sli 6800 gs xfx en een gygabyte werkt niet!

Pagina: 1
Acties:

• richardwassink
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-06 21:08
beste mensen ik heb pas geleden een videokaart in sli gezet gaat om een 6800 gs van gygabyte en een 6800 gs van xfx.

maar het punt is de kaarten draaien allebij maar al ga ik naar eigenschappen van me videokaart om hem in sli te zetten.staat er je kaart kan in sli gezet worden prik er een andere sli kaart bij.terwijl die er in zit.

de verbindings brug zit er op en op me moederbord het kaartje gedraait op dual vga,en stroom staat er op.

mijn specs zijn mobo a8n-sli
2x512 xms corsair pc3200
amd 3000+
80 sata western digital

ik heb al lopen zoeken op het forum voor soortgelijke problemen maar ik had wel gevonden dat het niet uitmaakte wat voor merk je kaart was.als alleen de 6800 chip er in zit :)

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:00
Volgens mij moeten ze de zelfde snelheid en zo hebben.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hebben de kaarten dezelfde kloksnelheid, en ook dezelfde geheugen-snelheid? Heb je de monitor ook op de primary aangesloten, en niet op de 'bij-kaart'?
richardwassink schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 17:26:
mijn specs zijn mobo a8n-sli
2x512 xms corsair pc3200
amd 3000+
80 sata western digital
Dit zijn geen specs :|

• richardwassink
de ggygabite is core clock 425 geheugen 1000 mhz en de gygabyte is als ik het goed heb core 425 geheugen 1200 maar de kaart klokt toch automatich terug?

me vga staat op de bovenste vga kaart aangesloten dus de primary lijkt mij .
ik heb iets in de bios verzetbij sli dus dat zet ik ff terug als je nog sugesties heb graag

• richardwassink
moeten de kaarten de zelfde bios hebben ? want die verschillen wel alvast bedankt en hoe kan je het beste je bios flaschen ? moet dat met floppy ik hoop het niet die heb ik niet :P

• abaart
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
wil je alsjeblieft ff wat meer tijd aan je posts besteden?, het is soms knap verwarrend.
met het bios van je kaarten zel je de firmware bedoelen vermoed ik, ik ga er vanuit dat je dat heb beste niet lukraak moet veranderen, probeer eens om miss nieuwe drivers van nvidia te downloaden.

edit:
had je dit probleem niet beter in je oude topic kunnen posten?klik

[ Voor 20% gewijzigd door abaart op 01-09-2006 18:11 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
abaart schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 18:08:
wil je alsjeblieft ff wat meer tijd aan je posts besteden?
Gebruik dan zelf ook hoofdletters :|
, het is soms knap verwarrend.
Dat wel.
met het bios van je kaarten zel je de firmware bedoelen vermoed ik, ik ga er vanuit dat je dat heb beste niet lukraak moet veranderen, probeer eens om miss nieuwe drivers van nvidia te downloaden.
Nee, hij bedoelt gewoon het BIOS van de kaarten. Dit hoef je niet om te flashen, maar het is wel van belang dat de memspeeds ook hetzelfde zijn. Je kunt even die 1000MHz'er als single erin zetten, en deze over proberen te klokken door middel van RivaTuner bijvoorbeeld. Als je weet hoe ver deze komt, flash je het BIOS naar die snelheid. Flash dan ook het BIOS van de snelle kaart omlaag naar deze snelheid, en voila :)
edit:
had je dit probleem niet beter in je oude topic kunnen posten?klik
Misschien wel ja :)

Heb je trouwens nog specs voor ons? Het zou namelijk handig zijn als je die zou geven. En nee, die dingetjes in de TS zijn geen specs.

• richardwassink
sorry voor de verwarrend bericht ben beetje nieuw op gebied van sli .
want want nvidia zegt als ik me computer op start dat 1 van de sli kaarten weg is gehaald .
ik heb al de nieuwe drivers gedownload via de nvidia site zonder succes.

op de videokaarten zit een stikker van het bios version wat de kaart heeft en die verschillen .
de xfx kaart heeft een bios version:5.14.02.49.05en de gigaybte kaart heeft een bios version van 5014.02.49.02.

ik denk zelf dat daar het probleem ligt want ik had gelezen op het forum dat de snelheden niet uitmaakte want hij klokt zig eigen terug naar de bijbehorende kaart.

is het moglijk dat het daar aan kan lggen alvast bedankt

• richardwassink
ik heb geprobeert in windows om de kaart via rivatuner over te klokken naar de zelfde snelheid als de xfx kaart maar werkte helaas niet.hij zegt nog steeds dat de kaart verwijdert is |:(

hoe moet ik me bios veranderen in de zelfde als de xfx kaarT?

