Laserprinter en weinig printen

Pagina: 1
Acties:
  • 6.172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuurzaagje
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-09-2020
Ik vind afdrukken van zwartwit laserprinters beter, of dat nou echt waar is of niet. Beter bestand tegen vocht, professionelere "feel". Ik heb ook veel pech gehad met inktjets; bij anderen leverden ze magie en bij mij prut en problemen. Kortom, ik wil eigenlijk een laser. ;)

Ik vind het niet erg dat ik misschien een keuze maak die enigszins duurder is. Maar, ik print niet zo vaak. Boze tongen beweren dat de toner gaat klonteren en dan weinig printen met een laser nog erger is dan de inktjet die ik nu heb.
• Kan ik een laser kopen en dan toch weinig printen? :P

Eerst keek ik naar HP, omdat ik bekend ben met hun oude modellen. Er zijn wel veel goedkope nieuwe modellen maar ik kan ze moeilijk vergelijken met oudere modellen.
• Wat is er aan de hand, is kwaliteit zoveel goedkoper geworden of zijn er een boel HP prutprintertjes op de markt gezet? :+

Brother kwam er goed uit bij sommige tests. Ik zit te denken aan de serie 5240, 5250, 5270 en 5280. Ik kan ook de 6050 redelijk goedkoop vinden. Probleem is, ik kan nergens de daadwerkelijke printresultaten zien en met elkaar vergelijken. Het belangrijkst is de tekstkwaliteit en eventueel ook de kwaliteit van vector graphics. Minder belangrijk is snelheid, snufjes, fotokwaliteit etc..

• Kan iemand iets zinnigs zeggen over de Brother 52xx serie en 6050? 8)

Advies is welkom, want Tweakers.net test niet zoveel monochrome laserprinters en veel sites spreken elkaar tegen of testen telkens hele andere modellen ... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een laser is idd erg interessant als je veel print, dus die conclusie had je al goed getrokken.
Echter, ook als je weinig print, of gewoon voor wat langere periodes niet print en toch niet wil gaan klooien met half uitgedroogde cartridges (been there, done that) is een laser ook ideaal vind ik.

Zelf print ik ook niet extreem veel en liep met m'n inkjetje altijd tegen het feit dat ik naar de winkel mocht rennen omdat mijn cartridges waren uitgedroogd. Daarom heb ik een aantal jaren geleden een Samsung ML1210 gekocht voor €99 op de HCC en tot op heden geen spijt van gehad. Ding print ideaal ook al staat hij een paar weken soms maanden uit. Even opwarmen en hij print perfect.

Dus ja, je kan een laser kopen en toch weinig printen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb in een ver verleden (iets van 2 jaar geleden :+ ) op mijn stage een Kyocera Mita FS1000+ gekocht die toch niet gebruikt werd, voor 5 euro. Hij print nog steeds prima, en een nieuwe toner, mocht ik daar ooit nog aan toe komen, kost een euro of 40-60. Kan geen inkjet tegenop.

Zoek gewoon een leuke tweedehands aanbieding, en haal hem zelf af waarbij je wat testpagina's print.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 02:26
Ik heb voor ongeveer dezelfde reden een Samsung ML-1610 gekocht voor 80 euro. Nieuwe toner kost hetzelfde, maar heeft natuurlijk meer inhoud. En ja, wat kan ik zeggen, ik ben extreem tevreden over deze printer. En je zal niet meer kijken naar een afdruk meer of minder.

De printer kan dan wel geen kleur of scannen/kopieren, maar verder is hij voor wat hij moet doen, perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-07 21:39
Ik heb ook zeer goede ervaringen met laser printers, ik heb er hier zelf ook eentje staan.. het is een bakbeest maar printen doet hij altijd :) HP laserjet 5SI MX (doet alleen maar zwart/wit)
we printen heel weinig en in de jaren dat wij hem hebben werkt hij nogsteeds met de 1e tonercartridge,
paar maanden geleden begon hij te mekkeren dat de toner bijna opwas, evetjes de cartridge eruit *schud schud* en tadaa hij doet het nogsteeds.

Maar ik heb al zitten kijken maar een nieuwe tonercatridge is er moeilijk/duur aan te komen
geld dat nou voor alle wat oudere laser printers ?

