Soms heel even zwart scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 5.986 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Gemiddels zo'n 2 of 3 keer per dag gebeurt het. Dat is m'n scherm voor een fractie van een seconde helemaal zwart. Monitor is dan niet standby ofzo, maar het is gewoon een zwart scherm. En daarna doet ie het weer gewoon. Best irritant als je ergens mee bezig bent, zoals je natuurlijk begrijpt. Zo gebeurt het bijvoorbeeld nu net, terwijl ik dit bericht typ, een paar keer achter elkaar.

Ik begrijp alleen niet waar het verband mee heeft. Ik ben aan het downloaden, ik heb Steam opgestart, µTorrent, maargoed, hoe kunnen applicaties daar nou invloed op hebben? Ik denk eerder aan een instelling in de driver ofzo, of iets met de monitor aan de hand. Maar ik heb werkelijk waar geen flauw idee waar ik iets kan doen om het te verhelpen. Kabel van PC naar monitor zit goed, en meer kun je eigenlijk niet doen om beeld te krijgen.

Het beeld is verder ook gewoon stabiel. Geen enkel probleem buiten dit. Dus een fysiek iets zou het denk ik niet kunnen zijn. Otoh, softwarematig zie ik ook geen enkel verband, buiten dat het de ene dag tig keer gebeurt en op "goeie" dagen helemaal niet. Het lijkt complete willekeur... Wie weet wat er met me aan de hand is? :)

Relevante specs:
- Radeon X800XT -> DVI -> Iiyama AS4612UT
- Windows XP x64
- Vrij recente drivers (7.3 of 7.4 geloof ik)

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Misschien hetzelfde als wat ik heb gehad: [TFT] Beeld knippert/gaat op zwart bij DVI ? (al had ik het vnl. onder belasting, zoals bij 3D games, al sluit dat ook niet alles uit).

Probeer de monitor eens een tijdje via VGA aan te sluiten en kijk of het dan ook nog gebeurt. Heb inmiddels een andere videokaart en nergens meer last van. Ik hou het er maar op dat er iets op mn videokaart bij het dvi-gedeelte defect was.

[ Voor 11% gewijzigd door Palomar op 06-06-2007 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Analoge output is - zachtjes uitgedrukt - niet om over naar huis te schrijven. Dat ga ik dus sowieso niet doen. Als dat echt het probleem is, dan liever af en toe een zwart scherm, dan wazige strepen, major ghosting en onscherpe letters.

Ik hoop eigenlijkdat het iets in een stuk software is, want bij een hardwareprobleem zou je toch een bepaald ritme verwachten.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm ik heb dit wanneer ik een programma open in vista soms :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Maargoed, ik heb het probleem nog steeds. Soms meerdere keren op een dag, sommige dagen helemaal niet. Het *lijkt* alsof Steam het probleem versterkt. OOK als steam alweer afgesloten is. Echt bijzonder vervelend als het een poosje om de havenklap gebeurt...

Catalyst 7.5 al geinstalleerd, helpt dus ook al niet :'(

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder Vista komt het vaker voor door gare drivers, Windows sluit de crashende driver meteen af en herstart em daarna. Dat zorgt ervoor dat de boel even knippert waar je onder XP met een blauw scherm voor je neus zou zitten.

Maar aangezien de TS Windows XP gebruikt kan dat het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 00:12:
Onder Vista komt het vaker voor door gare drivers, Windows sluit de crashende driver meteen af en herstart em daarna. Dat zorgt ervoor dat de boel even knippert waar je onder XP met een blauw scherm voor je neus zou zitten.
Dat heeft er helemaal niks mee te maken. Maar dan ook totaal niets.

Het kort op zwart gaande LCD scherm is inmiddels een bekend DVI probleem aan het worden. Ik heb er zelf ook al eens over bericht:

DVI connectie valt soms weg op Dell 2707WFP

En velen anderen voor en na mij. Oplossingen zijn er nog niet. Komt vooral omdat niemand nog echt weet wat nou de oorzaak is. Een hoge resolutie wordt wel eens gesuggereerd; maar 1920x1200 valt nog steeds ruim binnen de DVI specificatie voor een single link. Er zijn bepaalde Internet paginas die ik bezoek waarbij het fenomeen zich vaker voor doet. Of bepaalde features, zoals het 'personalize' scherm in Vista. Maar het gebeurt net zo goed in XP Professional, en onder gaming. Het scherm uitzetten, en dan weer aan, helpt vaak. Maar dat zegt nog steeds niets, in termen van hardware vs. software oorzaak: het zou immers makkelijk kunnen dat bij het opnieuw aanzetten, in software, ook de DVI link opnieuw opgezet wordt. Soms denk ik even dat het kleur gerelateerd is (veel rood of oranje); maar dan gebeurt het weer op een plaats die die gedachte weer onderuit haalt.

