Op de connect.microsoft.com site kun je zien dat ze met een code refresh bezig zijn; daarom hebben ze WLM voor minimaal een week uit de lucht gehaald. Als de coderefresh uit is, dan zullen ze vast de service weer aanzetten...Verwijderd schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 00:48:
Sinds vandaag heb ik een probleem met de WLM Beta voor PPC.
Inloggen werkt, maar dan komt dat "Checking Internet Connectivity", en die meld even later dat er iets mis is. (met de internet verbinding of met de services).
Ben ik de enigste met dit probleem ??
(Heb al harde reset gegeven, en daar de Beta opnieuw op gïnstalleerd, probleem blijft hetzelde).
Anoniem: 126222
Website van smarter-phones verwenen? Heb ik wat gemist?
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 126222 op 23-09-2006 23:04 ]
Voordat ik dit wil doen heb ik nog 3 vragen.KSH schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 12:28:
Bestaat er ook de mogelijkheid om de regel onder (met o.a. batterij-icoontje) te verwijderen, zodat je het beginscherm volledig voor een afbeelding kan gebruiken?
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ja die mogelijkheid is er: delete the file "init_tray.lnk" in de map \windows\opstarten, soft-reset en klaar!
- Waar staat de extentie .Ink voor?
- Sommige extenties zijn niet zichtbaar in mijn explorer (waarschijnlijk zijn dit bekende extenties die Win' Mobile niet wil weergeven net zoals Win' XP). Hoe kan ik deze extenties wel zichtbaar maken?
- Ik zie een mogelijke .exe file in de map \windows\opstarten. Moet ik deze dan verwijderen om af te komen van die regel onder?
Verwijderd
Appie_NL:
Op die dat forum en de website waar naar verwezen wordt kan ik de cab file van dat overklokprogramma niet vinden, enkel de executable met een heleboel instructies. Kan jij me zeggen waar die cab file is?
Op die dat forum en de website waar naar verwezen wordt kan ik de cab file van dat overklokprogramma niet vinden, enkel de executable met een heleboel instructies. Kan jij me zeggen waar die cab file is?
Soms wil het virtuele toetsenbord bij mij ook zo maar opduiken. Op een of andere manier onthoudt de Wizard niet altijd dat je het virtuele toetsenbord weg wilt hebben. Vooral bij de DOS emulator SCUMMVM. Met deze emulator is niks mis, behalve dat het soms wel eens het virtuele toetsenbord wil opduiken en dan crasht deze emulator half.Francis schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 20:16:
Waarom krijg ik altijd het virtuele tobo als ik iets wil intypen? ongeacht of tobo opengeschoven is of niet.....
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vraag 2: -> je kan het virtuele toetsenboard openen en sluiten dmv het selectie pijltje, rechts naast het virtuele toetsenboard icoontje (onderin). Als je het sluit blijft het volgens mij weg.
Verwijderd
Mijn Qtek 9100 heeft problemen met z'n Wifi kaart. Als ik deze aanzet dan loopt windows mobile 5 vast. Opnieuw installeren van de PDA heeft geen zin gehad.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Verwijderd
Een .lnk bestand is een link-bestand, ofwel een snelkoppeling. De lnk bestanden in \windows\opstarten zijn dus snelkoppelingen naar bestanden die automatisch worden opgestart bij het soft-resetten van je handheld.Djerique schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 12:52:
[...]
Voordat ik dit wil doen heb ik nog 3 vragen.
- Sommige extenties zijn niet zichtbaar in mijn explorer (waarschijnlijk zijn dit bekende extenties die Win' Mobile niet wil weergeven net zoals Win' XP). Hoe kan ik deze extenties wel zichtbaar maken?
- Ik zie een mogelijke .exe file in de map \windows\opstarten. Moet ik deze dan verwijderen om af te komen van die regel onder?
- .lnk staat voor link oftewel een snelkoppeling naar het uitvoerbare bestandDjerique schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 12:52:
[...]
Voordat ik dit wil doen heb ik nog 3 vragen.
- je kunt in het meun van je explorer kiezen voor "alle bestanden weergeven" of je kunt een andere explorer gebruiken zoals bv Total Commander.
- die .exe heeft daar waarschijnlijk niks mee te maken, wat is de naam van het bestand?
je kunt de init_tray.lnk ook hernoemen naar bv init_tray.old ofzo. Als je dan niet tevreden bent hernoem je 'm gewoon weer terug.
Wel softreset doen na hernoemen.
Hey, dat had ik gisteren... Soft reset haalde niets uit... elke keer als ik Wifi aanzette crashde de Vario. Wat bij mij hielp was 1 x Bluetooth aan en uit te zetten. Daarna werkte Wifi naar behoren..Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 14:10:
Mijn Qtek 9100 heeft problemen met z'n Wifi kaart. Als ik deze aanzet dan loopt windows mobile 5 vast. Opnieuw installeren van de PDA heeft geen zin gehad.
Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.
Thanks Bonetone en Vich, die lelijke eenzame snelkoppeling onderin is gelukkig nu weg, zonder dat de complete comm. manager weg was.
Wel heb ik nog een andere vraag. Er wordt het volgende beweerd:
Ik kan namelijk met Start-->Actieve programma's ervoor zorgen dat de programma's ook echt afgesloten worden. Daar heb ik niet apart SPB Pocket Plus voor nodig
Wel heb ik nog een andere vraag. Er wordt het volgende beweerd:
Dit kan toch ook met de nieuwste Vario rom?SPB Pocket Plus kopen of een andere gratis Task manager (googlen/search GOT) downloaden, zodat programma's echt afgesloten worden ipv alleen geminimaliseerd. Zo houd je je Vario een beetje snel.
Ik kan namelijk met Start-->Actieve programma's ervoor zorgen dat de programma's ook echt afgesloten worden. Daar heb ik niet apart SPB Pocket Plus voor nodig
Verwijderd
http://www.spbsoftwarehou...plus/faq.html?en#whatsnew zegt:Djerique schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 14:43:
[...]
Dit kan toch ook met de nieuwste Vario rom?
Je hoeft het dus niet meer manueel te sluiten elke keer, met de standaard task manager als je SPB Pocket Plus hebt.Originally, a Pocket PC does not close its applications -- it minimizes them. They continue working in the background and eat up Pocket PC resources. After installing Spb Pocket Plus the X button will truly close applications, not just minimize them. Spb Pocket Plus changes the behavior of your Pocket PC, not the user interface.
Bij mij doet Wisbar Advance hetzelfde. Ik weet niet of je bij deze beide uitzonderingen kan instellen (omdat je sommige apps wel actief wil houden in uitzonderlijke gevallen)
[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 14:50 ]
maar wat is dan het verschil tussen actieve programma's aflsuiten via Start-->Actieve programma's-->stoppen/alles stoppen en gebruik maken van zo'n magic buttom programma die ook de programma's aflsuit? Is dit dan niet hetzelfde?
Het verschil is dat je geen extra handelingen hoeft te doenDjerique schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 15:00:
maar wat is dan het verschil tussen actieve programma's aflsuiten via Start-->Actieve programma's-->stoppen/alles stoppen en gebruik maken van zo'n magic buttom programma die ook de programma's aflsuit? Is dit dan niet hetzelfde?

Verwijderd
Ook dit heeft niet geholpen bij mij. Ik dacht dat een hard reset ook kon via "instellingen" en dan "systeem" waaronder een knop zit met alles wissen. Dan wordt Windows ook opnieuw geïnstalleerd. Dit haalde niets uit.Appie_NL schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 14:33:
[...]
Hey, dat had ik gisteren... Soft reset haalde niets uit... elke keer als ik Wifi aanzette crashde de Vario. Wat bij mij hielp was 1 x Bluetooth aan en uit te zetten. Daarna werkte Wifi naar behoren..
Toen ik later een hard reset uitvoerde met behulp van de comm knoppen en de reset button toen werkte het ineens wel weer.
