[Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 5]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 15.552 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:12

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Jack Flushell schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 14:03:
Huh...

je kan nog steeds gewoon een RC1 key aanvragen bij MS hoor en die werkt gewoon in RC2, gister nog gedaan. En gewoon de Ultimate hoor.

Iemand al een idee wat het antwoord is op mijn vorige vraag?:

[...]
Ik snap er geen f* van: ik ben net op een andere PC een clean install begonnen, en daar werkt de key tot zo ver ook gewoon. Maar ik wil ook kunnen upgraden van RC1 af.

Als die keys dan toch worden rondgestrooid, waarom doen ze dan zo moeilijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Goed stukje. Bedankt voor de link.

Het neemt niet weg dat ik de licentievoorwaarden van MS op dit punt gewoon van de pot gerukt vindt.
Je neemt juist een retaillicentie omdat je deze zonder gehannes van PC naar PC wilt kunnen verplaatsen. Ik heb al dik doekoe neergelegd voor het OS en dan moet je zeker ook nog allerlei dure telefoonnummers bellen en met uitzendkrachten gaan soebatten. Alsjeblieft zeg. :X

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindlessEcho
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 18:04
Jack Flushell schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 14:03:
Huh...

je kan nog steeds gewoon een RC1 key aanvragen bij MS hoor en die werkt gewoon in RC2, gister nog gedaan. En gewoon de Ultimate hoor.

Iemand al een idee wat het antwoord is op mijn vorige vraag?:

[...]
En waar precies kan je een nieuwe pruduct key aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MindlessEcho schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 15:23:
En waar precies kan je een nieuwe pruduct key aanvragen?
Door de RC1 download pagina gewoon door te lopen?

op het gevaar af handje-vasthouden te posten.. dit staat in de startpost gemeld, en in de quick-reply topicwarning staat zelfs een rechtstreekse link, en je had het zelf ook kunnen proberen in plaats van alles te downloaden via ezels en torrents.
Die laatsten zijn vaak MSDN/beta builds met een ander type key.

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 14-10-2006 15:35 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:23

aex351

I am the one

MindlessEcho schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:02:
[...]

Ik had hetzelfde probleem dus had ik maar een pruduct key van iemand gejat maar die doet het maar voor 3 dagen... Wil ik telefonisch activeren lukt het niet

Dus ik kan nou niks meer doen geen aero helemaal niks.
Dat krijg je er nou van wanneer je serials gaat gebruiken die niet van jouw zijn. En ben het volkomen eens met BackSlash32. Daarnaast is het ook niet verstandig om zo maar beta's te gaan installeren gezien ze bedoeld zijn voor de wat ervaren gebruikers. Daar hoort de competentie lezen ook bij :+ ( vraag me toch af wat er met grote dikke letters onderaan de pagina gedrukt staat )

[ Voor 27% gewijzigd door aex351 op 14-10-2006 15:45 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58

Martinspire

Awesomeness

Ik heb vista nu al een tijdje op mn laptop. Werkt prima moet ik zeggen, maar wat ik niet handig vind is dat als ie op zn accu loopt ie dan niet vanzelf zichzelf terug klokt en zn batterij management op power saving zet. Iemand een programma gevonden wat vista compatible is en dat dan wel doet? Zou wel handig zijn imo.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 15:42
PWM schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:33:
[...]

Volgens mij komen er nooit meer Easter Eggs in Windows :)

Windows XP had er ook 0,0. Het enige was een cheat in Solitaire, maar dat is geen Egg te noemen.

Easter Eggs zijn gewoon niet handig in een OS. Het kost tijd, ruimte, heeft het risico op vervelende bijwerkerkingen en komt niet proffesioneel over.
True.. want stel je bouwd een spelletje ergens in het geheim, Snake ofzo.. en de admin van een bedrijf gaat alle spelletjes disablen omdat het niet werk gerelateerd is, maar je kan die easter egg wel starten.. Tsja.. :P

Erg vervelend dat ATi nog stééds niet met RC2 drivers is gekomen. Battlefield 2 heeft nu overal in elk menu Texture Corruption en soms ook in bepaalde levels :(

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:53
easter egg komt niet professioneel over....voor het bedrijfsleven zeker? Laat die lekker doodvallen, die zullen niet eens weten dat er een paasei of 2 inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDoX86
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2024
PWM schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:33:
[...]

Volgens mij komen er nooit meer Easter Eggs in Windows :)

Windows XP had er ook 0,0. Het enige was een cheat in Solitaire, maar dat is geen Egg te noemen.

Easter Eggs zijn gewoon niet handig in een OS. Het kost tijd, ruimte, heeft het risico op vervelende bijwerkerkingen en komt niet proffesioneel over.
Er zaten wel een paar Easter Eggs in Windows XP :P. Bijvoorbeeld de foutmelding bij het afsluiten van XP "You should not see me" :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ParaDoX86 schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:55:
[...]

Er zaten wel een paar Easter Eggs in Windows XP :P. Bijvoorbeeld de foutmelding bij het afsluiten van XP "You should not see me" :D.
Dat zijn gewoon windows/classes die programmeurs gebruiken om hidden zaken te doen. Als zo'n process dan niet snel genoeg is met afsluiten dan krijg je de melding dat "bla bla bla windows/app" is aan het afsluiten, wacht even of klik op "taak beeindigen" voor de ongeduldige mens onder ons.

