[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 5]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.554 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindlessEcho
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 18:04
Zer0 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 15:47:
[...]

De orginele release van RC2 is een iso-bestand, geen rar, dus waarschijnlijk heb je niet de orginele release te pakken.
Ik heb hem als torrent gedled maar als ik kijk naar die rar is hij 2.49 GB maar als ik hem dan open en uitpal krijg i een 1 kb bestand....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-08 12:52
mijn vista ervaring zit er voorlopig op.. waarom? om de volgende punten
- er is nog steeds geen "normale" manier om je te ondoen van alle windows software (ala DVD-maker/movie maker) ik heb zelfs het idee dat er juist minder software valt te verwijderen in het "manage windows components" of hoe het precies ook heet.
- ik weet dat het nog een RC is (heb trouwens als laatst RC2 gedraait) maar hij gebruikt ongelovelijk veel resources, vooral geheugen (875MB idle.. van de 1024) kun je volgens mij niet genoeg hebben.. en alle eyecandy kan idd uit.. maar ik ben een van de noobs die ook graag een mooi OS wil hebben.. en aangezien er naast aero maar een paar echt nieuwe dingen zijn, is dat het niet waard.
- het eindeloze gezeur over admin bevoegtheden... helaas kun je dit of aan, of uit zetten, en is er geen gulden middenweg... opzich is het idee goed, dat gewone gebruikers 2x nadenken of ze iets willen veranderen... maar admin rechten om een .doc bestand je uit mijn documenten te verwijderen? phoe, 3x op yes, accept, of OK klikken om een draft te verwijderen gaat mij wat ver...
-als laatste punt, niet echt het probleem van vista of microsoft, maar meer van creative... zelfs in de laatste RC werkt de geluidskaart niet naar behoren... ik kan hem wel aan de praat krijgen met verschillende (XPx64 en vista) drivers, maar dan mis ik toch nog (te)veel functionaliteit... met de officiele drivers nergens iets te vinden van upscaling (wat toch echt een must is voor een muziekluistereaar als mijzelf) van mp3's of divx films. het concept van de nieuwe geluidsengine is zeer goed... en misschien door MS ook wel goed uitgewerkt, maar in combinatie met creative werkt het dus niet.. zonde van mijn (redelijk nieuwe) X-fi kaartje...
Ik hoorde zelfs geruchten dat EAX(of THX, weet het niet meer) niet eens meer zou worden ondersteund... was dat niet altijd de kroon van Creative?

hopen dat het in de final release toch nog allemaal op zijn plek valt, en dat ook creative zijn zaakjes dan op orde heeft, want het ziet er zeker gelikt uit, en als je eenmaal gewent bent aan de nieuwe GUI dan werkt het vast ook fijn...

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindlessEcho
pat42 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 15:50:
[...]

Dus hij zit nog ín de rar...
Dan kan je idd niet mounten nee, ik zou eens kijken of het met andere programma's (probeer 7zip bijvoorbeeld eens) wel lukt. Ik denk dat het komt omdat je winrar gebruikt, en die kan .iso bestanden openen alsof het .rar bestanden zijn. Als je dat doet krijg je idd zo'n klein readme bestandje. Zorg dat je de .iso wél extract, en niet eerst vanuit winrar daarop dubbelklikt...
Hoe zou ik die iso extracten dan? enig advies welk programma ik kan gebruiken ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MindlessEcho schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 15:50:
[...]

Ik heb hem als torrent gedled maar als ik kijk naar die rar is hij 2.49 GB maar als ik hem dan open en uitpal krijg i een 1 kb bestand....
en wat voor bestand is dat 1kb bestand??

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindlessEcho
bartgrefte schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 16:08:
[...]

en wat voor bestand is dat 1kb bestand??
Text document heb het bestand ook al met IsoBuster geprobeert te openen maar het lukt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
MindlessEcho schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 16:16:
[...]

Text document heb het bestand ook al met IsoBuster geprobeert te openen maar het lukt niet
en als je hem gewoon mount met deamon tools of brand met nero? wat dan?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindlessEcho
Ramon de Jesus schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 16:17:
[...]

en als je hem gewoon mount met deamon tools of brand met nero? wat dan?
Nero pakt vista bij mij niet enn je kan geen rar files mounten in daemon tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
Waarschijnlijk is dat gewoon het iso bestand hoor. Ik heb ook winrar geinstalleerd en daar kun je idd. ook iso's meeopenen. Probeer dat bestand maar eens te branden met nero ofzo, kies dan wel voor "burn image" -> browse naar dat bestand en fikken maar.
99% zeker dat je dan gewoon een werkende dvd hebt met vista erop.
Succes

edit: Heb net gekeken bij mijn eigen *.iso file van vista en dan krijg je idd. een klein bestand wat er in zit. Dus nogmaals nero opstarten, dat standaardmenu waar je audio-cd, data-cd etc. kan kiezen klik je weg. Vervolgens klik je op "recorder" -> "burn image" -> browse naar je 'rar' bestand en open het. Nu kun je hem gewoon branden.

[ Voor 34% gewijzigd door Gurneyhck op 12-10-2006 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindlessEcho
Gurneyhck schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 16:21:
Waarschijnlijk is dat gewoon het iso bestand hoor. Ik heb ook winrar geinstalleerd en daar kun je idd. ook iso's meeopenen. Probeer dat bestand maar eens te branden met nero ofzo, kies dan wel voor "burn image" -> browse naar dat bestand en fikken maar.
99% zeker dat je dan gewoon een werkende dvd hebt met vista erop.
Succes
Wat voor Nero werkt op Vista RC1 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
MindlessEcho schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 16:23:
[...]

Wat voor Nero werkt op Vista RC1 dan?
Dat is een goede, ik zou het persoonlijk niet weten. Maar je hebt niet de mogelijkheid om hem in win xp te branden? En heb je al eens geprobeerd om het bestand te mounten met daemon tools, zonder het bij voorbaat al af te schrijven dat dat niet werkt. Werkt hier namelijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindlessEcho
Gurneyhck schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 16:26:
[...]

