[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 5]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.556 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al ervaring met wat vista doet als je je telefoon k750i op aan sluit werkt het dan of ??

vraag maar even straks gaat die me fat schijf formateeren :P vertrouw windows daar niet in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:53:
Als ik de Optie Sidebar always on Top aanzet, wordt mijn Sidebar gewoon zwart. Het Glass effect is dan dus verdwenen. Hebben jullie dit ook? Of mis ik iets?
Volgens mij hoort dat zo :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Balen, ziet er wel erg donker uit. Ook het Alt-Tab venster is dan opeens zwart.

Mmm, dat was blijkbaar een eenmalig bugje. Alt-Tab is nu weer glass, maar Sidebar heel donkerzwart :(

[ Voor 19% gewijzigd door PWM op 10-10-2006 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

AW_Bos schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:52:
Volgens mij hebben ze RC2 offline getrokken? Alle downloadlinks naar RC2 linken weer naar RC1...

Dat las ik ergens op het Tech forum van MS...
Ja ik was hem van het weekend nog aan het downloaden bij m'n vriendin. Maar alles wordt nu doorgelinked naar http://www.microsoft.com/windowsvista/ waar alleen de RC1 staat.

Iemand enig idee waar de RC2 nu nog te downloaden is?

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Osdorp-Dude schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:04:

Iemand enig idee waar de RC2 nu nog te downloaden is?
Volgens mij wilden ze hem 100.000 keer verspreiden. Misschien hebben ze dat nu gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Martinspire

Awesomeness

Ik merk dat ik dus echte performance issues heb. Ik heb diverse spellen er nu op gezet maar heb echt heel weinig fps. In Scarface kan ik geen reet zien omdat ik allemaal grijze vlakken zie en 90% van de textures vallen weg.
In company of heroes gaat het met RC2 nu wel wat beter, maar nog steeds erg veel haperingen en het gaat gewoon niet vloeiend. En dat terwijl ik nog niets heb veranderd aan de settings van de game. (default resolutie, en bijna geen opties aan).
Ook fifa 2007 gaat traag en zo kan ik nog wel even verder gaan.
Iemand een idee van wat er aan de hand kan zijn? Drivers heb ik al enkele malen proberen opnieuw te installeren maar dat helpt geen fuck.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:31
PWM schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:06:
[...]

Volgens mij wilden ze hem 100.000 keer verspreiden. Misschien hebben ze dat nu gehaald?
Dat denk ik wle. Ben blij dat ik hem heb. Ik snap alleen de gedachte erachter niet. RC 2 is toch beter dan RC 1. Dus waarom zou je redelijke basisgebruikers alleen de RC 1 laten gebruiken. Je kunt ze toch beter de RC 2 laten gebruiken, dan wordt daar op grote schaal aan 'bugs vinden' gedaan ;) dat is toch alleen maar beter voor Vista lijkt me.

Maargoed, er zal wel een logica achter zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

koentjuh schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:47:
[...]

Dat denk ik wle. Ben blij dat ik hem heb. Ik snap alleen de gedachte erachter niet. RC 2 is toch beter dan RC 1. Dus waarom zou je redelijke basisgebruikers alleen de RC 1 laten gebruiken. Je kunt ze toch beter de RC 2 laten gebruiken, dan wordt daar op grote schaal aan 'bugs vinden' gedaan ;) dat is toch alleen maar beter voor Vista lijkt me.

MS bang dat er te véél bugs worden gemeld? >:)

Of ze zijn bang dat teveel lui rc2 na de verloopdatum draaiende weten te houden...

ach.... heb em toch al gedownload, nu nog wachten op nieuwe pc voor het uitproberen

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 10-10-2006 16:10 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:53
Dark schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:00:
Tja 5744 werkt aardig goed op mijn pc, de schone install liep gladjes, enkel de philips webcam niet herkend.
Ja heb ik ook last van met een ToUcam Pro II. Deze cam is al van de markt af, maar toch denk ik dat je drivers mag verwachten begind volgend jaar.

Verder herkend Vista mijn ForceFeedback 2 uiteraard wel, maar de drivers nodig voor het Force-effect zijn er niet bij, mag hopen dat die er komen, maar vrees van niet, Sidewinder is er al een tijdje uit bij Ms (aan de andere kant: Vista moest toch het ultieme gaming-OS worden?).
Worden deze 2 apparaten bij mij uiteindelijk niet ondersteund, dan is Vista no-go voor mij, daar waren ze te duur voor om weg te pleuren.

[ Voor 9% gewijzigd door Sjah op 10-10-2006 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

koentjuh schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:47:
[...]
In de RC1 build zit nog Beta/Debug code, die er voor zorgt dat er meer info naar MS gaat, in geval van een crash. Dit betekend (iets) performance verlies omdat jouw stappen bijgehouden moeten worden.

De RC2 versie is volgens mi hiervan ontdaan. Ze willen natuurlijk wel weten of het gelukt is (vandaar 100.000 testers), maar vinden het ook belangrijk dat ze nu goede Error Reporting binnen krijgen, en daar zorgen de 1.000.000+ RC1 gebruikers voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
nu een paar dagen met rc2 aan het spelen, ik heb een paar beta's overgeslagen en het verschil is te merken. (allen 64bit)

Installatie gaat vlot, mijn raid word nu herkend zonder eerst moeilijk te doen met diskettes.
Standaard doet meer hardware. alleen mijn linksys wireless pci moest via een omweg aan de praat geholpen worden.

Mijn sounblaster krijg ik niet aan de praat (sb0220, volgens de creative site bestaat die niet) waar dat in de februari beta met wat geknutsel nog wel lukte, geloof dat er een nieuwe geluidskaart in zal moeten wil ik geluid hebben op mijn pc boxen. De Ac'97 driver installeerde wel (waarom die niet ingebakken zit?) dus kan altijd nog mijn stereo aan zetten.

Verder loopt vista goed, nog lang niet zo vlot als winxp, maar daar heb ik alle eye candy uitstaan, iets wat ik met Vista niet wil gaan doen. Office 2007 draait ook als een zonnetje waar de vorige office 12 beta mijn complete vista liet crashen.

af en toe mis ik wel een knop, ergens bij bureaublad instellingen heb je wel een ok knop maar geen apply knop, beetje irritant.

Ook doet GTA san Andreas het niet, minder belangrijk, neem aan dat een driver issue is en opgelost gaat worden

Grootste iritatie in vorige beta's was het steeds admin wachtwoorden in moeten geven, dat hoeft niet meer en ook het veelvuldig moeten klikken voor toestemming is ook verminderd. (al blijft het belachelijk dat ik toestemming moet geven als ik computer beheer wil openen)

Alleen zit er op marktplaats iets wat wil installeren, krijg daar de melding of ik toestemming wil geven om iets te installeren, uiteraard doe ik dit niet maar dan blijft bij elke door klik die melding terug komen, dan is een "nee, nooit toestemming verlenen aan deze site" wel zo makkelijke en een gedetailleerdere meldig ook.

Het duurde wel even voor vista wat vlooter werd, de overbodige service uitzetten werkt, met name search uit zetten werkt positief (ik heb dat stomme search niet nodig, gewoon weten waar je spullen opslaat en een goede naamgeving gebruiken, de enkele keer dat ik search gebruik wacht ik wel wat langer)

Verder eigenlijk alleen maar positief, de dingen die ik wel doen werken, ik geloof dat ik alvast over ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 18:40:
[...]