Ze hadden hem ook hiddenwindow kunnen noemen ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Laatst online: 01-09 11:48
Okee, ik ben weer een stukje verder met het uitproberen :) Hier een paar positieve punten van mijn huidige ontdekkingsreis:
  • De zoekbalk in internet explorer kun je uitzetten in de Group Policy editor
  • In die Group Policy editor heb ik niet kunnen vinden hoe je de zoekbalk in het start menu uit kan zetten
  • Locatie van mappen (desktop, my documents, audio, etc) kun je weizigen in het properties venster van de desbetreffende map
  • Je kan de grootte van je desktop icoontjes aanpassen door CTRL+scrollen
  • Je kan het standaard administrator account hernoemen gebruiken: log in als een andere user, ga naar Computer Management, zoek de Administrator op, F2 rename naar de gewenste naam, en activeer het account
  • Nieuwe tabs (ctrl-klik of middelste muis klik op link) in Internet Explorer opent in de nieuwe tab direct rechts van de huidige tab
  • Geluid is per applicatie in te stellen :9~
  • Windows Photo Gallery is een geweldig programma om snel te zien wanneer je welke fotos hebt geschoten (ik heb expres geen films/series mijn video-directory gezet, anders komen deze ook in de photo gallery)
Een paar mindere punten, vragen, opmerkingen:
  • In de C: staan twee grote bestanden: pagefile.sys en hiberfil.sys. Hoe zou je die laatste kunnen versplaatsen (pagefile spreekt voor zich)?
  • Van mn Logitech muis kan ik niet de middelste muisknop op dubbelklikken zetten :'(
  • Ik krijg geen avi thumbnails werkend: films/series in DivX/Xvid spelen wel af in Media Player, maar geen thumbnail dus in explorer.
Wie kan mij helpen met met name de laatste twee puntjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Laatst online: 18-08 14:54
Ik erger me tot dusver alleen aan 1 ding: geen "1 map omhoog" knopje in geen enkel explorer window en ook niet van programma's. Uberiritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
1 omhoog is toch gewoon op backspace klikken??

geen knopje voor nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hibernate file kun je helaas niet verplaatsen. Deze is fixed omdat hij heel vroeg in het boot process moet worden geladen. Dit is het antwoord wat je vind als je een beetje zoekt via google.

Hoewel ik wel snap waarom de file locatie niet in het registery kan staan zouden ze deze misschien in de boot.ini kunnen zetten, ik heb geen idee waarom MS dit zo heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

kunt ook in de balk bovenin (waar de naam van de map staat en de map erboven klikken! ook zie ik een hele mooie pijl naar links op het scherm (links bovenin?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Jack Flushell schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 18:22:
Ik erger me tot dusver alleen aan 1 ding: geen "1 map omhoog" knopje in geen enkel explorer window en ook niet van programma's. Uberiritant.
Door die opgesplitste navigatie is dat knopje toch ook niet meer nodig?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorgV
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-08 14:11
Na 3 weken werken met RC1 en recentelijk RC2 als main OS (had er nog XP naast draaien voor CubaseSX), ga ik toch weer terug naar XP. Ik was van plan gewoon te blijven draaien met Vista tot hij uitkwam, maar ga dat toch niet doen.

Voornaamste reden is toch compatibiliteit. Ja, het is een beta, ik weet het, maar in dagelijks gebruik is het voor mij gewoon niet handig (genoeg), dus kies ik ervoor toch terug te gaan naar XP.

-Nero werkt niet
-Performance bij gaming is merkbaar slechter (nvidia)
-Ik heb twee (helaas) Starforce spellen die niet werken.
-Force Feedback werkt niet op Logitech stuur
-Geen drivers voor mijn m-audio kaart
-Adobe Premiere Elements werkt niet
-(Sync-) problemen met Office 2007, 2003 draaien op het nieuwe Vista vertik ik ;-)

Ik moet gewoon té vaak rebooten, XP opstarten voor een bepaalde taak, rebooten, Vista opstarten voor al het andere, etc. En het kost me gewoon teveel tijd praktische dingen op te lossen. Is leuk om te doen, maar als main OS op den duur niet handig.

Al met al was het een leuk experiment, en Vista is (nu al) een fantastisch OS, waar ik veel plezier aan ga beleven. Als alle developers nog een maandje of wat de tijd krijgen en de meeste compatibility-dingen zijn gefixed, wordt het vast helemaal goed.

Ben blij dat ik er even aan geproefd heb, maar nu weer vlug terug naar XP, waar alles gewoon werkt ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door JorgV op 14-10-2006 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik moet trouwens zeggen dat het opstarten vooral veel sneller gaat nadat ik wat heb getuned met TweakVI (van de makers van TweakXP).
De rest gaat ook wel wat sneller, maar vooral opstarten is merkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 16:27
Weet iemand al of er een Cool and Quiet driver uit is voor Vista. Op de site van AMD kan ik er nog niks over vinden.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 11-09 08:07
Ik heb gemerkt bij games onder Vista met een Nvidia videokaar dat het een heleboel performance scheelt als je shaders uit/laag zet. Merkt dat vooral op toen ik Dungeon Siege 2 aant spelen was. Met shaders op full hakkelde het toch wel erg vaak, en op simple ging het zeer vloeiend en was FPS zo'n 100-150% hoger dan voorheen.

Maar het kan ook weer gamespecific zijn, want als ik Warhammer: Dawn of War speel dan heb ik alles voluit weer nergens problemen mee :P

Naja het mag iig duidelijk zijn dat de drivers nog niet perfect zijn van Nvidia, maar het is zeker niet iets waar je ontevreden over kunt zijn! Ze doen het al erg goed :)

Dat Nero niet meer werkt kan me tegenwoordig steeds minder boeien :P Gebruik tegenwoordig ImgBurn en die kan ook vrijwel alles, hoewel in een iets simpelere interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jack Flushell schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 18:22:
Volg gewoon de breadcrumbs bovenaan?