En hij doet het weer..endless schreef op woensdag 13 september 2006 @ 23:20:
Hmm.. Toen ik daarnet mijn MDA uit mijn broekzak haalde was het scherm ineens helemaal gestreept (soort artifact-effect). Toen kon ik hem nog wel unlocken maar daarna werd het scherm helemaal wit, heb de MDA even uitgezet, batterij eruit, knopje ingedrukt, batterij daarna er weer terug in en deed nog steeds niets (gewoon wit beeld.)
Net harde én softe reset geprobeerd (Kan niet zien of ze lukken enzo..) en dat helpt ook nog niet.
Maar bij de harde reset zou ik moeten confirmen dat ik hem wil resetten, waar op het scherm staat de knop daarvoor ergens?
Toen is gisterochtend wakker werd ging de wekker gewoon af en had ik ook gewoon weer beeld.
Weet niet wat het geweest is..
Thanks for the infobonetone schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 15:11:
[...]Het verschil is dat je geen extra handelingen hoeft te doen
Maar goed, als je de afweging doet tussen de traagheid van SPB Pocket Plus en de extra handeling om met je pennetje op start en actieve progs te klikken. Dan kom ik al snel tot een conclusie dat, als je kijkt naar snelheid, je toch beter de standaard geintegreerde toepassing van actieve programma's kan gebruiken.
SPB Pocket Plus aanschaffen puur om die magic button is dan in mijn opzich nonsens. De tijd van installeren alleen al duurt langer dan het klikken op start en actieve programma's.
Kan iemand het volgende voor mij bevestigen?
Als ik mijn T-Mobile rom vervang door de originele q-tec rom... Bespaard mij dit dan ruimte op mijn Program Memory..?
Ik wil namelijk graag GBA-Roms/games spelen op mijn vario, en om dat goed te laten lopen heb ik minimaal 30mb aan vrije program memory nodig...
Nu kom ik met wat ik ook doe niet boven de 20/25mb
Kan dat hier aan liggen? Iemand ideeen of tips?
Als ik mijn T-Mobile rom vervang door de originele q-tec rom... Bespaard mij dit dan ruimte op mijn Program Memory..?
Ik wil namelijk graag GBA-Roms/games spelen op mijn vario, en om dat goed te laten lopen heb ik minimaal 30mb aan vrije program memory nodig...
Nu kom ik met wat ik ook doe niet boven de 20/25mb
Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W
Het hoogste waar ik ooit aan toe ben gekomen is een 26, 27 MB, meer niet, dus ik denk niet dat je daar aan komt. Ook niet met een Q-tek rom
mmmh dat is wel bagger dan...
want ik gebruik nu de PocketGBA emulator, en die zegt toch 30 a 33 nodig te hebben... Als ik dan ook een rom laadt en speel loopt hij dan ook erg traag...
Weet iemand een goeie GBA emu voor de pocket, die niet zo veeleisend is? En niet morphgear, want dan mag ik gaan betalen voor de GBA plugin
Weet iemand een goeie GBA emu voor de pocket, die niet zo veeleisend is? En niet morphgear, want dan mag ik gaan betalen voor de GBA plugin

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W
Als ik de Molski ROM installeer kom ik op free:
Storage: 30,17
Programs: 23,40
ff de grote programs opgeteld kom ik sowieso aan 7MB extra.
Dus 30 MB met de molski ROM moet kunnen:
www.molski.biz
Ik heb deze geinstalleerd:
RUU_Molski.Biz_226102_22610105_022511_NLD
Maar hem gereset voordat hij de extended ROM ging uitvoeren, dus geen Nederlandse schermen...
Storage: 30,17
Programs: 23,40
ff de grote programs opgeteld kom ik sowieso aan 7MB extra.
Dus 30 MB met de molski ROM moet kunnen:
www.molski.biz
Ik heb deze geinstalleerd:
RUU_Molski.Biz_226102_22610105_022511_NLD
Maar hem gereset voordat hij de extended ROM ging uitvoeren, dus geen Nederlandse schermen...
Topic is echt mooi eggy. Erg veel informatie. Thanks!
Als ik in Total Commander op // druk, kom ik in het menu met ftp, LAN en registry.
Via registry heb ik met dank aan dit forum al een hoop aangepast.
Via LAN zou ik denken dat ik op mijn LAN moet kunnen. Dit lukt mij echter niet. Hoe moet ik deze instellingen invoeren. naam server vraagt ie
edit: probleem gevonden. ik was aan het proberen toen dat ding in de cradle zat, en dus met active sync verbonden was. Via wifi krijg ik het wel aan de praat
Via registry heb ik met dank aan dit forum al een hoop aangepast.
Via LAN zou ik denken dat ik op mijn LAN moet kunnen. Dit lukt mij echter niet. Hoe moet ik deze instellingen invoeren. naam server vraagt ie
edit: probleem gevonden. ik was aan het proberen toen dat ding in de cradle zat, en dus met active sync verbonden was. Via wifi krijg ik het wel aan de praat
[ Voor 21% gewijzigd door Martijn___ op 16-09-2006 07:55 ]
Anoniem: 143144
Gisteravond had ik na een soft reset het "witte scherm des doods". Mijn Vario leek overleden
Soft reset ging niet meer, steeds weer dat witte scherm. Een hard reset lukte ook niet.
Geprobeerd de rom er opnieuw op te zetten maar dat update programma zag ook al geen Vario.
Op diverse fora gezocht naar ervaringen van anderen en een mogelijke oplossing.
Bij XDA-Developers.com een thread gevonden waar alle reset mogelijkheden op staan.
Via indrukken camerabutton en stylus kwam ik uiteindelijk in het bootscreen.
Opnieuw een Rom update geprobeerd en via dit bootscreen lukte het wel.
het updateprogramma gaf geen oude Romversie aan. Het lijkt er dus op dat mijn Rom plotseling onleesbaar was geworden, of gewist.
Rom er op gezet en backup terug gezet en nu doet ie het weer als of er nooit iets is gebeurd
Dat was wel ff goed zweten
Soft reset ging niet meer, steeds weer dat witte scherm. Een hard reset lukte ook niet.
Geprobeerd de rom er opnieuw op te zetten maar dat update programma zag ook al geen Vario.
Op diverse fora gezocht naar ervaringen van anderen en een mogelijke oplossing.
Bij XDA-Developers.com een thread gevonden waar alle reset mogelijkheden op staan.
Via indrukken camerabutton en stylus kwam ik uiteindelijk in het bootscreen.
Opnieuw een Rom update geprobeerd en via dit bootscreen lukte het wel.
het updateprogramma gaf geen oude Romversie aan. Het lijkt er dus op dat mijn Rom plotseling onleesbaar was geworden, of gewist.
Rom er op gezet en backup terug gezet en nu doet ie het weer als of er nooit iets is gebeurd
Dat was wel ff goed zweten
Verwijderd
ik heb sindskort iets raars:
normaal gesproken kon ik met mn message hard button door mn verschillende accounts bladeren, nu start ie wel messages, maar kan ik niet meer bladeren.
ook iets raars met mn volume slider, met deze kan ik alleen nog het volume regelen, maar ik kan niet schakelen naar trillen of uit..
raarrr!
normaal gesproken kon ik met mn message hard button door mn verschillende accounts bladeren, nu start ie wel messages, maar kan ik niet meer bladeren.
ook iets raars met mn volume slider, met deze kan ik alleen nog het volume regelen, maar ik kan niet schakelen naar trillen of uit..
raarrr!
Verwijderd
Al een soft reset uitgevoerd, en indien dat niet werkte een hard reset?Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 23:42:
ik heb sindskort iets raars:
raarrr!
Edit: Loopt verdomme bij mij m'n Wifi wéér vast... echt irritant. Even kijken of BT aan en uitzetten helpt, anders moet ik 'm wéér opnieuw installeren.
Even een vraag over de ROMs, wellicht wat onnozel maar toch...
Ik heb de I-mate versie 2.16.9.1 en een Q-tek ROM 2.18.07.106
Is het zo dat de 2.16 per definitie ouder is dan de 2.18? Ik kan me namelijk voorstellen dat I-mate en Q-tek hun eigen serienummer erop na houden.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2006 10:51 ]
Downlaod eens versie 0.4, dan hoef je al die truukjes niet meer te doen. Enkel installeren en klaarAnoniem: 188429 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 20:46:
Hallo, ik heb via de tuterials van deze site via het bestandje omapclock.exe mijn mda overclockt.
