[Analoge Fotomeeting] Zaanse Schans - 14 Oktober

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 566 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Al een hele tijd worden er ideeën aangedragen voor een analoge fotografie meeting op IRC. Om toch maar eens de knoop door te hakken is er vandaag gekeken wat een mooie locatie en datum is.

Aangezien dit een analoge meeting is verwachten we wel dat iedereen analoog schiet. Digitale camera's verbieden wil ik eigenlijk niet aan, maar we gaan primair voor analoog. :)

Dit locatie is vastgesteld op de Zaanse schans en de datum op 14 Oktober.

Script om je in te schrijven:
Afbeeldingslocatie: http://meeting.erkens.eu/102/table.png

Inschrijven kan door hierop te klikken: http://meeting.erkens.eu/102

Zodra er meer afspraken gemaakt zijn worden deze ook in deze topicstart vermeld.

Vastgesteld zijn:
  • We verzamelen rond 11:30 op station Koog-Zaandijk.
  • Eten na 18:00 bij 't Pakhuis in Zaandam.

[ Voor 11% gewijzigd door Oxi op 10-10-2006 19:05 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 17:03
Ah, balen das me helaas te ver, * simon gaat zsm een topic voor een animecheck voor landschapsmeet doen.

|>

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:13
Zaanse schans wil ik zeker wel heen. Maar een landschapsmeet lijkt mij ook leuk, en waar zie ik dan wel ;)

Dus kom maar op Simon :P

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 16:49

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Zo ik heb mij maar aangemeld ;)
Eens zien hoe zo'n meeting is :+

Verwijderd

Et voila, de 30D gaat trouwens iig mee voor de snapshots en de lichtmeting :)

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Ik wil er opzich graag naar toe.
Echter reiskosten en conditie maken het nu nog even twijfel-achtig. vandaar wel in het lijstje... maar nog geen groen plekkie :)
Begin oktober weet ik uiterlijk meer

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Duur schreef op maandag 04 september 2006 @ 10:52:
Ik wil er opzich graag naar toe.
Echter reiskosten en conditie maken het nu nog even twijfel-achtig. vandaar wel in het lijstje... maar nog geen groen plekkie :)
Begin oktober weet ik uiterlijk meer
Er valt vast wel wat te regelen, reiskosten vallen te delen zeg maar :)

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 10:54:
[...]

Er valt vast wel wat te regelen, reiskosten vallen te delen zeg maar :)
ok, daar vertrouw ik dan maar op :)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Ha leuk, Zaanse Schans, kan ik de F5 weer es uitlaten :) Heb me nog niet aangemeld, moet even kijken of ik dan wel kan of niet. Wel alvast duimen voor goed weer dan ;)

LinkedIn
Instagram

• Oxi
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 10:50:
En dat is precies wat ik wilde voorkomen. :>

Mijn 7D blijft thuis.

• Remy

Remy

Ja, het heerlijke geluid van de filmtransport van je rolletje doorspoelen is niet te versmaden - waarom dan nog digi-spul willen meenemen als dit een analoge fotomeet is 8)7 Ik snap et niet :)

Ik heb zelfs de luxe van 2 analoge SLR-body's om mee te nemen, maar eentje is echt compleet handmatig: die blijft denk ik thuis.

LinkedIn
Instagram

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Remy schreef op maandag 04 september 2006 @ 17:03:
Ja, het heerlijke geluid van de filmtransport van je rolletje doorspoelen is niet te versmaden - waarom dan nog digi-spul willen meenemen als dit een analoge fotomeet is 8)7 Ik snap et niet :)

Ik heb zelfs de luxe van 2 analoge SLR-body's om mee te nemen, maar eentje is echt compleet handmatig: die blijft denk ik thuis.
Neem dan juist die handmatige mee :+
Hoe puurder hoe leuker.

• Remy

Remy

Probleem is dat die een andere lensmount heeft, en ik dan 3 extra lenzen mee moet slepen:

Afbeeldingslocatie: http://reemhq.net/slrs.jpg

28mm staat niet op die foto: wat je ziet is een Porst uit 1971 met een 55mm f/1.7 en een 105mm f/2.8.

Verder overigens een heerlijke body hoor: maar nu ik 'verwend' ben met de F5 is het lastig terug stappen naar zoiets :+ Maar ik zie wel wat ik mee sleep, de F5 met 2 lenzen lijkt me eigenlijk voldoende voor zo'n dagje: eerst zien of ik dan kan :)

LinkedIn
Instagram

• Oxi
Ach, neem gewoon mee wat je het leukste vind gebruiken.

Zo te zien wordt het geen grote meet, maar ook niet verwonderlijk met zo'n groot aandeel digitale schieters. Maar ja, daar hoor ik zelf ook bij. :P

Overigens neem ik mee:
  • Minolta Dynax 700si
  • Minolta 28-75/2.8
  • Minolta 50/1.7N
  • Minolta 70-210/4
  • Peleng (op verzoek neem ik ook canon-mount en schroevendraaier mee)
En schieten doe ik in kleur op Fujichrome Velvia 50 en zwart/wit op Ilford Delta 100 of FP4 Plus 125. :)

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ja, het heerlijke geluid van de filmtransport van je rolletje doorspoelen is niet te versmaden
En het kijken achterop je analoge body of de opname gelukt is :Y)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:53
Ja, het heerlijke geluid van de filmtransport van je rolletje doorspoelen is niet te versmaden
Geluid van filmtransport?