Afbeeldingslocatie: http://www.alt-92.net/zooi/vista/breadcrumbs.png
djmantri schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 20:14:
Ik moet trouwens zeggen dat het opstarten vooral veel sneller gaat nadat ik wat heb getuned met TweakVI (van de makers van TweakXP).
De rest gaat ook wel wat sneller, maar vooral opstarten is merkbaar
Thanks voor de tip. Gaan we even proberen.

Bij de weg:

als je een Microsoft Connect Betatest account hebt, kan je nu ook VirtualPC 2007 beta downloaden.
Deze versie is itt 2004sp1 wel geschikt voor Vista :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
breadcrumbs, wat is dat nou weer voor woord? Broodkruimeltjes? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 23:03:
Dat is de nieuwste technologie van de 21st eeuw :+

Veel toegepast op websites.

http://www.google.com/sea...crumbs&btnG=Google+Search
A navigational 'notation' located at the top of a Web page that shows a visitor where he (or she) is located based on the Website's structure or information hierarchy. Example: A visitor viewing executive profiles might see the following breadcrumb at the top of the page: "Company — About Us — Executive Profiles".
[edit]ff andere quote gepakt.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2006 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sjah schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 23:03:
Euhm.. kijk eens bovenaan deze pagina? :P
Hans & Grietje? Weg terugvinden? ;)

Ja, het is idioot, net als 'spam'. Nerds zijn maar rare mensen :+

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
aah ok, nu snap ik hem gelijk. Damn, wat ben ik toch een kleuter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Laatst online: 10-09 19:05

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Even een vraagje, Ik heb nu Build 5600 is dat de laatste versie die je kan krijgen van een Vista Beta op dit moment of is 5728 ook nog ergens te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
volvoboy schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 10:06:
Even een vraagje, Ik heb nu Build 5600 is dat de laatste versie die je kan krijgen van een Vista Beta op dit moment of is 5728 ook nog ergens te krijgen.
5600 en 5728 zijn allebei oud :X

5744 moet je hebben en dat is geen beta meer maar een RC (rc2)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Sjah schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 00:30:
aah ok, nu snap ik hem gelijk. Damn, wat ben ik toch een kleuter.
En nog een paar leuke: De balk bovenaan een webpagina heet een header en de balk onderaan de pagina een footer.

Hoofd? Voet? Damn, die internetdeveloper geeks moeten wat vaker buiten komen! ;)

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Laatst online: 10-09 19:05

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Zwelgje schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 10:07:
[...]

5600 en 5728 zijn allebei oud :X

5744 moet je hebben en dat is geen beta meer maar een RC (rc2)
Oke maar die RC2 is niet meer te krijgen of werd die nou opnieuw uitgebracht dus ik houdt het even bij 5600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 23:01
Nu toch maar Windows Vista RC2 geinstalleerd, dit op een Hp Nx 7400 Laptop.
* Intel Core2Duo
* 1024 Mb
* Intel 950 Video onboard (max 224 mb)
* 100 gb @ 5400 rpm

Het opstarten vind ik nog steeds veel tijd in beslag nemen, opzich vind ik dat niet zo'n probleem. Als je gaat werken kan je best een minuut wachten, tijdens werk kan je hem in de slaapstand zetten dan gaat het sneller. Dan als hij eenmaal opgestart is vind ik het wel een hoop eye-candy. Het is echt even wennen, maar ze zijn toch richting de OS X gegaan met de animaties.

Dan echt werken, het schakelen tussen vensters met alt + tab is echt super, gewoon een plaatje zien :D. Ook de nieuwe aero mode is gaaf, maar ik vind deze wel iets minder functioneel eigenlijk.
Internet explorer is ook verbeterd, werkte al even met Firefox maar vind deze beter, de tabs werkt prima en ook bij meerdere tabs dat je ze op 1 venster kan krijgen (knop links van de tabs) is echt fantastisch.

Verder is hij snel, voor mn gevoel is hij echt sneller dan xp.

Ik mis 1 driver, dat is echt lastig, namelijk de HD driver van mn geluid. Daardoor werken een aantal programma's nog niet :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een dvd brandprogie werkend? (geen nero want dat lukt mijn niet ondanks dat andere zeggen dat deze werkt)
Want dat is het enigste wat ik nog nodig hebt om over te stappen.
heb nu rc2 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:06

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 11:51:
Heeft iemand al een dvd brandprogie werkend? (geen nero want dat lukt mijn niet ondanks dat andere zeggen dat deze werkt)
heb nu rc2 x64
Deepburner werkt prima bij mij! Ook Nero Lite schijnt te werken (heb ik elders gelezen), de gewone Nero helaas nog niet :(

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
heb nu rc2 x64
Je kan toch gewoon met Vista branden?
Voor backups of wat dan ook gebruik ik gewoon Vista, werkt prima en voor .iso's gebruik ik PowerISO3.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Laatst online: 28-03 13:37
Ik had in het begin dat als ik een scherm opende dat deze langzaam in beeld verscheen (van klein naar groot).
Nu openen de schermen echter opeens meteen in 1x. Ik wil dat fading effect van die schermen weer terughebben, wie weet waar je dat aan kan zetten? Ik kan het echt niet vinden...

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tip:

Als je je Vista RC2 in een domain hebt zitten en je wil toch vanuit Vista je Administrative Tools voor je 2003 Domain kunnen gebruiken, ben je vast al tegengekomen dat adminpak.msi niet installeert.

Komt doordat er een OS/versiecontrole in zit.

