Pentium D of E

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• sjaakos
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-04 09:30
Ik wil een pc samenstellen (zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1161466)

Ik ben nog aan het twijfelen over de processor keuze:

of de D950 of de E6300 / E6400.

Volgens mij zit het verschil in dat de D950 64bits is maar de E een hogere front-bus snelheid?

Ik weet niet goed welke van beide verschillen belangrijker zijn of waar ze exact voor dienen?

Graag wat advies,

Thanks

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:35
Pentium D is de Netburst dualcore. De 'E', is simpelweg de Core 2 Duo, de opvolger van de Pentium 4/D. De Core 2 Duo zijn beide beter dan de genoemde D950.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-05 14:20

ThunderNet

Flits!

uhm de E is geen pentium maar een Core processor :)
Het staat allemaal uitgelegd op de Intel website

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:53
E serie, ookwel bekent als core 2 duo (check benchmarks)

[ Voor 5% gewijzigd door asfaloth_arwen op 18-09-2006 20:12 ]

Specs

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:17

DataGhost

iPL dev

Kon dat niet in het topic waar je naar links?
In elk geval, in de PMG FAQ wordt toch vrij duidelijk verwezen naar bronnen waar te zien is wat de verschillen zijn, verder zou je kunnen proberen op de site van Intel te kijken... Het verschil tussen de P4 D en de Core E is in elk geval iets groter dan wat je in je topicstart bedenkt.

hoooooo, ik ben laat

[ Voor 5% gewijzigd door DataGhost op 18-09-2006 20:11 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Voor een duidelijk overzicht aangaande het verschil tussen de twee kun je terecht op
BalusC Server - Pentium D 950
BalusC Server - Core 2 Duo E6300

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Ik zou zeker kiezen voor de Core duo 2 idd. Deze is ten opzichte van de Pentium D toch wel ff een stukje sneller. >:)

En dat met pc5300 geheuge ben je echt goed op weg.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De FAQ van dit subforum is duidelijk over hoe een CPU te uitkiezen :) PMG FAQ » Welke moet ik nemen? Verder is er ook nog een overzicht van alle CPU's: PMG FAQ » Processors » Een overzicht van alle CPU's.

Basic / FAQ-gevalletje, topic dicht dus. Zie verder ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) voor een uitleg over de werking van GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.