Het traditionele KlikKlikDzzzt maakt me Eos 30 niet... Ik hoor de spiegel op en neer klappen, maar filmtransportmotor is nogal stilletjes.... (en behoorlijk snel, deze body kan 4 Fps)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02:10

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Voor mij wordt het of deze meeting of de landschapsmeeting, ik twijfel nog.

Als ik kom wil ik wel graag van iemand een Minolta body lenen.

Hoeft niet meer, kan de Minolta 700si 7000i van mijn achterbuurman/tandarts lenen. :*)

[ Voor 26% gewijzigd door Grubeater op 26-09-2006 01:40 . Reden: Andere camera. ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Grubeater schreef op donderdag 07 september 2006 @ 01:33:
Voor mij wordt het of deze meeting of de landschapsmeeting, ik twijfel nog.

Als ik kom wil ik wel graag van iemand een Minolta body lenen.
Ik heb een echte 7000AF als spare... dus die kan geleend worden :)
Maar ´t zou me niet verbazen als je iets nieuwers zou willen vast houden...

• Oxi
Misschien is voor Grubeater geen slecht idee om een simpele goedkope 2e hands Minolta body op de kop te tikken. Maar natuurlijk niet alleen voor de meeting. ;)

• Remy

Remy

Oxi schreef op woensdag 06 september 2006 @ 22:00:
Ach, neem gewoon mee wat je het leukste vind gebruiken....
Goed punt :) Zal denk ik dan de F5 worden, plus Tamron 28-75 en de 70-200 VR. Genoeg aan kg's spul om me mee te vermaken :)
En schieten doe ik in kleur op Fujichrome Velvia 50 en zwart/wit op Ilford Delta 100 of FP4 Plus 125. :)
Hmjaah da's een goeie, rolletjes. Moet nog ff een paar goeie zoeken :)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Ik bewaar mijn rolletjes Superia en Velvia nog wel een maandje in de koelkast dan :)

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Oxi schreef op donderdag 07 september 2006 @ 09:18:
Misschien is voor Grubeater geen slecht idee om een simpele goedkope 2e hands Minolta body op de kop te tikken. Maar natuurlijk niet alleen voor de meeting. ;)
* Grubeater was dat al lang van plan, maar hij wilt ook nog een statief, flitser, en dit en dat... :+
Op een gegeven moment is het geld op.

Ik neem het volgende mee:
  • Minolta 50/1.7
  • KM 18-70 F3.5-5.6
  • Sigma 28-70 F2.8
  • Sigma 70-210 F3.5-4.5 APO Macro

[ Voor 0% gewijzigd door Grubeater op 07-09-2006 11:00 . Reden: meer ipv mee. ]

• Oxi
Remy schreef op donderdag 07 september 2006 @ 09:20:
[...]
Goed punt :) Zal denk ik dan de F5 worden, plus Tamron 28-75 en de 70-200 VR. Genoeg aan kg's spul om me mee te vermaken :)
[...]
Hmjaah da's een goeie, rolletjes. Moet nog ff een paar goeie zoeken :)
Die Tamron (hier KM) is een heerlijke lens op analoog. Dankzij mijn analoge camera is die niet meer op mijn dSLR geweest... :+

Terwijl het ook op digitaal geen slecht bereik is. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 10:50:
Enne vergeet je oordoppen niet :9

Verwijderd

Wie gaat er op /ignore dan? Ik heb geen selectieve doppen trouwens :+

• Ronald
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 23:27:
Wij denk ik :P
Ik heb op film domweg niet de mogelijkheid om ultrawide te schieten (nog sterker, wijder dan 70mm heb ik voorlopig alleen in gare jampotlens vorm (tenzij ik een stuk glas biets van een collega /ignore slachtoffer), dus ik verstop de 20d ook ergens in de tas met de 10-22 ;)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Oxi
FOEI!

• Wolfensteijn
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 20:46:
[...]

Enne vergeet je oordoppen niet :9
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 23:27:
RC neemt waarschijnlijk zijn X-700 mee, met autowinder. Die camere alleen maakt al veel herrie met de spiegelklap en die winder is ook niet de stilste. Gaat leuk worden ;)

En daarnaast, het is de bedoeling dat er alleen maar analoog geschoten gaat worden, als je daar niet alle gear voor hebt die je nodig denkt te hebben moet je of je gear uitbreiden, of andere dingen fotograferen dan verwacht. Ik zelf vind het niet netjes als er dan mensen met digitaal rond gaan lopen. Aan de andere kant is het ook voor de lol, dus je moet doen wat je niet laten kan...

• Ronald
Wolfensteijn schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 06:59:
[...]

[...]

RC neemt waarschijnlijk zijn X-700 mee, met autowinder. Die camere alleen maakt al veel herrie met de spiegelklap en die winder is ook niet de stilste. Gaat leuk worden ;)

En daarnaast, het is de bedoeling dat er alleen maar analoog geschoten gaat worden, als je daar niet alle gear voor hebt die je nodig denkt te hebben moet je of je gear uitbreiden, of andere dingen fotograferen dan verwacht. Ik zelf vind het niet netjes als er dan mensen met digitaal rond gaan lopen. Aan de andere kant is het ook voor de lol, dus je moet doen wat je niet laten kan...
Juist ja. Voor de lol, als ik een leuke kans zie die ik domweg niet KAN schieten met de analoge dan gaat het echt met de digitale, tenzij jij een fijne donatie doet aan het 24-105 + 17-40 voor Ronald fonds zodat hij ook ultrawide op analoog kan schieten.

