Nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• sliepie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-02 17:53
Ik heb een nieuwe PC samengesteld. (heb niet zoveel verstand van pc samenstellen)
Ik wil hem voor school, gamen, internetten enz. gebruiken.

Ik speel geen zware games
Welke videokaart moet ik nemen???(eventueel een andere)
Welke moederbord moet ik nemen?(eventueel een andere)
Totale prijs €1220,-
(zonder het zwartgedrukte)

Hardware

Behuizing: AOpen QF50D Black/Silver
Moederbord: Asus P5VDC-X of (ASUS P5LD2-VM-DH = duurder)
Processor: Intel Core 2 Duo E6600
Videokaart: ASUS EN7300GT Silent/HTD,256MB (of Ati 1300 pro twijfel nog)
Monitor: Samsung 19” 920n
Werkgeheugen: 2x 512 mb Corsair
Harde schijf: 250 GB Western Digital
Dvd-Speler + Brander: LG
Speakers: Logitech R-20 2.1 Speakerset
Toetsenbord: Logitech Cordless Desktop EX110

Software:
MS Windows XP Pro (Eng/) NL OEM

Mijn Budget is 1200-1250 euro

[ Voor 18% gewijzigd door sliepie op 01-09-2006 21:25 ]

Verwijderd

Ziet er uit al een leuke pc....maar wat is nu je vraag?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 21:07 ]

Verwijderd

Wat is precies je vraag?

edit:
net iets te laat :p

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 21:08 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ok leuk. En nu? Wat wil je met dit topic?

Als ik je een tip mag geven. Met een budget van 1200 euro doe je wel wat verkeerd als je een 7300GT in je systeem hebt.

Verwijderd

12432 schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 21:06:
Moederbord: Asus P5VDC-X of (ASUS P5LD2-VM-DH = duurder)
Videokaart: ASUS EN7300GT Silent/HTD,256MB (of Ati 1300 pro twijfel nog)
Werkgeheugen: 2x 512 mb Corsair
Software: MS Windows XP Pro (Eng/) NL OEM
Ik zou een ander mobo nemen (een die bij de E6600 past, weet zo ff niet de naam)
Videokaart kan stukken better voor dit budget.
2x512 geheugen kan ok zijn maar we weten niet wat je met je pc wilt (welke games), als je bf2 enz wilt spelen zou ik er 2gb van maken
Ook voor de XP Pro, denk over andere oplossingen na over deze, want Vista zal binnenkort/over een tijdje uitkomen en ik denk dat je die wel wilt ;)

Oh, en welkom op GoT :) (zou je volgende keer een klein beetje specifieker willen vragen, danku)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 21:16 ]

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 21:11:
[...]

Ik zou een ander mobo nemen (een die bij de E6600 past, weet zo ff niet de naam)
Videokaart kan stukken better voor dit budget.
2x512 geheugen kan ok zijn maar we weten niet wat je met je pc wilt (welke games), als je bf2 enz wilt spelen zou ik er 2gb van maken
Ook voor de XP Pro, denk over andere oplossingen na over deze, want Vista zal binnenkort/over een tijdje uitkomen en ik denk dat je die wel wilt ;)

Oh, en welkom op GoT :) (zou je volgende keer een klein beetje specifieker willen vragen, danku)
Ik weet niet waarom heel GoT zegt dat je 2GB nodig hebt met battlefield 2. Maar tomshardware heeft ooit een test gedaan en daar scheelde het 1 fps. http://www.tomshardware.c...ou_really_need/page6.html
Dit is weliswaar op 800x600, maar ik denk dat het het niet veel verschilt met bijv 1024x768 of 1280x720. Waarschijnlijk niet meer dan 10 fps.

Ik zou trouwens er een 7900GT of 7600GT kiezen. Met een 7300GT kan je niet goed gamen.

• sliepie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-02 17:53
Ik heb m'n eerste bericht effe aangepast!!!!!!!!!!!! ;)

Daar heb ik wat specifiekere vragen gesteld + wat extra info!!!!!!!!!!!!!!

Btw is include!!!

Ik wil vista kopen alstie uit is

Prijs is van lokale computerboer

videokaart mag ook een ati 1300 pro zijn

[ Voor 16% gewijzigd door sliepie op 01-09-2006 21:36 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Welke videokaart moet ik nemen??? -> Pricewatch + benchmarks
Welke moederbord moet ik nemen? -> Pricewatch + reviews

Kijk ook eens naar de Best Buy guide.

Verwijderd

nljagfan schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 21:28:
[...]

Ik weet niet waarom heel GoT zegt dat je 2GB nodig hebt met battlefield 2. Maar tomshardware heeft ooit een test gedaan en daar scheelde het 1 fps. http://www.tomshardware.c...ou_really_need/page6.html
Dit is weliswaar op 800x600, maar ik denk dat het het niet veel verschilt met bijv 1024x768 of 1280x720. Waarschijnlijk niet meer dan 10 fps.

Ik zou trouwens er een 7900GT of 7600GT kiezen. Met een 7300GT kan je niet goed gamen.
Ik kan het je vertellen, je BF2 gaat niet werken op hogere resoluties met 1GB geheugen. Het werkt wel, maar haperig omdat het over gaat tot hdd-cache (soort van geheugen maar uber traag). Het gaat niet om de FPS, het gaat om het feit dat er meer in het geheugen dan wordt geladen en als die limiet wordt overschreden gaat het over tot cache. Ik heb zelf 1GB met 800x600 maar hoger kom ik toch echt niet! Meestal wordt iets van 600-700mb gebruikt voor BF2 als ik in de taskmanager kijk. Ook al mijn graphics staan op low, maar dit heeft (meer) te maken met mijn crappy videokaart.

Wat je zegt over de videokaart, ga ik helemaal in mee :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 23:30 ]

• kippy
  • Laatst online: 10:32
Ik zou in iedergeval een goedkopere CPU nemen, en voor dat geld een betere videokaart. Als je zecht dat je wil gamen is een 7300 of een x1300 echt wel heel low end.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:35

Thandor

SilverStreak

Welke videokaart moet ik nemen???(eventueel een andere)
Welke moederbord moet ik nemen?(eventueel een andere)
Leuke specifieke vragen.
Over de eerste: **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? en de tweede: PMG FAQ - Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?. Zoek eens reviews, benchmarks en ervaringen over de producten. Wellicht is de Tweakers.net Productsurvey en de Tom's Hardware VGA Charts hierbij een goed hulpmiddel. Verdere reviews of benchmarks zijn vaak eenvoudig op te snorren met behulp van Google of een andere zoekmachine :)

Verder is de topicstart incompleet. Er staat nergens aangegeven of de processor een tray of een boxed versie is. Geen duidelijke specificaties van het RAM geheugen en geen duidelijke specificaties voor zowel de hardeschijf als de optische stations. Dit topic gaat dus op slot.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.