Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:47
The__Virus schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 22:06:
Hmm dacht dat er in de reviews stond dat je één met fan kreeg en de ander zonder fan, dus enkel een bracket. Is dat o.a. een verschil met de Armor dan, naast het deurtje? Of heb je zelf een fan op de 2e geplaatst? Iig hartelijk dank voor je antwoorden :).
Nee.. je krijgt standaard een enkele icage met 12CM fan. Daar gaan dus 3 schijven in zo'n bracket.

Ik heb een tweede besteld, gezien ik met mijn vorige systeem meer schijfjes er in had hangen. Vandaar dus dat ik nu met twee icages zit ;).

Verschil tussen de Armor en de Kandalf is, het deurtje/schakelaar dat in de kast zit om de led op het deurtje aan te maken. Ik heb trouwens geen ervaring met de 25CM fan :O

Anoniem: 170583

The__Virus schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 16:18:
Ik had even een paar vraagjes over deze kast, hij ziet er namelijk ERG goed uit.

1. Heeft de 25cm fan een grote meerwaarde voor de koeling? Of hoe krijg je 2x 120mm fans aan de voorkant, er wordt er toch maar 1 meegeleverd met de HDD cage? Wat ik wil is namelijk optimale airflow met zo min mogelijk geluid.

3. Zijn de fans bovenin ook om te draaien qua blaasrichting? Als ik mijn HDD's bovenin zou plaatsen, zou ik de 92mm er juist overheen willen laten blazen. De voeding en de topfan zuigen dan de warme lucht eruit. Of is de performance beter als hij het gewoon 'zuigt'?
4. Hoe zit het met de geluidsproductie van de standaard fans?
Punt 1
Ja je geheugen wordt minder warm en je proc.koeler krijgt rechtstreeks frisse lucht en daardoor blijft je proc ook koeler en blijft je cpufan rustiger draaien, dus ook minder geluid.
De 25cm fan hoor je bijna niet.

Punt 3
Tuurlijk zijn de fans om te draaien, je haalt ze uit de clips en draai gewoon de fan andersom 8)7
blazen, zuigen het maakt niet erg veel uit, de 25cm fan zorgt voor voldoende airflow.

Punt 4
Je hoort de casefans nauwelijks, het is eerder de graka fan(s) die je hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-04 02:03
ik heb n vraagje... is het goed mogelijk om 8 hdd's in deze kast te stoppen?
wat er verder nog bij moet:
dvd brander
dvd speler
fancontroller (5.25")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Mr Alfabet schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:51:
ik heb n vraagje... is het goed mogelijk om 8 hdd's in deze kast te stoppen?
wat er verder nog bij moet:
dvd brander
dvd speler
fancontroller (5.25")
Ik kan momenteel met de 2de iCage (los bij gekocht, de originele drivebay van ThermalTake) in totaal 9 schijven kwijt, en heb ik nog vier 5,25" sloten over.

Er kunnen 6 in de drivebay's voor onderin en 3 bovenin de kast achter bij de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174818

mijn armor kast komt morgen

Ik heb de zwarte versie met window besteld (zonder 25 CM fan)

;) ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:52
Nou je moet hem nu onderhand hebben. Al een survey gemaakt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174818

nee moet ik nog doen ik heb het voorlopig nog even druk met leren etc.
en met het mooi inrichten van mijn o zo mooie _/-\o_ _/-\o_ thermaltake armor
aangezien het er nu echt niet uitziet. al mijn kabels hangen daar voor in die kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189295

Ik vind het zo moeilijk hè, kiezen uit kasten, ik heb zelf de volgende op het oog:
  • De zwarte Armor kast
  • De zilveren Armor kast
  • De Mozart
  • De Shark
Allemaal kasten van thermaltake, maar ik vind het lastig welke ik wil, ik wil veel ruimte, niet al te luidruchtig, handige kast *makkelijk alles erin krijgen* kabels goed weg kunnen werken, etc.

De zwarte armor vind ik wel heel stoer, het gewicht boeit me niet, dat vind ik op degelijkheid duiden, de shark heeft een mooi design. Maar binnenkant vind ik niet logisch, de Mozart is huge, maar smal, de drives zitten bovenin, maar kom ik met m'n kabels beetje fatsoenlijk bij de drives vanaf het mobo?

*lastig*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
De Mozart is nog moeilijk te verkrijgen maar toen ik hem zag was ik dírect verliefd op die kast! Met je kabels zul je wel uitkomen als je een beetjemerkvoeding hebt. Als ik mag kiezen:

*O* MOZART *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-07 21:41
die scherpe randjes bij het harddisc gebeuren wat moet ik me daar bij voorstellen?
aangezien ik pas geleden bijna het topje van mijn vinger kwijt was aan een scherp stukje in een comp kast. ben er dus wat huiverig voor scherpe randjes :X
mijn vinger zag er namelijk niet uit. en was behoorlijk beroerd.
verder heeft deze kans namelijk wel mijn intresse.
leuk voor naast mijn stacker _/-\o_

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook zo'n zwarte Armor kast aan't overwegen en ik wil graag iets weten: passen die 4in3 module's van coolermaster erin? (mocht het al gezegd zijn dan heb ik eroverheen gelezen: sorry ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chutney schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 22:25:
[...]

Nee.. je krijgt standaard een enkele icage met 12CM fan. Daar gaan dus 3 schijven in zo'n bracket.

Ik heb een tweede besteld, gezien ik met mijn vorige systeem meer schijfjes er in had hangen. Vandaar dus dat ik nu met twee icages zit ;).
Weet iemand waar ik zo'n tweede bracket (met 120 mm blauwe fan) kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Lang leve de pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:55
Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 15:42:
Ik ben ook zo'n zwarte Armor kast aan't overwegen en ik wil graag iets weten: passen die 4in3 module's van coolermaster erin? (mocht het al gezegd zijn dan heb ik eroverheen gelezen: sorry ;) )
Ik heb eigenlijk geen idee of dat gaat passen. Ik denk het zelf wel want het immers een HDD cage die je in een 5.25" set schroeft en die maat is overal wel hetzelfde.