Dat is een goede, ik zou het persoonlijk niet weten. Maar je hebt niet de mogelijkheid om hem in win xp te branden? En heb je al eens geprobeerd om het bestand te mounten met daemon tools, zonder het bij voorbaat al af te schrijven dat dat niet werkt. Werkt hier namelijk prima.
Oke dus mijn comp leest die .iso als een winrar... maar als ik die uitpak krijg ik die text document maar IsoBuster leest hem ook al niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:37
MindlessEcho schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 16:27:
[...]

Oke dus mijn comp leest die .iso als een winrar... maar als ik die uitpak krijg ik die text document maar IsoBuster leest hem ook al niet..
je moet hem niet uitpakken of isobuster gwn Burnimage doen van die iso of met 'Daemon tools mounten'...

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Laatst online: 18-08 14:54
MindlessEcho schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 16:27:
[...]

Gewoon de iso op een dvd fikken (Burn ISO) en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindlessEcho
Dank jullie wel :) alles werkt nu ga hem nu installeren

EDIT:Zit alweer met een prob moet ik de serial code van windows RC1 gebruiken of een nieuwe halen?

[ Voor 48% gewijzigd door MindlessEcho op 12-10-2006 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
MindlessEcho schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 16:39:
Dank jullie wel :) alles werkt nu ga hem nu installeren

EDIT:Zit alweer met een prob moet ik de serial code van windows RC1 gebruiken of een nieuwe halen?
Gewoon die van RC1 gebruiken (werd hier al meermaals gemeld hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Survivor1979
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-06 21:29
Voor mensen die problemen hebben met 5.1 geluid van hun Creative geluidskaart, ik heb nu RC2 draaien met een audigy 2 inclusief 5.1 geluid. In Beta 2, de laatste build die ik voor RC2 geprobeerd had, kreeg ik 5.1 geluid in ieder geval niet goed werkend.
De driver kan je downloaden van http://ccftp.creative.com...CDVTBETA_US_2_11_0000.exe. Met dank aan Jurrion op tweakers.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
kid1988 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 15:51:
- ik weet dat het nog een RC is (heb trouwens als laatst RC2 gedraait) maar hij gebruikt ongelovelijk veel resources, vooral geheugen (875MB idle.. van de 1024) kun je volgens mij niet genoeg hebben.. en alle eyecandy kan idd uit.. maar ik ben een van de noobs die ook graag een mooi OS wil hebben.. en aangezien er naast aero maar een paar echt nieuwe dingen zijn, is dat het niet waard.
875MB? Wat heb je allemaal draaien dan?
Een gewone opstart met OneCare is hier zo'n 400Mb, geloof ik?

Edit:
Ik heb even gekeken:
Vista, OneCare Live, WLM (3 vensters), Windows Mail, Winamp en Firefox met 4 tabblaadjes open is 444 Mb hier :)
En ik moet eerlijk toegeven dat het mij ook verbaast, ik had iets hoger verwacht :)

Misschien had je een spelletje nog openstaan ofzo toen je keek?
- het eindeloze gezeur over admin bevoegtheden... helaas kun je dit of aan, of uit zetten, en is er geen gulden middenweg... opzich is het idee goed, dat gewone gebruikers 2x nadenken of ze iets willen veranderen... maar admin rechten om een .doc bestand je uit mijn documenten te verwijderen? phoe, 3x op yes, accept, of OK klikken om een draft te verwijderen gaat mij wat ver...
Volgens mij hoort het juist in mijn documenten niet te piepen?
Zat je wel in de documenten van de juiste user?

Edit2:
Pic als proof:
Afbeeldingslocatie: http://img470.imageshack.us/img470/5766/444mbme8.jpg
Zoals je ziet had ik eerst 446Mb getypt, maar bleek 444Mb te zijn toen ik weer keek :+

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 12-10-2006 17:46 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-09 14:15
hmm... elke nero weigert of installatie of ontploft bij het opstarten (ook nero lite).
Iemand een ander programma wat wel werkt?

verder presteert powerdvd 7 ook voor geen meter. ontploft ook regelmatig.... (volgens mij kan mediaplayer geen losse vob files aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:35

TheVMaster

Moderator WOS
anandus schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 17:34:
[...]

Edit:
Ik heb even gekeken:
Vista, OneCare Live, WLM (3 vensters), Windows Mail, Winamp en Firefox met 4 tabblaadjes open is 444 Mb hier :)
En ik moet eerlijk toegeven dat het mij ook verbaast, ik had iets hoger verwacht :)

Misschien had je een spelletje nog openstaan ofzo toen je keek?

[...]
Volgens mij hoort het juist in mijn documenten niet te piepen?
Zat je wel in de documenten van de juiste user?

Edit2:
Pic als proof:
[afbeelding]
Zoals je ziet had ik eerst 446Mb getypt, maar bleek 444Mb te zijn toen ik weer keek :+
'k verbaas mij idd ook over het geheugengebruik. 500Mb terwijl ook MSN en 3 IE schermen open staan (owja..en natuurlijk OneCare geladen is).
sharkzor schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 18:30:
hmm... elke nero weigert of installatie of ontploft bij het opstarten (ook nero lite).
Iemand een ander programma wat wel werkt?

verder presteert powerdvd 7 ook voor geen meter. ontploft ook regelmatig.... (volgens mij kan mediaplayer geen losse vob files aan)
Nero krijg ik hier ook niet aan de praat (versie 7 tenminste). 'k las gisteren overigens ergens dat iemand Nero 6 wel aan de praat kreeg, 'k heb die versie zo niet voor handen en kan het dus niet testen :(

Wat betreft PowerDVD 7 kan ik kort zijn. WAAROM doet versie 6 het niet onder Vista :(, Versie 7 SUCKS....

