Redelijke prijs of niet?

Pagina: 1
Acties:

• sjaakos
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-01 22:42
Ik kan een systeem kopen maar ik ben eigenlijk benieuwd of dit een goeie prijs is en of er niet een betere configuratie is voor wat ik ermee wil.

Ten eerste waar ik het systeem voor ga gebruiken is hetvolgende:

- standaard werkzaamheden als internet, email, office
- fotobewerking en schrijven van php website
- Gamen van spellen als Call of Duty, Battlefield, etc. (wel de nieuwste games kunnen draaien)

Ik kan het volgende systeem kopen voor € 1160:

- Aopen Impression kast
- INTEL boxed D975XBXLKR moederbord
- INTEL pentium D processor type D950
- 1 GB Kingston DDR2 667Mhz (1 X 1GB)
- Maxtor Diamondmax 250 GB SATA-2 7200rpm 16 MB harddisk
- Geforce 7600 GT DDR3 DCIe videokaart
- Lite-on 16X/8X DVD-Rewriter +/-R/RW/DL drive (IDE)

Zou iemand (liefst meerdere) mensen hun advies kunnen achterlaten?

Alvast bedankt!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Wat is een: Geforce 7600 GT DDR3 DCIe videokaart????? Er zal wel PCIe bedoelt worden.

Maar misschien is het handig om even van de hardware die je hier beschrijft wat benchmarks op te zoeken en kijken of ze aan je eisen voldoen.

en ik denk dat het ook veel te duur is. Kijk eens op wat webshops om prijzen te vergelijken.

[ Voor 16% gewijzigd door andreict op 15-09-2006 09:22 ]

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik denk dat je voor hetzelfde geld een betere pc kan samenstellen. Met core 2 Duo en misschien wel een betere videokaart. Zoek eens op dit forum. Er zijn genoeg topics te vinden over het samenstellen van een pc voor een bepaald budget.

[ Voor 32% gewijzigd door tdn135 op 15-09-2006 09:23 ]

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik persoonlijk vind het zeer prijzig, je kan voor hetzelfde geld zelf een veel beter systeem samenstellen als je even je best doet. Vooral de processor en het geheugen zijn niet wat ik zou verwachten van een systeem van die prijs. De videokaart is ook niet je van het.

Ik heb pas geleden een systeem samengesteld voor een vriend van me van 300 euro duurder. Maar als ik even nadenk over hoe ik daar die 300 euro zou kunnen besparen zou het volgens mij toch nog een systeem kunnen worden met:
in ieder geval een conroe 6600, 2 x 1 GB RAM, en of iets uit de nVidia 7900 of de Ati X1900 reeks.

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
minstens een paar honderd euries te duur. Voor dat zelfde geld heb je idd een veel mooiere core 2 duo nieuw.....
nieuw prijzen:
1GB DDR2 -> 100,-
250GB hdd -> 80,-
7600 GT -> 200,-
Brander -> 50,-
975X MainB -> 200,-
Pent. D 950 -> 220,-

Totaal 850,-

Komt nog wat bij voor kast en zo, maar dat hoeft niet meer te zijn dan 100 a 200 euro's.

Persoonlijk zou ik die pentium D dumpen en een core 2 duo erin stoppen...

[ Voor 58% gewijzigd door R.E. op 15-09-2006 09:32 . Reden: prijsjes erbij gezet.... ]

Vette shit!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Ten eerste veel te duur.
Kom bij veel webshops dezelfde config tegen voor om en nabij de € 1000,-

Cpu moet je vervangen door een 6300/6400 Core 2 Duo, is net zo duur, maar loopt er wel flink voorbij.

Het geheugen kan je beter 2x512 / 2x1gb doen, om zo je dual channel functie te behouden.
En die kast die je nu gezien hebt, kijk even of de meegeleverde voeding de nodige sap kan leveren aan je samengestelde config.

Verwijderd

dit lijkt me te duur, tenzij je het zelf niet samen kan stellen.

Moederbord is gewoon gigantische overkill, de d975xbx is meer dan goed genoeg, de enige extra die de d975xbxlkr levert zijn 8 ipv 4 sata sloten, dus totaal niet interessant als je er maar 1 hd in hangt.

Die intel d950 is gewoon verouderd, met een allendale 6300 (past ook op dat moederbord) ben je beter af.