Ik zou het gewoon proberen en mocht die module er niet inpassen, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

Ik wil graag een Thermaltake Armor JR kopen, maar ik kan geen wijs uit het gewicht van de kast.

Als ik op de Thermaltake site kijk en vergelijk de gewichten van de 4 verschillende Armor JR kasten dan klopt er volgnes mij iets niet.

Zilver zonder window = 4.93 kg
Zilver met window = 5.15 kg
Zwart zonder window = 9.92 kg
Zwart met window = 9.75 kg

wie kan me vertellen welke ik moet geloven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-07 16:19
De zwarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-07 22:23

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Zou toch best kunnen die gewichten? De zilveren is van aluminium en dus een stukje lichter dan de zwarte.
Bij de grote versie ervan staan bij beide dezelfde gewichten maar dat klopt dus niet aangezien aluminium toch een stukje lichter is dan de andere.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:52
Ja zwart is staal, zilver aluminium, net als bij de andere Armor kasten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

euh zwarte kast is 16 kilo geloof iik hoor :P en ja zwart is echt gehard staal, zeer robuust, kheb hem zelf en bevalt erg goed! (incl 5 hdd's 3 spelers, zware veoding en nog meer hardware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Anoniem: 189295 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 16:02:
euh zwarte kast is 16 kilo geloof iik hoor :P en ja zwart is echt gehard staal, zeer robuust, kheb hem zelf en bevalt erg goed! (incl 5 hdd's 3 spelers, zware veoding en nog meer hardware)
De normale Armor is idd zo'n 16kg, de jr. (de kleine versie dus) zal dus ook wel een stukje lichter zijn.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

toch best ziek, 16 kg voor alleen de kast, pff maar wel tof :D ik ga de mijne binnenkort even wegen, en heb ook triple screen, nu nog even aan de praat krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
De host van de plaatjes is helaas down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203020

Chutney schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 16:49:
[...]

Ik kan momenteel met de 2de iCage (los bij gekocht, de originele drivebay van ThermalTake) in totaal 9 schijven kwijt, en heb ik nog vier 5,25" sloten over.

Er kunnen 6 in de drivebay's voor onderin en 3 bovenin de kast achter bij de voeding.
Drive bays;
Front Accessible
10 x 5.25", 2 x 3.5"
Internal
6 x3.5"

Heb ik het dus goed dat je in deze kast maximaal 9(3x3) + 6(intern) + 2(front) = 17 harde schijven kan plaatsen? Dat zou een stuk meer zijn dan de stacker die ik op het oog heb.
In de stacker kunnen er 12 geplaatst worden (3x4) ??.

Ik snap dat je er zoveel in kan hangen als je wil, maar wil graag de schijven netjes bevestigen zonder al teveel rompslomp ;)

(Cooler Master Stacker discussie en ervaringen topic Deel 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Anoniem: 203020 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 16:19:
[...]

Drive bays;
Front Accessible
10 x 5.25", 2 x 3.5"
Internal
6 x3.5"

Heb ik het dus goed dat je in deze kast maximaal 9(3x3) + 6(intern) + 2(front) = 17 harde schijven kan plaatsen? Dat zou een stuk meer zijn dan de stacker die ik op het oog heb.
In de stacker kunnen er 12 geplaatst worden (3x4) ??.

Ik snap dat je er zoveel in kan hangen als je wil, maar wil graag de schijven netjes bevestigen zonder al teveel rompslomp ;)

(Cooler Master Stacker discussie en ervaringen topic Deel 5)
Nee je ziet het verkeerd, de Front Accesible is wat je ziet als vooraanzicht van de kast. Je hebt 10 x 5,25'' ruimte voorop. In deze 10x zit al een Icage (hdd bracket) die 3 x 5,25 al gebruiken dus houd je 7x over, daarnaast zit er nog een ladekastje bij die ook 1maal 5,25 gebruikt dus 6 totaal vrij!.

Achter naast de voeding is er nog 3x3,5 over om extra schijven in te hangen.

Dus:
10 x 5,25 voorop waarvan 6 vrij (1x ladekast, 3x hd bracket)
3 x 3,5 achterop vrij

Wat je kunt doen is 3x Coolermaster 4 in 3 HD brackets kopen, deze plaatsen hier heb je genoeg ruimte voor met behoud van de ladekast in de ThermalTake Armor ;-) Dat zijn dan 12 disken voorop en nog is 3 achterop (in de bestaande ruimte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203020

Kijk, dat komt dus neer op 15 disken voor de thermaltake :) erg helder... thnx chutney

Als ik probeer dezelfde logica op de stacker toe te passen komt er het volgende uit;
11 x 5,25, waarvan er 3 ingenomen worden door een 4-in-3 = 8 vrij.
Hier kunnen dus nog 2 4-in-3 modules bij wat het totaal oplevert van 12 schijven.
Er is verder nog 1 drive dus in totaal kan je 13 schijven in de coolermaster stacker hangen?

Zijn er ook andere kasten waar je veel schijven in kan stoppen? En dan bedoel ik niet een chenbro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E.T
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:54
Reverse atx mogelijk met Thermaltake Armor?

Zo ja hoe?

J.E.T ziet reverse atx wel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Laatst online: 15:19
J.E.T schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 09:43:
Reverse atx mogelijk met Thermaltake Armor?

Zo ja hoe?

J.E.T ziet reverse atx wel zitten.
iig is BTX backplate geloof ik wel verkrijgbaar.. vraag me niet hoe, maar op de doos stond optional..

of het reversed atx is.. geen idee..

* BootVluchteling is in het trotse bezit van de armor 8003BWS met een 25 cm sidefan.. mooie kast, alleen weegt ie dieplood.. :( voeding zit ook verkeerd om, kreeg em er niet normaal in. verder prettige kast..

ander klein dingetje is dat de front stof echt aanzuigt, en dat de deurtjes aan voorkant puur voor de sier er zitten, en niet vastklikken met een magneet ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.E.T
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:54
Kan je een Atx mobo bij een btx plate gebruiken?