Echter ik moet bij de eigenschappen van dit bestandje "-240" bij de snelkoppeling zetten.
Echter als ik bij de eigenschappen van dit bestandje kijk dan komt er geen tabblad "snelkoppeling",
dus ik kan er ook niet "-240" achter zetten.
Kan iemand mij helpen?
Heb rom-versie 2.21.2.5 nld
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Hmm ik zit al een tijdje er over na te denken of ik de Mda Vario nou zal kopen of niet.
Echt super vet dingetje vindt ik het, alleen hij lijkt me best groot..
(ik heb hem al bij de T-for-Telecom gezien en vast gehouden, maar zo`n modelletje stop je toch dan niet ff in je broekzak
)
Maar hebben jullie hem meestal in jullie broekzak, of helemaal zo`n appart bescherm ding voor gekocht? (dat lijkt me namenlijk niets)
Ik heb nu de Samsung D500, en me abbo is af gelopen dus benk opzoek naar een nieuwe
naja prepaid kan ook maarja..
Bestellen of niet
?
Echt super vet dingetje vindt ik het, alleen hij lijkt me best groot..
(ik heb hem al bij de T-for-Telecom gezien en vast gehouden, maar zo`n modelletje stop je toch dan niet ff in je broekzak

Maar hebben jullie hem meestal in jullie broekzak, of helemaal zo`n appart bescherm ding voor gekocht? (dat lijkt me namenlijk niets)
Ik heb nu de Samsung D500, en me abbo is af gelopen dus benk opzoek naar een nieuwe
Bestellen of niet
Verwijderd
Qua grootte is hij niet echt handig nee. Ik heb 'm bij een spijkerbroek wel in een zak zitten, maar bij pantalons meestal in een rugzak/tasje dat ik anders toch bij me heb.
Ik moet zeggen dat de functies die hij biedt (goede agenda, microsoft exchange server ondersteuning, groot display, makkelijke e-mail, touch screen, etc) goed door me gebruikt worden. Daarom ben ik zelf blij dat ik hem heb.
Doen dus!
Ik moet zeggen dat de functies die hij biedt (goede agenda, microsoft exchange server ondersteuning, groot display, makkelijke e-mail, touch screen, etc) goed door me gebruikt worden. Daarom ben ik zelf blij dat ik hem heb.
Doen dus!
Weet iemand tot of er een maximale mini-sd restrictie is bij de Qtek 9100? 1GB of 2GB of...?
Anoniem: 143144
2Gb is geen probleemJozyDaPozy schreef op zondag 17 september 2006 @ 18:16:
Weet iemand tot of er een maximale mini-sd restrictie is bij de Qtek 9100? 1GB of 2GB of...?
Hmm de tip die iemand hier gaf over molsky.biz ROM leek me interessant, Helaas kan ik op die site verder niks vinden dan de startpagina...
Al een tijdje dit topic uit het oog verloren, maar heb nu 2 vraagjes.
Mijn volume knop (aan de zijkant) blijft haken zodra ik het geluid harder/zachter zet. Hij gaat niet meer naar de 'nul' positie, hebben meer mensen hier last van ?
Ik weet dat je hier geen unlock vragen mag stellen, maar het omgekeerde staat niks over in de policy. Aangezien de volumeknop blijkbaar stuk is wil ik hem naar T-Mobile brengen om hem middels garantie te laten repareren. Nu kan ik wel weer de T-Mobile ROM er op zetten, maar hoe krijg ik het toestel weer ge-sim-locked ? Zolang de simlock er nog af is kan ik natuurlijk geen garantie claimen, T-Mobile kennende zullen ze er wel moeilijk over doen, ondanks dat ik met een hardware probleem zit.
Iemand enige tips ?
Mijn volume knop (aan de zijkant) blijft haken zodra ik het geluid harder/zachter zet. Hij gaat niet meer naar de 'nul' positie, hebben meer mensen hier last van ?
Ik weet dat je hier geen unlock vragen mag stellen, maar het omgekeerde staat niks over in de policy. Aangezien de volumeknop blijkbaar stuk is wil ik hem naar T-Mobile brengen om hem middels garantie te laten repareren. Nu kan ik wel weer de T-Mobile ROM er op zetten, maar hoe krijg ik het toestel weer ge-sim-locked ? Zolang de simlock er nog af is kan ik natuurlijk geen garantie claimen, T-Mobile kennende zullen ze er wel moeilijk over doen, ondanks dat ik met een hardware probleem zit.
Iemand enige tips ?
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
Zo dan:FlappieNL schreef op zondag 17 september 2006 @ 21:22:
Hmm de tip die iemand hier gaf over molsky.biz ROM leek me interessant, Helaas kan ik op die site verder niks vinden dan de startpagina...
My Cab Files:
http://www.molski.biz/mycabs.html
Mr Rom Files:
http://www.molski.biz/myroms.html
Registry Tweaks:
http://www.molski.biz/tweaks.html
Verwijderd
Op een ander forum vond ik een manier om de Wizard te flashen vanaf de miniSD-kaart ipv via een USB-kabel. Met behulp van de tool NTRW kun je het bestand nk.nbf van een rom-versie op een (mini)SD-kaart zetten. Vervolgens moet de Wizard gereset worden terwijl je de cameraknop ingedrukt houdt. Hierdoor wordt de bootloader gestart. Daarna zou je de optie moeten krijgen om de rom op de SD-kaart in het toestel te flashen. Dat laatste gebeurt bij mij echter niet. Is deze optie bij nieuwere bootloaders soms verwijderd?
Flashen vanaf geheugenkaart lijkt mij minder vatbaar voor onderbrekingen dan vanaf de pc met een usb-kabel. Ik wil namelijk de hier genoemde rom-versie van Molski installeren vanwege de verbeteringen sinds Qtek's 2.17 rom.
Flashen vanaf geheugenkaart lijkt mij minder vatbaar voor onderbrekingen dan vanaf de pc met een usb-kabel. Ik wil namelijk de hier genoemde rom-versie van Molski installeren vanwege de verbeteringen sinds Qtek's 2.17 rom.
Mijn MDA Vario wordt niet meer gezien door activesync. Ik heb al een hard reset geprobeerd en activesync op een andere PC met verse Windows installatie werkt ook niet. Via IR en USB allebei niet. Iemand nog een suggestie? Thaks.
Anoniem: 133926
Ik heb al aardig in deze topics gezocht, maar mij vraag kan ik nergens vinden.
Als ik het scherm van mijn vario horizontaal draai (scherminstellingen) blijft hij goed staan. Alleen als ik dan mn tobo uitschuif en weer inschuif springt mn scherm weer verticaal. Hoe hou ik mijn scherm horizontaal als ik mn tobo inschuif? (Dat vind ik namelijk veel fijner werken.)
Als ik het scherm van mijn vario horizontaal draai (scherminstellingen) blijft hij goed staan. Alleen als ik dan mn tobo uitschuif en weer inschuif springt mn scherm weer verticaal. Hoe hou ik mijn scherm horizontaal als ik mn tobo inschuif? (Dat vind ik namelijk veel fijner werken.)
Ik ben zeer geïnteresseerd in deze telefoon, vooral omdat hij zo laag geprijsd is (de t-mobile variant). Maar is hij nog de moeite om te kopen, aangezien hij toch al 1 jaar oud is...
Verwijderd
Start -> instellingen -> systeem -> scherm -> liggend (naar rechts/links)Anoniem: 133926 schreef op maandag 18 september 2006 @ 12:56:
Ik heb al aardig in deze topics gezocht, maar mij vraag kan ik nergens vinden.
Succes!
Anoniem: 133926
Ja, dat doe ik ook. Dat is het probleem niet. Het probleem is als ik dat gedaan heb, en ik mijn toetsenbord uitschuif en weer inschuif hij weer terug "springt" naar de verticale (rechte) stand.Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:24:
[...]