Met ORCA of een andere MSI editor kan je de string aanpassen:
AdminPak_Vista.msi for Windows Vista

Select adminpak.msi and Right-click and Edit with Orca

In the ‘Tables’ view (left pane) select ‘LaunchCondition’

Select in the right pane ‘Condition’ = (MsiNTSuitePersonal <> 1) AND ((VersionNT = 501 AND (ServicePackLevel >= 1 OR QFE_DSPROP = "Yes")) OR (VersionNT = 502 AND ServicePackLevel <= AdminpakServicePackLevel ) )

Select ‘Transform’ and ‘New Transform’

Edit ‘Condition’ = (MsiNTSuitePersonal <> 1) AND ((VersionNT = 501 AND (ServicePackLevel >= 1 OR QFE_DSPROP = "Yes")) OR (VersionNT = 502 AND ServicePackLevel <= AdminpakServicePackLevel ) )

to

‘Condition’ = (MsiNTSuitePersonal <> 1) AND ((VersionNT = 501 AND (ServicePackLevel >= 1 OR QFE_DSPROP = "Yes")) OR (VersionNT = 600 AND ServicePackLevel <= AdminpakServicePackLevel ) )

Select ‘File’ and ‘Save Transformed As…’ and save to AdminPak_Vista.msi
Close Orca

Install AdminPak_Vista.msi on computer running Windows Vista.
Et voilá, AdminTools voor 2003 Serverbeheer onder Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

BackSlash32 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 12:54:
Tip:

Als je je Vista RC2 in een domain hebt zitten en je wil toch vanuit Vista je Administrative Tools voor je 2003 Domain kunnen gebruiken, ben je vast al tegengekomen dat adminpak.msi niet installeert.

Komt doordat er een OS/versiecontrole in zit.

Met ORCA of een andere MSI editor kan je de string aanpassen:

[...]

Et voilá, AdminTools voor 2003 Serverbeheer onder Vista.
Lijkt me een heel eenvoudige manier om programma's te installeren die anders niet op Vista willen installeren (Met hetzelfde probleem) ;)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindlessEcho
heb nu rc2 x64
DVD Decrypter die gebruik ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 23:13
MindlessEcho schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 15:15:
[...]

DVD Decrypter die gebruik ik...
Of gewoon imgburn. Deze is gebaseerd op het brand gedeelte van dvd decrypter, maar heeft wat meer mogelijkheden, zoals het samenstellen van een image.
Werkt hier zonder problemen onder vista en is nog gratis ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Nog een puntje :)

Daemon tools (jaja, alweer) werkt, maar als ik een drive heb ingesteld, gaat mn PC niet meer in slaap. Instellen dat-ie geen drive beschikbaar heeft, en het werkt weer. Waarschijnlijk kan Vista de Daemon tools drive niet uitzetten ofzo.

Ik wil (nog een keer) vragen of iemand thumbnails heeft van avi-bestanden, of juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Als daemontools niet werkt, dan pak je toch alcohol?

Even iets anders...
Weet iemand hoe je het volgende uitschakeld:
In de verkenner zie je bij de mappenlijst telkens zip bestanden erbij staan. Ik heb daar een hekel aan want de lijst wordt daardoor 3x zo lang (in ieder geval erg lang) van. Hoe kun je dat uitzetten want zoals ik dat in XP deed werkt niet meer. En als ik in de windows/system32/zipfldr.dll hernoem of weghaal dan heb ik daar geen toestemming (?) voor. (Toch raar als admin?). Hoe dan ook, het moet weg, ik gebruik daar wel winrar voor :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

In XP werkt dit:
code:
1
regsvr32 /u zipfldr.dll

Misschien in Vista ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
djmantri schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 17:27:
Als daemontools niet werkt, dan pak je toch alcohol?

...
Daemon tools werkt, daar niet van, alleen gaat-ie dan niet meer slapen.

Dit zou trouwens ook aan mijn setup kunnen liggen, ik heb een grub bootmanager op mijn /dev/sda, die /dev/sda1 voor xp laadt, /dev/sda3 voor linux, en /dev/hda1 voor vista. Met de installatie-dvd van vista erin pakt ie grub niet meer, omdat ie dan van /dev/hda opstart ipv /dev/sda. Dit is gunstig voor mij, omdat XP als standaard in grub ingesteld staat.
Lang verhaal kort: door via grub te booten gaat-ie ook niet slapen (ergens lijkt dit logisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

djmantri schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 17:27:
En als ik in de windows/system32/zipfldr.dll hernoem of weghaal dan heb ik daar geen toestemming (?) voor. (Toch raar als admin?).
User Account Control & System File Protection = geen toestemming.

Redelijk logisch.
Zoiets doe je bij voorkeur in een administrative command prompt natuurlijk.

Maar evengoed:
DizzyWeb schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 17:31:
In XP werkt dit:
code:
1
regsvr32 /u zipfldr.dll

Misschien in Vista ook?
Werkt niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.alt-92.net/zooi/vista/zipfldr_vista.png

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 15-10-2006 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

djmantri schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 16:46:
Ik heb vista nu al een tijdje op mn laptop. Werkt prima moet ik zeggen, maar wat ik niet handig vind is dat als ie op zn accu loopt ie dan niet vanzelf zichzelf terug klokt en zn batterij management op power saving zet. Iemand een programma gevonden wat vista compatible is en dat dan wel doet? Zou wel handig zijn imo.
Bijj mij werkt het echt prima. Hij zegt klokt zichzelf netjes terug. Ook Aero zet hij op een gegeven moment uit als het echt kritiek begint te worden.

Ik gebruik overigens een Centrino processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: Als de RTM versie beschikbaar wordt, is dit dan zo'n beetje hetzelfde als de versie zoals hij in de winkels komt te liggen of is hier toch nog verschil tussen? En zal de RTM versie dan gewoon te downloaden zijn en vervolgens te upgraden zijn naar de officiele versie met een officiele betaalde key?

