Toon posts:

Boot problemen Asus M2N-SLI Asus 7600GT

Pagina: 1
Acties:
  • 1.069 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem.

Ik heb een nieuw systeem binnen:

AMD X2 4600+ AM2
Asus M2N-SLI Delux
Corsair TWIN2X2048-6400C4, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
Asus EN7600GT SILENT/2DHT/256M
Cooler Master Real Power 450Watt
74Gb Raptor - LEEG

De laatste twee items komen van mijn oude systeem (3200+ XP 1Gb RAM)

Dit nieuwe systeem boot niet, ik krijg iig geen piepjes en geen beeld. Ik heb verschillende dingen gekregen, eerste dat ie na 5sec gewoon weer zichzelf uitzette, ook dat ie zich zelf continue bleef resetten, maar het meeste blijft ie gewoon aan met een zwart sherm(geen singaal) zonder peipjes of andere activiteit.

Ik heb alles netjes geinstalleerd, 24 pin voedings kabel + de 4 pin kabel zitten er allebij in. De FAQ heb ik al gelezen en GoT/Google ook al allemaal bezocht maar kan niks specifieks vinden

In eerste instantie had ik alles aangesloten en daarna ben ik van met niks er aangesloten tot steeds wat meer aansluiten gegaan maar in geen gevallen succes met beeld krijgen.
Met een stripje geheugen gaat het sherm wel aan maar daarna weer uit, zonder wat te laten zien in de tussen tijd.
Zonder geheugen piept het moederbord niet, zonder video kaart ook niet, zo ie zo geen peipjes. Ik heb alles bij Azerty gekocht en ook voor 5euro hebben ze de CPU + Koeler + Geheugen er op gezet en getest, ze hebben het naar mij verstuurd dus dat moet dus eigenlijk wel werken. Zo kom ik dus zelf op de conclusie dat de videokaart brak is, maar vind het dan nog wel raar dat er geen peipjes uit het mobo komen, en ja de speaker is goed aangesloten en werkt ook(getest)

Ik heb jammer genoeg geen PCI video kaartje liggen of een andere PCIe kaart. Ik ben net overgestapt van AGP ;)

Hebben jullie tips voor mij? Ben ik nog wat vergeten te proberen of moet ik gewoon het hele setje terug sturen naar Azerty?

Iig bedankt voor het kijken naar mijn probleem

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:21
Het lijkt mij inderdaad sterk dat het aan het geheugen zou liggen. Jouw geheugen staat gewoon op de QVL en op de doos van het mobo staat XMS2-ready. Ik heb hem ook namelijk en dezelfde problemen als jij. Ik heb een Tagan U15-480 Watt voeding, als hetzelfde probleem ook met een Coolermaster voeding is denk ik ook niet dat het daar aan ligt.

Een ander hier had het zaakje tijdelijk op gang gekregen door het BIOS te resetten, maar elke keer als hij de computer uit zette kwam het probleem weer terug. Je kan het proberen...

Edit: Lees nu op verschillende websites dat er een nieuw BIOS in geflasht moet worden. Even googelen op 'M2N sli deluxe boot'

[ Voor 10% gewijzigd door PowerUp op 15-09-2006 19:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey bedankt voor het antwoord,

Het is idd een heel raar probleem. Maar heb jij het al opgelost? Ik ben pas morgen avond thuis dus ik dan pas dingen proberen. Maar je had het over de bios flashen, maar hoe kan ik uhm nou flashen als ik geen scherm krijg? Ik zal nu wel even op google kijken of ik iets kan vinden iig

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Ik heb ook nog niks op google gevonden over bios flashen zonder sherm.

Ik heb wel gehoord/gezien dat mensen een nieuwe bios chip hadden besteld bij Asus met de nieuwste bios versie. Weet iemand hier meer van af?

• PowerUp
Mijn bord is RMA omdat mijn Freezer 64 Pro het nodig vond een pinnetje van het bracket af te breken :(

Het schijnt dat als je het BIOS reset dat het bord dan wel opstart, totdat je de computer uit zet. Daarna wil die niet meer 8)7 Dan moet je weer opnieuw een BIOS reset doen. Als je hem zo aan de praat krijgt kan je het BIOS flashen. Hoe je het BIOS reset staat in de handleiding

Verwijderd

Topicstarter
:( Ik krijg hem via die manier niet aan de praat.

Ik heb Azerty ondertussen gemaild met ongeveer het zelfde als ik hier boven had gepost. Jammer genoeg nog geen antwoord. Het lijkt er steeds meer op dat zij hem dus niet getest hebben, anders had alles gewoon gewerkt neem ik aan.

• PowerUp
Oké hier is nog een mogelijke manier: computer aanzetten en meteen op reset drukken... of 2 keer reset drukken. Geen idee of het werkt

Dit is helemaal raar:
"This is the first bit of info that has been any help at all.. I released the standard AMD fan Clip and the previously dead ( 4 sec fan run then power off ) System did a POST. Re claspped the fan and the system failed to POST retried 3 times with same results. A few more attempts confirm that the standard AMD fan / heat sink retention mechanism in the locked position causes my mother board to fail."

[ Voor 71% gewijzigd door PowerUp op 19-09-2006 00:03 ]

• PowerUp
Voor mensen die ook tegen dit probleem aan knallen:

Ik heb hem aan de praat gekregen :)
Heb een bios reset gedaan, toen startte hij op, daarna Windows geïnstalleerd en in Windows het bios geflashd. Er bleek inderdaad nog het oude 0202 bios in te zitten en is dus vervangen voor 0307. Ik kan nu gewoon de computer uitzetten en weer aan zonder een bios reset te moeten doen.