Kortom: voorlopig geen oplossing. Ook Dell (voor mijn monitor) komt niet veel verder dan wat vraagjes over de resolutie. Even afwachten, dus, tot iemand eindelijk uitvindt wat de precieze oorzaak is.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:13

Haan

dotnetter

Ik heb dit alleen bij het booten van Windows, dan gaat een keer of 2 het scherm heel even zwart, maar daarna heb ik het nooit. (Radeon X1950 pro, Windows XP, Samsung 203B op DVI) Draai anders eens een dagje met een Knoppix cd'tje ofzo, dan kan je checken of het daadwerkelijk een software probleem is.

[ Voor 9% gewijzigd door Haan op 24-06-2007 15:21 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:22

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 00:12:

Maar aangezien de TS Windows XP gebruikt kan dat het niet zijn.
De ATi Catalyst drivers hebben VPU Recover. Deze techniek detecteert het als het mis gaat met de GPU, waarna die driver wordt afgesloten, en er wordt overgeschakeld naar software rendering om toch beeld te blijven houden. Het resultaat is, jawel, even een zwart knipperend scherm.

Meestal zijn hier meldingen van terug te vinden in de eventviewer. (te vinden via start, uitvoeren, eventvwr)
Dit werkt ook in XP, zodat je geen blauwe schermen gepresenteerd krijgt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@albatross:

Huh??

Waar heb je het over?

Hoezo zou dat er niets mee te maken hebben? Ik heb het op mijn laptop regelmatig, en dat zit echt niet via DVI verbonden hoor. Als ik in mijn eventlog kijk staat er netjes dat de driver gecrashed is en Windows em opnieuw gestart heeft.

Ook op mijn desktop had ik eerst het probleem, das een oude TI 4200 die gewoon met een normaal VGA kabeltje verbonden zit (ding heeft niet eens DVI), daar gaf ie hetzelfde in de eventlog aan. Totdat ik een berichtje kreeg van Microsoft dat er een nieuwe driver beschikbaar was die het probleem kon oplossing (in dat Problem Reports and Solutions wat gewoon geweldig is), na installatie van de nieuwe drivers is het probleem opgelost en heb ik het niet meer gezien.

Maar dit is allemaal onder Vista, de TS heeft geen Vista dus waar praten we over?

(Overigens lijkt me jouw probleem gewoon een defecte monitor, ik werk overdag de hele dag met zo'n zelfde Dell scherm via DVI en ik heb het nog nooit gezien, op m'n werk gebruik ik XP Pro SP2)

@Haan:

Das normaal tijdens het booten, ik denk dat iedereen dat wel heeft.

@DrivinUCrazy:

Dat klopt, de nVidia en Ati drivers hebben iets vergelijkbaars, maar die pikken alleen problemen met de GPU op, niet de drivers zelf als ze gaar zijn.

Onder Vista is het dus op een niveau hoger geregeld met alle drivers, dus ook de Intel drivers (die bekend staan om hun brakheid). Dit is natuurlijk mogelijk omdat ze de drivers in de userspace hebben gezet (goede zet).

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2007 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:22:
@albatross:

Huh??

Waar heb je het over?

Hoezo zou dat er niets mee te maken hebben? Ik heb het op mijn laptop regelmatig, en dat zit echt niet via DVI verbonden hoor. Als ik in mijn eventlog kijk staat er netjes dat de driver gecrashed is en Windows em opnieuw gestart heeft.

Ook op mijn desktop had ik eerst het probleem, das een oude TI 4200 die gewoon met een normaal VGA kabeltje verbonden zit (ding heeft niet eens DVI), daar gaf ie hetzelfde in de eventlog aan. Totdat ik een berichtje kreeg van Microsoft dat er een nieuwe driver beschikbaar was die het probleem kon oplossing (in dat Problem Reports and Solutions wat gewoon geweldig is), na installatie van de nieuwe drivers is het probleem opgelost en heb ik het niet meer gezien.