Want zoals ik het begrepen heb zullen de RC versies niet te upgraden zijn naar de uiteindelijke betaalde versies f heb ik het nu helemaal mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoF
  • Laatst online: 18-08 19:12
_EclipX schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 19:57:
Draai Vista nu al 2 weken soepel (RC2)

Sinds 5 minuten geleden, werkt ALLES ENORM TRAAG!!!

Als ik naar Task Manager ga, zie ik dit:

..
is het normaal dat ik 0 free memory heb? Ik heb namelijk 1 GB zitten

..

..
Wat is dit? En kan ik het uitzetten of niet? Want dit klote proces, vertraagt alles!
Ik heb ook 0 free memory, dus het lijkt me wel dat dit normaal is :+

Het proces betreft trouwens een install-proces (meestal tenminste), maar wat ie aan het installen is zou ik ook niet weten.. (msiexec.exe dus, het 'proces' :+ "system idle process" is gewoon om te laten zien hoeveel idle tijd de processor over heeft..)

[ Voor 9% gewijzigd door SnoF op 15-10-2006 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
msiexec was altijd outlook express, nu waarschijnlijk windows mail?

system idle process.. die staat hier op 99%, dit proces pakt alle cpu-cycles die over zijn, en vertraagt de boel niet, in XP staat die er ook tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat herstarten van Vista, ging alles weer normaal, toch vind ik da maar raar hoor.

Ik moet wel zeggen, Firefox 2 RC2, stond op dat moment aan, toen vista enorm traag ging... misschien iets mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DRvDijk schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 20:08:
msiexec was altijd outlook express, nu waarschijnlijk windows mail?
:D

msimn (als in MicroSoft Internet Mail & News).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 11-09 08:07
msiexec is van de *.msi installaties ;) lees het als MSI Execute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 19:51:
Vraagje: Als de RTM versie beschikbaar wordt, is dit dan zo'n beetje hetzelfde als de versie zoals hij in de winkels komt te liggen of is hier toch nog verschil tussen?
Welke smaak heb je het over?
Home Basic?
Home Premium?
Ultimate?
En zal de RTM versie dan gewoon te downloaden zijn en vervolgens te upgraden zijn naar de officiele versie met een officiele betaalde key?
MS heeft nog nooit een RTM OS als download uitgebracht. Gaan ze ook niet doen dit keer.
Upgraden van Starter /naar Basic /naar Premium /naar Ultimate kan je dan wel doen met een creditcard waarschijnlijk.
Van alle versies staan de install catalogues namelijk al op de DVD, aan de hand daarvan + de bijbehorende serial kun je een versie installeren of upgraden.

Staat volgens mij zo ongeveer in elke Vista FAQ op internet.
Want zoals ik het begrepen heb zullen de RC versies niet te upgraden zijn naar de uiteindelijke betaalde versies f heb ik het nu helemaal mis?
Waarschijnlijk niet. Overigens moet je je afvragen of je dat ook wel wilt.. dan kun je namelijk alleen maar Ultimate kiezen.

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 15-10-2006 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, ik dacht dat er deze maand nog een RTM versie zou uitkomen en dan pas de uiteindelijke vista in de winkels zou komen, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_EclipX schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 19:57:
Draai Vista nu al 2 weken soepel (RC2)

Sinds 5 minuten geleden, werkt ALLES ENORM TRAAG!!!
Ach ik had net een iexplore.exe (IE7) die opeens constant 90-95% van de cpu eiste, dan valt het bij jou nog wel mee.. (Ook RC2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De RTM komt pas in november uit, heb eens wat gemaild naar wat leveranciers van me werk (jasa, techdata, 2by2) en normaal zou dat volgende maand zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En is dat RTM dan de uiteindelijk versie waarvoor betaald moet worden of is he nog 1 (om uit te proberen) versie daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien wat offtopic, maar gezien we bezig zijn over een toekomstig Microsoft besturingsysteem, waarom niet eventjes lachen & eens terug in de tijd gaan, waarin Steve Balmer een commercial doet, voor Windows 1.0 :p

http://video.google.com/v...3880068262304&q=microsoft

en dit is een demonstration van Vista op Winhec 2006:

http://video.google.com/v...0580780926863862&q=winhec

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2006 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 21:16:
Misschien wat offtopic, maar gezien we bezig zijn over een toekomstig Microsoft besturingsysteem, waarom niet eventjes lachen & eens terug in de tijd gaan, waarin Steve Balmer een commercial doet, voor Windows 1.0 :p

1.0???? djeezes

wat een klote beeld overigens. (dat filmpje he)

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 15-10-2006 21:31 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 21:04:
En is dat RTM dan de uiteindelijk versie waarvoor betaald moet worden of is he nog 1 (om uit te proberen) versie daarvoor?
RTM staat voor Release To Manufacturing - oftewel de versie die daadwerkelijk in de winkel gaat liggen, een RTM versie is geen andere versie dan de versie die "uitkomt", het *is* de versie die uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vista, begint hier toch maar trager & trager te werken.... ik weet het niet meer zo goed hoor... morgen zet ik er xp wss weer op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 08:48
SnoF schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 20:04:
[...]

Ik heb ook 0 free memory, dus het lijkt me wel dat dit normaal is :+
Ik heb ook 0 free memory staan. Het lijkt me niet helemaal te kloppen maar zo kloppen er op dit moment nog wel meer niet van die kleine dingetjes waarvan de één wat irritanter is dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een kleine tweak gevonden, alee, niet echt een tweak, in xp is dit ook zo, maar je moet bij "Virtual Memory" eens "System Managed size" aanvinken, inplaatss van "Automaticly manage....."