[ Voor 25% gewijzigd door TheVMaster op 12-10-2006 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:42
Bij mij werkt Quicktime 7 Pro niet goed. Kan wel filmpjes kijken op sites ( bijv. www.quicktime.com ) maar als ik de speler zelf wil openen dan geeft ie de foutmelding
error 46: Could not load or find the Quicktime ActiveX control
Ligt dit aan Vista, en hebben hier meer mensen last van?
Weet iemand trouwens ook goeie divx\xvid codecs voor BSplayer, want hij geeft het geluid wel, maar geen beeld. Of zijn die er nog niet

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Timocos schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 18:39:
Bij mij werkt Quicktime 7 Pro niet goed. Kan wel filmpjes kijken op sites ( bijv. www.quicktime.com ) maar als ik de speler zelf wil openen dan geeft ie de foutmelding

[...]

Ligt dit aan Vista, en hebben hier meer mensen last van?
Weet iemand trouwens ook goeie divx\xvid codecs voor BSplayer, want hij geeft het geluid wel, maar geen beeld. Of zijn die er nog niet
* anandus gebruikt gewoon de k-lite codec pack :)
(welke overigens prima installeert :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindlessEcho
Blah weer een probleem ik kan RC2 niet installeren omdat hij zegt dat de product key niet goed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 17:34:
[...]

Edit:
Ik heb even gekeken:
En als je wat verder kijkt, zie je dat de Page File gevuld is met 811 MB, wat dus in eerdere Windows-versies overeenkwam met die groene PF geheugenbalk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 18:47:
[...]

En als je wat verder kijkt, zie je dat de Page File gevuld is met 811 MB, wat dus in eerdere Windows-versies overeenkwam met die groene PF geheugenbalk :)
Ja, dat zag ik, maar ik heb het gevoel (al kan dat aan mij liggen), dat Vista de Page File véél minder gebruikt dan XP?
Dat het eerder daar is 'omdat het eenmaal moet' :P

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 12-10-2006 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 18:49:
[...]
Ja, dat zag ik, maar ik heb het gevoel (al kan dat aan mij liggen), dat Vista de Pagefile véél minder gebruikt dan XP?
Dat kun je snel even onderzoeken door het wisselbestand uit te schakelen, en dan bij MEM Usage te kijken :)

Trouwens, in Windows XP was het totale geheugengebruik (dus niet in procenten) zichtbaar in de "statusbalk" van de Task Manager, maar in de laatste builds van Vista hebben ze dat weggelaten :?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2006 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 18:51:
[...]

Dat kun je snel even onderzoeken door het wisselbestand uit te schakelen, en dan bij MEM Usage te kijken :)
Weird. De page file staat hier uit. Bij advanced system settings staat er ook braaf 0.
Maar als ik in de taskmanager kijk zie ik dat het geheugengebruik een gestegen is naar 610Mb.
Logisch, anderhalf keer zo groot zonder pagefile. Maar als ik bij Page File kijk staat er 660Mb/977Mb.

Staat er stiekum ergens toch een Page File aan? Is dit een leesfoutje? Kan de Page File eigenlijk niet uit? Solt Vista met mij? :P

Het lijkt alsof er dus wel 'gewoon' een Page File aanstaat (welke consequent ~50Mb boven het geheugengebruik zit), maar ik zie aan het geheugengebruik dat dat veel meer belast is (anderhalf keer).

Wat is er aan de hand? :)

Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/6821/pagefileqw5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ik ben weinig tevreden over vista(rc2) tot nu toe. Heb gisteravond proberen te instaleren, op een gegeven moment blue screen.. Toen weer verder instaleren en wat me opviel is dat hij heel veel tijd gewoon zit te niksen.

Ook na de instalatie doet vista heel vaak niks, kan je nergens meer op drukken en na 30seconden ofzo gaat hij ineens verder en springen alle aangeklikte venster open. Again en again en again..

Xp-2400m @ 2415mhz
DFI lanparty nforc2
2x 512 twinmos bh-5 @ 220-2-2-5-2t
Audigy2 ZS
Geforce 6800le @ 16v6p 400/900mhz

PC is snel zat lijkt me.. Weet iemand zo direct waar dit aan kan liggen?

Verder vind ik aero wel mooi, maar dat hele windows vista gedoe tov XP vind ik het grootste nadeel minder werkruimte(in vensters etc etc)

[ Voor 10% gewijzigd door ToFast op 12-10-2006 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:23

aex351

I am the one

RC2 nu geinstalleerd en werkend alleen enkele dingen werken niet of krijg ik niet werkende. De vernieuwde alttab Windowsteken+tab werkt niet plus niets is doorzichtig. Heeft iemand een idee ?

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
TheVMaster schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 18:31:
[...]

'k verbaas mij idd ook over het geheugengebruik. 500Mb terwijl ook MSN en 3 IE schermen open staan (owja..en natuurlijk OneCare geladen is).

[...]

Nero krijg ik hier ook niet aan de praat (versie 7 tenminste). 'k las gisteren overigens ergens dat iemand Nero 6 wel aan de praat kreeg, 'k heb die versie zo niet voor handen en kan het dus niet testen :(

Wat betreft PowerDVD 7 kan ik kort zijn. WAAROM doet versie 6 het niet onder Vista :(, Versie 7 SUCKS....
Ik heb en nero 7.2.0.7 lite en powerdvd 6 draaien. werkt prima hoor. nero helemaal. bij powerdvd zegt ie dat ie niet compatible is. maar dan druk je op run program en dan werkt ie gewoon goed.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindlessEcho
aex351 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 19:34:
RC2 nu geinstalleerd en werkend alleen enkele dingen werken niet of krijg ik niet werkende. De vernieuwde alttab Windowsteken+tab werkt niet plus niets is doorzichtig. Heeft iemand een idee ?
Werkte jou product key van RC1 wel gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 17:19
MindlessEcho schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 19:54:
[...]

bij mij wel, heb alle versies tot nu toe gebruikt(vanaf beta2) in 32bit, en nu de nieuwste in 64bit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:07
aex351 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 19:34:
hardware... wat voor video heb je :?

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

MindlessEcho schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 19:54:
[...]