In de RC1 build zit nog Beta/Debug code, die er voor zorgt dat er meer info naar MS gaat, in geval van een crash. Dit betekend (iets) performance verlies omdat jouw stappen bijgehouden moeten worden.

De RC2 versie is volgens mi hiervan ontdaan. Ze willen natuurlijk wel weten of het gelukt is (vandaar 100.000 testers), maar vinden het ook belangrijk dat ze nu goede Error Reporting binnen krijgen, en daar zorgen de 1.000.000+ RC1 gebruikers voor.
Zeer nuttige info ;)

Vandaar die performanceboost, maar zou een totale uitsluiting van debugcode niet fataal kunnen worden?
(al blijft het belachelijk dat ik toestemming moet geven als ik computer beheer wil openen)
Al blijft het belachelijk dat ook derden zoals hackers zonder toestemming bij jouw beheer kunnen O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2006 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

PWM schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 18:40:
[...]

Nee, ik RC2 zit ook nog Beta/Debug code. Pas in de RTM zal alle Beta en Debug code er uit zijn.
Waar je wel rekening mee moet houden, is dat ze bij Microsoft allemaal aan één onderdeel werken. Het kan dat Y nog niet klaar was met X, waardoor X nog niet in de RC kon komen, maar wel een vroegere beta versie. A kan al klaar zijn met B, waardoor B wel in de RC kon komen.
Vandaar dat er nog wel wat verbeteringen in RTM merkbaar zullen zijn.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:19:
[...]
Al blijft het belachelijk dat ook derden zoals hackers zonder toestemming bij jouw beheer kunnen O-)
Zwak argument, feit blijft dat het huidige UAC eigenlijk een fundamenteel verkeerde richting is. Hier zijn ook alle security experts het roerend over eens.

Het zal zeker bijdrage aan preventie, maar is nog steeds inferieur aan de security van andere operating systems. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 22:04

CodeIT

Code IT

Vandaag is OneCare Beta 1.5 online gekomen. Dit is de microsoft oplossing tegen virussen, spyware en een nieuwe firewall.
Het intergreert hier goed met Vista RC2. Er zit ook een optimalisatie tool in (defraggen, scannen etc).
Meer info en download: http://ideas.live.com/pro...e6-4d28-9219-5d7207d94d45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

CodeIT schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:37:
Vandaag is OneCare Beta 1.5 online gekomen. Dit is de microsoft oplossing tegen virussen, spyware en een nieuwe firewall.
Het intergreert hier goed met Vista RC2. Er zit ook een optimalisatie tool in (defraggen, scannen etc).
Meer info en download: http://ideas.live.com/pro...e6-4d28-9219-5d7207d94d45
Kleine correctie, eergisteren was OneCare 1.5 Beta al uit :)
Maar toch zou ik dit niet draaien, de Microsoft firewall is meestal niet geweldig, en mist veel features die een degelijke firewall wel heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door Phyxion op 10-10-2006 20:17 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 22:37
FnF schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:16:
[...]

Maar toch zou ik dit niet draaien, de Microsoft firewall is meestal niet geweldig, en mist veel features die een degelijke firewall wel heeft.
onderbouw je statement is met argumentatie, bronnen en ervaringen aub..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

FnF schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:16:
[...]

Inderdaad, onderbouw dit eens. Het is veel makkelijker in te stellen dan de built in firewall. Dit voor zowel de gewone als de gevorderde gebruiker.
Je kan per programma/port/protocol instellen of deze geblockt moet worden of niet. Bij elk nieuw programma dat netwerkfunctionaliteit nodig heeft wordt het netjes gevraagd.
Vpn opzetten? Even een wizard door en de benodigde poorten staan open.

Een puntje van kritiek. Standaard wordt bijvoorbeeld Remote Desktop Connection geblocked terwijl ik dit na de installatie van Vista wel had aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:34:
Zwak argument, feit blijft dat het huidige UAC eigenlijk een fundamenteel verkeerde richting is. Hier zijn ook alle security experts het roerend over eens.

Het zal zeker bijdrage aan preventie, maar is nog steeds inferieur aan de security van andere operating systems. :)
Dat zal je toch eens moeten uitleggen hoor?

Het security model van Windows 'an sich' is heel weinig mis mee - ook al in XP en 2000, je opmerking dat het 'inferieur' is vind ik dan ook heel raar? Wordt eens concreter en leg ons eens uit waarom "andere Operating Systems" superieur zijn aan Windows' oplossing? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Wat is het voordeel van Onecare op mijn Vista PC?

Er zit een Firewall op
Er zit een Automatische defrag functie op
En ik heb Windows Defender standaard

Verder heb ik zelf een Virusscanner staan.

Heeft het dan nog wel zin? En los van die Virusscanner zitten er toch al veel opties in Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

PWM schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:10:

Er zit een Firewall op

Heeft het dan nog wel zin? En los van die Virusscanner zitten er toch al veel opties in Vista?
Het voordeel vind ik dat het alles in één is. Je ziet alles wat met Security te maken heeft in één scherm:
Afbeeldingslocatie: http://www.winsupersite.com/images/showcase/onecare_15_11.jpg
Meer screenshots: http://www.winsupersite.c.../winvista_wloc15_beta.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
owja ff melden aangezien veel mensen hier probs hebben met hun cam hij installeerde gewoon netjes mijn creative Webcam NX of Go Plus (twijfel ff welke van de twee het is)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

CodeIT schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:19:
[...]

Het voordeel vind ik dat het alles in één is. Je ziet alles wat met Security te maken heeft in één scherm:
[afbeelding]
Meer screenshots: http://www.winsupersite.c.../winvista_wloc15_beta.asp
Ok, ziet er netjes uit.

Vervangt hij gewoon wat ik al heb, of krijg ik dan dingen (zoals auto defrag) dubbel?

mmm, bummer:

Step 1: Remove any other antivirus or firewall products from your PC.

Ik heb een zakelijke laptop, met een verplichte Virusscanner.

[ Voor 13% gewijzigd door PWM op 10-10-2006 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 23:13
PWM schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:10:

Er zit een Firewall op

Had de beta van onecare gedownload en geinstalleerd. Het enige wat hij toevoegd is meer bloat en meer irritante popups.
Heb hem ook snel weer verwijderd.

Voor XP is het misschien wel een toevoeging.
Alhoewel: installeer op xp een spyware programma, een virusscanner en een antispyware programma en je hebt hetzelfde.
Onecare werkt, net als die norton zooi, op basis van betaalde subscriptions. Ben ik ook geen voorstander van. Sterker nog: kan niet een een subscription aanvragen want ik heb geen credit card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
WINDOWS UPDATE REGISTRY HACK: Hardware drivers can be updated and installed from Windows Update, but many of them are hidden. By using the next registry hack, you can gain availability to hidden device drivers for many device (including Windows Mobile Device Center): In Regedit, add the key "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WHOS", and recheck for updates in Windows Update. You will now see the hidden driver updates, however, note that these are BETA drivers and are not supported by neither MS nor hardware vendors!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

heb xp vervangen met vista, vind hem hier zeer stabiel dus vind wel prima zo :) sowiezo met een acronis backupje kan ik binnen 10min terug naar mijn xp

alleen baal ik ontiegelijk dat strokeit niet meer werkt, ik ben nu constant streepjes aan het trekken op mijn scherm grrr. alleen vanwege dit ga ik misschien terug naar xp :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:33:
WINDOWS UPDATE REGISTRY HACK: Hardware drivers can be updated and installed from Windows Update, but many of them are hidden. By using the next registry hack, you can gain availability to hidden device drivers for many device (including Windows Mobile Device Center): In Regedit, add the key "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WHOS", and recheck for updates in Windows Update. You will now see the hidden driver updates, however, note that these are BETA drivers and are not supported by neither MS nor hardware vendors!
Deze key heb ik al? (RC2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
oh, heb het ook maar uit een nieuwsgroep, leek me wel aardig om te pasten. Mmm, heb rc2 eral af gekickt, kan 't niet checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 18:22
Ik niet (RC2)...toegevoegd, maar er verandert niets?! :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Nou heb nu ook RC2 erop staan (64 bits versie) en deze wou wel mooi installeren (RC1 hier niet). :)

Alles werkt nu goed, geluid ook maar dan moet ik wel telkens via F8 opstarten aangezien ik een Audigy 2 ZS heb en de drivers daarvoor niet ondersteund worden, jammer maargoed.