Verwijderd

Topicstarter
Hey goed dat je het aan de praat hebt gekregen!

Ik zit nog steeds met het zelfde probleem. Ik heb ondertussen wel een PCI video kaartje er in gestoken. Daar werkt het ook niet mee jammer genoeg, maar betekend gelukkig wel dat mijn videikaart het doet.

Hoe heb jij je bios gereset? Heb je gewoon de jumper gebruikt? Heb jij overclock geheugen of normaal geheugen? Azerty mailde mij terug en zei dat het waarschijnlijk kwam omdat mijn overclock geheugen meer volt vraag (ca. 1,9V). Ik zou eerst een reepje normaal geheugen er in moeten doen en dan het voltage omhoog zetten en dat ie het dan vervolgens wel zou doen.

Is dat ook het geval bij jou?

• PowerUp
Om het bios te resetten heb ik de batterij eruit gehaald en de jumper goed gezet. Na 10 seconden weer alles terug gedaan (staat ergens in de handleiding).
Ik had Corsair 2x 1GB PC6400 CL5 geheugen dat op 1,8V en 5-5-5-18 stond en dat heb ik handmatig op 5-5-5-12 1,9V gezet wat op de verpakking stond. Ik hoefde dus niet met ander geheugen te werken.

Verwijderd

Ik zit ook met het zelfde probleem,

Mijn systeem is als volgt:

Asus M2N-SLI Deluxe
AMD Athlon 64 X2 4200+
Corsair TWIN2X2048-6400 (2x 1GB) 800 MHZ
Asus GeForce EN7600GT/2DHT/256M/A(P456)
3 x WD 160 GB 7200rpm SATA II
Asus 450 Watt PSU

Ik heb ondertussen alle stappen uitgevoerd die hieronder staan vermeld. Tevens heb ik het mobo uit mijn kast gehaald en los op een houten plank gelegt ( Dit stond als tip op het forum van asus). Mijn systeem gaat nu wel aan en blijft draaien, maar ik krijg nog geen beeld.
Het enige wat ik nu nog kan doen is een andere processor proberen of ander geheugen testen, maar beide heb ik niet.

Heeft er iemand nog een tip oid wat ik kan proberen..... |:(

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 16:47:
Ik zit ook met het zelfde probleem,

Mijn systeem is als volgt:

Asus M2N-SLI Deluxe
AMD Athlon 64 X2 4200+
Corsair TWIN2X2048-6400 (2x 1GB) 800 MHZ
Asus GeForce EN7600GT/2DHT/256M/A(P456)
3 x WD 160 GB 7200rpm SATA II
Asus 450 Watt PSU

Ik heb ondertussen alle stappen uitgevoerd die hieronder staan vermeld. Tevens heb ik het mobo uit mijn kast gehaald en los op een houten plank gelegt ( Dit stond als tip op het forum van asus). Mijn systeem gaat nu wel aan en blijft draaien, maar ik krijg nog geen beeld.
Het enige wat ik nu nog kan doen is een andere processor proberen of ander geheugen testen, maar beide heb ik niet.

Heeft er iemand nog een tip oid wat ik kan proberen..... |:(
Ik heb dezelfde problemen met deze configuratie:

Asus m2n-e SLI
AMD Athlon 64 X2 4400+
Kingston 2GB DDR2 (2x1GB) PC5300 667Mhz CL5 Dual Channel Kit (KVR667D2N5K2⁄2G)
Asus GeForce EN8600GT
Cooler Master 380W voeding

Heb ook al bios gereset maar dat werkt niet, andere proc. / geheugen / videokaart heb ik niet bij de hand helaas. Ik ben benieuwd of een ander van jullie nog een oplossing heeft gevonden?

OPLOSSING

Het probleem is (deels) opgelost. Het Asus M2N-e SLI moederbord blijft hangen wanneer hij 2 gig aan geheugen ingeprikt heeft in de dual channel brackets. Ik weet niet of dat afhankelijk is van het merk geheugen maar ik las het bij een iemand anders ergens op internet. Mijn geheugen wordt overigens wel offlicieel door asus als Qualified aangeduidt.

Als het goed is moet na het flashen van de bios het een en ander verholpen zijn. Dat ga ik vanmidddag doen. Zal deze post dan nog wel even editten met de resultaten.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2007 10:57 ]

• gLn-
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-04-2023
Mijn bord is RMA omdat mijn Freezer 64 Pro het nodig vond een pinnetje van het bracket af te breken

Het schijnt dat als je het BIOS reset dat het bord dan wel opstart, totdat je de computer uit zet. Daarna wil die niet meer Dan moet je weer opnieuw een BIOS reset doen. Als je hem zo aan de praat krijgt kan je het BIOS flashen. Hoe je het BIOS reset staat in de handleiding
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad me moederbord wou daarna geen beeld meer geven.
Net als in het begin toen ik het moederbord net had aageschaft , na alles geprobeerd te hebben mijn cpu socket doorgeblazen en toen werkte het , tot voor kort dus.

Raar verhaal dat je freezer ook je bracket kapot brak, mijn moederbord is er aan gestorven hoogstwaarschijnlijk.

Mijn vraag is ook wat heb jij gedaan na dat je freezer van je bracket af brak

Groeten Glenn

Virtueel is beter dan een ritiueel xD

Pagina: 1