Ja werkt perfect. Je moet natuurlijk wel een eigen originele key hebben.
Zwelgje schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 19:58:
[...]

hardware... wat voor video heb je :?
ATI 9700

[ Voor 26% gewijzigd door aex351 op 12-10-2006 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
aex351 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 20:03:
[...]

[...]

ATI 9700
performance tool gedraat in control panel :? (die enabled je aero namelijk als je het tijdens install niet hebt gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindlessEcho
aex351 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 20:03:
[...]

[...]

ATI 9700
Ja die heb ik ook heb die van mij op 2 pcs gebruikt maar nu wil ik hem voor RC2 gebruiken en dan zegt hij dat het een invalid key is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
Ik kreeg Aero niet aan de praat met de Nvidia-drivers, werkt alleen met de MS-drivers voor mijn 6600GT.... maar, het werkt! (RC2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
MindlessEcho schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 20:15:
[...]

Ja die heb ik ook heb die van mij op 2 pcs gebruikt maar nu wil ik hem voor RC2 gebruiken en dan zegt hij dat het een invalid key is...
je hoeft geen key in te vullen tijdens install ;) je kan ook op next klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindlessEcho
Zwelgje schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 20:16:
[...]

je hoeft geen key in te vullen tijdens install ;) je kan ook op next klikken
WTF waarom staat er dan in godsnaam een product key bij....

EDIT:Ik moet wel een product key hebben want ik wil graag een upgrade doen en geen clean installatie...

[ Voor 16% gewijzigd door MindlessEcho op 12-10-2006 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Als je tijdens de setup geen key opgeeft kan het zijn dat je files enzo kwijtraakt wanneer Windows stopt met werken. Wordt trouwens duidelijk vermeld tijdens de setup.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Zwelgje schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 20:04:
[...]

performance tool gedraat in control panel :? (die enabled je aero namelijk als je het tijdens install niet hebt gedaan)
Je maar het heet nog steeds geen aero aangezet. Begrijp er niets van. Waarom word aero niet aangezet ?

Daarnaast waarom word de partitie waarop ik vista heb geinstalleerd C: terwijl het oorspronkelijk D: op schijf2 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 19:27:
[...]
Weird. De page file staat hier uit. Bij advanced system settings staat er ook braaf 0.
Maar als ik in de taskmanager kijk zie ik dat het geheugengebruik een gestegen is naar 610Mb.
Logisch, anderhalf keer zo groot zonder pagefile. Maar als ik bij Page File kijk staat er 660Mb/977Mb.

Staat er stiekum ergens toch een Page File aan? Is dit een leesfoutje? Kan de Page File eigenlijk niet uit? Solt Vista met mij? :P

Het lijkt alsof er dus wel 'gewoon' een Page File aanstaat (welke consequent ~50Mb boven het geheugengebruik zit), maar ik zie aan het geheugengebruik dat dat veel meer belast is (anderhalf keer).

Wat is er aan de hand? :)

[afbeelding]
Blijkbaar wordt er altijd een stukje fysiek geheugen leeggehouden (zie Description of What the Available Bytes in Task Manager Represents), en volgens de Task Manager hoort een deel van het kernelgeheugen altijd in een wisselbestand dat dus (in tegenstelling tot het fysiek geheugen) nooit volledig leeg kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wealthy_beggar
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-06-2021

wealthy_beggar

NID'er in opleiding

aex351 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 20:24:
[...]

Waarom word de partitie waarop ik vista heb geinstalleerd C: terwijl het oorspronkelijk D: op schijf2 was.
Dit doet vista auomatisch zodat je een mooie volgorde van schijven krijgt, als de schijf weer bij windows xp zou gebruiken wordt het weer partitie D:.

| Mijn Game PC | Mijn Laptop | Leukste mohaa clan |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindlessEcho
Afbeeldingslocatie: http://i9.tinypic.com/47mubkn.jpg WTF is dit? denk ik dat ik RC2 heb gedled van een torrent blijkt het RC1 weer te zijn of is dit een glitch en hebben ze dit niet aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Een paar pagina's terug werd dezelfde vraag gesteld, ze zijn gewoon de EULA vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindlessEcho
Alex schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 20:40:
Een paar pagina's terug werd dezelfde vraag gesteld, ze zijn gewoon de EULA vergeten.
Oh oke dus e weet zeker dat dit RC2 is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:41

Dark

who tweaked the light?

jimbojansen90 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 21:07:
[...]

Mag ik vragen hoe jij MCE heb geinstalleerd want ik kan hem nergens vinden en zou hem toch wel eens willen testen/zien er staat wel zon MCE icoontje maar als ik hem aanklik krijg ik nniks.. dus een link oid zou aardig zijn :D
ja vragen staat vrij maar helaas moet ik je het antwoord schuldig blijven, ik heb niets speciaals geinstalleerd, gewoon klik op dat icoontje gedaan en voila gelijk mediacenter... daarop volgde een setup van de provider en epg en klaar... heb je er wel een ondersteunde tv-kaart in zitten? hoewel het zonder tvkaart natuurlijk ook zou moeten werken lijkt me...

edit: paar screenshots met mediacenter op imageshack:

mc in een window op een dualscreen desktop zodat je gewoon door kan werken
http://img511.imageshack.us/img511/3249/mcewindowedtb2.jpg

mc werkt gewoon door met winkey+tab
http://img511.imageshack.us/img511/8992/mcewintab1xs7.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Dark op 12-10-2006 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

MindlessEcho schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 20:37:
[afbeelding] WTF is dit? denk ik dat ik RC2 heb gedled van een torrent blijkt het RC1 weer te zijn of is dit een glitch en hebben ze dit niet aangepast?
Waarom uberhaubt downloaden vanaf een torrent 8)7 gezien je het gewoon van de officiele windows site kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
Survivor1979 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 17:29:
Voor mensen die problemen hebben met 5.1 geluid van hun Creative geluidskaart, ik heb nu RC2 draaien met een audigy 2 inclusief 5.1 geluid. In Beta 2, de laatste build die ik voor RC2 geprobeerd had, kreeg ik 5.1 geluid in ieder geval niet goed werkend.
De driver kan je downloaden van http://ccftp.creative.com...CDVTBETA_US_2_11_0000.exe. Met dank aan Jurrion op tweakers.net.
Thanx! Ik moest ze wel met de de hand installeren (uitpakken en dan via device manager) en daarna nog Audioconsole en... works like a charm op RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik vind de shrink/extend optie in Disk Management toch wel erg handig moet ik zeggen.