• Remy

Remy

Vreemd dat het concept 'analoge fotomeeting' zo lastig te begrijpen is :). Op zo'n manier reageren op Wolfensteijn is dan ook erg raar en nergens voor nodig.
Aan de andere kant is het ook voor de lol, dus je moet doen wat je niet laten kan...
Inderdaad, het primaire doel naast het analoog schieten is lol hebben samen :)

LinkedIn
Instagram

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-01 19:14
Grubeater schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:47:
[...]

• KM 18-70 F3.5-5.6
Hint: die gaat niet werken op analoog (het is een crop lens dus dan krijg je vrij heftige vignetting ;) )

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

Voor mensen die een stukje wide missen op analoog, wil ik eventueel wel mijn panowider (beeldhoek circa 170°) mee brengen... filterthread = 55mm (heb ook nog wel een 49-55mm stepupringetje).

Voor mij is 24mm op de X-700 al wijder dan ik normaal heb (28mm). Heb niet zoveel behoefte aan nog wijder. :*) Moet zowiezo goed nadenken wat ik qua lensjes uit ga kiezen, wordt vast geen standaard-setje (28-85+50-135).

Maar goed, duurt nog een maand ofzo, dus ga me eerst wel druk maken over andere fotografie-uitstapjes!

@Neo: Je hoeft niemand te negeren hoor... maar ik kon me herinneren dat je redelijk afgeleid raakte door een lichte klap... :+

PS: Wel ideaal voor t fotograferen van opvliegend wild :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2006 15:28 ]

• Ronald
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 15:27:
Voor mensen die een stukje wide missen op analoog, wil ik eventueel wel mijn panowider (beeldhoek circa 170°) mee brengen... filterthread = 55mm (heb ook nog wel een 49-55mm stepupringetje).
Tof, maar gaat niet passen. de 70-200/2.8 is 77mm, de 50/1.4 is 58 mm en finally de 28-90 jampot is ook 58mm.

De lol begint er voor mij nu al ontzettend af te raken, op deze manier hoeft het van mij niet.

Der roept iemand dat ik maar glas moet kopen ipv dat de hele meute accepteerd dat er een digitale in de tas zit die er mogelijk mischien indien het leuk is er uit komt met een 10-22mm er aan vast.
Persoonlijk vind ik dat buiten alle proporties Remy, het gaat immers om de LOL.

[ Voor 3% gewijzigd door Ronald op 12-09-2006 16:18 ]

Verwijderd

Mja, zelf zie ik ook het probleem niet zo, het gaat imo om de gezelligheid icm het plaatjes schieten. Het is niet alsof er iemand met alleen een digitale cam aan komt, er wordt deels gecombineerd geschoten op zijn hoogst.

Sommige platen zou ik zelf nl. dolgraag op digitaal willen hebben om bijv na te bewerken, maar om nou twee keer hetzelfde rondje te gaan lopen zonder de groep maar dan met digicam is ook weer zo wat :) Daarnaast zit ik gewoon met het gebrek aan een fatsoenlijke lichtmeter op de 300, die is te vergelijken met de 300D die ook zijn nukken had omdat er niks ingesteld aan kan worden, waarbij de 30D als referentie kan dienen om de belichting de goede richting op te krijgen :)

• Remy

Remy

Persoonlijk vind ik dat buiten alle proporties Remy, het gaat immers om de LOL.
Cool down: als je zo'n opmerking van Wolfensteijn "buiten alle proporties" vindt, oftewel te serieus neemt en zelf zo reageert, moet je even goed bij jezelf nagaan hoe je hier tegenaan kijkt :)
De lol begint er voor mij nu al ontzettend af te raken, op deze manier hoeft het van mij niet.
Een dergelijke opmerking toont al dat je veel te serieus in gaat op Wolfensteijn's opmerking :) Wie wat ook schiet dondert niet, al kom je met een freakin' Kodak MAX van 2,5 euro aan, dan gaat niemand moeilijk doen. Zogauw je dat beseft, kan je hier veel luchtiger tegenaan kijken :)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Analoge beeldjes kun je (laten) inscannen als je je photoshop-doka teveel denkt te missen :+

Verwijderd

Tja, daarvoor schiet ik geen analoog to be honest. Ik schiet analoog, scan ze met m'n 5370C voor een impressie en laat de mooiste platen afdrukken :)

• Wolfensteijn
martijn_tje schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 14:02:
[...]

Hint: die gaat niet werken op analoog (het is een crop lens dus dan krijg je vrij heftige vignetting ;) )
Hint: dat werkt dus wel, de vignetting is afwezig vanaf de 28mm, en op 24mm is die nog prima bruikbaar. Uiteraard wil ik graag een 17-35 proberen op mijn 7000i, kijken wat voor effect dat oplevert :D

Daarnaast Ronald, je hebt mijn opmerking inderdaad wat te serieus genomen (het is nogal moeilijk beetje sarcasme in tekstberichten te krijgen). Persoonlijk vind ik het zonde als je op een meeting primair voor analoog een digitale camera meeneemt. Ik heb dan weer het geluk een mooie complete glasset voor zowel digitaal en analoog te hebben.

De bedoeling van deze meet is juist met analoog bezig te zijn, achter de voordelen te komen en de nadelen. En hopelijk dat je een aantal mooie platen schieten. Soms heb je dan niet de perfecte gear voor zoiets. Pas jezelf dan eens aan inplaats van de boel naar je eigen hand te zetten. Of probeer nog ergens wat gear te kopen of te lenen. Maar haal niet het idee van de meeting onderuit door tegendraads te zijn.

