Toon posts:

AMD of Pentium?

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ben al even op zoek naar een juiste configuratie voor een media center PC. Ben op zich een redelijk eind op weg, alleen ik heb geen ervaring met AMD processoren. Daar de PC in de woonkamer moet komen te staan is het noodzakelijk dat de PC niet te veel herrie gaat produceren.
Uiteraard is het daarnaast een sport om dit tegen zo gering mogelijke kosten te realiseren.

Ik lees over de cool&quiet functie voor AMD - betekend dit dat voor een media center PC in het algemeen beter voor de AMD gekozen kan worden, daar deze naast de snelheid ook nog minder koeling nodig heeft (ergo: stiller is) ?

Ik wil gaan werken met Media portal, dus er zijn geen compatibility eisen mbt MCE.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:08
Ik zou eens beginnen met de FAQ te gaan lezen, want dit topic gaat snel dicht gok ik

Verwijderd

Topicstarter
Als je me een hint geeft waar ik dat kan vinden...met alle plezier...heb 't tot op heden niet duidelijk kunnen vinden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk dat het verstandig is je eerst even in te lezen in de materie als je al begint met AMD of Pentium.
AMD is een merk dat cpus maakt en Pentium is een type cpu die gemaakt wordt door Intel nogal een kormme vergelijking dus.

Hoe dan ook, een relevant stukje FAQ vind je hier: --- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---

[ Voor 5% gewijzigd door TERW_DAN op 18-09-2006 21:03 ]

Verwijderd

Geen een van beide

Neem een C2D; beste prijs/prestaties/watt van dit moment

Verwijderd

FAQ:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/64922

Ook zeer interessant:
http://balusc.xs4all.nl/srv/wel.html

En zoiezo, AMDs cool&quiet is net zoiets als intels speedstep, weet alleen even niet of dat op intels desktopprocs zit...

maar anders, voor een media center, ooit gedacht aan VIA of een mobiele intel/amd?

Ik zou zelf op het moment voor intel gaan omdat ik veel goede resultaten van Core 2 tegenover AMD heb gelezen... maar ik ben mss ook wel een beetje bevooroordeeld voor intel... Je moet gewoon zelf kijken, wat heb ik nodig? en wat doet daarin het beste...

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-05 12:07
Het spijt me zeer om dit te zeggen maar dit is een absoluut cliché vraag die met tientallen factoren te maken heeft en met wat je zelf wilt:
- Snelheid
- Prijs
- Warmte
- Prijs/kwaliteit
- Overclockbaarheid

Je kunt er op Tweakers veel over lezen dat je ogen op een gegeven moment er in een T-vorm van gaan staan. Dus doe dat dan ook!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 21:04:
FAQ:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/64922

En zoiezo, AMDs cool&quiet is net zoiets als intels speedstep, weet alleen even niet of dat op intels desktopprocs zit...
Thanx....dat wist ik niet...hoef dus niet voor het geluidsniveau op AMD af te gaan.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Pentium is aan het uitfaseren.

Nu is alles CD/C2D.

Intel heeft ook EIST, equivalent van AMD's Cool 'n Quiet.

Wil je waar voor je geld? -> Core 2 Duo

Punt uit.

Ben je fanboy. sja... ga dan af op je fan gedoe ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 21:09:
[...]

Thanx....dat wist ik niet...hoef dus niet voor het geluidsniveau op AMD af te gaan.
Een processsor maakt geen geluid, dus dat is sowieso een drogreden om voor een cpu te gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Processor maakt geen geluid...goeie!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:34

DropjesLover

Dit dus ->

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 21:13:
Processor maakt geen geluid...goeie!
tuurlijk niet, denk je dat er allemaal kleine ventjes in werken, of dat het mechanisch gaat?

:+

tis een chip, je telefoon maakt toch ook geen geluid (als ie op stil staat). geluid hangt af van type koeling dat je er op zet, de standaard boxed versie (die je er dus bij krijgt vaak) is nogal lawaaierig, dus kijken naar een vervanger is altijd handig...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-05 12:07
Ik zal je dan toch maar een klein geheimpje verklappen namelijk dat Pentium niets meer is dan een 3-serie van BMW :+

Overigens doen mijn ogen geloven dat er al heeeeeeel wat topics voorkomen met je (hier wel correcte) vraag:

http://gathering.tweakers...5D=intel+of+amd&where=GoT

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk.

Maar toch wel wat wijzer geworden door de opmerking van DutchMX. Ik wist alleen niet wat ik precies moest vragen...dan zoekt het ook een stuk lastiger...Maar ben in ieder geval gerust gesteld dat het naast feiten ook veelal 'subjectieve' ervaringen zijn.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De FAQ van dit subforum is duidelijk over hoe je een CPU kunt uitzoeken :) PMG FAQ » Welke moet ik nemen?

Dit topic gaat dan ook dicht met een verwijzing naar Algemene gedragsregels (Netiquette) voor een uitleg over de werking van GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.