Iemand daar al naar gekeken?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BackSlash32 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 21:15:
Ik vind de shrink/extend optie in Disk Management toch wel erg handig moet ik zeggen.

Jah had ik gezien.

Miste die optie toch wel heel erg in de vorige windows. Gebruikte altijd Partition Magic maar dat is ook niet het stabielste programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Laatst online: 22:40
Sinds afgelopen weekend heb ik RC2 draaiende, en is toch wel een behoorlijke boost t.o.v. de RC1. Het draait een stuk sneller en ´voelt´ tijdens het gebruik gewoon goed aan. Applicaties worden snel opgestart en met de UAC is ook wel te leven. Ik gebruik het nog wel steeds als mijn 2e OS, maar ik betrap me erop dat ik het steeds vaker ga gebruiken. Waar ik wel tegen aan loop is, dat de Windows Explorer zijn positie-settings af en toe niet onthoud, hebben jullie dat ook? Schermgrootte en postie van de Explorer is dan weer default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindlessEcho
Met succes RC2 geinstalleerd:
Afbeeldingslocatie: http://img237.imageshack.us/img237/18/rc2zl7.jpg

Geen problemen gehad alle spullen staan er nog me setting alles dus ik ben blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Survivor1979 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 17:29:
Hoe kreeg je 5.1 aan de praat? Ik heb mijn set hier digitaal aangesloten, maar Windows Media Player geeft bij een dvd nog steeds een stereo feed ipv Dolby Digital. :(

Ben al lang blij dat digital out nu werkt, mja 5.1 zou leuker zijn ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2006 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 23:13
BackSlash32 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 21:15:

Het idee is leuk, maar je hebt er weining aan.
ik heb op mijn computer 3 partities
  1. win xp
  2. win vista
  3. freebsd
De vista partitie wilde ik vergroten. Dus ik dacht een shrink te doen op de xp partitie, wat dus zonder problemen lukte. Daarna probeerde ik de vista partitie te vergroten. Dit weigerde de disk manager omdat er geen ruimte zou zijn. Het lijkt er dus op dat je alleen het einde en niet het begin van een partitite kan veranderen. Is dus niet bruikbaar als je partitiegroottes aan wil passen.
Ruimte maken voor een nieuwe partitie lukt via de shrink wel. extend van vrije ruimte voor het gebruiken van vrije ruimte achter een partitie werkt ook, alleen ervoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death Dealer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik heb dit week-end RC2 op m'n pc gezet. Voorheen had ik ook de béta 2 en de RC1. Maar nu, ik had dit probleem al bij RC1. Vista start alleen maar op als ik de installatie cd in de drive steek. Anders krijg ik de melding: "no boot disk entered". Wanneer ik de dvd wel in de drive plaats kom ik gewoon terecht in de bootmanager van vista en werkt alles normaal. Ik heb vista al 2 maal opnieuw geïnstalleerd. Ik heb ook gebruik gemaakt van het programmaatje vista boot pro.

Het lijkt gewoon dat de vereiste boot file's niet op m'n HDD weggeschreven worden bij installatie.
Heeft iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen

DFI Lanparty UT NF4 ultra-d - athlon64 3700+ San Diego - 2 x 512mb twinmos speedpremium DDR443 PC3500 - Sapphire Radeon X800GTO² @ X850XT - Tagan U-01 480W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 03:53
anandus schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 19:27:
[...]

Ja ik snap die geheugen gegevens in xp en vista ook niet !00%, zou weleens een echt goeie uitleg erover willen. Volgens mij noemt Win gewoon alles pagefile, als het gewoon memory is dat geschreven KAN worden naar de swapfile. Dus pagefile en gebruik van fysieke swapfile is niet hetzelfde IMO. Drivers in pagefile betekent dat ze ernaar geschreven kunnen worden mocht het moeten. Driver not in pagefile zijn die drivers die Win nooit zal toestaan om naar de swapfile geschreven te worden (videodrivers?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Enkele posts hiervoor kwam ik erachter dat vista volledig de controle opzich neemt betreft het wel aan/uit zetten van enkele effecten zoals aero glass. Dus voldoet je computer niet precies aan de vista eisen dan heb je geen glass effecten. Gezien ik 512MB geheugen tekort kom om te voldoen aan de 1GB eisen ben ik opzoek gegaan naar een oplossing en heb het volgende gevonden.

Aero fix :
1 / Ensure that you have the following registry value set to :

HKCU\Software\Microsoft\Windows\DWM\Composition set to 1 (32-bit DWORD)
HKCU\Software\Microsoft\Windows\DWM\CompositionPolicy set to 2 (32-bit DWORD)

2/ Restart DWM by opening a command prompt with administrative privileges :
- Type 'net stop uxsms'
- Then 'net start uxsms'

Beta 2, RC1 and RC1 5728.

