Processor Upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 1.293 views sinds 30-01-2008

• shadowillusions
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-07-2024
Hallo,

Ik speel nu een tijd Battlefield 2 maar omdat mijn processor en videokaart een beetje ''oud'' zijn geworden (een Intel Celeron 2,4 Ghz en een nvidia geforce 6200A 256 MB AGP) heb ik de graphics staan op het aller laagst. Nou ben ik bijna jarig en ben ik van plan om een nieuwe Processor te kopen en een Videokaart, ik weet nu wel al welke videokaart ik ga halen, namelijk; een E-VGA GeForce 7600GS 256 MB DDR2 AGP (jaja ik heb een AGP slot geen PCI-E) En ik denk dat ik een Intel Core 2 Duo E6300 2x 1,86 GHz 2 MB als processor ga halen, lijkt jullie dat een goeie keus, of zou ik een andere processor moeten halen? Zoals een: Intel Pentium D 945 DualCore 2x 3,4 GHz, ik zit te twijfel tussen die 2 processoren, ik gebruik me pc voornamelijk voor het spelen van games zoals BF2 en HL2 COD2 etc...

Groetjes, Denny

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Neem allereerst eens een kijkje in PMG FAQ » Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?
Verder kun je natuurlijk diverse reviews doornemen :)

Bij de aanschaf van een Socket775 processor zul je ook je moederbord moeten vervangen en daarmee ook de videokaart (PCIe).

[ Voor 23% gewijzigd door Rone op 19-09-2006 14:08 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 10:35

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Welk moederbord heb je?

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Passen die processoren wel op je moederbord ?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-04 12:06
als je gaat voor de e6300 (wat ik kan aanraden) dan zit je wel aan pci-e, wat weer een voordeel is
maar wat heb je er voor over? 200? 300? 500?
Daar khangt je keuze van af. En als je overstapt naar een ander proc heb je ook een nieuw mobo en nieuw geheugen nodig, en dus hoogstwaarschijnlijk een nieuwe voeding

PSN: djmurcielago

Verwijderd

wat ga je precies doen met het systeem?
Als het voornamelijk gamen is, dan zou ik zelf voorstellen: Ga voor een goedkope amd x2 processor, en steek het geld in een nog wat betere videokaart zoals de 7900gtx of 1900xt(x).

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 14:20:
wat ga je precies doen met het systeem?
Dat staat gewoon in zijn openingspost:
shadowillusions schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 14:02:
[...]
ik gebruik me pc voornamelijk voor het spelen van games zoals BF2 en HL2 COD2 etc...

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

dat hoef je niet te zeggen want mijn voorstel was namelijk ook al gebaseerd op een gamesysteem....
;)

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:18

Steffy

Ayreonaut

Ik zou zelf persoonlijk de hele handel op de HD na uit de kast trekken en 2e hands doorverkopen aan iemand die wil knutselen aan zijn pc.

Bij een nieuwe processor komt een nieuw moederbord, bij die Sneleron zit waarschijnlijk nog antiek geheugen wat vervangen moet worden, dan de videokaart nog.

Ik denk dat je goed moet gaan nadenken over hoeveel je hier tegen aan wilt gooien. Ik denk dat als je een leuke videkaart koopt, een redelijk moederbord, processor en geheugen je zomaar op 600 euro zit en dan hebben we het nog maar over hardware die in het midden van de markt valt. Wil je videokaart die langer mee gaat dan 6 maanden zul je daar ook flink wat extra tegenaan gooien.

Ik wil niemand ontmoedigen maar bepaal eerst goed wat je wilt. Je wilt gamen maar dat valt nog te verdelen in die hard of casual en alles wat daar tussen zit. Bij elk type gamer zit een bepaald bedrag vast. Die hard gamer zal niet voor minder gaan dan een systeem van 1500 euro zonde extra losse hardware. Casual gamer zal met 600 euro totaal aardig uit de voeten kunnen.

Weet je wat je wil, kijk dan naar wat je keuzes zijn, ik wil ook wel van alles van quad core opterons en wat al niet meer maar dat kan ik niet betalen. Meeste mensen zoeken zomaar wat uit maar je moet eerst maar eens zien wat je ongeveer te besteden hebt of wilt besteden. Probeer daar z'n 50 euro bij op te tellen voor het geval je leuke snellere onderdelen kunt krijgen die net iets meer kosten en je weet wat je kopen kunt. Je kunt voor heel weinig geld tegenwoordig hele snelle pc's bouwen.