Dus om antwoord te geven op je vra(a)g(en):
V:"Kan ik een laser kopen en dan toch weinig printen?" A: Ja dus.
V:"Wat is er aan de hand, is kwaliteit zoveel goedkoper geworden of zijn er een boel HP prutprintertjes op de markt gezet?" A: Ik denk dat het wel meevalt, maar zou toch niet voor een "budget" gaan.
V:"Kan iemand iets zinnigs zeggen over de Brother 52xx serie en 6050?" A: Nee sorry.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 20:12

Elektronicanet

Leds do it!

Ik heb deze op de kop getikt (gratis ;)):

Afbeeldingslocatie: http://www.computer-joldelund.de/images/hp4plus.jpeg
HP Laserjet 4Plus

Hangt hier in het netwerk (aanrader!), ben er zeer tevreden over. OK hij is lomp en zwaar, maar de toner is nog nooit leeg geweest, hij print dubbelzijdig en best snel. Moet er niet aan denken om na xx pagina's weer inkt te moeten kopen :X

Mijn tip: zoek naar iets tweedehands. Vooral die bij bedrijven zijn interessant, die zijn blij als ze van dat lompe ding af zijn, en hebben vaak netwerkmodules ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Elektronicanet op 23-08-2006 23:46 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hiero een Apple Laserwriter 12/600 een jaar of 4 terug gekregen toen het bij een studentenorganisatie overtollig was. Binnenwerk is gewoon HP (LJ4 iirc). Toner was niet eens volledig vol...

Al die jaren later heb ik misschien 2500 pagina's geprint, ben ik nog steeds aan die eerste toner bezig en nog nooit een serieus probleem gehad ermee :D

Ondertussen mijn moeder en ex ook aan de goedkope 2e hands laserprinters gekregen en ook daar goede geluiden :)

Als je weinig, of in ieder geval niet regelmatig print zijn ze ideaal wegens niet uitdrogende inkt, bovendien lever je er professionele kwaliteit print mee af en kost het dus geen ene drol per print. Collega van me is ook op zoek momenteel. Even op Marktplaats gekeken en 6 gevonden binnen 25km van zijn woonplaats voor EUR 30 of minder die waarschijnlijk nog goed waren en gangbare toner hadden. Dat is minder dan de prijs van een enkele inktcartridge tegenwoordig 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
De Brother HL-2030 is een goede koop, de opvolger van de 1430, die ik in m'n bezit heb. Ben daar zeer tevreden over. Helaas beschikt bij niet over een netwerkaansluiting.

Brother HL-2030 laserprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-07 09:22

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik heb zelf een HP Laserjet 6MP. En om je een inschatting te geven hoeveel ik print: hij heeft een datecode ergens in juni 1996, en de page count staat op 19881. Ik heb de printer vanaf 1999, en ik denk dat 75% van de prints gedaan zijn voordat ik de printer had.

Dezelfde toner zit er nog in, en nog steeds haarscherpe afdrukken.

Oftewel: weinig printen met een laserprinter gaat prima!

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Puch-Maxi
Offtopic: Iemand een idee waar je voor een zachtprijsje HP C3909A tonercartridge kunt kopen ?
of is er een alternatief ?

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-07 13:54

SpamLame

niks

Ook hier alleen maar goede ervaringen.
Heb een net gereviseerde Hp 5N met duplexunit en etra 500 vel papierlade van
mijn vorige werkgever hier in het netwerk staan.

Duurt even voordat ie opgewarmt is maar verder prima.
Toner ik keer leeg gehad en bij reprint een nieuwe besteld.
Puch-Maxi schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 00:01:
Offtopic: Iemand een idee waar je voor een zachtprijsje HP C3909A tonercartridge kunt kopen ?
of is er een alternatief ?
Geen id of je dit een zachtprijsje vind, maar...
http://www6.reprint.nl/ca...ers_id=35&products_id=122
voor nog net geen 99

[ Voor 41% gewijzigd door SpamLame op 24-08-2006 00:05 ]

• Puch-Maxi
[...]
Geen id of je dit een zachtprijsje vind, maar...
http://www6.reprint.nl/ca...ers_id=35&products_id=122
voor nog net geen 99
Hey ja dat is welliswaar geen echte HP, maar als die het net zo goed doet waarom niet
€98.56 is iig al beter dan €159.99 tot €175,- die ik gevonden had voor orginele C3909A Toners

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Noork schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 23:55:
De Brother HL-2030 is een goede koop, de opvolger van de 1430, die ik in m'n bezit heb. Ben daar zeer tevreden over. Helaas beschikt bij niet over een netwerkaansluiting.