Neo's standpunt kan ik me wel wat indenken, zeker gezien de prijs van losse lichtmeters. Maar als ik hem dan betrap op het maken van een foto met zijn 30D spreek ik hem er zeker wel op aan (niet dat hij dan zal luisteren, maar het gaat om het idee :P)

Goed, ik heb genoeg gezegd, en ik heb zin in de meeting. En ik zal dus zeer zeker geen digitaal toestel meenemen (of je moet mijn telefoon meetellen, maar die blijft in de pocket behalve als ik moet bellen).

• martijn_tje
Wolfensteijn schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 19:37:
Hint: dat werkt dus wel, de vignetting is afwezig vanaf de 28mm, en op 24mm is die nog prima bruikbaar.
Ow ik had verwacht dat het meer problemen zou opleveren (niet alleen aan de wijde kant maar o.a. ook op 70mm)

De 17-35 schijnt op 17mm vol open ook wel wat vignetting te geven op een analoge body niet dat dat altijd erg is... laatst betrapte ik mezelf op het toevoegen van vignetting 8)7. 17mm op een analoge body is ook wel ziek wijd, (vergelijkbaar met 11mm op 1,5xcrop) :9

Groothoek kan je nooit genoeg hebben ;)

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Koop dan ook eens een Merk Neo...

Ff zonder gekheid. Da's gewooneen kwestie van er mee om te leren gaan. Is die lichtmeter niet nauwkeurig genoeg, dan zoom je toch lekker in om een sort of spotmeting te doen? Daarnaast is het gewoon de lichtmeter leren kennen of proberen in te schatten en dan maar handmatig (lichtjes) onder of over te belichten.

I really don't see the problem waarom je je 30D als lichtmeter zou moeten gebruiken... Daarnaast is het gewoon een mooie push om jezelf te verplichten meer te bouwen/vertrouwen op het apparaat ;).

Overigens, mijn digi broekzak cam laat ik niet thuis :P, stel je voor, straks kan ik niemand bellen als ik vertraging heb :P

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Ik ben iig van plan mijn 2 7000AF´s mee te nemen, met een leuke setje lenzen.
Als er interesse is kan ik een losse eenvoudige belichtingsmeter meenemen.

Ook diverse filters kunnen mee genomen worden.
Dus gil maar als je iets wil testen... dan kijk ik of het in de tas past :)

• Oxi
martijn_tje schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 20:06:
[...]

Ow ik had verwacht dat het meer problemen zou opleveren (niet alleen aan de wijde kant maar o.a. ook op 70mm)

De 17-35 schijnt op 17mm vol open ook wel wat vignetting te geven op een analoge body niet dat dat altijd erg is... laatst betrapte ik mezelf op het toevoegen van vignetting 8)7. 17mm op een analoge body is ook wel ziek wijd, (vergelijkbaar met 11mm op 1,5xcrop) :9

Groothoek kan je nooit genoeg hebben ;)
Valt reuze mee die vignettering op 17mm, maar je hebt wel veel detailverlies in die hoeken.
Het ziet er best redelijk uit. :)

• martijn_tje
Het blijft gewoon een gave beeldhoek op analoog. En het ziet er zeker heel netjes uit (ik heb er 1 gezien met waarschijnlijk een rot filter er voor die veel meer vignetting gaf.

• Wolfensteijn
Afbeeldingslocatie: http://wolf.a61.nl/gallery2/d/5659-2/F1000033.jpg
Geschoten met de 18-70, tussen de 24 en de 28. Ik heb geen EXIF, dus de precieze maat kan ik je niet vertellen ;)

Linksboven zie je iets van de vignetting, dus ik vermoed dat deze plaat op 24mm is geschoten, maar over het geheel valt het best mee.

• martijn_tje
Ik lees het, maar toch zit ik rechts te klikken voor exif :X . Maar het is natuurlijk met analoog geschoten O-)

Inderdaad het valt alles mee. De kleuren zijn ook wel lekker het blauw is mooi verzadigd.

[ Voor 7% gewijzigd door martijn_tje op 12-09-2006 20:53 ]

• Ronald
Wow, het licht natuurlijk aan mij dat ik wolfs reaktie te serieus neem... er staat niet eens een smiley bij. Poepoe wat is die Ronald een eikel dat hij niet eens ziet dat het een grap was in geschreven tekst zonder smiley niets ... 8)7

En Remy's reaktie die nog eens boter bij de wolfenstein vis doet is natuurlijk ook totaal belachelijk dat ik dat serieus neem...

Jongens, geen van jullie zijn nieuw op internet, jullie weten donders goed de problemen van geschreven tekst als je grappig probeerd te zijn. wees er dan gewoon op de juiste manier voorzichtig mee voor je de sfeer totaal verziekt. (Ik ken nog iemand die het gezever over digitaal wel zat is, mischien ben ik zomaar niet de enige die de grap mist :D )

Die cam GAAT mee, als ik nog kom, als ik dat ding pak dan ben ik totaal niet tegen de limieten van film aangelopen, nee heren, ik loop tegen de limieten van het glaswerk wat ik bezit aan. Je kunt niet alles hebben he :) De 17-85 zou thuisblijven, alleen de 10-22 op de digi omdat ik dat domweg niet met film kan doen, en ik het karakter van analoge meet ondergeschikt vind aan het mogelijk missen van een fotomogelijkheid. Verder is ook zeker mijn doel dat de Eos 30 de enige gebruikte cam zal zijn doch....

Als dat niet eens kan, dan blijft er meer thuis dan alleen de 20d... 8)7

• Oxi
Sjeeeeeees wat kan er gezeurd worden zeg. Het moet wel leuk blijven... Er werd in #fotografie in verloop van een aantal maanden toch vaak gezegd dat 'men' interesse had in een analoge fotografiemeeting. Dit omdat het weer eens wat anders is dan een reguliere meet waarbij iedereen (inclusief ikzelf) met een digitale SLR fotografeert.