Ik dacht van niet. Anders zijn er ook geen verschillende formaten.

Ik ga denk ik ook f zoeken naar sterkere magneten voor de deurtjes.

Die dingen die er nu zitten zijn wel magnetisch maar niet sterk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja idd, kwam ik ook achter dat ie magnetisch zijn, deurtjes vallen gelijk dicht als ze er net paar mm vandaan zitten... grappig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYkOfOoL
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-03 16:57
Wat zijn de ervaringen met Thermaltake VA8000SWA, dus de versie zonder die lelijke 25 cm van die je zicht vernaait :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:16

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik heb sinsd kort mijn nieuwe systeem in de TT Armor VA8000BWS en hij bevalt me prima. Heb echter een probleem met m'n fancontroller (Aerocool Coolpanel 2). Ik kopieer het probleem even uit dit topic:

Ik heb de voorste en achterste 12cm fan van de Armor aangesloten op de Aerocool (voorzover ik kan zien gaat dat niet met de 9cm fans), echter als ik het voltage van de fans aanpas veranderd er helemaal niets. Volgens mij is het maar op 1 manier aan te sluiten, dus ik snap niet wat ik fout doe.

Anybody knows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Of de fans hebben geen RPM-kabeltje (je kan ze dus niet regelen) of je fancontroller is stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:16

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ze hebben wel een RPM kabel, want ik krijg wel de RPM op het display. Misschien zijn ze niet te regelen met voltage? Dan ga ik binnenkort alle fans maar vervangen voor wel regelbare. Weet iemand in dat geval goede stille blue led fans (120mm en 90 mm)?
Of heeft iemand anders hier ervaring met fancontrollers op de standaard fans?

Btw: kun je ook kapotte temp sensors vervangen? Schijnbaar heb ik 2 van de 4 reeds gesloopt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200529

Ik probeer maar wat leven in dit topic te stoppen....
Er zitten bij de Armor dus standaart 2 120mm fans, een voor en een achter. Nu begrijp ik dat je boven die fan aan de voorkant nog een (of 2) fan(s) kan plaatsen. Dit neemt 3 bays in beslag, oftewel die zijn niet meer te gebruiken? Overigens, hoe hebben ze dit dan gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://www.kustompcs.co.uk/acatalog/1022.jpg
Tgaat dus om het plaatje met de 3 fans. Dan kan je toch geen drives meer gebruiken?
Groeten!

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 200529 op 01-03-2007 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Die fan zit vast een een zogenaamde I-cage. Daarin komen je HD's. Die worden dan dus direct gekoeld door die fan. 3 boven elkaar betekent 3 I-cages. Zo'n ding neemt 3 bays in beslag dus dan heb je nog ruimte over ook.

Afbeeldingslocatie: http://digma.co.il/shop/images/Thermaltake/I-CAGE.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok bedankt voor de uitleg. Ik begrijp alleen iets niet:
De armor heeft in totaal 11 bays:
1 Power/floppy
2 Vrij
3 Vrij
4 Vrij
5 Vrij
6 Vrij
7 Vrij
8 LED Fan |
9 LED Fan | = samen 1 Fan (standaart gemonteerd op 1 L-Cage)
10 LED Fan |
11 (lade)

Er zijn dus standaart 11-5=6 bays vrij. Als je 2 extra fans op 2 cages maakt, neemt dat dus 2x3 bays in beslag=6. 6-6=0 dus hoe heb je nog ruimte over voor je discdrives. Ik ben overigens gewoon benieuwd. Want hoeveel L-cases zijn er standaart meegeleverd? Dan laat ik meteen een extra koeler op zon cage in de bays 5-6-7 (boven naar beneden geteld) monteren. Gewoon voor de bling.

