Ik heb vanochtend een nieuwe TFT gekocht, een 20" Samsung 203B. In eerste instantie deed ie het goed, totdat ik een kwartiertje ging gamen. Het beeld ging opeens op zwart en kwam ook direct weer terug. Om de paar seconden ging ie weer even op zwart. Omdat het alleen in games gebeurde (tijdens internetten/desktopwerk oid heb ik nergens last van) wist ik niet zeker of die nieuwe monitor nou kapot was of de videokaart (ati x800). Wat toen allemaal heb geprobeerd:
- Zowel beeld op TV-out als de TFT ingschakeld. Als de montitor op zwart gaat zie ik het beeld op de TV ook even stilstaan en heel erg hakkelen.
- Als ik de TFT-stekker eruit trek tijdens dat zwart wordende/hekkelende beeld is alles ineens weer goed en kan ik gewoon op de TV doorspelen. Plug ik de TFT weer in dan gaat ales meteen hakkelen op de TV en wordt het beeld op de TFT soms zwart.
- Als ik de TFT via de analoge DSUB aansluit doet het probleem zich niet voor.
- Mijn oude TFT monitor (17" iiyama e435s) via DVI aangelsoten en de boel draait de hele tijd goed.
- 2 verschillende DVI-kabels geprobeerd (kabel die bij de monitor zat en mn oude kabel).
- In de setting van de Ati driver bij DVI settings 'Reduce DVI frequency on high-resolution displays' en 'Alternate DVI operational mode' aan en uit gezet. Maakt geen verschil uit.
Ik verdenk die nieuwe monitor dus wel, maar aan de andere kant sluit ik mijn videokaart ook niet helemaal uit vanwege het feit dat het alleen in games gebeurt
Mijn videokaart heb ik voorzien van een arctic koeler en wordt niet warm (max. 55 graden ofzo). Een andere videokaart/computer heb ik op het moment niet tot mn beschikking, maar dat ga ik nog testen.
Heeft iemand nog suggesties? Of dit eerder meegemaakt? Ik vind het een vreemd probleem eigenlijk.
ps. ik draai in de native resolutie van dit scherm (1400x1050) op 60Hz.
- Zowel beeld op TV-out als de TFT ingschakeld. Als de montitor op zwart gaat zie ik het beeld op de TV ook even stilstaan en heel erg hakkelen.
- Als ik de TFT-stekker eruit trek tijdens dat zwart wordende/hekkelende beeld is alles ineens weer goed en kan ik gewoon op de TV doorspelen. Plug ik de TFT weer in dan gaat ales meteen hakkelen op de TV en wordt het beeld op de TFT soms zwart.
- Als ik de TFT via de analoge DSUB aansluit doet het probleem zich niet voor.
- Mijn oude TFT monitor (17" iiyama e435s) via DVI aangelsoten en de boel draait de hele tijd goed.
- 2 verschillende DVI-kabels geprobeerd (kabel die bij de monitor zat en mn oude kabel).
- In de setting van de Ati driver bij DVI settings 'Reduce DVI frequency on high-resolution displays' en 'Alternate DVI operational mode' aan en uit gezet. Maakt geen verschil uit.
Ik verdenk die nieuwe monitor dus wel, maar aan de andere kant sluit ik mijn videokaart ook niet helemaal uit vanwege het feit dat het alleen in games gebeurt
Heeft iemand nog suggesties? Of dit eerder meegemaakt? Ik vind het een vreemd probleem eigenlijk.
ps. ik draai in de native resolutie van dit scherm (1400x1050) op 60Hz.
[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 07-09-2006 16:13 ]