Toon posts:

Nieuwe videokaart; voeding te zwak??

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag lui,

heb zojuist mijn nieuwe (2e hands) videokaart binnen! Een Sapphire X800 GTO2 die overgeklokt en gemod is naar een x850XT Platinum i.p.v. mijn oude Geforce 6800. Leuk aansluiten natuurlijk. Eerst foutmeldingje dat ik mijn stroomsnoertje niet op mijn videokaart had aangesloten. Aansluiten maar dan. Op dat moment valt de computer uit?!!?! :? Hmm, nog een keer proberen. Computer start niet eens meer op met snoertje erin. Snoertje eruit wel, maar dan kom je ook niet ver.

Sinds vorige week heb ik een Enligt 4105 kast, met een 400 watt voeding. Op de voeding lees ik het volgende;

Output: Peak 400W, rated 350W

+12V1 14A (max) +12V2 16A(max)
+6V 25A (max) +5SB 2.5A(max)
+3.3V 18A (max) -12V 0.3A(max)

Is dit een duidelijke gevalletje van een te lichte voeding?

THX
Kaya

B.T.W welke betaalbare (lees € 50) voeding raden jullie aan op:

http://www.paradigit.nl/article2.php?group=152&id=3 of

http://www.mycom.nl/Products/255.aspx

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:24
Ik hoop dat je wel de goede kabel hebt aangesloten?
Je moet natuurlijk wel eerst de computer uitzetten als je dat kabeltje aansluit.
Als je dit doet als hij aanstaat dan valt hij denk ik uit, en zal er een of andere beveiliging opspringen.
Je moet dan even je stroomkabel uit je PC trekken (dus die dikke aan de achterkant), even wachten, dan er weer in.

[ Voor 75% gewijzigd door eX0duS op 13-09-2006 15:39 ]

Verwijderd

Heb je terwijl de pc aan stond een stroomkabel aangesloten? Ik weer niet of de voeding dat wel leuk vind :X

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-07 09:55
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 15:36:
Eerst foutmeldingje dat ik mijn stroomsnoertje niet op mijn videokaart had aangesloten. Aansluiten maar dan. Op dat moment valt de computer uit?!!?! :?
Ik hoop niet dat je hiermee bedoelt dat je de stroom in je kaart stak terwijl je PC aanstond :| ?

edit:
te sloom getypt ..

[ Voor 4% gewijzigd door Pilske op 13-09-2006 15:40 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kijk hier eens even: Welke voeding heb ik nodig? Deel 15

D'r zijn er meer met die vraag. Soweiso gaat een rated 350W denk ik wat aan de zwakke kant zijn voor die kaart, maar ik weet niet wat je voor de rest voor hardware hebt. Zie ook de startpost van bovengenoemd topic, daar willen ze dat ook graag weten.

En hou er rekening mee dat 50 euro wel eens een beetje aan de lage kant kan zijn voor wat je wilt / nodig hebt, dan weet je dat alvast.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:47
Ik heb dezelfde VGA kaart ( Zie specs. ) en draai met een TAGAN 380 Watt.

Verwijderd

Topicstarter
Voor de duidelijkheid zal ik de rest van mijn systeem opsommen:

Asrock Dual VSTA
Athlon 64 Venice 3700+ @ 2600 mhz
80 gb maxtor harde schijf
Cdrom speler

Alles dus ingebouwd in een Enlight 4105 kast..

Tja, wat moet ik nou. Had inderdaad het snoertje erin gedaan toen de computer net aan het opstarten was. Daardoor viel die uit waarschijnlijk. Maar ook opnieuw opstarten, met of zonder het er opnieuw de kabel eruit gehaald te hebben, haalt niks uit. Je ziet even in een flits dat de coolers aanslaan, maar opstarten ho maar. Alleen als ik mijn oude videokaart erin doe start hij normaal op.

Lijkt me toch echt de voeding toch? Anyway, welke voeding raden jullie aan bij bovenstaande links? Dat zijn de enige computerzaken bij mij in de buurt.

Ciao

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-07 20:16

Bejit

Svenska Faderland

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 16:01:
Voor de duidelijkheid zal ik de rest van mijn systeem opsommen:

Asrock Dual VSTA
Athlon 64 Venice 3700+ @ 2600 mhz
80 gb maxtor harde schijf
Cdrom speler

Alles dus ingebouwd in een Enlight 4105 kast..

Tja, wat moet ik nou. Had inderdaad het snoertje erin gedaan toen de computer net aan het opstarten was. Daardoor viel die uit waarschijnlijk. Maar ook opnieuw opstarten, met of zonder het er opnieuw de kabel eruit gehaald te hebben, haalt niks uit. Je ziet even in een flits dat de coolers aanslaan, maar opstarten ho maar. Alleen als ik mijn oude videokaart erin doe start hij normaal op.