Zo werkt je Vista een beetje snellerder :)

Afbeeldingslocatie: http://img102.imageshack.us/img102/5494/memoryxb9.jpg

ps: snipping tool RULED GEWOON _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2006 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

^^

Ik vind het bijvoorbeeld jammer dat je een normale backup wél naar een netwerk lokatie kan zetten maar een complete System backup met de Windows Complete Backup and Restore Image optie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaasje123 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 22:19:
[...]

Ik heb ook 0 free memory staan. Het lijkt me niet helemaal te kloppen maar zo kloppen er op dit moment nog wel meer niet van die kleine dingetjes waarvan de één wat irritanter is dan de andere.
Alle vrije geheugen is in gebruik door de superfetch software, dit klopt dus gewoon. Zodra een programma geheugen nodig heeft zal superfetch dit vrij geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hmm :) USB storage kun je nu ook weer in NTFS formateren vanuit de GUI.
Dat was wel mogelijk in 2000, maar in XP was dat alleen met convert <usbdisk:> /fs:ntfs en niet in één keer vanuit de UI te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, leuk... ik was aan het gamen, en plots liep alles vast, dus ik reset alles, vista wil niet meer opstarten ook niet in veilige modus!! Morgen weer XP hoor, werkt sneller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 06:26

darkphoenix

Chikara

Ik had rc2 op me pc gezet en op een andere hardeschijf dan me XP setup maat daarna deed me xp het niet meer.
Bij het opstarten bij het bureaublad liep ie steeds vast en me harddrives waren hernoemt van stations letters.

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

offtopic:
Dat filmpje was toch als geintje voor de introductie van Win95, of 3.1 ofzo?
(Daarnaast is het niet Windows 1.0 op die computer ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 23:07:
[...]

Alle vrije geheugen is in gebruik door de superfetch software, dit klopt dus gewoon. Zodra een programma geheugen nodig heeft zal superfetch dit vrij geven.
aha! :) Is er ook nog ergens te achterhalen voor welke programma's dit geld of dat je übberhaubt een optie hebt om superfetch uit te zetten. Niet dat ik dat wil want het vista werkt zonder problemen maar ik ben gewoon benieuwd of dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaasje123 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 11:40:
[...]

aha! :) Is er ook nog ergens te achterhalen voor welke programma's dit geld of dat je übberhaubt een optie hebt om superfetch uit te zetten. Niet dat ik dat wil want het vista werkt zonder problemen maar ik ben gewoon benieuwd of dat mogelijk is.
Superfetch is gewoon een service die je uit kunt zetten. Start -> Uitvoeren -> services.msc -> disable "Superfetch". een reboot is nodig.

Zover ik weet zijn er nog geen monitor programmatjes.

[edit]
Voor mensen die Vista RC2 onder vmware willen installeren: http://4sysops.com/archiv...c2-on-vmware-workstation/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Ok dankje :)

Ik moet zeggen dat alles lekker snel opstart. Als dat door superfetch komt (waarschijnlijk dus wel) Dan moet ik zeggen dat dit een mooie stap vooruit is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darkphoenix schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 23:58:
Ik had rc2 op me pc gezet en op een andere hardeschijf dan me XP setup maat daarna deed me xp het niet meer.
Bij het opstarten bij het bureaublad liep ie steeds vast en me harddrives waren hernoemt van stations letters.
Ja, dat heb ik ook gehad, ik heb dat op kunnen lossen door onder xp in veilige modus een ander account aan te maken en daar in te booten. Het heeft iets te maken dat hij documents and settings niet meer terug kan vinden. Maar dat was ten tijde van de BETA 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Goed nieuws voor NVIDIA gebruikers :) NVIDIA komt deze week, of volgende week met nieuwe drivers, met betere performance, betere RC2 ondersteuning etc :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Laten we het hopen, want ik heb nu xp erbij gezet (ben ff mn bootmenu kwijt, maar dat komt nog wel). En daar gaat het dus veel beter met games!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindlessEcho
Weet iemand of Fifa 07 het op Windows Vista RC 2 doet want het scherm knippert een paar keer bij mij en stop dan met laden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Bij mij (Nvidia) doet ie het wel, maar hij heeft wel slechte performance (ziet er niet mooi uit en textures zijn erg flets) mijn hij draaid wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met wat hulp van Rafael heb ik nu ook voor Windows Vista RC1 de uxtheme patch.

Het probleem wat ik eerder had was dat niet alleen uxtheme.dll moest worden aangepast maar ook 2 andere DLL's. De patch die ik eerder had gemaakt was dus gewoon goed, alleen niet compleet.

Deze werkt op zich goed (ik draai er al 20 min mee nu, maar ben al wel 1x gecrashed hoewel dat niet zoveel zegt). Natuurlijk alles op eigen risico (maar als je al een beta draait snap je dat wel).

Download hier de Vista RC1 uxtheme patch

Gewoon even deze bestanden in je system32 zetten (de oude hernamen naar .old bijvoorbeeld, vergeet niet eerst jezelf als owner te zetten op de betreffende bestanden in de system32 dir en eventueel jezelf full control te geven) en je kunt de themes aanpassen in windows/resources/themes/aero/aero.msstyles

Vergeet niet opnieuw op te starten voordat je gaat spelen met de themes.

Ik heb zelf al m'n theme aangepast, ik heb het oranje uit de taakbalk groen gemaakt omdat ik het oranje niet genoeg vond opvallen en niet goed vond passen bij het thema.

Download mijn theme bestand

Veel succes ;)

Voor RC2 heeft Rafael de bestanden, op verzoek maak ik bestanden voor iedere build die je maar kunt bedenken als je maar even deze DLL's naar me stuurt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindlessEcho
djmantri schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 20:19:
Bij mij (Nvidia) doet ie het wel, maar hij heeft wel slechte performance (ziet er niet mooi uit en textures zijn erg flets) mijn hij draaid wel
Hmm raar ik wil hem wel spelen :P (het s wel een gekraakte verie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 20:29:
Ik heb al m'n theme aangepast, ik heb het oranje uit de taakbalk groen gemaakt omdat ik het oranje niet genoeg vond opvallen en niet goed vond passen bij het thema.