Brother HL-2030 laserprinter
Heb die ook en kan alleen maar zeggen..zou nooit 100 pagina's aan technische PDF ( van een hardware review site ofzo ) printen behalve met een laser.

Beestje heeft iets van 700 pagina's geprint en heb nog meer dan 90% van de "beginners toner" die standaard wat...leegjes is. Maar voor 99 euro klaag ik echt niet...

Even opwarmen ( kost 2 minuten als hij lang offline is geweest in verband met de plaatsing ) en hij print snel en mooi.

En, geen inkt meer kopen want het is leuk voor foto's..zeker..maar vreselijk duur. De prijs van een volle toner is laserprinter zeker waard!

Ik moet hierbij vermelden dat de inkjet printers om een of andere vage reden meestal binnen 1,5 jaar kapot gingen......slechte bouw kwaliteit zal het wel zijn omdat het vaak begin met een foute lineatie! Of papier dat totaal scheef eruit kwam...

[ Voor 11% gewijzigd door swampy op 24-08-2006 00:37 ]

There is no place like ::1

Anoniem: 117508

Gewoon een goedkope laserprinter kopen! Ik ben pas geleden overgestapt van een inktjet (die dingen werken nooit mee in mijn geval) naar de allergoedkoopste HP laser (1018). Spuugt gewoon netjes de velletjes uit zonder gedoe!

• Figuurzaagje
Alvast bedankt, voor al de reacties en zo snel ook! _/-\o_

Dit is ook een leuke site met veel info (maar net niet de HL 6050) http://www.druckerchannel.de

Een redacteur van de site Kickstart kon het volgende melden:
There are many inexpensive home laser printers on the market right now. Unfortunately, they're not very good quality. Problems include paper feed difficulties, poor internal dust control, poor access to the toner cartridge, long first page to print times, and lack of internal RAM.

Entry level office laser printer however, are a great value. Although "you don't print very often" these printers operate efficiently, are basically maintenance free, perform tasks such as automatic duplex printing (printing on both sides of a sheet of paper), operate properly on small networks or connected to a single computer, offer larger amounts of internal RAM, handle paper of all types (as well as envelopes, business card sheets, etc.) quite well. We strongly recommend the HP LaserJet 1320, Brother HL6050, and the Lexmark E332n models. First page to print times is 4-7 seconds for all three printers — very fast indeed. Read our reviews of these three models here:

http://www.kickstartnews....aserjet_1320_printer.html

http://www.kickstartnews....l-6050_laser_printer.html

http://www.kickstartnews...._e332n_laser_printer.html

Toner, to the best of our knowledge, does not clot, clump or otherwise clog because of long idle periods. Laser toner is a actually a microscopically fine powder which is activated by the heat of a wire element inside the printer mechanism. As long as the printer is sitting in a normal indoor environment (typically dry, not subject to rain or standing water of any kind in the immediate interior area) the toner will respond normally and produce the proper type of print. Of course, if any printer (laser, inkjet, dye-sub, etc.) is left idle for long periods of time, it's best to protect the device with a dust cover of some sort to prevent environmental dust from collecting on the internal transport roller, heating element and paper path. Environmental dust and paper dust which collects on the heating element and internal parts cause most printer problems. Keep your printer clean and dust free and you'll experience few if any problems.

Inexpensive inkjet printers from Epson, Canon and HP are also a very good choice these days. There are a lot of different models to recommend. We do not recommend inkjets if color printing is not a priority. If the large majority of your printing is black & white, one of the lasers recommended above is your best choice.

Jack Reikel
Hardware Editor, Kickstartnews

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-11-2024
4-7 seconds first page to print time
Voor mij persoonlijk niet van belang, maar wie de reviews niet (goed) leest:
De HP doet er ~ 8-10 seconde over de eerste pagina, de andere twee zijn nog een paar seconde langzamer.

Mocht ik een LaserJet willen kopen, dan zou ik voor de hier geteste HP gaan...

... maar ik het al een Gratis HP LaserJet 6L staan. Op problemen met het voeden van papier doet ie het perfect ! Voor die paar prints die ik maak kan ik wel handmatig voeden zeg maar ... bijna nooit dus.

Een goedkope/gratis printer ophalen bij een bedrijf/particulier: doen !

