Toon posts:

Firewire camcorder connection -> pc crash

Pagina: 1
Acties:
  • 484 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag druk aan de gang geweest met mijn nieuwe Sony DCR-HC94E Camcorder. Erg leuk ding en hier en daar wat filmpjes gemaakt. Daarna met USB ingeladen en dat ging allemaal prima (afgezien van de niet al te beste kwaliteit). Daarna besloten om te gaan werken met Firewire (iLink bij sony) aangezien dit wat betere kwaliteit schijnt op te leveren.

Goed ben naar de shop geweest en daar een PCMCIA firewire kaartje gehaald.
Even ter verduidelijking, ben dus bezig met een laptop :) Anyway, kaartje erin gedouwd.. ging allemaal prima.. kaartje wordt herkend en camera wordt gevonden (als digitale videocamera, niet als sony dcr-hc94e dus, maar dat terzijde). Daarna maar eens een video capture programma gestart....

Ulead VideoStudio... wil de video gaan capturen.. poefff.. laptop crash..
Dit meerdere keren geprobeerd te hebben zonder verbetering maar eens ander programma geprobeerd. Inmiddels heb ik van Ulead VideoStudio tot Adobe Premiere Elements geprobeerd en ben ik 4 a 5 programma's verder, allen met hetzelfde resultaat.. ofwel een keiharde crash.

Dusss.... dan maar eens zoeken op google.. hier en daar wel wat artikelen tegen gekomen, maar weinig echt nuttige dingen. Veel mensen hebben het probleem wel eens gezien, maar vaak pas na een aantal seconden capturen en bij mij komen we dus niet eens tot de eerste miliseconde...

De specs:

laptop: Toshiba Satellite L20 serie
CPU: Celeron M 1,5 GHZ
geheugen: 512 MB DDR Ram
hd: meer dan voldoende

Firewire kaart: sitecom notebook kit.(linkje)
Camcorder: Sony DCR-HC94E (linkje)

Na wat eigen onderzoek kwam ik deze linkjes nog tegen en de informatie die daarin te vinden is heb ik dus inmiddels al geprobeerd:

- [xp] Firewire ellende
- Video --> camera = crash
- adobe premiere pro crasht bij importeren video

Zijn er mensen die misschien dit probleem al eens hebben ervaren en eventueel wat tips hebben in welke hoek verder te zoeken.. het word inmiddels vrij frustrerend dat het telkens op een keiharde crash uitdraait.

Oh nog wat extra info: De verbinding via de firewire kaart werkt prima.. de camera tape gaat lopen zodra ik op CAPTURE druk.. en die blijft lopen.. alleen de PC is vanaf dat moment dus vastgelopen......

Alvast bedankt voor enige info! _/-\o_

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:50
Probeer eens de demo versie van Scenalyzer Live om te zien of deze WEL kan capturen zonder te crashen??

Verwijderd

Topicstarter
The_Doman schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 21:37:
Probeer eens de demo versie van Scenalyzer Live om te zien of deze WEL kan capturen zonder te crashen??
lol, ik was net 2 minuten geleden bezig hiermee en zelfs voordat het programma vol en wel geladen was (alleen schermpje waar de .avi files opgeslagen moesten worden) en de laptop had weer een knetterharde crash... :(

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:50
Ik denk dat je dan maar eens een ander merk firewire kaartje moet proberen..??

Verwijderd

Topicstarter
The_Doman schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 21:52:
Ik denk dat je dan maar eens een ander merk firewire kaartje moet proberen..??
ik ben bang van wel ja...
ga morgen wel even langs de shop om deze weer in te leveren en een andere te halen.. Dit schiet niet op. Ben inmiddels al 5 uur hiermee bezig vandaag en kom geen stap verder.. frustrerenddddd :)

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-02 05:56
Trekt je laptop harddisk (meestal niet de snelsten) de grote hoeveelheid capture informatie wel, zeker als je AVI opneemt?

"That was left handed..." - JJH

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:18

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Je schijf hoeft maar 3,5 MB per sekonde te kunnen schrijven voor een DV capture.
Dat is dus niet al te veel.

Maar, wat waarschijnlijker is dat de driver van de videokaart geen DirectDraw Overlay lust.
(NVidia chip toevallig?)

Krijg je wel een paar sekonden beeld tijdens het opnemen, of klapt je laptop er gelijk uit?
Meestal als het aan de Firewire kaart ligt, stopt de opname of gaat het stotteren.