EDIT: Owja, en die bays zijn dus gewoon helemaal weg te halen, dus dat je net zoals op die foto alleesn de koeler ziet, zonder die zwarte rand?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 200529 op 02-03-2007 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Er wordt 1 meegeleverd. Dan heb je idd. geen ruimte meer voor een Optical. Maar denk er ook aan dat er naast de Voeding ook hardeschijven kunnen hé.En ik denk dat je dat laatje er wel uit kunt slopen.
En die zwarte dingen heten frontjes. Kun je idd. weglaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ik heb sinds vorige week dus de aluminium versie van de Armor. De eerste die ik kreeg had wat schade en is retour gegaan, de 2e was gelukkig (op een klein beschadigingetje na waarvoor ik de kast niet weer ga terugsturen) in orde.
Afgelopen week de spullen uit mijn Thermaltake Xaser 2 gehaald en omgebouwd naar de Armor. Ik kan me niet echt meer herinneren wanneer ik me voor het laatst zo vaak gesneden heb aan een kast. Afwerking binnenin vond ik dus minder dan bij mijn Xaser.
Qua ruimte ben ik er dus wel op vooruit gegaan. In de Xaser zat mijn videokaart bijna tegen mijn harddisks aan en was het flink proppen om de voedingskabels goed aangesloten te kregen op de videokaart/harddisks. In de Armor heb ik daar dus totaal geen problemen mee aangezien die een stuk dieper is.
Enige wat ik minder vind zijn de leds in de fans. Iemand enig idee of en hoe die uit te schakelen zijn? Kan ik daarvoor gewoon dat "lint" wat om de fan zit doorknippen en weghalen of zo?
Wat ik nog wil gaan kopen is een fancontroller. Op het moment maken de fans me iets te veel herrie. Hier nog tips voor wat een goede fancontroller is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 200529 op 02-03-2007 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edit->
T'gaat niet om de HDD's, maar het uiterlijk vd kast. Ik wil 2 HDDs + 2 Sata Drives kwijt kunen. Wat is het slimste ivm de HDDs? Gewoon in de voorkant, in zon L-Cage, achter de onderste fan?
Voor het uiterlijk wil ik iig de frontjes voor de fan aan de voorkant weghalen omdat dat mooier is imo. Verder wil ik boven die fan nog een blauwe fan plaatsen. Moet ik dan zon L-Case hebben of kan dit ook anders? Je zegt dat naast de voeding ook hdds kunnen. Zit daar ook zon L-cage dan? Deze kan je dan toch eruit halen en als fan-bevestiging gebruiken?
Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Die leds kun je uitzetten door middel van hun draadjes door te knippen. Wel even goed doen want anders krijg je kortsluiting. Fancontroller: Ik vind de Sunbeam Rheobus nog altijd 1 v/d beste. Traploos en je kan 2 fans op 1 kanaal gooien (met wat inprovisatie) :)
Anoniem: 200529 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:17:
Edit->
T'gaat niet om de HDD's, maar het uiterlijk vd kast. Ik wil 2 HDDs + 2 Sata Drives kwijt kunen. Wat is het slimste ivm de HDDs? Gewoon in de voorkant, in zon L-Cage, achter de onderste fan?
Voor het uiterlijk wil ik iig de frontjes voor de fan aan de voorkant weghalen omdat dat mooier is imo. Verder wil ik boven die fan nog een blauwe fan plaatsen. Moet ik dan zon L-Case hebben of kan dit ook anders? Je zegt dat naast de voeding ook hdds kunnen. Zit daar ook zon L-cage dan? Deze kan je dan toch eruit halen en als fan-bevestiging gebruiken?
Groeten!
Ik zou ze idd. in een I-cage ( het is i geen L ;) ) doen. Hebben ze genoeg koeling. Het makkelijkste is gewoon om nog een I-cage te kopen voor die 2e fan. Zijn dacht ik iets van 15 euro (staan wel in de pricewatch) maar voor een fan ben je ook al vrij veel kwijt. Daar krijg je dan dus een fan bij hé. Achterin zit gewoon een rackje. Geen I-cage voor nodig. Zit er ook niet dus die kan je ook niet voor voorin gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TEAMIKKE schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:37:

Zijn dacht ik iets van 15 euro (staan wel in de pricewatch) maar voor een fan ben je ook al vrij veel kwijt. Daar krijg je dan dus een fan bij hé.
Dus bij een I-case zit een fan meegeleverd? Of kan ik gwn een willekeurige fan bij een shop kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=15268&ref=2
Fan is dus meegeleverd. Hoeveel aansluitingen hebbie eigenlijk op je Mobo om 3x120mm + 2x 80mm fanse aan te sluiten? Hebbie daar soms speciale kabeltjes voor?
(sorry als dit een domme vraag is)
Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Je zegt het zelf al :)
Anoniem: 200529 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:46:
http://www.sallandautomatisering.nl/?pid=15268&ref=2
Fan is dus meegeleverd. Hoeveel aansluitingen hebbie eigenlijk op je Mobo om 3x120mm + 2x 80mm fanse aan te sluiten? Hebbie daar soms speciale kabeltjes voor?
(sorry als dit een domme vraag is)
Groeten!
5? Maar aangezien de meeste mobo's niet zoveel hebben krijg je vaak kabels mee om hem aan de voeding te hangen: 3>4 pins. Oftewel: 3 pins van de fan naar een 4-pins (molex) van de voeding. Dan kan je ze gewoon doorlussen maar niet regelen

offtopic:
Gebruik ff dit knopje als je nog iets moet melden wat je vergeten bent: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif Zijn de modjes ook weer blij :)

[ Voor 95% gewijzigd door TEAMIKKE op 02-03-2007 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik heb zelf 2 SATA drivers in de meegeleverde cage geplaatst. Meer HDD's heb ik niet dus meerdere van die cages kopen was geen optie. Ik heb vervolgens nog 2 Musketeer's en een DVD fikker erinzitten. Ik heb nu nog ruimte voor 1 cage.

Wat betreft de opmerkingen over slechte afwerking, ik had dat met de stalen variant niet. Alleen de HDD cages waren nogal scherp.

Jammer dat imagebaboon het niet meer doet, zonde van de startpost. Ik heb de orginele foto's ook niet meer dus herstellen zit er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5?

Nou er zitten er standaart 4 in toch? 1x 120mm voor, 1x 120mm achter, 1x 90mm ook achter en 1x 90mm deksel. Ik doe er nog eentje voorin, =5.

Dus ik moet vooral naar 4-pins aansluitingen kijken? Want 3-pins zit nie op een voeding. Op de voeding die ik ga kopen (Cooler Master Real Power 550) zitten 6 4 pins aansluitingen. Meer dan genoeg dus. Moet ik dan nog zon speciaal 3>1x4 kabeltje kopen, of zitten er genoeg standaart bijgeleverd?

Edit> Eej Kaap, heb je de armor dan niet meer? Anders maak je toch nieuwe fotos. Als ik'm (af) heb, zal ik ook wel ff wat pics posten.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 200529 op 02-03-2007 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
5 fans krijg je dan idd ;) En je hebt maar 1 4-pins aansluiting van je molex nodig omdat je al die fans kan doorlussen. Dus de ene aan de ander enz. en de laatste aan je voeding. Die kabels krijg je erbij bij goede fans. En anders koop je er een paar bij. Zo duur is dat ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TEAMIKKE schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:23:
5 fans krijg je dan idd ;) En je hebt maar 1 4-pins aansluiting van je molex nodig omdat je al die fans kan doorlussen. Dus de ene aan de ander enz. en de laatste aan je voeding. Die kabels krijg je erbij bij goede fans. En anders koop je er een paar bij. Zo duur is dat ook weer niet.
Ok, dus als ik zon icage koop, dan zit daar bij:
1. Een Cage (duh)
2. Een Blauwe Led Fan
3. Kabels????