moet ikhem eerst overklokken dan bios veranderen? en moet de andere kaart er dan uit alvast bedankt

• richardwassink
dus ik moet de bios flachen en waar kan ik eeen tool vinden om dat te doen?of hoe heet die dan zoek ik hem zelf op alvast bedankt

• TheZeroorez
  • Niet online
Je moet gewoon kijken hoe ver de kaart gaat. Zo ver als hij gaat, flash je de OC het BIOS in. De andere kaart klok je omlaag tot hij gelijk is.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
richardwassink: Gebruik ajb de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop ipv steeds een nieuwe post te plaatsen :)

• richardwassink
ik heb nvflach gebruikt maar ik snap het progje niet .kan alleen maar op enter drukken dus kan iemand uitleggen hoe het werkt alvast bedankt .

maar de low power 3d instellingen kan ik niet veranderen met rivatuner de xfx kaart is 485 mhz 1100 mem
en de gigabyte is 425en 1000mhz mem die instellingen kan ik niet veranderen alvast bedankt :>

dus er blijft weleen verschil tussen de kaarten in 3d low power instellingen

• TheZeroorez
  • Niet online
richardwassink schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 21:26:
ik heb nvflach gebruikt maar ik snap het progje niet .kan alleen maar op enter drukken dus kan iemand uitleggen hoe het werkt alvast bedankt .
Daar over is genoeg op Google te vinden. Tip: Als je zoekt op 'NVflash' vindt je meer ;)
maar de low power 3d instellingen kan ik niet veranderen met rivatuner de xfx kaart is 485 mhz 1100 mem
en de gigabyte is 425en 1000mhz mem die instellingen kan ik niet veranderen alvast bedankt :>
Het geheugen loopt in 2d/l3d/h3d gelijk. De core speeds zijn alleen anders. Nu je zegt dat de core snelheden ook verschillen, moet je ook die naar elkaar toe trekken. Zoals ik al vaker gezegd heb: Dat doe je via het BIOS, omdat die kaarten niet alleen in Windows sneller moeten zijn dan nu (wat RivaTuner bijvoorbeeld doet), maar ook 'echt' zo moeten zijn, en dus niet alleen zo moeten 'doen'. RivaTuner gebruik je enkel om te kijken hoe hoog de kaarten willen, zodat je niet alles op de minimale settings hoeft te zetten.
dus er blijft weleen verschil tussen de kaarten in 3d low power instellingen
Nee, je gaat in het BIOS van de kaart de snelheden veranderen, en dit doe je dan natuurlijk meteen voor alles ;)

Ik raad jou echter aan om die gigabyte te verkopen, en op die xfx verder te tuffen. Als dit je te langzaam is kun je natuurlijk ook die wegdoen en een totaal andere kaart kopen. Dit schiet in ieder geval niet op.

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-07 22:23

meddle

:o

Hij zou wel een bios dump (met ati-tool bijv) kunnen doen als hij alleen de gigabyte kaart erin heeft, die opslaan, dan maak je er een van de xfx (als backup, en als hij ooit rma moet, want ze schijnen biossen te checken) als die er alleen inzit, en dan flash je de gigabyte bios op de xfx kaart, dan zijn ze qua speeds gewoon hetzelfde, dus dan zouden ze in sli moeten werken.
Daarna kun je de snelheid altijd nog proberen op te voeren met rivatuner, of een ander OC programma.

specs PC

• TheZeroorez
  • Niet online
Dat zou inderdaad het gemakkelijkste zijn dan ja..

• richardwassink
ik kan de instellingen niet opslaan hij vind de hele nvidea kaart niet.
is er een andere prog om de instellingen op te slaan en in de andere kaart te zetten.
rivatuner werkt niet kan niks opslaan alvast bedankt

• richardwassink
bedankt iedereen !!
voor jullie hulp ik ben er achtergekomen wat het was.....

ik heb me nivia drivers van de officiele site gewist en heb forceware drivers geinstaleert van guru3d.com. en ik heb rivatuner gewist start hem opnieuw op en wat blijkt.

sli enabled >:)

aqaumark gedownload me score is 60000 stock is dit goed ? of is dit dezelfde score als een single kaart.

nogmaals bedankt voor jullie moeite !blijf zo doorgaan _/-\o_ met het goede werk en sorry van de verwarrend heid van mij :*)

• TheZeroorez
  • Niet online
Zet SLi uit, en run Aquamark nog een keer :?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
hehe mischien een domme vraag hoor maareh: heb je SLI wel ingeschakeld? Je hebt niets aan nieuwe drivers alleen, je moet ook aanvinken dat je SLI wilt gebruiken }:O mischien heb je dit al beantwoord, maar ik heb niet alle posts gelezen ;)

edit: oh ik kan het nu zo snel niet vinden, maar in de oude drivers zag ik iig iets om SLI aan te zetten 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Avalaxy op 02-09-2006 14:02 ]