De makkelijkste manier om dit te testen is om DVio te gebruiken (http://www.carr-engineering.com/DVIO.exe)

Dat laat namelijk geen beeld zien(kopieert alleen de data van de camera naar de harddisk, als DV avi bestand)

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Verwijderd

Topicstarter
Ben vandaag naar de shop geweest om een andere firewire kaart te halen. Vergeten ze er alleen dit keer wel een kabel bij te doen :( Moet vanmiddag dus weer even terug... Zal dan ook gelijk even dat programmatje dat je aanraadt proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu ook een kabeltje gekocht en ben met ScenalyzerLive 4.0 aan het proberen..
hij pakt nu 2 seconden opname, waarna de laptop wederom vastloopt.. We zijn al iets verder dus..

Iemand nog een idee waarom hij nu wel iets doet, maar daarna toch weer crashed?

• fordrwd4ever

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Het lijkt dus toch om een vga driver probleem te gaan..

Heb je DVio al geprobeerd?
Juist omdat deze geen beeld weergeeft, kan je goed de vga kaart uitsluiten.

Mocht je Firewire kaart toevallig een VIA chip hebben :
(dan staat deze in apparaatbeheer als : VIA OHCI compatibel IEEE 1394 controller)
, dan moet je met een truuukje de oudere drivers van windows xp sp1 installeren.
(uit c:\windows\driver cache\i386\driver.cab)

deze openen en de volgende bestanden uitpakken naar c:\windows\system32\dllcache en c:\windows\system32\drivers:
(eerst naar de dllcache map, daarna pas naar de drivers map)
arp1304.sys
enum1394.sys
arp1394.sys
nic1394.sys
ohci1394.sys

Er zit namelijk een bug in de SP2 drivers in combinatie met de VIA chip.
De oudere drivers werken wel zoals het hoort

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat klinkt interessant..
ga het gelijk even proberen, hou jullie op de hoogte!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, de bestanden waar je het over hebt kan ik niet vinden in de driver.cab file..
zit ik toevallig in de SP2 driver.cab te rommelen?

Verwijderd

Topicstarter
Heb ze inmiddels gevonden op een andere pc.. behalve arp1304.sys
weet niet of dat erg van belang is?

Verder bestaat bij mij de map c:\windows\system32\dllcache niet.. :?

Verwijderd

Topicstarter
Ok even verder kijken dan m'n neus lang is ;)
heb de map inmiddels gevonden (verborgen map)
alleen dat ene bestand dus niet, maar ga er maar even vanuit dat die niet heel veel uitmaakt...

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb de bestanden zoals je zei naar de betreffende mappen gekopierd..
Daarna laptop opnieuw opgestart.. haalt heel weinig uit moet ik je zeggen.
Zelfde probleem nog steeds: 2 seconden capturen en dan knalt de hele laptop eruit... :'(

Inmiddels sta ik op het punt de laptop met camera en wel de gracht in te mieteren.. ben hier nu al 3 dagen mee bezig en kom geen stap verder.. (naja 2 seconden dan :))

• fordrwd4ever

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Heb je nu al dvio geprobeerd?

Als ook dat na 2 seconden stopt, dan zit het probleem toch echt in de camera vrees ik. :'(
Ik heb gelukkig een camera die niet zo kritisch is (Samsung) en die werkt eigenlijk altijd wel, ongeacht welke firechip of software er gebruikt wordt.

Toch maar ff kontakt opnemen met Sony Nederland

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het Dvio gebruik, dan gaat de camera niet lopen.. dus neem aan dat hij dan zelf niet kan capturen? Als ik dan zelf op play druk van de camera neem ik aan dat hij gaat capturen..
daarna druk ik op stop capture van Dvio en dan loopt de laptop wederom vast... :(

• fordrwd4ever

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

je doet het inderdaad goed.

Play indrukken op de camera en dan capture in DVio

Blijkbaar gaat er toch iets fout met je camera.
Ik heb iets vergelijkbaars gehad met mijn Moviebox DV (externe firewire capture doos)
Toen bleek het dus aan de het kastje te liggen, en niet aan de pc`s

Ik zou toch even kontakt opnemen met Sony Nederland, want dit lijkt toch veel op een fout in de camera

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik ga morgen nog even proberen met een andere laptop.. mocht dat ook niet werken dan idd maar even richting sony. iig heel erg bedankt voor alle hulp :)

Verwijderd

Topicstarter
Andere laptop deed het inderdaad wel gewoon.. heb zelfs 2 andere laptops geprobeerd.
Heb een totale reinstall van mijn eigen laptop geprobeerd.. niks, maar dan ook serieus helemaaaaaal niks werkt. Denk dat deze laptop gewoon niet compatible verklaard mag worden met de Sony DCR - 94he ;)

Ben inmiddels in Chili, waar ik de optie video naar pc graag had willen gebruiken. Aangezien ik hier 6 maanden ga vertoeven en wel wat te doen wil hebben.. helaas dus niet gelukt.

Bedankt iig voor alle hulp.. denk dat we er maar slotje op moeten gooien.
Pagina: 1