Lijkt me toch echt de voeding toch? Anyway, welke voeding raden jullie aan bij bovenstaande links? Dat zijn de enige computerzaken bij mij in de buurt.

Ciao
Molex/PCI-E connectors zijn NIET hot pluggable. |:(

Ik denk dat je zojuist je voeding hebt gesloopt en je mag hopen dat je videokaart geen blijvende schade aan over gehouden heeft :X

Systeempje

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als hij het nu alleen nog doet met je oude videokaart denk ik dat je je nieuwe videokaart opgeblazen hebt. Die vind het natuurljk niet leuk als die in ene stroom krijgt terwijl die aan staat; aan het opstarten of niet. Ik gok dat je videokaart gewoon kapot is. Hoop voor je dat de garantie dit dekt...

Verwijderd

Mischien heb je de 12V lijn wel verneukt omdat je de molex er vrolijk instopte tijdens het opstarten, meet die anders even of daar nog wel voldoende spanning uitkomt en belast de 12 V lijnen wel goed he, (1 x 12 volt @ hdds + floppy) 1 x 12 v @ gpu enz.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 16:09:
Mischien heb je de 12V lijn wel verneukt omdat je de molex er vrolijk instopte tijdens het opstarten, meet die anders even of daar nog wel voldoende spanning uitkomt en belast de 12 V lijnen wel goed he, (1 x 12 volt @ hdds + floppy) 1 x 12 v @ gpu enz.
Heb net het stekkertje, met een vierkant kopje proberen te wisselen op mijn moederbord. Heb er namelijk 2 van. Dus het vierkantje stekkertje dat ik in mijn videokaart stopte, nu in het moederbord.Gevolg => computer start niet meer op. Dus ik denk inderdaad dat dat snoertje sowieso gemold is! Nu zat er bij de videokaart nog zo'n snoertje, dus ik ga het nu ff proberen met dat snoertje!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:47
McRubz schreef op woensdag 13 september 2006 @ 16:09:
[...]

Als hij het nu alleen nog doet met je oude videokaart denk ik dat je je nieuwe videokaart opgeblazen hebt. Die vind het natuurljk niet leuk als die in ene stroom krijgt terwijl die aan staat; aan het opstarten of niet. Ik gok dat je videokaart gewoon kapot is. Hoop voor je dat de garantie dit dekt...
Er zit zeker weten geen garantie meer op de kaart want de BIOS is geflashed naar X850XT(PE).
Zie ook topic over de X800GTO²

De TechSolo 500 Watt komt ook goed uit een review en kost maar +/- € 28,99

Verwijderd

Topicstarter
Goed nieuws. Heb het snoertje gebruikt dat bij de videokaart hoorde en nu doet hij het gewoon. Computer startte gelijk op! Zit nu in Windows met verkeerde drivers door elkaar heen etc, maar dat gaan we nu ff op orde zetten. Zo laat ik weten of het echt allemaal goed werkt!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-07 10:01

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

TS wat bedoel je precies met het snoertje dat bij je VGA kaart geleverd werd? Is dit een verlopje die je op een molex stekker hebt gedrukt van je voeding? Want dan heb je gewoon één van de 12 Volt lijnen van je voeding opgeblazen. :X Eén tip, nooit, maar dan ook nooit voedings stekkers aansluiten wanneer je het systeem aan hebt staan. Tenzij je specifiek hotswapable componenten gebruikt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-07 09:55
_Dune_ schreef op woensdag 13 september 2006 @ 16:32:
Tenzij je specifiek hotswapable componenten gebruikt.
en dan nog is het soms verstandig om eerst je PC uit te zetten (tenzij het natuurlijk USB is enzo) ..:P

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt allemaal te werken. Omegadrivers geinstalleerd, videokaart wordt herkend als X850 series.
Heb er alleen een onbekend apparaat bij volgens apparaatbeheer, maar dat zien we morgen wel als we ff de hele boel gaan formateren.

Jongens, bedankt voor jullie reacties. Ben blij dat het me geen extra videokaart of voeding gaat kosten. En dat van kabeltjes verwisselen doe ik nu natuurlijk altijd maar op een manier! Computer UIT!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 16:42:
En dat van kabeltjes verwisselen doe ik nu natuurlijk altijd maar op een manier! Computer UIT!
Dat is je geraaien ook :P

Goedkoop bellen via VoIP

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welke voeding heb ik nodig? Deel 15

Verder is het aansluiten van benodigde snoeren (als PC uitstaat :X ) zodanig basic dat je voortaan echt beter de handleiding mag lezen voordat je post :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.