Maakt vista net even wat completer en zal mensen die dit lezen een uren plan google zoektocht besparen :)

[ Voor 31% gewijzigd door aex351 op 13-10-2006 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
dat is nieuw voor me, dat aero deed het bij mij helemaal met 512mb (heb er inmiddels 1.5Gb van gemaakt). Volgens mij wil Vista vooral dat je Dx9 kaartje hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aex351 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 01:19:Dus voldoet je computer niet precies aan de vista eisen dan heb je geen glass effecten. Gezien ik 512MB geheugen tekort kom om te voldoen aan de 1GB eisen ben ik opzoek gegaan naar een oplossing en heb het volgende gevonden.
Gebruikers met slechts 512 MB geheugen kunnen handmatig Aero aan zetten. Dit hebben ze er post-RC2 ingegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
RC2 is inderdaad een enorme verbetering. Ik doe nu langer met de batterij dan onder XP. Het is heel mooi dat bijv. glass automatisch uitgezet wordt. Overall, ben ik nu echt heel tevreden. WMDC werkt prima. iTunes en iPod doen het goed. Ik kan eindelijk myReact zien in IE. Eigenlijk werkt alles prima. Zelfs het switchen tussen de resolutie, voor en na het docken. Ik heb verder geen enkele driver of iets moeten installeren, alles gaat automatisch en het installeren gaat ook nog eens hartstikke snel _/-\o_

Het is alleen jammer dat ik het niet voor elkaar krijg, om één gebruiker automatisch aan te laten melden. Verder is ook hibernate een stuk langzamer dan onder XP. En aangezien opstarten veel sneller gaat dan onder XP, is het verschil vrijwel verwaarloosbaar.Ohja, en ik heb de koptelefoon bug. Ik kan alleen via laptopspeakers luisteren, de 3,5 mm plug in notebook en dock doen 't niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Hoedje op 13-10-2006 11:06 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Je kunt dat automatisch aanmelden proberen via control userpasswords2. Dan het vinkje uitzetten en username/password invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die wat technisch informatie willen over de irritante security popups moeten dit filmje op channel9 eens bekijken (iets over de helft). Ik heb er weer erg veel van geleerd.

http://channel9.msdn.com/showpost.aspx?postid=244592

Gaat over de Windows (Vista) Shell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindlessEcho
Alex schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:07:
Je kunt dat automatisch aanmelden proberen via control userpasswords2. Dan het vinkje uitzetten en username/password invullen.
En hoe doe je dat precies heb hetzelfde probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Voer uit: control userpasswords2
Zeg Continue tegen de UAC

Zet het vinkje bij 'Users must enter a user name and password to use this computer' uit
Klik op OK. Vul de gewenste username en twee keer het password in. Klik OK. En als het goed is ben je klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:42
anandus schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 18:41:
[...]
* anandus gebruikt gewoon de k-lite codec pack :)
(welke overigens prima installeert :) )
Ik heb nu ook die K-Lite codec pack geinstalleerd, maar nog steeds zwart scherm met bsplayer :/ Met VLC media player heb ik wel gewoon beeld, maar ik wil met BS-player mijn films kunnen afspelen. Geluid speelt ie wel af

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindlessEcho
Alex schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:50:

Zet het vinkje bij 'Users must enter a user name and password to use this computer' uit
Klik op OK. Vul de gewenste username en twee keer het password in. Klik OK. En als het goed is ben je klaar
Oke en voer uit staat waar?

*damn ik ben een noob*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Alex schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:50:

Thnx _/-\o_
MindlessEcho schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:10:
[...]

Oke en voer uit staat waar?

*damn ik ben een noob*
Gewoon op de start knop op het toetsenbord tikken en dan kun je de rest intypen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindlessEcho
Hoedje schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:29:
[...]

Thnx _/-\o_

[...]

Gewoon op de start knop op het toetsenbord tikken en dan kun je de rest intypen.
Hmm hij vindt niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windowstoets + R ? --> dan typen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Oeps ... foute reply .. :o

[ Voor 90% gewijzigd door Tranzy op 13-10-2006 14:57 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het switchen tussen Windows vista en spellen gaat ook heel snel bij de rc2, verder is het geheugen gebruik te hoog.

ik heb wel het gevoel als het geheugengebruik gefixt is dat spellen veel sneller draaien onder vista dan onder xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
Ik heb nog iets gevonden wat ik niet ben tegengekomen bij WinXP

Als je in device manager naar je harddisks gaat en dan kijkt bij de properties kan je bij policies 2 dingen aanvinken: Write caching on disk (die kende ik al), maar nu ook Enable Advanced Performance...

Weet iemand wat dit precies is, en of het echt zo onveilig is om dat aan te vinken (ik heb het nu aan :)). Google bood niet veel soelaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows Vista komt op 5 december uit!!!!!

http://news.zdnet.co.uk/s...,39020384,39284078,00.htm

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2006 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoF
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-08 19:12
Heb net RC2 geinstalleerd -wat later dan normaal, kon mn compu even niet missen- en ik ben ERG tevreden. Vanaf beta1 heb ik volgens mij elke build op mn compu gehad, en deze sprong is toch wel weer noemenswaardig. Ook al is de performance-upgrade niet zo groot als beta2->RC1, deze voelt toch wel erg 'smooth' aan! :9

Met de compatibility list v Wiki brand ik mn vingers ook niet meer zo snel aan programma's die niet werken, dus tot nu toe gaat alles goed.. op het vreemde gegeven dat surround sound hier niet meer werkt met de nwe SB driver (Audigy 2 hier), en op de vorige builds wel :?

Ik raad iedereen aan -die de mogelijkheid heeft- om up te graden als je nog op een oudere build draait!

Owja; hoe heet dat mooie (nieuwe?) progje om te syncen met (bv) je PDA? Ik ken het oude MS progje (ben even de naam kwijt) maar ik wil het nieuwe progje toch eigenlijk wel graag proberen!! :9~ Het zit blijkbaar geintegreerd? kan iemand dit bevestigen? (als in: ik zie wel een sync center oid, maar was er niet een apart progje wat je ook nog kon installeren?)

[ Voor 7% gewijzigd door SnoF op 13-10-2006 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zowat alles werkt, op mijn WLAN kaartje na. De XP drivers willen wel installeren, Wireless netwerken worden ook gedetecteerd, enkel kan ik geen connectie krijgen met mijn WLAN router. Een ander USB WLAN kaartje (bijgeleverd bij KPN IPB), werkt wel prima en maakt zonder problemen connectie.