Maar dit is allemaal onder Vista, de TS heeft geen Vista dus waar praten we over?
De TS gebruikt DVI. En hoewel hij er niet expliciet bijgezet heeft of het bij hem ook zo is, komt dit probleem over het algemeen nooit voor wanneer de monitor aangesloten is via de VGA connector. Dat sluit het crashen van de video driver dus uit. Bovendien heeft het crashen van je video drivers echt wel gevolgen voor wat je aan het doen bent. Denk maar niet dat je gewoon door kunt gamen als je drivers er echt even uit zouden liggen. In "onze" gevallen, echter, gebeurt er eigenlijk niets, behalve dat de DVI link met de monitor even verloren gaat. Maar ook weer niet zo dat de monitor in "power save" mode gaat (er staat kennelijk nog spanning op wat relevante pinnetjes).

Vista is relevant hier, omdat het probleem zich op identieke wijze voordoet onder Vista als onder XP. Ook dat maakt problemen met een specifieke driver stukken onwaarschijnlijker.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah lijkt me nogal vaag, er zijn 1001 redenen waarom dit kan gebeuren. Dat jij toevallig een probleem hebt wat vergelijkbaar is zegt natuurlijk helemaal niets, het hoeft helemaal niet hetzelfe probleem te zijn.

Zoals gezegd, jij hebt gewoon een defecte monitor, dat is geen normaal gedrag, je kan het beste garantie claimen voordat het erger wordt.

Wat de TS betreft, hij kan het beste ook even testen met de monitor via DVI op een ander systeem, ook even testen met een andere kabel etc. Op die manier kom je er snel genoeg achter of het een probleem in de monitor is of het ergens anders zit. Je kan dan gewoon garantie claimen op de monitor als je een goede manier hebt om het te reproduceren. (Zoals in het geval van albatron waarbij hij een specifieke actie kan doen waarbij het scherm uitvalt).

Ik heb een paar jaar terug eenzelfde probleem gehad op een laptop, bij bepaalde input naar de controller toe flipte die waardoor het scherm alleen strepen weergaf en gereset moest worden om het te fixen. Dit probleem was ook goed te reproduceren, na vervanging van de monitor was het probleem helemaal weg.

Gewoon garantie claimen dus, monitoren horen nu eenmaal niet continu uit te vallen, enkel drivers horen dat te doen :+

(Overigens is het niet nodig enorme quotes te plaatsen, zeker niet als je direct onder de post reageert ;))

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2007 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
@TRRoads:

Voordat dit nu een welles-nietes serie posts wordt, wacht ik even af totdat we terughoren van de TS, of zijn probleem zich ook voordoet via de VGA kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infofiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03-2018
Als het zich ook voordoet dan zal een nieuwe monitor van hetzelfde type wellicht ook geen uitkomst bieden. Ik heb dat namelijk ook eens gezien bij iemands nieuwe monitor. Bij gebruik van DVI op onverwachte momenten even zwart scherm, een flikkering. Met d-sub is er niets aan de hand. Na ruilen van de monitor bleef het probleem bestaan. Het moest dus of aan de dvi aansluiting liggen van de videokaart of dat dit scherm (samsung 203b) geen vriendjes was met de gebruikte videokaart (weet even niet meer wat voor iets dat was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Via de VGA-kabel heb ik het probleem nog nooit gehad, maar dat zeg ik alleen maar om aan te tonen dat de drivers het probleem kennelijk niet zijn, noch is het VPU Recover die inkickt. De VGA-kabel permanent gebruiken is geen optie, gezien de kwaliteit van de analoge output van ATI-kaarten op hoge resolutie. En helaas kan ik de monitor niet op een andere PC met DVI aansluiten (laptop, renderbak en server hebben alledrie slechts traditioneel VGA).

Wel heb ik nog een andere kabel liggen, das ook een wat dikkere, dus hopelijk is het iets met storing van buitenaf. Hoewel het probleem zich ook in m'n vorige huis (yes yes :)) voordeed. Maargoed, ik ga het hoe dan ook proberen.