Zelfs spellen spelen gaat aardig. GTA SA werkt goed, GTR2 werkt mooit hier dat viel me nog erg mee. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Laatst online: 09-09 16:31

doc

Hier wel problemen met RC2. Installatie rechstreeks vanaf DVD land in een 16 kleuren scherm en daar blijft hij hangen. Installatie vanuit XP geeft ook dat 16 kleuren scherm maar dan gaat hij door. Tijdens de installatie vind hij ergens blijkbaar toch dat ik een betere kaart heb en wordt keurig de nvidia driver geladen. Oudere rc's of beta's nog niet geprobeerd, heb deze pc pas net. Maar als de installatie af is draait het prima, aero etc. Hoe meld je bugs aan?

p5w dh, e6600, 2gb, 7900gs

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Laatst online: 11-09 22:58

Priet

To boldly do what no one has..

Op de MSDN pagina The Windows Vista Developer Story: Application Compatibility Cookbook staan onder het kopje 'Compatibility Risks - Deprecated Components' een aantal onderdelen uit vorige versies van Windows die in Vista niet meer terugkeren.

Een daarvan is de Web Publishing Wizard. Deze gebruik ik erg vaak en baal als een stekker dat deze eruit wordt gehaald.

Is er in Vista een alternatief voorhanden :?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:23

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Gisteren m'n 32bits RC1 geupgrade naar RC2... RC1 was bij mij superstabiel, pc kon rustig een week aan blijven staan zonder enig probleem. Sinds ik RC2 erop heb staan is m'n pc al 2x op zo'n manier gecrashed dat 'ie z'n sata-controllers niet kan initialiseren na de reboot. De pc moet dan uit en aan om weer normaal te kunnen booten.
Helaas was ik te laat om RC2 zelf te kunnen downen en heb ik alleen de 32bits gekregen van een collega. Ik ga nog zoeken naar de 64bits om op m'n dual Opteron te testen. De 64bits RC1 draait daar wel ok maar bijv GTA SA gaat daar retetraag op...
Wat me wel is opgevallen is dat RC2 niet meer zeurt om drivers voor m'n X-Fi. Vanavond maar eens kijken of ik daar nu wel geluid uit kan persen.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moolie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-01-2023
Gennis schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 11:57:
Gister op mijn nieuwe PC Windows Vista 64-bit proberen te installeren, maar dit lukte niet.
Vista ging tijdens de setup vragen om een CD/DVD-driver (heb een nec 2500a btw), maar die kon ik niet vinden en stonden ook niet op de harddisk. Dus maar weer terug naar XP.

Hopelijk is dit gefixed bij de volgende build/release (RC2 ?).
Ik had hier met de 64-bits RC1 juist geen last van, maar met RC2 wel. Drivers zijn idd niet te vinden. Ik heb nog wel een firmware-update gedaan voor mijn NEC ND-2500A (naar versie 1.0A), maar dat heeft niet geholpen. Irritant hoor, misschien maar even een andere speler ergens vandaan halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Weet iemand of je ook de Windows Mail kan converteren naar Outlook Express ?

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Sjah schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:33:
Deze was vooral bedoeld voor het Mobility Center wat niet standaard in RC1 zat. Na het updaten van de key, kon je deze wel downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 22:05
Inmiddels heb ik RC2 ook draaiende. Qua snelheid is er vrij weinig veranderd vergeleken met RC1. Ze zijn beiden gewoon snel, maar lang niet zo snel als XP is op deze PC.
Wat ik nog steeds irritant vind is het feit dat de link "Windows Live Messenger Download" in het Start-menu blijft zitten, zelfs na het installeren van WLM. Daar mogen ze wat mij betreft wat aan doen voor de Final.
Waar ik me ook een beetje aan irriteer is het verwijderen van Windows onderdelen. In Windows XP kon je nog vrij specifiek aangeven welke Windows onderdelen je niet wilde hebben, in Vista kan je eigenlijk alleen groepen software verwijderen. Als je dan niet weet wat er allemaal in zo een groep hoort, wordt het moeilijk bepalen wat je moet uitschakelen om bepaalde onderdelen te verwijderen.

Een punt die uniek is aan RC2 bij mij: Aero bestaat niet meer... Het is er gewoon niet... Weg, ik kan het niet kiezen. In alle voorgaande releases kon ik het gewoon inschakelen, maar nu staat Windows aero niet eens meer in de lijst:

Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/3773/noaeroal2.png

Zijn er meer mensen met dit probleem, of is er iemand die er een oplossing voor heeft?

Verder moet ik zeggen dat Vista er op deze manier wel komt.. Ik denk dat als ik ga upgraden dat ik voor de Business versie ga. Ik hoef al die multimedia zooi niet: Windows DVD Maker, Windows Photo Gallery, blablabla... Ik gebruik mijn eigen software daar wel voor.

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet dan even het "systeem score test ding" draaien (winkey + pause/break -> Nieuwe score berekenen). Als je systeem dan Aero aankan komt hij gloof ik weer terug in het lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Laatst online: 11-09 22:05
Dat heeft jammergenoeg niet geholpen. Mijn score "Desktop Performance for Windows Aero" is 5,7 en ik neem aan dat die score hoog genoeg is om Aero te draaien? Op eerdere releases werkte het ook gewoon, met dezelfde score.

Ik heb ook de ATi Catalyst drivers voor RC1 geïnstalleerd, om te kijken of dat verschil maakt, maar dat doet het niet...

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:22
Ik draai sinds het uitkomen met Vista Beta 2 en ben vrij snel na het uitkomen van RC2 hierop overgegaan en het werkt een stuk sneller.
Alles werkt perfect, op mijn printer (HP 5550) en mijn scanner (Canon Lide30) na.
Office 2007 Beta2 TR, is een hele verandering, maar naar even wennen werkt deze toch een stuk beter.

Al met al kijk ik uit naar de lancering van deze pakketten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 22:56
Ik heb een raar probleem. Vista RC-2 werk eigenlijk wel perfect en super stabiel. Alleen af en toe valt spontaan de netwerkverbinding weg. De enige manier om dit op te lossen is m'n pc herstarten. Maar dit is natuurlijk een beetje irri..

Ik hoop dat iemand daar een oplossing voor heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
jw_b schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:32:
Ik heb een raar probleem. Vista RC-2 werk eigenlijk wel perfect en super stabiel. Alleen af en toe valt spontaan de netwerkverbinding weg. De enige manier om dit op te lossen is m'n pc herstarten. Maar dit is natuurlijk een beetje irri..