Leuk in Vista is overigens dat de netwerken zonder SSID ook worden weergegeven (wel als Unnamed network).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Hmm, in RC1 werkte Aero nog wel, maar met RC2 krijg ik het niet meer aan de praat!! :(

Ik heb intussen niets aan mijn hardware veranderd.... Videokaart is overigens een Geforce 7600GS met de nVidia drivers! :)

Iemand die weet wat ik er aan kan doen dat het wel werkt?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:01
Jassy schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 16:12:
Hmm, in RC1 werkte Aero nog wel, maar met RC2 krijg ik het niet meer aan de praat!! :(

Ik heb intussen niets aan mijn hardware veranderd.... Videokaart is overigens een Geforce 7600GS met de nVidia drivers! :)

Iemand die weet wat ik er aan kan doen dat het wel werkt?
Kijkt enkele posts naar boven en ziet dit staan:

Aero fix :
1 / Ensure that you have the following registry value set to :

HKCU\Software\Microsoft\Windows\DWM\Composition set to 1 (32-bit DWORD)
HKCU\Software\Microsoft\Windows\DWM\CompositionPolicy set to 2 (32-bit DWORD)

2/ Restart DWM by opening a command prompt with administrative privileges :
- Type 'net stop uxsms'
- Then 'net start uxsms'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Kijk aan Roy, bedankt!! :)

Over RC2 zelf:

Het voelt allemaal heel erg 'final' aan. Je kan merken dat de meeste fouten eruit zijn en dat het allemaal een heel stuk vlotter loopt! :)

In mijn optiek een van de beste Vista versies tot nu toe! :)

[ Voor 81% gewijzigd door Jassy op 13-10-2006 16:38 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 16:27
Ik heb Windows Vista RC2 nu ook geinstalleerd en het draaid op mijn eigen PC echt super! Twee weken terug had ik RC1 geinstalleerd op mijn laptop maar dat draaide toch beduidend minder. 1 GB geheugen is dan toch echt wel het minimum voor Vista.

Na de installatie herkende hij niet direct al mijn hardware. Toch viel me op dat als je Vista online naar drivers laat zoeken het installeren echt een fluitje van een cent is. Eigenlijk wordt alles je ontnomen omdat het geautomatiseerd is. Ineens is de juiste driver geinstalleerd en kan je direct muziek luisteren. ;)

Ik ben heel tevreden over deze versie. Alles draaid soepel op mijn AMD Athlon64 3000+ met 1GB werkgeheugen en ATI Radeon 9600pro. Ik heb Vista op een aparte harde schijf geinstalleerd.

Op het moment is het zelfs zo dat ik niet wil afsluiten om te bootten naar XP. Ik vraag me af of dat zo blijft.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie bij de RC2 gebruikers nog behoorlijk wat problemen terugkomen. Hopelijk is dit beter in de final.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 15:42
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 16:56:
Ik zie bij de RC2 gebruikers nog behoorlijk wat problemen terugkomen. Hopelijk is dit beter in de final.
Ik denk dat dit meer aan de drivers ligt dan aan Vista zelf..

Dus kom op, ATi.. RC2 is al een week uit en nog geen driver ervoor :(

Ondertussen zit ik lekker CSS & Zero hour te spelen met texture corruption :S

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

nieuws: Microsoft haalt bakzeil: Vista wordt aangepast

:(

Geen Firewall dus
Geen Anti-spyware

Nou ja, dan kan dat wel weer apart geinstalleerd worden, maar dat kan ik mooi weer bij mijn ouders gaan doen :(

[ Voor 28% gewijzigd door PWM op 13-10-2006 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
PWM schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 17:56:
nieuws: Microsoft haalt bakzeil: Vista wordt aangepast

Nou ja, dan kan dat wel weer apart geinstalleerd worden, maar dat kan ik mooi weer bij mijn ouders gaan doen :(
Mij lijkt het dat je bij de installatie gewoon kunt kiezen of je de beveiligingskit wil installeren ja of nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het artikel werd even geleden weggehaald, omdat:
Het bericht dat de consumenteneditie van Vista al op 5 december in de winkel zou liggen, werd door Microsoft-woordvoerder Tom Brookes categorisch ontkend: 'Dat is niet waar. Ik gok dat ze de RTM-datum en de releasedatum doorelkaar hebben gehaald. Consumenten mogen uitgaan van een release in januari.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 07:46
Ik heb nu ook al allerlei beta's getest en ik merk idd dat RC2 erg fijn werkt. En dat op een AMD 2800+ ( @ 3200+ ;) ) met 'maar' 1GB geheugen.
Enige probleem wat ik nu nog heb is dat ik mijn nforce2 digitale uitgang niet op 5.1 kan krijgen. Hij ziet de spdif aansluiting als audio ingang... Iemand wel zijn nforce2 audio aan de praat?

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 16:27
Ritchie schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 18:29:
Ik heb nu ook al allerlei beta's getest en ik merk idd dat RC2 erg fijn werkt. En dat op een AMD 2800+ ( @ 3200+ ;) ) met 'maar' 1GB geheugen.
Enige probleem wat ik nu nog heb is dat ik mijn nforce2 digitale uitgang niet op 5.1 kan krijgen. Hij ziet de spdif aansluiting als audio ingang... Iemand wel zijn nforce2 audio aan de praat?
Ik heb mijn nforce 3 audio wel aan de praat gekregen. Hij herkende hem in eerste instantie niet, maar toch weten op te lossen door naar drivers te laten zoeken. :)

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcK0
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-12-2024
heeft iemand world of warcraft werkend gekregen op de vista rc2 x64?

steeds als ik WoW opstart en ik klik op enter world en als tie klaar is met laden krijg ik een blue screen?

weet iemand een oplossing hier voor, ik wil WoW spelen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Laatst online: 09:21
Ik heb zelf nog niet Windows Vista gebruikt. Maar het lijkt me dat je enkel drivers moet installeren als je de RAID controller gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
St@m schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 21:37:
[...]