Ik kan echt nergens vinden wat je krijgt meegeleverd. Niet op de site van TT of verkoopsites etc.
Zitten er bij de Armor zelf soms al genoeg kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Als je fans koopt krijg je daar kabels bij. En ik denk haast dat je bij de kast ook wel kabels krijgt, hoewel iemand die die kast heeft dat beter kan bevestigen dan ik. Koop gewoon die zooi. Als je dan wat tekort komt ren je ff naar de computer-boer op de hoek en klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK! Bedankt voor alle tips! Ik weet genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Wel het resultaat posten hé :) En succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zal nog wel een X aantal weken duren, maar ik zal het zeker posten! Ben nog een beetje een noob op het gebied van casemodden. Ik hoop met deze case een beetje ervaring op te doen. Zal der zeker steeds wat aan toevoegen. Lampies hier, lampies daar, logootje daar, jeweetwel.
Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Anoniem: 200529 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 11:07:
Edit> Eej Kaap, heb je de armor dan niet meer? Anders maak je toch nieuwe fotos. Als ik'm (af) heb, zal ik ook wel ff wat pics posten.
Ja, heb ik nog wel maar de foto's van de review niet meer en tevens de foto's die ik van de Thermaltake site gebruikt had en geedit had.

Verder weinig tijd ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Laatst online: 28-05 22:00
Zit zelf zwaar te twijfelen tussen de TT Armor en de CM Stacker ST-101, heeft de TT Armor trouwens een uitneembaar Mobo-tray?

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Terryb47 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 16:38:
Zit zelf zwaar te twijfelen tussen de TT Armor en de CM Stacker ST-101, heeft de TT Armor trouwens een uitneembaar Mobo-tray?
Nope, heeft ie helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Laatst online: 28-05 22:00
Ah da's jammer, ook jammer dat ik de TT Armor nog nergens in het echt heb mogen bezichtigen, Stackers zie je echt in elke winkel staan. Wat me niet aanstaat is het zijpaneel van de Armor, waarom nou 3 vlakken en niet gewoon 1 raam }:| die krijg je er toch standaard bij? (tenminste in de meeste onlineshops wel volgens mij)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Terryb47 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 20:53:
Ah da's jammer, ook jammer dat ik de TT Armor nog nergens in het echt heb mogen bezichtigen, Stackers zie je echt in elke winkel staan. Wat me niet aanstaat is het zijpaneel van de Armor, waarom nou 3 vlakken en niet gewoon 1 raam }:| die krijg je er toch standaard bij? (tenminste in de meeste onlineshops wel volgens mij)
Wat mij over de streep trok is het feit dat ik voor een Stacker apart een zijpaneel met Window moest kopen. Bij de Armor kun je het type kiezen waar die erbij zit. Daardoor was hij goedkoper dan een Stacker. Ik vind het window met 3 delen wel wat hebben. Er zit een soort groefje langs de zijkant, daar heb ik UV-reactive draad ingelegd. Geeft een mooi accent aan het window met die 3 stukken. Zodoende had een window met 1 geheel saaier geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Kaap schreef op maandag 05 maart 2007 @ 22:30:
[...]

Wat mij over de streep trok is het feit dat ik voor een Stacker apart een zijpaneel met Window moest kopen. Bij de Armor kun je het type kiezen waar die erbij zit. Daardoor was hij goedkoper dan een Stacker. Ik vind het window met 3 delen wel wat hebben. Er zit een soort groefje langs de zijkant, daar heb ik UV-reactive draad ingelegd. Geeft een mooi accent aan het window met die 3 stukken. Zodoende had een window met 1 geheel saaier geweest.
maak daar eens een foto van hoe je dat gedaan heb. ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Systeem is ondertussen besteld, met de Armor, met de Icage etc. Dus als het hier is laat ik het wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 20:09
ik ga de armor met de waterkoeling kopen.
Samen met 2 vrienden. nu mijn vraag is: zitten de koelblokken voor de cpu en de gpu er bij of moet je die los kopen.

maar wat een verschil met gewicht tussen de zwarte en de zilvere uitvoering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:52
B-BRAIN schreef op maandag 30 april 2007 @ 12:29:
ik ga de armor met de waterkoeling kopen.
Samen met 2 vrienden. nu mijn vraag is: zitten de koelblokken voor de cpu en de gpu er bij of moet je die los kopen.

maar wat een verschil met gewicht tussen de zwarte en de zilvere uitvoering
Ik heb zelf ook een armor maar daar zaten geen standaard geen koelblokken bij voor de cpu en gpu.
Deze moet je apart aanschaffen.

En inderdaad de zwarte versie is een stuk zwaarder dan de aluminium. (Al is lichter dan staal logisch dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:46

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Heb 2 Armors hier. Enige nadeel zijn die irritante deurtjes en dat pci kliksysteem die ik er als eerst uit had liggen. Ook gaat het plaatsen van de voeding niet altijd even makkelijk. Verder midden er bij de LCS variant 2 gaten voor pompmonatage.

Verder een stevige robuste kast waar je de ruimte in hebt, zeker een aanrader.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
ok nu word dus een keuze maken tussen de amror en de kandalf.

nu een ander probleem. ik heb een socket 939. en de alle koelblokken wat ik kan vinden bij TT zijn voor am2 and k7,k8. ben daar helemaal niet bekent mee. maar past zoiets wel op een socket 939?

kan err niks over vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:02
Socket 939 = K8 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
weer wat geleert :)

ook maar besloten om me gpu ook direct te waterkoelen.

is toch een uitdaging om vanallerlei info enzo te vinden.

maar kon het niet vinden dat de socket 939 een k8 was.

neem aan dat k8 voor het type aanduiding staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarrieJunioR
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-07 15:12
Ik heb reeds dit weekend mijn nieuwe pc in de zwarte Thermaltake Armor met 25CM Fan in sidepanel gezet. De specificaties zijn behalve het Moederboard (ASUS Striker Extrme) en mijn Geluidskaart (Creative X-Fi ExtremeMusic) volgens mij niet super boeiend, mocht iemand ze toch willen weten hoor ik dat vanzelf.