Download mijn theme bestand
Geen plaatje? O-)

Overigens, voor degenen die Nero willen draaien onder Vista, Nero Lite werkt hier perfect op RC2. Alleen de eerste keer als admin uit laten voeren, daarna werkt het ook zonder admin rechten. (Wel even de compatibility waarschuwing wegvinken ;) )

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:40
FnF schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 15:59:
Goed nieuws voor NVIDIA gebruikers :) NVIDIA komt deze week, of volgende week met nieuwe drivers, met betere performance, betere RC2 ondersteuning etc :)
Dat is geweldig nieuws, maar waar baseer je deze informatie op? Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 20:45:
[...]

Geen plaatje? O-)

Overigens, voor degenen die Nero willen draaien onder Vista, Nero Lite werkt hier perfect op RC2. Alleen de eerste keer als admin uit laten voeren, daarna werkt het ook zonder admin rechten. (Wel even de compatibility waarschuwing wegvinken ;) )
Afbeeldingslocatie: http://www.thorry.net/ss_vista.jpg

Als iemand op MSN tegen je praat of een window om focus vraagt. Dus in plaats van het standaard oranje.

Ik draai Aero Basic, maar op andere Aero's zou ie het ook prima moeten doen (geen DX9 videokaart in deze PC helaas, het is geen spel PC)

Edit: Plaatje geupdate, heb nu ook het kruisje rechtsboven groen gemaakt en in de balk iets donkerder

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pierre_nr1 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 21:02:
[...]

Dat is geweldig nieuws, maar waar baseer je deze informatie op? Bron?
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=35084

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

arghhhh, retestabiel hier alleen blijft de hardeschijf maar ratelen :( :( blijft trouwens snel en reageert vlotjes terwijl de hd blijft ratelen.

indexing is al klaar volgens vista. iemand met dezelfde probs??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 21:37:
[...]

Als iemand op MSN tegen je praat of een window om focus vraagt. Dus in plaats van het standaard oranje.

Ik draai Aero Basic, maar op andere Aero's zou ie het ook prima moeten doen (geen DX9 videokaart in deze PC helaas, het is geen spel PC)

Edit: Plaatje geupdate, heb nu ook het kruisje rechtsboven groen gemaakt en in de balk iets donkerder
Geinig, ga het zelf van de week ook eens proberen :)

Overigens wel een aardige bug, is dat bij het afsluiten van Prince of Persia: The Two Thrones, Windows Media Center spontaan opstart? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo een tijd geleden had ik een post over mijn RC1 en de niet werkende virtuele drivers geplaatst: Nou we hebben er 1tje at last. De nieuwe Daemon 4.06 works with Vista x64! Joehoe! Voor de rest werkt alles nog steeds heel erg fijn, geen problemen vooralsnog en lekker stabiel. De rest van mijn gezin gaat nu ook over... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Voor de mensen die nog build 5728 gebruiken en D-Tools niet geïnstalleerd krijgen: dat kan kloppen, de cdrom.sys is een beetje stuk. Je kunt het beste die van 5600 pakken en die gebruiken i.p.v. die van 5728. Dan werkt het wél. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 23:18:
Voor de mensen die nog build 5728 gebruiken en D-Tools niet geïnstalleerd krijgen: dat kan kloppen, de cdrom.sys is een beetje stuk. Je kunt het beste die van 5600 pakken en die gebruiken i.p.v. die van 5728. Dan werkt het wél. :)
Of je upgrade gewoon naar RC2.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 17:19
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 07:27:
[...]

Of je upgrade gewoon naar RC2.. ;)
niet iedereen heeft de RC2 kunnen downloaden, of je moet naar nieuwsgroepen o.i.d. gaan kijken.... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb geen zin om wéér te upgraden en het risico te lopen dat alles stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JamesNL schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 13:23:
Ik heb geen zin om wéér te upgraden en het risico te lopen dat alles stuk gaat.
Het is allemaal beta, dat risico loop je dus toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hellboy123 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 08:47:
[...]

niet iedereen heeft de RC2 kunnen downloaden, of je moet naar nieuwsgroepen o.i.d. gaan kijken.... :*)
Overal wel te vinden.

Ik gebruik nog steeds mijn beta 1 serial, en heb bijna alle builds sinds beta geinstalleerd gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik merk dat ik nogal wat problemen heb met explorer.exe
ik heb dikwijls dat die ervoor zorgt dat mijn cpu op 100% bezig is. Ik weet niet precies wanneer dat dat gebeurd maar mn hele pc wordt er traag van. Het is een 'oude' athlon xp. Het gaat nog niet echt lekker qua prestaties hier :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
D'r zijn 2 issues waar ik toch wel een beetje geïrriteerd over raak:
Ik heb IPB en gebruik een Netgear WPN111 voor de draadloze verbinding. Daar heb ik de XP-drivers voor gebruikt, en dat werkt.

Totdat de verbinding wegvalt en je niet bij je PC bent. Na een tijdje, weet niet hoelang want ik zit dan niet achter de PC, loopt Vista helemaal vast. Complete freeze. Alleen resetten of herstarten helpt.

Andere punt.

M'n Intellimouse Explorer 2.0 verliest ook regelmatig de verbinding. Dan moet ik een halve minuut wachten en dan doet ie het weer, ander kanaal kiezen helpt niet.

Iemand hier ervaringen meer en/of ideen wat een oplossing kan zijn?