Ik hoop dat iemand daar een oplossing voor heeft...
bug report het naar Microsoft?

Want we weten niet welke netwerk kaart je hebt etc...
en wat je aan het doen bent.. (bittorrent of emule in de achtergrond mss?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 22:56
Ik was aan het leechen.. Maar met gewoon internetten of netwok shares gebeurt het ook. Het is zo'n standaard intergrated dingetje van een nForce 4. (gigabit)
Ik report het ook wel,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Laatst online: 06:48
meeeeeh >.> hij vond mooi alle drivers via de update maar Lineage 2 werkt niet meer en Nero Express ( well in de oude nero mode) en 700 Mb aan geheugen puur voor het OS is wel veel Oo laat staan dat die 500 Mb ervan in de pagefile zet :/ dus qua nieuwe tools en drivers etc is vista leuk maar zo lang sommige games en software niet meer zal werke ( zelfs met XP sp2 optie aan) is er nog genoeg te doen :P

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elevator schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:01:Dat zal je toch eens moeten uitleggen hoor?

Het security model van Windows 'an sich' is heel weinig mis mee - ook al in XP en 2000, je opmerking dat het 'inferieur' is vind ik dan ook heel raar? Wordt eens concreter en leg ons eens uit waarom "andere Operating Systems" superieur zijn aan Windows' oplossing? :)
UAC bestendigt het werken als administrator en ontmoedigt het gebruik van een beperkt account. ook is het totaal geen incentive (integendeel) voor programmeurs om het (inderdaad goed werkende) beveiligingsmodel te volgen, en vooral de spelletjes zullen dus nog steeds administrator only geprogrammeerd worden. maar met UAC dreigen nu ook de gewone programma's niet meer correct als beperkte gebruiker te functioneren. in de plaats daarvan gaan ze gewoon aanraden de uac-popups te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Bschnitz schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:45:
meeeeeh >.> hij vond mooi alle drivers via de update maar Lineage 2 werkt niet meer en Nero Express ( well in de oude nero mode) en 700 Mb aan geheugen puur voor het OS is wel veel Oo laat staan dat die 500 Mb ervan in de pagefile zet :/ dus qua nieuwe tools en drivers etc is vista leuk maar zo lang sommige games en software niet meer zal werke ( zelfs met XP sp2 optie aan) is er nog genoeg te doen :P
Ik kan niet echt veel van deze post maken, maar ik denk dat je bedoeld dat niet al jouw hardware en software werkt. Als je even terugleest is deze discussie er al geweest. Het betreft een "nieuw" OS en niet zomaar een update van XP. Fabrikanten van hard- en software zullen in sommige gevallen dus dingen aan moeten passen.

je post lijkt een beetje op die van Kouwes op Geenstijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 16:01:
UAC bestendigt het werken als administrator en ontmoedigt het gebruik van een beperkt account. ook is het totaal geen incentive (integendeel) voor programmeurs om het (inderdaad goed werkende) beveiligingsmodel te volgen, en vooral de spelletjes zullen dus nog steeds administrator only geprogrammeerd worden. maar met UAC dreigen nu ook de gewone programma's niet meer correct als beperkte gebruiker te functioneren. in de plaats daarvan gaan ze gewoon aanraden de uac-popups te bevestigen.
Dat kan ik toch echt niet met je eens zijn:

Oude situatie op Windows: Iedereen (stom, stom) werkte als admin en alle software werkte hoe ranzig en slecht gemaakt ook.

Nieuwe situatie op Windows: slechte en ranzige software zorgt voor hinderlijke popups als ze die opstarten.

Lijkt me dat de nieuwe situatie wel degelijk een stuk irritatie opwerkt bij de users en dat ze daarvoor bij de software makers gaan klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 10:43

St@m

@ Your Service

elevator schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 16:24:
[...]

Lijkt me dat de nieuwe situatie wel degelijk een stuk irritatie opwerkt bij de users en dat ze daarvoor bij de software makers gaan klagen.
Dat lijkt mij niet.. ik denk dat de mensen bij Microsoft gaan klagen..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://go.microsoft.com/?linkid=5609586

Deze week wordt Windows Vista Release Candidate 2 uitgebracht voor leden van TechNet Beta Central. Registreer u nu gratis en vrijblijvend voor dit programma om als eerste deze RC uit te proberen.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2006 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 16:01:
[...]

UAC bestendigt het werken als administrator en ontmoedigt het gebruik van een beperkt account.
Voor een deel waar, maar ondanks het feit dat het al langer bekent is dat werken onder een beperkt account veiliger is doet een heel groot deel van de gebruikers dit niet, zelfs goed geinformeerde gebruikers. UAC biedt een goede middenweg tussen werken onder beperkte of volledige rechten.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elevator schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 16:24:Dat kan ik toch echt niet met je eens zijn:

Oude situatie op Windows: Iedereen (stom, stom) werkte als admin en alle software werkte hoe ranzig en slecht gemaakt ook.

Nieuwe situatie op Windows: slechte en ranzige software zorgt voor hinderlijke popups als ze die opstarten.

je kan gelijk hebben, we zullen zien hoe het zich ontwikkelt.
iig ligt de initiële last van brakke programma's bij de gebruiker, en zal het aan hen zijn om te reageren bij de programmeurs.
als je dan nagaat hoeveel geld het kost om het programma aan te passen, terwijl ze kunnen doorverwijzen naar uac, zal de keuze snel gemaakt zijn vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Laatst online: 07:03

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ook geupgrade van 5728 naar 5744 x64. Upgrade duurde stuk langer dan schone install, maar alles werkt naar behoren (en was te lui om schone install te doen incl. alle apps ;) ) . Alleen m'n X-Micro 108 Mbps WLAN kaart werkt niet optimaal (Atheros 5211/5213 chipset). Ik heb hem nu geforceerd op een Atheros 5002 en dat werkt wel, echter alleen op 54 Mbps :(

Daarnaast nog problemen met m'n 6 jaar oude Primax Colorado 600p scanner. NT 4.0 drivers werkten altijd prima op 32 bits OS-en t/m XP en 2003 server, echter natuurlijk niet op x64 :( Dus daar moet ik nog wat op vinden...

Indruk: Zeer stabiel, erg snel, zelfs met brakke on-board SIS 761 videochip. Heb nu X2 4000+ met 2x 1GB PC 6400 DDR 2 met CL5 erin liggen en loopt super.

2 kleine probleempjes m.b.t. applicaties:
1. Mozilla Thunderbird 1.5.0.7 blijft vragen of ie zich als standaard mail client moet instellen
2. Dreamweaver 8.0: Updaten naar 8.02 kan niet i.v.m. incompatibele setup, daarnaast bewaart ie de gebruikersnaam + wachtwoorden voor de sites niet :(

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Werkt straks bv internet radio opnemen eigenlijk onder Vista? Ivm allerlei beveiligingsmaatregelen tegen kopieren? Ik gebruik nu Total Recorder 6 (betaald) om internet radio en via line van de radio in lame mp3 vbr formaat. De makers hebben al gesteld voorlopig geen Vista versie te gaan bouwen, dus ik ben bang dat het straks afgelopen is, of ik moet via een dual boot XP er naast gaan draaien, wat niet echt handuig is.

Is dat dan straks afgelopen met programma's die via een eigen driver het geluidskanaalaftappen voor verliesvrij opnemen?

