kan ik me niet bij die mening aansluiten. Zo wordt het dus moeilijk modden voor me! Zo zie ik ook vaker berichten waar ik "-1 overbodig" zou willen modden en deze mogelijkheid me niet wordt gegeven omdat iemand me al voor is geweest. En dan rest me alleen nog "-1 troll" en/of "-1 flamebait" die niet toepasselijk zijn in dat geval.
Ik snap je probleem niet helemaal :?. Als een reactie al de score heeft die jij 'm wil geven dan heeft is er toch geen noodzaak om te modereren? (desnoods geef je een 0: gemodereerd zodat de score nog wat vaster komt te staan).

En zoals Jaymz zegt: de score is belangrijker dan de tag die eraan hangt.

Ik kan ook wel 0: Inzichtvol enz. in het lijstje opnemen, maar IMO kun je je modpoints beter gebruiken.
Zo kan iedereen zijn mening over de post geven zonder 'n tag te moeten gebruiken die niet het juiste gevoel weergeeft!
Het systeem moet simpel zijn. Flamebait, Troll en overbodig betekent altijd naar beneden modereren. De koppeling maakt 't mogelijk om de moderators enigzinds bij te sturen, bijv. niet lager dan 0 voor overbodig en niet hoger dan 2 voor grappig.
Gebruik een aparte tabel waar je de moderaties van de laatste 2 dagen bij houdt ( user (index) / reactieid (index) /datetime ofzo ) Dan is het altijd een relatief kleine tabel die hij moet doorspitten op deze manier zou het eventueel wel mogelijk zijn. aan de einde van de dag gooi je gewoon de moderaties ouder dan 2 dagen uit dat tabelletje.
Aan zo'n oplossing heb ik ook zal zitten denken. Eerst worden de moderaties gewoon naar 2 dagen weggegooid, maar ivm metamodbotje moeten ze nu bewaard blijven.

Als ik tevens zou bijhouden of een user in de afgelopen 2 dagen heeft gemod (en of er dus uberhaupt gecheckt moet worden) valt de load misschien nog mee. Het aantal unieke moderators van laatste 2 dagen is trouwens 1034 (7069 uniek over de hele periode).

Paar nieuwe ideeën:

- Ten eerste een miniFAQ die nieuwe moderators verplicht moeten lezen voordat ze kunnen modereren. Ik verwacht niet dat het erg veel gaat helpen maar het zou op z'n minst de ergste gevallen moeten buitensluiten (k1ddies die denken dat ze een admin functie hebben gehackt en dus maar ff 20 flamebaits gaan uitdelen).

- Scorerange beperken voor newbie moderators. Zij mogen bijv. maximaal tot +2 modereren en minimaal tot 0.

- Powershift (hey, klinkt heftig en ze zitten ook in trekkers :)) voor gevorderde moderators. Zij kunnen bijv. met +/-2 punten in één keer modereren of ze kunnen 2 (of misschien meer) keren dezelfde beoordeling geven voor een reactie zodat de score 'vaster' komt te liggen.

- Metamoderatie voor die-hard moderators. Naar verloop van tijd kunnen newbie moderators een hogere status krijgen zodat zij meer mogelijkheden krijgen, indien newbie zich netjes heeft gedragen volgens de metamoderators. Metamodereren door alle moderators lijkt me niet zinnig, aangezien corrupte moderators ook corrupt zullen metamodereren. Ik denk dat de groep die kan metamodereren het beste met handmatig geselecteerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Het heeft dus wel zin om over het modsysteem verder te bomen (vraag ik aan Femme), aangezien sommigen onder ons dit wel vaker hebben getracht (en volgens mij naar hun gevoel tevergeefs).

Als ik het goed heb begrepen staat het ergens op je lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Femme, heel mooi dat je zo uitgebreid reageert, en ook aangeeft waar je over aan het nadenken bent, dan weten we in ieder geval wat we niet meer tegen je te hoeven roepen. Ik denk dat met de punten die je aangeeft, dat we daar een heel eind mee komen.

Alleen (ik durf het bijna niet te zegggen... ;) ) kan er misschien ook nog iets gebeuren aan de modpunten uitdeling (MEER!) voor de zogenaamde "metamodders" ?

En hoe sta je tegenover geen modpunt kosten bij het uitdelen van een "0 - gemodereerd" ?

Aangezien er best wel veel spul is wat op 1 kan blijven, kun je middels geen puntenaftrek voor 0 - gemodereerd heel veel modpuntverlies besparen, en het is ook niet echt een optie waarmee veel aan "misbruik" gedaan kan worden.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
Hahaha, die GameOver; krijgt-ie een vinger, wilt-ie meteen de hele hand. Nou ja, 't is te proberen, niewoar? 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Alleen (ik durf het bijna niet te zegggen... ) kan er misschien ook nog iets gebeuren aan de modpunten uitdeling (MEER!) voor de zogenaamde "metamodders" ?
Dat kan ook wel veranderd worden (bijv. afhankelijk van moderator status en/of karma). Meer voor de gevorderden, minder voor de newbies.
En hoe sta je tegenover geen modpunt kosten bij het uitdelen van een "0 - Gemodereerd" ?
Zou een extra privilege van de gevorderde moderators kunnen zijn. Ik heb liever niet dat een k1ddie op zijn vrije woensdagmiddag 2000 keer 0 gemodereerd gaat uitdelen :).
Hahaha, die GameOver; krijgt-ie een vinger, wilt-ie meteen de hele hand. Nou ja, 't is te proberen, niewoar?
Hehe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Ergens in een groot lap text zei Femme:
Als ik tevens zou bijhouden of een user in de afgelopen 2 dagen heeft gemod (en of er dus uberhaupt gecheckt moet worden) valt de load misschien nog mee. Het aantal unieke moderators van laatste 2 dagen is trouwens 1034 (7069 uniek over de hele periode).
Je hoeft in de "temp tabel" nog niet eens op te slaan hoe ze hebben gemod of welke waarde ze hebben gegeven. ipv hoef je alleen de combinatie userid/reactieid op te slaan met de datum erbij.

Back In Black!

Pagina: 1