Vandaag druk aan de gang geweest met mijn nieuwe Sony DCR-HC94E Camcorder. Erg leuk ding en hier en daar wat filmpjes gemaakt. Daarna met USB ingeladen en dat ging allemaal prima (afgezien van de niet al te beste kwaliteit). Daarna besloten om te gaan werken met Firewire (iLink bij sony) aangezien dit wat betere kwaliteit schijnt op te leveren.
Goed ben naar de shop geweest en daar een PCMCIA firewire kaartje gehaald.
Even ter verduidelijking, ben dus bezig met een laptop
Anyway, kaartje erin gedouwd.. ging allemaal prima.. kaartje wordt herkend en camera wordt gevonden (als digitale videocamera, niet als sony dcr-hc94e dus, maar dat terzijde). Daarna maar eens een video capture programma gestart....
Ulead VideoStudio... wil de video gaan capturen.. poefff.. laptop crash..
Dit meerdere keren geprobeerd te hebben zonder verbetering maar eens ander programma geprobeerd. Inmiddels heb ik van Ulead VideoStudio tot Adobe Premiere Elements geprobeerd en ben ik 4 a 5 programma's verder, allen met hetzelfde resultaat.. ofwel een keiharde crash.
Dusss.... dan maar eens zoeken op google.. hier en daar wel wat artikelen tegen gekomen, maar weinig echt nuttige dingen. Veel mensen hebben het probleem wel eens gezien, maar vaak pas na een aantal seconden capturen en bij mij komen we dus niet eens tot de eerste miliseconde...
De specs:
laptop: Toshiba Satellite L20 serie
CPU: Celeron M 1,5 GHZ
geheugen: 512 MB DDR Ram
hd: meer dan voldoende
Firewire kaart: sitecom notebook kit.(linkje)
Camcorder: Sony DCR-HC94E (linkje)
Na wat eigen onderzoek kwam ik deze linkjes nog tegen en de informatie die daarin te vinden is heb ik dus inmiddels al geprobeerd:
- [xp] Firewire ellende
- Video --> camera = crash
- adobe premiere pro crasht bij importeren video
Zijn er mensen die misschien dit probleem al eens hebben ervaren en eventueel wat tips hebben in welke hoek verder te zoeken.. het word inmiddels vrij frustrerend dat het telkens op een keiharde crash uitdraait.
Oh nog wat extra info: De verbinding via de firewire kaart werkt prima.. de camera tape gaat lopen zodra ik op CAPTURE druk.. en die blijft lopen.. alleen de PC is vanaf dat moment dus vastgelopen......
Alvast bedankt voor enige info!
Goed ben naar de shop geweest en daar een PCMCIA firewire kaartje gehaald.
Even ter verduidelijking, ben dus bezig met een laptop
Ulead VideoStudio... wil de video gaan capturen.. poefff.. laptop crash..
Dit meerdere keren geprobeerd te hebben zonder verbetering maar eens ander programma geprobeerd. Inmiddels heb ik van Ulead VideoStudio tot Adobe Premiere Elements geprobeerd en ben ik 4 a 5 programma's verder, allen met hetzelfde resultaat.. ofwel een keiharde crash.
Dusss.... dan maar eens zoeken op google.. hier en daar wel wat artikelen tegen gekomen, maar weinig echt nuttige dingen. Veel mensen hebben het probleem wel eens gezien, maar vaak pas na een aantal seconden capturen en bij mij komen we dus niet eens tot de eerste miliseconde...
De specs:
laptop: Toshiba Satellite L20 serie
CPU: Celeron M 1,5 GHZ
geheugen: 512 MB DDR Ram
hd: meer dan voldoende
Firewire kaart: sitecom notebook kit.(linkje)
Camcorder: Sony DCR-HC94E (linkje)
Na wat eigen onderzoek kwam ik deze linkjes nog tegen en de informatie die daarin te vinden is heb ik dus inmiddels al geprobeerd:
- [xp] Firewire ellende
- Video --> camera = crash
- adobe premiere pro crasht bij importeren video
Zijn er mensen die misschien dit probleem al eens hebben ervaren en eventueel wat tips hebben in welke hoek verder te zoeken.. het word inmiddels vrij frustrerend dat het telkens op een keiharde crash uitdraait.
Oh nog wat extra info: De verbinding via de firewire kaart werkt prima.. de camera tape gaat lopen zodra ik op CAPTURE druk.. en die blijft lopen.. alleen de PC is vanaf dat moment dus vastgelopen......
Alvast bedankt voor enige info!