Toon posts:

Printers : Laserjet of Inkjet?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hard toe aan een nieuwe printer, en ik wil een kleurenprinter/scanner dit maal. Gebruikte tot op heden een vrij oude HP 4 Laserjet.

Omdat ik erg tevreden ben met de laserjets van HP en ik uit inktjet nogal eens een "nat papiertje" zie komen bij wat hogere resoluties in dezelfde kleur ben ik aan het twijfelen.

Natuurlijk zijn de Officejets van HP een stuk lager geprijst dan de laserjets.

Daarnaast wil ik ook een scanmogelijkheid die 4800 dpi (hardwarematig) aan kan. Kan ik dan beter een aparte scanner kopen omdat dit dan goedkoper uitvalt bij hogere hardwarematige scans, of zijn er redelijk geprijsde laserjet printers die ook een behoorlijke scanresolutie hebben.

De vraag is dus tweeledig :

1. Waar ben ik beter mee, color laser of color inktjet
2. Scanresolutie, als ik een hoge wil (ik ga 'm gebruiken voor hoge resolutie scans van foto's) kan ik dan beter een losse scanner nemen of zijn er goede hardwarematig hoge resulutiescans te halen met printers/mfd's?

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:14
Als je heel veel afdrukt zou je kunnen kiezen voor een Laser Color/MFP. Maar die dingen zijn duur, en eigenlijk geven inkjets nog steeds mooiere printresultaten...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Laserprinter en weinig printen
[Printer] keuze van een laserprinter
[Printer]Laser of Inktjet, en welke? (kleur vereist)
Nieuwe printer, Officejet of Laserjet?

Deze topics zijn onlangs voorbij geweest en heb ik uit de search kunnen halen. Staat een hoop info voor je in denk ik.

[ Voor 19% gewijzigd door Gunner op 11-09-2006 14:49 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-02 19:48

Jiffy

God, you're ugly!

't Is waar je persoonlijke voorkeur naar uitgaat. Als je regelmatig foto's afdrukt, ben je (veel) beter af met een inkjet. De prijs per pagina is, vanwege de hoge inktconsumptie, weliswaar fors hoger dan bij een laserprinter, maar de kwaliteit is absoluut beter.

Daartegenover bestaat natuurlijk de mogelijkheid dat het je meer gaat om het afdrukken van (forse) documenten waarbij je de mogelijkheid wilt hebben om óók in kleur af te drukken met hier en daar een foto in dat document. Dán ben je fors beter uit met een kleurenlaser, imo.

Ik heb enkele jaren geleden mijn laatste inkjet in de container geflikkerd nadat ook die weer de geest had gegeven (ik druk niet veel af in kleur en de boel wil daardoor blijkbaar nog wel eens indrogen) en heb een tweedehands Phaser op de kop getikt. Foto's laat ik wel door een fotocentrale afdrukken, de afdrukkosten van de printer zijn veel lager dan bij de inkjets die ik gehad heb en de afdrukkwaliteit van m'n kleurenlaser is, voor de documenten-met-een-kleurtje, prima.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Gunner, 3 van de 4 links die je postte, had ik nog niet gevonden met search.

En bedankt Jiffy, wat je schreef, en vooral je "printgedrag" komt veel overeen met dat van mij.
Foto's doe ik wel via internet.

Op zoek dus naar een betaalbare laserprinter, die ook (hardwarematig) hoge scan resolutie aan boord heeft, want het scannen en bewerken van oude foto's blijft hoog op mijn eisenlijstje staan.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals Gunner aangeeft is er hier zat over geschreven. Als je die topics niet bij het searchen vond, zou ik vooral daar focus op stellen.

Verder zijn "wat moet ik kopen?"-topics nooit echt de bedoeling.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.