Toon posts:

[xp] Firewire ellende

Pagina: 1
Acties:
  • 658 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
vandaag een firewirekaart aangeschaft om de video's mee in te spelen

het werkt.....todat me pc ophoud met opnemen. lijkt op een soort hapering alsof me pc het niet bijhoud oid.

het ene programma stopt na 2,5 minuut en het andere programma al naar 20 seconden
er is dus wel degelijk dataoverdracht alleen na verloop van tijd stopt het opnemen.

iemand ervaring hiermee

pc spec
amd xp2800
asus A6V600
512ddr 3200
s-ata schijf
lijkt me geen probleem

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je allemaal al geprobeerd? Hier op GoT hebben we namelijk de goede gewoonte om zelf wat onderzoek te doen voor we een topic openen. Lees daarover Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime even door, staat het allemaal haarfijn in uitgelegd :)

[ Voor 29% gewijzigd door sanfranjake op 13-08-2005 23:49 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
*verschillende programma's geprobeerd. elk programma werkt in eerste instantie er dan begint de ellende

*andere FW poorten, ik heb geen orignele JVC camera DV kabel maar een bijgeleverde. Maar dat zou toch niet moeten uitmaken

*kheb de accu verwijderd en op netspanning gaan werken (gaf een kleine verbetering) 30 sec werd 90 sec opnemen voordat het ermee stopte (tip in me camera handleiding)

*en op het moment dat ik de camera LIVE beelden laat capturen (zonder opnemen) werkt het wel zolang je wilt

't irrirante is dat het HALF werkt, liever helemaal niet, dan weet je precies wat er aan ontbreekt

Verwijderd

Topicstarter
* de firewirekaart in een ander PCI slot maakt geen versschil
* en een andere FW kabel maakt ook niets uit

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Chipsetdrivers geïnstalleerd en dus ook voor de firewirepoort? Welke programma's gebruik je? En zijn dit de laatste versies? Zijn verder alle drivers ook up to date, en Windows?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Windows xp herkent me FW kaart automatisch, er worden ook geen drivers meegeleverd

camera (jvc gr-dx317) word ook standaard herkent, en in systeemapparaten word deze omschreven als "avc compliant dv camcorder". bij JVC zijn ook geen aparte drivers te vinden voor zover ik gezien heb.

op als ik studio 9 of een willekeurig andere programma gebruik om in te spelen gaat alles een minuut ofzo goed en dan gaat de camera verder en het beeld op de pc blijft hangen of word zwart :r

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 00:01:
*kheb de accu verwijderd en op netspanning gaan werken (gaf een kleine verbetering) 30 sec werd 90 sec opnemen voordat het ermee stopte (tip in me camera handleiding)

*en op het moment dat ik de camera LIVE beelden laat capturen (zonder opnemen) werkt het wel zolang je wilt
Met deze 2 problemen lijkt het of je het in de camera moet zoeken, voor de firewire/pc maakt het geen verschil of er "live" beelden binnenomen of van een tapeje.... Maar wat er dan met de camera mis zou moeten zijn heb ik geen idee van...

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
ben idd even gaan rommelen met drivers

standaard driver staat: generic dv camcorder
opnamen tijd +- 90 seconden voordat het gaat haperen

wanneer ik jvc DV camcorder als driver instaleer (zit standaard in windows) doet is de opname tijd het exact 1 seconden en gaat dus bijna gelijk haperen.

het lijkt dus de driver voor de camera te zijn. maar op de JVC-site zie ik geen drivers, en op m'n cd staan enkel de usb drivers. :(

binnenkort kan ik de camera aan een compleet andere pc hangen.misschien geeft dat meer duidelijkheid

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 22:03:
ben idd even gaan rommelen met drivers

standaard driver staat: generic dv camcorder
opnamen tijd +- 90 seconden voordat het gaat haperen

wanneer ik jvc DV camcorder als driver instaleer (zit standaard in windows) doet is de opname tijd het exact 1 seconden en gaat dus bijna gelijk haperen.

het lijkt dus de driver voor de camera te zijn. maar op de JVC-site zie ik geen drivers, en op m'n cd staan enkel de usb drivers. :(

binnenkort kan ik de camera aan een compleet andere pc hangen.misschien geeft dat meer duidelijkheid
Driver voor de camera ?? Ik heb zelf een jvc dv-cam, en ik heb helemaal geen driver geinstalleerd. Volgens mij is dat ook helemaal niet nodig, je hoeft alleen een driver te installen voor je firewirekaart de rest gaat vanzelf.
Ik gebruik trouwens ScenalyzerLive om van de camera te cappen.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
zoals jij het zegt heb ik het in eerste instantie gedaan

firewire kaart >prik in me pc
pc aan, yea joepie ik zie een firewirekaart

vervolgend de camera eraan gehangen
plug 'n play and crash

vervolgens ben ik met de camera driver gaan spelen
morgen hang ik de camera aan een andere pc met Firewire

resultaat zal ik wel ff posten

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:08
Klink misschien heel raar wat ik nu zeg maar ik had soort gelijke problemen met mijn haupauge ANALOGE kaart waar ik mijn svhs bandjes mee overgezet heb naar dvd.
De eerste minuten gingen goed daarna niet meer.
Na lang zoeken bleek het Norton te zijn endan wel de messinger beveiliging.
Als ik die uitzette voordat ik ging capturen bleef het werken.
Misschien heb je er niets aan mar het is een kleine moeite om te proberen.

Succes

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost

firewire kaart of defect of niet compatible met mijn JVC 8)7

alles werkt nu naar behoren met een andere firewire kaart :)

topic mag gesloten worden, alvorens een blik op wise-mx.nl geworpen te hebben :9
Pagina: 1