Ehm.. als je schijf wordt herkend hoef je toch niet extra drivers te installeren? Probeer eens gewoon te installeren dan op die raptor.
volgens mij is die teleurgesteld dat die geen drivertje hoeft toe te voegen. Is toch zo leuk een drivertje installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nou nou wat goed leesvoer. Thurrot zegt niet wat er gebeurt als je telefonisch moet reactiveren en uitlegt dat je voor de 3e keer een nieuw mobo heb gekocht omdat je hardwareontwikkeling zo hard gaat. Heb je 300 of meer euro betaalt voor je Retail dan heb je nog steeds kans dat ze zeggen : ja maar meneer U mag maar 1 keer een mobo vervangen met een Retail. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Sjah schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 23:39:
Nou nou wat goed leesvoer. Thurrot zegt niet wat er gebeurt als je telefonisch moet reactiveren en uitlegt dat je voor de 3e keer een nieuw mobo heb gekocht omdat je hardwareontwikkeling zo hard gaat. Heb je 300 of meer euro betaalt voor je Retail dan heb je nog steeds kans dat ze zeggen : ja maar meneer U mag maar 1 keer een mobo vervangen met een Retail. |:(
Dan klopt dat dus gewoon niet.

Gewoon vragen om doorverbonden te worden naar 1 lijn hoger.

Eerste lijns support zijn oproepkrachten die de standaard vragen beantwoorden. Snappen die het niet, dan 1 lijn ophogen (zelf vragen), en meestal is er daarna nog een lijn.

Doodnormaal in de US, waar bijna alle bedrijven zo werken.

Wat overigens niet wegneemt dat de eerste lijn het ook zou moeten begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Volgens mij klopt het wel, er staat dat je 1 keer naar een andere pc mag verhuizen (en bekend is dat Ms een nieuw mobo snel als een andere pc ziet). Overigens verwacht ik dat die 1e of anders 2e lijns helpdesk coulant zal zijn, je bent een eerlijk koper die een fors bedrag heeft neergeteld, maar ik zou liever zekerheid van tevoren hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcK0
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-12-2024
EcK0 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 21:39:
heeft iemand world of warcraft werkend gekregen op de vista rc2 x64?

steeds als ik WoW opstart en ik klik op enter world en als tie klaar is met laden krijg ik een blue screen?

weet iemand een oplossing hier voor, ik wil WoW spelen. :(
laat maar ik heb het al opgelost bleek dat de nvidia netwerkkaart drivers voor problemen zorgde.

ik heb het nu aangesloten op de realtek netwerkkaart ik kan weer WoW spelen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Ik ben sinds vandaag om naar Vista. Héérlijk besturingssysteem zeg! Ik moet de mensen van Microsoft echt een hele dikke pluim geven. Vrijwel alles werkt naar behoren :)

Twee vraagjes:
  • Wie heeft er thumbnails van avi-filmpjes (divx/xvid) werkend? Ik heb DivX geinstalleerd, meer niet, ze spelen mooi af in WMP11, maar geen thumbnails.
  • Zijn er al easter eggs gevonden? :+
Als ik net even iets meer ervaring heb, zal ik mn lijstje met positieve punten en negatieve punten posten. O, wat heb ik zin in de overstap naar Vista! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

DRvDijk schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 04:26:
Ik ben sinds vandaag om naar Vista. Héérlijk besturingssysteem zeg! Ik moet de mensen van Microsoft echt een hele dikke pluim geven. Vrijwel alles werkt naar behoren :)

Twee vraagjes:
  • Wie heeft er thumbnails van avi-filmpjes (divx/xvid) werkend? Ik heb DivX geinstalleerd, meer niet, ze spelen mooi af in WMP11, maar geen thumbnails.
  • Zijn er al easter eggs gevonden? :+
Als ik net even iets meer ervaring heb, zal ik mn lijstje met positieve punten en negatieve punten posten. O, wat heb ik zin in de overstap naar Vista! :9
Volgens mij komen er nooit meer Easter Eggs in Windows :)

Windows XP had er ook 0,0. Het enige was een cheat in Solitaire, maar dat is geen Egg te noemen.

Easter Eggs zijn gewoon niet handig in een OS. Het kost tijd, ruimte, heeft het risico op vervelende bijwerkerkingen en komt niet proffesioneel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:33

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik wilde nu net mijn build 5600 updaten naar de RC2 maar hij wil mijn key niet valideren. Ik heb mijn officiele key van MS voor Beta 2 gebruikt om RC1 te activeren (draait dus als Ultimate) maar waarom werkt deze key niet voor RC2?

Ik ben bang als ik geen key invul, dat hij naar een basic versie teruggaat, en ik wil wel de ultimate proberen.

Iemand een idee? Kan je bij MS een nieuwe key aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindlessEcho
superduper schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:40:
Ik wilde nu net mijn build 5600 updaten naar de RC2 maar hij wil mijn key niet valideren. Ik heb een officiele key van MS voor Beta 2 gebruikt om RC1 te activeren (draait dus als Ultimate) maar waarom werkt deze key niet voor RC2?

Ik ben bang als ik geen key invul, dat hij naar een basic versie teruggaat, en ik wil wel de ultimate proberen.

Iemand een idee? Kan je bij MS een nieuwe key aanvragen?
Ik had hetzelfde probleem dus had ik maar een pruduct key van iemand gejat maar die doet het maar voor 3 dagen... Wil ik telefonisch activeren lukt het niet

Dus ik kan nou niks meer doen geen aero helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
Huh...

je kan nog steeds gewoon een RC1 key aanvragen bij MS hoor en die werkt gewoon in RC2, gister nog gedaan. En gewoon de Ultimate hoor.

Iemand al een idee wat het antwoord is op mijn vorige vraag?:
Ik heb nog iets gevonden wat ik niet ben tegengekomen bij WinXP

Als je in device manager naar je harddisks gaat en dan kijkt bij de properties kan je bij policies 2 dingen aanvinken: Write caching on disk (die kende ik al), maar nu ook Enable Advanced Performance...

Weet iemand wat dit precies is, en of het echt zo onveilig is om dat aan te vinken (ik heb het nu aan :)). Google bood niet veel soelaas.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Windows Vista RC1 is nu nog vrijelijk beschikbaar op deze lokatie kan je beginnen met het aanvragen van een key om daarna de ISO te downloaden. Nieuwere versies zijn niet (meer) publiekelijk beschikbaar.

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 4) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.