[uTorrent] 100% binnen en toch downloaden?? Zie pic...

Pagina: 1
Acties:
  • 304 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:32

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Hier een screenshotje. Ik snap 't niet. Hij staat al een kwartier op 100% en "seeding". Maar toch heb ik nog een ETA en een downloadsnelheid (al is het weinig).

Wie weet wat hier aan de hand is?

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/tmp/torrent.jpg

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

heb ik zelf soms ook wel, ook al is ie dan wel gewoon binnen...

bug in't programma?

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Die ETA is totdat ie 'klaar' is met seeden, tot een 1:1 ratio dus :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:51
Hoeft niet per sé een bug te zijn. Als je een heel groot bestand download dan is de nauwkeurigheid ook minder. uTorrent geeft 100% aan en is nauwkeurig tot op 0.1%. Als je nog 0.05% (of minder) zou moeten dan geeft ie 100% aan, maar dan zou je eigenlijk nog het volgende moeten downloaden:

7.5 GB = 7680 MB
7680 MB = 7864320 KB
0.05% van 7864320 KB = 7864320 / 2000 = 3932.16 KB

En als je nog met 2 KB/s aan het downloaden bent, dan duurt dat dus 3932.16 / 2 = 1966 seconde, wat ongeveer neerkomt op zo'n 33 minuten.

Dus over een kwartiertje is ie helemaal klaar :P

The devil is in the details.

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:32

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Hahn schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 19:47:
Hoeft niet per sé een bug te zijn. Als je een heel groot bestand download dan is de nauwkeurigheid ook minder. uTorrent geeft 100% aan en is nauwkeurig tot op 0.1%. Als je nog 0.05% (of minder) zou moeten dan geeft ie 100% aan, maar dan zou je eigenlijk nog het volgende moeten downloaden:

7.5 GB = 7680 MB
7680 MB = 7864320 KB
0.05% van 7864320 KB = 7864320 / 2000 = 3932.16 KB

En als je nog met 2 KB/s aan het downloaden bent, dan duurt dat dus 3932.16 / 2 = 1966 seconde, wat ongeveer neerkomt op zo'n 33 minuten.

Dus over een kwartiertje is ie helemaal klaar :P
Hmmm... hij staat anders nog STEEDS op een kwartiertje (en het schiet ook voor geen drol op, meestal varieert down-time tussen 0.2 en 2.0 kb/sec.

Plus, wat vreemd is: ik heb een DOWNLOAD directory waar de tmp shit terecht komt. Maar ondertussen staat 'ie al in m'n FINISHED. Maar toch durf ik 'm niet af te breken. Als ik TOCH nog iets mis heb ik 7gb voor nix gedownd. :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Hij is al overgegaan naar seeding, dus is het bestand compleet binnen. De downspeed kan misschien ontstaan vanwege het verkeer tussen peers en je zelf?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Motrax schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 19:52:
Hij is al overgegaan naar seeding, dus is het bestand compleet binnen. De downspeed kan misschien ontstaan vanwege het verkeer tussen peers en je zelf?
Dat lijkt het mij ook. Je kan m ook gewoon is stopzetten en kijken of je dvd9 of avi's het allemaal doen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:51
Het was ook maar een theorietje :+ * Hahn vind het leuk om dat soort dingen te berekenen

Als ie al uit je temp folder is dan kan je 'm waarschijnlijk wel verwijderen. En anders even proberen of ie werkt voordat je 'm uit uTorrent verwijdert :)

The devil is in the details.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 19:37
En het enige juiste antwoord is:
Er zijn packages binnengekomen met een verkeerde checksum (foute data dus). Deze worden opnieuw gedownload, vandaar dat je in totaal meer dan 100% kan downloaden.

(pas gelezen in Azureus)

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Helaas Remco, die worden in uTorrent direct getrashed.
Je kunt dus wel meer MB's moeten downloaden, maar niet meer dan 100% krijgen :)

Die ETA is voor het seeden, die download heb ik hier ook, heel normaal.
Weet ook niet wat dat precies is, maar is wel altijd heeeel laag.

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-07 13:24
Als je iets upload, dan heb je altijd ook download verkeer. ACK pakketjes enzo. Hoe sneller je upload, hoe meer je download... Andersom is het precies hetzelfde, heowel je dan meestal ook upload al naar andere peers toe.

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:04

GeekK

Rag Mama Rag

* GeekK denkt ook overhead-verkeer

[ Voor 39% gewijzigd door GeekK op 08-09-2006 22:39 ]

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 18:40

Ben1985

Tatatata!

Klopt, dat heb ik ook, dan download ie met zo'n 0,1 tot 0,2 KB/s. Dit doet ie inderdaad alleen als er geupload wordt. Ik denk dat je het moet zien als een signaal van de verbonden peers dat de data is aangekomen ofzo, en een aanvraag voor nieuwe data.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• TheGuest
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01-2024

TheGuest

De enige echte

Je hebt waarschijnlijk DHT aanstaan. Dat zorgt voor de extra overhead en dus KBtjes die je blijft up/downloaden.

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:06

GateKeaper

#1 Procastinator

Heb het hier ook wel eens gehad.

Heb je al een hercontrole geforceerd? Dat heeft toen bij mij geholpen.
Torrent even stoppen, hercontrole forceren. Vervolgens kwam bij mij
ineens 99,9% te staan. Start de torrent weer. En hij haalt de laatste
0,1% binnen. Zodra hij weer klaar is, hoor je dus geen download meer
te zien.

Zoals de mensen hier ook zeggen, is hij er wel. Echter zal je hem
in uTorrent niet zien ( hier tenminste niet )

[ Voor 3% gewijzigd door GateKeaper op 09-09-2006 01:55 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:53
Het enige juiste antwoord hierboven is fout :P.
Het echte enige juiste antwoord, wat al enkele keren is genoemd, is overhead. De mensen naar wie jij uploadt, sturen je pakketjes om jou te laten weten dat ze een eerder pakketje hebben ontvangen en een nieuwe willen, die stuur jij en zo gaat dat de hele tijd door. Dus je hebt gewoon een beetje overhead. DHT is het niet, want die wordt enkel bij de globale down- en uploadsnelheid gerekend, want DHT is voor elke torrent gelijk, je bouwt gewoon een netwerk op met mensen die dezelfde torrents hebben, maar dat wordt dus 'buitenom' gedaan.
Pagina: 1