Happy Blessings <3

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-05 15:45
Een Brother printer moet je nooit aan beginnen, ze zijn lekker goedkoop maar na een jaartje beginnen de kuren met de drum en gaat je toner klonteren. Nieuwe drum + cartridge is duurder dan een nieuwe printer, heb me brother dus weg gemikt. Ben nu bij www.softline.nl langs gegaan daar hebben ze vaak gebruikte hardware van bedrijven heb daar voor 50 euro een HP Laserjet 8150DN op de kop getikt en voor nog eens 50 euro een nieuwe cartridge + maintenance kit erbij. Het is wel een erg grote printer maar dat is natuurlijk omdat het een professionele printer is zo kan ik er ook A3 papier in stoppen maar gebruik nu bijde laden (2x500 vel) voor A4 papier. De printer doet 32 pagina's per minuteen, dubbelzijdig en er zit een netwerk kaar in. Al met al ben ik dus zeer tevreden en ik raad je daarom ook zeker aan eens met softline te bellen of ze wat voor je hebben gister was ik daar nog en ik zag zeker een stuk of 20 laserprinters staan.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:16
Ik print ook al jaren op een oude laserprinter. Gaat prima. Overigens is het inderdaad wel zo dat de aller goedkoopste laserprinters vaak wat minder goed zijn en eerder last hebben met paper pickup problemen e.d.
Maar mijn HP LJ5 doet het nog steeds prima.
Overigens heb ik ook een goedkope kleurenlaser staan (Minolta QMS MagiColor 2300 DL), maar voor deze dingen geldt eigenlijk wel dat netwerk aansluiting verplicht is. Een full-color A4 in 2400x600 duurt een eeuwigheid om over een parallelle verbinding te krijgen. Standaard heeft de printer 32 MB, wat veel te weinig is voor een full-color print op de hoogste resolutie, maar en kon gewoon een SDR DIMMetje in en ik had nog een van 256 MB liggen...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• iglesiasdelsol
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-07 12:09
Ik heb een jaar geleden dezelfde gedachtengang gehad.
Alleen durfde ik een tweedehands printer niet aan en ook ik print echt weinig.

HP heeft echter tegenwoordig voor iets meer dan € 100,-- nieuwe laserprinters waarvan ik er uiteindelijk toch een heb gekocht. Zo'n basisprinter uit de 101x serie (nu 1018). Prima ding!! Nooit problemen, fraaie prints en ook na lang stilstaan erg snel een goed resultaat.

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:50

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Hmm, laserprinters, daar heb ik ook lang naar gekeken. Maar laast heb ik een HP Laserjet 4000N (wel zonder netwerk kaart 8)7 ) gekocht voor € 50. Heel goede printer, weinig problemen mee gehad. Print behoorlijk snel 17 PPM.

Handleidingen van 200 pagina's poept ie zo uit. Heeft een 500 pagina ladebak, kan nog een van 500 onder. Verder kan er ook een duplex unit op (schaars, ik zoek er ook nog een :P ), en een evolope feeder. Heeft ook een handinvoer (handig voor kerst kaarten )

Verder heeft hij 2 uitbreidings sloten. 1 voor netwerk een andere voor een hardeschijf (?) bijvoorbeeld.

Afbeeldingslocatie: http://www.math.hmc.edu/computing/support/printing/heidi/heidi.jpg

Als je een tweede handse Laserprinter koopt, vraag wel of ze een testdraai maken waar je bij staat. Soms krijg je printers met een half kapotte fuser, enz. ( heb ik uit ervaring met deze ;) )

...

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Tha_Lord schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 08:23:
Een Brother printer moet je nooit aan beginnen, ze zijn lekker goedkoop maar na een jaartje beginnen de kuren met de drum en gaat je toner klonteren.[...]
Heb je hier een bron voor, of spreek je alleen uit eigen ervaring?

TabCinema : NiftySplit

• Noork
  • Niet online
Bozozo schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 17:16:
[...]

Heb je hier een bron voor, of spreek je alleen uit eigen ervaring?
Inderdaad, ik heb er toch nu toe nog geen problemen mee gehad. Zo'n drum moet ongeveer 3 toners meegaan, en dat is goed voor ongeveer 18000 afdrukken. Daarna koop je voor 100-140 euro gewoon weer een nieuwe printer.