Maar nu: Er kwamen vanaf de voorkant, de bovenste lade, waar de HDD-led en de reset en aan/uit-knop zit een aantal draden vandaan. Deze aangesloten op mijn Moederboard onderin vlakbij je batterij en cmos. Op de ASUS Striker Extreme zit dat vlakbij de SATA-aansluitingen, rechtsonderin de hoek.

Vervolgens komen er draden vanuit de bovenkant van de kast voor de USB FireWire en audio aansluitingen. Echter kan ik voor de AC'97' geen aansluiting vinden, ook niet op mijn geluidskaart.
Er zijn twee kabels voor de USB aansluiting. Bij het moederboard zit een blauw stekkertje die je op je moederboard kan pluggen waarop de kabel dan weer vast komt te zitten. Eén van deze kabel heeft een cijfertje 1 en de ander een 2 dus ik dacht dat is USB 1 en USB 2.0 op dat blauwe stekkertje staat ook iets dergelijks, echter geeft dan de pc een melding dat ik teveel usb aansluitingen heb aangesloten (stond in het engels: overload of .. nog iets - sorry weet de melding niet uit meer uit mijn hoofd).
USB bovenop de kast werkt dus niet, dat is 1 probleempje.

Dan is er nog een kabeltje dat vast zit aan die AC'97', kan ook de naam niet herinneren maar iedereen heeft deze in zijn kast zitten. Neem aan dat je wel snapt welke ik dus bedoel. Ook van dit kabeltje heb ik geen idee waar ik die moet aansluiten, of wel aan hoor te sluiten.

Nu is er nog een kabeltje met een stuk of 6 losse 1-pin stekkertjes met o.a. grnd, tpa-, tpa+, tpb- en tpb+. Vraag mij zwaar af waar deze dan weer horen. Want die aansluitingen waar ook je HDD-Led hoort dat zit al helemaal vol met stekkertjes :S.

Ik begrijp er geen drol van en volgens mij (hoop niet dat ik de enige ben) zit er geen enkel boekje bij de last geleverd.
(vindt zowiezo dat er te weinig beschrijvingen en/of handleidingen bij een kast zitten, tis toch geen zelf ontdek project geworden, kom nou!)

(firewire heb ik expres niet aangesloten want ik heb toch geen firewire apparaten)

Nu zit er ook bij mijn moederboard een extra panel voor 2 usb aansluitingen die in een pci slot komt te zitten met een kabel naar een usb aansluiting, blauw stekkertje. (ben deze alleen vergeten aan te sluiten, zou makkelijk zijn met de hoeveelheid usb stekkertjes die ik gebruik voor mijn externe hdd, telefoon, webcam, digitale camera, muis, toetsenboord en je weet nooit wat er nog meer te gebruiken valt.

Ik wil mijn Sennheiser PC150 aansluiten op de audio aansluiting op de bovenkant van de kast, en als de USB aansluitingen 2.0 zijn daar me externe hdd eventueel kabeltje voor telefoon of digi cam voor gebruiken.
Ik heb ook een audio kabel met 1-pin ene kant en 2-pins audio (rood, wit) aan de andere kant voor de aux-ingang van mijn dvd speler zodat ik geluid heb vanaf pc op aux stand van dvd speler :), werkt perfect met mijn geluidskaart. Alleen dat switchen van kabeltjes aan de achterkant wordt je zo gek van. Dus als het even kan zou ik de aansluitingen van mijn audio bovenop de kast op mijn geluidskaart willen aansluiten, zo niet dan op het moederboard, als het maar werkt.

Wie heeft een klein inzicht van mijn probleem en kan mij uit de brand helpen.
(hoop niet dat ik een overvloed aan (teveel) informatie heb verstrekt waardoor het wat ingewikkelder is geworden, ben bereid om het nog eens uit te leggen of eventuele vragen te beantwoorden. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-06 10:03
vind het een erg mooie kast maar heb wel een vraagje,

als je er 1 hebt met zown 25cm fan in de zijkant, dat is een intake. Maar hij staat bijna recht tegenover je cpu, terwijl als je standaard cpu koelers die recht naar de zijwand blazen, zo krijg je dan toch 2 luchtstromen die daar tegen elkaar botsen? iemand last van, of klopt het niet helemaal wat ik zeg en botst de lucht af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarrieJunioR
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-07 15:12
Als toevoeging heb ik echter nog een probleem: Mijn Logitech MX310 (USB) muis werkt niet onder Windows Vista Home Premium.

Hij krijgt wel via de computer stroom, want het rode lampje (dus geen balletjes muis) begint wel te branden, maar diverse drivers zoals SetPoint 3.30 en 4.0 of de XP Drivers MouseWare 7.79.1 025 werken allemaal niet.
De drivers zien de muis niet aangesloten worden en de cursor kan niet bewogen worden door de muis.

Ik gebruik nu een oude logitech muis met balletje maar die is niet echt geschikt om spellen zoals counter-strike mee te spelen.

Tevens heb ik ook al Logitech gemaild en dezelfde vraag gestelt en ook aangevraagt of er een Vista Driver uit komt die voor de MX310 te gebruiken is. Alleen denk ik echter dat hier een negatief antwoord op krijgt i.v.m. de oudheid van de muis en de verkrijgbaarheid. Daar deze muis niet meer te vinden is op de website van logitech en ook vrij zeldzaam in retailers te koop is.

