Toon posts:

adobe premiere pro crasht bij importeren video

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
het systeem van vijn vader:
asus p4c800 deluxe, 2x maxtor sata schijven van 120 gigabyte, asus tv fm kaart, radeon 9600 pro.
Video camera: sony trv 890 (3ccd).
Ik heb zowel adobe premiere pro als pinnacle studio 8.1 geïnstalleerd. Beide programma's crashen als ik een film importeer. Soms krijg ik heel even beeld en crasht die. Mijn camera wordt niet herkend als een trv 890. Ik heb al gezocht naar drivers, maar kon daar niets over vinden.

De camera is aangesloten via de firewire aansluiting op het moederboard

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2003 20:01 ]

Verwijderd

Heee, dat heb ik ook. Altijd goed om te zien dat er iemand anders het zelfde probleem heeft. Het vreemde is dat bijv Google me geen andere gebruikers met het zelfde probleem bracht...

Ik heb wel een soort onzin oplossing voor je: Zet de preview optie uit. Dan gaat het wel gewoon goed.
Wel vervelend dat het niet gewoon goed werkt zoals het zou moeten werken.

Hier:
Een P4 533FSB
Gigabyte 8INXP
Geforce 4TI4200
WinXP

En een JVC cam

edit: ik heb alleen Premiere PRO geinstalleerd staan en ook via FireWire (Sitecom kaartje)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 11:39 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Brakke FireWire drivers? Geheugen al getest?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Doordat het, bij mij tenminste, wel gewoon werkt zonder de preview optie, lijkt het met niets met de Firewire of geheugen of zo te maken hebben.

Op zich wel mooi dat we allebei een andere videokaart, en dus drivers, hebben. Dat sluit dat dan weer uit...

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

True... even niet aan gedacht. Ik gebruik zowel Premiere 6 als Pinnacle Studio 8.8 (dus inclusief alle updates) en capture via een Matrox RT2500 (ook FireWire). Ik heb de preview aan staan en kan zonder problemen capturen.

Hebben jullie alle updates van Premiere en Studio geinstalleerd?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik weet is er nog geen update voor premiere pro. Ik heb de laatste update voor pinnacle studio gedownload.
Ik zal het eens proberen met een programma van ulead.

Waar kan ik eventueel andere firewire drivers downloaden?
Is het niet noodzakelijk dat de camera wordt herkend als een trv890? Deze komt namelijk niet in de lijst voor.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf het volgende systeem:
asus p4p800 deluxe
windows xp professional
maxtor 120 gigabyte
audigy 2 oem

Ik heb de sony camera aangesloten als proef om te kijken wat er nu precies gebeurt. Zodra ik de camera aansluit krijg ik in de system tray een nieuw icoontje met sony dv camera. Het capturen gaat perfect.
Als ik de camera aansluit bij mijn vader verschijnt er een ander icoontje met digitale camcorder. Bij het capturen hapert het beeld, krijg je dropouts en hangt het programma vervolgens.
Nu lees ik op diverse forums dat men nogal wat problemen ondervindt met de firewire aansluiting op het p4c800 moederboard. Wat ik niet snap is dat bij mijn vader de camera als digitale camcorder wordt herkend en bij mij als sony dv camera.
Ik heb volgens mij geen specifieke drivers gedownload. Andere ondervinden geen problemen meer als ze een aparte firewire kaart installeren.

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-02 06:08
^KICK^

is er al een oplossing gevonden voor dit probleem. krijg zelf ook een foutmelding bij import van een mpg file (6mbit mpeg), heb echter een athlon xp systeem (zie onder)

[ Voor 15% gewijzigd door jpvk007 op 24-02-2004 17:56 ]

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-02 06:08
ik heb het probleem in die zin opgelost, ik heb divx5 geimporteerd en daarna bewerkt, maar kan nog steeds geen mpeg openen. geen mpeg1 als mpeg2 (bitrate en formaat maken ook niet uit)
het uitzetten van direct3d opties (hardware versnelling videokaart) helpt iig niet. systeemspecs hieronder

iemand een oplossing?

[ Voor 27% gewijzigd door jpvk007 op 27-02-2004 23:28 ]

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-02 16:02

Maverick2001

Never look back

Ik realiseer me dat dit een oud onderwerp is maar ik zit hier al maanden mee. En kan nergens een oplossing vinden.

Zoals de schrijvers hierboven kan ik wel divx importeren maar bij mpg gaat het mis.

Als iemand hier een oplossing voor heeft dan graag.

Systeem specs: Ti4200 Asus GF4 - Gygabite MB - 512MB geheugen

Pura Vida

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:03

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Bah hier al hetzelfde probleem en ik dacht dat het aan mijn hardware lag :(
Divx en Xvid gaat idd prima, maar bij mpg loopt de boel knetter hard vast....
Soms kan ik ze wel aan de bin toevoegen maar als ik ze dan in de timeline sleep krijg ik allemaal vage time-outs :(
XP1900 - 512 MB - win xp pro - premiere pro 7

blabla

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-12-2025

s3mt3x

I choose not to know...

Mijn ervaring is dat premiere het normaalst werkt als t uncompressed video gevoerd krijgt. Dus dumpen, uncompressen, editen, recompress (evt.) Realtime decompressen en editen tegelijkertijd is kennelijk te heftig.

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:03

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

hmm, ik heb net nog even gekeken, maar als ik eerst een divx importeer in de bin, dan de mpg's der bij zet en dan de divx weer uit de bin haal ik wel zonder problemen de mpg's naar de time-line kan slepen... verklaar dat maar eens :)
Ik heb nog andere dingen geprobeerd, maar dit is bij mij de enige oplossing tot zover :(

blabla

Pagina: 1