Start -> instellingen -> systeem -> scherm -> liggend (naar rechts/links)
Succes!
Hoe fix ik dat?
Screen Rotation:
http://forum.xda-develope...ight=keep+screen+rotation
http://forum.xda-develope...ight=keep+screen+rotation
Ik denk dat je Omapclockplus v0.0.4 bedoelt daniCy schreef op zondag 17 september 2006 @ 16:25:
[...]
Downlaod eens versie 0.4, dan hoef je al die truukjes niet meer te doen. Enkel installeren en klaar
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Ik heb laatste tijd last van een uitvallende bel speaker (waar je de andere lijn normaal door hoort). Soms dan werkt ie opeens niet meer en dan restart ik ff en geef een tikje erop en dan doet ie et meestal wel weer. Nu alleen steeds vaker niet... hoorde ook al van iemand anders dat ie daar last van had.
Kan dit softwarematig zijn of is et zoiezo hardware matig? En in hoeverre heb je nog garantie op dit soort defecte als je wel de bios zelf hebt geflashed?
Kan dit softwarematig zijn of is et zoiezo hardware matig? En in hoeverre heb je nog garantie op dit soort defecte als je wel de bios zelf hebt geflashed?
doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh
0.0.4 wordt inderdaad bedoelt.DeOS schreef op maandag 18 september 2006 @ 14:43:
[...]
Ik denk dat je Omapclockplus v0.0.4 bedoelt dan. Omapclock 0.2 is namelijk de nieuwste die ik heb gezien.
[EDIT]
Is een hardware probleem, en al meerdere keren aan de orde gekomen. heeft met de connector van je headset te maken, deze begint kennelijk een beetje brak te worden. Bij mij was de oplossing: paar keer de stekker van de headset in je Vario stoppen, en dan hard eruit trekken.FLeSH schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:29:
Ik heb laatste tijd last van een uitvallende bel speaker (waar je de andere lijn normaal door hoort). Soms dan werkt ie opeens niet meer en dan restart ik ff en geef een tikje erop en dan doet ie et meestal wel weer. Nu alleen steeds vaker niet... hoorde ook al van iemand anders dat ie daar last van had.
[ Voor 62% gewijzigd door Bebob_NL op 18-09-2006 16:59 ]
Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.
Ik heb me headset ff gezocht en et geprobeerd wat je zei, maar et werkt helemaal niet.. me speaker doet het trouwens nu ook echt helemala niet meer (niet eens af en toe).Appie_NL schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:57:
Is een hardware probleem, en al meerdere keren aan de orde gekomen. heeft met de connector van je headset te maken, deze begint kennelijk een beetje brak te worden. Bij mij was de oplossing: paar keer de stekker van de headset in je Vario stoppen, en dan hard eruit trekken.
Viel et nog wel onder de garantie ondanks de flash?
[ Voor 20% gewijzigd door bop op 18-09-2006 19:28 ]
doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh
ik heb een probleempje met me mda vario en zou graag een oudere rom versie erop willen zetten alleen krijg hierbij elke keer de foutcode "error 296 upgrade only" weten jullie een mannier hoe ik dit wel kan doen of kan dit alleen illegaal ?
Ondanks dit PocketPCs en verwijzingen naar andere sites verzoek van de crew wil ik toch verwijzen naar http://xda-developers.com/ op het forum aldaar zijn een heleboel zaken m.b.t. Overclokken en ROM Update/downgrade en nog veel meer te vinden. Alle problemen die hier langskomen zijn daar al een half jaar geleden besproken.
Ik heb omapclock geinstallleerd en laat hem activeren middels MemMaid.
Als apparaat zelf naar slaapstand gaat en ik activeer hem weer dan gaat de cpu weer naar 240 mhz.
Als ik zelf op knopje boven druk en hem dus in slaap stand zet, en hem dan activeer, dan springt hij terug naar 180 mhz.
Hoe verhelp ik dit?
Als apparaat zelf naar slaapstand gaat en ik activeer hem weer dan gaat de cpu weer naar 240 mhz.
Als ik zelf op knopje boven druk en hem dus in slaap stand zet, en hem dan activeer, dan springt hij terug naar 180 mhz.
Hoe verhelp ik dit?
Moet je deze versie gebruiken:trekker22 schreef op maandag 18 september 2006 @ 21:45:
Ik heb omapclock geinstallleerd en laat hem activeren middels MemMaid.
Hoe verhelp ik dit?
http://forum.xda-develope...ghlight=omapclock+consule
en het werkt perfectmatthijst schreef op maandag 18 september 2006 @ 22:45:
[...]
Moet je deze versie gebruiken:
dat met dat mem maid gebeuren werkte helaas niet goed bij mij
En hier werkt dit ook perfect! Bedankt!
Verwijderd
Ik zoek een downloadlink van WM5Storage, die is niet meer te vinden via http://www.pocketinfo.nl/artikel/5577 en de link naar Modaco. Heeft iemand die voor mij?
http://www.Fonboard.nl/download/WM5Storage.CAB Alsjeblieft, dankuwel, geen dankVerwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 13:07:
Ik zoek een downloadlink van WM5Storage, die is niet meer te vinden via http://www.pocketinfo.nl/artikel/5577 en de link naar Modaco. Heeft iemand die voor mij?
[ Voor 33% gewijzigd door AirX op 19-09-2006 13:43 ]
Ik heb hem nu een maandje en ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben als vervanger voor mijn SE k750i. Ik wou eerst de vario2 maar toen bekend werd dat ie zo duur werd ben ik voor deze gegaan. Windows mobile is echt super en met deze prijs voldoet ie ook ruim aan mijn verwachtingen.MrSnowflake schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:19:
Ik ben zeer geïnteresseerd in deze telefoon, vooral omdat hij zo laag geprijsd is (de t-mobile variant). Maar is hij nog de moeite om te kopen, aangezien hij toch al 1 jaar oud is...
Mijn spb pocketplus is aan gort
als ik het today scherm start (met de plugin aan) dan crasht ie,
dus ik heb ge-soft-reset en heb de plugin uitgezet...
mjah geen snelkoppelingen nu op mijn today (irri) zal thuis spb es opnieuw installeren
als ik het today scherm start (met de plugin aan) dan crasht ie,
dus ik heb ge-soft-reset en heb de plugin uitgezet...
mjah geen snelkoppelingen nu op mijn today (irri) zal thuis spb es opnieuw installeren
Iphone 5, ASUS Transformer Prime
Werkt die headset van de Wizard ook op deze toetsellen: I-mate JAM, I-mate JAM Black, I-mate SP3, I-mate SP3i, I-mate SP5, I-mate SP5m, O2 XDA II Mini, O2 Xphone II, Orange SPV-C500, Orange SPV-C600, Orange SPV-M500, Orange SPV-M600, Qtek 8010, Qtek 8020, Qtek 8300, Qtek 8310, Qtek S100, Qtek S110, Qtek S200, T-Mobile MDA Compact, T-Mobile MDA Compact II, T-Mobile SDA en T-Mobile SDA II ?
AirX schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 13:23:
[...]
http://www.Fonboard.nl/download/WM5Storage.CAB Alsjeblieft, dankuwel, geen dank(ik hou hem gewoon voor 'eeuwig' op mijn server, dus hij mag ook in de Startpost geplaatst worden, want het is toch wel één van de handigste PDA programma's)
offtopic:
zou je dan wellicht ervoor willen zorgen dat de content-type header klopt? Nu opent hij als een text file
zou je dan wellicht ervoor willen zorgen dat de content-type header klopt? Nu opent hij als een text file
Probeer het uit zou ik zeggen, als je toch al die toestellen hebtDjerique schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 14:56:
Werkt die headset van de Wizard ook op deze toetsellen: I-mate JAM, I-mate JAM Black, I-mate SP3, I-mate SP3i, I-mate SP5, I-mate SP5m, O2 XDA II Mini, O2 Xphone II, Orange SPV-C500, Orange SPV-C600, Orange SPV-M500, Orange SPV-M600, Qtek 8010, Qtek 8020, Qtek 8300, Qtek 8310, Qtek S100, Qtek S110, Qtek S200, T-Mobile MDA Compact, T-Mobile MDA Compact II, T-Mobile SDA en T-Mobile SDA II ?
