Computer geupgrade, geen beeld!

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-05 22:02
Ik heb wat spullen gekocht om mijn computer te upgraden. Ik heb een nieuw moederbord, processor en geheugen gekocht. Een (tijdelijke) videokaart had ik nog wel liggen. Nu heb ik sinds gister alles binnen gekregen en uiteraard meteen alles ingebouwd. Maar tot mijn verbazing kreeg ik geen beeld toen ik de computer aanzette. Wel gaan alle fans gewoon draaien!. Ik heb al wat dingetjes geprobeerd maar het is mij niet gelukt om beeld te krijgen! :?

Hier wat specs van mijn computer:
Moederbord: Asus P5ND2-SLI Deluxe
Processor: Pentium D805
Videokaart: MSI FX5750
Geheugen: Corsair 1024MB DDR2 6400 64MX8 TwinX (5-5-5-12) 800Mhz
Voeding: 350 Watt
Harde schijven: 250 GB maxtor SATA, 80 GB IDE Hitachi

Mijn plan was om de processor flink over te clocken en lekker van de snelheid te genieten voor weinig geld. Over een paar dagen komt mijn waterkoeling set binnen en was ik van plan dit in te gaan bouwen en flink te gaan overclocken. Maar zolang ik nog geen beeld krijg gaat dit niet lukken :'(

Ik heb zoals boven gezegd al een paar dingetjes geprobeerd.
Ik dacht eigenlijk als eerste aan de voeding omdat 350 Watt natuurlijk niet zo bar veel is. En zeker omdat die voeding best oud en van een onbekend merk is heb ik er even een 400 Watt ingezet. Maar helaas werkte ook dit niet.
Toen heb ik alles losgehaald van het moederbord (HDD's, dvd brander, dvd speler, front audio, front usb) maar ook toen wilde hij nog niet.
Daarna ook nog gedacht aan dat de videokaart kapot zou zijn (zeer onwaarschijnlijk dacht ik al) en dus even een andere videokaart erin gezet en ook toen kreeg ik geen beeld.
Het moederbord heeft 2 PCIe x16 sloten en ik had mijn videokaart, zoals in de handleiding stond, in het blauwe slot geprikt. Ik heb ook nog even geprobeerd om hem in de zwarte te zetten. Ook nu geen beeld. Ook het moederbord nog op Dual video cards gezet en toen zowel in het zwarte als in het blauwe slot geprikt om te kijken of het dan zou werken, maar helaas :'(

Nu ben ik zo'n beetje ten einde raad en heb ik geen verder geen idee meer om het te verhelpen. Wie heeft er nog een idee _/-\o_ Alvast bedankt! :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wat voor PSU zit er nu in dan? (Merk dus).
12v 4 pins connector aangesloten op je moederbord?

• Haazzz
Er zit nu een Maxpower 350W voeding in. Maar ik heb al geprobeerd met een A-merk 400 Watt hem draaiende te krijgen wat niet werkt. Ook zit de 12V 4 pins connector aangesloten :P

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-05 22:03
Uhm, is een FX5750 geen AGP? Als jij zegt dat jouw moederbord 2 PCI-x16 slots heeft dan gaat dat denk ik niet lukken. (nofi, ik kan het ook fout hebben)

Gaf je compute wel biospiepjes en dat soort dingen of ook niet? Anders zou het ook aan je processor/mobo/ram kunnen liggen

Macbook Pro, 640 WD extern

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 14:32
mobo heeft de volgende aansluitingen voor power:
24-pin ATX Power connector
4-pin ATX 12V Power connector
4-pin EZ Plug power connector

allemaal aangesloten??

en ik neem aan dat je een PCX5750-TD128E als videokaart hebt??

[ Voor 45% gewijzigd door Japidoff op 17-09-2006 16:20 ]

gang is alles

• Haazzz
die 4-pin EZ Plug power connector hoeft eigenlijk alleen aangesloten te worden zodra je 2 videokaarten gaat gebruiken ;) maar deze heb ik voor de zekerheid ook maar gewoon aangesloten. (ook als deze los is doet hij het niet hoor!)

en het gaat op de PCX5750-TD128 videokaart van MSI. Dus je moet het E'tje aan het eind weg halen :+

• Japidoff
hmmz op de msi site vond ik alleen de 128E, maargoed..

"boot" je computer verder wel?? (ik bedoel gaat je hd kraken alsof windows opstart?)
maybe nog een oud PCI videokaartje liggen of een mogelijkheid om de 5750 te testen??

gang is alles

• Haazzz
de videokaart doet het zeker weten gewoon ;).. al getest. En met een andere videokaart doet hij het ook niet (staat aangegeven in de startpost). Mijn harde schijf maakt wel zo'n geluid alsof hij echt aan het opstarten is. Alleen het rare is dat de usb poorten het niet doen. Ook kom ik niet online op msn (wat standaard gebeurd als hij opstart. moeten natuurlijk nog drivers ed. geinstalleerd worden dus daar kan dat opzich ook wel aan liggen). Dus ik ben niet zeker of windows opstart.