• richardwassink
hmm ik kom nu op 73000 aan en uit gezet en met 3dmark 03 is me score 20000 is dit goed of is er iets met me sli opstelling? alvast bedankt |:(

• Arjan90
  • Laatst online: 17:22
Eerste hit van google: http://www.motherboards.org/reviews/hardware/1564_7.html (niet die pagina, maar wel die site) :)

EDIT: Scroll iets naar beneden en je zult de Aquamark en 3DMark03 scores zien, deze grafische kaarten hebben wel een overclock van XFX dus hier moet je wel rekening mee houden :)

[ Voor 51% gewijzigd door Arjan90 op 02-09-2006 18:25 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• richardwassink
der klopt iets niet zou niet weten wat het kan wezen de score van aqamark komen op 73000 terwijl singele card 71000 is maar de uitslagen van 3dmark 03 21000 kloppen wel

moet je een progje hebben om sli bij sommige progama aan te zetten of spellen?

maarja ik heb ook maar een amd 3000+ mischien dat daar aan ligt :)
de rest van me specs zijn wel redelijk..

450 watt real power coolermaster
2x512 ddr xms corsair
a8n -sli
amd 64 3000+ @2100 mhz
80 gb sata western digital
2x 6800 gs sli(xfx)(gigabyte)

[ Voor 33% gewijzigd door richardwassink op 02-09-2006 18:53 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik denk dat Aquamark niet met SLi om kan gaan ;) In ieder geval niet efficiënt..

Probeer eens 3dmark05, of liever: 06, in 2003 waren er nog niet zoveel mensen met SLi, vandaar :)

Ook aan jouw processor zou het kunnen liggen ja.. Probeer die eens wat verder over te klokken ;)

[ Voor 20% gewijzigd door TheZeroorez op 02-09-2006 18:56 ]

• richardwassink
moet die stuk ofzow ;) haha ja vaanaaf ff doen maar al doe ik me multiplier op 4 en me fsb op 240 moet die op 960 mhz ht zijn maar bij cpu z geeft die 740 aan ,,, maar me geheugen staat nu wel op 200 inplaat 166 mhz .

iemand idee:P

• TheZeroorez
  • Niet online
Anders vertel je het even in het Nederlands ofzo :/

Maar ik raad je aan, voordat je verder gaat hiermee, eerst even de Frequently Asked Questions T&C door te lezen, en misschien nog wel meer op het internet te zoeken. Ga alles eerst eens bestuderen, en begin dan rustig aan zelf. Mocht je er dan nog niet uit komen kun je natuurlijk naar het [OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC resultaten deel 27 topic gaan :)

• richardwassink
lol me 3d mark score 2005 is is 9390 punten redelijk goed lijkt me >:)

of is deze score laag voor een gs in sli?

alvast bedankt :>

• Arjan90
  • Laatst online: 17:22
Tip: Check de link die ik je gaf, daar staan ook de 3DMark05 scores :)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• richardwassink
amd 3000+ overclocket naar 2.6 ghz (A)geheugen latency 2.2.2.6 2x 6800 gs op 485 mhz core 1100 mhz mem

3dmark 05 10036 score

wat vinden jullie van deze specs? }:O

• TheZeroorez
  • Niet online
Uit die laatste overklok zie je ook dat jouw processor echt de bottleneck vorm(de)t. Normaal gesproken gaat je score nooit zo extreem omhoog door een (relatief kleine) overklok van je CPU. Het is zo dus echt een vooruitgang!

Verwijderd

richardwassink schreef op zondag 03 september 2006 @ 02:49:
amd 3000+ overclocket naar 2.6 ghz (A)geheugen latency 2.2.2.6 2x 6800 gs op 485 mhz core 1100 mhz mem

3dmark 05 10036 score

wat vinden jullie van deze specs? }:O
goeie score hoor, ik kom met mijn systeem op 10767 met de demo version van 3dmark 05.
Ik zou nog wel verder kunnen maar ik vindt het best zo ;)

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-07 22:43
Richardwassink heeft het nog steeds niet door.

Kerel, je maakt voor elk praatje een nieuwe post aan 8)7 , zo wordt de Topic huuuuge.
Als je nou gewoon je post aanpast

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif <----------------- DIT TEKENTJE >:)

• TheZeroorez
  • Niet online
Is het nu echt nodig om die reactie hier neer te zetten? Die 'kerel' heeft nu al 4 dagen niet meer gedubbelpost, en jij gaat het topic ervoor schoppen :X
Pagina: 1