• Figuurzaagje
Beste Basti504,

Hoe kan ik zien of er iets ergs mis is? (fuser slecht of zo)

Ik dacht zelf aan 20 pagina's laten uitdraaien:
  • Kijken of er steeds netjes 1 blaadje gepakt wordt en recht geprint.
  • Kijken of de print scherp is en vlekvrij.
  • Luisteren of het mechanisme niet piept of kraakt
Ik krijg het raar verhaal te horen over een HP 4050, dat de printer elk jaar naar HP is geweest voor onderhoud. Dat kan helemaal niet.

Hij zou in 2001 geleverd zijn. Als ik het goed heb, werd de 4050 vanaf 1999 gemaakt.

Weet iemand hoe hoog de 4050 ergens in de rangorde staat? Goed/slecht oud/nieuwig?
Er zijn zoveel HP modellen dat ik niet goed hoogte krijg van de rangorde.

Wie heeft er nog vlooienmarkt laserprinter kijktips?

Je zou een testbladzijde en een statusrapport moeten kunnen maken, zegt men.
Hoe kan ik een rapport uitdraaien met het aantal geprinte bladzijden en wat is acceptabel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21785

Ik heb hier al jaren een HP LaserJet 1100 staan. Typisch budget home-printertje: hij heeft geen echte papierlade, maar een sleuf waar zo'n 100 blaadjes inpassen en een manual feed sleuf en als gevolg daarvan neemt hij weinig ruimte in op mijn bureau. Hij print niet al te snel, maar voor het printwerk wat ik er mee doe (af en toe een brief en soms een technisch rapport) is dat zeker acceptabel. De tekstkwaliteit is haarscherp en met de hoeveelheid prints die ik maak doet ie erg lang met een toner cardridge: ik ben nu met de tweede cardridge bezig; de eerste was een halve-capaciteit cardridge en daar deed ik zo'n 5 jaar mee.

Wat wel een redelijk nadeel was was zijn geheugencapaciteit van slechts 2 MB, maar sinds ik er 8 MB heb bijgeprikt (dat was nog een duur geheugenreepje in een tijd dat er al volop 512 GB DIMMS op de markt waren!) heb ik eigenlijk nooit meer gemerkt dat de printer bepaalde pagina's niet aankon. Voorlopig zie ik al met al nog geen redenen om wat nieuws te kopen; misschien ooit een netwerkprinter, maar met mijn huidige mini-netwerkje van een PC en een laptop heeft dat nog niet zo heel veel zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-07 09:22

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Figuurzaagje schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 23:21:
Beste Basti504,

Ik krijg het raar verhaal te horen over een HP 4050, dat de printer elk jaar naar HP is geweest voor onderhoud. Dat kan helemaal niet.

Hij zou in 2001 geleverd zijn. Als ik het goed heb, werd de 4050 vanaf 1999 gemaakt.

Weet iemand hoe hoog de 4050 ergens in de rangorde staat? Goed/slecht oud/nieuwig?

Hoe kan ik een rapport uitdraaien met het aantal geprinte bladzijden en wat is acceptabel??
Door een stuk of 25-50 prints achter elkaar te maken weet je dat het papier transport circuit (en dan met name de output assembly) goed is. Dit kun je doen door gewoon het gewenste aantal pagina's in de bak te leggen, en in het menu een 'Cont. Self Test' te kiezen. (hij print de bak dan leeg met zelftesten).

Verder is het zo dat als de prints er goed uit zien, de printer waarschijnlijk goed is. Dat is het fijne van printers; je kunt aan het resultaat zien wat de staat is.

Een HP LJ 4050 is gewoon een robuuste printer. Kijk even naar de configuratiepagina's hoeveel hij gelopen heeft, om een indicatie te krijgen van het gebruik. Sta niet versteld van hoge standen; HP specs zeggen dat de 4000 serie theoretisch 65.000 pagina's per maand zou moeten kunnen doen. (maar dan smelt zo'n ding ook zowat weg, lijkt me)

Nadeel is dat hij vrij groot is; maar als je de ruimte hebt, en hij heeft een aardige prijs, zou ik zeggen: aanrader!