Als het nieuw samengesteld wordt, is 1 latje geheugen nogal dom, tenzij je er een bedoeling mee hebt (vb binnen maand nog een latje erbij, maar het budget is er nu niet ofzo)

7600GT is wel goed voor spellen, maar in die prijzenklasse zou ik wat hoger verwachten. Je hebt natuurlijk een case uitgekozen die een enorme hap uit je budget neemt, wat jammer is.

case; 170€
mobo; 235€
cpu; 250€
1 gig ram; 120€
HD; 75€
7600GT; 165€
DVD brander; 40€

totaal; nieuwprijs = 1050€ ongeveer, dus een mooie config voor die prijs (als hij nieuw is toch).

Als je wat kan veranderen eraan, laat die d950 vallen voor een E6300 (60€ minder), en die case voor een Antec NSK 6500 420 Watt HE Midi Tower Black/Silver (65€ minder), dat moederbord inwisselen voor een intel gewone XBX (daar zal ook wel wat afgaan, ik ken de prijs niet hiervan), en voor je videokaart kan je dan voor 290€ iets gaan zoeken, en dan past daar juist een x1900XT in dat budget...

edit; in tegenstelling tot iedereen die roept "te duur" vind ik dit een aardige prijs, als je kijkt heeft de samensteller ervan een winst van ongeveer een dikke 100€ op die pc, wat zeker niet veel is. De keuze van de stukken is niet optimaal, maar voor die stukken valt de prijs heel goed mee. Verder reken ik mss niet met de goedkoopste prijzen, maar zéker niet met de duurste (een intel XBXLKR @ 235€ is voorbeeld een koopje als je de gewone xbx in de pricewatch al ziet staan aan 227€). Verder mag je niet op de pricewatch voortgaan, dat geeft telkens de goedkoopste prijs in verschillende winkels, en velen gaan liever naar 1 winkel alles afhalen, dan 10 verschillende winkels te contacteren.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 09:33 ]

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Gamesysteem €1000,-

Mijn systeem komt deze middag binnen, op alle fronten streeft hij jouw configuratie voorbij.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

Mhh, ik denk dat het er ook wel een beetje vanaf hangt of je het systeem zelf in elkaar kunt (laten) zetten, als hij voorgeinstalleerd en zo is vind ik het niet zo heel duur hoor, al denk ik dat je op dit moment een veel beter systeem zou kunnen samenstellen voor dit geld.

Als voorbeeld:
Ik heb net het vogende gekocht:
Asus P5B dlx: 175,-
Intel Core 2 duo E6600: 310,-
Maxtor DM10 250 gb SATA2: 75,-
Aeneon 512 Pc 4200 (2x): 105,-
Club 3D 7900 GS: 200,-
Benq DW 1655: 40,-
Coolermaster Centurion 531: 50,-
LC power 420 watt: 30,-

alles bij elkaar nog geen 1000 euro

offtopic:
Dat geheugen is een beetje een gok, maar het schijnt volgens de review op THG heel goed te draaien op 667 MHz en zelfs hoger, en dat gewoon op CL4 , ik ben benieuwd...

• sjaakos
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-01 22:42
vacuumcleaner schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 09:30:
Gamesysteem €1000,-

Mijn systeem komt deze middag binnen, op alle fronten streeft hij jouw configuratie voorbij.
Ik heb je topic gelezen en het ziet er inderdaad goed uit, alle reacties zijn ook erg goed. Ik heb er zelf niet al te veel verstand van dus ik waardeer deze reacties wel. Wel vraag ik me af waar jij dit systeem heb samengesteld? Koop je allerlei losse onderdelen en zet je het zelf in elkaar of koop je het in 1 winkel en zetten zij het in elkaar?

Verwijderd

sjaakos schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 09:49:
[...]
Koop je allerlei losse onderdelen en zet je het zelf in elkaar of koop je het in 1 winkel en zetten zij het in elkaar?
Tsja je zit hier op tweakers.net, de meeste mensen zetten zelf hun PC wel in elkaar... Ik zit trouwens even op de site van paradigit te kijken en zie dat je daar nagenoeg hetzelfde systeem als dat van jou kan kopen voor onder de 1000 euri, en die zetten hem wel netjes in elkaar voor je, je krijgt er wat software bij en je kunt ermee terug als er wat mis is. Misschien is dat wel wat voor je als je zelf niet durft te gaan klussen.
Pagina: 1