Ik heb reeds dit weekend mijn nieuwe pc in de zwarte Thermaltake Armor met 25CM Fan in sidepanel gezet. De specificaties zijn behalve het Moederboard (ASUS Striker Extrme) en mijn Geluidskaart (Creative X-Fi ExtremeMusic) volgens mij niet super boeiend, mocht iemand ze toch willen weten hoor ik dat vanzelf.
Maar nu: Er kwamen vanaf de voorkant, de bovenste lade, waar de HDD-led en de reset en aan/uit-knop zit een aantal draden vandaan. Deze aangesloten op mijn Moederboard onderin vlakbij je batterij en cmos. Op de ASUS Striker Extreme zit dat vlakbij de SATA-aansluitingen, rechtsonderin de hoek.
Vervolgens komen er draden vanuit de bovenkant van de kast voor de USB FireWire en audio aansluitingen. Echter kan ik voor de AC'97' geen aansluiting vinden, ook niet op mijn geluidskaart.
Er zijn twee kabels voor de USB aansluiting. Bij het moederboard zit een blauw stekkertje die je op je moederboard kan pluggen waarop de kabel dan weer vast komt te zitten. Eén van deze kabel heeft een cijfertje 1 en de ander een 2 dus ik dacht dat is USB 1 en USB 2.0 op dat blauwe stekkertje staat ook iets dergelijks, echter geeft dan de pc een melding dat ik teveel usb aansluitingen heb aangesloten (stond in het engels: overload of .. nog iets - sorry weet de melding niet uit meer uit mijn hoofd).
USB bovenop de kast werkt dus niet, dat is 1 probleempje.
Dan is er nog een kabeltje dat vast zit aan die AC'97', kan ook de naam niet herinneren maar iedereen heeft deze in zijn kast zitten. Neem aan dat je wel snapt welke ik dus bedoel. Ook van dit kabeltje heb ik geen idee waar ik die moet aansluiten, of wel aan hoor te sluiten.
Nu is er nog een kabeltje met een stuk of 6 losse 1-pin stekkertjes met o.a. grnd, tpa-, tpa+, tpb- en tpb+. Vraag mij zwaar af waar deze dan weer horen. Want die aansluitingen waar ook je HDD-Led hoort dat zit al helemaal vol met stekkertjes

.
Ik begrijp er geen drol van en volgens mij (hoop niet dat ik de enige ben) zit er geen enkel boekje bij de last geleverd.
(vindt zowiezo dat er te weinig beschrijvingen en/of handleidingen bij een kast zitten, tis toch geen zelf ontdek project geworden, kom nou!)
(firewire heb ik expres niet aangesloten want ik heb toch geen firewire apparaten)
Nu zit er ook bij mijn moederboard een extra panel voor 2 usb aansluitingen die in een pci slot komt te zitten met een kabel naar een usb aansluiting, blauw stekkertje. (ben deze alleen vergeten aan te sluiten, zou makkelijk zijn met de hoeveelheid usb stekkertjes die ik gebruik voor mijn externe hdd, telefoon, webcam, digitale camera, muis, toetsenboord en je weet nooit wat er nog meer te gebruiken valt.
Ik wil mijn Sennheiser PC150 aansluiten op de audio aansluiting op de bovenkant van de kast, en als de USB aansluitingen 2.0 zijn daar me externe hdd eventueel kabeltje voor telefoon of digi cam voor gebruiken.
Ik heb ook een audio kabel met 1-pin ene kant en 2-pins audio (rood, wit) aan de andere kant voor de aux-ingang van mijn dvd speler zodat ik geluid heb vanaf pc op aux stand van dvd speler

, werkt perfect met mijn geluidskaart. Alleen dat switchen van kabeltjes aan de achterkant wordt je zo gek van. Dus als het even kan zou ik de aansluitingen van mijn audio bovenop de kast op mijn geluidskaart willen aansluiten, zo niet dan op het moederboard, als het maar werkt.
Wie heeft een klein inzicht van mijn probleem en kan mij uit de brand helpen.
(hoop niet dat ik een overvloed aan (teveel) informatie heb verstrekt waardoor het wat ingewikkelder is geworden, ben bereid om het nog eens uit te leggen of eventuele vragen te beantwoorden. )