• Japidoff
Haazzz schreef op zondag 17 september 2006 @ 16:36:
de videokaart doet het zeker weten gewoon ;).. al getest. En met een andere videokaart doet hij het ook niet (staat aangegeven in de startpost). Mijn harde schijf maakt wel zo'n geluid alsof hij echt aan het opstarten is. Alleen het rare is dat de usb poorten het niet doen. Ook kom ik niet online op msn (wat standaard gebeurd als hij opstart. moeten natuurlijk nog drivers ed. geinstalleerd worden dus daar kan dat opzich ook wel aan liggen). Dus ik ben niet zeker of windows opstart.
srry, ik post in 5 topics tegelijk.. ik zie nog wel eens wat over t hoofd..

bios resetten?? als ik je verhal zo hoor, lijkt t wel in orde met je hardware (gokje)

gang is alles

Verwijderd

Draai je nog steeds op je "vorige" Windows installatie?
Het kan best zijn dat hij door de nieuwe chipset/processorcore in de war raakt.
Je kan dus kijken of een nieuwe XP install helpt.
Wel eerst alles backuppen natuurlijk. ;)

• Japidoff
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 16:41:
Draai je nog steeds op je "vorige" Windows installatie?
Het kan best zijn dat hij door de nieuwe chipset/processorcore in de war raakt.
Je kan dus kijken of een nieuwe XP install helpt.
Wel eerst alles backuppen natuurlijk. ;)
dan zou je in t BIOS toch wel beeld krijgen?!?

gang is alles

• Haazzz
ik heb de bios al gereset dmv de batterij er even uithalen.

Ik draai nu nog op de oude windows xp installatie. Ik zal is proberen om op te starten met de installatie cd. Maar het zou toch niet zo moeten zijn dat doordat er nog een oude installatie opstaat dat alles zo in de war raakt dat je zelfs geen beeld meer krijgt. En eigenlijk klopt die theorie ook niet, want ook zonder de harde schijf aangesloten krijg ik geen beeld. Terwijl ik dan wel in de bios zou moeten komen.

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-04 21:13
Hoi, ik had hetzelfde probleem, maar dan met agp, dat kwam omdat hij niet op automatisch detecteren welke agp het is ingesteld stond. Daar kwam ik achter nadat ik er een hele oude videokaart in had gedaan ( agp 2X ofzo ) dus wat ik slim is voor jou om te doen is een heel goedkoop pci videokaartje kopen ( 2dehands of nieuw ) en het dan uitproberen. Alleen ik weet niet of hij gelijk beeld geeft als hij niet geinstalleert is. Kijk maar of je er iets mee doet maar ik denk dat dit de oplossing is. Jammer dat je geen onboard VGA hebt, anders had het makkelijker geweest.

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-05 10:00
de_harde_kern schreef op zondag 17 september 2006 @ 16:52:
Hoi, ik had hetzelfde probleem, maar dan met agp, dat kwam omdat hij niet op automatisch detecteren welke agp het is ingesteld stond. Daar kwam ik achter nadat ik er een hele oude videokaart in had gedaan ( agp 2X ofzo ) dus wat ik slim is voor jou om te doen is een heel goedkoop pci videokaartje kopen ( 2dehands of nieuw ) en het dan uitproberen. Alleen ik weet niet of hij gelijk beeld geeft als hij niet geinstalleert is. Kijk maar of je er iets mee doet maar ik denk dat dit de oplossing is. Jammer dat je geen onboard VGA hebt, anders had het makkelijker geweest.
Maar zowiso als je je bios reset wordt hij weer teruggezet op auto selectie.

[ Voor 81% gewijzigd door peeter123 op 17-09-2006 16:57 ]

28x 430Wp ZW Deye SUN-12K-SG04LP3-EU | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

• Haazzz
de_harde_kern schreef op zondag 17 september 2006 @ 16:52:
Dit lijkt mij wel een redelijke verklaring. jammer genoeg heb ik geen pci videokaartje hier liggen.
Maar over het deel van dat je niet weet of hij gelijk beeld geeft. Heb jij dit ook gehad toen jij die oude videokaart erin deed? en hoe heb je dat dan opgelost? Want als hij niet gelijk beeld geeft dan weet ik nog niet waar het aan ligt en hoe ik het moet oplossen |:(

edit:
peeter123 schreef op zondag 17 september 2006 @ 16:57:
[...]