Omdat niemand anders het deed heb ik maar een topic geopend en Duur heeft een locatie gekozen omdat ik de regio zelf niet goed genoeg ken om iets uit te zoeken. Er was vanaf het begin af aan duidelijk dat het een analoge meeting met analoge camera's zou betreffen. Ik was in de veronderstelling dat dat juist het leuke eraan was maar als ik hier een aantal mensen zie uitvallen om maar een digitale camera mee te mogen nemen is er misschien iets niet goed overgekomen.

Neo wil een lichtmeter meenemen in de vorm van een 30D, dat is iets wat ik niet wil eigenlijk, maar het is te accepteren.. Maar als iemand zegt alleen DT wide-angles te hebben en niet zonder wide-angle kan, misschien moet die maar gewoon pech hebben? Klinkt misschien heel bot, maar men wilde deze meet analoog hebben. Of alleen vanaf 70mm schieten, maar of dat voldoende is moet Ronald zelf afwegen.

Het idee was analoog, in de titel staat analoog en in de topicstart staat analoog. Laat deze ene meeting nou analoog zijn. Paar maanden terug is er een Konica-Minolta meet geweest en daar was ook vanaf het begin duidelijk dat het een KM-meet zou zijn. Daar werd niet om gezeurd en het is een hele gezellige dag geworden. Helaas dat ik ziek was :/, maar dat ter zijde :P

Als het zo door gaat dan hoeft het van mij niet meer, het plan was een leuke dag en niet gerel omdat er een sensor zit in de camera in plaats van een filmpje.

Men die écht analoog wil schieten die dag is van harte welkom, als je dat niet wil dan even goede vrienden maar kom dan niet roepen dat je wel mee wilt. Er zullen meer dan genoeg andere meets komen (Landschaps-meet is hier vlak na) waar iedereen met zowel digitaal als analoog welkom is. Daar ga ik hoofdzakelijk met mijn dSLR schieten, en op 14 oktober alleen met mijn SLR.

Verwijderd

Dan ga ik zo eerlijk zijn om te zeggen dat ik af ga haken, ik wil gewoon lekker kunnen fotograferen op zo'n locatie waar je toch best wat reisuren in stopt, onder het motto the right tool for the right job. Ik zie het hele probleem niet zo, voor mij gaat het om de gezelligheid en het plaatjes schieten, het medium is dan imHo irrelevant. :)

Maar geen nood, ik zie de meesten een week later hier in de achterhoek bij Simon en ik wens jullie dan ook veel plezier bij de Zaanse Schans :) En Oxi natuurlijk bedankt voor de moeite van het organiseren, we zien elkaar binnenkort op een mooiere dag wel weer ;)

• Ronald
Politiek verantwoord verwoord: Ronald je bent niet welkom.

Okay, als semi-aanstichter van deze meeting, EN de echte suggestiemaker van de lokatie (Duur had stoomgemalen gesuggereerd) trek ik mijn conclusie.

En dan mijn niet politiek correcte afscheid van deze draad: MIJN bedoeling van deze meet is nooit een Filmhippiemeet geweest, waar het dus blijkbaar op uitdraait... nou jongens, have fun.

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Ronald schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 23:01:
Politiek verantwoord verwoord: Ronald je bent niet welkom.
Nee dat word niet gezegd, er wordt gewezen op het analoge doel van de meet...

Maarre idd ik heb niet op de zaanze schans gewezen.. ik heb gewezen op dat stoomachines fantastische dingen zijn voor o.a. zwartwit fotografie

Ik vind het jammer dat mensen een analoge meet willen doen, en dan een digitale cam mee willen nemen. Voor meteren, kan ik zelfs nog begrip opbrengen... maar de meeste analoge cam´s hebben een hele fatsoenlijke meter.

Ik sleep zowiezo een lichtmeter mee... dus voor diegene die daarmee om kunnen gaan... kun je er leuk mee spelen :)

En bijv. neographical klikt dacht ik ook met canon... zou die geen leuke lens kunnen/willen uitlenen?
(of een andere canon-klikker?)

Verwijderd

Ik heb maar één wideangle die er voornamelijk bij mezelf op zou zitten, maar voor mij staat het verder vast: ik wens iedereen een prettige dag toe en ik zie iedereen de week erop wel :) Nothing personal, maar ik wil gewoon m'n gang kunnen gaan als ik zo'n afstand reis, da's alles :)

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 11:02
Hoewel ik hier niet zo veel actief ben, lijkt zo'n analoge meet me erg leuk. Dit ondanks dat ik eindelijk digitaal ben gegaan (neem wel alleen analoog mee ;) ).
Het is nog enigzins onder voorbehoud, maar ik kijk uit naar een gezellige dag!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:41

ThunderNet

Flits!

Het had me geweldig geleken, alleen de hele maand oktober moet ik helaas werken :( Het is niet anders :(

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Oxi
fnoff schreef op maandag 25 september 2006 @ 17:26:
Hoewel ik hier niet zo veel actief ben, lijkt zo'n analoge meet me erg leuk. Dit ondanks dat ik eindelijk digitaal ben gegaan (neem wel alleen analoog mee ;) ).
Het is nog enigzins onder voorbehoud, maar ik kijk uit naar een gezellige dag!
Weer iemand erbij. :)

Zo te zien missen er nog wat mensen in de lijst in de TS, zal ze straks even schoppen. :P

• RHE123
  • Laatst online: 30-01 19:40

RHE123

Edubits

Zo, ik heb me ook eindelijk aangemeld :) Nog heel even onder voorbehoud dat ik vrij kan krijgen, maar zal niet zo'n probleem zijn denk ik!