Een X3800 X2 van AMD is voor nop een top processor bv en bij AMD kun je nog goeie merk mobo's krijgen die niet veel kosten, bij intel kost een redelijk mobo al vrij snel de helft meer.

• shadowillusions
ik heb een ASUS P4S800 MX. en daar heb ik allemaal niet echt bij stil gestaan en blijkbaar heb ik een totaal andere moederbord nodig voor de processor, dus ja ik mag maar €400,- euro uitgeven en ik mag het alleen kopen bij deze 2 winkels: www.computerland.nl en www.paradigit.nl dus welke moederbord en processor en videokaart zou ik moeten kiezen om een beetje een game pc te krijgen en als ik een moederboord met DDR2 geheugen koop kan er dan ook gewoon DDR geheugen in?

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-04 11:54

keur0000

-------- N O N E --------

als ik een moederboord met DDR2 geheugen koop kan er dan ook gewoon DDR geheugen in? nee helaas ;)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

shadowillusions schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 14:35:
ik heb een ASUS P4S800 MX. en daar heb ik allemaal niet echt bij stil gestaan en blijkbaar heb ik een totaal andere moederbord nodig voor de processor, dus ja ik mag maar €400,- euro uitgeven en ik mag het alleen kopen bij deze 2 winkels: www.computerland.nl en www.paradigit.nl dus welke moederbord en processor en videokaart zou ik moeten kiezen om een beetje een game pc te krijgen en als ik een moederboord met DDR2 geheugen koop kan er dan ook gewoon DDR geheugen in?
Ik zou eens kijken of je 2e-hands niet iets leuks aan kunt komen voor je upgrade?
Het zou een onverstandige keuze zijn om op basis van je huidige moederbord te gaan upgraden.
Je word dan waarschijnlijk bij beide zaken vrijwel zeker een "poot" uitgedraaid.

Verwijderd

Dit is misschien een optie voor jou?

Asus p5pe-vm (AGP bord dat DDR ondersteund en ook de Core 2 Duo of Pentium D)

Als je nu kijkt na een Core 2 Duo E6300

Processor en moeder bord kosten bij elkaar zo'n 300 euro

Hierop kan gewoon het oude DDR geheugen en je zou dan nog wel je videokaart kunnen veranderen want hij ondersteund wel AGP

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2006 14:58 ]

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 08-03 17:18
mja het advies al meer gegeven maar als je echt een goed systeem wilt hebben zou ik even wachten met upgraden.

as said je hebt een nieuw moederbord nodig + proc.. je wilt ook een snellere vid. met nieuwe mobo zit je eigenlijk gewoon aan pci-e. en ddr2 geheugen.

je kan nu wel upgraden met alleen mobo en proc.. maar dan moet je over een paar maanden alsnog een nieuwe vid kopen.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-05 09:34

Iavak

no savegame

keur0000 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 14:38:
als ik een moederboord met DDR2 geheugen koop kan er dan ook gewoon DDR geheugen in? nee helaas ;)
Kan wel met sommige borden.

Zoals dit bordje: Asrock 775Dual-VSTA

• shadowillusions
hmm ik zit te denken om dit te doen: de Intel Core 2 Upgrade Bundel te kopen zie http://www.computerland.nl/ en dan ff sparen voor een EVGA GeForce 7600GS 256MB TV DVI PCI-E

Verwijderd

shadowillusions schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:27:
hmm ik zit te denken om dit te doen: de Intel Core 2 Upgrade Bundel te kopen zie http://www.computerland.nl/ en dan ff sparen voor een EVGA GeForce 7600GS 256MB TV DVI PCI-E
Dat Is uiterrard een goede optie. Zou altijd een Core 2 Duo nemen.

Er zijn nog wel enkele borden die AGP en de Core 2 Duo en oude DDR ondersteunen. Maar het blijven inderdaad gewoon lijmmiddelen.

Uitkijken naar goed spul en je randapparatuur me aanpassen blijf het beste maar kost geld

• shadowillusions
mja dan zit ik ook weer te denken misschien moet ik dan ook weer nog een nieuwe voeding erbij halen...

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:46
shadowillusions schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:35:
mja dan zit ik ook weer te denken misschien moet ik dan ook weer nog een nieuwe voeding erbij halen...
Wat heb je nu dan?

No Shame, only Fame!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens rond in Complete Systemen & Laptops. Daarin staat een "Wat kan ik het beste hieraan upgraden?" topic. Daarin horen dit soort vragen, neem wel eerst de topicstart daarvan door, want de post zoals je in je topicstart hebt neergezet is incompleet ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.