------------
Windows Vista RC2 is op 6 oktober publiekelijk vrijgegeven. Op deze lokatie kan je beginnen met het aanvragen van een key en de ISO te downloaden. Nieuwere versies zijn nog steeds private en vragen om download locaties daarvan is niet toegestaan.
-----------
Beetje verwarrende tekst, er wordt gesuggereerd dat je RC2 kan downloaden via een key en iso. Maar dat betreft echter alleen de slechtere RC1, RC2 kun je op je buik schrijven. Zou netter zijn om dat ook te vermelden om onduidelijkheid te voorkomen. :)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
CodeIT schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 16:17:
[...]

Het betreft een "nieuw" OS en niet zomaar een update van XP. Fabrikanten van hard- en software zullen in sommige gevallen dus dingen aan moeten passen.

je post lijkt een beetje op die van Kouwes op Geenstijl
Dit is NIET waar. Vista is (bron: C't) niet vanaf de bodem herschreven en dus geen compleet nieuw OS. Er is heel veel code ongewijzigd hergebruikt uit Xp en windows 2000.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

ErikRo schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 17:41:
[...]

Dit is NIET waar. Vista is (bron: C't) niet vanaf de bodem herschreven en dus geen compleet nieuw OS. Er is heel veel code ongewijzigd hergebruikt uit Xp en windows 2000.
Vandaar de quotjes om nieuw inderdaad. Feit blijft wel dat er op het gebied van security (UAC, sandboxing etc.) veel dingen zijn herschreven. Ook het feit dat sommige drivers niet in kernel mode maar in user mode draaien is anders. Veel hard- en software is daar niet compatible mee. Dat bedoelde ik ermee te zeggen.
Er zit idd nog code in van een hele oude Windows (3.11 of 95?). Kijk maar eens naar de import font dialog.

[ Voor 12% gewijzigd door CodeIT op 11-10-2006 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CodeIT schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 18:17:
[...]

Vandaar de quotjes om nieuw inderdaad. Feit blijft wel dat er op het gebied van security (UAC, sandboxing etc.) veel dingen zijn herschreven. Ook het feit dat sommige drivers niet in kernel mode maar in user mode draaien is anders. Veel hard- en software is daar niet compatible mee. Dat bedoelde ik ermee te zeggen.
Het is natuurlijk ook stom om zomaar alles te gaan herschrijven terwijl je al een goede basis heb. Ik heb bij Vista iig wel het idee dat veel dingen die echt aangepakt moesten worden (security etc) wel goed herschreven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

ErikRo schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 17:41:
[...]

Het is wel een nieuw OS, en is ook opnieuw geschreven. Bij dat nieuwe schrijven zijn hele stukken inderdaad hergebruikt, omdat die gewoon goed waren.

Echter, alles is weer eens onderhanden genomen, en bekeken.

[Slechte autovergelijk, dat hoort nl. bij software terwijl het eigenlijk helemaal niet kan]

Als BMW een nieuwe 7-serie uitbrengt, maar ze gebruiken dezelfde banden, velgen en het audiosysteem als de vorige 7-serie, is het dan geen nieuwe auto?

[/Slechte autovergelijk, dat hoort nl. bij software terwijl het eigenlijk helemaal niet kan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mijn ervaring met RC2 is goed te noemen. Na een tijdje twijfelen mn harddisk van 80GB opgesplitst in twee partities van 40. Op de eerste partititie staat mijn standaard XP installatie, op de tweede partitie RC2 geinstalleerd. Installatieproces ging goed, al vond ik wel dat er weinig informatie wordt gegeven over wat er nu prcies gebeurd/wordt geinstalleerd. Ook soms lange wachttijd tussen twee schermen, waardoor sommigen met minder verstand van PC's / OS installaties dit zouden kunnen opvatten als vastlopers. Ik krijg nu ook netjes een Windows bootmenu waarbij ik kan kiezen uit Windows Vista of een "Earlier version of Windows". Waarom Vista niet automatisch heeft gezien dat dat Windows XP is weet ik niet - maar het menu werkt verder prima.

Verder erg tevreden over hardware compatibility: alleen mijn logitech webcam en HP deskjet 5150 zijn niet per direct gevonden / geinstalleerd. De rest werkt ideaal en zonder fouten.

Het OS ansich voelt wat lomper aan dan basis XP. De aero look is mooi - professioneel imo en veel beter dan de nieuwe look die XP destijds introduceerde. Met name de previews van de programma's on mouseover in de taakbalk en de alt-tab functie waarbij previews van de schermen worden getoond in plaats van inconen zijn imo wenselijke toevoegingen die daadwerkelijk zorgen voor plezieriger werken. Jammer aan aero is wel dat alles zo visueel is gemaakt dat sommige basisfuncties wat zijn verstopt. Een goed voorbeeld hiervan is de werkbalk die in IE7 automatisch uitstaat. Vervelend als je snel via de oude stijl naar je internetopties wil. Om even terug te komen op mijn eerste zin in deze alinea - hoewel alles zeker snel en soepel verloopt is alles in XP toch sneller. Niettemin is Vista nog steeds niet traag en is het werken met het OS niet vervelend, ondanks de vermindering van de snelheid.

Verder ben ik erg te spreken over de aanpak van WMP 11 en de subcategorie games in het startmenu. Zo haalt WMP 11 op basis van je MP3 tags bijbehorende cover art op voor je albums, en kan men in het games submenu terugvinden welke games er zijn geinstalleerd, of jouw systeem die spellen goed kan draaien en welke leeftijdsratings er aan het spel zijn gegeven. Ook dit menu haalt netjes boxart op. Leuk hieraan is dat het lijkt alsof MS dit eindelijk goed heeft geregeld - zowel oude als nieuwe, bekende en veel minder bekende albums werden netjes herkent en voorzien van een digitaal hoesje. Ook World of Warcraft werd direct onder games gestopt - met de juiste art erbij. Als dit netjes wordt bijgehouden een perfecte toevoeging voor mensen die hun media graag op hun PC beheren.

Een andere in het oog springende nieuwigheid is de sidebar, waarin allerlei gadgets geladen kunnen worden, zoals een analoge klok, het weer, RSS feeds van het nieuws, enzovoorts. Opzich een heerlijke toevoeging, al moet ik daar wel aan toevoegen dat de gadgets eigenlijk allemaal gebruik maken van MSN sites. Nieuws komt van MSN, weer komt van MSN, enzovoorts. Wat mij betreft wordt de sidebar pas echt interessant als gadgets worden vrijgegeven zodat je straks ook bijvoorbeeld de RSS feed van nu.nl in je sidebar kan zetten - enzovoorts. Nu staat ie dus nog even lekker uit - het vreet namelijk wel ruimte op je desktop.