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

• Korras
  • Laatst online: 18-12-2025
ik doe ook 's gek, en meld me ook aan... analoge body leen ik van RHE. :)

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Naast de Minolta Dynax 7000i het ik nu ook deze camera tot mijn beschikking:

Afbeeldingslocatie: http://www.grubeater.nl/pics/_ICT3536_new.jpg

En deze Minolta Dynax 7 met grip is niet geleend. 8)

Ik heb ook nog even geïnformeerd naar restaurants in de buurt van de zaanse schans, op de zaanse schans heb je De Hoop Op d' Swarte Walvis, maar die is duur.
Restaurant Sans Pareil is betaalbaar (als je geen student bent en wat meer te besteden hebt, ook niet echt een optie.) en er is ook een pannekoekenrestaurant op de zaanse schans.
Ik zal nog even vragen of er in Zaandam nog meer leuke restaurants zijn.

In Zaandam centrum op de Dam heb je genoeg restaurantjes; De Boekanier, cafe de Buurman, Koperen Bel. Iets uit het centrum heb je De kleine Waarheid..die zijn kwalitatief goed. Goedkoop en ook wel aardig zijn Humphrey's en 't Pakhuis( ook in het centrum). En een hele goeie mexicaan, Pancho's Cantina.

[ Voor 39% gewijzigd door Grubeater op 05-10-2006 12:39 . Reden: Nog meer restaurants. ]

• Oxi
Hey, die ken ik :P

Afbeeldingslocatie: http://www.yatta.nl/fotolib/20060920-PICT6699/600.jpg

Als het nog lukt om een 24/2.8 te vinden voor de meet, dan zal ik wel 90% met primes gaan schieten. Ook weer eens wat anders.

Over het eten; Ik voel het meeste voor Café De Buurman of 't Pakhuis.

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Als er nog mensen met Pentax bodies komen, en geen 28mm hebben ;)
Ik heb er 2 dus er mag wel iemand 1tje lenen dan :)

• Wolfensteijn
Hrm, ik kan de Pentax KM van mijn ouders meenemen, maar dat wordt wel erg dubbel gesjouw ;)

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Mijn checklist voor de meeting is nu dus ook veranderd:

• Minolta Dynax 7 + VC-7
  • Minolta Dynax 7000i
  • Minolta 50/1.7
  • Minolta 70-210/4
  • KM 18-70/3.5-5.6
  • Sigma 28-70/2.8
  • Sigma 70-210/3.5-4.5 APO Macro
  • Cokin filters rood en geel
En ja, dat past niet in mijn tas. :X

Iemand nog stepupringen te leen?

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Priyantha Bleeker schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 12:59:
Als er nog mensen met Pentax bodies komen, en geen 28mm hebben ;)
Ik heb er 2 dus er mag wel iemand 1tje lenen dan :)
Als er nog mensen zijn die geinteresseerd zijn in een pentax bajonet 135/2.8 lens (manual) laat die ook een gil geven... die staat hier naast mijn minolta lenzen een beetje zich te vervelen...
(voor ieder leuk bod is ie van jou, minimaal 1 kop koffie) :)

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Mijn lijstje spullen die ik mee ga nemen:
  • Pentax ME
  • Pentax ME
  • Pentax 50mm 1:1.7
  • Pentax 28mm 1:2.8
  • Pentax 135mm 1:3.5
  • Pentax 200mm 1:4
  • Pentax 50mm 1:2
  • Sigma 28mm 1:2.8
  • Soligor 300mm 1:5.6
  • Voigtlander UV filter

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Duur schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 16:44:
[...]

Als er nog mensen zijn die geinteresseerd zijn in een pentax bajonet 135/2.8 lens (manual) laat die ook een gil geven... die staat hier naast mijn minolta lenzen een beetje zich te vervelen...
(voor ieder leuk bod is ie van jou, minimaal 1 kop koffie) :)
Is goed hoor ;)
Voor die kop koffie neem ik hem graag over ;)

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 20:37
Ik moet nog beslissen of ik ga of niet..
Indien wel, dan kom ik met Minolta X-300, 50mm en (brakke :P) 135mm. Wachten is atm ook nog op film.. die is al ff in bestelling en blijft maar in bestelling :X

• fnoff
Ook bij mij is het nog niet helemaal zeker of ik wel of niet kom, maar ik denk eigenlijk van wel.
Als ik kom, neem ik mee een Nikon FE2, een Nikkor 24mm f/2.8, een Nikkor 105mm f/2.5, een Vivitar 200mm f/3.5 en misschien een Sigma AF 17-35 f/2.8-4.
De gebruikte film is gewoon van de Hema. Wel zo makkelijk en goedkoop ;) .

Verwijderd

Arrigi schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 17:29:
Ik moet nog beslissen of ik ga of niet..
Indien wel, dan kom ik met Minolta X-300, 50mm en (brakke :P) 135mm. Wachten is atm ook nog op film.. die is al ff in bestelling en blijft maar in bestelling :X
Wat voor film gebruik je met die combinatie?