LOL, zo bedoelde ik het niet. Ik wil namelijk de standaard Qtek headset, die bijgeleverd wordt bij de MDA Vario, verkopen, aangezien ik een betere wil kopen. Daarvoor moet ik weten als die ook past op een van de andere toestellen.Probeer het uit zou ik zeggen, als je toch al die toestellen hebt
Maar als iemand in dit topic misschien een van de bovengenoemde toestellen heeft, misschien dat die dan weet als die headset daar ook op werkt.
headset zal niet veel waard wezen. Heb gelukkig een bluetooth logitech headsetje voor al me gesprekken :):)Djerique schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:12:
[...]
LOL, zo bedoelde ik het niet. Ik wil namelijk de standaard Qtek headset, die bijgeleverd wordt bij de MDA Vario, verkopen, aangezien ik een betere wil kopen. Daarvoor moet ik weten als die ook past op een van de andere toestellen.
Maar als iemand in dit topic misschien een van de bovengenoemde toestellen heeft, misschien dat die dan weet als die headset daar ook op werkt.
Anoniem: 189883
Ik zit er aan te denken om een MDA Vario aan te schaffen. Alleen ik heb nog een paar vragen:
- Hoe is de kwaliteit van de camera? Kan iemand een aantal foto's gemaakt met de camera toesturen?
- Hoe is de belkwaliteit?
- Is het handig om het Pocket Internet abonnement erbij te nemen?
- Waar gebruiken jullie hem eigenlijk het meest voor?
Ik ben zelf gewoon opzoek naar een handige telefoon, die ook uit te breiden is met geheugen kaartjes (en andere software), en liefst ook met bluetooth en een camera. De camera is trouwens bedoeld voor simpele foto's van bijv. auto's enzo. Daarnaast lijkt het me ook handig om bijv. email en msn erop te hebben, al vraag ik me daarvan wel af in hoeverre ik dat ga gebruiken, aangezien er zowel op school als thuis gewoon internet is, en de busreis duurt dan een half uur, en ik krijg niet zoveel mail dat ik het echt elke minuut moet bekijken.
MVG, Sparky
- Hoe is de kwaliteit van de camera? Kan iemand een aantal foto's gemaakt met de camera toesturen?
Ik ben zelf gewoon opzoek naar een handige telefoon, die ook uit te breiden is met geheugen kaartjes (en andere software), en liefst ook met bluetooth en een camera. De camera is trouwens bedoeld voor simpele foto's van bijv. auto's enzo. Daarnaast lijkt het me ook handig om bijv. email en msn erop te hebben, al vraag ik me daarvan wel af in hoeverre ik dat ga gebruiken, aangezien er zowel op school als thuis gewoon internet is, en de busreis duurt dan een half uur, en ik krijg niet zoveel mail dat ik het echt elke minuut moet bekijken.
MVG, Sparky
Hoe?Erkens schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:00:
[...]
offtopic:

Verwijderd
Die is zoals de meeste 1.x megapixel camera's met LED-flash: best ok met redelijke belichting en best brak met onderbelichting. (zie pics onderaan post om te bewijzen dat er wel uitzonderingen zijn daar op).Anoniem: 189883 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:39:
Ik zit er aan te denken om een MDA Vario aan te schaffen. Alleen ik heb nog een paar vragen:
Die vind ik erg goed. Je kan deze met een tweak ook nog verhogen:Hoe is de belkwaliteit?
http://www.molski.biz/tweaks.html#sound
Maar het kan ook zijn dat het al aanpasbaar is dmv het tweaken van de opnamesettings, ben niet zeker.
Als je graag overal internet hebt: ja. Ik heb het iig, maar das erg persoonsafhankelijk.Is het handig om het Pocket Internet abonnement erbij te nemen?
Uitgebreide contactfunctionaliteiten, browsen(weer, nieuws, LJ, etc), agenda(werk en persoonlijk) ... en bellen natuurlijk. 't Is uiteindelijk geen foon met pda-functionaliteiten maar een pda met telefoonmogelijkheid.Waar gebruiken jullie hem eigenlijk het meest voor?
Pics! Deze nam ik in Haarlem op't station en ze zijn enkel gedownscaled(niks aangepast van contrast of andere tweaks).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2006 16:04 ]
- camerakwaliteit is vrij belabberd, daar zou ik hem niet voor kopen.Anoniem: 189883 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 15:39:
- Pocket Internet lijkt me wel cool, maar heb 'm helaas met simkaart van werk... Als ik dat niet had zou ik zeker dat PI nemen....
- TomTom, weerbericht (SPB Weather), en op vakantie om naar huis te mailen via wifi.
edit: paar keer cursus gehad, dan is het wel geinig om er een tv-serie op te kijken.
- belkwaliteit is verder prima, weinig op aan te merken. Vond het ff wennen aan het touchscreen om te bellen (minder handig dan gewone druktoetsen)....
[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 19-09-2006 16:06 ]
Oke, bedankt voor je (snelle) reactie.Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 16:02:
[...]
Die is zoals de meeste 1.x megapixel camera's met LED-flash: best ok met redelijke belichting en best brak met onderbelichting. (zie pics onderaan post om te bewijzen dat er wel uitzonderingen zijn daar op).
[...]
Die vind ik erg goed. Je kan deze met een tweak ook nog verhogen:
http://www.molski.biz/tweaks.html#sound
Maar het kan ook zijn dat het al aanpasbaar is dmv het tweaken van de opnamesettings, ben niet zeker.
[...]
Als je graag overal internet hebt: ja. Ik heb het iig, maar das erg persoonsafhankelijk.
[...]
Uitgebreide contactfunctionaliteiten, browsen(weer, nieuws, LJ, etc), agenda(werk en persoonlijk) ... en bellen natuurlijk. 't Is uiteindelijk geen foon met pda-functionaliteiten maar een pda met telefoonmogelijkheid.
Pics! Deze nam ik in Haarlem op't station en ze zijn enkel gedownscaled(niks aangepast van contrast of andere tweaks).
Ik heb net ook de T-Mobile klantenservice gebeld met wat vragen over het pocket internet abonnement, ik denk dat ik hem eerst bestel zonder het abonnement, dan kan ik het later altijd nog erbij nemen als ik het handig vind. Verder zijn de reviews redelijk positief over het toestel, okal zijn sommige ook alweer bijna een jaar oud, maar ik denk dat ik hier wel weer een jaar (of 2 jaar) mee vooruit kan.
De foto's zien er trouwens ook veel beter uit dan ik had verwacht, bij de review van coolsmartphones.com zaten ook voorbeeld foto's alleen die zagen er echt heel slecht uit. Jammer trouwens dat die foto's wel in het donker gemaakt zijn, dan kan je toch minder op details letten enzo, maar geen probleem.
MVG, Sparky
PS. Op de begin pagina van de verschillende delen, en ook dit deel staan een aantal links met daarin tutorials en andere informatie. Deze links linken dan door naar de website smarter-phones.com, alleen al tijdje kan ik die niet bereiken. (heb hem ook nooit werkend gezien).

Edit:
Ik neem hem zeker niet voor de camera, de camera op m'n huidige telefoon is ook een slechte kwaliteit camera, maar het is echt voor foto's van bijv. een voor bij komende auto of als ik ergens bij bijv. familie ben en ik heb geen camera bij me, om toch een foto te kunnen maken.- camerakwaliteit is vrij belabberd, daar zou ik hem niet voor kopen.
- TomTom, weerbericht (SPB Weather), en op vakantie om naar huis te mailen via wifi.
Is het trouwens dan ook al goed mogelijk om TomTom te installeren op de mda? Ik had wel gelezen dat je dan eerst je cpu moet overclocken voordat het echt goed werkt (en een gps kitje aanschaffen). Was het lastig te installeren? Welke versie heb je erop staan? En wat heb je ervoor betaald?
