DVI connectie valt soms weg op Dell 2707WFP

Pagina: 1
Acties:
  • 336 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Ik heb recentelijk een nieuwe monitor gekocht, de Dell 2707WFP. Prima beeld (al moet je wel fors wat tweaken om de kleuren goed te krijgen). Alleen heb ik het probleem dat af en toe de DVI link even wegvalt. Dan komt ie na een seconde of zo weer terug, en knippert het DVI symbooltje linksboven in het scherm (aangevend dat de verbinding even verbroken was). Met de VGA aansluiting gebeurt het nooit, overigens; maar ik wil 1920x1200 natuurlijk liever niet over VGA doen (en ik heb bovendien de VGA nodig om mijn server op aan te sluiten).

Dit is mijn eerste LCD monitor (ik kan dus ook niet even met een andere testen). Eerst had ik hem op mijn laptop DVI aangesloten, en daar viel de verbinding echt om de haverklap weg. Dat was een ASUS laptop met een ATI kaart. Ik dacht er niet teveel van, eerst; zal wel een driver issue zijn, dacht ik. En per slot van rekening was de laptop ook alleen maar even aangesloten voor een snelle dead-pixel test. Maar op mijn "echte" systeem, met een 8800GTX, gebeurt het dus ook, zij het minder. Maar genoeg om vervelend te zijn.

Ik ben dus een beetje teruggekomen van de voor de hand liggende conclusie dat de monitor wel defect zal wezen, want het fenomeen doet zich voor, reproduceerbaar, wanneer ik bepaalde sites bezoek, zoals tweakers.net, lol, en, ironisch genoeg, ook sommige Dell paginas. Druk ik dan op ALT-F4, en sluit de browser, dan is het probleem meteen verholpen. Zou dus toch een software/driver issue kunnen wezen. Maar het gebeurt dus zowel in XP als in Vista, en op verschillende machines!

Was het dus maar zo simpel dat het alleen voorkomt op sommige Internet paginas. Het gebeurt daarbuiten ook (en in games), maar daar lijkt het tamelijk random.

Ik heb natuurlijk op google gezocht, maar kan verrassend weinig vinden over DVI en connecties die verloren gaan (anders dan in multi-monitor setups, bij het switchen). En ook Dell laat niet echt van zich horen op hun forum. Mijn vraag is dus of iemand hiermee bekend is? Is dit iets wat voor DVI soms kan gebeuren? Het enige wat ik op google kon vinden dat er een beetje op leek, was iemand die een vergelijkbaar probleem had met firefox (wat ik niet gebruik, overigens).

Bedankt in ieder geval voor het lezen.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03:10
ik heb hetzelfde op mijn acer al1951 beeldscherm (ook op dvi) en heb een ati x700
als ik hem op analoog heb doet hij het wel gewoon goed! daarom heb ik hem daar maarop gezet!!

maar heb je toevallig nog een andere dvi kabel om te testen?? dan moet je dat ff proberen :)
helaas had het bij mij geen zin.. maar je weet nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:46
is dat niet net zoals bij die apple schermen dat het officieel net buiten de dvi standaard valt? die resolutie?. misschien in combinatie met een slechte dvi kabel dat het dan niet lekker werkt ofzo?

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
SPEEDDRAGON schreef op zondag 03 juni 2007 @ 21:14:
is dat niet net zoals bij die apple schermen dat het officieel net buiten de dvi standaard valt? die resolutie?. misschien in combinatie met een slechte dvi kabel dat het dan niet lekker werkt ofzo?
Bedankt voor je antwoord. Maar volgens mij kun je met een single DVI link maximaal 2.75 megapixels verstouwen. Wat bij 60Hz neerkomt op een maximale resolutie van 1854x1483 pixels (standaard 1.25 ratio) of 2212x1243 (widescreen 1.77 ratio). 1920x1200 zou daar dus nog ruim binnen moeten vallen.

Ik ben overigens een dongle-achtig apparaatje tegengekomen op het net, de "DVI Detective", dat in staat zou moeten zijn tijdelijk verloren DVI connecties "live" te houden. Kost wel $70. Maar dat kwam ik inderdaad tegen icm met het "apple" mini probleem.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:46
hmm, je kan het altijd eens proberen met een andere kabel, baat het niet dan schaad het niet, en bij de media markt pak je dan gewoon de beste kabel;p, want als hij niet goed is breng je hem zo weer terug.

Heel veel lurken, heel weinig posten..