Maar zowiso als je je bios reset wordt hij weer teruggezet op auto selectie.
Hmm.. daar gaat bovenstaande oplossing :9

[ Voor 10% gewijzigd door Haazzz op 17-09-2006 17:00 ]

• Japidoff
[btje offtopic:]

wat heb je aan een videokaart die geen beeld geeft tijdens bios als je hem niet eerst installeerd in windows?!?!?!?!?!
(klinkt mij een beetje raar in de oren)

gang is alles

• UgotHeinzzd
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Ik had dit ook een x,...bleek dat mijn geheugen er niet helemaal recht/goed in zat. Moet zeggen dat ik het nog steeds raar vind dat het een lichte speling heeft.

AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual 4800+, 2.41GHz, 2Mb, S-939, Box
Dane-Elec 2Gb Dual-Channel kit, 2x1Gb, PC3200
Asus A8N-SLI Premium, nforce4, Heatpipe. PCI-E

[ Voor 32% gewijzigd door UgotHeinzzd op 17-09-2006 17:07 ]

[CiP] Aqueum initium TJ09

• de_harde_kern
  • Laatst online: 02-04 21:13
Haazzz schreef op zondag 17 september 2006 @ 16:59:
[...]

Dit lijkt mij wel een redelijke verklaring. jammer genoeg heb ik geen pci videokaartje hier liggen.
Maar over het deel van dat je niet weet of hij gelijk beeld geeft. Heb jij dit ook gehad toen jij die oude videokaart erin deed? en hoe heb je dat dan opgelost? Want als hij niet gelijk beeld geeft dan weet ik nog niet waar het aan ligt en hoe ik het moet oplossen |:(

edit:
[...]

Hmm.. daar gaat bovenstaande oplossing :9
Nou, ik had dus een bordje met agp8X maar dan stond hij standaart op 2X ofzo. En ik had dus een 8X kaartje gekocht en dacht dat mijn videokaart kapot was want hij deed hetzelfde als bij jou. Toen had ik mijn oude videokaart erin gedaan en in de bios ingesteld op automatische detectie en toen deed pikte hij de nieuwe videokaart wel.

• ReLexEd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-10-2025

ReLexEd

2 ReLexEd or not 2 ReLexEd???

Misschien een hele stomme, maar aangezien m'n zwager vorige week dezelfde 'stommiteit' begin...

Heb je toevallig niet een 'stud' van het oude moederbord laten zitten, waarvoor er in het nieuwe bord geen gat aanwezig is?

(Studs zijn de 'boutjes' die in de plaat van je kast zitten, waar je je moederbord op vastschroeft....)

Bij m'n zwager maakte deze namelijk contact en daardoor kreeg hij geen beeld op het scherm.
De HD's liepen allebei, en het leek er gewoon op alsof alles het deed, maar geen beeld...

Toen ie die ene stud had verwijderd, deed ie het als een zonnetje....

Just my 2 cents!
PS: mocht dit bij jou ook het geval geweest zijn, dan zal m'n zwager daar toch op een vreemde manier blij van worden, aangezien ie zich toch een beetje stom voelde... ;)
(Onder het motto van gedeelde stommiteit is minder ??? :))

• Haazzz
UgotHeinzzd schreef op zondag 17 september 2006 @ 17:05:
Ik had dit ook een x,...bleek dat mijn geheugen er niet helemaal recht/goed in zat. Moet zeggen dat ik het nog steeds raar vind dat het een lichte speling heeft.
mijn geheugen zit er goed in;).. Dit gecheckt. Zit ook geen stof oid in het slot. Ook in andere slots geprobeerd. Werkt ook niet.
Japidoff schreef op zondag 17 september 2006 @ 17:04:
[btje offtopic:]

wat heb je aan een videokaart die geen beeld geeft tijdens bios als je hem niet eerst installeerd in windows?!?!?!?!?!
(klinkt mij een beetje raar in de oren)
Niks?? 8)7 :P
ReLexEd schreef op zondag 17 september 2006 @ 17:07:
Misschien een hele stomme, maar aangezien m'n zwager vorige week dezelfde 'stommiteit' begin...

Heb je toevallig niet een 'stud' van het oude moederbord laten zitten, waarvoor er in het nieuwe bord geen gat aanwezig is?

(Studs zijn de 'boutjes' die in de plaat van je kast zitten, waar je je moederbord op vastschroeft....)

Bij m'n zwager maakte deze namelijk contact en daardoor kreeg hij geen beeld op het scherm.
De HD's liepen allebei, en het leek er gewoon op alsof alles het deed, maar geen beeld...

Toen ie die ene stud had verwijderd, deed ie het als een zonnetje....

