Ik ben (na een DM van DeMoN) nog eens gaan denken over de vragen die ik gisteren kreeg. Ik zal even het eea opsommen:
Ik had 3 of 4 simulaties, bij eentje moest ik een domain admin account aanmaken en wat rechten op een OU delegeren, die stelde niet veel voor. Dan was er nog een simulatie waar ik oa. een inbound filter aan moest maken voortraffic vaanf een bepaald subnet.
Er ging het één en ander over WSUS, troubleshooting en het gebruik van logging daarbij (welk logboek gebruik je, of welke tool gebruik je om een bepaald probleem te monitoren).
Verder:
• DNS Zones (replicatie naar andere lokaties met een trage verbinding)
• een vraag over meerdere wsus servers in een netwerk (syncen met welke server? updates lokaal bewaren of niet?)
• een vraag waar ik een MX record aan moest maken voor MailserverC, en dan moest de prioriteit van 2 andere (reeds bestaande) mailservers aangepast worden zodat eerst C gebruikt zou worden en daarna B en dan A
• Er ging een vraag conditional forwarding, ik weet alleen niet meer wat

• Een aantal vragen gingen over IPSec en Group Policy's
• Er was nog een vraag die ging over welke tool je moest gebruiken om te bepalen welke security settings op een bepaalde pc van toepassing waren, en naar de shares op die pc... en je zou dan met 1 commando aan die gegevens moeten komen. Daar kon je kiezen uit A) ?? B ) ?? C) mbsasetup.exe of d) NetHC????.exe oid. A en B kende ik wel maar 't leek me niet dat die konden (ik kom er ff niet meer op wat die waren). mbsasetup zei me in eerste instantie niks, tot me ineens te binnenschoot dat dat Microsoft Baseline Security Analyzer was. D zei me werkelijk niks. Vond het best een gemene vraag moet ik zeggen.
• Dan ging er ook nog wat over RRAS, maar daar schiet me ff niks over binnen.
Ik weet nog wel dat ik de eerste 20 vragen niet zo heel moeilijk vond. Daar was ik eigenlijk best verbaasd over

. Daarna werd het wat lastiger en ging misschien ook mijn concentratie wat achteruit. Je hebt wel ruim de tijd hoor, 280 minuten geloof ik. Ik hield aan het eind 1 uur en 20 minuten over.