En wat ook af en toe gebeurd is dat m'n natural keyboard het niet doet bij het opstarten. rebooten en dan doet ie het weer wel.

Verdere PC gegevens, P-4 640 op P5ND2 SLI Deluxe, Deskstar 80 GB HD, 1 GB PC6400 corsair, GF 7600GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Hallo,

na vele uren zitten paint shop pro-en en html kloppen, is hij dan eindelijk af. Mijn eigen sidebar gadget.
Ik kon me er namelijk aan ergeren dat de windows media player daar niet in komt te staan.

Nu heb ik zelf met HTML en de OBJECT tag een WMP op de achtergrond aan het draaien en die leest de hele media bibliotheek uit. Daarna kun je met mijn scriptje shufflen en repeaten.
Daarnaast is ook het volume aan te passen door met je muis op de gadget te klikken en op de album art te scrollen.

preview:
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/lg_8288.jpg

Zoals je ziet heb ik het uiterlijk van de RSS feed lezer gepakt en mijn eigen knopjes er bij gemaakt.

download:
http://www.yourfilehost.c...&file=WMPlayer.gadget.zip

Nu kun je dus wel je media player in de sidebar hebben.
Laat even weten wat jullie ervan vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door k0ewl op 17-10-2006 16:46 . Reden: Eigen host genomen ]

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Je hebt hem aangegeven als gadget voor live.com? Live.com is Microsoft's portal, niet de sidebar. Voor sidebargadgets kun je terecht op http://gallery.microsoft.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
JamesNL schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:11:
Je hebt hem aangegeven als gadget voor live.com? Live.com is Microsoft's portal, niet de sidebar. Voor sidebargadgets kun je terecht op http://gallery.microsoft.com
Dat snap ik niet helemaal: waarom staat er de een gebruikershandleiding op microsoftgadgets.com?
http://microsoftgadgets.com/Build/

Maar die andere moet nog goedgekeurd worden. Wil hem jullie toch niet onthouden, dus zal hem zelf wel even ergens hosten.

Preview:
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/lg_8288.jpg

Yourfilehost linkje:

[ Voor 15% gewijzigd door k0ewl op 17-10-2006 16:46 . Reden: Linkjes toegevoegd ]

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
SYQ schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 22:26:
arghhhh, retestabiel hier alleen blijft de hardeschijf maar ratelen :( :( blijft trouwens snel en reageert vlotjes terwijl de hd blijft ratelen.

indexing is al klaar volgens vista. iemand met dezelfde probs??
Dit is een bekend probleem als je build 5600 (RC1) gebruikt. De oplossing is build 5728 gebruiken of RC2 te gebruiken want daarmee was dat probleem voor mij (en vele met mij ) meteen opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
k0ewl schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:37:
[...]

Dat snap ik niet helemaal: waarom staat er de een gebruikershandleiding op microsoftgadgets.com?
http://microsoftgadgets.com/Build/

Maar die andere moet nog goedgekeurd worden. Wil hem jullie toch niet onthouden, dus zal hem zelf wel even ergens hosten.

Preview:
[afbeelding]

Yourfilehost linkje:
Is er ook zo'n gadget voor winamp? en hoe installer ik jou gadget?

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
_MB_ schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:47:
[...]

Is er ook zo'n gadget voor winamp? en hoe installer ik jou gadget?
Mhh, ik weet niet of er 1 is voor Winamp.

Gadgets zijn namelijk gewoon internetpagina's. Platte HTML met JavaScript dus.
HTML kent het object OBJECT en die heb ik nu gedefineerd als Media Speler. Hoe het anders zou moeten zou ik zo niet weten want Microsoft geeft die API's allemaal niet vrij.

Maargoed. Installatie is als volgt:
Pak de zip-file uit. Daar zul je een directory WMPlayer.gadget in vinden.
Die hele directory moet je plaatsen onder de map:
code:
1
C:\Users\<naamvanjeuser>\AppData\Local\Microsoft\Windows Sidebar\Gadgets

Dat stukje van <naamvanjeuser>, moet je vervangen in de naam van je eigen user natuurlijk.

Daarna zal hij gewoon bij "Add gadgets" staan en dubbelklik je erop, dan plaatst hij hem in je sidebar.

Als iemand anders weet hoe je dat automatisch kunt laten gaan, wil die zich even melden dan, want daar ben ik ook erg benieuwd naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
Ok Zojuist even bij Nvidia gekeken en er zijn nieuwe Drivers uit voor Vista voor de de x86 (de x64 heb ik niet gecontroleerd) ze hebben nummer 96.85 meegekregen, zijn nieuwer dan de RC2 versie en zijn vandaag vrijgekomen. Ik ga ze zo proberen. Voor ieder ander met een Nvidia kaart je kan ze hier halen http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_96.85.html

Er zit volgens de update list eindelijk een control panel in *O* en opengl ondersteuning *O*

[ Voor 12% gewijzigd door Kaasje123 op 17-10-2006 19:38 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Beperk dit topic aub tot tips en ervaringen met Vista/Longhorn.

Let even op:

• Windows Vista RC1 is nu nog vrijelijk beschikbaar op deze lokatie kan je beginnen met het aanvragen van een key om daarna de ISO te downloaden. Nieuwere versies zijn niet (meer) publiekelijk beschikbaar.

• Beperk dit topic tot ervaringen, tips en trucs, en geruchten.

• Als je een technische vraag hebt (bv: Mijn video driver werkt niet), lees dan even dit topic en [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic (deel 4) door en lees even de andere Vista topics door in dit forum - kom je er niet uit open dan een *nieuw topic*. Ga dit topic niet vervuilen met je technische vraag
Pure technische 'probleem vragen' worden vanaf nu verwijderd en je krijgt hier een waarschuwing voor.