Just my 2 cents!
PS: mocht dit bij jou ook het geval geweest zijn, dan zal m'n zwager daar toch op een vreemde manier blij van worden, aangezien ie zich toch een beetje stom voelde... ;)
(Onder het motto van gedeelde stommiteit is minder ??? :))
Alle studs zitten goed;).. Allemaal netjes bij de schroefgaatjes van het nieuwe moederbord :*) Dus dit kan het in ieder geval niet zijn :)

• jeroentjeh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-05 19:24
typisch een doa mobo? kdenk dat je mobo stoek is

• Haazzz
jeroentjeh schreef op zondag 17 september 2006 @ 18:36:
typisch een doa mobo? kdenk dat je mobo stoek is
ook aan zitten denken inderdaad. Maar wilde eigenlijk eerst even zeker weten dat dit het geval was }:O

• krijgnuwat
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-04 18:22
Ik had dat laatst toevallig ook, gewoon alles los gehaalt weer opnieuw ingestopt, en het deed het weer. Probeer anders eens ff je geheugen eruit te trekken en of die gaat piepen, dan ligt niet aan je mobo cpu of geheugen.

Nouja suc6

• Haazzz
krijgnuwat schreef op zondag 17 september 2006 @ 20:30:
Ik had dat laatst toevallig ook, gewoon alles los gehaalt weer opnieuw ingestopt, en het deed het weer. Probeer anders eens ff je geheugen eruit te trekken en of die gaat piepen, dan ligt niet aan je mobo cpu of geheugen.

Nouja suc6
ik heb inmiddels alles er al een keer uit gehad.. en een paar posts terug staat dat ik mijn geheugen ook al eruit heb gehad en in andere slots heb gedaan maar dat dit ook geen effect geeft :X

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03 16:43

BruT@LysT

Fear and Loathing

Als het zo ernstig wordt dat je niets meer kan bedenken, moet je gewoon de hele mikmak eruit halen, moederplank en voeding los op tafel, videokaart erin, 1 DIMM en draaien maar. En wel altijd even een pc speakertje eraan hangen voor de piepjes. En ff de antistatische zak van je mobo eronder leggen. Je moet echt even heel zeker weten dat er niets tussen je mobo en da backplate van je kast is gekomen. Een simpel verdwaald schroefje kan ook al roet in het eten gooien. Ook de schroefjes nooit TE vast draaien, dan crush je de PCB.

[ Voor 6% gewijzigd door BruT@LysT op 18-09-2006 16:28 ]

Verwijderd

Nooit die zak er onder leggen! Die is electrisch geleidend!

Verder heb ik het zelfde probleem alleen met andere hardware, heeel vervelend: Boot problemen Asus M2N-SLI Asus 7600GT

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03 16:43

BruT@LysT

Fear and Loathing

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:29:
Nooit die zak er onder leggen! Die is electrisch geleidend!

Verder heb ik het zelfde probleem alleen met andere hardware, heeel vervelend: Boot problemen Asus M2N-SLI Asus 7600GT
dude, nooit een keer dat heb ik al 100x gedaan in mijn leven :) Zet je multimeter erop, er gebeurt hier echt niets. Das net als dat arctic silver, sommigen denken dat dat ook geleid, alleen onder extreem hoge druk.

[ Voor 10% gewijzigd door BruT@LysT op 18-09-2006 16:34 ]

• Haazzz
BruT@LysT schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:27:
Als het zo ernstig wordt dat je niets meer kan bedenken, moet je gewoon de hele mikmak eruit halen, moederplank en voeding los op tafel, videokaart erin, 1 DIMM en draaien maar. En wel altijd even een pc speakertje eraan hangen voor de piepjes. En ff de antistatische zak van je mobo eronder leggen. Je moet echt even heel zeker weten dat er niets tussen je mobo en da backplate van je kast is gekomen. Een simpel verdwaald schroefje kan ook al roet in het eten gooien. Ook de schroefjes nooit TE vast draaien, dan crush je de PCB.
Ik zal dit wel even proberen. Hopen dat het mij iets oplevert. Anders ga ik er vanuit dat het moederbord kapot is |:( }:|

edit: Ik heb dit nu geprobeerd en ik krijg helemaal niks. geen piepjes, geen beeld, geen bios.. niks noppes nada... Ik denk dus dat het mobo kapot is. Als er nog iemand suggesties heeft hoor ik het graag!

[ Voor 11% gewijzigd door Haazzz op 18-09-2006 19:22 ]

• Haazzz
Ik heb een week geleden een mailtje gestuurd naar de ASUS helpdesk, maar tot nog toe geen antwoord gehad. Als ik de hotline bel krijg ik geen optie in het menu voor hulp bij moederborden oid. Bij Desktop producten wordt alleen LCD panels genoemd. (ik heb dit nummer gebeld: +31-(0)591-570290 linkje)

Hoe kan ik Asus nu gewoon goed bereiken? Want dit moederbord is niet gekocht in een winkel maar gewonnen op Drome!
Pagina: 1