Na 3 weken werken met RC1 en recentelijk RC2 als main OS (had er nog XP naast draaien voor CubaseSX), ga ik toch weer terug naar XP. Ik was van plan gewoon te blijven draaien met Vista tot hij uitkwam, maar ga dat toch niet doen.
Voornaamste reden is toch compatibiliteit. Ja, het is een beta, ik weet het, maar in dagelijks gebruik is het voor mij gewoon niet handig (genoeg), dus kies ik ervoor toch terug te gaan naar XP.
-Nero werkt niet
-Performance bij gaming is merkbaar slechter (nvidia)
-Ik heb twee (helaas) Starforce spellen die niet werken.
-Force Feedback werkt niet op Logitech stuur
-Geen drivers voor mijn m-audio kaart
-Adobe Premiere Elements werkt niet
-(Sync-) problemen met Office 2007, 2003 draaien op het nieuwe Vista vertik ik ;-)
Ik moet gewoon té vaak rebooten, XP opstarten voor een bepaalde taak, rebooten, Vista opstarten voor al het andere, etc. En het kost me gewoon teveel tijd praktische dingen op te lossen. Is leuk om te doen, maar als main OS op den duur niet handig.
Al met al was het een leuk experiment, en Vista is (nu al) een fantastisch OS, waar ik veel plezier aan ga beleven. Als alle developers nog een maandje of wat de tijd krijgen en de meeste compatibility-dingen zijn gefixed, wordt het vast helemaal goed.
Ben blij dat ik er even aan geproefd heb, maar nu weer vlug terug naar XP, waar alles gewoon werkt ;-)
[
Voor 4% gewijzigd door
JorgV op 14-10-2006 19:54
]