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb zelf een Brother HL-1240 met een HP Jetdirect (printerserver) voor een prijs van 0 euro :P

Werkt prima! en de toner zit er al 3 jaar in.. ik print af en toe een verslag of een mailtje uit.
Geen uitdrooggezeur van inkjetpotjes. Print snel en scherp...
Ik heb alleen last van wat puntjes op mijn afdrukken (waarschijnelijk, zoals bovengemeld, door een kapotte drum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:50

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Figuurzaagje schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 23:21:
Beste Basti504,

20 pagina's is een mooi aantal, kun je kijken of de printer goed print. Het beste kun je de testpagina afdrukken, de gene met alle symbolen en karakters die de hele pagina vullen. Dan kun je ook zien of hij overal print (de mijne heeft een soort herhaling aan de linke zijkant zitten, die word niet gebuikt voor dagelijk gebruik, maar is wel minder). De mijne heeft er dacht ik 150000 pagina's erop zitten de de fuser heeft een levesduur van 200000 pagina's.

De Laserjet 4000 en 4050 zijn ongeveer de zelfde, zelfde behuizing, ik dacht ook precies het zelfde binnenwerk. Alleen het formatter bord is anders. De 4050 heeft een snellere processor en heeft infrarood. Pin me der niet aan vast ;)

Hij is inderdaad behoorlijk groot. Bijna net zo groot als een 15'' monitor.

Even een afbeelding van de mijne, kun je de grootte zien :)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/harry.bastiaansen/PC-Ware/Resize%20of%20DSCF0011.JPG

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdleur
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Basti504 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:00:
[...]

De Laserjet 4000 en 4050 zijn ongeveer de zelfde, zelfde behuizing, ik dacht ook precies het zelfde binnenwerk. Alleen het formatter bord is anders. De 4050 heeft een snellere processor en heeft infrarood. Pin me der niet aan vast ;)

Hij is inderdaad behoorlijk groot. Bijna net zo groot als een 15'' monitor.

[afbeelding]
een 4050 kan een infrarood ontvanger aangeplugd worden, bijna niet te vinden (maar ik heb er nog 2 over, ook nog 2 jetdirect kaarten ;) ) Voor de rest heb ik een 4000 en een 4050 thuis. Idd bijna identiek aan elkaar. Robuuste en prima printers gemaakt voor middel tot groot gebruik in bedrijven. Voor een thuisomgeving zal hij dan over 80 jaar nog niet stuk zijn bij wijze van.

Kijk even naar de slijtage onderdelen, rolletjes in de laden en dergelijke, deze moeten geribbelt zijn, als ze glad zijn dan kan hij paperjams geven (dwz dan word het papier niet gepakt). Dat soort dingetjes haal je er met een baantest niet uit als ze bijna af zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

tvdleur schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:18:
[...]

Kijk even naar de slijtage onderdelen, rolletjes in de laden en dergelijke, deze moeten geribbelt zijn, als ze glad zijn dan kan hij paperjams geven (dwz dan word het papier niet gepakt). Dat soort dingetjes haal je er met een baantest niet uit als ze bijna af zijn.
opruwen met schuurpapier en ze zijn weer als nieuw.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Tha_Lord schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 08:23:
Een Brother printer moet je nooit aan beginnen, ze zijn lekker goedkoop maar na een jaartje beginnen de kuren met de drum en gaat je toner klonteren. Nieuwe drum + cartridge is duurder dan een nieuwe printer, heb me brother dus weg gemikt.
Tja als het dat alleen is?
Inkjets zijn zeker 10x erger, en zeker bij ZW text enorm duur ingebruik.

Zelf ben ik in bezit van 3 lasers.
Een Brother HL-1030 die toch zeker 3 toners leeg geprint heeft.
En hij is van 1999 maar doet het nog perfect, al staat hij wel werkeloos in een stelling.
Gelukkig is hij niet alleen, er staat ook nog een HP Laserjet 5L.

Bijde zijn met pensioen, om dat we in de loop der jaren alle desktops vervangen hebben voor Mac's.

En als laatste heb ik nog een grote Brother staan een MFC 9880 van een jaar of 5.
Deze heeft 3 jaar erg veel toners opgegeten... ;)
Toen de zaak opgedoekt is heb ik hem maar mee genomen, en hij doet het nog perfect.
De gebruikte toner van 1,5 jaar gelden zit er nog steeds in, al is hij nu wel aanvervanging toe.
Maar hier geen problemen met klonten.