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 189883 op 19-09-2006 16:19 ]
Verwijderd
Als je de foto's in normale resolutie wil en ook andere foto's (met andere lichtomstandigheden), dan stuur je me maar een privébericht, want bovenstaande foto's zijn uitzonderingen van wat de camera normaal presteert onder zulke belichting.
Verder moet je ook weten dat je 50€ extra korting op je toestel krijgt als je pocket internet totaal neemt bij het afsluiten van je contract.
Verder moet je ook weten dat je 50€ extra korting op je toestel krijgt als je pocket internet totaal neemt bij het afsluiten van je contract.
Misschien een hele domme vraag, maar hoe stuur ik je een pm/pb? Ik heb van alles afgezocht maar kan 't nergens vinden.Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 16:16:
Als je de foto's in normale resolutie wil en ook andere foto's (met andere lichtomstandigheden), dan stuur je me maar een privébericht, want bovenstaande foto's zijn uitzonderingen van wat de camera normaal presteert onder zulke belichting.
MVG, Sparky
Die bestaan niet op dit forum.Anoniem: 189883 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 16:27:
[...]
Misschien een hele domme vraag, maar hoe stuur ik je een pm/pb? Ik heb van alles afgezocht maar kan 't nergens vinden.![]()
MVG, Sparky
(En de MVG's mag (lees moet) je op dit forum ook achterwege laten)
Daddy of 3 :)
tomtom draait bij mij zonder overclockerrij, start wel een beetje sloom op, maar werkt verder primaAnoniem: 189883 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 16:12:
Is het trouwens dan ook al goed mogelijk om TomTom te installeren op de mda? Ik had wel gelezen dat je dan eerst je cpu moet overclocken voordat het echt goed werkt (en een gps kitje aanschaffen). Was het lastig te installeren? Welke versie heb je erop staan? En wat heb je ervoor betaald?
GPS muis moet je kopen, en dan heb je tomtom (5.21 werkt) er bij voor een paar tientjes... (als je het eerlijk en netjes doet) zoek anders eens met google of in de andere topics...
Iphone 5, ASUS Transformer Prime
Verwijderd
Help!!!!
Ik probeerde mijn simlock eraf te halen en nu zegt die : Systeem crash neem contact op met u provider...
En zelfs met een t-mobile simkaart krijg ik nu dit als ik me pincode intoets iemand een idee wat ik moet doen??
Please
Ik probeerde mijn simlock eraf te halen en nu zegt die : Systeem crash neem contact op met u provider...
En zelfs met een t-mobile simkaart krijg ik nu dit als ik me pincode intoets iemand een idee wat ik moet doen??
Please
TomTom 6, werkt prima. Heb hem overclocked naar 262Mhz nu... Loopt het allemaal net iets vlotter....Anoniem: 189883 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 16:12:
Is het trouwens dan ook al goed mogelijk om TomTom te installeren op de mda?
Omdat je via dit forum geen pm/pb kan sturen, heb ik bij je website via het email formulier je een 'prive bericht' gestuurd. Ik weet alleen niet of het email adres wat ik ingevuld hebt klopt, dat is omdat ik ook een kopie heb laten sturen naar mijzelf, alleen die heb ik nooit ontvangen, vandaar.Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 16:16:
Gr. Sparky
Jawel, maar die functie heet DM (direct message) maar daarvoor moet je die inschakelen bij je voorkeuren (dat geld ook voor de ontvangende partij)QuasaR schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 16:32:
Die bestaan niet op dit forum.
Sparky, je berichten dragen niets toe aan dit topic. Ook wordt het voor jou tijd om de GOT policy eens te lezen.
Iemand wees bijvoorbeeld al eerder op jouw "MVG en Gr." etc, en je blijft gewoon verder posten.

Martino's | Google is your friend...
Verwijderd
Sparky: ik heb je bericht niet ontvangen, stuur maar een mailtje naar kenvh[@]telenet[dot]be met je email adres en ik stuur je een link naar de foto's.
[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2006 19:34 ]
oke alsnog bedankt voor je opmerking. kon deze site al maar de search werkt daar een beetje vaag/ slecht. Heb nogmaals gezocht daar en na een tijd wel het een en ander kunnen vinden over de verschillende modellen die er van de wizzard zijn. Ik heb een g3 en dan is het allemaal weer een ander verhaal. Het kan wel maar je moet alles een beetje met een omweg doen maar het gaat me wel lukkenneevedr schreef op maandag 18 september 2006 @ 21:45:
Ondanks dit PocketPCs en verwijzingen naar andere sites verzoek van de crew wil ik toch verwijzen naar http://xda-developers.com/ op het forum aldaar zijn een heleboel zaken m.b.t. Overclokken en ROM Update/downgrade en nog veel meer te vinden. Alle problemen die hier langskomen zijn daar al een half jaar geleden besproken.
[ Voor 16% gewijzigd door RricK op 19-09-2006 20:08 ]
Een nieuwe beta van ActiveSync is gereleased, versie 4.5 Beta.
Werkt hier prima!
Werkt hier prima!
WHAT'S NEW
Feature: Improved USB support
Benefit: ActiveSync 4.5 provides the fastest USB transport between your desktop PC and your mobile device to date.
Feature: View Exchange Server Synchronization status on your PC
Benefit: You can now view server synchronization status while synchronizing with a Microsoft Exchange server through your desktop PC's internet connection.
Feature: Synchronization of pictures in Contacts on your mobile device with Outlook
Benefit: If an Outlook contact is associated with a picture, ActiveSync now synchronizes the associated picture from Outlook on your desktop PC to your mobile device.
Note: Microsoft Outlook XP or Microsoft Outlook 2003 is required to use this feature.
Feature: Easier to identify friendly device names
Benefit: ActiveSync now supports friendly names for devices, making it easier to identify the device that you want to sync with over a Bluetooth or an infrared (IR) connection.
Note: ActiveSync uses your Windows login name to generate an unique device partnership ID. This login name may be broadcast to other users such as with Bluetooth discovery broadcasts.
Feature: Synchronization over a Bluetooth connection with your PC
Benefit: ActiveSync 4.5 now enables you to synchronize data with your PC over a Bluetooth connection.
Feature: Integration with Windows Media Player 10
Benefit: Easier to discover, configure, and access Windows Media Player 10 music, video and photo from ActiveSync. Also facilitates automatic synchronization of media even when Windows Media Player 10 is not currently running on a desktop PC.
Feature: Enhanced user interface and enhanced new partnership Wizard
Benefit: Easier to locate key features, access the most important configuration settings, and configure the device upon first synchronization.
Feature: Synchronize Internet Explorer Mobile favorites to a Windows Mobile-based Smartphone
Benefit: Already available on Windows Mobile-based Pocket PC devices, this feature syncs Internet Explorer Mobile favorites on a desktop PC with a Windows Mobile-based Smartphone.
Feature: More robust synchronization with Outlook
Benefit: Synchronization with Outlook is now more reliable and robust than before.
Feature: Configure synchronization settings prior to first synchronization, including custom synchronization settings
Benefit: Configure all the ActiveSync options you need in a single step.
Verwijderd
nu nog geen antwoord op op mijn vraag, weet iemand hoe ik mijn MMS weer kan activeren, instellingen staan er in voor vodafone, maar als ik klik op een foto en zeg verzenden naar mms gebeurt er niks en ook kan ik hem nergens onder berichten terug vinden.
