Toon posts:

Problemen met de driver letters

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem

Mijn pc maakt sins een tijdje van mijn (oorspronkelijke) D schijf nu na het opnieuw opstarten van mijn pc van de D die G schijf ( en natuurlijk zouw ik dit zo kunnen laten maar jha dan moet ik alle snelkopelingen van ieder programa op mijn cmo puter moeten gaat veranderen en daar gaat zelf met een handig programatje nog al wat werk in zitten) en daar bij moet ik tog gewaan van een van mijn schijfen de D schijf kunnen maken zonder dat hij na het op starten weer verandert is in de G schijf

Maar goed ik heb al meerderen dingen geprobeert voor de wijsneuzen ja dus ook met Disk Management in Computer Management

Daar bij is het het geval dat na het opstarten een van mijn cd-roms de plaats als d schijf in neemt

Na het veanderen van deze dingen werk alles wel gewoon maar na het opstarten is het dus het zelfde verhaaltje weer ik mag weer mijn schijf namen gaan veranderen

Een pc zaak bij mij uit de buurt heeft mij gewezen op een BOOT bestand van windows waar ik mischien iets in zouw moeten veranderen maar dit scheen gevaarlijk te zijn als je iets fout deet dus daar begin ik dus niet aan voor ik cekr weet dat ik daar in dat betand wat zouw moeten veranderen

De inhoud van dit bestand bestaad hier uit:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

als je meer info nodig hebt meld je ff ikkan zo nog wat info over mij pc posten

B.V.D
(sorry voor enige schrijf fout dit zal ben ik bang komen door mijn dislexie)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor je berichtje, maar het meeste hier van heb ik al geprobeert

en als ik wat in bios zow moeten veranderen waar moet ik dan doen en hoe

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Aller eerst één tip, neem even de tijd om een post te tikken. Het is vrij lastig lezen op de manier hoe jij een verhaal neerzet, daarbij gebruik gewoon Nederlands.

Nu jouw probleem; De boot.ini heb je alleen nodig om Windows NT/2000 of XP te laten weten waar de boot- en systeembestanden staan. Een data partitie heeft hier niets mee te maken. Hierbij ga ik er vanuit dat de boot- en systeembestanden gewoon op de C:\ partitie staan. Overigens zullen de bootbestanden te n alle tijden op C:\ staan.

Heb je al eens geprobeerd om de opticals op X:, Y: of Z: te zetten om vervolgens de G: weer om te zetten in een D:. Trouwens op welke IDE kanalen is alles aangesloten?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Maar goed ik heb al meerderen dingen geprobeert voor de wijsneuzen ja dus ook met Disk Management in Computer Management
wil je eigenlijk geholpen worden of niet?

ot:
zoals hierboven gezegd staat boot.ini daar idd los van. Waar staat je swap-file? (virtual memory). Indien deze op de bewuste drive (al dan niet met letter D:\ of G:\) terecht is gekomen, moet je eens proberen die weg te halen, dus GEEN swapfile, reboot, driveletters aanpassen, en dan virtual mem opnieuw aanmaken. Ondanks dat je normaal gezien de driveletter van een drive waarop de swapfile staat niet eens KAN aanpassen, denk ik toch dattie op een of andere manier gelockt wordt.

[ Voor 57% gewijzigd door Rataplan_ op 11-09-2006 11:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op maandag 11 september 2006 @ 11:32:
, daarbij gebruik gewoon Nederlands.

Heb je al eens geprobeerd om de opticals op X:, Y: of Z: te zetten om vervolgens de G: weer om te zetten in een D:. Trouwens op welke IDE kanalen is alles aangesloten?
ik ben een dislekt sorry ik zie sommige fouten niet inderdaat dus helaas sommige fouten kan ik nouw een maal niets aan doen

en ik heb inderdaat al geprobeert ze weer trug te zetten maar na het opnieuw opstarten van mijn pc zij ze dus weer gewoon trug mijn cd-rom dus als D en mijn harder schijf als G

Verwijderd

Topicstarter
Rataplan_ schreef op maandag 11 september 2006 @ 11:33:
[...]

wil je eigenlijk geholpen worden of niet?

ot:
zoals hierboven gezegd staat boot.ini daar idd los van. Waar staat je swap-file? (virtual memory). Indien deze op de bewuste drive (al dan niet met letter D:\ of G:\) terecht is gekomen, moet je eens proberen die weg te halen, dus GEEN swapfile, reboot, driveletters aanpassen, en dan virtual mem opnieuw aanmaken. Ondanks dat je normaal gezien de driveletter van een drive waarop de swapfile staat niet eens KAN aanpassen, denk ik toch dattie op een of andere manier gelockt wordt.
Ja ik wil cekr gehopen worden maar ja bij mij voorige post werd ik ook al bij voor dom versleten omdat ik iets niet geprobeert zouw hebben. Nouw had ik dit egt al wel geprobeert, en kom ik hier voor hulp dus vind ik niet dat welke vraag dan ook egt dom kan zijn.

en het tweede gedeelte snap ik nie zo veel van eigelijk ik ben redelijk met windows maar dit gaat mijn petje te boven zouw je mischien nog iets duidelijker kunnen zijn. en voor al in het gedeelt hoe ik beplaalde dingen aan pas zo als het virtual memory.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dude, ook al toon je enkele minieme kenmerken van dyslexie, maar de volgende zijn beslist geen kenmerken van dyslexie: je gebruikt behoorlijk veel verkrachte woorden zoals die worden gebruikt in het gangbare "chat-taaltje", zoals de meesten tijdens het MSN'en/chatten gebruiken en verder maak je veel d/t fouten. Dat is gewoon een vorm van het niet serieus nemen en het verwaarlozen van de Nederlandse taal.

Wat betreft het probleem: de FAQ van dit subforum is duidelijk zat over hoe het zit met de schijfletters, zie ook de eerste link die in dit topic is gegeven. Daarin staan wat regeltjes opgesomd hoe de schijfletters zich gedragen. Je hoeft deze enkel te volgen :) Mocht je niet snappen hoe je dit moet aanpassen, dan is het een ander verhaal: kijk in de handleiding van je moederbord voor een uitleg over de BIOS en druk in Windows in de schijfbeheer op F1 voor de Helpfunctie.

Voor de rest is jouw intentie helemaal fout. Als je ons al direct wijsneuzen noemt, dan hoef je verder niet op onze hulp te rekenen. Neem eens de Algemene gedragsregels (Netiquette) door voor een uitleg over de werking van GoT :)

Topic dicht.

[ Voor 21% gewijzigd door BalusC op 12-09-2006 06:46 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.