Afbeeldingslocatie: http://www.brother.nl/nl/common/images/products/MFC_9880_150.jpg

De reden dat deze nog in gebruik is, komt door dat er USB op zit en er OS X drivers voor zijn.
Moet wel toegeven dat de OS X niet echt veel aandacht krijgt / kreeg van Brother.
Voor het fax gedeelte heeft men een windows proggie, maar geen OS X versie... :/
Owja, tis een redelijk grote fax, scanner en printer bak (niet dat je denkt fax proggie?).

Verder heb ik het nooit op inkjets gehad, matrix naar inkjet terug naar matrix en later door naar laser. Oke ik printe toen ook erg veel....

Denk dat je het beste voor een tweedehands bak kunt gaan...
Zoals hier boven 50 euro, das een leuker ding dan budget lasers....

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Moet wel toegeven dat de OS X niet echt veel aandacht krijgt / kreeg van Brother.
Goede reden om gewoon een volledige Postrscript-compatible printer te nemen. Heb je gelijk support voor alle OSsen :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

dion_b schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:22:
[...]

Goede reden om gewoon een volledige Postrscript-compatible printer te nemen. Heb je gelijk support voor alle OSsen :z
Tja, grootste ergenis was, ff documentje faxen....
Mac --->> Printer en Printje --->> faxen, klaar 9 van de 10 keer printje in vuilnisbak...

Met het printen geen problemen gehad, tja de scanner... Maar dat was meer mijn eigen schuld... ;)

Mocht ie over x jaar dood zijn zal ik er aan denken hoor... :P

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:36
Ook ik heb een 4050 ;)

En inderdaad, heerlijk spul. Snel & zuinig, lekker in het netwerkje, en vrijwel nooit problemen mee

Ik heb 'm dan met dubbele papierbak (2x500vel ineens in de lades!) en duplexunit.

Totaal (3jr geleden) 225 eur voor betaald (150 voor printer, 75 voor duplex).

Infarood heb ik er ook bij. Zit niet standaard op de 4050N. Maar goed, nooit gebruikt (dus mocht iemand m zoeken...)

Op mn werk ook een 4050N (Die er inmiddels uit is aangezien de baas m "te lomp" vond). Die is ook met duplexunit. Voor de kosten hoef je t niet meer te laten, hij is voor 150 eur (incl duplex) weg morgen als het goed is.

Zelf heb ik er ook nog een 4500 bij staan, kleurenlaser. Nog veel lomper en trager.

Als je de ruimte hebt: Laser. STUK voordeliger dan inktcartrdiges _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuurzaagje
Weet iemand hoe ik de testpagina kan printen?
Ik heb de handleiding gedownload maar er staat niks in over de testpagina van de 4050.

Mike, hoe kun je een continuous self test doen?

Ik vind alleen maar iets over service mode en configuration page printen maar dat is niet echt een self test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Figuurzaagje schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 22:48:
Weet iemand hoe ik de testpagina kan printen?
Ik heb de handleiding gedownload maar er staat niks in over de testpagina van de 4050.

[...]

Ik vind alleen maar iets over service mode en configuration page printen maar dat is niet echt een self test.
Via de driver... en verder niet goed gezocht op de manualspagina van de 4050:
daar kun je namelijk op pagina 19 van de HP LaserJet 4050 and 4050N Printers - Getting Started Guide vinden hoe je een testpagina via het printermenu kunt printen. :Y)

[ Voor 38% gewijzigd door PcDealer op 28-08-2006 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuurzaagje
Hiep hiep hoera, *O*

De 4050 staat te pronken. <+:)

Na het verwerken van een schoonmaakpagina (grappig trouwens dat deze eerst weer opgegeten dient te worden voor de echte schoonmaak) en het boosten van de toner van 3 naar 4, print het bakbeest als nieuw. :Y

Ook nog een gratis nieuwe toner erbij. Zou eerst 150 eu moeten kosten maar ik heb gezeurd. Nu nog maar 100 eu kwijt. :7

Er zit namelijk een lelijke lade bij. Deze steekt ver achter de printer uit en laat heel veel stof inwaaien. Ik vermoed dat deze lade bij de duplex eenheid hoort. Als iemand de normale lade wil ruilen tegen een duplex lade dan hoor ik dat graag (de duplexer zelf zit er dus niet bij) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Figuurzaagje schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 22:02:
Hiep hiep hoera, *O*