Hmmm... X-300... da's iets nieuwer dan mijn oude Minolta-stuff dat mee gaat... Maar goed, alles past... dus als je iets wil lenen, hoor ik t wel? :p

Verwijderd

Zal maar ff melden wat er mee gaat... altijd handig wanneer er anderen misschien gebruik willen maken van je spulletjes :)

Camera:
- Minolta X-700 of XD-7 (ben ik nog niet uit, maar dat komt wel goed tzt)

Flitsertje:
- Minolta D360P

Accessoires:
- AF->MD-converter voor t geval de AF-ers een lensje willen lenen :9
- Panowider, voor diegene die iets wijder wil (55mm filter thread)
- 2x Teleconverter
- Hoekzoeker

Lensjes:
- Minolta MD Rokkor 24-50mm f/4
- Minolta MD Rokkor 50-135mm f/3.5
- Vivitar Close Focussing Auto Zoom 100-300mm f/5

Misschien:
- Minolta MD Rokkor 50mm f/1.2
- Minolta MC Rokkor 100mm macro f/3.5
- of: Minolta Rokkor Auto Bellows 100mm Macro f/4
- Minolta MD Rokkor 28-70mm f/3.5-4.8 (voor t geval ik zelf aan de Panowider zou willen)
- statiefje
- andere dingen op verzoek, en mits er ruimte over is :)

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

voor nu staat er op de planning om mee te slepen

Camera:
- Minolta 7000AF(bij erg goed humeur misschien 2x)

Flitser:
- programm flash 2800 (werkt ook op een X-serie)

Lenzen
- 24/2.8
- 50/1.7
- 100-300/4.5-5.6

Rest:
- filters afhankelijk van stemming, waarschijnlijk een ster en een soft, misschien meer
- macro-ring
- beugel met flitsvoet
- pentax bajonet 135/2.8 lens als Priyantha definitief wel komt (of andere pentax user) Is niet de bedoeling dat ie mee terug reist.
- diverse filmpjes
- overige dingen op verzoek.... zolang de tas niet te vol wordt...

Verwijderd

Duur schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 16:08:
voor nu staat er op de planning om mee te slepen

Camera:
- Minolta 7000AF(bij erg goed humeur misschien 2x)

[...]
- diverse filmpjes
[...]
Ehmz... K :X T... ik zou pardoes de filmpjes vergeten... :+

• Arrigi
Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 23:38:
[...]

Wat voor film gebruik je met die combinatie?

Hmmm... X-300... da's iets nieuwer dan mijn oude Minolta-stuff dat mee gaat... Maar goed, alles past... dus als je iets wil lenen, hoor ik t wel? :p
Film waar ik nog altijd op zit te wachten.. Nog 1 weekje :/.
Zijn allerhande films, om eens wat te testen (geen dure). Ik heb de exacte lijst niet meer, maar hier is wat ik denk dat het was:
- Kodak Elite Color New 400
- Fuji NEOPAN 1600 (2x, zal niet echt zijn voor deze meeting, tenzij binnen misschien)
- Fuji Superia 200
- Kodak T-MAX 400

Misschien nog wat.. weet het allemaal niet meer zo.

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Zal ik morgen (maandag) even reserveren bij het Pakhuis voor het avondeten? Hoe laat zijn we daar en wie gaat er allemaal mee?

• RHE123
  • Laatst online: 30-01 19:40

RHE123

Edubits

Zal ik ook maar eens een lijstje maken met wat ik meeneem:
  • Minolta 800si + vc-700
  • Sigma 28-80 f/3.5-5,6
  • Minolta 100-200 f/4,5
  • Minolta 50 f/1.7
  • Minolta 28 f/2.8
  • Minolta 3600HS
Verder nog een Minolta 500si voor Korras, en op de terugweg een vc-7d 8)

Rolletjes, waarschijnlijk Fuji Superia 200/400. Zwart rolletjes moet ik nog halen, dus dat horen jullie nog :)

Misschien leuk om nog wat foto's mee te nemen, zodat je van elkaar wat werk kan bekijken? Ik neem denk ik resultaat van mijn laatste z/w rolletje (Amersfoort) mee en miss wat portfolio foto's.

Edit: Ohja ik eet mee! :)

[ Voor 21% gewijzigd door RHE123 op 09-10-2006 12:50 ]

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

• Oxi
Ik eet ook mee. :)

En als het goed is heb ik dan ook nog een Minolta AF 24/2.8 prime mee te nemen. :)

• fnoff
Ik ben erbij, en eet ook mee.
Komen er eigenlijk nog mensen met nikon spul? Ik zie (bijna) alleen minolta voorbij komen, niet dat dit de pret zal drukken ;-)

• Arrigi
Ik dan ook maar :P

• Remy

Remy

fnoff schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 15:55:
...
Komen er eigenlijk nog mensen met nikon spul? Ik zie (bijna) alleen minolta voorbij komen, niet dat dit de pret zal drukken ;-)
Ik had willen komen, maar had me vanwege verwachtingen nog niet ingeschreven: die verwachtingen van mij zijn bewaarheid geworden, en de agenda voor zaterdag voor mij is dus helaas al vol - geen nikon spul van mij op den meet. Veel plezier alvast natuurlijk, en hoop dat jullie goed weer zullen hebben :)

LinkedIn
Instagram

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Grubeater... ik heb het treinkaartje al... dus ik kom en eet dan mee :)

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Ik eet graag mee ;)
gezellig.

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

had graag willen komen, maar dat weekend zit al overvol kwa fotografie. Vrijdag begin ik met een bruiloft, zaterdag avond mogelijk een verjaardag, 's nachts mogelijk een club avondje...

zaterdag en zondag dus ook de boel verwerken... Helaas, volgende keer beter, had graag m'n Nikon body willen showen :Y)

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Ik heb net gereserveerd bij het Pakhuis onder de naam 'Analoge Fotomeeting Zaanse Schans', vanaf 18:00 zijn we welkom en de berg camera's en lenzen is geen probleem.
Wel hebben we waarschijnlijk een kleinere keuze omdat we het groepenkeuze menu krijgen vanaf 10 personen, kijk hier voor het menu. Dat menu kunnen we ook aanpassen door van te voren te mailen, van irc komen de volgende suggesties die op het menu mogen: Escargots, spareribs en dame blanche.
Dus laat even weten wat je echt op het menu wilt hebben en wat er weg gelaten kan worden.