Tot zover even mijn ervaringen, misschien dat iemand er wat aan heeft :)

[ Voor 3% gewijzigd door rodie83 op 11-10-2006 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

ErikRo schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 17:38:
------------
Windows Vista RC2 is op 6 oktober publiekelijk vrijgegeven. Op deze lokatie kan je beginnen met het aanvragen van een key en de ISO te downloaden. Nieuwere versies zijn nog steeds private en vragen om download locaties daarvan is niet toegestaan.
-----------
Beetje verwarrende tekst, er wordt gesuggereerd dat je RC2 kan downloaden via een key en iso. Maar dat betreft echter alleen de slechtere RC1, RC2 kun je op je buik schrijven. Zou netter zijn om dat ook te vermelden om onduidelijkheid te voorkomen. :)
Tot voor kort was RC2 ook even beschikbaar, ik maak er wel weer iets van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rodie83 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 18:50: Wat mij betreft wordt de sidebar pas echt interessant als gadgets worden vrijgegeven zodat je straks ook bijvoorbeeld de RSS feed van nu.nl in je sidebar kan zetten - enzovoorts.
Je kan gewoon de feeds die je toevoegt in IE7 selecteren in de RSS Gadgets. Ik heb de RSS feed van tweakers er netjes in hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Laatst online: 10:40

Dark

who tweaked the light?

edit: hierboven was me te snel af dus mijn verhaal is deels overbodig...
rodie83 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 18:50:
... Ik krijg nu ook netjes een Windows bootmenu waarbij ik kan kiezen uit Windows Vista of een "Earlier version of Windows". Waarom Vista niet automatisch heeft gezien dat dat Windows XP is weet ik niet -
daarna krijg je het normale xp-bootmenu als je meerdere versies van windows geinstalleerd had, daar je er slechts 1 versie op hebt staan slaat hij bij jou het xp boomenu over...
Wat mij betreft wordt de sidebar pas echt interessant als gadgets worden vrijgegeven zodat je straks ook bijvoorbeeld de RSS feed van nu.nl in je sidebar kan zetten - enzovoorts.
Dat kan ook gewoon door b.v. op tweakers.net op het feed icoontje te drukken in ie7 zodat de feed aan je lijst met feeds wordt toegevoegd, vervolgens kun je bij de eigenschappen van sidebar feed reader de feeds instellen die je wilt laten displayen, en het aantal items enzo.

[ Voor 3% gewijzigd door Dark op 11-10-2006 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:02:
[...]

Je kan gewoon de feeds die je toevoegt in IE7 selecteren in de RSS Gadgets. Ik heb de RSS feed van tweakers er netjes in hoor :)
Oh, mijn fout, ik heb me kapot gezocht in de gadget options om vervolgens niks verder te komen. Thanks voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:02:
[...]

Kan dit ook als je Firefox gebruikt om je feeds te selecteren?
rodie83 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 18:50:
Ik krijg nu ook netjes een Windows bootmenu waarbij ik kan kiezen uit Windows Vista of een "Earlier version of Windows". Waarom Vista niet automatisch heeft gezien dat dat Windows XP is weet ik niet - maar het menu werkt verder prima.
Ja dat zag ik ook, kon me niet aan de gedachte onttrekken dat Xp wel degelijk herkend wordt, maar dat er een denigrerend titeltje aan gegeven wordt, om Vista maar vooral de enige echte versie te laten zijn. En over dat op zich aardige bootmenu, vraag me af of die nu wel goed Linux partities herkent en benoemt, zal wel niet.

[ Voor 51% gewijzigd door Sjah op 11-10-2006 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elevator schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 18:57:
[...]

Tot voor kort was RC2 ook even beschikbaar, ik maak er wel weer iets van :P
Ik heb vandaag van TechNet een mail gehad dat ie (opnieuw) beschikbaar komt, je kan je alvast registreren.
"Deze week wordt Windows Vista Release Candidate 2 uitgebracht voor leden van TechNet Beta Central. Registreer u nu gratis en vrijblijvend voor dit programma om als eerste deze RC uit te proberen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:25:
[...]
"Deze week wordt Windows Vista Release Candidate 2 uitgebracht voor leden van TechNet Beta Central. Registreer u nu gratis en vrijblijvend voor dit programma om als eerste deze RC uit te proberen."
lol :P

Ik heb nu ook OneCare 1.5 erop staan. Integreert zeer netjes moet ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:30:
[...]
lol :P

Ik heb nu ook OneCare 1.5 erop staan. Integreert zeer netjes moet ik zeggen :)
Ik vond het tegenvallen eigenlijk. Zo kon ik opeens niet meer op op de gesharede mappen van de pc in kwestie komen, wat na een uninstall opeens wel weer kon. Ook vond ik dat de pc merkbaar trager werd, meer dan bij bijvoorbeeld NOD32.

Het is overigens wel een net programma om te zien, alles in een. Alleen de backup functie vind ik vrij overbodig en al vrij snel zeuren dat je moet backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 20:07:
[...]

Ik vond het tegenvallen eigenlijk. Zo kon ik opeens niet meer op op de gesharede mappen van de pc in kwestie komen, wat na een uninstall opeens wel weer kon. Ook vond ik dat de pc merkbaar trager werd, meer dan bij bijvoorbeeld NOD32.
Ik merk niets van de traagheid. Hier is-ie net zo snel als AVG :)
m.a.w. ik merk er helemaal niets van, nada?
Het is overigens wel een net programma om te zien, alles in een. Alleen de backup functie vind ik vrij overbodig en al vrij snel zeuren dat je moet backuppen.
Dat wel. Een firewall die ietsje meer oomph heeft. Overigens kan je dat backuppen gewoon uitzetten, geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 20:15:
[...]
Ik merk niets van de traagheid. Hier is-ie net zo snel als AVG :)
m.a.w. ik merk er helemaal niets van, nada?

[...]
Dat wel. Een firewall die ietsje meer oomph heeft. Overigens kan je dat backuppen gewoon uitzetten, geloof ik :)
Vooral langere opstarttijden, dat vind ik vooral bij mijn laptop hinderlijk. Ook vind ik een virusscanner hier eigenlijk vrijwel overbodig, aangezien ik het idee heb dat vista wel veilig zat is, mijn systeem goed in de gaten hou en geen rare dingen doe. Overigens zit alles ook al achter een waterdichte linux firewall. :) (even afkloppen)

Overigens kan dat backup idd uit. Dat had ik vlak voor de uninstall gevonden. Het was vooral het feit dat mijn shares niet meer toegankelijk waren dat ervoor gezorgd heeft dat Onecare er niet meer opstaat.

Op het moment heb ik zelf nog 2 minpunten bij Vista RC2:

1. Het sharen van media librarys over het netwerk vind ik geweldig. Alleen ziet mijn library er op mijn Media Center/Download Bak er goed uit in Vista Media Center en Windows Media Player, netjes gesorteerd op album en al, maar als ik dezelfde library open over het netwerk vanaf mijn laptop, worden in het Album overzicht alle albums met nummers van verschillende artiesten gesplitst. Het gevolg hiervan is dat mijn collectie al helemaal niet meer goed af te spelen of te overzien is. Waarom dit zo gebeurt snap ik ook niet?

2. Vista sluit nog steeds slecht af. Dat wil hier zeggen: Terug naar login scherm gaan ipv, standby; blijven hangen bij het in standby of hibernate gaan. Dit was in voorgaande builds ook al zo en zou al lang opgelost moeten zijn.

Edit: @hieronder : Ah werkte het al niet. Ach, ik zal het niet zo snel missen denk ik:)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2006 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 20:07:
[...]

Ik vond het tegenvallen eigenlijk. Zo kon ik opeens niet meer op op de gesharede mappen van de pc in kwestie komen, wat na een uninstall opeens wel weer kon.
Standaard zet OneCare het delen van mappen uit. Dit kan je in OneCare weer aanzetten. Wel irritant dat de huidige instellingen niet worden overgenomen.
Ik krijg de firewall in OneCare niet zo geconfigureerd dat WMDC (Windows Mobile Device Center) het blijft doen. Als ik de OneCare firewall uitzet (en de standaard firewall aan) doet WMDC het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
PWM schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 18:27:
[...]

Het is wel een nieuw OS, en is ook opnieuw geschreven. Bij dat nieuwe schrijven zijn hele stukken inderdaad hergebruikt, omdat die gewoon goed waren.