Verwijderd
Heb ook een G3 (wat dat precies inhoudt, ben ik nog niet achter) maar de upgrade met Molski's ROM ging juist erg recht toe recht aan, zoals dat met officiële ROM's gaat. De enige vereiste is dat de bootloader in de Wizard reeds een versie 2.x is, die je al hebt als je reeds een recente officiële ROM in je Wizard hebt draaien. De enige omweg die je zou kunnen ervaren, is dus dat je eerst een officiële ROM moet flashen voorzien van 2.x bootloader. Daarna is verder upgraden geen enkel probleem.RricK schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 20:05:
[...]
oke alsnog bedankt voor je opmerking. kon deze site al maar de search werkt daar een beetje vaag/ slecht. Heb nogmaals gezocht daar en na een tijd wel het een en ander kunnen vinden over de verschillende modellen die er van de wizzard zijn. Ik heb een g3 en dan is het allemaal weer een ander verhaal. Het kan wel maar je moet alles een beetje met een omweg doen maar het gaat me wel lukken
Overigens kan ik iedereen Molski's ROM aanraden! Gebaseerd op T-Mobile's 2.26.10.2 ROM, loopt zeer soepel, alle branding is eruit gehaald en in de extended ROM staan vele bekende registertweaks om de boel te versnellen. De Wizard start wat sneller op, heeft een Windows Mobile opstartlogo met Vista-achtergrond en heeft qua software enkele updates ondergaan zoals een verder verbeterde comm manager. De Engelse versie heeft geen smart dialer maar die kun je achteraf met een simpel .cab-bestand zelf installeren. Molski heeft ook plannen om een AKU 3.2 ROM in elkaar te zetten dus dat belooft nog wat.
Anoniem: 190004
weet iemand of ik de autolader welke bij de gps muis van qtrek en die van adapt a300 (in de inleiding van dit topic vermeld) ook kan aansluiten op mijn mda vario, de aansluiting en het voltage is hetzelfde maar omdat het een usb aansluiting is kan ik niet nameten of de polariteit hetzelfde is
Over de polariteit hoef je je geen zorgen te maken, die is gestandaardiseerd voor USB. Het zou gewoon moeten werken. Ik laad mijn Vario wel eens op met de lader die bij m'n MP3 speler zat, gaat prima! Afhankelijk van de hoeveelheid stroom gaat het opladen sneller/langzamer, maar je telefoon zal er niet aan onderdoor gaan.Anoniem: 190004 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 10:54:
weet iemand of ik de autolader welke bij de gps muis van qtrek en die van adapt a300 (in de inleiding van dit topic vermeld) ook kan aansluiten op mijn mda vario, de aansluiting en het voltage is hetzelfde maar omdat het een usb aansluiting is kan ik niet nameten of de polariteit hetzelfde is
Heb sinds gisteren mijn 2 GB Transcend 80x miniSD binnen.
Alleen heb ik een aantal vragen:
- Hoe kan ik zien hoe snel de dataoverdracht is?
- Wordt de Wizard slomer met een volle 2 GB geheugenkaart? (mijn vorige gsm Sony Ericsson K750i werd enorm sloom met een 1 GB kaartje)
- Hoe kan ik mijn muziek, games, wallpapers, thema's enz. het beste schikken op het geheugenkaartje? (Tot nu toe is het een warboel als ik deze "computer-->mijn mobiele aparaat" open
Alleen heb ik een aantal vragen:
- Hoe kan ik zien hoe snel de dataoverdracht is?
- Wordt de Wizard slomer met een volle 2 GB geheugenkaart? (mijn vorige gsm Sony Ericsson K750i werd enorm sloom met een 1 GB kaartje)
- Hoe kan ik mijn muziek, games, wallpapers, thema's enz. het beste schikken op het geheugenkaartje? (Tot nu toe is het een warboel als ik deze "computer-->mijn mobiele aparaat" open
Ik ben inmiddels ook sinds een maand of 7 de trotse bezitter van een MDA-VARIO. ICM met een 2Gb kaartje de ideale MP3 speler/Telefoon voor in de auto.
Nu heb ik het volgende probleem Het synchroniseren via Acitve Sync krijg ik niet voor elkaar met een USB kabel. Bluetooth is geen probleem. Echter bij het synchroniseren via een kabel blijft hij op ´Connecting´ staan, en dat heel lang. Het gebruik van een andere kabel verhelpt het probleem niet.
Ik heb nog niet de laatste ActiveSync (4.5) geinstalleerd, dus dat zou nog kunnen helpen. Weet een van jullie nog een nuttige tip om dit probleem te verhelpen. Ik heb al meerdere vergelijkbare vragen voorbij zijn komen in de afgelopen topics, zonder een eenduidig antwoord.
Alvast bedankt
Nu heb ik het volgende probleem Het synchroniseren via Acitve Sync krijg ik niet voor elkaar met een USB kabel. Bluetooth is geen probleem. Echter bij het synchroniseren via een kabel blijft hij op ´Connecting´ staan, en dat heel lang. Het gebruik van een andere kabel verhelpt het probleem niet.
Ik heb nog niet de laatste ActiveSync (4.5) geinstalleerd, dus dat zou nog kunnen helpen. Weet een van jullie nog een nuttige tip om dit probleem te verhelpen. Ik heb al meerdere vergelijkbare vragen voorbij zijn komen in de afgelopen topics, zonder een eenduidig antwoord.
Alvast bedankt
Anoniem: 188429
Hoe heb je hem exact overclocked, ik heb hem ook overclocked via omapclock. Stond bij deze topic!matthijst schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 17:42:
[...]
TomTom 6, werkt prima. Heb hem overclocked naar 262Mhz nu... Loopt het allemaal net iets vlotter....
Echter als ik mda op standby zet via knopje rechts bovenop dan stopt het overclocken en moet ik et weer handmatig instellen.
Is hier wat aan te doen?
mvrgr.: Hans
spijtig.... Weer 1 minder...Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 13:03:
Mijn vario is de deur uit... heb nu de nokia e50.. lekker compact.
Hiermee, is ook een versie van omapclock, maar edze blijft wel werken na hem op standby gezet te hebben:Anoniem: 188429 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 19:17:
Hoe heb je hem exact overclocked, ik heb hem ook overclocked via omapclock. Stond bij deze topic!
Echter als ik mda op standby zet via knopje rechts bovenop dan stopt het overclocken en moet ik et weer handmatig instellen.
Is hier wat aan te doen?
mvrgr.: Hans
Anoniem: 188429
Geweldig! Zo moet het zijn! Dank je wel!!!!!!!!!matthijst schreef op woensdag 20 september 2006 @ 19:35:
[...]
Hiermee, is ook een versie van omapclock, maar edze blijft wel werken na hem op standby gezet te hebben:
Ik heb dit getest en liggen brassen met total comander, resultaat:matthijst schreef op woensdag 20 september 2006 @ 19:35:
[...]
Hiermee, is ook een versie van omapclock, maar edze blijft wel werken na hem op standby gezet te hebben:
Als ik mijn PDA aanzet start omaclock, procesor staat op 180 select staat al op 240 (dit is de enige vooruitgang die ik gemaakt heb)
na standby terug op 180. (select staat wel al direct goed)
Er is dus wel ergens iets mis gegaan. Ik denk dat het vanaf edit is gegaan...
Kan mij iemand dat laatste stuk iets eenvoudiger uitleggen dat ik het aan't bollen krijg, want dit is heel niks!!!
[ Voor 5% gewijzigd door chundo op 20-09-2006 21:13 ]
Net wat cools "ontdekt":
Met TVU Player kun je Amerikaanse TV zenders live op je TV bekijken (Fox, NBC, CBS etc):
http://www.tvunetworks.com/downloads/index.htm
Als je daarnaast ook VLC Player installeert, kun je de livestreams 'doorstreamen' en deze dan vervolgens op je Vario draadloos oppikken...
http://www.videolan.org/vlc/
Oftewel: je kunt op je Vario (met TCPMP) live Amerikaanse TV kijken

Met TVU Player kun je Amerikaanse TV zenders live op je TV bekijken (Fox, NBC, CBS etc):
Als je daarnaast ook VLC Player installeert, kun je de livestreams 'doorstreamen' en deze dan vervolgens op je Vario draadloos oppikken...
Oftewel: je kunt op je Vario (met TCPMP) live Amerikaanse TV kijken

[ Voor 17% gewijzigd door matthijst op 20-09-2006 23:21 ]
Anoniem: 180757
Hoe kan je deze streamen naar je Vario?matthijst schreef op woensdag 20 september 2006 @ 22:47:
Net wat cools "ontdekt":
Oftewel: je kunt op je Vario (met TCPMP) live Amerikaanse TV kijken![]()
![]()
Hier staat het aardig goed uitgelegd:Anoniem: 180757 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 23:27:
Hoe kan je deze streamen naar je Vario?
http://www.pspmod.com/for...ead.php?p=76852#post76852
Dit is voor streamen op een PSP.