Hopelijk hebben meerdere mensen hier last van gehad en WEL een oplossing voor kunnen vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door WarrieJunioR op 22-08-2007 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215033

In oktober komt er weer een nieuwe thermaltake armor, full tower bij. De Thermaltake armor+.
Ik vind hem nog mooier dan de bestaande versie(8003BWS), ben alleen benieuwd naar de prijs :? , als het maar onder de 200 blijft :)

hier een link van de thermaltake site zelf: http://www.thermaltake.com/news/Press/press070919a.asp

en een filmpie :9~ :
http://www.youtube.com/watch?v=LYT3eIFETqY

nog ff 1 maandje wachten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

Anoniem: 215033 schreef op maandag 24 september 2007 @ 16:17:
In oktober komt er weer een nieuwe thermaltake armor, full tower bij. De Thermaltake armor+.
Ik vind hem nog mooier dan de bestaande versie(8003BWS), ben alleen benieuwd naar de prijs :? , als het maar onder de 200 blijft :)

hier een link van de thermaltake site zelf: http://www.thermaltake.com/news/Press/press070919a.asp

Ik wil niet zeuren hoor, maar ik zie niet echt veel verbeteringen behalve het gebruikersgemak. Het raam is anders en de bovenkant wat meer gevormd maar verder zie ik het niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-07 14:51

TheNephilim

Wtfuzzle

Ziet er wel erg leuk uit! maar ik verwacht inderdaad een torenhoge prijs. De hudige versie zit al op 150€ (ongeveer).

Ik zit er over te denken om de 8003bws te kopen. kweet niet of wachten op de nieuwe, de moeite is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215033

Ik wacht wel op de nieuwe, als ik hem dan alsnog te duur vind, dan neem ik die 8003 bws wel. Verwacht idd ook een hoge prijs.

Vind die armor+ ook best handig met dat uitschuifbare moederbordplaat, en die bovenkant ziet er echt super uit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yni
  • Laatst online: 28-02 14:03

yni

ik ben opzoek naar 2 TT armor frontjes voor een 5.25 inch bay.... ik kan ze nergens vinden... iemand een idee of heeft iemand er een paar over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling

damn, dat LCS (liquid water system :? ) ziet er wel SUPER strak uit! ik heb nu de armor 8003BWS.. denk niet aan upgraden.. kost teveel geld, voor téweinig meerwaarde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244878

Ik ga eind januari een nieuw systeem aanschaffen, ook met de 8000BWS.
Er komt een custom waterkoeling in met een 3x120mm radiator, die ik met een beetje modden voorin wil proppen(de daadwerkelijke rad is namelijk 430mm, en niet simpelweg 3x120), met 3 Antec TriCool fans erop .

Verder is het de bedoeling de fan aan het "plafond" en standaard 120mm UV ook te vervangen voor de eerder genoemde fan. Het is de bedoeling de airflow volledig om te draaien, en dus de fans achterin naar binnen te laten "zuigen" en de 3 voorop de radiator naar buiten te laten "zuigen".

En nee, er blijft inderdaad geen bay meer over, maar naar mijn idee gaat het er wel gruwelijk uitzien :) 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 244878 op 18-12-2007 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
  • Laatst online: 01-03 11:25
Mijn oog is gevallen op de nieuwe vh6000 kasten, kan ze alleen nergens in de webshops ontdekken. iemand ze al ergens tegengekomen?

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-07 22:22

Deathchant

Don't intend. Do!

Chef_v_leeuwen schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 16:15:
Mijn oog is gevallen op de nieuwe vh6000 kasten, kan ze alleen nergens in de webshops ontdekken. iemand ze al ergens tegengekomen?
ik heb hier dus een topic over gemaakt waar iedereen in kan posten:

ThermalTake Armor Plus VH6000

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Blijkbaar hoorde mijn gemaakte topic in het grote armor topic thuis. Dion_B, kun jij de gemaakte posts van mij dan even hier neerzetten? anders moeten mensen steeds naar dat gesloten topic doorlinken.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-07 12:26
Weet iemand al waar de Armor+ te koop is? En dan voornamelijk die VH600LSWA.
Daar kwijl je gewoon van :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-04-2023
Hij zal pas begin volgend jaar te koop zijn in Europa... Ziet er echt vet uit, hopelijk blijft de prijs onder de 200 euro anders pas ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Addiction schreef op zondag 23 december 2007 @ 12:58:
Hij zal pas begin volgend jaar te koop zijn in Europa... Ziet er echt vet uit, hopelijk blijft de prijs onder de 200 euro anders pas ik.
Hoe weet je dat?

Ik heb de eerste armor voor 129 euro gekocht bij alternate. meteen de eerste week dat ie uitwas, heeft ie 3 dagen op die prijs gestaan. als je kijkt wat ie nu nog kost :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
Dat staat op de website van Thermaltake. Je moet bij de Flash-animatie van de Amor + kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244878

de gewone 8000BWS betaal je nu 149 voor @ azerty...

EDIT: verhoogd naar 179 :o http://www.azerty.nl/prod...8000bws-armor-window.html

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 244878 op 23-12-2007 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
edit: klopt niet

[ Voor 89% gewijzigd door Addiction op 24-12-2007 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hier wat goeie reviews:

http://www.hardwarezone.c...w.php?cid=22&id=2442&pg=3

http://www.xsreviews.co.u...ermaltake-armor-vh6000/1/

Op die eerste link zie je inderdaad hoe die 23cm fan op de sidewindow in elkaar zit:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarezone.com.au/img/data/articles/2007/2442/Armor_230mmFan.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
Hij is verkrijgbaar op Azerty, mét de lekkere prijs van 155 euro. Ik heb hem alvast al besteld :)

http://www.revioo.com/articles/a10920_0.html

extra review

[ Voor 25% gewijzigd door Addiction op 30-12-2007 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

in die review staat 16,8 kilo :| omg Dan wordt het toch maar de zilveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addiction
Gewicht maakt toch niet zoveel uit, tenzij je naar lanparty's gaat ofzo. De zilveren weegt zo'n 10 kg.

Verschillende materie?

[ Voor 11% gewijzigd door Addiction op 31-12-2007 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roani52
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-01 12:15

Roani52

R_52

Een vriend van me heeft een TT Armor.
Hij heeft alleen wat problemen met de aan en uit knop. Die blijft hangen, waardoor de PC na 5 seconden uit gaat. Is dit een bekend probleem, en zo ja, hoe hebben jullie dat verholpen?