Misschien handig erbij:
Monitor: Iiyama AS4612UT
Videokaart: Asus AX800XT/2DHTV

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmm dan zou je een manier moeten vinden om het te reproduceren, het liefste een plaatje wat je fullscreen erop zet en dat dan bij ieder geval het probleem voordoet.

Je kan daarmee gerust garantie claimen, het is toch wel rederlijke wijs te verwachten dat je monitor alle verschillende soorten beelden op de juiste resolutie en refreshrate kan weergeven, ongeacht of dat nu via VGA of DVI gaat.

Als het niet gebeurt via VGA verdenk ik toch sterk de monitor, maar het kan natuurlijk ook altijd nog een fout zijn van de videokaart, dat hij zich niet helemaal goed aan de standaarden houdt oid.

Wellicht (als je dat kunt, er een nieuwere is en je er zin in hebt) een bios upgrade van de videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
infofiel schreef op zondag 24 juni 2007 @ 16:25:
Als het zich ook voordoet dan zal een nieuwe monitor van hetzelfde type wellicht ook geen uitkomst bieden. Ik heb dat namelijk ook eens gezien bij iemands nieuwe monitor. Bij gebruik van DVI op onverwachte momenten even zwart scherm, een flikkering. Met d-sub is er niets aan de hand. Na ruilen van de monitor bleef het probleem bestaan.
Zoals ik al verwachtte, heeft de TS zojuist gemeld dat het probleem zich inderdaad bij hem ook niet voordoet via de D-SUB. Dit is een typisch DVI issue. En ook ik weiger over de VGA kabel te gaan (vanwege het kwaliteit-verlies, en omdat ik de VGA simpelweg nodig heb voor mijn server). En inderdaad, van monitor wisselen helpt niet echt. Wellicht dat het een "publiek geheim" is onder de fabrikanten, dat er met de timings van DVI iets niet helemaal snor zit. Maaar, terug van de paranoide mode, het enige dat ik tot nu toe gevonden heb (en ik heb wijd en breed gezocht), is dat het een DVI probleem is, lol. Ja, dat is wat mager, maar het is m.i. geen schande om gewoon toe te geven dat er nog geen echte oorzaak gevonden is. Al de verhalen die ik hier over lees zijn allemaal hetzelfde: korte verbreking van de DVI link; en soms denk je een soort van patroon waar te kunnen nemen, maar dat is dan net te weinig consistent om er echt iets mee te doen.

Meer kan ik er helaas niet van maken. Natuurlijk blijf ook ik de fora nauwgezet volgen; en zodra ik iets concreets, en werkends, hoor, laat ik het terstond weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Garantie claimen, mja, ach, hm :)
Monitor is al een beetje oud daarvoor. Videokaart ook, vrees ik... zal nog es kijken voor een bios-update.

albatross, ik hoop dat je iets kan vinden, en dat je het met ons wil delen ;)

btw, andere kabel heeft niet geholpen :'(

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:13

Haan

dotnetter

Je hebt meestal 3 jaar garantie op een monitor, is ie al ouder dan dat?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt raar, maar zou dat dan komen door een combinatie van videokaart en monitor?

Als een specifieke monitor er last van heeft op iedere combinatie van videokaart dan zou je zeggen dat dat allang bekend zou moeten zijn (en er dus ook een fix voor moet zijn).

Maar de genoemde schermen van Dell en Samsung zijn erg populair, heel veel mensen gebruiken het, wat zou dan net dat ene zijn dat het bij sommige schermen wel voorkomt en bij andere schermen niet?

Garantie claimen is sowieso de moeite waard, als je het niet krijgt hoor je dat vanzelf en is er nog niets verloren. Wellicht is het bij de fabrikant een bekend probleem en wisselen ze het scherm om, ook al is ie net uit de garantieperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HydroDiOxide
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-08 10:04
Even kicken.

Ik heb soortgelijke split-second-wegval-problemen met mijn setup:

Leadtek A400 (geforce 6800)
Samsung 225BW (DVI aangesloten)

Ik heb deze monitor nu een maand of drie en sinds vorige week woensdag doet het probleem zich voor. Een paar dagen eerder heb ik de monitor met een IKEA wandsteun aan de muur gemaakt, maar het lijkt me dat die dingen VESA compliant zijn (lengte van de moertjes enzo) en geen fysieke schade kunnen veroorzaken.