De 4050 staat te pronken. <+:)
Woei!
Deze steekt ver achter de printer uit en laat heel veel stof inwaaien. Ik vermoed dat deze lade bij de duplex eenheid hoort. Als iemand de normale lade wil ruilen tegen een duplex lade dan hoor ik dat graag (de duplexer zelf zit er dus niet bij) :+
Dat hoort zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdleur

tvdleur

ehh...okay?

tvdleur schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 03:36:
[...]

gefeli! Zal je een goeie aan hebben!!
[...]
een nieuwe toner... 150 is wel erg overdone. Voor 47 euro heb je er al wel 1

pricewatch: HP Toner C4127X, Compatible (Zwart, 10k Pagina)

pricewatch: HP Toner C4127X, Origineel (Zwart; 10k Pagina)

en in duitsland al voor minder

http://www.preisroboter.de/ergebnis15723.html
[...]
Uh, ik heb er een net afdekkapje overheen ;) Hoort dus niet zo, maar die afdekkapjes zijn nogal kut bevestigd dus meestal raken die kwijt. (dat zie ik ook op mn werk (8000 users, +- 300 stuks 4000 / 4050 maar afnemende)

[ Voor 51% gewijzigd door tvdleur op 01-09-2006 03:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdleur

tvdleur

ehh...okay?

joeps, ging fout, en bovenstaande ook tijd om naar bed te gaan :z

[ Voor 157% gewijzigd door tvdleur op 01-09-2006 03:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
wil geen recalme maken http://www.printkosten.nl/ vergelijkt printer kosten

Grutte Pier fansels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madnificent
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-07 14:59
Het nadeel van laserprinters is niet zozeer het klonteren, wel het verbruik. Een laserprinter moet steeds zijn oven warm maken om de inkt in te bakken. Het laten aan staan van een laserprinter verbruikt dus veel meer dan het laten aan staan van een inkjet. Ook wordt de pagina kost voor kleine oplagen hieroor redelijk duur. De oven ziet ook meer af door het constante opwarmen en afkoelen.

Een laserprinter is (meestal) niet gemaakt om kleine oplagen te drukken, het systeem is dus niet optimaal. Meestal zijn laserprinters echter zo degelijk gemaakt, dat 'hun laatste dagen' voor een bedrijf wel eens een aantal jaren kunnen worden bij een particulier. Klonterende inkt of andere problemen problemen zal je hoogstwaarschijnlijk niet meemaken.

Een laserprinter is niet slecht voor een kleinverbruiker met een gevoel voor kwaliteit. Hou er echter rekening mee dat de prijs van beestje iets minder zacht kan zijn dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het piekverbruik van mijn laserjet 4000 ligt rond 300W had ik eens gelezen. In de 12s die het kost om het eerste velletje te printen is dus nog geen 0,0001kWh verbruikt. Als je dagelijks één velletje print (en verder de stekker eruit laat), ben je jaarlijks nog geen halve kWh kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 11:58
Zou gewoon uitzetten niet voldoende zijn? Heb je net je stekkers en kabeltjes netjes weggewerkt, moet je na iedere print de stroom er ook nog eens uittrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuurzaagje
Voor het archief:

Ik heb de 4050n gekocht voor ca. 100 euro.
Door de manual te downloaden bij HP heb ik er veel over geleerd.
Voor de verkoop kon ik daardoor allerlei rapporten uitdraaien waardoor ik kon zien hoe het gesteld was met de printer.
Dat is allemaal uitstekend gebleken.

Tegenwoordig worden zulke goede machines niet meer gemaakt. Je krijgt of lichte thuis lasers of grote copiers met printmogelijkheid voor bedrijven. De kwaliteit van de afdrukken vind je ok nergens meer.

De printer doet het heel goed op het netwerk en werkt ook met Vista! Hoewel het lastig was om hem op het netwerk te krijgen, zou ik hem meteen weer kopen.

Driemaal super!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb sinds gisteren een HP Color Laserjet 3550n voor EUR 130,00. Ook wat moeite gehad met instellen ip adres. Maa dat was meer mijn onervarenheid. Van tevoren had ik al de rapportages gezien van aantal afdrukken, hoeveel toner er nog is, hoe lang transferrol en fuser nog mee horen te gaan (ruim 55.000 afdrukken).

Rapportages zijn via het printermenu te printen, via de HP Werkset/Toolbox en via de Jetdirect en3700.

Piekverbruik: 400W.

Pagina: 1