Komt erop neer dat je de TVU Player start. Deze gebruikt je ip adres en poort 8901 om af te spelen (zeg: 192.168.1.7:8901).
Je kan nu gewoon in TCPMP kiezen voor: playlist, add, en dan http://192.168.1.7:8901 invullen, maar dat wil bij mij niet echt vloeien lopen, geluid wel, maar beeld niet), dus gebruikt je VLC Player om deze door te sturen (zie URL voor uitleg):
- open VLC en kies "Open Network Stream".
- vink http aan en vul daarachter je source ipadres in, dus 192.168.1.7:8901
- klik enable stream/save en in het volgende scherm plak je in de target balk (zorgen dat er geen spaties in komen te staan):
:sout=#transcode{vcodec=DIV3,vb=512,width=320,heig ht=240,fps=18,acodec=mp3,ab=48,channels=2}:duplica te{dst=std{access=http,mux=ogg,url=192.168.1.7:1234}}
Wat ervoor zorgt dat VLC de stream doorzet naar DIV3 formaat van 512kbps, 320x240 resolutie, 18fps en mp3, op 192.168.1.7 poort 1234...
Als je nu twee keer op OK klikt zul je zien dat linksonderin VLC een timer komt te staan (staat op 00:00). Dit betekent dat ie werkt
Je kunt nu in TCPMP op je Vario weer een playlist openen, add file kiezen en dan http://192.168.1.7:1234 als naam opgeven en afspelen......
Heb je wel een inbox die MMS heet? Zo nee als je bij XDA developers zoekt op de molski ROM vind je daar een CAB file die de MMS folder aanmaakt. http://forum.xda-develope...s=0&postorder=asc&start=0Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 02:01:
nu nog geen antwoord op op mijn vraag, weet iemand hoe ik mijn MMS weer kan activeren, instellingen staan er in voor vodafone, maar als ik klik op een foto en zeg verzenden naar mms gebeurt er niks en ook kan ik hem nergens onder berichten terug vinden.
Zo ja, kwenie
Even een tip voor de mensen die met OMAPclock werken, en denken dat ie niet meer teruggaat naar OC nadat je hem handmatig hebt uit en aan gezet:
Nadat je hem standby zet, even 10 seconden wachten. Als je hem dan weer aanzet is ie wel OC-ed.
Dat is in elk geval bij mijn Prophet. Als ik hem uit en meteen weer aanzet staat ie ook 180Mhz. Wacht ik 10 sec, dan staat ie op 240.
Ik heb echter zelf iets vaags; (ik heb al veel getweaked dus misschien is een hard reset wel de oplossing)
Ik heb bijna elke dag (vaak 's ochtends) een spontane reset op mijn toestel. Na die reboot heeft ie vaak geen telefoonverbinding, omdat het pincode scherm niet tevoorschijn komt.
Nu deed hij vanmorgen in de auto (met Parrot CK3000 Evo BT carkit) weer een reboot terwijl hij gewoon standby was, klaar met laden, maar nu had ik wel gewoon meteen verbinding met m'n provider ?? Ik weet zeker dat ik de pincode niet hoefde in te tikken, en kon ook gewoon bellen. (Getest met voicemail)
Beetje bizar, geen pincode en wel bellen????????
Ik draai oa SPB pocket plus, omapclock, en verder nog wat dingen die volgens mij niet actief zijn als ik ze niet aantik...
Nadat je hem standby zet, even 10 seconden wachten. Als je hem dan weer aanzet is ie wel OC-ed.
Dat is in elk geval bij mijn Prophet. Als ik hem uit en meteen weer aanzet staat ie ook 180Mhz. Wacht ik 10 sec, dan staat ie op 240.
Ik heb echter zelf iets vaags; (ik heb al veel getweaked dus misschien is een hard reset wel de oplossing)
Ik heb bijna elke dag (vaak 's ochtends) een spontane reset op mijn toestel. Na die reboot heeft ie vaak geen telefoonverbinding, omdat het pincode scherm niet tevoorschijn komt.
Nu deed hij vanmorgen in de auto (met Parrot CK3000 Evo BT carkit) weer een reboot terwijl hij gewoon standby was, klaar met laden, maar nu had ik wel gewoon meteen verbinding met m'n provider ?? Ik weet zeker dat ik de pincode niet hoefde in te tikken, en kon ook gewoon bellen. (Getest met voicemail)
Ik draai oa SPB pocket plus, omapclock, en verder nog wat dingen die volgens mij niet actief zijn als ik ze niet aantik...
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
In 1 van de eerste delen heb ik ook al eens aan de orde gesteld dat je geen pincode in hoeft te voeren wanneer de Wizard aangesloten is met een usb kabel bij een reset. Ik zie het als een bug. Je hebt inderdaad gewoon volledige toegang tot je sim kaart en het telefoonnetwerk. Iedereen heeft hier dus last van, je moet er alleen maar net tegen aan lopenMisTraller schreef op donderdag 21 september 2006 @ 11:39:
Even een tip voor de mensen die met OMAPclock werken, en denken dat ie niet meer teruggaat naar OC nadat je hem handmatig hebt uit en aan gezet:
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Had alleen spontane reboots met vroege firmwareversies, maar neem aan dat jij ondertussen de laatste wel hebt draaien?
Maar in de auto heeft hij alleen USB met 5 volt aansluiting, geen pc erachter dus. En als ik hem handmatig reset terwijl hij een activesync connectie heeft, moet ik wel een pincode geven.DeOS schreef op donderdag 21 september 2006 @ 11:47:
[...]
In 1 van de eerste delen heb ik ook al eens aan de orde gesteld dat je geen pincode in hoeft te voeren wanneer de Wizard aangesloten is met een usb kabel bij een reset. Ik zie het als een bug. Je hebt inderdaad gewoon volledige toegang tot je sim kaart en het telefoonnetwerk. Iedereen heeft hier dus last van, je moet er alleen maar net tegen aan lopen. Alleen de spontane reboots kan ik niet verklaren.
Overigens is het een SPV M600 (Qtek S200 aka prophet) met de standaard orange ROM. Maar omdat het prophet topic niet zo loopt, en de wizard en prophet toch grotendeels identiek zijn, heb ik de vraag hier gesteld.
Maar goed, wellicht is dit bovenstaande hetzelfde als in mijn huidige rom, ik zal hem eens handmatig resetten in de auto, kijken of ie dan ook niet op een pin vraagt.
Aangezien er op mijn toestel een CID lock staat die er niet afkan volgens xda-developers, draai ik gewoon nog de orange rom. Er is ook nog geen nieuwere Orange rom bij mijn weten.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Ik heb ook van die spontane reboots gehad, en na het terugclocken van mn vario naar 216 MHz is het probleem zo goed als weg, heb een uptime gehad van 6 dagen, lijkt mij voldoende
Ik gebruik de laatste Molski Rom met ingebouwde tweaks.cryonic90 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 12:25:
Ik heb ook van die spontane reboots gehad, en na het terugclocken van mn vario naar 216 MHz is het probleem zo goed als weg, heb een uptime gehad van 6 dagen, lijkt mij voldoende

Anoniem: 180757
Matthijs Werkt goed die streaming. Ik had eerst toch wat spaties erin. Is super wist niet dat het kon.
[ Voor 112% gewijzigd door Anoniem: 180757 op 21-09-2006 14:20 ]
edit: ah, net iets te lang bezig met typen
Mooi dat het werkt.
Vind het op zich wel geinig dat je niet aan je PC gebonden bent als je voor de gein iets wilt kijken
Mooi dat het werkt.
Vind het op zich wel geinig dat je niet aan je PC gebonden bent als je voor de gein iets wilt kijken
[ Voor 93% gewijzigd door matthijst op 21-09-2006 14:22 ]
Verwijderd
Heb het probleem met de Molski rom dat als ik de Vario reset of opnieuw inschakel de setup weer begint( uitlijning en dergelijke). Meer mensen dit probleem?
Dit topic is gesloten.