Vastlopende pc

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

• -Japser-
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-01-2024
Hee,

Laatst heb ik een aantal onderdelen besteld en ingebouwd, namelijk
-AMD Ahtlon64 3800+ Socket AM2
-Corsair 1024MB DDR2
-MSI X1600 Pro 256mb
-MSI K9N Platinum
Deze spullen heb ik op de juiste manier, volgens de voorschriften in het midden van de maand augustus ingebouwd. Al vanaf ik het systeem werkende had, begon het vaak spontaan vast te lopen. De problemen waren al volgt:
-Spontaan vastlopen, vaak bij het installeren van programma’s, het surfen op internet, maar gegarandeerd bij het laten scannen door Norton AntiVirus.
-CDROM speler herkent de pc niet altijd
-

Ik heb toen een programma gedraaid om het geheugen te testen, maar dat leek geen problemen te geven.
Ook heb ik nog een andere hardeschijf uitgeprobeerd om te testen of de pc dan ook vastliep, maar dat was dus het geval en daaruit concludeerden we dat het niet aan de harde schijf kan liggen..

Daarnaast heb ik windows xp verschillende keren opnieuw geinstalleerd, maar helaas zonder resultaat.
Ook heb ik de problemen die 'RegistryFix' gaf, al gefixt. Het volgende topic heb ik ook doorspit en uitgevoerd, zonder resultaat helaas.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1154176
Ik hoop dat mij de oplossing gegeven wordt :)

Jasper.

Verwijderd

Check, temperaturen van oa cpu, gpu, ...
Check, voltage lines

Uit ervaring hebben zulke dingen meestal te maken met temperaturen en/of slechte voedingen.

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-01 13:16

dCY

mijn ervaring: Zit er genoeg pasta tussen de CPU en Cooler..?

• -Japser-
Ohja klopt, heb ik ook gedaan, vergeten te melden.
Afbeeldingslocatie: http://jasperleferink.nl/hardwaremonitor.JPG

Hoe controlleer ik die pasta?

[ Voor 13% gewijzigd door -Japser- op 01-09-2006 14:18 ]

Verwijderd

Heb je ook crashes met een minimale boot ?
dus zonder cd-rom speler, soundcard, andere periphelia..

Heb je een reserve voeding die kunt proberen....

Door de koeler van de cpu af te halen.
Volledig schoon maken, en terug een heel klein beetje op doen, en goed verspreiden over het DIE oppervlak van de cpu. maar aangezien de temperaturen er goed uit zien, gaat het waarschijnlijk niet daar aan liggen.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2006 14:26 ]

• -Japser-
Hij loopt nog steeds vast, bij voorbaat als ik een full system scan draai van norton anti virus, ook al heb ik zo min mogelijk aangekoppeld. Die reserve voeding is wel een goede! Ik ga even kijken of ik er eentje kan regelen bij een vriend om te lenen.. een 300W moet voldoende zijn toch? Ik heb erin zitten wat in de OP staat, en daar nog bij 1 HDD en 2 cdrom spelers (een speler en een brander) meer niet..

En zou het echt aan die pasta kunnen liggen denk je?

En waar kan ik ergens zien in de pc van een vriend, hoeveel watt die voeding aan kan?

[ Voor 8% gewijzigd door -Japser- op 01-09-2006 14:33 ]

Verwijderd

-Japser- schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 14:28:

Aangezien de temperaturen toch vrij normaal lijken, zou ik denken dat wel in orde is.
En waar kan ik ergens zien in de pc van een vriend, hoeveel watt die voeding aan kan?
Dat staat op de voeding.

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-01 21:51
-Japser- schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 14:28:
[knip]
Nee, aan je temps te zien niet, want je mobo en cpu blijven keurig rond de 35 graden.

Het lijkt idd een hardware probleem, welk merk/type voeding gebruik je? 300W is misschien wat aan de krappe kant, zeker als het een B-merk (lees Q-tec / Sweex) voeding is.

• -Japser-
Oke dan ga ik er dus even vanuit dat het niet aan de koelpasta ligt.
Mijn voeding is van het merk MaxPower. Ik ga even zoeken dan van wie ik een voeding kan lenen, maar is het niet met een programma'tje te zien hoeveel watt de voeding is? Want nu moet ik dus elke pc open schroeven om te zien? :o

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:23

Theo

moederbord

Als je in het bezit ben van een goede multimeter kun je oko even de 12 en de 5 volt rail opmeten, miscshien is deze gewoon te laag en wordt hij verkeerd uitgelezen. De 4.6 volt die het mobo meet op de 5 volt is namelijk wel erg weinig aangezien je 5 volt rail niet onder de 4.750 mag komen...

Nu met WP, PV, EV en PC

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-02 10:49
theodouma schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 15:00:
Als je in het bezit ben van een goede multimeter kun je oko even de 12 en de 5 volt rail opmeten, miscshien is deze gewoon te laag en wordt hij verkeerd uitgelezen. De 4.6 volt die het mobo meet op de 5 volt is namelijk wel erg weinig aangezien je 5 volt rail niet onder de 4.750 mag komen...
Eens. die +5 volt is way te laag, ik denk dat hier je probleem ligt.

• -Japser-
Ik ben helaas niet in het bezig van een multimeter.. Maar uit de verhalen begrijp ik dus dat mijn voeding te weinig watt aan kan? Begrijp ik dat goed? Of wat anders? En heb je dan toevallig een link wat ik dan zou moeten aanschaffen...

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:23

Theo

moederbord

Welke voeding heb ik nodig? Deel 15

Neem een A-merk van minstens 350 Watt. Geen sweex, Xtec of andere bagger waar geen goed merk op staat

Maar voordat je een nieuwe voeding koop raad ik je zeer aan om ergens een multimeter vandaan te halen en de 5 volt na te meten, want misschien meet je software de spanning niet goed en dan heb je voor jan met de korte lul een dure voeding gekocht....

Nu met WP, PV, EV en PC

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:35

Thandor

SilverStreak

CSL policy
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor. Heb je specifieke vragen over een moederbord, dan moet je in Processors, Mobo's & Geheugen zijn, voor disken in Opslagmedia & I/O Controllers en voor TFT’s in Videoplanken & Beeldkanonnen.
Probleemtopics horen niet in CSL thuis.

Wat betreft jou probleem:
Pak de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er eens bij. Daarin staan veel tips; ook over de voeding. Op die manier had je kunnen uitvinden dat de +5V te laag is in dit geval. (Ervanuitgaande dat de uitlezing klopt).

Een nieuwe voeding is in dat geval gewenst. Welke voedingen interessant zijn kun je lezen aan de hand van reviews or ervaringen (Tweakers.net Productsurvey). Verder is Welke voeding heb ik nodig? Deel 15 ook interessant.

Verkijk je overigens niet op het aantal Watt's dat vermeld wordt bij een voeding. Een laaggeprijde voeding met véél Watt's is meestal niet zo goed; dergelijke fabrikanten geven namelijk het piekvermogen op en dat piekvermogen kan een voeding niet constant leveren ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.