Wat mij is opgevallen is dat het probleem zich voordoet in XP, maar wanneer ik boot in Ubuntu (Feisty) heb ik (tot nu toe) nergens last van. Kan één van u dit bevestigen?

Verder zal ik het aansluiten via D-SUB eens proberen, maar ik blijf het vreemd vinden dat ik zo'n 3 maanden geen problemen heb gehad met een DVI aangesloten monitor.

Zie ook dit topic.

[ Voor 6% gewijzigd door HydroDiOxide op 16-10-2007 11:19 ]

"Overspecialize and you breed in weakness..." Major Motoko Kusanagi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

Ik heb met mijn Samsung Syncmaster 205BW gelijke 'problemen'.
Eens of helemaal niet per 'sessie' dat het beelscherm aanstaat gaat hij even op zwart.
Ik weet niet of het backlight dan uitvalt of dat ie echt op zwart gaat (backlight + lcd) maar ik heb het zowel in Windows Vista als Ubuntu 7.04. Het is echt niet meer dan een seconde en ik heb het ook alleen maar via mijn op DVI aangesloten Syncmaster. Op mijn tweede via VGA aangesloten monitor heb het niet (Neovo F-417). Storend is het niet, maar ik vraag me toch af of dit geen rma wordt?

Ik heb denk ik nog wel wat meer problemen met mijn Samsung. Zo is het kleurenprofiel in Vista corrupt, tenminste dat zegt Photoshop en daardoor hebben mijn afbeeldingen in Photoshop en Windows Vista Fotogalerie een gele laag transparante laag over de foto heen, terwijl dat niet zo is als ik Photoshop of de fotogalerie op mijn tweede beeldscherm zet.

Ook is in Everest als ik als testpatroon een probleem zichtbaar: op mijn tweede monitor lopen alle kleuren heel net in elkaar over, zoals het hoort, maar op mijn Syncmaster ziet het er verschrikkelijk uit en is het net of er te hoge JPEG compressie is toegepast. Je ziet gewoon banen met kleuren in plaats van net overlopende. Hetzelfde probleem met het inlogscherm van Vista, daar zie ik bovenaan ook de kleuren niet net overlopen.
Never mind, ik lag aan mij, ik moest blijkbaar met me domme kop op de eerste dag de color settings zo nodig tweaken....

Is er iemand die dit kan bevestigen of zal ik maar een nieuw topic openen?

[ Voor 4% gewijzigd door Sebazzz op 16-10-2007 17:19 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
In mijn geval is het echt een zwart beeld wat door de kabel heen komt. Backlight blijft dus aan. Ik zou dus niet zo snel m'n monitor verdenken, want die kan er per slot van rekening niks aan doen dat ie zwart beeld binnenkrijgt...

en om em nou op D-sub te gaan aansluiten :?

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HydroDiOxide
Net geconstateerd dat:

- mijn backlight ook blijft branden
- mijn muziek (mp3) kort hikt al het beeld uitvalt
- één keer een harde systeem beep hoorde
- scrollen (bijvoorbeeld door een lange lijst op GOT) het wegvallen lijkt te verergeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

Oke ik open wel een nieuw topic.Succes met jullie schermen ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HydroDiOxide
Na twee weken frustraties heb ik nog eens rondgegoogled. Ik kwam dit draadje tegen. Hierin wordt als mogelijk oplossing het aanpassen van een aantal instelling in het nVidia control panel gegeven. Ik heb dit opgevolgd (het terugzetten van de refreshrate naar 58, overigens dezelfde als in mijn goed werkende Ubuntu installatie, en het veranderen van de timing naar GTF). Ik heb tot nu toe geen uitval meer geconstateerd en heb goede hoop dat dit zo blijft!

Ik blijf me afvragen hoe het probleem plotseling is ontstaan, voor mij lijkt dit dus de oplossing te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle E
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-09 19:50
Misschien is dit de goede plek om mijn probleem voor te leggen..
ik heb al een tijdje het probleem dat onder enige verhoogde belasting van mijn ATI 1950 pro deze ermee stopt.. ik heb er nog wel een keer een screenshot van weten te regelen toen ik precies op tijd was om het probleem af te wenden..

deze: http://s41.photobucket.co...w&current=foutmelding.jpg

wat is hier eigenlijk aan te doen? (ik update mijn drivers wel regelmatig, maar dit bied me geen oplossing..)
Pagina: 1