[ Voor 23% gewijzigd door Grubeater op 10-10-2006 16:57 ]

• Oxi
De tijden hebben we ook op IRC vastgesteld. We verzamelen rond 11:30 op station Koog-Zaandijk. Het eten is dus na 18:00 uur en het slot dus na het eten, tenzij we (of een deel) nog zin hebben om verder te schieten. :)

Verwijderd

Ik ga niet mee, maar als ik je een tip mag geven: ga dan nog een drie kwartier door, dan heb je de zonsondergang ook nog te pakken. Dat is het leuke van in de herfst meeten :)

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Afbeeldingslocatie: http://www.brumet.demon.nl/cam.jpg
My precious komt ook mee, erfenis van opa.
300mm, 135mm, 28 wide en 55mm.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Vandaag nog een oude Praktica in m'n handjes gehad. Good old times :+

• fnoff
Grubeater schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:21:
Ik heb net gereserveerd bij het Pakhuis onder de naam 'Analoge Fotomeeting Zaanse Schans', vanaf 18:00 zijn we welkom en de berg camera's en lenzen is geen probleem.
Wel hebben we waarschijnlijk een kleinere keuze omdat we het groepenkeuze menu krijgen vanaf 10 personen, kijk hier voor het menu. Dat menu kunnen we ook aanpassen door van te voren te mailen, van irc komen de volgende suggesties die op het menu mogen: Escargots, spareribs en dame blanche.
Dus laat even weten wat je echt op het menu wilt hebben en wat er weg gelaten kan worden.
Hmmz... blijk ik 's avonds ergens anders heen te moeten. Ik ga dus wel mee naar de meet :) , maar eten gaat voor mij helaas niet door :(

• Oxi
offtopic:
fnoff, ik had je bericht verkeerd gelezen (lekker handig :P) en ging er even van uit dat je helemaal niet meer kwam en heb je uit het meeting script verwijderd. :X (Maar goed, ik heb je 06-nummer nog en je bent natuurlijk nog welkom. ;)

Vandaag in de mail.
Oxi, ik moet afmelden... is iets tussengekomen voor komend weekend. ik heb momenteel geen internet thuis (overgang Tele2 naar KPN), dus kan alleen af en toe even mailen van m'n werk. als jij het door kan geven/voeren, graag.

bedankt,

Pieter / Korras
Helaas normaal op meetings, laatste moment zeggen er een aantal af.. Maar we zijn nog met 9 man over op dit moment. (7x Minolta :P)

[ Voor 23% gewijzigd door Oxi op 13-10-2006 17:59 ]

Verwijderd

Gek genoeg is t Minolta-deel al wakker :+

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 08:53:
Gek genoeg is t Minolta-deel al wakker :+
En allemaal zonder de hulp van de wekker. 8)7
Genoeg voorpret op irc dus. Bijna heel #km gaat naar deze meeting. :o

• Wolfensteijn
Tja, de Minoltanen zijn ook allemaal ontzettend hyper enzo :P

• Korras
  • Laatst online: 18-12-2025
en weer wel internet. ging erg snel.. dinsdag aangevraagd, gister linesync. hoewel een prutser er de verkeerde kabel had uitgetrokken, en ik dus geen telefoon meer had.. maar dat was ook snel genoeg opgelost.. ;)

ik kan dus inderdaad niet.. ik moet zometeen weg, en ben pas maandagochtend weer terug.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

• martijn_tje
Helaas ik ga/kan niet mee, gebrek aan tijd en aan analoog spul (dat nog werkt).

Ik zit er wel aan te denken om een 800si aan te schaffen, maar dat is meer voor de lens die er bij zit (wordt aangeboden met en 24-105 f/3.5-4.5 D :) )

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Hot news from a secret reporter;

Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg/DSC00040.jpg

• simon
jezus christus, dat meen je niet hé, hoe zullen ze jullie aangekeken hebben :X

|>

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Simon schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 15:23:
jezus christus, dat meen je niet hé, hoe zullen ze jullie aangekeken hebben :X
Ik denk dat ze eerder gevraagd hebben naar de werking van de tijdmachine. :+

• simon
MartijnGizmo schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 15:27:
[...]

Ik denk dat ze eerder gevraagd hebben naar de werking van de tijdmachine. :+
man man, ik denk dat er vandaag een hoop hernia's gecreëerd worden :P

maaruh, julius wat deed jij daar dan? :o

[ Voor 7% gewijzigd door simon op 14-10-2006 15:31 ]

|>

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

ik zit nog gewoon thuis, dat is het mooiste van alles :+

schijnbaar toch iemand die met een digicam de regels overtreden heeft. Was ook een D70 bij begreep ik van de secret reporter....

FOEI!!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

weer een update;

Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg/DSC00044.jpg
"Arrige met een paar camera's"

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Dat zijn btw in totaal 14 analoge cameras met bijbehorende lenzen.....
Vent vroeg aan ons of wij van een fotoclub waren ofzo :P

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

ah, zo'n vraag krijg je vaker naar je hoofd geslingerd bij een tweakers fotografie meet, en wel meer dan eens tijdens eenmeet :+

Pagina: 1 2 Laatste