*Handtekening*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roani52
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-01 12:15

Roani52

R_52

Iemand?

*Handtekening*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-07 01:05

Kingpinda

Citizenship is earned.

Erm. Gaat ie echt helemaal uit? Of reset ie na 5 seconden en blijft ie dan aan? Heeft mijn moederbord ook. Heeft te maken met de northbridge strap. Kijk in de bios of je een boot mode kunt vinden. Bij mij is dat mode 1 en mode 2. De ene reset dus na 5 seconden. Vaak als ik geheugen dividers heb verandert.

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chef_v_leeuwen
  • Laatst online: 01-03 11:25
Hmm het gaat hier over een knopje dat bij het indrukken blijft hangen? niet over een verkeerde bios-setup lijkt me.

Ik heb zelf trouwens een armor+ hiermee geen problemen dat het knopje blijft steken.

* PSN=Chef_NL** *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:24
Ik heb een armor (de oude dus) zonder fan in de zijkant (volgens mij was die er nog niet toen ik het ding kocht) en overweeg om er wellicht een los te bestellen... Ik vind het ding echter nogal hoog zitten, hij blaast voornamelijk naar de cpu en de moederbord delen daar om heen wat op zich prima is, maar hij mist het grootste deel van de videokaarten (ik heb 2 8800GTs in SLI) terwijl ik die eigenlijk ook graag van verse lucht zou voorzien.
Heeft iemand ervaring wat het effect is van die side fan op een setje videokaarten? Ik kan me voorstellen dat daar juist minder airflow langs gaat komen omdat die fan in het sidepanel in zijn eentje misschien meer lucht naar binnen zuigt dan de fans aan de boven en achterkant naar buiten blazen, waardoor de 120er aan de voorkant juist moeilijker lucht naar je videokaarten kan gaan blazen. Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat, omdat warme lucht opstijgt, de sidepanel fan toch ook helpt om de videokaarten koeler te houden...
De fan in de zijkant zou in ieder geval wel helpen om de circupipe op mijn MSI P7N SLI platinum koel te houden... Ik heb er nu met ijzerdraad een beetje een 80er fannetje op gericht (daarvoor was dat ding zo heet dat ik em nauwelijks aan kon raken en straalde ook flink warmte af naar de videokaart er naast), maar erg handig is dat niet.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AsoT
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-05 11:42
Heeft iemand de armor+ met waterkoeling ?

[ Voor 88% gewijzigd door AsoT op 19-11-2008 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-07 22:32

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Ik heb even een vraagje over de Thermaltake Armor+ VH6000BWS kast. De kaarten in de PCI-sloten worden d.m.v. een kliksysteem vastgezet. Maar als je ze liever met schroefjes wilt vast zetten, kan dat ook met deze kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Laatst online: 17:52
ja hoor dat is geen probleem. Ik heb zelf mijn geluidskaart en grafische kaart ook vastgezet met de boutjes die erbij zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-07 22:32

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Bedankt. Dat vind ik persoonlijk toch even wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:44

heuveltje

KoelkastFilosoof

Hoi, even een megaschup :)

Ik zit er aan te denken via marktplaats ook een armor te kopen voor mijn fileserver.
Gezien het feit dat ik minstens 12 (en eigenlijk 15) disks kwijt wil lijkt me deze kast wel geschikt.
Maar ook na het lezen van verschillende reviews blijven me 2 dingen onduidelijk.

- Ik heb een 850W voeding, waarvan de hele bodem bestaat uit een 12cm fan. (Plaatje zegt meer dan 100 woorden :) )
Afbeeldingslocatie: http://images10.newegg.com/NeweggImage/productimage/17-139-011-10.jpg
zoals ik het zie moet die op zijn kant achter een hd-cage.

Kan hij dan nog wel zijn lucht kwijt ?
En zoja frituur ik niet de 3 hd's die daar zitten ?

-Er zit een heel leuk laatje onderin, maar kan er dat nu ook uit en vervangen worden door bv een dvd-speler, of zit dat ding vast ?

Vast wel een tweaker die me dat kan vertellen :)

[ Voor 7% gewijzigd door heuveltje op 03-11-2010 22:36 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyingDutchMen
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-07 09:22
heuveltje schreef op woensdag 03 november 2010 @ 22:34:
Hoi, even een megaschup :)

Ik zit er aan te denken via marktplaats ook een armor te kopen voor mijn fileserver.
Gezien het feit dat ik minstens 12 (en eigenlijk 15) disks kwijt wil lijkt me deze kast wel geschikt.
Maar ook na het lezen van verschillende reviews blijven me 2 dingen onduidelijk.

- Ik heb een 850W voeding, waarvan de hele bodem bestaat uit een 12cm fan. (Plaatje zegt meer dan 100 woorden :) )
[afbeelding]
zoals ik het zie moet die op zijn kant achter een hd-cage.

Kan hij dan nog wel zijn lucht kwijt ?
En zoja frituur ik niet de 3 hd's die daar zitten ?

-Er zit een heel leuk laatje onderin, maar kan er dat nu ook uit en vervangen worden door bv een dvd-speler, of zit dat ding vast ?

Vast wel een tweaker die me dat kan vertellen :)
hee misschien een beetje laat maar alsnog je antwoorden;)

jah je kan deze voeding gewoon erin proppen zonder de boel te laten koken ;)
je kan dat laatje onderin ook gewoon gebruiken en eruit halen.

En als tip geef ik maak helemaal voorin op de bovenkant een gat met de dremel en zet daar een ventilaotr neer zodat je net wat extra koeling hebt. kleine mod groot verschil

Learn from yesterday, Live for today, Hope for tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnweegberg
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-04-2022
ik ben op zoek naar het achterpaneel voor mijn themaltake va8000bws zodat ik mijn btx maat mobo kan gebruiken. deze werden appart verkocht maar kan ze nergens meer vinden helaas. iemand een idee waar ze nog te verkrijgen zijn?
Pagina: 1 2 Laatste