Echter, alles is weer eens onderhanden genomen, en bekeken.

[Slechte autovergelijk, dat hoort nl. bij software terwijl het eigenlijk helemaal niet kan]

Als BMW een nieuwe 7-serie uitbrengt, maar ze gebruiken dezelfde banden, velgen en het audiosysteem als de vorige 7-serie, is het dan geen nieuwe auto?

[/Slechte autovergelijk, dat hoort nl. bij software terwijl het eigenlijk helemaal niet kan]
Het hangt er helemaal vanaf wat er is vernieuwd. Als ze alleen dezelfde banden, velgen en audio gebruiken is het een nieuwe auto. Zijn echter alleen de velgen, de banden en de audio vernieuwd dan is het voor mij geen nieuwe auto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 20:49
Mag ik vragen hoe jij MCE heb geinstalleerd want ik kan hem nergens vinden en zou hem toch wel eens willen testen/zien er staat wel zon MCE icoontje maar als ik hem aanklik krijg ik nniks.. dus een link oid zou aardig zijn :D

[ Voor 18% gewijzigd door jimbojansen op 11-10-2006 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:25:
[...]

Ik heb vandaag van TechNet een mail gehad dat ie (opnieuw) beschikbaar komt, je kan je alvast registreren.
Dank je ik heb me dan ook meteen aangem :) eld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
zelfs als er een zwaardere motor inzit is het geen andere auto. Pas als de carosserie flink veranderd is, wielophanging ook,en andere motor, dan is het een andere auto. Voldoet Vista wel aan vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Laatst online: 07-03-2023
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 20:21:2. Vista sluit nog steeds slecht af. Dat wil hier zeggen: Terug naar login scherm gaan ipv, standby; blijven hangen bij het in standby of hibernate gaan. Dit was in voorgaande builds ook al zo en zou al lang opgelost moeten zijn.
Ligt dat aan Vista? Ik heb hier al meerdere builds laten draaien sinds 5301 en die sloten allemaal netjes af of herstarten zonder haperen.

Het enige echte probleem dat ik ken is dat soms het toetsenbord niet werkt na het opstarten. Herstarten en dan doet ie het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na RC2 een paar dagen te testen, kom ik tot deze conclusie:

+ Het werkt snel, dus met aero op een 3 jaar oude laptop [dell inspiron 8600, geforce go 5650 128mb]
+ Alle programma's die ik geinstaleerd hebben werken:
-Macromedia Dreamweaver 2004
Adobe Photoshop 7.0.1
Winamp
Traktor DJ Studio 2
Nero 6
Quicktime & iTunes +iPod Nano
MS Office 2003 (duuh)
CS 1.6
Winrar
Cyberlink PowerDVD 7
Command & Conquer Generals, Zero Hour
Firefox 2 RC2
+ Het voel "ok" aan, en blijf RC2 nu als standaard OS te gebruiken

- Wanneer je bij "Taskbar and Start Menu Properties" gaat, en je vinkt bij tabblad "Start Menu", "Store and display a list of recently opened programs' UIT, en je vinkt het weer aan, doet hij 't niet meer, en blijft het een wit veld!!!
Afbeeldingslocatie: http://img360.imageshack.us/img360/2589/startmenufr9.jpg

Voor de rest heb ik niks slechts meer gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ackermans1973 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 21:52:
[...]

Ligt dat aan Vista? Ik heb hier al meerdere builds laten draaien sinds 5301 en die sloten allemaal netjes af of herstarten zonder haperen.

Het enige echte probleem dat ik ken is dat soms het toetsenbord niet werkt na het opstarten. Herstarten en dan doet ie het weer.
Mijn desktop heeft het idd ook niet, maar mijn laptop wel. XP sloot netjes af, linux sloot netjes af, alleen Vista (op het moment draait mijn laptop alleen vista) wil het niet! Er lijkt me zowiezo iets mis als je op standby drukt en je wordt alleen uitgelogd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

elevator schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 16:24:
Niets is zo veranderlijk consistent als de mens.
Weet je nog wat er gebeurde toen MS driver signing invoerde?
Elke driverboer met unsigned drivers vertelde doodleuk "just press [OK]"...

Gaat hier ook weer gebeuren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:23

aex351

I am the one

Heeft iemand een idee hoe je de oude windows vista map kan verwijderen indien via XP ? ik krijg namelijk 3 windows vista mapen (2 oude) met geen mogelijkheid weg. Ik heb ook tools als unlock en via veilige modus het geprobeerd maar dat liep op niets uit.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aex351 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:14:
Heeft iemand een idee hoe je de oude windows vista map kan verwijderen indien via XP ? ik krijg namelijk 3 windows vista mapen (2 oude) met geen mogelijkheid weg. Ik heb ook tools als unlock en via veilige modus het geprobeerd maar dat liep op niets uit.
Eigenaar van het de map worden, rechten veranderen en weggooien werkt niet?

(Dus: Properties --> Security --> Advanced --> Owner --> Edit: Hier zorgen dat jij'de owner wordt, daarna gewoon rechten veranderen zodat jouw gebruiker full control heeft, dat doe je overigens gewoon weer bij security)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2006 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl0cKeR
  • Laatst online: 04-09 16:48

Bl0cKeR

titel

Vista RC2 hier draaien nu, gisteravond met geen mogelijkheid mijn X-FI extreme music aan de praat gekregen, lees ik vanavond dat er vannacht verse (BETA)drivers uit zijn gekomen.
Verse install gedaan, driver geinstalleerd en gaan :D Draait allemaal zeer soepel, mediaplayer 11 is erg goed, en ook IE7 is prettig om mee te werken imo. Gratis CA virusscan voor vista beta users is ook mooi megenomen. Al met al geen spijt van mijn overstap vanaf XP Pro nu.

sigh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
WMP11 vind ik zeker wel ok, maar die beta2 wmp11 die voor Xp te krijgen is, vind ik persoonlijk mooier. Apart....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:23

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:40:
[...]

Eigenaar van het de map worden, rechten veranderen en weggooien werkt niet?

(Dus: Properties --> Security --> Advanced --> Owner --> Edit: Hier zorgen dat jij'de owner wordt, daarna gewoon rechten veranderen zodat jouw gebruiker full control heeft, dat doe je overigens gewoon weer bij security)
Ik gebruik home editie dus ik heb al dat soort instellingen niet. Maar via het programa unlocker krijg ik er ook op geen enkel mogelijke manier de rechten erover om het te verwijderen. Renamen lukt wel maar daar houd het ook meteen bij op.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18
aex351 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 02:29:
[...]

Ik gebruik home editie dus ik heb al dat soort instellingen niet. Maar via het programa unlocker krijg ik er ook op geen enkel mogelijke manier de rechten erover om het te verwijderen. Renamen lukt wel maar daar houd het ook meteen bij op.
Deze instellingen worden standaard verborgen in de Home Edition maar je kan ze wel beschikbaar maken. Ik weet alleen niet uit me hoofd hoe dat ook alweer ging. Zoiets als simpele weergave uitschakelen ofzo?

Wat me trouwens opvalt is dat Vista normaal gesproken (volgens mij) helemaal niet de desktop in 3D rendert. Winamp bijvoorbeeld verschijnt in zijn ouwe stijl als je Win+Tab doet. Ook de vertraging van 1 seconde als je op Win+Tab drukt doet mij vermoeden dat het 3D gebeuren pas in werking treedt zodra er om wordt gevraagd. Valt me een beetje tegen. Mac OS reageert hier veel sneller op.

[ Voor 25% gewijzigd door tiguan op 12-10-2006 03:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 01:14:
[...]

Je weet dat het posten van links naar dit soort files niet is toegestaan? Hiermee omzeil je namelijk ook de timebomb van Vista RC2.
Nee, ik wist dat niet, sorry....

Timebomb???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Vista RC2 stopt er vanzelf mee op een specieke datum, timebomb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wannapuf schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 02:31:
[...]
Wat me trouwens opvalt is dat Vista normaal gesproken (volgens mij) helemaal niet de desktop in 3D rendert. Winamp bijvoorbeeld verschijnt in zijn ouwe stijl als je Win+Tab doet. Ook de vertraging van 1 seconde als je op Win+Tab drukt doet mij vermoeden dat het 3D gebeuren pas in werking treedt zodra er om wordt gevraagd. Valt me een beetje tegen. Mac OS reageert hier veel sneller op.
Hier reageert Vista anders wel meteen op Win+Tab? Ik ben overigens wel van mening dat alles in aero wel degelijk door de 3dkaart gedaan wordt, anders zou de performance hit veel groter zijn voor je cpu meen ik. Ook is het bewegen van raampjes over het scherm nu altijd vloeiend, waar bij XP het 'hertekenen' van een raampje dan toch zichtbaar werd. Ik vind Aero heerlijk werken, en mis werkelijk niks dat de Mac wel heeft, waar ik onder XP toch wel stiekem jaloers op was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke4
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-03 06:58
hier ook rc2 erop gegooid, alleen nu start vista op en krijg ik een mooi zwart scherm. als ik ctrl-alt-del intik dan komt het beeld terug maar zodra ik een keuze maak (bv taskmanager) gaat het beeld weer op zwart..

rc2 als schone install op computer geinstalleerd. videokaart is een radeon 9550 met 128 mb. op rc1 (beide builds) draaide het prima..

[ Voor 1% gewijzigd door elevator op 12-10-2006 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 08:48
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 09:13:
[...]

Hier reageert Vista anders wel meteen op Win+Tab? Ik ben overigens wel van mening dat alles in aero wel degelijk door de 3dkaart gedaan wordt, anders zou de performance hit veel groter zijn voor je cpu meen ik. Ook is het bewegen van raampjes over het scherm nu altijd vloeiend, waar bij XP het 'hertekenen' van een raampje dan toch zichtbaar werd. Ik vind Aero heerlijk werken, en mis werkelijk niks dat de Mac wel heeft, waar ik onder XP toch wel stiekem jaloers op was.
bij mij werkt het ook meteen en niet na 1 seconde. Alleen bij winamp wordt het venster bij win+tab niet realtime weergegeven zodat je de tijd van het liedje niet ziet lopen maar bij flashfilmpjes op websites bijvoorbeeld gaat dat wel gewoon door bij win+tab.

Daarnaast krijg ik soms een lege preview van mijn desktop te zien in combinatie met win+tab. Doe ik het daarna nog een keer dan staan de incoontjes wel weer in het preview scherm van win+tab. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand hoe dit komt? Elke keer als ik op die (?) knop druk in explorer, krijg ik deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://bay01.imagebay.com/thumbs/7939/errorrrr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Zijn hier mensen die RC2 op een Asus P5B hebben geinsalleerd? Ik kan me herinneren dat ik build 5600 probleemloos geinstalleerd heb gehad maar RC2 vraagt om een driver en vind mijn hdd's niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Laatst online: 18-08 14:54
woei, 64bit RC2 draait hier als een zonnetje: screenshot
De video speelt ook in 3d-modus gewoon door :P (wist ik nog niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qck
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:32

Qck

Bazinga

Het is me gister opgevallen dat Quicktime de Aero theme niet aankan, elke keer als quicktime opstart verdanderd windows de theme naar Vista standard. Wel redelijk irritant. Dit gebeurd trouwens bij meer applicaties. Wel jammer, maar dat is iets buiten vista om denk ik.

Music is not just a sound, it's a way of living.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Laatst online: 18-08 14:54
Gennis schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 14:22:
Het is me gister opgevallen dat Quicktime de Aero theme niet aankan, elke keer als quicktime opstart verdanderd windows de theme naar Vista standard. Wel redelijk irritant. Dit gebeurd trouwens bij meer applicaties. Wel jammer, maar dat is iets buiten vista om denk ik.
SPSS 13 heeft dat ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindlessEcho
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 18:04
Ik gebruik nu de RC1 build 5600 ik heb RC2 gedled maar die zit dan in een rar en als ik die uitpak krijg ik een readme document van 1 kb.
Kan iemand me hiermee helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 08:48
Gennis schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 14:22:
er zijn een heleboel priogramma's die dat veroorzaken. Gisteren zelfs een java applet in een internetexplorer venster veroorzaakte dit. Ik vind het irritatiegevoel wel mee vallen. Het is niet mooi maar irritant... Vista is nog niet af....Ik heb er alle vertrouwen in dat dit goed komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

pat42

» lurkt

MindlessEcho schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 15:29:
Ik gebruik nu de RC1 build 5600 ik heb RC2 gedled maar die zit dan in een rar en als ik die uitpak krijg ik een readme document van 1 kb.
Readme al gelezen? In die readme staat wat er aan de hand is. Maargoed, je kan hem wel gewoon installeren door hem mounten met Alcohol of Daemon-tools, of branden met een willekeurig programma. Mounten werkt gewoon, omdat voordat de pc tijdens de upgrade reboot, hij de bestanden al naar je HD heeft overgepompt
Dus je hebt hem niet voor niet gedownload :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]Kaasje123 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 15:32:[/b
Gisteren zelfs een java applet in een internetexplorer venster veroorzaakte dit.
Probeer Java SE 6 eens, dat zou wel moeten werken met Aero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindlessEcho
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 18:04
pat42 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 15:35:
[...]

Readme al gelezen? In die readme staat wat er aan de hand is. Maargoed, je kan hem wel gewoon installeren door hem mounten met Alcohol of Daemon-tools, of branden met een willekeurig programma. Mounten werkt gewoon, omdat voordat de pc tijdens de upgrade reboot, hij de bestanden al naar je HD heeft overgepompt
Dus je hebt hem niet voor niet gedownload :)
Maar hoe zou ik hem moeten mounten als ie nog in de rar zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

MindlessEcho schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 15:29:
De orginele release van RC2 is een iso-bestand, geen rar, dus waarschijnlijk heb je niet de orginele release te pakken.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

pat42

» lurkt

MindlessEcho schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 15:44:
[...]

Maar hoe zou ik hem moeten mounten als ie nog in de rar zit?
Dus hij zit nog ín de rar...
Dan kan je idd niet mounten nee, ik zou eens kijken of het met andere programma's (probeer 7zip bijvoorbeeld eens) wel lukt. Ik denk dat het komt omdat je winrar gebruikt, en die kan .iso bestanden openen alsof het .rar bestanden zijn. Als je dat doet krijg je idd zo'n klein readme bestandje. Zorg dat je de .iso wél extract, en niet eerst vanuit winrar daarop dubbelklikt...
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Windows Vista RC1 is nu nog vrijelijk beschikbaar op deze lokatie kan je beginnen met het aanvragen van een key om daarna de ISO te downloaden. Nieuwere versies zijn niet (meer) publiekelijk beschikbaar.

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 4) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.